quote:Update Hélène
Het resort is helemaal klaar en de boekingen lopen naar tevredenheid, maar in de relationele sfeer gaat het minder goed en na veel overwegingen hebben Paul en ik uiteindelijk besloten dat het beter is dat we ieder onze eigen weg zouden gaan. Met pijn in mijn hart heb ik het resort en Paul verlaten en ben na wat omzwervingen gaan werken bij een auto verhuurbedrijf en gaan wonen in een appartementje niet ver van het resort. Uiteindelijk ben ik voor mezelf begonnen met een kleine horecagelegenheid en krijg ik met kleine stapjes mijn leven weer op de rit, het is vaak moeilijk en het verdriet dat we onze plannen niet samen hebben kunnen doorzetten is er bij mij nog steeds. Ondanks alles ben ik nog steeds blij dat ik op Curaçao ben en nooit heb overwogen om terug te gaan naar Nederland, ben daar ook nooit meer geweest sinds de verhuizing, ondanks dat Max daar sinds oktober 2013 weer woont. Het leven hier is hard, maar ook mooi en ik voel me hier erg op mijn plek, dus ik zie mezelf hier niet snel vertrekken!
Update Paul
Ondanks dat het leven op Curaçao ons goed bevallen is, hebben wij helaas een onvoorziene kink in de kabel gehad: Hélène en ik zijn vorig jaar gescheiden. Dit heeft wel grote gevolgen voor mijn verblijf op Curaçao in de toekomst. De bedoeling was dat Hélène zich bezig zou houden met het resort en ik mij zou richten op boottrips. Nu Hélène weggevallen is, had ik 2 bedrijven te runnen en dat ging mij niet goed af. Ik heb getracht een partner te vinden voor de boottrips, maar dit bleek geen gelukkige keuze. Daarom heb ik besloten de boottrips per 1 april 2014 te staken en mij te richten op het verder uitbouwen van het resort. De boot ligt momenteel te koop.
Vanaf het begin loopt het resort goed, maar voor een beter rendement zou het uitgebreid moeten worden met 10 bungalows en/of safaritenten. Mijn huidige vriendin Yvette en ik hebben besloten dat wij in de toekomst graag een zeilend bestaan in de Caribbean willen leiden, dus staat het resort nu ook te koop. Omdat wij beseffen dat op korte termijn het resort verkopen in deze tijd moeilijk zal zijn, willen wij het eerst verder uitbouwen en hopen wij t.z.t. een heel goed draaiend resort op de markt te kunnen zetten. Sam heeft het naar zijn zin op Curaçao, maar wil ook graag wat meer van de wereld zien. Hij is van plan dit najaar in Amerika te gaan werken en daarna wil hij een tijdje naar het verre oosten en/of Australië. Max heeft het weer helemaal naar zijn zin in Almere en is daar gelukkig. Hij zal wel verder gaan studeren en zijn leven waarschijnlijk in Nederland opbouwen. Zie voor meer informatie: http://www.thenaturalcuracao.com/nl/
Enorm voorspelbaar. Heb je die net van de site? Het irriteert me dat ik de site niet kan openen xDquote:Op zaterdag 2 augustus 2014 22:14 schreef TargaFlorio het volgende:
Ze zijn gescheiden en het resort staat te koop:
[..]
Nee van: http://www.tros.nl/tros-tips/ikvertrek/#quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 22:15 schreef Eerin het volgende:
[..]
Enorm voorspelbaar. Heb je die net van de site? Het irriteert me dat ik de site niet kan openen xD
quote:Mijn huidige vriendin Yvette en ik hebben besloten dat wij in de toekomst graag een zeilend bestaan in de Caribbean willen leiden
Aah oke, makes sense.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 22:15 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Nee van: http://www.tros.nl/tros-tips/ikvertrek/#
Hun website is erg buggy. Net kon ik er wel op maar werkten de meeste sub pagina's niet, nu is de website weer down.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 22:15 schreef Eerin het volgende:
[..]
Enorm voorspelbaar. Heb je die net van de site? Het irriteert me dat ik de site niet kan openen xD
quote:(herhaling van 10 maart 2012)
Van vier restaurants -die op de rand van de afgrond stonden- maakte Luuk een succes. Maar na zestien jaar hard werken is hij de druk zat en klaar met alle regeltjes in Nederland die ondernemen voor hem onmogelijk maken. Samen met zijn vriendin Jacqueline gaat hij een hotel runnen in het Duitse Sauerland.
Jacqueline en Luuk zijn nog maar een paar jaar samen en sindsdien staat Jacqueline's leven op z'n kop. Etentjes, weekendjes weg, vakanties, voor Luuk is niets te gek. En ook voor deze grote stap de grens over, zegt Jacqueline maar al te graag haar baan als ambtenaar bij de burgerlijke stand op.
Eenmaal in Duitsland aangekomen blijkt de vergunning niet 'slechts een formaliteit', maar krijgt Luuk nu te maken met de Duitse regels. Er moet een hoop worden aangepast in het hotel. De huismeester, die al in het pand woonde, werkt ook niet erg mee. Terwijl er geen geld binnenkomt, lopen de kosten hoog op. Lukt het ze om de vergunning te krijgen en van het hotel een succes te maken?
Minder regels willen en dan naar Duitsland gaanquote:
Op zijn Duits spreek je dat uit als je Z ja.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 21:36 schreef Snowsquall het volgende:
Zauerland?? Kunnen ze geen S uitspreken
Dat was dan de enige letter die hij op z'n Duits uitsprakquote:Op zaterdag 9 augustus 2014 21:37 schreef alors het volgende:
[..]
Op zijn Duits spreek je dat uit als je Z ja.
Ja! Kon er niet opkomen maar daar lijkt hij op.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 21:43 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Ik vind hem meer op Ben vd Burg lijken
Vanaf hier 3u (omg Nijmegen)quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 21:44 schreef Ole het volgende:
Zo ver is Winterberg toch niet? Even gasgeven over de grens en je bent er.
Twee uurtjes achter Nijmegen oid idd.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 21:44 schreef Ole het volgende:
Inderdaad, je bent er zo.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 21:44 schreef Ole het volgende:
Dat bedoel ik.quote:
Ja, ik meen dat die automatisch in het pretpakket zat.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 21:47 schreef OProg het volgende:
Wolfgang de klusjesman. Wat wil je nog meer?
Nee, pas in het najaar.quote:
En dan als het allemaal klaar is zegt de eigenaar de pacht opquote:Op zaterdag 9 augustus 2014 21:55 schreef Van_Poppel het volgende:
Onbegrijpelijk dat je als huurder hier voor moet opdraaien.
Vast ook veel Nederlandse klantenquote:Op zaterdag 9 augustus 2014 21:58 schreef Snowsquall het volgende:
Nederlanders die van Nederlanders in het buitenland wat overnemen....
Dat is leuk als je een fatsoenlijk pand overneemt in prima technische staatquote:Op zaterdag 9 augustus 2014 21:59 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Vast ook veel Nederlandse klanten
Ja toen ze "Wolfgang" zeiden wist ik al dat ik deze aflevering al gezien heb.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 21:59 schreef OProg het volgende:
Dit komt me inderdaad weer bekend voor.
In Duitsland is het vrij normaal dat de huurder verbouwingskosten betaalt en in ruil daarvoor wordt afgesproken dat het huurcontract x jaar lang in principe niet kan worden opgezegd, en dat als wel wordt opgezegd, een deel van de verbouwingskosten door de eigenaar moet worden terugbetaald.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 21:56 schreef Ole het volgende:
[..]
En dan als het allemaal klaar is zegt de eigenaar de pacht op
Inderdaad, ik snap daar ook niks van...al is 2000 euro/maand natuurlijk een zacht prijsje voor zo'n hotel (als het in perfecte staat zou zijn)quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 22:03 schreef Knutknuttsson het volgende:
Is het eigenlijk gebruikelijk dat als je iets pacht er zoveel eigen geld in steekt? Ik snap dat niet echt hoe dat werkt, eerlijk gezegd.
Nee joh, ze kijken even en het is geregeld toch?quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 22:04 schreef WammesWaggel het volgende:
Hahaha
Bureaucratie was er toch niet bij de Duitse gemeente?
Ja idd, was ook mijn herkenningspuntquote:Op zaterdag 9 augustus 2014 22:01 schreef tralalala het volgende:
[..]
Ja toen ze "Wolfgang" zeiden wist ik al dat ik deze aflevering al gezien heb.
Het is op zn minst vreemd....en ze zullen het ook wel niet van tevoren geweten hebben.......tja de kleine lettertjes denk ik..quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 22:03 schreef Knutknuttsson het volgende:
Is het eigenlijk gebruikelijk dat als je iets pacht er zoveel eigen geld in steekt? Ik snap dat niet echt hoe dat werkt, eerlijk gezegd.
Heerlijk zo'n land, goed dat deze Nederlandse ondernemer een groot ziener isquote:Op zaterdag 9 augustus 2014 22:05 schreef Ole het volgende:
[..]
Nee joh, ze kijken even en het is geregeld toch?
iddquote:Op zaterdag 9 augustus 2014 22:07 schreef TLC het volgende:
Wolfgang is de Manuel -die van Fawlty Towers- van het hotel
quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 22:07 schreef TLC het volgende:
quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 22:07 schreef TLC het volgende:
wel twee ookquote:Op zaterdag 9 augustus 2014 22:08 schreef Fred_B het volgende:
Wolfgang lust wel een borrel zo te zien
Maar dan met een drugsprobleemquote:Op zaterdag 9 augustus 2014 22:07 schreef TLC het volgende:
DIE hebben het wel voor elkaarquote:Op zaterdag 9 augustus 2014 22:10 schreef Ole het volgende:
De honden hebben in elk geval een topleven!
Nee?? Moet het allemaal 'Sie' zijn?quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 22:12 schreef Van_Poppel het volgende:
Dat ge-du en -dir met jan en alleman is in Duitsland dus not done.
In principe wel, zeker als er een onbekende loodgieter / elektricien voor je staat.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 22:13 schreef Snowsquall het volgende:
[..]
Nee?? Moet het allemaal 'Sie' zijn?
Das waar.....Maar hij liegt toch niet als hij dat zegt?? Die vent is toch een LH !!quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 22:16 schreef TLC het volgende:
Hij kan wel dingen als lulhannes zeggen nadat ie de telefoon ophangt maar die mensen zien later de tv beelden ook he
Iemand?quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 22:07 schreef traders het volgende:
Hoe gaat het nu met dit hotel?
Heeft iemand iets kunnen vinden?
Ik kan niks vinden. Op Zoover staan positieve reacties (2013), maar websites zijn uit de lucht.
Deze sites zijn plat:
http://www.waldhotelwinterberg.de
http://www.waldhotelwinterberg.nl/
Ja, onbegrijpelijk. Dat is echt het allereerste wat je moet leren als je de grens oversteekt: iedereen is Sie, zeker als je een zakelijke relatie hebt! Dat ge-Du is gewoon verschrikkelijk onbeleefd. Laatst ook al in die serie "De Duitsers" hoorden we de presentatoren iedereen met Du aanspreken. Dan word je gelijk al niet meer serieus genomen.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 22:12 schreef Van_Poppel het volgende:
Dat ge-du en -dir met jan en alleman is in Duitsland dus not done.
Echt het type dat je in je slaap doodslaat met een hamerquote:Op zaterdag 9 augustus 2014 22:20 schreef SEMTEX het volgende:
Wolfgang is 1 grote fantast en alcoholist, dat ze die uberhaupt nog onderdak bieden
Toch maakt die Wolfgang van deze uitzending wel een topshow.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 22:20 schreef SEMTEX het volgende:
Wolfgang is 1 grote fantast en alcoholist, dat ze die uberhaupt nog onderdak bieden
In Zweden is de koning ook gewoon "DU". Daar is het juist weer raar als je u gaat gebruiken.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 22:20 schreef Igen het volgende:
Naja, Nederlanders vinden ze schattig, dus dan is "du" misschien niet zo erg. Net zoals Ikea ook iedereen met "du" aanspreekt.
Een beetje goed hotel moet op zijn minst wel een website hebben in deze tijdquote:
quote:Uitzending 9 augustus, 21.25 uur, Ned.1 (herhaling van 10 maart 2012)
In het voorjaar van 2014, twee en een half jaar na hun vertrek, hebben Luuk en Jacqueline Duitsland inmiddels weer verruild voor Nederland. Een paar maanden geleden hebben ze de knoop doorgehakt en hun spullen gepakt. Ze runden het hotel met plezier en kregen goede beoordelingen. Toch vreesden ze wel voor de winter die er aan zat te komen. Er heeft uiteindelijk maar drie weken sneeuw gelegen in Winterberg. Het imagoprobleem waar het hotel mee kampte was in ieder geval wel verdwenen. Maar de problemen met de eigenaar hielden aan, hij wilde niets repareren of betalen aan het hotel dat in zeer slechte staat verkeerde.
In een klein dorp bovenin Drenthe huren ze een boerderijtje en heeft Luuk diverse banen gehad. Twee van de vier zaken die hij destijds van de hand deed, lopen momenteel weer slecht. Deze kunnen overgenomen worden, maar hij wil niet meer terug. Jacqueline zou dat wel willen als er een goed aanbod zou liggen. Ze baalt ervan dat ze weer helemaal opnieuw moeten beginnen. De volgende stap voor Jacqueline is het zoeken naar een baan, maar het buitenland trekt nog steeds bij de twee…
Dat is ookwel een thema in dit programma jaquote:Op zaterdag 9 augustus 2014 22:10 schreef Ole het volgende:
De honden hebben in elk geval een topleven!
Kan het me niet herinneren. Dat businessplan op memoblaadje blijft geweldigquote:Op zaterdag 9 augustus 2014 22:26 schreef tralalala het volgende:
Is de aflevering van André & Henka eigenlijk ooit nog herhaald?
Een hoop geld armerquote:Op zaterdag 9 augustus 2014 22:27 schreef traders het volgende:
[..]
Waarom vaag? Ze zijn dus terug in NL.
Dat zal welquote:Op zaterdag 9 augustus 2014 22:30 schreef Knutknuttsson het volgende:
Ze zouden toch wel het koffiezetapparaat mee hebben genomen...
Teruggaan met als belangrijkste reden een wellicht sneeuwloze winter? Wanneer neem je zo'n beslissing?quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 22:27 schreef traders het volgende:
[..]
Waarom vaag? Ze zijn dus terug in NL.
Ik vind het knap stom om als huurder tienduizenden euro's te investeren zonder vooraf een contract te maken dat je het niet-afgeschreven deel terugkrijgt bij opzeggen van de huur.quote:
http://www.tripadvisor.nl(...)hine_Westphalia.htmlquote:ONBEHOORLIJK!! Eigenaren zijn gewoon weggegaan en gesloten zonder gasten te informeren!!”
1 van 5 sterrenBeoordeeld op 30 december 2013
Wij hadden 2 kamers geboekt voor 26-20 December 2013. Netjes per mail en telefoon gecommuniceerd en met een goed gevoel naar Sauerland gereden... bij aankomst, alles donker, 1 auto, en een bord met TE HUUR op de voorgevel.... gelukkig liep er een soort beheerder rond en die wist te melden dat de eigenaren midden December de sleutel hadden ingeleverd en gewoon vertrokken waren.... !! Ons hebben ze niet op de hoogte gebracht, geen mailtje, geen belletje, NIETS !!! Echt zwaar onbehoorlijk terwijl wij toch gewoon naar Sauerland waren vertrokken ondanks dat er geen sneeuw was en slecht weer voorspelt was om mensen geen boeking te laten missen. Gelukkig hadden wij niet vooraf betaald en nog een goed hotel in Winterberg hebben gevonden. Maar dit was werkelijk onbehoorlijk! Let op, hun eigen website is nog steeds in de lucht. Wij hopen dat ander gasten wel vooraf geïnformeerd waren!
Verbleef December, 2013, bezocht met familie
1 van 5 sterren Waarde
1 van 5 sterren Service
minder
Was dit een nuttige beoordeling?Ja13
Bekijk alle 3 beoordelingen over Winterberg geschreven door Harry C
Deze beoordeling is de persoonlijke mening van een TripAdvisor-lid en niet die van
http://www.destentor.nl/r(...)-te-kosten-1.2803717quote:Op zondag 10 augustus 2014 00:55 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Kent iemand een van de 4 toko's die hij had?
dacht hetzelfde... Dit is toch niet emigreren?quote:Op zondag 10 augustus 2014 00:37 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Doen ze nu net of sauerland - Twello een wereldreis is?
Een keer gas geven en je bent er
Emigreren is naar een ander land maar naar Sauerland vanuit Twello stelt echt niks voor, Terneuzen is verder rijdenquote:Op zondag 10 augustus 2014 07:57 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
dacht hetzelfde... Dit is toch niet emigreren?
Altijd uitbater geweest dus, dan ga je inderdaad het grote geld niet verdienenquote:Op zondag 10 augustus 2014 07:57 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
http://www.destentor.nl/r(...)-te-kosten-1.2803717
weet ik, bij wijze van spreken dus.quote:Op zondag 10 augustus 2014 12:19 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Emigreren is naar een ander land maar naar Sauerland vanuit Twello stelt echt niks voor, Terneuzen is verder rijden
vier dekbedovertrekken was alles toch?quote:Op zondag 10 augustus 2014 23:03 schreef rubbereend het volgende:
Ik vond het maar een vreemde vent. Denkt binnen een paar weken een hotel over te namen waar vanalles niet klopt en kapot was. Was hij er zelf wel geweest voor hij iets tekende?
Ja dat zeiden ze tegen hem, maar als je toch rondloopt en ziet dat de helft van de stroom niet werkt, spullen ontbreken en er even een hele nieuwe bar in moet en daarna ook nog een vergunning... dan ben je wel heel optimistischquote:Op zondag 10 augustus 2014 23:08 schreef Ole het volgende:
[..]
vier dekbedovertrekken was alles toch?
Maar idd. Veel te makkelijk over gedacht allemaal.
Hij was er heilig van overtuigd dat alles in Duitsland makkelijker gaat dan in NLquote:Op zondag 10 augustus 2014 23:34 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Ja dat zeiden ze tegen hem, maar als je toch rondloopt en ziet dat de helft van de stroom niet werkt, spullen ontbreken en er even een hele nieuwe bar in moet en daarna ook nog een vergunning... dan ben je wel heel optimistisch
Ja! Nu je het zegt. Ook die ogen beetje dicht bij elkaar.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 21:37 schreef Snowsquall het volgende:
hij lijkt een bietje op van Hanegem
Respect voor die vrouw die er daar helemaal alleen voor staat daar met de kids en zo'n bouwprojectquote:Op zaterdag 16 augustus 2014 21:45 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Vind het echt sneu. Alles wat tegen kan zitten zit ook tegen.
Zeker. Veel respect .quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 21:47 schreef Snowsquall het volgende:
[..]
Respect voor die vrouw die er daar helemaal alleen voor staat daar met de kids en zo'n bouwproject
Ja, dat is belangrijk!quote:
Ja idd, leuke mensen. Nu eens niet van die incompetente kneuzen maar mensen die wat weten en kunnen. Helaas kunnen ze niks aan de Spaanse cultuur en regeltjes beginnen en dat vind ik wel zuur voor hunquote:
Echt, wat een schandaal. Dat is gewoon bewuste tegenwerking.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 22:05 schreef Knutknuttsson het volgende:
1 jaar geen stroom, dat lijkt me zelf voor Spaanse begrippen bizar lang
Dat verdienen ze zeker. Wat een leuke mensen.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 22:11 schreef Berto het volgende:
Is wel mooi geworden zeg. Hoop voor hun dat het gaat lopen. Verdienen ze wel.
Uhh tsjaa, das een bietje complexquote:
en helemaal tot boven dichtgeknoopt..quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 22:19 schreef SEMTEX het volgende:
Ik verbaas me erover hoeveel lelijke shirts die man heeft.
Was de naam ergens genoemd? Dan kan ik gewoon op tripadvisor kijkenquote:Op zaterdag 16 augustus 2014 22:21 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Wil ik ook wel weten.
Hoop echt dat hun tent goed draait.
quote:Uitzending 16 augustus 2014 (herhaling van 17 maart 2012)
Het lijkt wel 10 jaar geleden als we het zelf zo terug kijken. Het is echter pas twee jaar geleden. Wat is er daarna nog veel gebeurd. Alles is na de uitzending in een stroomversnelling gegaan. Wat hebben we een leuke en lieve reacties gehad na de uitzending. Ook de mooie recensies van de gasten zijn super. Zonder al deze reacties waren we niet waar we nu zijn. We draaien nu een heel goed seizoen. We hebben een goed voorseizoen gedraaid en een druk naseizoen voor de boeg. Iedereen die een bericht heeft achter gelaten op Zoover of Tripadvisor willen wij langs deze weg graag bedanken.
De stroomvoorziening is helaas nog niet geregeld. We zijn geheel zelfvoorzienend wat stroom betreft. We zitten nu na te denken wat we gaan doen, de zonnepanelen uitbreiden met eventueel een kleine windmolen of wachten op de normale stroom. Op dit moment is dit nog een moeilijke beslissing.
Wij zelf zijn nu redelijk goed geïntegreerd. We hebben de cultuurverschillen geaccepteerd. De kinderen gaan erg goed op school. Er zijn wel veel dingen die erg anders gaan dan in Nederland, maar dat wil nog niet zeggen dat het slechter is. We zullen ons er op moeten aanpassen. Helaas merken we ook sterk dat de crisis hard heeft huisgehouden hier in Spanje. Er wordt veel gekort op de in onze ogen verkeerde dingen. Zo kunnen wij opeens onze paspoorten alleen in Madrid (5 uur met de auto heen en dan weer 5 uur terug, dat twee keer) verlengen, en op school worden de verkeerde dingen wegbezuinigd. Ook zien we veel jongeren die geen werk kunnen vinden. We hebben (helaas) uitgebreid kennis gemaakt met de gezondheidszorg hier in Spanje. Deze blijkt erg achter te lopen in vergelijking met de Nederlandse gezondheidszorg. Dit is aanpassen en ook een zoektocht naar de juiste mensen. Maar uiteindelijk met de juiste mensen om je heen kom je ook waar je moet zijn. Het is voor ons nu belangrijk dat ook onze kinderen gelukkig zijn hier. Ze hebben veel vrienden en spreken vloeiend Spaans en Valenciaans. We hebben echt geleerd om in het “nu” te leven.
De boxer (Storm) is helaas aan kanker overleden, maar we hebben inmiddels weer twee nieuwe honden. Een lieve Franse Bulldog en een grote Bullmastief. Ook hebben we, naast Boet zijn favoriete insecten de sprinkhanen en de gekko’s, nog een leuke kat rondlopen.
Als we nu terug kijken op alles, hadden we zeker een aantal dingen anders gedaan, maar spijt van onze beslissing hebben we zeker niet. Wij hebben een aantal wijze lessen geleerd. Ons nieuwe levensmotto is “don’t hurry be happy” welke supergoed werkt. Onze doelstelling is om hier te blijven wonen en er een mooie tijd van te maken en zoveel mogelijk mensen laten kennismaken met deze mooie omgeving en een mooie vakantie bezorgen…
Website niet beschikbaar....quote:
Klinkt goed.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 17:59 schreef Ole het volgende:
Belooft weer wat vanavond!
Audrey Groenenboom (38) en Joop Robben (40) uit Baarle-Nassau hebben de halve wereld bereisd. Van India tot het Caribische gebied; ze zijn er allemaal geweest. Als ze in een bed and breakfast overnachten, denken zij vaak: "dit kunnen wij veel beter!" Met die gedachte in het achterhoofd zegt brandweerman Joop zijn baan op om samen met zijn geliefde Audrey naar het tropische Bonaire te emigreren. Geen gemakkelijke keuze, want het stel barst van de sociale contacten en ook de familie staat nu niet direct te springen. Eenmaal op het eiland blijkt dat in de Cariben niet álles beter is. Hun huis, waar ze binnen een half jaar gasten willen ontvangen, is te vies om aan te raken en wordt voorlopig alleen bevolkt door kakkerlakken. Net voordat het stel hun nieuwe hardhouten optrekje in wil richten, klapt de oude boiler en komt het water met bakken naar beneden. En hoewel Audrey zich ondanks alle tegenslag als een vis in het water voelt, is dat voor Joop anders. Hij mist Nederland, zijn vrienden en zijn 83-jarige moeder. De ooit zo goede relatie van de Brabanders komt hiermee behoorlijk onder druk te staan...
Met maar 4 huisjes.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 21:49 schreef Snowsquall het volgende:
Dat vakantiegevoel is leuk maar er de kost verdienen is toch andere koek
Zus en schoonbroer van Jopie.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 21:51 schreef md89 het volgende:
Ik heb het begin gemist..wie zijn die andere 2 die er steeds bij zijn?
Het wachten is op de ploffende boilerquote:Op zaterdag 23 augustus 2014 21:51 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
En straks met heimwee terug willen...
quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 21:52 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Zus en schoonbroer van Jopie.
Komen helpen met klussen.
Nee, de boilerquote:Op zaterdag 23 augustus 2014 21:54 schreef marcodej het volgende:
Volgens mij is het dak een beetje lek.
Die vrouw is ook babbelziek.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 21:55 schreef marcodej het volgende:
Ik zou gillend gek worden van zo'n type als Jopie.
Maar dat is een lekker wijf.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 21:55 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Die vrouw is ook babbelziek.
Jaquote:Op zaterdag 23 augustus 2014 22:00 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Daar kwam dat stukje in de intro dus vandaan
Zoontje van Dries heeft daar wel goede ervaringen mee.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 22:09 schreef Miracle_Drug het volgende:
[..]
In een zwembad van jacuzzi formaat
Daar spreken ze geen Nederlands/Brabants.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 22:11 schreef TargaFlorio het volgende:
Waarom dan helemaal Bonaire en niet korter bij Nederland, b.v. Spanje of Portugal?
Wijvennijd.quote:
quote:Uitzending 23 augustus 2014 (herhaling van 9 april 2011)
Vier jaar geleden ontvingen we onze eerste gasten in Casa-Calexico en eigenlijk vanaf de start liep het goed. Het eerste jaar hadden we vooral medewerkers van de KLM als gast en zij hebben meteen enthousiaste verhalen en recensies geplaatst. Dit heeft ons een vliegende start gegeven! Na de uitzending van 'ik vertrek' is het eigenlijk helemaal storm gaan lopen. En naast Nederlanders ontvangen we nu ook veel gasten uit de VS en de rest van Europa Soms ontstaan er ook vriendschappen tussen gasten onderling of tussen ons en onze gasten.
Op vakanties in de VS of in NL zoeken we af en toe oud gasten op. Dit had ik nooit verwacht en maakt het allemaal extra tof. We zijn eigenlijk altijd bezig om ons guesthouse te verbeteren. Zo hebben nu al onze studio's een volledig ingerichte buiten keuken op de porch. We hebben een palapa met hangmatten in de tuin gebouwd en ook nog een gezellige overdekte zithoek bij het zwembad.
We zitten nu het hele jaar door zo goed als volgeboekt en hebben de mogelijkheid gekregen om een 2e guesthouse te openen. Het is een oud monumentaal pand dat nu gerestaureerd wordt en we gaan er nog 3 appartementen bij bouwen. De ligging is echt fantastisch: midden in het centrum, aan de boulevard en 10 meter van de azuur blauwe Caribische zee! We hopen dat we begin 2015 open kunnen gaan. De naam is Kas Hamaka.
Het eilandleven op Bonaire is echt heerlijk, maar was in het begin best even wennen. Het tempo ligt hier een stuk lager en dingen gaan niet altijd zo snel als wij zouden willen. Maar je krijgt er zoveel voor terug: het heerlijk klimaat, de rustige, heldere zee en vriendelijke bevolking. De afgelopen 2 jaar hebben we ook weer wat kunnen reizen dankzij een goede vriendin die ons guesthouse in onze afwezigheid runt. Dit hebben we toch echt af en toe nodig, alhoewel iedereen denkt dat wij in één lange vakantie droom leven haha! En zo'n beetje elke minuut van onze vrije tijd zijn we te vinden op Atlantis Kite Beach: kitesurfen is echt een passie geworden en op Bonaire waait het meer dan 300 dagen per jaar dus ideaal voor deze toffe sport!
We hebben dus nog geen moment spijt gehad van ons vertrek! Het runnen van een guesthouse en omgaan met gasten bevalt ons prima. Joop zorgt ervoor dat alles er pico bllo uitziet en ik zorg dat het de gasten aan niets ontbreekt. Ik vind het heerlijk als ze helemaal happy en ontspannen terug kunnen kijken op hun verblijf in Casa-Calexico en straks in kas Hamaka!
Hopelijk tot ziens op Bonaire en zonnige groetjes,
Joop en Audrey
casa-calexico.com
kashamaka.com
Wijvennjjd? Nee, dit is geen Wijvennijdquote:Op zaterdag 23 augustus 2014 22:15 schreef marcodej het volgende:
[..]
Wijvennijd.
Ze heeft wel een oud huidje ja, van dichtbij.
Jaaahhh, zo leer je de cultuur nog eens kennen met allemaal NL-ders om je heenquote:Op zaterdag 23 augustus 2014 22:16 schreef Leandra het volgende:
Het hart van Bonaire.... met allemaal geëmigreerde Nederlanders aan de bar
Dat is toch prachtige proza!quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 22:17 schreef TargaFlorio het volgende:
Het eerste jaar hadden we vooral medewerkers van de KLM als gast en zij hebben meteen enthousiaste verhalen en recensies geplaatst. Dit heeft ons een vliegende start gegeven!
quote:Op maandag 27 oktober 2014 13:54 schreef Sunri5e het volgende:
Vanaf zaterdag weer nieuwe afleveringen.
quote:Frans Matla (48) zwierf jarenlang de wereld rond en ook Marcha Vlasma (41) woonde een aantal jaar in Canada.
Als ze elkaar twee jaar geleden ontmoeten weten ze dan ook zeker dat hun toekomst in het buitenland ligt. Tijdens hun zoektocht naar een plek om te wonen stuiten ze op een fietsenverhuurbedrijf in het Spaanse Ayamonte, op de grens met Portugal.
Zal nog wel uit oud budget zijn gemaakt. Misschien volgend seizoen minder van dit soort zaken op de buis bij PO en verkassen naar commerciële zenders.quote:Op maandag 27 oktober 2014 18:28 schreef ChevyCaprice het volgende:
ik dacht geen amusement meer op de po
Ik vertrek is toch super educatief?quote:Op maandag 27 oktober 2014 18:28 schreef ChevyCaprice het volgende:
ik dacht geen amusement meer op de po
quote:Spaans fietsenavontuur in nieuwe Ik Vertrek
Ik Vertrek is terug. Het programma begint het nieuwe seizoen zaterdag met het Spaanse avontuur van Frans en Marcha. De start verloopt - op z’n zachtst gezegd - stroef. Komt er snel verbetering?
In Ik Vertrek worden al seizoenen lang Nederlanders gevolgd die hun geluk in het buitenland gaan beproeven. Zaterdag start het nieuwe seizoen. In de eerste aflevering staat het avontuur van Frans en Marcha centraal. Beiden hebben al het nodige van de wereld gezien en willen zich vestigen in het buitenland. Ze stuiten op een fietsenverhuurbedrijf in het Spaanse Ayamonte, op de grens met Portugal. Dit is wat ze zoeken, en ze besluiten het bedrijf over te nemen.
Problemen
Dat heeft uiteraard de nodige consequenties, vooral ook voor de kinderen van Marcha die hun vader in Nederland moeten achterlaten. Helaas verloopt ook dit Ik Vertrek-verhaal niet probleemloos. Als de verhuiswagen al onderweg is, blijkt dat het huurhuis niet op tijd beschikbaar is. Er moet gezocht worden naar een alternatief. Het verouderde bedrijf is bovendien toe aan een opknapbeurt en de meeste fietsen zijn aan vervanging toe. Er is maar weinig geld, dus de eerste klanten moeten snel komen.
Ik Vertrek kan steevast rekenen op meer dan een miljoen kijkers per uitzending. Bovendien is het programma veelbesproken op Twitter. Dat werd in de voorbije dagen duidelijk. Een aantal fanatieke kijkers keek alvast vooruit op wat gaat komen. “Vanaf zaterdag nieuwe afleveringen van #ikvertrek Ik zag al zwar(t)e fietsen in een regenachtig Spanje, #veelbelovend”, schrijft iemand. Een andere fan twittert: “Vanaf zaterdag weer #ikvertrek #ikblijfthuis”.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |