onderdelen vooral, voor de F16 en de Apachequote:Op woensdag 6 augustus 2014 21:58 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Dat bedoel ik. Dus het is wel ons conflict.
Doen we dat echt ?
Maakt niet uit. Desnoods tegelijkertijd. Beide kampen moeten een eerste stap zetten.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 21:59 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Wie moet eerst beginnen dan volgens jou ?
Niet echt. Besef me wel dat Nederland zonder haar bondgenoten niet zoveel voorstelt. Maar verbaas me er over dat er dan bepaalde personen zoals Timmermans het geweld veroordelen en dan ondertussen wel onderdelen sturen..quote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:00 schreef theunderdog het volgende:
Maar Yasmin jij lijkt te denken dat wij zomaar de kont van de VS kussen. Weet jij wel iets af van de NAVO? wat voor afspraken er zijn gemaakt enz?
Nja denk dat beide kampen niet de eerste stap wil zettenquote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:00 schreef Karrs het volgende:
[..]
Maakt niet uit. Desnoods tegelijkertijd. Beide kampen moeten een eerste stap zetten.
Nogmaals, dat laatste is handel.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:01 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Niet echt. Besef me wel dat Nederland zonder haar bondgenoten niet zoveel voorstelt. Maar verbaas me er over dat er dan bepaalde personen zoals Timmermans het geweld veroordelen en dan ondertussen wel onderdelen sturen..
Het heeft niets te maken met "niet zoveel voorstellen". Nederland zit in de NAVO, een samenwerkingsverband van allerlei landen.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:01 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Niet echt. Besef me wel dat Nederland zonder haar bondgenoten niet zoveel voorstelt. Maar verbaas me er over dat er dan bepaalde personen zoals Timmermans het geweld veroordelen en dan ondertussen wel onderdelen sturen..
Nee dat wist ik niet.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:02 schreef Karrs het volgende:
[..]
Nogmaals, dat laatste is handel.
Wist je dat tijdens de Tachtigjarige Oorlog, Nederland schathemeltjerijk werd door... wapens te verkopen aan de Spanjolen?
Beide kampen willen niet 'zwak' lijken tegenover de andere... beetje als kleine jongetjes uit groep 6 op het schoolplein.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:01 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nja denk dat beide kampen niet de eerste stap wil zetten
Je begint het door te krijgen.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:03 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nee dat wist ik niet.
Het is handel maar ook verschrikkelijk schijnheilig. Handel gaat boven alles ..
we verkopen ook marineschepen aan Indonesie terwijl we de Mollukse regering in ballingschap hier rond hebben hangenquote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:01 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nederland kan toch niet zomaar uit de NAVO stappen en dan verwachten dat het nog steeds goed zal gaan met ons ?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:02 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het heeft niets te maken met "niet zoveel voorstellen". Nederland zit in de NAVO, een samenwerkingsverband van allerlei landen.
En de VS is daarin wel de "baas", baas tussen haakjes omdat de VS net zo afhankelijk van ons is. Het is alleen wel zo dat als de VS echt iets wil, het over het algemeen ook gebeurd.
Alleen op militair gebied niet.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:03 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nederland kan toch niet zomaar uit de NAVO stappen en dan verwachten dat het nog steeds goed zal gaan met ons ?
Dus behalve militair zal het voor Nederland geen gevolgen hebben ?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:04 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Alleen op militair gebied niet.
Niet echt nee.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:05 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Dus behalve militair zal het voor Nederland geen gevolgen hebben ?
En terecht.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:04 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nja dan ben ik naïef maar vind het walgelijk
nee, de NAVO zit zo in elkaar dat dit niet echt mogelijk isquote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:02 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het heeft niets te maken met "niet zoveel voorstellen". Nederland zit in de NAVO, een samenwerkingsverband van allerlei landen.
En de VS is daarin wel de "baas", baas tussen haakjes omdat de VS net zo afhankelijk van ons is. Het is alleen wel zo dat als de VS echt iets wil, het over het algemeen ook gebeurd.
En dat Amerika 90% van de kastanjes uit het vuur haalt bij een NAVO-ingreep. Zie Kosovo.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:06 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee, de NAVO zit zo in elkaar dat dit niet echt mogelijk is
wat wel zo is is dat de VS zo sterk is dat als ze het simpelweg zonder de NAVO ook wel voor elkaar krijgt als de lidstaten krom liggen, zie bv de invasie van Irak
Ja, maar de NAVO kan dan niets anders doen dan "oke VS, doe maar wat jullie willen"quote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:06 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee, de NAVO zit zo in elkaar dat dit niet echt mogelijk is
wat wel zo is is dat de VS zo sterk is dat als ze het simpelweg zonder de NAVO ook wel voor elkaar krijgt als de lidstaten krom liggen, zie bv de invasie van Irak
Dus we kussen wel de kont van de VSquote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:08 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ja, maar de NAVO kan dan niets anders doen dan "oke VS, doe maar wat jullie willen"
dat kan het sowieso niet, als een lidstaat ergens oorlog wil gaan voerenquote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:08 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ja, maar de NAVO kan dan niets anders doen dan "oke VS, doe maar wat jullie willen"
Nee, puber.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:08 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Dus we kussen wel de kont van de VS
dat had niets met aardig te maken, Nederlanders vlogen in de voorste linie omdat ze beter met hun F16's om kunnen gaan dan de restquote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:07 schreef Karrs het volgende:
[..]
En dat Amerika 90% van de kastanjes uit het vuur haalt bij een NAVO-ingreep. Zie Kosovo.
(Waar NL dan toevallig ook een MiG neer mocht halen, verdomd aardig van die Amerikanen)
Klopt, daarom is het ook best kut dat we Turkije in de NAVO hebben.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:08 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat kan het sowieso niet, als een lidstaat ergens oorlog wil gaan voeren
Dude, dat weet ik ook wel. Was een gebbetje. We vlogen indertijd rondjes om Top Gun.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:09 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat had niets met aardig te maken, Nederlanders vlogen in de voorste linie omdat ze beter met hun F16's om kunnen gaan dan de rest
hadden net zo makkelijk meer migs kunnen zijn geweest
zonder Turkije in de NAVO dan hadden we er met de Grieken tegen moeten vechten, dat was een stuk kutter geweest denk ikquote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:09 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Klopt, daarom is het ook best kut dat we Turkije in de NAVO hebben.
Als die echt in nood komen, zijn we nog verplicht te helpen ook. Gelukkig hebben ze zelf een sterk leger, dat dan weer wel.
Dat dan wel weer.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:11 schreef sp3c het volgende:
[..]
zonder Turkije in de NAVO dan hadden we er met de Grieken tegen moeten vechten, dat was een stuk kutter geweest denk ik
Hee kom op, die Grieken hebben pompoenen op hun soldatenschoenen. Tegen de tijd dat de Turken bij zijn gekomen van de lachstuip hebben we Ankara al bezet.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:11 schreef sp3c het volgende:
[..]
zonder Turkije in de NAVO dan hadden we er met de Grieken tegen moeten vechten, dat was een stuk kutter geweest denk ik
grieken zijn een beetje gekke gasten eigenlijkquote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:13 schreef Karrs het volgende:
[..]
Hee kom op, die Grieken hebben pompoenen op hun soldatenschoenen. Tegen de tijd dat de Turken bij zijn gekomen van de lachstuip hebben we Ankara al bezet.
ahum, ok, okquote:
Fucking vetquote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:16 schreef sp3c het volgende:
[..]
grieken zijn een beetje gekke gasten eigenlijk
van alle ubercoole Russische oorlogsspeeltjes die ze hadden kunnen kopen kochten ze een hovercraft zo groot als de maan
ziet er cool uit hoor maar het is een hovercraft zo groot als de maan!!!
[ afbeelding ]
watisdeze
quote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:16 schreef sp3c het volgende:
[..]
grieken zijn een beetje gekke gasten eigenlijk
van alle ubercoole Russische oorlogsspeeltjes die ze hadden kunnen kopen kochten ze een hovercraft zo groot als de maan
ziet er cool uit hoor maar het is een hovercraft zo groot als de maan!!!
[ afbeelding ]
watisdeze
Zie, zij vinden het ook al. Dit kan zo niet doorgaan...quote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:18 schreef Yasmin23 het volgende:
UNDP welcomes the current ceasefire and expresses its hopes for an agreement which ends hostilities and civilian suffering while also laying a foundation for sustainable peace. UNDP is supporting the Palestinians to assess immediate needs and chart a path for recovery and human development.
Nearly a month of armed conflict has claimed the lives of more than 1,800 Palestinians, including over 400 children. More than one quarter of the population of Gaza has been displaced. An estimated 65,000 people have seen their homes destroyed or severely damaged.
Living conditions in Gaza were bleak before the current crisis - now they are worse. Instead of being able to move forward, the people of Gaza have been going through a period of “de-development.” Vast damage has been done to water and sewage systems, the power supply, schools, hospitals, roads and other infrastructure essential for social and economic sustenance, and human dignity.
Removing rubble, restoring solid waste systems, rebuilding homes and creating jobs and livelihoods are among UNDP’s immediate priorities. We are totally committed to supporting Gaza’s recovery.
The people of Gaza have suffered for too long in a cycle of crisis and despair. Now is the time for transformative change towards the human development the people long for.
Such a transformation is within reach, but only with the concerted and sustained support of the international community, and with peace.
UNDP joins the UN Secretary-General in his call for the root causes of this conflict to be addressed, including by lifting the blockade which has crippled efforts for human development and economic opportunity since 2007.
The tragic status quo cannot be sustained.
http://www.undp.org/conte(...)/08/06/hc-statement/
Ieder weldenkend mens vindt dit toch ?:Pquote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:23 schreef Karrs het volgende:
[..]
Zie, zij vinden het ook al. Dit kan zo niet doorgaan...
Mja valt reuze mee idd. Waar maken we ons druk om ?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:24 schreef sp3c het volgende:
toch valt 2000 doden nog wel mee gezien het geweld van de afgelopen maand
veldslagje bij Chora in afghanistan kostte naar schatting 200 levens om maar wat te noemen
ik maak me niet drukquote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:29 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Mja valt reuze mee idd. Waar maken we ons druk om ?
Nou, dat ben ik niet met je eens. Maar ja.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:30 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik maak me niet druk
maar realistisch gezien is het verbazingwekkend hoe weinig slachtoffers er zijn gevallen
quote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:29 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Mja valt reuze mee idd. Waar maken we ons druk om ?
Nja gelukkig maarquote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:30 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik maak me niet druk
maar realistisch gezien is het verbazingwekkend hoe weinig slachtoffers er zijn gevallen
nou, dat weten we dan ook weer. maar jaquote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:31 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Nou, dat ben ik niet met je eens. Maar ja.
Eh ja, en dat jij het niet veel vindt?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:32 schreef sp3c het volgende:
[..]
nou, dat weten we dan ook weer. maar ja
Nog niet verontwaardigt genoeg.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:33 schreef nummer_zoveel het volgende:
De hele wereld reageert er verontwaardigd op in ieder geval de afgelopen weken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |