Eens hoor.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 22:19 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Pardon? Er is deze en vorige week juist een hoop nieuws naar buiten gekomen in deze zaak. Zo zijn er opnieuw resten gevonden (wordt nu bepaald of ze van Lisanne en Kris zijn). Ook is bekend geworden dat ze al veel eerder (uren eerder) het pad op gegaan en dus ook al veel eerder op de top waren. Daarmee worden alle getuigenverklaringen in 1 klap weggevaagd. Alles komt op zijn kop te staan. Daarnaast is ook nog eea bekend geworden over het (proberen) te bellen naar alarmnummers op verschillende dagen en nog veel meer.
Als de "feiten" in een zaak ineens op zijn kop staan is het logisch dat mensen daar over na gaan denken en een theorie proberen te bedenken waar die nieuwe feiten inpassen.
Er is gewoon op het 8-uurjournaal over bericht en door EenVandaag etc. Ook stond het in de kranten. Maar volgens jullie is het géén nieuws??
Mag 1 user alle trending topics domineren? Topics met de belangrijkste nieuwswaarde voor FOK! NWS.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 22:12 schreef timmmmm het volgende:
Ik kom er ruiterlijk voor uit dat ik het grootste gedeelte van de tijd een gigantische teringhekel aan el_matador heb. Hoewel ik hem de laatste weken wel kan waarderen, maar dat terzijde.
Mooie OPs heeft hij wel trouwens. Vaak met teveel zooi erin maar toch.
Hoezo is die post een knuppel in een hoenderhok? Alsof wij met zijn allen zo weglopen met die user. Maar ook een lul mag in NWS posten binnen de gestelde kaders
geen NWSquote:Op donderdag 7 augustus 2014 22:19 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Pardon? Er is deze en vorige week juist een hoop nieuws naar buiten gekomen in deze zaak. Zo zijn er opnieuw resten gevonden (wordt nu bepaald of ze van Lisanne en Kris zijn). Ook is bekend geworden dat ze al veel eerder (uren eerder) het pad op gegaan en dus ook al veel eerder op de top waren. Daarmee worden alle getuigenverklaringen in 1 klap weggevaagd. Alles komt op zijn kop te staan. Daarnaast is ook nog eea bekend geworden over het (proberen) te bellen naar alarmnummers op verschillende dagen en nog veel meer.
Als de "feiten" in een zaak ineens op zijn kop staan is het logisch dat mensen daar over na gaan denken en een theorie proberen te bedenken waar die nieuwe feiten inpassen.
Er is gewoon op het 8-uurjournaal over bericht en door EenVandaag etc. Ook stond het in de kranten. Maar volgens jullie is het géén nieuws??
quote:Op donderdag 7 augustus 2014 22:21 schreef sp3c het volgende:
[..]
geen NWS
het is vooral oud nieuws, dat blijkt ook uit hoe de topics lopen, mensen raken verveeld
ik denk dat de kans daarop in BNW wat kleiner is
hoe had je dat gezien?quote:Op donderdag 7 augustus 2014 22:20 schreef Staal het volgende:
[..]
Mag 1 user alle trending topics domineren? Topics met de belangrijkste nieuwswaarde voor FOK! NWS.
Mooie OP's zijn geweldig, de meeste users hebben die tijd ook niet. Veelal telefoon etc. Maar de opvolgende dominantie klopt niet. Waak er voor dat de belangrijkste topics, de hits, niet gedomineerd worden door iemand die journalist wil zijn en vervolgens overemotioneel reageert als de mening niet strookt. Daar ligt mijn knuppel.
OUD Nieuws? Het is de afgelopen dagen pas bekend geworden? En die topics hebben nog steeds een erg snelle doorlooptjd. En mensen zijn helemaal niet verveeld, ze zijn erg druk met de nieuwe info.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 22:21 schreef sp3c het volgende:
[..]
geen NWS
het is vooral oud nieuws, dat blijkt ook uit hoe de topics lopen, mensen raken verveeld
ik denk dat de kans daarop in BNW wat kleiner is
quote:
oud nieuws jaquote:Op donderdag 7 augustus 2014 22:22 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
OUD Nieuws? Het is de afgelopen dagen pas bekend geworden? En die topics hebben nog steeds een erg snelle doorlooptjd. En mensen zijn helemaal niet verveeld, ze zijn erg druk met de nieuwe info.
dat geeft nietquote:Op donderdag 7 augustus 2014 22:23 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Nee, ik rook niet.![]()
Maar moest even hartelijk lachen om wat je zei.
Onzin joh, wat een gedramalama. Ons trending topic is momenteel ISIS. Daar zie ik hem al zelden. Daarna komt de crisis in Oekraine. Idem, daar zit hij tegenwoordig zelden. Daarna komt MH17, in de beginfase probeerde hij dat inderdaad naar zich toe te trekken maar onsuccesvol. Daarna komt P&I en daar lijkt iedereen van tijd tot tijd zijn verstand kwijt te zijn, zo ook el_matador.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 22:20 schreef Staal het volgende:
[..]
Mag 1 user alle trending topics domineren? Topics met de belangrijkste nieuwswaarde voor FOK! NWS.
Mooie OP's zijn geweldig, de meeste users hebben die tijd ook niet. Veelal telefoon etc. Maar de opvolgende dominantie klopt niet. Waak er voor dat de belangrijkste topics, de hits, niet gedomineerd worden door iemand die journalist wilt zijn en vervolgens overemotioneel reageert als de mening niet strookt. Daar ligt mijn knuppel.
Dat "geklier" was er altijd al. Lees wat Specu hier (dit topic) schrijft over weghalen van posts.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 22:26 schreef sp3c het volgende:
[..]
oud nieuws ja
het verhaal, de meisjes, ze zijn gevonden, overleden en voor de meeste mensen is de kous daarmee af, resultaat is geklier, soms tientallen tr'en per dag en een heel slecht leesbaar topic
nu loopt het in BNW
ik zie het probleem niet
Islamic State trending?quote:Op donderdag 7 augustus 2014 22:27 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Onzin joh, wat een gedramalama. Ons trending topic is momenteel ISIS. Daar zie ik hem al zelden. Daarna komt de crisis in Oekraine. Idem, daar zit hij tegenwoordig zelden. Daarna komt MH17, in de beginfase probeerde hij dat inderdaad naar zich toe te trekken maar onsuccesvol. Daarna komt P&I en daar lijkt iedereen van tijd tot tijd zijn verstand kwijt te zijn, zo ook el_matador.
Daarna zal wel ergens dit topicje komen ja en hier sloeg de grootheidswaanzin inderdaad wat toe. Dar is redelijk vaak tegen opgetreden, maar ik ga users geen postquotum opleggen. Als hij binnen de gestelde kaders blijft, ga ik niet ineens fuhreren omdat hij wat dwingend post. Ons valt wel eens op dat hij buiten de kaers post en daar reageren we dan gepast op. We zien niet alles, dus als jou dat opvalt, moet je TRen en dan komen we eraan.
Overigens denk ik dat je die BNWreeks met zijn cluedo ernstig overschat als je het NWS' trending topic noemt. Zoals ik al zei, bovengenoemde reeksen zijn trendinger.
als het in BNW ook niet loopt kan het altijd nog dichtquote:Op donderdag 7 augustus 2014 22:27 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Zou het probleem dat een klein clubje zich dat topic heeft toegeeigend en nauwelijks een kritische noot kan verdragen zonder meteen op de persoon te gaan spelen echt zijn opgelost nu het in BNW staat?
Ja. We hebben ons centrale Iraktopic, daarnaast nog losse ISIStopics en die lopen behoorlijk goed.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 22:29 schreef Staal het volgende:
[..]
Islamic State trending?
Update: part one net uitgebracht op Vice.
iedere dag staan de kranten oa in Panama vol met nieuws over deze zaakquote:Op donderdag 7 augustus 2014 22:22 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
OUD Nieuws? Het is de afgelopen dagen pas bekend geworden? En die topics hebben nog steeds een erg snelle doorlooptjd. En mensen zijn helemaal niet verveeld, ze zijn erg druk met de nieuwe info.
Van die laatst gevonden botresten?quote:Op donderdag 7 augustus 2014 22:32 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
iedere dag staan de kranten oa in Panama vol met nieuws over deze zaak
morgen ook weer ,dan komt er uitslag ivm dna onderzoek
We zullen zien. Het lijkt me symtoombestrijding. En een beetje jammer voor de mensen die het wel bij nieuws(feiten) wilden houden. De lui die bij tijd en wijle riepen dat je maar uit het/hun topic weg moest blijven als [vul maar in] je niet zinde, krijgen nu via een omweg wel hun zin.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 22:29 schreef sp3c het volgende:
[..]
als het in BNW ook niet loopt kan het altijd nog dicht
ik welquote:Op donderdag 7 augustus 2014 22:26 schreef sp3c het volgende:
[..]
oud nieuws ja
het verhaal, de meisjes, ze zijn gevonden, overleden en voor de meeste mensen is de kous daarmee af, resultaat is geklier, soms tientallen tr'en per dag en een heel slecht leesbaar topic
nu loopt het in BNW
ik zie het probleem niet
yepquote:Op donderdag 7 augustus 2014 22:33 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Van die laatst gevonden botresten?
Dat hoop jij vast. Dat Fok! leegloopt en WS serverproblemen krijgtquote:Op donderdag 7 augustus 2014 22:33 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
ik wel
veel mensen lopen nu over naar websleuths.com
Als daar boeiend nieuws uitkomt, topic openenquote:Op donderdag 7 augustus 2014 22:32 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
iedere dag staan de kranten oa in Panama vol met nieuws over deze zaak
morgen ook weer ,dan komt er uitslag ivm dna onderzoek
Maar waarom voldoet het het pas deze week bekend geworden (!!!) andere nieuws ineens niet meer om het als NWS-topic te kwalificeren?quote:Op donderdag 7 augustus 2014 22:35 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Als daar boeiend nieuws uitkomt, topic openen
het is al 55 topics nieuws en nu ineens niet meer ??quote:Op donderdag 7 augustus 2014 22:36 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Maar waarom voldoet het het pas deze week bekend geworden (!!!) andere nieuws ineens niet meer om het als NWS-topic te kwalificeren?
Nieuws dat óók op de FP van FOK! gestaan heeft?
55 topics met nieuws is ook wat overdreven. Dat was het nu weer net niet.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 22:38 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
het is al 55 topics nieuws en nu ineens niet meer ??
Ja zeg, dat kunnen we dan wel van zoveel meer topics zeggen daar. Bv over die apenselfies. Of de kapitein van de Costa Concordia die paniektrainingen geeft. Enz enz enzquote:Op donderdag 7 augustus 2014 22:38 schreef sp3c het volgende:
dat maak je er een beetje zelf van
het topic (de reeks) is meer BNW
er hangt een BNW sfeertje
waarom dan niet naar BNW?
is het nu echt ZOOOOOoooo belangrijk dat het in NWS staat?
Owh, nu is het argument ineens niet meer dat het oud nieuws is en dat er al weken niks gebeurd is in de zaak?quote:Op donderdag 7 augustus 2014 22:38 schreef sp3c het volgende:
dat maak je er een beetje zelf van
het topic (de reeks) is meer BNW
er hangt een BNW sfeertje
waarom dan niet naar BNW?
is het nu echt ZOOOOOoooo belangrijk dat het in NWS staat?
je maakt het allemaal veel groter dan het isquote:Op donderdag 7 augustus 2014 22:13 schreef sp3c het volgende:
[..]
waarom hoort het hoofdtopic niet in BNW?
het is al weken een BNW topic, en dan heb ik het niet over het onderlinge gekibbel want dat moet ook in BNW gewoon ophouden maar het is vooral veel speculeren, veel zelf nadenken, veel zelf zoeken en heel veel gokken
het is in BNW gewoon beter op zijn plaats, komen meer users met die insteek en echt groot nieuws komt er niet echt naar buiten
als morgen of volgende week of over een maand de doodsoorzaak bekend is kan er best een topic over geopend worden in NWS maar op dit moment heeft het (al een hele tijd lang) met NWS niets (meer) te maken
Ja, maar dat klopt dus totaal niet niet. Er is deze week juist wél groot nieuws naar buiten gekomen..quote:Op donderdag 7 augustus 2014 22:44 schreef sp3c het volgende:
dat was het al
zie mijn eerste post over dit verhaal
[..]
je maakt het allemaal veel groter dan het is
het vreemde is dat er nauwelijks complotdenkers zijn in deze zaakquote:Op donderdag 7 augustus 2014 22:46 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja, maar dat klopt dus totaal niet niet. Er is deze week juist wél groot nieuws naar buiten gekomen..
Wat is er nou in vredesnaam mis met BNW? Als jullie nou eens niet allemaal in je hokjes zouden denken.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 22:54 schreef hugecooll het volgende:
Nu zie je dus waar jullie gedrag toe leidt. Je reeks vanNWS naar
BNW
Stelletje aso's
nou weet het nog wel uit de Joran tijdperkquote:
Voor mij niks, maar de heersende mening lijkt tochquote:Op donderdag 7 augustus 2014 22:55 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Wat is er nou in vredesnaam mis met BNW? Als jullie nou eens niet allemaal in je hokjes zouden denken.
Ja, dat is eigenlijk gebruikelijk ja. Ik sta er altijd van te kijken. NWS doet het goed wat dat betreft, maar we zijn heus niet uniek. Je wil niet weten hoeveel users zich vb aanmelden voor het streamtopic van utopia.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 22:57 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Puur uit nieuwsgierigheid: is het gebruikelijk dat een topic(reeks) als dit zoveel nieuwe Fok!accounts aantrekt? Gebruikers die zich speciaal voor dit ene topic geregistreerd lijken te hebben?
StaceySinger zal vast niet de enige kloon zijnquote:Op donderdag 7 augustus 2014 22:57 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Puur uit nieuwsgierigheid: is het gebruikelijk dat een topic(reeks) als dit zoveel nieuwe Fok!accounts aantrekt? Gebruikers die zich speciaal voor dit ene topic geregistreerd lijken te hebben?
Hij heeft het niet over kloons, Hugo.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 22:59 schreef hugecooll het volgende:
[..]
StaceySinger zal vast niet de enige kloon zijn
Punt was meer dat een nieuw account niet per se een nieuw persoon isquote:Op donderdag 7 augustus 2014 23:00 schreef Specularium het volgende:
[..]
Hij heeft het niet over kloons, Hugo.
Klopt. Mooi hè, dat FOK! nog steeds groeitquote:Op donderdag 7 augustus 2014 23:02 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Ik weet niet of het kloons zijn, maar het valt me op. Vanavond weer een nieuwe, maar ik heb regelmatig verse namen gezien.
Nee dat snap ik.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 23:01 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Punt was meer dat een nieuw account niet per se een nieuw persoon is
Maar wel een degradatie.quote:
Ah, dit was mijn punt dus. Nieuwe users op FOK! trekken. Geweldig toch.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 22:59 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ja, dat is eigenlijk gebruikelijk ja. Ik sta er altijd van te kijken. NWS doet het goed wat dat betreft, maar we zijn heus niet uniek. Je wil niet weten hoeveel users zich vb aanmelden voor het streamtopic van utopia.
Voorschrift is al een tijdje geen mod meer.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 01:19 schreef Staal het volgende:
[..]
Ah, dit was mijn punt dus. Nieuwe users op FOK! trekken. Geweldig toch.
Selectief, quoten?quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 01:20 schreef Specularium het volgende:
[..]
Voorschrift is al een tijdje geen mod meer.
Tot menig verdriet van users uiteraard.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 01:20 schreef Specularium het volgende:
[..]
Het is een fucking grapje. Om half 2 's nachts. Give me a breakquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 01:22 schreef Staal het volgende:
[..]
Selectief, quoten?
Opmerkelijk. Maar je doet het verder vast goed met de boel op slot zetten en notes uitdelen.
Zwaai!
Nieuwe users trekt BNW ook.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 01:19 schreef Staal het volgende:
[..]
Vraagt u zich gerust af wat er mis is met BNW om uw 'collega' een plezier te doen. *Zucht*
Nws is het moeilijkst te modden. Is het de sleutelbos van de concierge of is het bevlogenheid uit interesse?
En ik weet trouwens niet wie er achter de knoppen zit om FOK! nieuws op Twitter te plempen. Het is erbarmelijk. Weinig en als er wat komt een halve dag te laat. Doe het dan niet. Groetjes aan al je 'collegas'.
9/10 would laugh againquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 01:20 schreef Specularium het volgende:
[..]
Stel je niet aan zeg, als mensen roependat ze niet meer in het topic komen omdat het in BNW staat dan is de vraag wat er mis mee is een legitiemequote:Op vrijdag 8 augustus 2014 01:19 schreef Staal het volgende:
[..]
Vraagt u zich gerust af wat er mis is met BNW om uw 'collega' een plezier te doen. *Zucht*
Nee, waarom?quote:
Omdat in BNW een paar dingen legitiem zijn, vanwege het karakter van BNW, waaraan ik me in dit topic juist heb gestoord. Ik hou van nieuws, nieuwsfeiten en achtergronden. Ik hou niet van op los zand gebouwde speculaties en puberaal geroddel, en helemaal niet als kritiek daarop met ad hominems wordt beantwoord.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 05:24 schreef sp3c het volgende:
[..]
Stel je niet aan zeg, als mensen roependat ze niet meer in het topic komen omdat het in BNW staat dan is de vraag wat er mis mee is een legitieme
Dat is voor mij dus ook de reden te weigeren daar iets te posten.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 08:01 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Omdat in BNW een paar dingen legitiem zijn, vanwege het karakter van BNW, waaraan ik me in dit topic juist heb gestoord. Ik hou van nieuws, nieuwsfeiten en achtergronden. Ik hou niet van op los zand gebouwde speculaties en puberaal geroddel, en helemaal niet als kritiek daarop met ad hominems wordt beantwoord.
Zoiets is ook de bedoeling.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 08:21 schreef Copycat het volgende:
Laat die zolderkamerspeurneuzen scenariootjes schrijven en kaartjes maken in BNW en, als er echt nieuws is, kan er toch gewoon een NWS-topic worden geopend?
Met bronnen die verder voeren dan 'een vriendje van me in Panama'.
Lijkt mij een prima oplossing.quote:
Dat was nou het hele idee achter de verplaatsing.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 08:21 schreef Copycat het volgende:
Laat die zolderkamerspeurneuzen scenariootjes schrijven en kaartjes maken in BNW en, als er echt nieuws is, kan er toch gewoon een NWS-topic worden geopend?
Met bronnen die verder voeren dan 'een vriendje van me in Panama'.
Wiefje?quote:
Vrouwke!quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 13:16 schreef timmmmm het volgende:
Hier in Brabant glansrijk aangevuld door het mooie 'meske'
Inderdaad. En dan ook nog deze twee topics die een grote overlap hebben:quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 15:30 schreef Disana het volgende:
NWS / NOS/ANP ALERT: VS BOMBARDEERT ISIS
NWS / Obama geeft toestemming voor luchtaanvallen op ISIS
Is dit een beetje dubbel.
Aanvallen op ISIS/SIS/IS/I
Je loopt daar alleen maar te trollen. Daar krijg je notes voor ja. Niet heel gek.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 17:27 schreef Twiitch het volgende:
Een note kan ik begrijpen, maar twee? Ik reageer enkel op hetgeen hij zegt.
Ik troll een troll, maar ok.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 17:29 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Je loopt daar alleen maar te trollen. Daar krijg je notes voor ja. Niet heel gek.
NWS / [Centraal] Irak en ISIS #80 'MURICA FUCK YEAHquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 19:13 schreef JerryWesterby het volgende:
[..]
Dat antwoord snap ik niet. Ik zeg juist dat dit een eigen topic verdient. Maar er worden meerdere topics geopend.
Is Tim met een heleboel m'en een moderator? Niet goed bezig dan.
Het gaat er niet om een heleboel mensen zoveel mogelijk hun gal te laten spuwen in zoveel mogelijk kanalen. Dit is een forum. Op een forum gaat het erom een zinvolle discussie te faciliteren.
OK, ben ik nu beland in het zeurtopic?quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 19:33 schreef Specularium het volgende:
Ik doe het even hier om het topic niet teveel te vervuilen.
[..]
NWS / [Centraal] Irak en ISIS #80 'MURICA FUCK YEAH
NWS / Obama geeft toestemming voor luchtaanvallen op ISIS
NWS / VS bombardeert ISIS #2
3 hele topics waarvan 2 centraal.
Je bent dus aan het zeuren om het zeuren.
En voortaan je klachten over de moderatie hier droppen, niet in het topic zelf.
Ik laat zien dat het allemaal wel meevalt.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 19:48 schreef JerryWesterby het volgende:
[..]
OK, ben ik nu beland in het zeurtopic?
Merkwaardig. Ik klaag dat er meerdere topics worden geopend over hetzelfde onderwerp, zodat de discussie niet meer te volgen is.
Als antwoord krijg ik dat er meerdere topics zijn geopend over hetzelfde onderwerp, dus wat zeur ik nou?
Lezen jullie niet of snappen jullie niet?
In beide gevallen verzoek ik jullie om me niet meer lastig te vallen.
Wat valt er dan mee?quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 20:07 schreef Specularium het volgende:
[..]
Ik laat zien dat het allemaal wel meevalt.
Wellicht snap je gewoon niet zo goed hoe een forum werkt.
Dit is toch gewoon een argumentloos kroeg-achtig dreigement dat niet op een discussie forum thuis hoort?quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 20:08 schreef hugecooll het volgende:
Als je hulp nodig hebt, hoor ik het wel hè Spec
Ik flikker er zo een paar naar buiten voor je
Dit is de keiharde realiteit, vrindquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 20:49 schreef JerryWesterby het volgende:
[..]
Dit is toch gewoon een argumentloos kroeg-achtig dreigement dat niet op een discussie forum thuis hoort?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |