owzoquote:
Klopt, maar ergens snap ik de reactie van Yasmin enzo ook wel.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:50 schreef sp3c het volgende:
[..]
owzo
ik vind het echt apart, ben best benieuwd waar het verschil inzit
zijn de palestijnen de Israeli's te slim af?
richten de Israeli's meer op de infrastructuur?
kan vanalles zijn
ja daar wil ik best in meegaan maar daarvoor zit ik niet in dit soort topics eerlijk gezegdquote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:51 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Klopt, maar ergens snap ik de reactie van Yasmin enzo ook wel.
Het is strikt gezien weinig, maar nog steeds teveel.
Het is ook beetje raar om conflicten met elkaar te gaan vergelijken. Voor die mensen daar maakt het het niet minder erg als er ergens anders meer slachtoffers zijn gevallen.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:51 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Klopt, maar ergens snap ik de reactie van Yasmin enzo ook wel.
Het is strikt gezien weinig, maar nog steeds teveel.
Misschien zaten ze wel allemaal in de tunnels die niet gevonden zijnquote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:50 schreef sp3c het volgende:
[..]
owzo
ik vind het echt apart, ben best benieuwd waar het verschil inzit
zijn de palestijnen de Israeli's te slim af?
richten de Israeli's meer op de infrastructuur?
kan vanalles zijn
nee maar er worden een heleboel dingen geroepen over de intensiteit en de proportionaliteit van de Israelische acties en als je daar iets zinnigs over wilt zeggen dan moet je ze wel in een bepaald perspectief plaatsenquote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:52 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Het is ook beetje raar om conflicten met elkaar te gaan vergelijken. Voor die mensen daar maakt het het niet minder erg als er ergens anders meer slachtoffers zijn gevallen.
kan ook, wie het weet mag het zeggen wmbquote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:54 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Misschien zaten ze wel allemaal in de tunnels die niet gevonden zijn
Alleen al als je intensiteit vergelijkt met die van de aanvallen vanuit Gaza kan je al stellen dat ze te extreem zijnquote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:55 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee maar er worden een heleboel dingen geroepen over de intensiteit en de proportionaliteit van de Israelische acties en als je daar iets zinnigs over wilt zeggen dan moet je ze wel in een bepaald perspectief plaatsen
simpelweg roepen dat het zo grof is en dat de grenzen steeds verder weg lijken te schuiven omdat op dat ene youtube filmpje een hele straat werd platgegooid is te gemakkelijk
Het aantal burgerslachtoffers valt reuze mee , voor zo,n drukbevolkt gebied.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:52 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Het is ook beetje raar om conflicten met elkaar te gaan vergelijken. Voor die mensen daar maakt het het niet minder erg als er ergens anders meer slachtoffers zijn gevallen.
nee dat kan nietquote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:56 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Alleen al als je intensiteit vergelijkt met die van de aanvallen vanuit Gaza kan je al stellen dat ze te extreem zijn
zijn toch geen vergelijkbare situaties?quote:
Nou Israël heeft dit toch gerechtvaardigd door in het begin te zeggen dat het zelfverdediging was, omdat Hamas maar de hele tijd aanviel. Als het zelfverdediging was hadden ze met een gelijke niveau terug moeten reageren. Dat hebben ze niet gedaan.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 23:01 schreef sp3c het volgende:
[..]
zijn toch geen vergelijkbare situaties?
Hamas schiet raketten en mortieren, Israel valt aan met vliegtuigen en tanks
de vraag hoe ver Israel dan kan gaan als reactie op die dingen kun je niet beantwoorden met 'ze schieten er maar een paar' want het internationaal recht heeft hier simpelweg geen regels voor
dan moet je kijken naar hoe anderen op dit soort zaken reageren
je kunt in een discussie over die nederzettingen ook niet reageren met 'jamaar de palestijnen hebben veel meer huizen, wat zeuren ze nou?????'
Voor een drukbevolkt gebied die zo groot is als Texel?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:58 schreef meth1745 het volgende:
Het aantal Belgische slachtoffers in WO1 wordt op 6000 geschat. Dat is de geschiedenis ingegaan als "the rape of Belgium".
https://en.wikipedia.org/wiki/The_Rape_of_Belgium
Dan lijken 2000 doden op twee weken me niet weinig.
tijdens het Duitse bombardement op Rotterdam vielen 1000 dodenquote:Op [quote]
[b]Op woensdag 6 augustus 2014 22:58 schreef meth1745 het volgende:
Het aantal Belgische slachtoffers in WO1 wordt op 6000 geschat. Dat is de geschiedenis ingegaan als "the rape of Belgium".
https://en.wikipedia.org/wiki/The_Rape_of_Belgium
Dan lijken 2000 doden op twee weken me niet weinig.
nee dat moet helemaal nietquote:Op woensdag 6 augustus 2014 23:05 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nou Israël heeft dit toch gerechtvaardigd door in het begin te zeggen dat het zelfverdediging was, omdat Hamas maar de hele tijd aanviel. Als het zelfverdediging was hadden ze met een gelijke niveau terug moeten reageren. Dat hebben ze niet gedaan.
Dan is het geen zelfverdediging toch ?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 23:09 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee dat moet helemaal niet
je wil zo hard terugslaan dat de vijand het eens uit zijn hoofd laat om het nog eens te proberen maar het hoofd in kwestie is nogal hard
waarom niet?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 23:10 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Dan is het geen zelfverdediging toch ?
Noodweerexces :quote:Op woensdag 6 augustus 2014 23:11 schreef sp3c het volgende:
[..]
waarom niet?
voor mijn part noem je het noodweerexces maar wmb is zelfverdediging sowieso een term die beide partijen al een jaar of 40 niet meer mogen gebruiken
Noodweerexces. Omg. Gebruik geen termen waarvan je de definitie niet kent. Noodweerexces is in een noodweersituatie vanwege een hevige gemoedstoestand een disproportionele reactie geven. Dat is als je een inbreker op heterdaad betrapt en tijdens de schermutseling net teveel klappen geeft.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 23:11 schreef sp3c het volgende:
[..]
waarom niet?
voor mijn part noem je het noodweerexces maar wmb is zelfverdediging sowieso een term die beide partijen al een jaar of 40 niet meer mogen gebruiken
ja want er zat een week niets tussen van beide kampen voor Israel haar plannetje uit begon te voeren??quote:Op woensdag 6 augustus 2014 23:20 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Noodweerexces. Omg. Gebruik geen termen waarvan je de definitie niet kent. Noodweerexces is in een noodweersituatie vanwege een hevige gemoedstoestand een disproportionele reactie geven. Dat is als je een inbreker op heterdaad betrapt en tijdens de schermutseling net teveel klappen geeft.
Dat kan je nooit, maar dan ook nooit vergelijken met koudbloedige raketaanvallen waarvan voorafgaand aan het afvuren alle risico's ingecalculeerd zijn.
Dus als ik een poging doe om jou te slaan, mag jij eerst een week lang plannen maken om mij te vermoorden, vervolgens je plannen uitvoeren, waarbij je naast mij ook mijn familie vermoord en dan kan jij nog steeds een beroep op noodweerexces doen?![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |