Waarbij je rekening moet houden dat het aantal besmettingen stijgende is. Als je sterfgevallen met besmetting wilt vergelijken moet je de besmettingen van een aantal weken terug nemen versus de doden nu.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 09:09 schreef ioko het volgende:
Cases Deaths Mortality
Guinea 445 327 73%
Sierra l. 541 192 35%
Liberia 214 136 64%
Total 1200 655 55%
Even een kleine berekening op basis van de pdf door Perrin gepost. Twee zaken vallen op:
1. Sierra Leone heeft een lage mortaliteit en tevens de grootste stijging in ziektegevallen op dit moment.
2. Guinea heeft zo'n hoge mortaliteit dat het aantal ziektegevallen daar stabiel is (zie grafiek in pdf). Dit lijkt ook de gelden voor Liberia, daar is wel een stijging in ziektegevallen maar veel minder dan in Sierra Leone.
Chloorverbindingen maken dna kapot, dus ook virussen.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 07:45 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ontsmettingsmiddel tegen een virus?
Lijkt me sterk.
Nou hopelijk verspreid het daar niet, ga er wel vanuit dat die man helemaal wordt afgesloten van de buitenwereldquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 10:12 schreef Pietverdriet het volgende:
Binnenkort ook in de VS
http://www.telegraaf.nl/g(...)tient_naar_VS__.html
De lokale medicijnman heeft wel een geneesmiddel, gewoon een meisje van <10 verkrachten en je bent genezenquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 10:07 schreef Jano9 het volgende:
Als ze nou daar allemaal de grenzen dichtgooien?
http://nos.nl/artikel/681(...)ten-uit-kliniek.html
Brengen de hele samenleving daar in gevaar
Stop nou eens met die 90-95%-ratio, die is er helemaal niet. Dergelijke hoge (en dus ook lage) percentages komen alleen voor in kleine uitbraken, daar waar het dus nogal makkelijk fluctueert.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 10:48 schreef SteveBudin het volgende:
[..]
De lokale medicijnman heeft wel een geneesmiddel, gewoon een meisje van <10 verkrachten en je bent genezen.
Ergens snap ik die mensen wel. 90-95% van de ebola-patiënten in het ziekenhuis overlijden. Conclusie de dokteren vermoorden iedereen.
Een heel vliegtuig om 2 blanken?? (dokter is blank, verpleegster weet ik niet) te vervoeren terwijl de donkere afrikanen sterven in slechte ziekenhuizen.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 10:52 schreef Jano9 het volgende:
Op CNN nu hoe ze de Amerikanen vervoeren, ziet er wel hightech uit! Vliegtuig helemaal ingericht voor de 2 patiënten etc.
50% dat valt een beetje tegen...quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 10:57 schreef Euribob het volgende:
[..]
Stop nou eens met die 90-95%-ratio, die is er helemaal niet. Dergelijke hoge (en dus ook lage) percentages komen alleen voor in kleine uitbraken, daar waar het dus nogal makkelijk fluctueert.
Bij de huidige (grootste) uitbraak van >1000 mensen zie je gewoon dat de fatality-risk "gewoon" rond de 50-60% zit.
http://en.wikipedia.org/wiki/Ebola_virus_disease
Ja, wat moeten ze anders? Gewoon in een vol vliegtuig dat het virus snel gast verspreiden in de US?quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 10:57 schreef SteveBudin het volgende:
[..]
Een heel vliegtuig om 2 blanken?? (dokter is blank, verpleegster weet ik niet) te vervoeren terwijl de donkere afrikanen sterven in slechte ziekenhuizen.
Zeg dat maar tegen de mensen daar terwijl ze zien dat de westerling richting vliegveld gaatquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 11:03 schreef Jano9 het volgende:
[..]
Ja, wat moeten ze anders? Gewoon in een vol vliegtuig dat het virus snel gast verspreiden in de US?
Je kan niet alles gaan vergelijken met Afrika. Als alle besmette mensen nou gewoon in het ziekenhuis blijven en niet op de loop gaan, dan gaat het daar al veel beter.
Zijn toch Amerikanen? Die hebben het volste recht om door een Amerikaans vliegtuig te worden opgehaaldquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 11:16 schreef SteveBudin het volgende:
[..]
Zeg dat maar tegen de mensen daar terwijl ze zien dat de westerling richting vliegveld gaat.
Voor de duidelijkheid: Ik zeg niet dat ze die Amerikanen maar in Afrika moeten laten.
Ik snap dat, jij snapt dat, maar ik vraag me af of de mensen daar dat ook begrijpen.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 11:18 schreef Jano9 het volgende:
[..]
Zijn toch Amerikanen? Die hebben het volste recht om door een Amerikaans vliegtuig te worden opgehaald.
Eh, volledig in stijl van de telegraaf wordt dit bericht enigszins uit de context gehaald.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 10:12 schreef Pietverdriet het volgende:
Binnenkort ook in de VS
http://www.telegraaf.nl/g(...)tient_naar_VS__.html
Naam fabrikant?quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 12:16 schreef Pietverdriet het volgende:
Een vaccin is preventief.
Wat er waarschijnlijk bedoeld wordt is een antiserum
Jammer, iets zegt mij dat die aandelen flink zullen stijgen mocht het ze lukken.quote:
Post-expositievaccinatie al dan niet icm menselijke of dierlijke antistoffen tegen de betreffende ziekte kan nog behoorlijk effectief zijn. Is oa de behandeling bij rabiës.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 12:16 schreef Pietverdriet het volgende:
Een vaccin is preventief.
Wat er waarschijnlijk bedoeld wordt is een antiserum
Kan nog best van de Amerikaanse overheid zijn. VS is een van de landen met relatief uitgebreid ebola onderzoek, voornamelijk uit angst voor bioterrorisme.quote:
quote:Vliegtuigmaatschappij Emirates vliegt voorlopig niet meer naar Guinee vanwege de ebola-epidemie. Het is de eerste grote luchtvaartmaatschappij die het West-Afrikaanse land mijdt na een uitbraak van het dodelijke virus.
quote:A woman has died after landing at Gatwick airport on a flight from Sierra Leone, one of the countries at the centre of the deadly Ebola outbreak.
The 72-year-old was understood to have been “vomiting and sweating” before she collapsed and was taken by ambulance to hospital.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |