Dat is geen onhoudbare stelling.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 08:59 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dan denk je nog vrij positief over de mensheid. Denk jij niet dat mensen over het algemeen gewoon achterlijk zijn?
Het is, naast een strijd tussen een terreurgroep en een beschaafd land, ook een clash tussen twee religies. Waarvan één flink wat te lijden heeft gehad de afgelopen eeuwen en de ander meent dat zij de rechtmatige heersers over gebied en volk horen te zijn.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 09:02 schreef theunderdog het volgende:
Waarom heeft dit conflict eigenlijk zoveel aandacht?
Ramptoerisme kan het niet zijn, want dan was er veel meer aandacht voor Midden-Afrika geweest. Daar gebeuren namelijk echt genocides/etnische zuiveringen..
quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 08:59 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dan denk je nog vrij positief over de mensheid. Denk jij niet dat mensen over het algemeen gewoon achterlijk zijn?
Dat is een reflex, in feite kan het ze niets schelen.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 09:06 schreef Karrs het volgende:
[..]
Zie wat dat betreft, ook die felle reacties van de meeste moslims op Fok!.
Dat is vooral ook op nationalistische gevoelens gebaseerd hoor.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 09:06 schreef Karrs het volgende:
[..]
Het is, naast een strijd tussen een terreurgroep en een beschaafd land, ook een clash tussen twee religies. Waarvan één flink wat te lijden heeft gehad de afgelopen eeuwen en de ander meent dat zij de rechtmatige heersers over gebied en volk horen te zijn.
Dat maakt het wel interessant ja.
Zie wat dat betreft, ook die felle reacties van de meeste moslims op Fok!.
Het zijn mensen he, en mensen hebben empathie (psychopaten uitgezonderd).quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 09:08 schreef waht het volgende:
[..]
Dat is een reflex, in feite kan het ze niets schelen.
Misschien wel bij de Palestijnen, maar over het algemeen is nationalisme niets voor die cultuur daar. Zie Irak, waar het halve leger weigert te vechten. Geen zin om voor 'Irak' te sneuvelen.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 09:10 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat is vooral ook op nationalistische gevoelens gebaseerd hoor.
Eerlijk? I don't give a shit.quote:En zoals ik al in het vorige deel hebt gezegd: ze hoeven niet te bewijzen dat de joden van nu nazaten zijn van de joden in de bijbel. Joden zijn een volk, Joden hebben genetisch meer gemeen met een andere Jood dan met een niet-Jood. En Israël is het land van het Joodse-volk.
Nou, de Arabieren DO give a shit.quote:Dit is dan ook direct het enige land dat ze hebben, en dat terwijl de Arabieren ik weet niet hoeveel hebben. Waarom moeten Israël zoveel moeite doen om de bescherming van hun land/volk te rechtvaardigen?
Zeer selectieve empathie in ieder geval.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 09:11 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het zijn mensen he, en mensen hebben empathie (psychopaten uitgezonderd).
Een papa die zijn kindje uit het puin moet halen, vind ik niet tof om te zien.
Uhh, je reageert totaal naast de kwestie.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 09:22 schreef Karrs het volgende:
[..]
Misschien wel bij de Palestijnen, maar over het algemeen is nationalisme niets voor die cultuur daar. Zie Irak, waar het halve leger weigert te vechten. Geen zin om voor 'Irak' te sneuvelen.
Maar je had het over de aandacht die dit overdreven breed uitgemeten mini-conflictje krijgt. Nou, daarom dus. Religie-clash.
Je zag dezelfde manier van reageren toen Amerika (de NAVO moet ik zeggen) Irak aanviel en de campagne in Afghanistan.
[..]
Eerlijk? I don't give a shit.
[..]
Nou, de Arabieren DO give a shit.![]()
En dat is voornamelijk religieus van aard, in mijn opinie. Israël is een open wond in de zij van de Arabische wereld. Die hadden de afgelopen honderden jaren al niets meer te vertellen, tot hun eigen stomme verbazing en ongeloof... en dan krijgen ze ook nog midden in hun gebied een land dat NIET Islamitsch is - sterker nog, dat JOODS is!![]()
Kijk maar eens naar de aard van de reacties van islamitische reageerders (en de islamitische wereld). Als je goed kijkt, zie je dat de jaloezie eraf spát. Waarom is Israël wel succesvol en zijn zij dat niet? Tsja... nogmaals, ze hebben de afgelopen paar honderd jaar al niets meer in de melk te brokkelen en dat terwijl ze een religie hebben die ze oplegt om alles en iedereen te overheersen.
Hoezo complexer?quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 09:24 schreef waht het volgende:
[..]
Zeer selectieve empathie in ieder geval.
Dergelijke zaken vindt niemand tof om te zien, echter is het altijd veel complexer dan dat.
Nou, je vroeg waarom Israël zich zo vaak moet verantwoorden om bescherming van hun eigen volk te rechtvaardigen. Dat komt dus, omdat Arabieren/moslims vinden dat Israël daar niet hoort. En constant kermen en janken als ze weer slaag krijgen, en/of weer eens blijkt dat ze het land maar niet terug kunnen veroveren.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 09:33 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Uhh, je reageert totaal naast de kwestie.
Arabieren hebben sowieso nogal de neiging om constant het vingertje naar iemand anders te wijzen.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 09:44 schreef Karrs het volgende:
[..]
Nou, je vroeg waarom Israël zich zo vaak moet verantwoorden om bescherming van hun eigen volk te rechtvaardigen. Dat komt dus, omdat Arabieren/moslims vinden dat Israël daar niet hoort. En constant kermen en janken als ze weer slaag krijgen, en/of weer eens blijkt dat ze het land maar niet terug kunnen veroveren.
Inderdaad.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 09:21 schreef LelijKnap het volgende:
Zag vandaag een foto van een levend konijn of een hertje oid in en half onder het puin. Dat vond ik pas moeilijk om te zien. In wat voor een hel moeten de dieren zich wel niet bevinden.
Ja, al die dooie mensen zijn we wel gewend van het journaal, maar een dood knuffelbeestje is heel erg, natuurlijk.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 09:21 schreef LelijKnap het volgende:
Zag vandaag een foto van een levend konijn of een hertje oid in en half onder het puin. Dat vond ik pas moeilijk om te zien. In wat voor een hel moeten de dieren zich wel niet bevinden.
Je bent gestoord als je niet Israel-Palestina-moe bent.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 09:56 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ja, al die dooie mensen zijn we wel gewend van het journaal, maar een dood knuffelbeestje is heel erg, natuurlijk.
Inderdaad, als je enkel zo'n gebeurtenis beschouwt is het vreselijk en verder niets. Dat geldt voor elk onschuldig slachtoffer.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 09:33 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Hoezo complexer?
Die papa is zijn kindje op een verschrikkelijke manier verloren, meer valt er toch niet over te zeggen?
Er vallen een hoop dooien, voor niks. Maar jij bent dus zo uitgeput dat je alleen nog maar ONZ kan posten....quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 09:59 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Je bent gestoord als je niet Israel-Palestina-moe bent.
Dit conflict gaat echt nergens over.
Als ik een Palestijnse vader zie die zijn kindje onder het puin moet halen, dan denk ik: Wat erg voor die vader dat zijn kindje slachtoffer is geworden van waarschijnlijk een bombardement.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 10:00 schreef waht het volgende:
[..]
Inderdaad, als je enkel zo'n gebeurtenis beschouwt is het vreselijk en verder niets. Dat geldt voor elk onschuldig slachtoffer.
Zodra je het gaat zien als een conflict tussen Israël en Hamas (of hoe je het ook wil framen) is het complexer. Dan moet je causaliteit vinden, belangen afwegen, plannen beoordelen.
Aww gossie, wat heb jij allemaal al gedaan voor de slachtoffers?quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 10:01 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Er vallen een hoop dooien, voor niks. Maar jij bent dus zo uitgeput dat je alleen nog maar ONZ kan posten....
Wat is dit nu voor een zotte redenatie? Jij beweerde dat Israël oorlog boven land verkoos. Ik gaf alleen een voorbeeld dat dat niet zo is.quote:Op maandag 4 augustus 2014 22:34 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ah, omdat Sinaï van Egypte is worden er Palestijnen vermoord. Seems legit.
Kan je bovenstaande vraag verklaren? Of is dat ook uitputting.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 10:02 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Aww gossie, wat heb jij allemaal al gedaan voor de slachtoffers?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dank je.quote:Onze held.
Dus je bent zo uitgeput dat je alleen nog kan trollen.Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
Ik denk waarom vielen daar bommen, wie heeft daar baat bij, wat voor bommen, etc. Hetzelfde denk ik als er raketten neerkomen in Israël of er een aanslag wordt gepleegd.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 10:01 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Als ik een Palestijnse vader zie die zijn kindje onder het puin moet halen, dan denk ik: Wat erg voor die vader dat zijn kindje slachtoffer is geworden van waarschijnlijk een bombardement.
Niet meer, niet minder.
Kom op, jij weet donders goed dat empathie gewoon een biologisch gegeven is.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 10:06 schreef waht het volgende:
[..]
Ik denk waarom vielen daar bommen, wie heeft daar baat bij, wat voor bommen, etc. Hetzelfde denk ik als er raketten neerkomen in Israël of er een aanslag wordt gepleegd.
Mijn medeleven zou niemand helpen bovendien.
Daarom ga ik niet dagelijks zulk beeldmateriaal bekijken. Ik lees liever het nieuws dan het journaal bekijken.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 10:09 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Kom op, jij weet donders goed dat empathie gewoon een biologisch gegeven is.
Als jij zulke foto,s ziet, dan krijg je automatisch een vorm van "medelijden". Ja, tenzij je echt een botte teringhufter bent (grenzend aan psychopathie) maar dat geloof ik niet.
Normale mensen kunnen niet kiezen zo van: ja, nu ga ik medelijden hebben en nu niet. Je hoeft geen moeite te doen om in iemand in te leven, dat gebeurt gewoon.
Maar even iets anders: neem jij het de Palestijnen kwalijk dat ze verzet leveren tegen de bezetter?quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 10:16 schreef waht het volgende:
[..]
Daarom ga ik niet dagelijks zulk beeldmateriaal bekijken. Ik lees liever het nieuws dan het journaal bekijken.
De 99% normale Palestijnen die zich mogelijk niet gewelddadig verzetten niet. De overblijvende terroristen inclusief Hamas wel.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 10:18 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Maar even iets anders: neem jij het de Palestijnen kwalijk dat ze verzet leveren tegen de bezetter?
Serieus? Wat moeten ze dan? met bloemetjes gooien?quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 10:29 schreef waht het volgende:
[..]
De 99% normale Palestijnen die zich mogelijk niet gewelddadig verzetten niet. De overblijvende terroristen inclusief Hamas wel.
Ayaan Hirsi Magan.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 08:23 schreef theunderdog het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)or_Netanyahu___.html
![]()
DHC....quote:
Wat dacht je van verlies accepteren? Vrij normaal na een verloren conflict (in 1967 en 1973 dus).quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 10:31 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Serieus? Wat moeten ze dan? met bloemetjes gooien?
Zodat Israël kan gaan nederzetten zonder consequenties?quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 10:44 schreef waht het volgende:
[..]
Wat dacht je van verlies accepteren? Vrij normaal na een verloren conflict (in 1967 en 1973 dus).
In een situatie waar je niet kunt winnen is het handiger om jezelf over te geven en een zo goed mogelijke regeling te treffen.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 10:31 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Serieus? Wat moeten ze dan? met bloemetjes gooien?
Zie post boven.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 10:49 schreef BlaZ het volgende:
[..]
In een situatie waar je niet kunt winnen is het handiger om jezelf over te geven en een zo goed mogelijke regeling te treffen.
quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 09:58 schreef Specularium het volgende:
Ik zag een keer Gretta Duisenberg, vond ik ook heel moeilijk om te zien.
Israel kan momenteel nederzettingen bouwen zonder consequenties. De colonisten bevolking groeit erg hard (ik meen 4,2% op jaarbasis).quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 10:46 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Zodat Israël kan gaan nederzetten zonder consequenties?
Of ga jij er vanuit dat de nederzettingen stoppen als hamas stopt?
Nee, dat kunnen ze niet zonder consequenties.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 11:08 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Israel kan momenteel nederzettingen bouwen zonder consequenties. De colonisten bevolking groeit erg hard (ik meen 4,2% op jaarbasis).
De Palestijnen kunnen nu beter terrein prijsgeven dan op termijn nog meer terrein te moeten prijsgeven, of simpelweg de aanwezigheid van Joodse inwoners in een Palestijnse staat accepteren.
De Israelische bevolking op de west bank is in de laatste 12 jaar verdubbeld. Hamas doet niet meer dan wat water naar de zee dragen.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 11:11 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee, dat kunnen ze niet zonder consequenties.
Of dacht jij dat de burgers in Israel voor de lol massaal de schuilkelders ingaan? Hamas gunt ze geen rust, en dat doet hamas goed.
Daar gaat het niet om.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 11:31 schreef BlaZ het volgende:
[..]
De Israelische bevolking op de west bank is in de laatste 12 jaar verdubbeld. Hamas doet niet meer dan wat water naar de zee dragen.
Ondertussen is 20% van de bevolking van de West Bank joods.
Het Iraanse leger zou ze prima kunnen afslaan, als ze al Iran zouden bereiken. In Iran zelf heeft ISIS maar weinig steun, 90% van de bevolking is sjiitisch en die vermoord ISIS juist.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 03:27 schreef erik013 het volgende:
Maar de directe omgeving is alles behalve stabiel. Ik weet niet hoever ISIS hun staatje van plan zijn nog uit te breiden, maar zo heel ver van Iran zijn ze geloof ik niet meer.
Daar gaat het wel degelijk om, de onderhandelingspositie is onderhevig aan de demografie.quote:
Er blijven gewoon joden wonen op de Westoever, dat gaat niet veranderen (net zoals er 1,5 miljoen Palestijnen in Israël wonen en daar blijven), echter kunnen de verhoudingen normaliseren op economisch vlak als de politieke ambities realistisch worden. De politieke ambitie van Hamas is het verjagen van alle joden, dat is onacceptabel.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 10:46 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Zodat Israël kan gaan nederzetten zonder consequenties?
Of ga jij er vanuit dat de nederzettingen stoppen als hamas stopt?
Uiteraard, Hamas is een terroristische organisatie.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 11:48 schreef waht het volgende:
[..]
Er blijven gewoon joden wonen op de Westoever, dat gaat niet veranderen (net zoals er 1,5 miljoen Palestijnen in Israël wonen en daar blijven), echter kunnen de verhoudingen normaliseren op economisch vlak als de politieke ambities realistisch worden. De politieke ambitie van Hamas is het verjagen van alle joden, dat is onacceptabel.
quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 12:15 schreef Yasmin23 het volgende:
The Israelis say they've achieved one of their main goals - dismantling smuggling tunnels. But Mark Perry, a military and foreign affairs analyst, questions that.
The question is why did Israel do this to begin with? Did they really think they were going disarm Hamas as they said they would? Because they didn't.
Did they think they were going to demilitarise Gaza? They didn't. They have a lone friend now in the Arab World who's sitting on a throne in Cairo. And they've offended their best friend in the world and slurred the American leadership.
What's really been accomplished? If you're sitting in the prime minister's office in Israel and you look around the room, no one is smiling manifestly. That's because this is a significant political defeat for Israel.
http://live.aljazeera.com/Event/Gaza_Blog
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |