abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 4 augustus 2014 @ 18:37:09 #1
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_143060011

Artsen zonder Grenzen waarschuwt dat de epidemie van ebola-slachtoffers in West-Afrika volkomen uit de hand loopt. De organisatie zegt dat ze niet meer in staat is om voldoende hulp te bieden.

Bart Janssens van AzG roept internationale organisaties en regeringen op om meer gezondheidswerkers sturen. Ook moet er meer worden gedaan om mensen voor te lichten over manieren om verspreiding van ebola tegen te gaan. Janssens vreest dat dit de dodelijkste ebola-epidemie in de geschiedenis kan worden.

Onderschat

Volgens de jongste cijfers zijn er in Guinee, Sierra Leone en Liberia al meer dan 330 doden gevallen door het ebola-virus. De uitbraak begon rond de jaarwisseling in Guinee. Volgens Janssens is de epidemie nu aan een tweede golf bezig. Voor het eerst zijn er ook sterfgevallen gemeld in de hoofdstad van Liberia, Monrovia.

Janssens vindt dat de Wereldgezondheidssituatie de situatie onderschat. Hij wil dat de WHO meer deskundigen inzet om alle mensen op te sporen die in contact zijn geweest met zieken.
http://nos.nl/artikel/664(...)niet-te-stuiten.html

meer details:
http://news.yahoo.com/doc(...)ntrol-133729407.html
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 4 augustus 2014 @ 18:37:35 #2
45206 Pietverdriet
pi_143060017
Ik zeg, alle luchtverkeer met west afrika stopzetten
pi_143060280
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 18:37 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik zeg doen, maar dat zal i.v.m. financiële belangen wel nooit gebeuren. Stom, want als je het eenmaal binnen je grenzen hebt is het lastig te stoppen.
pi_143060283
wie gaat dat betalen :)
pi_143060575
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 18:46 schreef Ludd het volgende:

[..]

Ik zeg doen, maar dat zal i.v.m. financiële belangen wel nooit gebeuren. Stom, want als je het eenmaal binnen je grenzen hebt is het lastig te stoppen.
Valt wel mee, wij plassen niet in ons drinkwater en hebben altijd handschoenen aan bij medisch onderzoek.
  maandag 4 augustus 2014 @ 18:58:29 #6
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_143060634
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 18:37 schreef Pietverdriet het volgende:
Zelfs al zouden ze dat doen. Dat is nog geen waterdicht plan.
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  maandag 4 augustus 2014 @ 19:03:28 #7
45206 Pietverdriet
pi_143060791
quote:
1s.gif Op maandag 4 augustus 2014 18:58 schreef richolio het volgende:

[..]

Zelfs al zouden ze dat doen. Dat is nog geen waterdicht plan.
Klopt, maar het scheelt wel
www.telegraph.co.uk/healt(...)it-Sierra-Leone.html
pi_143060936
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 18:56 schreef hoas het volgende:

[..]

Valt wel mee, wij plassen niet in ons drinkwater en hebben altijd handschoenen aan bij medisch onderzoek.
Uit recent onderzoek blijkt toch dat het virus zich aerosol kan verspreiden? Dat klinkt niet alsof het wel mee zou vallen.
  maandag 4 augustus 2014 @ 19:39:10 #9
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_143062086
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 18:02 schreef ender_xenocide het volgende:
Britten zijn bang dat het London Gatwick heeft bereikt.

http://www.telegraph.co.u(...)it-Sierra-Leone.html

[..]

Verderop in hetzelfde artikel staat ook:
quote:
“Given the origin of the flight, the hospital carried out tests for Ebola and other infectious diseases as a precaution. The tests came back negative."
Voorlopig nog vals alarm, dus.
- - - - -
Vind persoonlijk dit zorgwekkender:
quote:
Nigeriaanse autoriteiten bevestigden vandaag een tweede besmettingsgeval. Het gaat om de dokter van de Iberisch-Amerikaanse man die eind juli aan ebola overleed. Hij was vanuit Liberia naar Nigeria gereisd voor zaken.

Het tweede ebolageval in Nigeria leidt tot serieuze zorgen over de verspreiding van het virus. Nigeria is het dichtstbevolkte land van het Afrikaanse continent. Het Nigeriaanse ministerie van Volksgezondheid verklaarde dat er nog drie mensen onderzocht worden die verschijnselen van ebola vertonen.
http://nos.nl/artikel/682810-50-miljoen-dollar-voor-aanpak-ebola.html
Nigeria zou het 4e getroffen land zijn.
Zijnde het dichtstbevolkte land van Afrika en met een luchthaven die directe vluchten naar de hele wereld doet, zou dat een aardige tegenvaller kunnen zijn.
- - - - -
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 19:07 schreef Ludd het volgende:

[..]

Uit recent onderzoek blijkt toch dat het virus zich aerosol kan verspreiden? Dat klinkt niet alsof het wel mee zou vallen.
Dat lijkt te zijn gebeurd in Canada, in een laboratorium. Ik leg voorlopig de nadruk nog even op Lijkt.
Als het al zo gegaan is, dan is was het dus onder laboratoriumomstandigheden. Dat is nog wel even iets anders dan in het veld.

Het moet overigens nog wel verder onderzocht worden, het staat nog niet volledig vast dat het virus via de lucht gegaan is. Voor hetzelfde geld heeft zo'n onderzoeker een keertje zijn handschoenen slordig/niet verwisseld, of heeft hij een stuk apparatuur niet goed gereinigd.

Het feit dat de aapjes en de varkens geen contact met elkaar hebben gehad, sluit nog niet uit dat er contact is geweest.
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  maandag 4 augustus 2014 @ 19:41:21 #10
45206 Pietverdriet
pi_143062170
Daarom nu handelen voor het te laat is, kat kan niet terug in de zak
pi_143062209
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 19:41 schreef Pietverdriet het volgende:
kat kan niet terug in de zak
Is dat een zelfverzonnen spreekwoord? :D
pi_143062282
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 19:39 schreef Roger_Epiales het volgende:
Dat lijkt te zijn gebeurd in Canada, in een laboratorium. Ik leg voorlopig de nadruk nog even op Lijkt.
Als het al zo gegaan is, dan is was het dus onder laboratoriumomstandigheden. Dat is nog wel even iets anders dan in het veld.

Het moet overigens nog wel verder onderzocht worden, het staat nog niet volledig vast dat het virus via de lucht gegaan is.
True, maar het is wel reden tot zorgen. Hoe meer zo'n virus zich verspreidt, hoe meer kans er ook is dat het virus evolueert toch?
  maandag 4 augustus 2014 @ 19:45:54 #13
45206 Pietverdriet
pi_143062340
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 19:42 schreef Ludd het volgende:

[..]

Is dat een zelfverzonnen spreekwoord? :D
Ja
  maandag 4 augustus 2014 @ 20:05:06 #14
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_143063030
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 19:44 schreef Ludd het volgende:

[..]

True, maar het is wel reden tot zorgen. Hoe meer zo'n virus zich verspreidt, hoe meer kans er ook is dat het virus evolueert toch?
Dat dacht ik dus ook. Dit virus is nog helemaal niet aangepast aan verspreiding via de mens. Het komt nog maar net van de apen af. Als een significant aantal mensen besmet wordt, neemt de kans op aerosole verspreiding ook toe (als dat mogelijk is, met Aids is dit niet gebeurd). Maar stel dat 1 miljoen mensen besmet raakt, dan zijn er in totaal triljoenen virusdeeltjes. Dan is de kans aanwezig dat het aerosool kan gaan.

Natuurlijk een ramp voor de mensheid, maar het zou een zegen voor de planeet zijn.
The End Times are wild
  maandag 4 augustus 2014 @ 20:09:31 #15
45206 Pietverdriet
pi_143063212
Er is een Afrikaans-Amerikaanse top in Washington. President van Sierra Leone en Liberia zijn er niet bij
  maandag 4 augustus 2014 @ 20:16:21 #16
345170 Roger_Epiales
pi_143063432
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 19:44 schreef Ludd het volgende:

[..]

Klopt, de kans wordt idd iets hoger.
Hoe meer virussen, hoe groter de kans dat er een muteert.

Er zijn echter zo veel verschillende mutaties denkbaar voor zo'n virus, vele daarvan zelfs ongunstig voor het virus zelf dat de kans dat een of meer virussen precies de juiste mutaties ondergaan om airborne te worden toch relatief klein blijft, lijkt me.
Feel free to insult me.
  maandag 4 augustus 2014 @ 20:21:58 #17
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_143063671
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 20:16 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]

Er zijn echter zo veel verschillende mutaties denkbaar voor zo'n virus, vele daarvan zelfs ongunstig voor het virus zelf dat de kans dat een of meer virussen precies de juiste mutaties ondergaan om airborne te worden toch relatief klein blijft, lijkt me.
Hoeveel virusdeeltjes zouden er in één persoon zitten? 1 miljard? Geen idee hoor. En hoe vaak splitsen die weer af? 10x per dag? En wat is daarbij de kans op een mutatie (gunstige, voor het virus), 1 op 10.000.000? En hoeveel mensen hebben het dan? Laten we uitgaan dat er nu 1000 mensen besmet zijn.

Dan zijn er dus 1.000.000.000 * 10 * 1.000 / 10.000.000 = 1.000.000. Dat betekent dus dat er 1 miljoen keer per dag een gunstige mutatie plaatsvind. Natuurlijk moet die gunstige mutatie wel doorgegeven worden (als die mee het graf in verdwijnt is het niet effectief).
The End Times are wild
pi_143063740
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 20:16 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]

Laten we het hopen. Ik ben niet echt thuis in de materie, dus ik weet ook niet hoe groot die kans is.

Wel is het na de Spaanse griep natuurlijk wachten op weer een virus met een hoge mortaliteit en airborne. In de huidige tijd waarin veel meer overbevolking is, en waarin veel gereisd wordt valt het mee dat dit nog niet gebeurt is. De vogelgriep en mexicaans griep maakt het even spannend, maar dat heeft ook nooit doorgezet.
  maandag 4 augustus 2014 @ 20:39:00 #19
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_143064409
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 20:23 schreef Ludd het volgende:

[..]

Laten we het hopen. Ik ben niet echt thuis in de materie, dus ik weet ook niet hoe groot die kans is.

Wel is het na de Spaanse griep natuurlijk wachten op weer een virus met een hoge mortaliteit en airborne. In de huidige tijd waarin veel meer overbevolking is, en waarin veel gereisd wordt valt het mee dat dit nog niet gebeurt is. De vogelgriep en mexicaans griep maakt het even spannend, maar dat heeft ook nooit doorgezet.
Het gevaarlijkste virus is SARS. Dat ontstond in het gedisciplineerde Azië. Als zo'n virus in Afrika uitbreekt, maak dan je borst maar nat.
The End Times are wild
  maandag 4 augustus 2014 @ 20:39:03 #20
345170 Roger_Epiales
pi_143064412
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 20:23 schreef Ludd het volgende:

[..]

Eigenlijk zijn nieuwe griepvarianten ook een stuk 'spannender' dan virussen als ebola.
Die hebben een voorsprong, omdat ze vaak al airborne zijn, of iig een goede aanleg hebben om het te worden. Ze zijn ook nog eens zeer besmettelijk en wij mensen zijn er erg vatbaar voor gebleken, ook voor de varianten die van andere diersoorten komen. Ze zijn alleen niet zo heel erg dodelijk, dat is tot nu toe ons geluk geweest.
Feel free to insult me.
  maandag 4 augustus 2014 @ 21:12:04 #21
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_143065761
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 20:39 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]

Eigenlijk zijn nieuwe griepvarianten ook een stuk 'spannender' dan virussen als ebola.
Die hebben een voorsprong, omdat ze vaak al airborne zijn, of iig een goede aanleg hebben om het te worden. Ze zijn ook nog eens zeer besmettelijk en wij mensen zijn er erg vatbaar voor gebleken, ook voor de varianten die van andere diersoorten komen. Ze zijn alleen niet zo heel erg dodelijk, dat is tot nu toe ons geluk geweest.
De mens en de griep hebben met elkaar leren leven in die tienduizenden jaren evolutie. Het is helemaal niet in het voordeel van een virus om al te dodelijk te zijn.
The End Times are wild
  maandag 4 augustus 2014 @ 21:31:20 #22
345170 Roger_Epiales
pi_143066497
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 20:21 schreef LXIV het volgende:

[..]

Hoeveel virusdeeltjes zouden er in één persoon zitten? 1 miljard? Geen idee hoor. En hoe vaak splitsen die weer af? 10x per dag? En wat is daarbij de kans op een mutatie (gunstige, voor het virus), 1 op 10.000.000? En hoeveel mensen hebben het dan? Laten we uitgaan dat er nu 1000 mensen besmet zijn.

Dan zijn er dus 1.000.000.000 * 10 * 1.000 / 10.000.000 = 1.000.000. Dat betekent dus dat er 1 miljoen keer per dag een gunstige mutatie plaatsvind. Natuurlijk moet die gunstige mutatie wel doorgegeven worden (als die mee het graf in verdwijnt is het niet effectief).
Poeh, dat is niet zo een twee uit te rekenen. Voor zover ik weet zijn er niet eens echt duidelijke schattingen over hoe snel/makkelijk dit virus muteert, bij het ene virus gaat dat makkelijker dan bij het andere.

Ook is het niet zo dat er elke keer dat een cel een nieuw virus produceert er ook een mutatie ontstaat, meestal niet zelfs. Meestal maakt de cel gewoon een nieuw virus, precies volgens de gebruiksaanwijzing, zonder grove mutaties. Vergelijk het met je eigen lichaam. Je hebt, pak 'm beet, 40 biljoen cellen die zichzelf eens in de zoveel dagen delen. Daar komt (gelukkig) niet bij iedere celdeling een kwaadaardige tumor uit voort.

Ten slot is het ook niet zo dat airborne worden met een enkele mutatie gedaan is. Het is geen kwestie van wel of niet airborne zijn. Een virus moet zich dan aan allerlei nieuwe omstandigheden aanpassen. Het moet bestand zijn tegen andere stoffen en een andere weerstand zodra het het lichaam verlaat, dat vraagt al om enkele veranderingen in het omhulsel van het virus. Ook moet het zodanig veranderen dat het makkelijker via de luchtwegen kan worden opgenomen. Noem maar op. Dat zijn allemaal aparte veranderingen en mutaties die binnen dezelfde "generatielijn" moeten plaatsvinden.

Het is, terecht, de grootste angst dat dit virus airborne wordt, maar de kans dat het ook daadwerkelijk gaat gebeuren is echt een stuk kleiner dan het soms lijkt. De reden dat het toch een grote angst blijft is dat de kans, hoe klein ook, altijd aanwezig is en het hoeft in principe maar één keer te gebeuren om een groot probleem te worden.
Feel free to insult me.
  maandag 4 augustus 2014 @ 21:37:22 #23
345170 Roger_Epiales
pi_143066783
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 21:12 schreef LXIV het volgende:

[..]

De mens en de griep hebben met elkaar leren leven in die tienduizenden jaren evolutie. Het is helemaal niet in het voordeel van een virus om al te dodelijk te zijn.
Ik denk niet in voor- of nadelen voor het virus, ik denk in voor- en nadelen voor ons.
Feel free to insult me.
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 09:08:55 #25
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_143079089
Date of report
cases deaths
1 Aug 2014 1604 887
30 Jul 2014 1440 826

Er is ook een Liberiaan gestorven in Marokko.

http://www.news.heritagel(...)s-minister-discloses
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_143118951
Nigeria heeft erkend de Amerikaan, Liberiaan, met ebola niet tijdig herkend te hebben. Daardoor zijn die dokter, en mogelijk andere gezondheidsmedewerkers, besmet geraakt. Dat geeft toch te denken wie er in het vliegtuig en van het vliegveld tot en met het ziekenhuis misschien nog meer besmet is geraakt. Overigens las ik ook dat de kans niet wordt uitgesloten dat deze variant besmettelijker is dan tot nu toe wordt aangenomen. Druppels lichaamsvloeistoffen zouden zich makkelijk verspreiden dan alleen door aanraking, maar dat is speculatie, wellicht.
pi_143119080
Wel fijn ook dat je dit 3 weken bij je kan dragen zonder dat je er iets van merkt...... -_-
Zonder wrijving geen glans
pi_143119731
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 11:58 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Wel fijn ook dat je dit 3 weken bij je kan dragen zonder dat je er iets van merkt...... -_-
Het is pas zeer overdraagbaar als de symptomen beginnen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Taxandria op 07-08-2014 12:10:30 ]
  woensdag 6 augustus 2014 @ 12:24:20 #29
45206 Pietverdriet
pi_143119862
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 09:08 schreef BlaZ het volgende:
Date of report
cases deaths
1 Aug 2014 1604 887
30 Jul 2014 1440 826

Gaat lekker zo, waar heb je die cijfers vandaan?
  woensdag 6 augustus 2014 @ 12:30:20 #30
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_143120044
quote:
Nabestaanden van ebola-slachtoffers in Liberia hebben, tegen de regels van de regering in, de besmette lichamen van hun dierbaren op straat gedumpt.

Vorige week werden onder meer in Liberia strenge maatregelen genomen om de verdere verspreiding van de zeer besmettelijke ziekte te voorkomen. Zo moeten de lichamen van slachtoffers in huis worden bewaard, waar de autoriteiten ze komen oppikken.

In Monrovia, de hoofdstad van het West-Afrikaanse land, laten nabestaanden de lijken echter op straat achter. Volgens minister Lewis Brown van Informatie is de bevolking mogelijk geschrokken van de maatregels om de huizen te ontsmetten en vrienden en familieleden van slachtoffers op te sporen en te onderzoeken.

"Daarom halen ze de lichamen uit hun huizen en worden ze op straat gedumpt. Ze stellen zich liever bloot aan het risico om besmet te raken", aldus Brown, volgens Reuters.

In het westen van Afrika zijn inmiddels 887 mensen overleden door het ebolavirus.
Gaat helemaal goed komen zo. ^O^
  woensdag 6 augustus 2014 @ 12:38:06 #31
56749 BlaZ
pi_143120255
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 12:24 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Gaat lekker zo, waar heb je die cijfers vandaan?
http://en.wikipedia.org/wiki/2014_West_Africa_Ebola_outbreak
  woensdag 6 augustus 2014 @ 12:40:19 #32
45206 Pietverdriet
pi_143120321
quote:
Als je naar de stijging van het aantal gevallen kijkt is de poep goed de ventilator aan het raken
  woensdag 6 augustus 2014 @ 12:41:07 #33
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_143120347
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 12:40 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Als je naar de stijging van het aantal gevallen kijkt is de poep goed de ventilator aan het raken
[ afbeelding ]
Ook als je ziet hoe het zich verspreid;
http://en.wikipedia.org/w(...)pril_14_2014_png.png
  woensdag 6 augustus 2014 @ 12:50:01 #34
45206 Pietverdriet
pi_143120617
Als dit zo doorgaat hebben we over een week of 2 een slordige 1500-2000 doden en een 5-6 duizend besmettingen, twee weken later een slordige 4-5 duizend doden en een 12-15 duizend besmettingen
  woensdag 6 augustus 2014 @ 12:52:13 #35
45206 Pietverdriet
pi_143120679
Zoals ik al eerder zei, wordt echt tijd dat men vliegverkeer daar stil legt en grenzen sluit, treinen, busverkeer, etc allemaal stilleggen.
pi_143120691
quote:

[..]

[ afbeelding ]
:o
  woensdag 6 augustus 2014 @ 13:00:22 #37
56749 BlaZ
pi_143120916
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 12:50 schreef Pietverdriet het volgende:
Als dit zo doorgaat hebben we over een week of 2 een slordige 1500-2000 doden en een 5-6 duizend besmettingen, twee weken later een slordige 4-5 duizend doden en een 12-15 duizend besmettingen
De laatste 8 dagen (waarvan gegevens bekend zijn) een 50 nieuwe gevallen per dag. Dan lijkt het me voor de hulpdiensten ook niet langer mogelijk te controleren met wie er allemaal contact geweest is.

Daarnaast is er het bijkomend risico dat de kans op mutaties groter wordt.
  woensdag 6 augustus 2014 @ 13:09:02 #38
45206 Pietverdriet
pi_143121180
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 13:00 schreef BlaZ het volgende:

[..]

De laatste 8 dagen (waarvan gegevens bekend zijn) een 50 nieuwe gevallen per dag. Dan lijkt het me voor de hulpdiensten ook niet langer mogelijk te controleren met wie er allemaal contact geweest is.

Daarnaast is er het bijkomend risico dat de kans op mutaties groter wordt.
Het gevoel bekruipt me dat men niet in staat is meer dan 50 nieuwe gevallen per dag positief te identificeren omdat men eenvoudig de capaciteit niet heeft.
Zo wilde de technisch manager van Chernobiel niet meer dan 2 Rad (als ik me goed herinner) als radioactiviteit rapporteren omdat dit was wat er gemeten werd. De apparatuur had echter een maximum van 2 Rad.
Als het aantal nieuwe gevallen op 50 per dag afvlakt heb ik het gevoel dat dit de max capaciteit van het postitief identificeren.
pi_143122356
Misschien iets voor in de openingspost..
Een gift doen voor hulp in ziekenhuizen in ebolagebied kan bijv via http://www.hospitaalbroeders.nl/ , via ideal.
AZG werkt er ook maar je kunt bij hen niet gemakkelijk specifiek voor ebolabestrijding doneren.
  woensdag 6 augustus 2014 @ 17:53:03 #40
345170 Roger_Epiales
pi_143130583
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 11:58 schreef haags_kwartiertje het volgende:
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 12:20 schreef Taxandria het volgende:
Het is pas overdraagbaar als de symptomen beginnen.
Die 3 weken is de absolute maximale incubatietijd die bekend is. Zijn dus wel eens mensen geweest bij wie het 3 weken duurde, dit is echter niet gebruikelijk. Gemiddelde is 7 dagen.

Over hoe en wanneer het overdraagbaar is hebben we het al gehad, ga het niet nog een keer uittypen, dus dan maar zo:
http://forum.fok.nl/topic/2119256/8/25#142882288
Super korte versie: Geen symptomen betekend niet meteen niet besmettelijk, alleen lastiger te krijgen.
Feel free to insult me.
  woensdag 6 augustus 2014 @ 17:54:32 #41
345170 Roger_Epiales
pi_143130621
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 13:00 schreef BlaZ het volgende:
Nieuwe gevallen zijn over het algemeen symptoomgevallen. Iedereen die zich, waar dan ook in die regio, bij een dokter/ziekenhuis/hulppost komt melden en de juiste symptomen heeft is een nieuw symptoomgeval. Die worden vaak direct bij het totaal opgeteld, maar hoeven helemaal geen ebola te hebben.

Malaria komt in die regio ook veel voor, heeft vaak dezelfde beginsymptomen als ebola, net als een aantal andere ziekten. Daarom zie je ook vaak schommelingen in de cijfers mbt het totale aantal getroffenen, waar ook dat grafiekje wat steeds weer terug komt naar lijkt te wijzen. Dat is de som van alle (zowel dood als levend) bevestigde én vermoedelijke gevallen. Zo kan je de ene dag in totaal 1000 'gevallen' hebben en de volgende dag nog maar 950, omdat dan het lab van 50 mensen heeft vastgesteld dat ze toch iets anders hebben.

(Totaalcijfer = het aantal doden + het aantal geverifieerde geïnfecteerden + het aantal vermoedelijke geïnfecteerden)

Dat maakt ook het werk van de hulpverleners zo lastig. Ze kunnen niet zomaar iedereen met een symptoom meteen tussen de ebola patiënten in de isolatie gooien, terwijl ze misschien iets heel onschuldigs hebben. Ten minste, het kan wel, maar je hebt wel hulpverleners met een bepaalde mentaliteit nodig om die beslissing te kunnen maken en ermee te leven.
Feel free to insult me.
pi_143130832
Net in het journaal, als ik het goed heb opgevangen: arts die besmet was met ebola volledig genezen dankzij een nieuw experimenteel medicijn.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  woensdag 6 augustus 2014 @ 18:33:54 #43
345170 Roger_Epiales
pi_143131863
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 18:00 schreef Molurus het volgende:
Net in het journaal, als ik het goed heb opgevangen: arts die besmet was met ebola volledig genezen dankzij een nieuw experimenteel medicijn.
Volledig genezen is hij dacht ik nog niet. Lijkt wel aan de beterende hand, zal nog wel wat onderzoek komen om te zien of dat ook echt dankzij dit middel is.

quote:
Onzekerheid blijft

Omdat het medicijn zo nieuw is, is het nog niet duidelijk of het ook echt werkt. Writewol kan sinds het medicijn weer een beetje lopen en heeft weer eetlust, zegt Bruce Johnson, de directeur van de organisatie waar Writewol voor werkt. Maar hij durft niet te zeggen of dat door ZMapp komt.

"Ebola is een lastig virus en de enige dag ben je beter en de andere dag weer slechter."
http://nos.nl/op3/artikel/683066-experimenteel-medicijn-voor-ebolapatienten-vs.html
Feel free to insult me.
pi_143131974
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 18:33 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]

Volledig genezen is hij dacht ik nog niet. Lijkt wel aan de beterende hand, zal nog wel wat onderzoek komen om te zien of dat ook echt dankzij dit middel is.

[..]

http://nos.nl/op3/artikel/683066-experimenteel-medicijn-voor-ebolapatienten-vs.html
Ok, iets te vroeg gejuicht. Maar klinkt nog steeds wel goed, afwachten.
  woensdag 6 augustus 2014 @ 18:37:51 #45
345170 Roger_Epiales
pi_143131979
Eerste geval Saudi-Arabië:
quote:
Eerste geval Saudi-Arabië

Het Saudische ministerie van Gezondheid meldt dat een man die aan de ziekte leed en op de intensive care in een ziekenhuis in Jeddah lag, vanochtend is overleden. Hij had de ziekte opgelopen in Sierra Leone. De regering zegt dat het het eerste geval van ebola in Saudi-Arabië is.
Spanje gaat ook bevestigde patiënt terughalen:
quote:
Spanje stuurt een speciaal ingericht vliegtuig naar Liberia om een Spaanse missionaris op te halen die positief getest is op het ebola-virus. Hij is een van de drie priesters die op een afgesloten afdeling van een ziekenhuis in de hoofdstad Monrovia liggen.
Bron voor beide: http://nos.nl/artikel/683453-who-bespreekt-ebolamaatregelen.html
Feel free to insult me.
  woensdag 6 augustus 2014 @ 18:40:39 #46
345170 Roger_Epiales
pi_143132076
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 18:37 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ok, iets te vroeg gejuicht. Maar klinkt nog steeds wel goed, afwachten.
Zeker hoopgevend, hopen dat ze opschieten met dat onderzoek. (en het spul daarna ook gewoon beschikbaar stellen natuurlijk.)
Feel free to insult me.
pi_143132137
Ja laten we gaan slepen met ebola patienten :')
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
  woensdag 6 augustus 2014 @ 19:21:15 #48
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_143133450
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 12:50 schreef Pietverdriet het volgende:
Pas bij de 5.000.000 gaat hier de vlag uit hoor!
The End Times are wild
  woensdag 6 augustus 2014 @ 19:22:02 #49
45206 Pietverdriet
pi_143133486
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 19:21 schreef LXIV het volgende:

[..]

Pas bij de 5.000.000 gaat hier de vlag uit hoor!
Kijk, daar komt het ware gezicht naar boven
  woensdag 6 augustus 2014 @ 19:24:23 #50
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_143133584
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 19:22 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Kijk, daar komt het ware gezicht naar boven
Ebola kan een plaag voor de mensheid worden, maar wellicht ook een zegen voor de planeet.
The End Times are wild
  woensdag 6 augustus 2014 @ 19:27:52 #51
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_143133747
Ondertussen in Afrika:

quote:
Now Ebola victims are left to rot in the streets: Terrified relatives dump them outside for fear of catching deadly virus
Relatives of Ebola victims are dragging their bodies onto streets of Liberia
Disease-ridden bodies are left to rot in view of everyone, including children
In doing so, relatives hope they will avoid being quarantined by authorities
Ofwel, als er iemand Ebola heeft en waarschijnlijk de familie heeft aangetast, vooral niet melden bij de autoriteiten. Gewoon een stukje verderop op de straat gooien ter verdere verrotting, en verder doen alsof je nergens iets vanaf weet. Zo voorkom je dat ze zelf in quarantaine moet.

Afrikanen!

Oh ja, en dan dit stukje nog: Disease-ridden bodies are left to rot in view of everyone, including children
Wat willen ze dan? Dat er een hekje van 70 cm omheen gezet wordt zodat kinderen het niet hoeven te zien?
The End Times are wild
pi_143133908
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 19:24 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ebola kan een plaag voor de mensheid worden, maar wellicht ook een zegen voor de planeet.
Daar is het op dit moment nog niet besmettelijk genoeg voor. (Helaas?) Je moet toch vrij direct in contact komen met lichaamsvocht van een besmet persoon.
  woensdag 6 augustus 2014 @ 20:24:28 #53
345170 Roger_Epiales
pi_143137174
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 19:24 schreef LXIV het volgende:

[..]

Pff, planeet maak ik me geen zorgen over, die overleeft ons echt wel.

quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 19:27 schreef LXIV het volgende:
Ondertussen in Afrika:
[ afbeelding ]

[..]

Ofwel, als er iemand Ebola heeft en waarschijnlijk de familie heeft aangetast, vooral niet melden bij de autoriteiten. Gewoon een stukje verderop op de straat gooien ter verdere verrotting, en verder doen alsof je nergens iets vanaf weet. Zo voorkom je dat ze zelf in quarantaine moet.

Afrikanen!

Oh ja, en dan dit stukje nog: Disease-ridden bodies are left to rot in view of everyone, including children
Wat willen ze dan? Dat er een hekje van 70 cm omheen gezet wordt zodat kinderen het niet hoeven te zien?
Ja, mooi stukje sensatiejournalistiek. Journalist ziet zoiets gebeuren en schrijft het op alsof de halve bevolking geïnfecteerde lijken om zich heen strooit. Enige media site waar ik dit artikel kon vinden was de daily mail, daar hebben ze in de hele fotoreeks slechts 2 foto's van een lichaam op straat. Ook nog hetzelfde lichaam, van twee kanten gefotografeerd.

Ik kan nog best begrijpen dat dit hier en daar voorkomt, de angst moet vreselijk aanwezig zijn daar.
Feit is wel dat nog steeds dagelijks mensen zich melden met symptomen, of melden dat iemand is overleden, dus het is zeker niet zo dat dit de standaard is.

Oh en:
quote:
Afrikanen!
Denk niet dat het hier niet zou gebeuren. Als we hier te maken zouden hebben met een uitbraak zoals daar, dan zou je hier en daar ook dit soort dingen zien. Mensen worden bang, sommigen raken in paniek en dan doen ze nu eenmaal niet meer wat ze zouden moeten doen. Het is echt niet zo dat in andere delen van de wereld 100% van de mensen zich netjes bij de eerste symptomen komen aangeven om in isolatie opgesloten te worden.
Feel free to insult me.
pi_143157023
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Ik zie dus een afname van de relatieve groei afgelopen dagen. Valt allemaal wel mee dus.
pi_143157064
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 18:42 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Ja laten we gaan slepen met ebola patienten :')
Wat is daar mis mee. Gewoon netje in quarantaine naar een land brengen met fatsoenlijke faciliteiten. Zo moeilijk is dat niet hoor.
pi_143157137
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 19:27 schreef LXIV het volgende:
Ondertussen in Afrika:
[ afbeelding ]

[..]

Afrikanen!

Lijkt mij typisch zo'n overdreven nieuwsbericht dat over een aantal dagen weer ontkracht wordt. De foto blijkt al twee jaar oud te zijn en de foto is in een ander land genomen ofzo en het "slachtoffer" is overleden aan iets heel anders dan Ebola of is gewoon in elkaar geslagen. Ik geloof er niets van dat dit een echt ebola slachtoffer is.
  donderdag 7 augustus 2014 @ 10:42:04 #57
56749 BlaZ
pi_143157306
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 10:34 schreef oxylus11 het volgende:

[..]

Lijkt mij typisch zo'n overdreven nieuwsbericht dat over een aantal dagen weer ontkracht wordt. De foto blijkt al twee jaar oud te zijn en de foto is in een ander land genomen ofzo en het "slachtoffer" is overleden aan iets heel anders dan Ebola of is gewoon in elkaar geslagen. Ik geloof er niets van dat dit een echt ebola slachtoffer is.
Misschien is hij gewoon een dutje aan het doen.

Update cijfers 4 augustus

4 Aug 2014 1711 932
1 Aug 2014 1603 887

Met nu ook 9 vermoedelijke gevallen in Nigeria.

http://wwwnc.cdc.gov/travel/notices/alert/ebola-nigeria
  donderdag 7 augustus 2014 @ 13:39:10 #58
345170 Roger_Epiales
pi_143162424
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 10:31 schreef oxylus11 het volgende:

[..]

Wat is daar mis mee. Gewoon netje in quarantaine naar een land brengen met fatsoenlijke faciliteiten. Zo moeilijk is dat niet hoor.
Niemand beweert ook dat het moeilijk is, de vraag is of het zinvol is en of de mogelijke voordelen opwegen tegen de mogelijke risico's.

Natuurlijk, iedereen die meewerkt aan zo'n operatie neemt de grootst mogelijke voorzichtigheid in acht, daar twijfel ik echt niet aan, maar hoe voorzichtig ze ook werken en hoe veel voorzorgsmaatregelen er ook genomen worden, er is altijd een kans dat er iets mis gaat. Wel een heel kleine kans, maar persoonlijk vind ik dat ook de kleinste kans zwaar gewogen moet worden, gezien de eventuele grootte van de gevolgen.

Bij die twee Amerikanen begrijp ik de keuze. Het gaf onderzoekers de mogelijkheid een middel te testen wat op den duur een doorbraak zou kunnen blijken in de zoektocht naar een medicijn. Dit was dus een duidelijk geval van "big possible payoff, small possible risk". Dat idee heb ik bij die Spaanse man niet.

Ik zie het nut er niet van in, om een 75-jarige missionaris uit een besmet gebied naar een nog niet besmet gebied te vervoeren, om hem daar vervolgens op dezelfde manier te behandelen als eerst.
Feel free to insult me.
pi_143162574
Ik denk dat je je te bang laat maken Roger. Uiteraard is het een enge ziekte, maar om nu te zeggen dat een Spanjaard geen behandeling in eigen land verdient omdat er een minuscule kans bestaat op besmetting dat gaat wel erg ver.
de behandling in Spanje is NIET hetzelfde als in Afrika. In Spanje krijgt deze man bloedtransfusies onder hygienische omstandigheden door goed opgeleid personeel. In Afrika, krijgt hij geen bloedtransfusies, en behandeling onder half-hygienische omstandigheden door overwerkt matig-opgeleid personeel.
pi_143163294
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 13:39 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]

Niemand beweert ook dat het moeilijk is, de vraag is of het zinvol is en of de mogelijke voordelen opwegen tegen de mogelijke risico's.

Natuurlijk, iedereen die meewerkt aan zo'n operatie neemt de grootst mogelijke voorzichtigheid in acht, daar twijfel ik echt niet aan, maar hoe voorzichtig ze ook werken en hoe veel voorzorgsmaatregelen er ook genomen worden, er is altijd een kans dat er iets mis gaat. Wel een heel kleine kans, maar persoonlijk vind ik dat ook de kleinste kans zwaar gewogen moet worden, gezien de eventuele grootte van de gevolgen.

Bij die twee Amerikanen begrijp ik de keuze. Het gaf onderzoekers de mogelijkheid een middel te testen wat op den duur een doorbraak zou kunnen blijken in de zoektocht naar een medicijn. Dit was dus een duidelijk geval van "big possible payoff, small possible risk". Dat idee heb ik bij die Spaanse man niet.

Ik zie het nut er niet van in, om een 75-jarige missionaris uit een besmet gebied naar een nog niet besmet gebied te vervoeren, om hem daar vervolgens op dezelfde manier te behandelen als eerst.
Hoe dan ook denk ik dat de behandeling in Spanje een stuk beter zal zijn dan in welk Afrikaans land dan ook.
pi_143165946
Als de werkelijke incubatietijd 25 dagen is dan zijn er veel meer besmettingen dan die 1600.
  donderdag 7 augustus 2014 @ 15:17:42 #62
345170 Roger_Epiales
pi_143165953
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 13:43 schreef oxylus11 het volgende:
Ik denk dat je je te bang laat maken Roger. Uiteraard is het een enge ziekte, maar om nu te zeggen dat een Spanjaard geen behandeling in eigen land verdient omdat er een minuscule kans bestaat op besmetting dat gaat wel erg ver.
de behandling in Spanje is NIET hetzelfde als in Afrika. In Spanje krijgt deze man bloedtransfusies onder hygienische omstandigheden door goed opgeleid personeel. In Afrika, krijgt hij geen bloedtransfusies, en behandeling onder half-hygienische omstandigheden door overwerkt matig-opgeleid personeel.
Maak je over mijn gemoed maar geen zorgen hoor. ;)
Ik vind dit ook feitelijk geen enge ziekte. Zoals ik eerder al ergens schreef is zelfs griep imo "spannender" dan ebola. (Zeg hiermee ook niet dat ik griep als eng beschouw.)

Ik heb er in principe ook geen bezwaar op dat ze iemand naar Europa of de VS halen, voor mijn part gaan ze er een hier in het LUMC behandelen, die hebben ook zeer goede isolatie units. Misschien dat ik me eerder wat ongelukkig heb uitgedrukt, maar waar het om gaat is dat de mogelijke winst die behaald kan worden in voldoende mate opweegt tegen de mogelijke negatieve gevolgen.

Ik ben er dus ook niet pertinent op tegen, maar zoals ik zei:
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 13:39 schreef Roger_Epiales het volgende:
Ik zie het nut er niet van in
De basis van de behandeling is hetzelfde, ook in Afrikaanse ziekenhuizen wordt gebruik gemaakt van bloedtransfusies, al kan ik me de zorgen om de hygiëne nog wel enigszins voorstellen.
Ik heb zelf geen ervaring met het plaatselijke personeel, maar ik zal niet zomaar aannemen dat ze daar zo veel slechter zijn opgeleid.
Feel free to insult me.
  donderdag 7 augustus 2014 @ 15:21:20 #63
345170 Roger_Epiales
pi_143166071
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 15:17 schreef thesiren.nl het volgende:
Als de werkelijke incubatietijd 25 dagen is dan zijn er veel meer besmettingen dan die 1600.
De maximale bekende incubatietijd van ebola is 21 dagen. Dat is de langste tijd die wel eens geconstateerd is, komt echter niet vaak voor dat het zo lang duurt.
Feel free to insult me.
pi_143166085
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 15:17 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]

Maak je over mijn gemoed maar geen zorgen hoor. ;)
Ik vind dit ook feitelijk geen enge ziekte. Zoals ik eerder al ergens schreef is zelfs griep imo "spannender" dan ebola. (Zeg hiermee ook niet dat ik griep als eng beschouw.)

Ik heb er in principe ook geen bezwaar op dat ze iemand naar Europa of de VS halen, voor mijn part gaan ze er een hier in het LUMC behandelen, die hebben ook zeer goede isolatie units. Misschien dat ik me eerder wat ongelukkig heb uitgedrukt, maar waar het om gaat is dat de mogelijke winst die behaald kan worden in voldoende mate opweegt tegen de mogelijke negatieve gevolgen.

Ik ben er dus ook niet pertinent op tegen, maar zoals ik zei:

[..]

De basis van de behandeling is hetzelfde, ook in Afrikaanse ziekenhuizen wordt gebruik gemaakt van bloedtransfusies, al kan ik me de zorgen om de hygiëne nog wel enigszins voorstellen.
Ik heb zelf geen ervaring met het plaatselijke personeel, maar ik zal niet zomaar aannemen dat ze daar zo veel slechter zijn opgeleid.
Eens contact gehad met een Irakese dokter, die daar was opgeleid, wat je in Nederland in een jaar leert, zo niet minder, dat is voor hun een hele opleiding geneeskunde. Ik denk dat het in die Afrikaanse landen stiekem nog veel erger is.
  donderdag 7 augustus 2014 @ 15:48:20 #65
345170 Roger_Epiales
pi_143166941
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 15:21 schreef Taxandria het volgende:

[..]

Eens contact gehad met een Irakese dokter, die daar was opgeleid, wat je in Nederland in een jaar leert, zo niet minder, dat is voor hun een hele opleiding geneeskunde. Ik denk dat het in die Afrikaanse landen stiekem nog veel erger is.
Is helaas idd vaak wel zo, al zou je het niet altijd zeggen wanneer je hier in een goed en modern ziekenhuis de verpleging wel eens bezig ziet.

Maar goed, houd er ook rekening mee dat het daar nu niet slechts het plaatselijke personeel zit. De mensen die daar zijn via de WHO, AzG ed zijn uitstekend opgeleid en hebben vaak met meerdere uitbraken gewerkt, die kunnen de kennis die voor deze situatie nodig is overbrengen op de plaatselijke medewerkers en het niveau behoorlijk snel opkrikken. Mbt het behandelen van ebola loopt er nu in West-Afrika veel meer ervaring rond dan in welk Europees land dan ook, al kan ik me echt wel voorstellen dat iemand terug zou willen.
Feel free to insult me.
  donderdag 7 augustus 2014 @ 16:26:26 #66
45206 Pietverdriet
pi_143168157
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 10:29 schreef oxylus11 het volgende:

[..]

Ik zie dus een afname van de relatieve groei afgelopen dagen. Valt allemaal wel mee dus.
Als het aantal nieuwe gevallen op 50 per dag afvlakt heb ik het gevoel dat dit de max capaciteit van het postitief identificeren.
pi_143171475
Tja. Het is maar Afrika? Even een paar decennia laten afsterven en dan lost het probleem zich vanzelf wel op. Als ze daar al te betoeterd zijn om hygiënisch en fatsoenlijk te werk te gaan in een ziekenhuis, dan vraag je er toch wel zelf om dat het nu uit de hand loopt. :)

Maar ik zal vast wel weer iets over het hoofd zien dat ik nu met zo'n lompe conclusie kom.
pi_143181226
Van Demorgen.be,
quote:
Belgische dokter in Liberia: "WHO doet zijn werk niet"
JC − 07/08/14, 20u24 − Bron: VRT

© epa. Liberiaanse verpleegsters halen het lichaam op van een patiënt die overleden is aan ebola. Pas sinds twee dagen zijn de begravingen goed op gang gekomen.

De Vlaamse arts Koen Henckaerts, die sinds enkele dagen in Liberia verblijft, is niet tevreden over de manier waarop de ebola-epidemie in het land wordt aangepakt. "Het ministerie van Volksgezondheid is totaal overwelmd en kan de aanpak maar niet georganiseerd krijgen", zei hij vanmiddag op Radio 1. "En de mensen van de Wereldgezondheidsorganisatie doen intussen hun werk niet."

Henckaerts werkt voor het departement Humanitaire Hulp en Civiele Bescherming van de Europese Commissie. De situatie in Liberia, een van de broeihaarden van ebola, ziet er niet goed uit, zegt hij. "Er zijn al meer dan 500 gevallen vastgesteld met meer dan 200 doden tot gevolg. Wat belangrijker is: al 69 geneesheren en verpleegsters zijn besmet door slechte bescherming."

Eén van de belangrijkste zaken bij de behandeling is de opvolging van mensen die in contact geweest zijn met patiënten, aldus Henckaerts. "Maar die opvolging wordt niet georganiseerd. Bovendien is het begraven van de doden pas sinds twee dagen goed op gang gekomen. Daarvoor lagen doden soms drie tot vijf dagen thuis voor ze werden opgehaald."

Onvoldoende personeel
Henckaerts' departement financiert het Rode Kruis, de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) en Artsen Zonder Grenzen. "Artsen Zonder Grenzen zijn goed in de behandeling van patiënten", klinkt hij lovend. "Ze zijn zeer actief in Guinee en Sierra Leone, waardoor ze echter niet voldoende personeel hebben om ook in Liberia te kunnen ingrijpen. Het Rode Kruis is sinds enkele dagen bezig met het ophalen van doden en levert hier goed werk."

Maar hij wijst met een beschuldigende vinger naar de WHO. "Die organisatie zou het ministerie veel sterker moeten ondersteunen, maar naar mijn opinie doet ze haar job niet. Ze kreeg nochtans financiële middelen van de EU en van de Amerikaanse regering, maar ik denk dat ze hier niet over de juiste mensen beschikt om de aanpak van ebola te organiseren."

Volgens de Vlaamse arts moeten de hulporganisaties de komende weken focussen op het opzetten van extra behandelingscentra, de bescherming van het verplegend personeel, het opzoeken van alle contacten van de patiënten en het direct begraven van de doden.
In Liberia alleen al zijn al 70 dokters en verpleegsters besmet geraakt :X
Logisch dat je dan te weinig personeel hebt. En het personeel dat nog gezond is zal ook wel twee keer nadenken vooraleer dat ze een patiënt gaan behandelen.

Ik heb ergens gelezen (kan het nu niet meer terugvinden) dat er gewoon al een tekort is aan latex wegwerphandschoenen. En dat gewoon voldoende handschoenen die na iedere behandeling weg geworpen kunnen worden, al heel veel zou helpen.
  donderdag 7 augustus 2014 @ 22:32:07 #69
45206 Pietverdriet
pi_143181563
Ach ja, het is de schuld van de who, eerst decennia lang burgeroorlog voeren, niets opbouwen, en als het misgaat is het de schuld van het who.
Bullshit.
  donderdag 7 augustus 2014 @ 23:55:50 #70
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_143185236
Wat opvalt zijn de verschillen in aantallen tussen de verschillende landen. In Liberia gaat het hard nu, in Guinea loopt het maar langzaam aan op.

Verder is er nu ook een geval in SA, best link aangezien de jaarlijkse Hadj voor de deur staat.
pi_143187203
Net op CNN: in Sierra Leone worden getroffen dorpen nu door het leger geïsoleerd. Alleen gezondheidswerkers mogen erin en eruit.
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 09:49:18 #72
345170 Roger_Epiales
pi_143191588
Ebola: internationale noodsituatie

quote:
De Wereldgezondheidsorganisatie WHO heeft de verspreiding van ebola bestempeld tot een internationale noodsituatie. De WHO heeft een persconferentie gegeven over de aanpak van het dodelijke virus, waartegen geen medicijn bestaat.

Er is een gecoördineerde internationale aanpak nodig om de verdere verspreiding van ebola te stoppen, aldus de WHO. De organisatie roept landen wereldwijd op zo snel mogelijk steun te verlenen aan getroffen landen. (...)
http://nos.nl/artikel/684059-ebola-internationale-noodsituatie.html
Feel free to insult me.
pi_143191959
Waarom geen reisverbod afgeven? Dat snap ik echt niet
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 10:32:36 #74
345170 Roger_Epiales
pi_143192405
Filmpje persco dame van WHO:
http://nos.nl/embed/?id=v:684073&autoplay=1
Feel free to insult me.
pi_143193038
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 10:10 schreef maryen65 het volgende:
Waarom geen reisverbod afgeven? Dat snap ik echt niet
Snap ik ook niet, ze moeten gewoon een reisverbod instellen naar West-Afrika.
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 11:46:12 #76
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_143194323
Volgens mij is het geval in Saudi-Arabië nog niet bevestigd als ebola, al lijkt het er wel op. De regering heeft alle haj visa voor de besmette landen ingetrokken. Ben blij dat ik aan de oostkust van Saudi-Arabië zit , dat wel!
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 13:44:28 #77
345170 Roger_Epiales
pi_143198162
Flinke lap tekst:
WHO Statement, ebola, internationale noodsituatie.

quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 11:46 schreef nixxx het volgende:
Volgens mij is het geval in Saudi-Arabië nog niet bevestigd als ebola, al lijkt het er wel op. De regering heeft alle haj visa voor de besmette landen ingetrokken. Ben blij dat ik aan de oostkust van Saudi-Arabië zit , dat wel!
Goede beslissing. Het is toch elke keer weer een gigantische, dicht op elkaar gepakte mensenmassa waar direct fysiek contact toch vrijwel onvermijdelijk is. Kan ik me voorstellen dat je daar niet een paar gevallen tussen wil hebben.
Feel free to insult me.
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 16:01:16 #78
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_143202531
quote:
Ebola death toll rises by 29 to 961, WHO says

(Reuters) - The death toll from the Ebola outbreak in West Africa stood at 961 people as of Aug 6, with 29 deaths reported on Aug 5-6, the World Health Organization said on Friday.

There were 68 new cases, bringing the total to 1,779. Four of the new cases were in Nigeria, the most recent country to be affected, and there were no new cases in Guinea, where the outbreak began. Four people died in Guinea, one in Nigeria, 12 in Sierra Leone and 12 in Liberia.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_143207799
In Liberia is de gezondheidszorg nu compleet dichtgeklapt. Ziekenhuizen zijn dicht en artsen en verplegers (die paar die ze nog hebben na de burgeroorlog) zijn of ziek of in angst thuis. Het blijkt dat ziekenhuizen een van de grootste infectiehaarden geworden zijn, dankzij slechte hygiëne.

Ik begrijp nu wel beter waarom veel afrikanen niet in quarantaine wilden in die ziekenhuizen. Als je het virus niet hebt, dan loop je het daar wel op.

Overigens zijn de 950 doden de officieel bevestigde doden. Mensen die in hun huis overlijden en door familie begraven worden worden niet meegeteld. Vermenigvuldig het aantal eens met drie en dan kom je op het daadwerkelijk aantal doden.

Na Sierra Leone, Liberia en Guinea, nu ook slachtoffers in Nigeria en Benin. Gaat niet ophouden voordat we de 50.000 - 100.000 slachtoffers hebben.
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 19:33:07 #80
45206 Pietverdriet
pi_143209518
Ik ben bang dat het meer dan dat gaan worden..
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 21:10:43 #81
45206 Pietverdriet
pi_143213559

Een rap die waarschuwt voor ebola en wat je moet laten
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 09:06:19 #82
45206 Pietverdriet
pi_143226012
Nederlanders die naar west afrika gaan worden gewaarschuwt geen rauw vlees te eten aldaar volgens het rivm...
http://www.telegraaf.nl/g(...)ebola-landen___.html

Hee! RIVM, how about een fucking reisverbod?

En in Canada is mogelijk een eerste geval aangetroffen
http://www.telegraaf.nl/b(...)la_in_Canada___.html
pi_143226168
Is rauw vlees eten een ding dan in West Afrika?
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 09:32:29 #84
45206 Pietverdriet
pi_143226190
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 09:29 schreef beeer het volgende:
Het laat goed zien welk libelle niveau het RIVM heeft.
Beetje vage waarschuwingen maar vooral geen echte beslissing durven nemen.
pi_143226203
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 12:52 schreef Pietverdriet het volgende:
Zoals ik al eerder zei, wordt echt tijd dat men vliegverkeer daar stil legt en grenzen sluit, treinen, busverkeer, etc allemaal stilleggen.
Yup. Helaas is men daar zo corrupt en onopgelost dat dit niet gaat gebeuren.

Dus moeten wij onze hebben sluiten voor mensen uit die hoek.
Whatever...
pi_143226233
quote:
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 09:40:00 #87
45206 Pietverdriet
pi_143226251
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 09:34 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Yup. Helaas is men daar zo corrupt en onopgelost dat dit niet gaat gebeuren.

Dus moeten wij onze hebben sluiten voor mensen uit die hoek.
Dat gaat pas gebeuren als het al te laat is. De overheid laat zich meer door omstandigheden dwingen dan dat men proactief beslissingen neemt. Men aan de lucratieve luchtlijn naar Nigeria (KLM) en wil geen verkeerde beslissing nemen en neemt daarom maar geen beslissing.
pi_143226280
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 09:06 schreef Pietverdriet het volgende:
Nederlanders die naar west afrika gaan worden gewaarschuwt geen rauw vlees te eten aldaar volgens het rivm...
http://www.telegraaf.nl/g(...)ebola-landen___.html

Hee! RIVM, how about een fucking reisverbod?

Zo groot is het risico niet dat je het oploopt hoor.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_143226472
Gisteravond op de Franse radio hoorde ik een journalist zeggen dat Frankrijk bereidt is ze tegen te houden met alle middelen (en dat wil heel wat zeggen) Verder gaf de journalist aan dat als ze een bootje zien met zwarten gaan ze meteen schieten. Hoe triest ook.

Volgens deze journalist is het sprake van aantal weken en de virus is in Europa
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 10:19:12 #90
45206 Pietverdriet
pi_143226609
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 09:43 schreef Monolith het volgende:

[..]

Zo groot is het risico niet dat je het oploopt hoor.
Het punt is dat je het moet containen
pi_143226863
Allemaal mensen weer helemaal panisch terwijl dit qua snelheid van de besmetting echt nergens op lijkt. Pas als 't airborne gaat neem ik m'n petje ervoor af.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_143226902
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 10:19 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Het punt is dat je het moet containen
Dat hoeft niet gelijk op het niveau van landen. Daarbij is ebola niet zo makkelijk overdraagbaar dat de noodzaak bestaat om handel met en personenverkeer naar hele landen of zelfs continenten lam te leggen.
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 11:05:42 #93
45206 Pietverdriet
pi_143227314
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 10:41 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat hoeft niet gelijk op het niveau van landen. Daarbij is ebola niet zo makkelijk overdraagbaar dat de noodzaak bestaat om handel met en personenverkeer naar hele landen of zelfs continenten lam te leggen.
Sure, lekker niets doen tot het uit de klauwen loopt.
pi_143227343
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 11:05 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Sure, lekker niets doen tot het uit de klauwen loopt.
Je discussieert weer lekker op niveau, Piet. Er zit natuurlijk geen enkele optie tussen niets doen en het verkeer tussen landen volledig lam leggen.
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 11:10:01 #95
45206 Pietverdriet
pi_143227394
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 11:07 schreef Monolith het volgende:

[..]

Je discussieert weer lekker op niveau, Piet. Er zit natuurlijk geen enkele optie tussen niets doen en het verkeer tussen landen volledig lam leggen.
Is eenvoudig en snel te realiseren.
Zorgt ervoor dat de verspreiding buiten de regio zeer bemoeilijkt wordt
pi_143227479
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 11:10 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Is eenvoudig en snel te realiseren.
Zorgt ervoor dat de verspreiding buiten de regio zeer bemoeilijkt wordt
Het is ook volkomen disproportioneel. Het is een stompzinnige paniekreactie op iets dat een vrij marginaal risico is.
pi_143227482
quote:
De apen slaan terug
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 11:16:11 #98
45206 Pietverdriet
pi_143227504
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 11:15 schreef Monolith het volgende:

[..]

Het is ook volkomen disproportioneel. Het is een stompzinnige paniekreactie op iets dat een vrij marginaal risico is.
Neuh, geen paniek, krachtig en kordaat optreden, beslissingen nemen en niet rondouwehoeren.
pi_143227512
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 11:15 schreef maryen65 het volgende:

[..]

De apen slaan terug
Dat doen ze met AIDS al aardig.
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 11:18:48 #100
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_143227548
Ebola is echt geen gevaar voor Europa. Ook niet voor Afrika. Al zou je helemaal niks doen, dan gebeurde er nog niet veel. Er gaan veel meer mensen dood aan griep, verhoudheid, malaria, tbc etc dan aan Ebola.
The End Times are wild
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')