abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 09:48:30 #276
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_142947397
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 09:09 schreef ioko het volgende:
Cases Deaths Mortality
Guinea 445 327 73%
Sierra l. 541 192 35%
Liberia 214 136 64%

Total 1200 655 55%

Even een kleine berekening op basis van de pdf door Perrin gepost. Twee zaken vallen op:

1. Sierra Leone heeft een lage mortaliteit en tevens de grootste stijging in ziektegevallen op dit moment.
2. Guinea heeft zo'n hoge mortaliteit dat het aantal ziektegevallen daar stabiel is (zie grafiek in pdf). Dit lijkt ook de gelden voor Liberia, daar is wel een stijging in ziektegevallen maar veel minder dan in Sierra Leone.
Waarbij je rekening moet houden dat het aantal besmettingen stijgende is. Als je sterfgevallen met besmetting wilt vergelijken moet je de besmettingen van een aantal weken terug nemen versus de doden nu.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 09:49:40 #277
45206 Pietverdriet
pi_142947417
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 07:45 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Ontsmettingsmiddel tegen een virus?
Lijkt me sterk.
Chloorverbindingen maken dna kapot, dus ook virussen.
pi_142947766
Als ze nou daar allemaal de grenzen dichtgooien?

http://nos.nl/artikel/681(...)ten-uit-kliniek.html

Brengen de hele samenleving daar in gevaar ;(
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 10:12:04 #279
45206 Pietverdriet
pi_142947853
pi_142948000
quote:
Nou hopelijk verspreid het daar niet, ga er wel vanuit dat die man helemaal wordt afgesloten van de buitenwereld
pi_142948628
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 10:07 schreef Jano9 het volgende:
Als ze nou daar allemaal de grenzen dichtgooien?

http://nos.nl/artikel/681(...)ten-uit-kliniek.html

Brengen de hele samenleving daar in gevaar ;(
De lokale medicijnman heeft wel een geneesmiddel, gewoon een meisje van <10 verkrachten en je bent genezen *O*.

Ergens snap ik die mensen wel. 90-95% van de ebola-patiënten in het ziekenhuis overlijden. Conclusie de dokteren vermoorden iedereen :').
Get it and Bet it
pi_142948743
Op CNN nu hoe ze de Amerikanen vervoeren, ziet er wel hightech uit! Vliegtuig helemaal ingericht voor de 2 patiënten etc.

Zou het ebola virus in een ander klimaat kunnen leven? Ben ik wel benieuwd naar.
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 10:57:22 #283
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_142948865
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 10:48 schreef SteveBudin het volgende:

[..]

De lokale medicijnman heeft wel een geneesmiddel, gewoon een meisje van <10 verkrachten en je bent genezen *O*.

Ergens snap ik die mensen wel. 90-95% van de ebola-patiënten in het ziekenhuis overlijden. Conclusie de dokteren vermoorden iedereen :').
Stop nou eens met die 90-95%-ratio, die is er helemaal niet. Dergelijke hoge (en dus ook lage) percentages komen alleen voor in kleine uitbraken, daar waar het dus nogal makkelijk fluctueert.

Bij de huidige (grootste) uitbraak van >1000 mensen zie je gewoon dat de fatality-risk "gewoon" rond de 50-60% zit.

http://en.wikipedia.org/wiki/Ebola_virus_disease
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_142948875
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 10:52 schreef Jano9 het volgende:
Op CNN nu hoe ze de Amerikanen vervoeren, ziet er wel hightech uit! Vliegtuig helemaal ingericht voor de 2 patiënten etc.
Een heel vliegtuig om 2 blanken?? (dokter is blank, verpleegster weet ik niet) te vervoeren terwijl de donkere afrikanen sterven in slechte ziekenhuizen.
Get it and Bet it
pi_142948921
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 10:57 schreef Euribob het volgende:

[..]

Stop nou eens met die 90-95%-ratio, die is er helemaal niet. Dergelijke hoge (en dus ook lage) percentages komen alleen voor in kleine uitbraken, daar waar het dus nogal makkelijk fluctueert.

Bij de huidige (grootste) uitbraak van >1000 mensen zie je gewoon dat de fatality-risk "gewoon" rond de 50-60% zit.

http://en.wikipedia.org/wiki/Ebola_virus_disease
50% dat valt een beetje tegen...
Get it and Bet it
pi_142949026
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 10:57 schreef SteveBudin het volgende:

[..]

Een heel vliegtuig om 2 blanken?? (dokter is blank, verpleegster weet ik niet) te vervoeren terwijl de donkere afrikanen sterven in slechte ziekenhuizen.
Ja, wat moeten ze anders? Gewoon in een vol vliegtuig dat het virus snel gast verspreiden in de US?

Je kan niet alles gaan vergelijken met Afrika. Als alle besmette mensen nou gewoon in het ziekenhuis blijven en niet op de loop gaan, dan gaat het daar al veel beter ;).
pi_142949463
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 11:03 schreef Jano9 het volgende:

[..]

Ja, wat moeten ze anders? Gewoon in een vol vliegtuig dat het virus snel gast verspreiden in de US?

Je kan niet alles gaan vergelijken met Afrika. Als alle besmette mensen nou gewoon in het ziekenhuis blijven en niet op de loop gaan, dan gaat het daar al veel beter ;).

Zeg dat maar tegen de mensen daar terwijl ze zien dat de westerling richting vliegveld gaat :').

Voor de duidelijkheid: Ik roep hier niet dat ze die Amerikanen maar in Afrika moeten laten.
Get it and Bet it
pi_142949523
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 11:16 schreef SteveBudin het volgende:

[..]

Zeg dat maar tegen de mensen daar terwijl ze zien dat de westerling richting vliegveld gaat :').

Voor de duidelijkheid: Ik zeg niet dat ze die Amerikanen maar in Afrika moeten laten.
Zijn toch Amerikanen? Die hebben het volste recht om door een Amerikaans vliegtuig te worden opgehaald ;). Maar hopelijk is de epedimie snel afgelopen!
pi_142949555
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 11:18 schreef Jano9 het volgende:

[..]

Zijn toch Amerikanen? Die hebben het volste recht om door een Amerikaans vliegtuig te worden opgehaald ;).
Ik snap dat, jij snapt dat, maar ik vraag me af of de mensen daar dat ook begrijpen.
Get it and Bet it
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 12:02:01 #290
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_142950899
quote:
Eh, volledig in stijl van de telegraaf wordt dit bericht enigszins uit de context gehaald.
Er is een reden dat deze patiënt naar de VS gehaald wordt.

Vaccin onderzoek
http://nos.nl/artikel/681638-vs-gaat-ebolavaccin-testen.html

Zoals al eerder vermeld, er wordt al jaren gezocht naar een mogelijk vaccin tegen dit virus. Onderzoekers in de VS hebben een middel wat oa bij apen veelbelovende resultaten laat zien.

Ze zijn nu bezig toestemming te krijgen voor het testen op mensen. Ze hopen nu dus zo snel mogelijk te kunnen beginnen met die testen, maar daar hebben ze dan wel een patiënt voor nodig.

Waarom testen ze dat spul dan niet daar, gevallen genoeg toch?

Ja, maar je zit daar nog steeds met die vertrouwenskwestie. Het is op dit moment nog niet duidelijk wat voor uitwerking dit middel gaat hebben op mensen. Mocht het fout gaan dan loop je het risico de angsten van veel mensen te bevestigen. Risico is te groot dat dan niemand zich meer bij het ziekenhuis komt menden en dan hebben we een probleem.

Daarom zal het middel getest worden op twee besmette Amerikanen in de regio, om te kijken of het middel op locatie werkt, zonder de plaatselijke bevolking nog wantrouwiger te maken. Er zijn echter ook testen nodig in een gecontroleerde omgeving, in een goed uitgerust laboratorium dus. Die zijn echter niet in overvloed beschikbaar in de getroffen regio, dus zullen ze iemand naar de VS moeten halen.

Met een beetje geluk gaat dat middel aanslaan.
Ben ik alleen nog wat pessimistisch over de toekomst. Als dit middel idd goed blijkt te werken lijkt het me sterk dar de Amerikanen het gratis ter beschikking gaan stellen. Zal wel weer de hoofdprijs voor betaald moeten worden, wat weer verminderd en onzorgvuldig gebruik in de hand gaat werken.
Maar goed, dat zijn zorgen voor later, eerst maar eens kijken of het werkt.
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 12:16:38 #291
45206 Pietverdriet
pi_142951452
Een vaccin is preventief.
Wat er waarschijnlijk bedoeld wordt is een antiserum
pi_142957595
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 12:16 schreef Pietverdriet het volgende:
Naam fabrikant?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 15:01:56 #293
45206 Pietverdriet
pi_142957733
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 14:57 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Naam fabrikant?
Geen idee
pi_142957755
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 15:01 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Geen idee
Jammer, iets zegt mij dat die aandelen flink zullen stijgen mocht het ze lukken.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 15:18:53 #295
45206 Pietverdriet
pi_142958309
Volgens mij is een antiserum eerder een behandelmethode dan een medicament wat te patenteren zou zijn
pi_142961992
Tja...maar laten we vooral illegale immigranten blijven accepteren, he Spanje en Italië en Zweden?
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 17:09:25 #297
345170 Roger_Epiales
pi_142961995
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 12:16 schreef Pietverdriet het volgende:
Post-expositievaccinatie al dan niet icm menselijke of dierlijke antistoffen tegen de betreffende ziekte kan nog behoorlijk effectief zijn. Is oa de behandeling bij rabiës.

Antistoffen hebben we, voor zover ik weet, nog niet. of ze moeten ze uit de aapjes in dit onderzoek hebben verkregen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 14:57 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Naam fabrikant?
Kan nog best van de Amerikaanse overheid zijn. VS is een van de landen met relatief uitgebreid ebola onderzoek, voornamelijk uit angst voor bioterrorisme.

De patiënt die nu naar Amerika gehaald zal worden, komt iig in een ziekenhuis in Atlanta te liggen.
Feel free to insult me.
  zondag 3 augustus 2014 @ 02:42:13 #298
345170 Roger_Epiales
pi_143007714
http://nos.nl/artikel/682147-emirates-mijdt-guinee-om-ebola.html
quote:
Vliegtuigmaatschappij Emirates vliegt voorlopig niet meer naar Guinee vanwege de ebola-epidemie. Het is de eerste grote luchtvaartmaatschappij die het West-Afrikaanse land mijdt na een uitbraak van het dodelijke virus.
Feel free to insult me.
  maandag 4 augustus 2014 @ 15:17:05 #299
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_143053317
Het aantal slachtoffers en gevallen is weer toegenomen.

30 Jul 2014 1440 826
27 Jul 2014 1323 729
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_143059071
Britten zijn bang dat het London Gatwick heeft bereikt.

http://www.telegraph.co.u(...)it-Sierra-Leone.html

quote:
A woman has died after landing at Gatwick airport on a flight from Sierra Leone, one of the countries at the centre of the deadly Ebola outbreak.
The 72-year-old was understood to have been “vomiting and sweating” before she collapsed and was taken by ambulance to hospital.
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')