abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 6 augustus 2014 @ 19:27:52 #51
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_143133747
Ondertussen in Afrika:

quote:
Now Ebola victims are left to rot in the streets: Terrified relatives dump them outside for fear of catching deadly virus
Relatives of Ebola victims are dragging their bodies onto streets of Liberia
Disease-ridden bodies are left to rot in view of everyone, including children
In doing so, relatives hope they will avoid being quarantined by authorities
Ofwel, als er iemand Ebola heeft en waarschijnlijk de familie heeft aangetast, vooral niet melden bij de autoriteiten. Gewoon een stukje verderop op de straat gooien ter verdere verrotting, en verder doen alsof je nergens iets vanaf weet. Zo voorkom je dat ze zelf in quarantaine moet.

Afrikanen!

Oh ja, en dan dit stukje nog: Disease-ridden bodies are left to rot in view of everyone, including children
Wat willen ze dan? Dat er een hekje van 70 cm omheen gezet wordt zodat kinderen het niet hoeven te zien?
The End Times are wild
pi_143133908
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 19:24 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ebola kan een plaag voor de mensheid worden, maar wellicht ook een zegen voor de planeet.
Daar is het op dit moment nog niet besmettelijk genoeg voor. (Helaas?) Je moet toch vrij direct in contact komen met lichaamsvocht van een besmet persoon.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  woensdag 6 augustus 2014 @ 20:24:28 #53
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_143137174
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 19:24 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ebola kan een plaag voor de mensheid worden, maar wellicht ook een zegen voor de planeet.
Pff, planeet maak ik me geen zorgen over, die overleeft ons echt wel.

quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 19:27 schreef LXIV het volgende:
Ondertussen in Afrika:
[ afbeelding ]

[..]

Ofwel, als er iemand Ebola heeft en waarschijnlijk de familie heeft aangetast, vooral niet melden bij de autoriteiten. Gewoon een stukje verderop op de straat gooien ter verdere verrotting, en verder doen alsof je nergens iets vanaf weet. Zo voorkom je dat ze zelf in quarantaine moet.

Afrikanen!

Oh ja, en dan dit stukje nog: Disease-ridden bodies are left to rot in view of everyone, including children
Wat willen ze dan? Dat er een hekje van 70 cm omheen gezet wordt zodat kinderen het niet hoeven te zien?
Ja, mooi stukje sensatiejournalistiek. Journalist ziet zoiets gebeuren en schrijft het op alsof de halve bevolking geïnfecteerde lijken om zich heen strooit. Enige media site waar ik dit artikel kon vinden was de daily mail, daar hebben ze in de hele fotoreeks slechts 2 foto's van een lichaam op straat. Ook nog hetzelfde lichaam, van twee kanten gefotografeerd.

Ik kan nog best begrijpen dat dit hier en daar voorkomt, de angst moet vreselijk aanwezig zijn daar.
Feit is wel dat nog steeds dagelijks mensen zich melden met symptomen, of melden dat iemand is overleden, dus het is zeker niet zo dat dit de standaard is.

Oh en:
quote:
Afrikanen!
Denk niet dat het hier niet zou gebeuren. Als we hier te maken zouden hebben met een uitbraak zoals daar, dan zou je hier en daar ook dit soort dingen zien. Mensen worden bang, sommigen raken in paniek en dan doen ze nu eenmaal niet meer wat ze zouden moeten doen. Het is echt niet zo dat in andere delen van de wereld 100% van de mensen zich netjes bij de eerste symptomen komen aangeven om in isolatie opgesloten te worden.
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
pi_143157023
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 12:40 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Als je naar de stijging van het aantal gevallen kijkt is de poep goed de ventilator aan het raken
[ afbeelding ]
Ik zie dus een afname van de relatieve groei afgelopen dagen. Valt allemaal wel mee dus.
pi_143157064
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 18:42 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Ja laten we gaan slepen met ebola patienten :')
Wat is daar mis mee. Gewoon netje in quarantaine naar een land brengen met fatsoenlijke faciliteiten. Zo moeilijk is dat niet hoor.
pi_143157137
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 19:27 schreef LXIV het volgende:
Ondertussen in Afrika:
[ afbeelding ]

[..]

Afrikanen!

Lijkt mij typisch zo'n overdreven nieuwsbericht dat over een aantal dagen weer ontkracht wordt. De foto blijkt al twee jaar oud te zijn en de foto is in een ander land genomen ofzo en het "slachtoffer" is overleden aan iets heel anders dan Ebola of is gewoon in elkaar geslagen. Ik geloof er niets van dat dit een echt ebola slachtoffer is.
  donderdag 7 augustus 2014 @ 10:42:04 #57
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_143157306
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 10:34 schreef oxylus11 het volgende:

[..]

Lijkt mij typisch zo'n overdreven nieuwsbericht dat over een aantal dagen weer ontkracht wordt. De foto blijkt al twee jaar oud te zijn en de foto is in een ander land genomen ofzo en het "slachtoffer" is overleden aan iets heel anders dan Ebola of is gewoon in elkaar geslagen. Ik geloof er niets van dat dit een echt ebola slachtoffer is.
Misschien is hij gewoon een dutje aan het doen.

Update cijfers 4 augustus

4 Aug 2014 1711 932
1 Aug 2014 1603 887

Met nu ook 9 vermoedelijke gevallen in Nigeria.

http://wwwnc.cdc.gov/travel/notices/alert/ebola-nigeria
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  donderdag 7 augustus 2014 @ 13:39:10 #58
345170 Roger_Epiales
pi_143162424
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 10:31 schreef oxylus11 het volgende:

[..]

Wat is daar mis mee. Gewoon netje in quarantaine naar een land brengen met fatsoenlijke faciliteiten. Zo moeilijk is dat niet hoor.
Niemand beweert ook dat het moeilijk is, de vraag is of het zinvol is en of de mogelijke voordelen opwegen tegen de mogelijke risico's.

Natuurlijk, iedereen die meewerkt aan zo'n operatie neemt de grootst mogelijke voorzichtigheid in acht, daar twijfel ik echt niet aan, maar hoe voorzichtig ze ook werken en hoe veel voorzorgsmaatregelen er ook genomen worden, er is altijd een kans dat er iets mis gaat. Wel een heel kleine kans, maar persoonlijk vind ik dat ook de kleinste kans zwaar gewogen moet worden, gezien de eventuele grootte van de gevolgen.

Bij die twee Amerikanen begrijp ik de keuze. Het gaf onderzoekers de mogelijkheid een middel te testen wat op den duur een doorbraak zou kunnen blijken in de zoektocht naar een medicijn. Dit was dus een duidelijk geval van "big possible payoff, small possible risk". Dat idee heb ik bij die Spaanse man niet.

Ik zie het nut er niet van in, om een 75-jarige missionaris uit een besmet gebied naar een nog niet besmet gebied te vervoeren, om hem daar vervolgens op dezelfde manier te behandelen als eerst.
Feel free to insult me.
pi_143162574
Ik denk dat je je te bang laat maken Roger. Uiteraard is het een enge ziekte, maar om nu te zeggen dat een Spanjaard geen behandeling in eigen land verdient omdat er een minuscule kans bestaat op besmetting dat gaat wel erg ver.
de behandling in Spanje is NIET hetzelfde als in Afrika. In Spanje krijgt deze man bloedtransfusies onder hygienische omstandigheden door goed opgeleid personeel. In Afrika, krijgt hij geen bloedtransfusies, en behandeling onder half-hygienische omstandigheden door overwerkt matig-opgeleid personeel.
pi_143163294
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 13:39 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]

Niemand beweert ook dat het moeilijk is, de vraag is of het zinvol is en of de mogelijke voordelen opwegen tegen de mogelijke risico's.

Natuurlijk, iedereen die meewerkt aan zo'n operatie neemt de grootst mogelijke voorzichtigheid in acht, daar twijfel ik echt niet aan, maar hoe voorzichtig ze ook werken en hoe veel voorzorgsmaatregelen er ook genomen worden, er is altijd een kans dat er iets mis gaat. Wel een heel kleine kans, maar persoonlijk vind ik dat ook de kleinste kans zwaar gewogen moet worden, gezien de eventuele grootte van de gevolgen.

Bij die twee Amerikanen begrijp ik de keuze. Het gaf onderzoekers de mogelijkheid een middel te testen wat op den duur een doorbraak zou kunnen blijken in de zoektocht naar een medicijn. Dit was dus een duidelijk geval van "big possible payoff, small possible risk". Dat idee heb ik bij die Spaanse man niet.

Ik zie het nut er niet van in, om een 75-jarige missionaris uit een besmet gebied naar een nog niet besmet gebied te vervoeren, om hem daar vervolgens op dezelfde manier te behandelen als eerst.
Hoe dan ook denk ik dat de behandeling in Spanje een stuk beter zal zijn dan in welk Afrikaans land dan ook.
pi_143165946
Als de werkelijke incubatietijd 25 dagen is dan zijn er veel meer besmettingen dan die 1600.
  donderdag 7 augustus 2014 @ 15:17:42 #62
345170 Roger_Epiales
pi_143165953
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 13:43 schreef oxylus11 het volgende:
Ik denk dat je je te bang laat maken Roger. Uiteraard is het een enge ziekte, maar om nu te zeggen dat een Spanjaard geen behandeling in eigen land verdient omdat er een minuscule kans bestaat op besmetting dat gaat wel erg ver.
de behandling in Spanje is NIET hetzelfde als in Afrika. In Spanje krijgt deze man bloedtransfusies onder hygienische omstandigheden door goed opgeleid personeel. In Afrika, krijgt hij geen bloedtransfusies, en behandeling onder half-hygienische omstandigheden door overwerkt matig-opgeleid personeel.
Maak je over mijn gemoed maar geen zorgen hoor. ;)
Ik vind dit ook feitelijk geen enge ziekte. Zoals ik eerder al ergens schreef is zelfs griep imo "spannender" dan ebola. (Zeg hiermee ook niet dat ik griep als eng beschouw.)

Ik heb er in principe ook geen bezwaar op dat ze iemand naar Europa of de VS halen, voor mijn part gaan ze er een hier in het LUMC behandelen, die hebben ook zeer goede isolatie units. Misschien dat ik me eerder wat ongelukkig heb uitgedrukt, maar waar het om gaat is dat de mogelijke winst die behaald kan worden in voldoende mate opweegt tegen de mogelijke negatieve gevolgen.

Ik ben er dus ook niet pertinent op tegen, maar zoals ik zei:
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 13:39 schreef Roger_Epiales het volgende:
Ik zie het nut er niet van in
De basis van de behandeling is hetzelfde, ook in Afrikaanse ziekenhuizen wordt gebruik gemaakt van bloedtransfusies, al kan ik me de zorgen om de hygiëne nog wel enigszins voorstellen.
Ik heb zelf geen ervaring met het plaatselijke personeel, maar ik zal niet zomaar aannemen dat ze daar zo veel slechter zijn opgeleid.
Feel free to insult me.
  donderdag 7 augustus 2014 @ 15:21:20 #63
345170 Roger_Epiales
pi_143166071
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 15:17 schreef thesiren.nl het volgende:
Als de werkelijke incubatietijd 25 dagen is dan zijn er veel meer besmettingen dan die 1600.
De maximale bekende incubatietijd van ebola is 21 dagen. Dat is de langste tijd die wel eens geconstateerd is, komt echter niet vaak voor dat het zo lang duurt.
Feel free to insult me.
pi_143166085
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 15:17 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]

Maak je over mijn gemoed maar geen zorgen hoor. ;)
Ik vind dit ook feitelijk geen enge ziekte. Zoals ik eerder al ergens schreef is zelfs griep imo "spannender" dan ebola. (Zeg hiermee ook niet dat ik griep als eng beschouw.)

Ik heb er in principe ook geen bezwaar op dat ze iemand naar Europa of de VS halen, voor mijn part gaan ze er een hier in het LUMC behandelen, die hebben ook zeer goede isolatie units. Misschien dat ik me eerder wat ongelukkig heb uitgedrukt, maar waar het om gaat is dat de mogelijke winst die behaald kan worden in voldoende mate opweegt tegen de mogelijke negatieve gevolgen.

Ik ben er dus ook niet pertinent op tegen, maar zoals ik zei:

[..]

De basis van de behandeling is hetzelfde, ook in Afrikaanse ziekenhuizen wordt gebruik gemaakt van bloedtransfusies, al kan ik me de zorgen om de hygiëne nog wel enigszins voorstellen.
Ik heb zelf geen ervaring met het plaatselijke personeel, maar ik zal niet zomaar aannemen dat ze daar zo veel slechter zijn opgeleid.
Eens contact gehad met een Irakese dokter, die daar was opgeleid, wat je in Nederland in een jaar leert, zo niet minder, dat is voor hun een hele opleiding geneeskunde. Ik denk dat het in die Afrikaanse landen stiekem nog veel erger is.
  donderdag 7 augustus 2014 @ 15:48:20 #65
345170 Roger_Epiales
pi_143166941
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 15:21 schreef Taxandria het volgende:

[..]

Eens contact gehad met een Irakese dokter, die daar was opgeleid, wat je in Nederland in een jaar leert, zo niet minder, dat is voor hun een hele opleiding geneeskunde. Ik denk dat het in die Afrikaanse landen stiekem nog veel erger is.
Is helaas idd vaak wel zo, al zou je het niet altijd zeggen wanneer je hier in een goed en modern ziekenhuis de verpleging wel eens bezig ziet.

Maar goed, houd er ook rekening mee dat het daar nu niet slechts het plaatselijke personeel zit. De mensen die daar zijn via de WHO, AzG ed zijn uitstekend opgeleid en hebben vaak met meerdere uitbraken gewerkt, die kunnen de kennis die voor deze situatie nodig is overbrengen op de plaatselijke medewerkers en het niveau behoorlijk snel opkrikken. Mbt het behandelen van ebola loopt er nu in West-Afrika veel meer ervaring rond dan in welk Europees land dan ook, al kan ik me echt wel voorstellen dat iemand terug zou willen.
Feel free to insult me.
  donderdag 7 augustus 2014 @ 16:26:26 #66
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_143168157
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 10:29 schreef oxylus11 het volgende:

[..]

Ik zie dus een afname van de relatieve groei afgelopen dagen. Valt allemaal wel mee dus.
Als het aantal nieuwe gevallen op 50 per dag afvlakt heb ik het gevoel dat dit de max capaciteit van het postitief identificeren.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_143171475
Tja. Het is maar Afrika? Even een paar decennia laten afsterven en dan lost het probleem zich vanzelf wel op. Als ze daar al te betoeterd zijn om hygiënisch en fatsoenlijk te werk te gaan in een ziekenhuis, dan vraag je er toch wel zelf om dat het nu uit de hand loopt. :)

Maar ik zal vast wel weer iets over het hoofd zien dat ik nu met zo'n lompe conclusie kom.
pi_143181226
Van Demorgen.be,
quote:
Belgische dokter in Liberia: "WHO doet zijn werk niet"
JC − 07/08/14, 20u24 − Bron: VRT

© epa. Liberiaanse verpleegsters halen het lichaam op van een patiënt die overleden is aan ebola. Pas sinds twee dagen zijn de begravingen goed op gang gekomen.

De Vlaamse arts Koen Henckaerts, die sinds enkele dagen in Liberia verblijft, is niet tevreden over de manier waarop de ebola-epidemie in het land wordt aangepakt. "Het ministerie van Volksgezondheid is totaal overwelmd en kan de aanpak maar niet georganiseerd krijgen", zei hij vanmiddag op Radio 1. "En de mensen van de Wereldgezondheidsorganisatie doen intussen hun werk niet."

Henckaerts werkt voor het departement Humanitaire Hulp en Civiele Bescherming van de Europese Commissie. De situatie in Liberia, een van de broeihaarden van ebola, ziet er niet goed uit, zegt hij. "Er zijn al meer dan 500 gevallen vastgesteld met meer dan 200 doden tot gevolg. Wat belangrijker is: al 69 geneesheren en verpleegsters zijn besmet door slechte bescherming."

Eén van de belangrijkste zaken bij de behandeling is de opvolging van mensen die in contact geweest zijn met patiënten, aldus Henckaerts. "Maar die opvolging wordt niet georganiseerd. Bovendien is het begraven van de doden pas sinds twee dagen goed op gang gekomen. Daarvoor lagen doden soms drie tot vijf dagen thuis voor ze werden opgehaald."

Onvoldoende personeel
Henckaerts' departement financiert het Rode Kruis, de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) en Artsen Zonder Grenzen. "Artsen Zonder Grenzen zijn goed in de behandeling van patiënten", klinkt hij lovend. "Ze zijn zeer actief in Guinee en Sierra Leone, waardoor ze echter niet voldoende personeel hebben om ook in Liberia te kunnen ingrijpen. Het Rode Kruis is sinds enkele dagen bezig met het ophalen van doden en levert hier goed werk."

Maar hij wijst met een beschuldigende vinger naar de WHO. "Die organisatie zou het ministerie veel sterker moeten ondersteunen, maar naar mijn opinie doet ze haar job niet. Ze kreeg nochtans financiële middelen van de EU en van de Amerikaanse regering, maar ik denk dat ze hier niet over de juiste mensen beschikt om de aanpak van ebola te organiseren."

Volgens de Vlaamse arts moeten de hulporganisaties de komende weken focussen op het opzetten van extra behandelingscentra, de bescherming van het verplegend personeel, het opzoeken van alle contacten van de patiënten en het direct begraven van de doden.
In Liberia alleen al zijn al 70 dokters en verpleegsters besmet geraakt :X
Logisch dat je dan te weinig personeel hebt. En het personeel dat nog gezond is zal ook wel twee keer nadenken vooraleer dat ze een patiënt gaan behandelen.

Ik heb ergens gelezen (kan het nu niet meer terugvinden) dat er gewoon al een tekort is aan latex wegwerphandschoenen. En dat gewoon voldoende handschoenen die na iedere behandeling weg geworpen kunnen worden, al heel veel zou helpen.
  donderdag 7 augustus 2014 @ 22:32:07 #69
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_143181563
Ach ja, het is de schuld van de who, eerst decennia lang burgeroorlog voeren, niets opbouwen, en als het misgaat is het de schuld van het who.
Bullshit.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 7 augustus 2014 @ 23:55:50 #70
218617 YazooW
bel de wouten!
pi_143185236
Wat opvalt zijn de verschillen in aantallen tussen de verschillende landen. In Liberia gaat het hard nu, in Guinea loopt het maar langzaam aan op.

Verder is er nu ook een geval in SA, best link aangezien de jaarlijkse Hadj voor de deur staat.
pi_143187203
Net op CNN: in Sierra Leone worden getroffen dorpen nu door het leger geïsoleerd. Alleen gezondheidswerkers mogen erin en eruit.
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 09:49:18 #72
345170 Roger_Epiales
pi_143191588
Ebola: internationale noodsituatie

quote:
De Wereldgezondheidsorganisatie WHO heeft de verspreiding van ebola bestempeld tot een internationale noodsituatie. De WHO heeft een persconferentie gegeven over de aanpak van het dodelijke virus, waartegen geen medicijn bestaat.

Er is een gecoördineerde internationale aanpak nodig om de verdere verspreiding van ebola te stoppen, aldus de WHO. De organisatie roept landen wereldwijd op zo snel mogelijk steun te verlenen aan getroffen landen. (...)
http://nos.nl/artikel/684059-ebola-internationale-noodsituatie.html
Feel free to insult me.
pi_143191959
Waarom geen reisverbod afgeven? Dat snap ik echt niet
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
  vrijdag 8 augustus 2014 @ 10:32:36 #74
345170 Roger_Epiales
pi_143192405
Filmpje persco dame van WHO:
http://nos.nl/embed/?id=v:684073&autoplay=1
Feel free to insult me.
pi_143193038
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 10:10 schreef maryen65 het volgende:
Waarom geen reisverbod afgeven? Dat snap ik echt niet
Snap ik ook niet, ze moeten gewoon een reisverbod instellen naar West-Afrika.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')