En hier is ?quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 15:19 schreef Dagoduck het volgende:
Straks na 16 uur nog een bui en dat is het hier wel denk ik.
Die ene bui verandert daar niet veel aan.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 15:18 schreef hottentot het volgende: [..] Niet elke werkplek is even fijn als het zo warm is. Daarnaast moet ik bij storingen overdag slapen en het huis is volledig opgewarmd. Ik ben wel even toe aan wat koude dagen.
Zie 2 posts daarvoor.quote:
Daarom ook graag wat dagen met koud weer. Een bui is alleen even lekker om snel met een biertje in de tuin te gaan zitten en even te genieten van het moment.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 15:20 schreef pfaf het volgende:
[..]
Die ene bui verandert daar niet veel aan.
Morgen nog even een sixpackje kweken en dan kunnen we vanaf maandag de beach boys uithangen.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 13:25 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Als ik vanmiddag in training ga zweet ik sowieso 10 kilo er af.
Den Helder.quote:
Indoorsauna zonder buitenlicht lenen?quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 15:26 schreef Dagoduck het volgende:
Wat een wind(stoten)! En hagel! En mijn dakraam lekt.
Volgens lopeen de temperaturen pas halverwege de week weer op. Nog een paar extra dagen om de bbq eraf te trainen.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 15:25 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Morgen nog even een sixpackje kweken en dan kunnen we vanaf maandag de beach boys uithangen.
Ik ga even wat sixpack in 1 dag methodes opzoeken.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 15:25 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Morgen nog even een sixpackje kweken en dan kunnen we vanaf maandag de beach boys uithangen.
Dit dus..... ik merk er weer geen kut vanquote:Op zaterdag 2 augustus 2014 15:30 schreef Nattekat het volgende:
Het zou in het westen komen, zeiden ze.
Dit keer zouden wij eens geluk hebben, zeiden ze.
Ja
Klopt ja, maar de kans op bewolking en buien nemen ook met de dag toe volgens mij.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 15:28 schreef alors het volgende:
[..]
Volgens lopeen de temperaturen pas halverwege de week weer op. Nog een paar extra dagen om de bbq eraf te trainen.
quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 15:37 schreef Pino112 het volgende:
Twente meldt nog steeds warm weer. Windje erbij dus wel lekker.
Dat zou komend weekend toch pas weer los gaan?quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 15:38 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Klopt ja, maar de kans op bewolking en buien nemen ook met de dag toe volgens mij.
Het is hier wel helemaal dichtgetrokken helaas.quote:
twitter:KNMI twitterde op zaterdag 02-08-2014 om 16:09:32code oranje voor zwaar #onweer voor Noord-Holland en het westelijk Waddengebied. Elders code geel. http://t.co/C9oGnhxnM5 reageer retweet
Yup, 30 in Hoogezand en vannacht rond de 20.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 16:01 schreef Dale__Cooper het volgende:
16,8 bij Enkhuizen, in Groningen is het nog 29 graden.
Na 18:00 schijnt de zon weer hoor.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 17:03 schreef GekkePoes het volgende:
Code oranje, hevige regenbuien met onweer voorspeld Noord Holland en waddengebied..
Iets noordelijker nog steeds wat zon en warmtequote:Op zaterdag 2 augustus 2014 17:04 schreef quirina het volgende:
[..]
Na 18:00 schijnt de zon weer hoor.
Bereid je eerder voor op een broeierige warme nacht.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 17:27 schreef GekkePoes het volgende:
Die regenbui mag wel komen naar Groningen, dan word het buiten wat koeler dan binnen, even lekker het huis luchten met die harde windstoten die ze voorspellen
Normaal als het in Leiden is is het in Den Helder niet, niet zo zeuren dus.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 18:50 schreef Nattekat het volgende:
Niks in Leiden, wel alles in dezelfde lijn maar noordelijker. Waarom verrast mij dat niet?
Normaal als het in Leiden is? Die dag moet nog komenquote:Op zaterdag 2 augustus 2014 19:22 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Normaal als het in Leiden is is het in Den Helder niet, niet zo zeuren dus.
Verder is dit natuurlijk zeer slecht voor deze mooie stad, ik vrees voor onze 1e plaats in de lijst met plaatsen met minste regen aan het eind van het jaar.
Het is iets meer naar het Oosten via Utrecht langs je stadje heen getrokken.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 18:29 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Zie je gisteren die kaarten dat het westen op zijn donder zou krijgen. En puntje bij paaltje......![]()
Zo irritant! Ik wil noodweer!!!![]()
![]()
Normaal is de rest van het land dan.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 19:28 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Normaal als het in Leiden is? Die dag moet nog komen
Niet zo klagen, het schild doet redelijk zijn werkquote:Op zaterdag 2 augustus 2014 18:13 schreef MaLo het volgende:
Hier regent het hoor. Precies om bbq tijd
Groningen stad zit net tussen twee enorme hoosbuien in, misschien dat het water via de straten naar het centrum loopt?quote:
Als het nu knetterharde regen met lekker wat onweer was geweest was het niet erg geweest. Dit was net genoeg water om de bbq te verpestenquote:Op zaterdag 2 augustus 2014 19:51 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
Niet zo klagen, het schild doet redelijk zijn werk!
Toch wel zonnig?quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 20:21 schreef Dagoduck het volgende:
102 zelfsMooi kaartje.
[ afbeelding ]
Nee, meeste was al ingepakt/opgeruimd.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 20:22 schreef Ivy_Mike het volgende:
[..]
Waren er nog meer marktkraampjes omgewaaid aan de Beatrixstraat?
De afgelopen vier uur niet, toch weer zonde voor het eindtotaal.quote:
Ziet er goed uit.quote:
nou, in huis is t anders nog heet genoegquote:Op zaterdag 2 augustus 2014 23:10 schreef quirina het volgende:
Zo bloedheet is t nou ook weer niet hoor.
Ik heb een huis met een plat dak. De temperatuur is gewoon niet meer te harden binnen.. 29.0 graden is heel normaal hier. 'S nachts zwem ik mijn nest uit van het zweet.. ik overweeg serieus een split airco aan te gaan schaffen!quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 23:54 schreef Fokker101 het volgende:
T'valt wel mee hoe heet het is. Alleen het nadeel als je boven slaapt is het op je kamer gewoon heet. En ja dan moet je een airco kopen maar dat is duur, en het is slecht voor je. Ze zeggen een ventilator voor het raam maar dat helpt ook geen fuck. Moet je hem dan voor je raam zetten? En hoe richting het raam?
Ligt eraan wat je wilt.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 23:54 schreef Fokker101 het volgende:
T'valt wel mee hoe heet het is. Alleen het nadeel als je boven slaapt is het op je kamer gewoon heet. En ja dan moet je een airco kopen maar dat is duur, en het is slecht voor je. Ze zeggen een ventilator voor het raam maar dat helpt ook geen fuck. Moet je hem dan voor je raam zetten? En hoe richting het raam?
Water warmt vrij snel op en houd dan juist warmte vast.quote:Op zondag 3 augustus 2014 00:39 schreef Ener-G het volgende:
Dak natspuiten met een tuinslang geen optie?
Jij hebt een airco?quote:Op zondag 3 augustus 2014 00:40 schreef mien-moeke het volgende:
[..]
Water warmt vrij snel op en houd dan juist warmte vast.
Plus: beestjes leggen hun eitjes op het wateroppervlak. Als er dan beweging in komt, bijv. door een regenbui, heb je een regelrechte plaag.
Plassen etc. kun je met dit weer beter voorkomen.
Nope. Helaas niet.quote:
Ik heb na de buien nog tot half 2 buiten gezeten, niks aan de handquote:Op zaterdag 2 augustus 2014 20:13 schreef MaLo het volgende:
[..]
Als het nu knetterharde regen met lekker wat onweer was geweest was het niet erg geweest. Dit was net genoeg water om de bbq te verpesten
Ik hoop rood voor twente, echter Estofex geeft aan dat het "rustig" blijft in NL http://www.estofex.org/cg(...)_2_stormforecast.xmlquote:Op zondag 3 augustus 2014 11:01 schreef yvonne het volgende:
Nou, welke code geven ze voor vandaag af? Er is hier nog steeds geen druppel gevallen
Ach, rustig ben ik gewend. Heb al jaren geen fatsoenlijke bui meer meegemaakt hierquote:Op zondag 3 augustus 2014 11:40 schreef daanski82 het volgende:
[..]
Ik hoop rood voor twente, echter Estofex geeft aan dat het "rustig" blijft in NL http://www.estofex.org/cg(...)_2_stormforecast.xml
dat ligt er aan wat jij Fatsoenlijke noemt. ik mis vooral de onweer die de hele avond boven Enschede blijft hangen en veel licht produceert en bliksem ;-)quote:Op zondag 3 augustus 2014 12:15 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Ach, rustig ben ik gewend. Heb al jaren geen fatsoenlijke bui meer meegemaakt hier
Tegenwoordig zijn ze ver gevallen...quote:
Klonk live zeer lekker kan ik je zeggenquote:Op zondag 3 augustus 2014 13:09 schreef Resistor het volgende:
[..]
Tegenwoordig zijn ze ver gevallen...
Laat ik nou toevallig Buienalarm bedacht en ontwikkeld hebben.quote:Op maandag 28 juli 2014 10:55 schreef Dven het volgende:
[..]
Niet per definitie op buienalarm. Wel dat
(regen komt tot hier)
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
zwaar
-
matig
-
licht
TE OVERDREVEN !
Echt waar? Jij bent de maker?quote:Op zondag 3 augustus 2014 20:05 schreef gday het volgende:
[..]
Laat ik nou toevallig Buienalarm bedacht en ontwikkeld hebben.
Buienalarm gebruikt de neerslagverwachting zoals het KNMI die opstelt. Die verwachting is gebaseerd op het huidige radarbeeld. Dat betekent dus dat als ergens een bui hangt die over 5 minuten (bijna) leeggeregend is, dat dat uiteraard niet zichtbaar is in het huidige radarbeeld waar de verwachting op gebaseerd is. De neerslagradars zijn immers geen tijdmachines die zien waar over 5 minuten buien hangen.
TLDNR; het weer blijft grillig, en de Buienalarm is geen glazen bol.
Daarom gebruik ik gewoon de buienradar, ik ben mijn eigen alarm dan.quote:Op zondag 3 augustus 2014 20:05 schreef gday het volgende:
[..]
Laat ik nou toevallig Buienalarm bedacht en ontwikkeld hebben.
Buienalarm gebruikt de neerslagverwachting zoals het KNMI die opstelt. Die verwachting is gebaseerd op het huidige radarbeeld. Dat betekent dus dat als ergens een bui hangt die over 5 minuten (bijna) leeggeregend is, dat dat uiteraard niet zichtbaar is in het huidige radarbeeld waar de verwachting op gebaseerd is. De neerslagradars zijn immers geen tijdmachines die zien waar over 5 minuten buien hangen.
TLDNR; het weer blijft grillig, en de Buienalarm is geen glazen bol.
Buienradar heeft hetzelfde 'probleem'.quote:Op zondag 3 augustus 2014 20:55 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Daarom gebruik ik gewoon de buienradar, ik ben mijn eigen alarm dan.Al blijven de grafiekjes vet
.
quote:
Dat komt toch niet als een verrassing?quote:
Nou ja, alles was net weer droog na vorige weekquote:Op zondag 3 augustus 2014 21:16 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat komt toch niet als een verrassing?
Mooie fotoquote:Op zondag 3 augustus 2014 20:43 schreef Roel_Jewel het volgende:
Fijne lucht onderweg zojuist van Best naar Eindhoven:
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 3 augustus 2014 21:20 schreef TLC het volgende:
Zojuist buiten aan de hemel gezien wat ik nog nooit eerder heb gezien ;
een dubbele regenboog![]()
![]()
![]()
Bertha is toch op weg naar Miami...quote:Op zondag 3 augustus 2014 21:30 schreef aloa het volgende:
Ex orkaan Bertha kan volgende week het weer bij ons bepalen.
[ afbeelding ]
Nee, die buigt ruim voor Miami af richting Europa.quote:Op zondag 3 augustus 2014 21:57 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Bertha is toch op weg naar Miami...
Of 'ze' wakkert de westcirculatie aan met koeler en wisselvallig weer, of ze wordt de warmtepomp voor echte hitte uit Z-Europaquote:Op zondag 3 augustus 2014 21:30 schreef aloa het volgende:
Ex orkaan Bertha kan volgende week het weer bij ons bepalen.
[ afbeelding ]
Dan hoop ik dat laatste.. nog 2 weken werken en ik heb even vakantie, dan zit ik niet te wachten op een volle week met alleen maar zeikregen!!quote:Op zondag 3 augustus 2014 22:41 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Of 'ze' wakkert de westcirculatie aan met koeler en wisselvallig weer, of ze wordt de warmtepomp voor echte hitte uit Z-Europa
Lekker series bingenquote:Op zondag 3 augustus 2014 22:57 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Dan hoop ik dat laatste.. nog 2 weken werken en ik heb even vakantie, dan zit ik niet te wachten op een volle week met alleen maar zeikregen!!
Zal wel op zee komenquote:Op zondag 3 augustus 2014 23:28 schreef marcel-o het volgende:
Lijk wel wat bij zh te activeren
Mahja zal wel niks worden
Ik zeg hitte.quote:Op maandag 4 augustus 2014 00:34 schreef Adrie072 het volgende:
De één verwacht enorme hitte, de ander een milder regenachtig vooruitzicht allemaal afhankelijk van wat het effect van "Bertha" zal zijn.
Wie heeft het schild van Arnhem opgevoerd? Zelfs heel Nordrhein-Westfalen en Niedersachsen zonder onweer.quote:
Weeronline is een waardeloze site.quote:Op maandag 4 augustus 2014 07:59 schreef ajacied4lf het volgende:
Het zag er allemaal nog zo veelbelovend uit voor eind deze week en begin volgende week. Ondertussen is er toch het een en ander veranderd helaas.
[ afbeelding ]
Johannesgod, ik geef je nog een paar dagen extra voor je sixpack. Kijken wel even of er woensdag en /of vrijdag, zaterdag iets kunnen regelen.
Buienradar geef niet een veel beter beeld voor Den Helder de komende twee weken. Vooral die gevoelstemperatuur van 17 augustus baart mij zorgen. Ik denk dat ik dan maar even ergens anders heen ga.quote:Op maandag 4 augustus 2014 09:42 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Weeronline is een waardeloze site.
op 17/8 wordt het heel koudquote:Op maandag 4 augustus 2014 09:48 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Buienradar geef niet een veel beter beeld voor Den Helder de komende twee weken. Vooral die gevoelstemperatuur van 17 augustus baart mij zorgen. Ik denk dat ik dan maar even ergens anders heen ga.
[ afbeelding ]
Dan ben ik ook nog eens jarigquote:
Zoveel verschillen de voorspellingen niet met andere sites volgens mij, maar wat zou jij aanraden?quote:Op maandag 4 augustus 2014 09:42 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Weeronline is een waardeloze site.
Weatherpro app.quote:Op maandag 4 augustus 2014 09:54 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Zoveel verschillen de voorspellingen niet met andere sites volgens mij, maar wat zou jij aanraden?
Als de zon maar schijntquote:
Weerplaza bijvoorbeeld.quote:Op maandag 4 augustus 2014 09:54 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Zoveel verschillen de voorspellingen niet met andere sites volgens mij, maar wat zou jij aanraden?
Ideaal weer om weer te gaan werken na vier weken vakantiequote:
Haha jij gaat op vakantie in Nederlandquote:Op maandag 4 augustus 2014 10:36 schreef Djeez het volgende:
Geweldig, heb al drie weken vakantie gehad met stralend weer. Dit is de laatste week en dan redelijk weer, boeien dat het volgende week slecht weer wordt, want zit dan toch op kantoor!
In Tuinesië. En een weekje België gehadquote:Op maandag 4 augustus 2014 12:25 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Haha jij gaat op vakantie in Nederland
Leven op het randje.quote:Op maandag 4 augustus 2014 12:36 schreef Djeez het volgende:
[..]
In Tuinesië. En een weekje België gehad
Pytquote:Op maandag 4 augustus 2014 13:18 schreef alors het volgende:
Piet Paulusma denk dat het weekend wel warm gaat worden. #pray4piet
Dat het warm wordt staat volgens mij wel vast met 23 graden. Ik hoor liever van hem dat het droog blijft.quote:Op maandag 4 augustus 2014 13:18 schreef alors het volgende:
Sinds gisteren terug uit Kopenhagen. Alleen maar zo'n en 25 tot 28 graden gehad. Goeie timing zo te zienquote:
hier hetzelfde, 3 weken heerlijk weer gehadquote:Op maandag 4 augustus 2014 10:36 schreef Djeez het volgende:
Geweldig, heb al drie weken vakantie gehad met stralend weer. Dit is de laatste week en dan redelijk weer, boeien dat het volgende week slecht weer wordt, want zit dan toch op kantoor!
quote:Op maandag 4 augustus 2014 07:59 schreef ajacied4lf het volgende:
Het zag er allemaal nog zo veelbelovend uit voor eind deze week en begin volgende week. Ondertussen is er toch het een en ander veranderd helaas.
[ afbeelding ]
Johannesgod, ik geef je nog een paar dagen extra voor je sixpack. Kijken wel even of er woensdag en /of vrijdag, zaterdag iets kunnen regelen.
Warm en zonnig of nat en soort van fris. Lastige keuze wel.quote:Op maandag 4 augustus 2014 12:40 schreef INViCTuS het volgende:
Wat zijn de opties voor Bertha?
Als deze tropische storm zich ontwikkelt conform de berekeningen van diverse modellen, dan zal deze donderdag bij New Foundland komen te liggen en in de navolgende dagen op de weerkaarten van Europa verschijnen. Eerst ver ten westen van ons, midden boven de oceaan, later mogelijk dichterbij. Vooralsnog lijkt het erop dat er op dat moment al een diepe depressie boven het zeegebied tussen IJsland en Schotland aanwezig is, en mogelijkerwijs ‘voegt’ Bertha zich bij dat lagedrukgebied of manifesteert zich als een uitloper (met een aparte depressiekern) daarvan.
In de kaarten hiernaast staan diverse opties die berekend worden. Te zien zijn de zeer diverse locaties van de lagedrukkern en de verschillen in uitdiepen. Daarmee samen hangen de verschillen in kracht (wind). De berekening van het ECMWF-model van gistermiddag 12.00 uur is de diepste, met een kerndruk van 975 hPa op zondagochtend. De meest recente berekening van ditzelfde rekenmodel, vanochtend binnengekomen in onze weerkamer, komt op 991 hPa uit. Die grote verschillen tussen de verschillende ‘runs’ zijn al een indicatie van de grote onzekerheden.
De exacte positie van het uit Bertha voortkomende lagedrukgebied kan bovendien het verschil maken tussen een warme aflandige of een minder warme aanlandige wind. Ook dit is uitermate complex en komt aan op details. Stel dat de depressie ten westen van Portugal komt te liggen en in Noord-Spanje veel buien veroorzaakt. Door haar oorsprong vanuit de tropen zit er veel latente warmte in die buien. Terwijl de regen eruit valt, blijft de warmte aanwezig en wordt door het föhneffect boven de Pyreneeën nog eens uitgesprokener. Die föhnwarmte kan dan bij ons een zeer warme tot hete dag opleveren.
Komen de restanten juist meer onze kant op, dan kunnen wijzelf flink wat nattigheid verwachten en mogelijk ook een felle wind. Allemaal onzekerheden dus, onduidelijkheden en redenen genoeg om Bertha de komende dagen goed in de gaten te houden.
Aii, nu moet ik mijn trainingsschema aanpassen (en het bootje voor donderdag is al geboekt).quote:Op maandag 4 augustus 2014 07:59 schreef ajacied4lf het volgende:
[ afbeelding ]
Hopelijk krijgt Pyt gelijk, ik wil shinen met Zlata1234 jaquote:Op maandag 4 augustus 2014 13:18 schreef alors het volgende:
23 graden is warm als je bejaard bent.quote:Op maandag 4 augustus 2014 13:43 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Dat het warm wordt staat volgens mij wel vast met 23 graden. Ik hoor liever van hem dat het droog blijft.
In Piet we trustquote:Moarn folop sinne mei sa'n 23 of 24 graden. Woansdei sawat 23 graden mei earst in soad sinne, mar letter op 'e dei út it súdwesten wei bytiden swiere tongerbuien. Tongersdei geregeld sinne en sa'n 23 graden. Freed 24 of 25 graden. Oerdeis droech waar, jûns en yn de nacht rein en tongerbuien. It wykein flink waarm waar mei tongerbuien.
Winterjas maar mee danquote:Op maandag 4 augustus 2014 17:04 schreef Lemans24 het volgende:
Wat een vooruitzichten zeg, niet veel soeps meer!
En dat ik voor de zoveelste keer geen 40 graden ga meemaken in Hongarije, wist ik al, maar ik zie nu dat het nu misschien zelfs maar 25 graden wordt. Dat is bijna koud... Zelfs een uitschieter naar 19 graden, over twee weken.
Ik had 3 dagen 35+ in Budapest en 2 dagen 35+ in het meer zuidelijker gelegen Pécsquote:Op maandag 4 augustus 2014 17:04 schreef Lemans24 het volgende:
Wat een vooruitzichten zeg, niet veel soeps meer!
En dat ik voor de zoveelste keer geen 40 graden ga meemaken in Hongarije, wist ik al, maar ik zie nu dat het nu misschien zelfs maar 25 graden wordt. Dat is bijna koud... Zelfs een uitschieter naar 19 graden, over twee weken.
Of in Nederland woont...quote:Op maandag 4 augustus 2014 16:19 schreef alors het volgende:
[..]
23 graden is warm als je bejaard bent.
[..]
In Piet we trust
Geloof mij nou maar we krijgen hittegolf.quote:Op maandag 4 augustus 2014 18:27 schreef Gummiebeer het volgende:
Echt, de voorspelling kloppen al niet met een 3 daagse voorspelling, en nu gaan we ons druk maken over een 2 wekelijkse voorspelling?![]()
![]()
Blame it on Bertha die onzekerheid.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 09:51 schreef ajacied4lf het volgende:
Echt geen touw aan vast te knopen die voorspellingen. Woensdag leek het 26 graden te worden en droog, nu staat er 24 graden en 70% kans op neerslag.
Volgens mij is dat omdat er later op de dag kans is op wat onweersbuien. Daar blijft 9 van de 10 keer toch niets van over.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 09:51 schreef ajacied4lf het volgende:
Echt geen touw aan vast te knopen die voorspellingen. Woensdag leek het 26 graden te worden en droog, nu staat er 24 graden en 70% kans op neerslag.
Tot zo ver de kort maar krachtige zomerquote:Op dinsdag 5 augustus 2014 12:08 schreef INViCTuS het volgende:
GVD niet de bedoeling!!
[ afbeelding ]
GFS is het daar nog niet mee eens...quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 13:16 schreef aloa het volgende:
[..]
Zie je niet vaak dit, begin augustus.
[ afbeelding ]
Klopt, die laat het wat hoger langstrekken. GFS laat storm zien boven de noordzee.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 13:18 schreef Nattekat het volgende:
[..]
GFS is het daar nog niet mee eens...
Vandaag was ook wel mooi weer om op het strand te liggen, laten we hopen dat dit nog even aanhoudt.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 09:51 schreef ajacied4lf het volgende:
Ja dat hoop ik ook.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 15:01 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Vandaag was ook wel mooi weer om op het strand te liggen, laten we hopen dat dit nog even aanhoudt.
Eens.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 15:01 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Vandaag was ook wel mooi weer om op het strand te liggen, laten we hopen dat dit nog even aanhoudt.
Nee ik moet zo naar de tandarts.quote:
Het gaat ook niet over vandaag, daarom zei ik dat het goede weer aan moest houden.quote:
Ah ok, maar de volgende dagen ga ik ook naar de tandarts.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 15:20 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Het gaat ook niet over vandaag, daarom zei ik dat het goede weer aan moest houden.
Lees je mijn posts wel goed :S
Lemmer strand heeft gelukkig een tandartsenpost.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 16:39 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Ah ok, maar de volgende dagen ga ik ook naar de tandarts.
Haha ok nou ja lekker weertje of niet?quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 16:40 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Lemmer strand heeft gelukkig een tandartsenpost.
Heerlijk buurman.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 16:41 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Haha ok nou ja lekker weertje of niet?
Jessica Alba is altijd mooi om op te liggen.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 15:01 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Een tan ontwikkelen, darts spelen en ook nog post sturen. Het kan niet op.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 16:40 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Lemmer strand heeft gelukkig een tandartsenpost.
Dat zou ik nooit ontkennen.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 17:16 schreef Dven het volgende:
[..]
Jessica Alba is altijd mooi om op te liggen.
Dat was het zeker ja. Zou mooi zijn als het deze week en komende week nog even zo blijft, dan mag het daarna wel afkoelen van mij.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 15:01 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Ha daar was ik net ook, hele aparte luchten ja.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 18:16 schreef Pandaplint het volgende:
Net boven de A7 bij Groningen
[ afbeelding ]
Liever nog iets noordelijker graag, anders draait het voor mij op niks uit!quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 13:16 schreef aloa het volgende:
[..]
Zie je niet vaak dit, begin augustus.
[ afbeelding ]
Wat dacht je van zuidelijker?! Liefst richting Portugal/Spanje! Ik zit niet te wachten op meer dan een week fris, nat en winderig weer in augustusquote:Op dinsdag 5 augustus 2014 21:58 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Liever nog iets noordelijker graag, anders draait het voor mij op niks uit!
Nu het bijna vast staat dat het koud en nat gaat worden die komende week, gooi er dan wel gelijk een flinke storm overeen. Iets noordelijker dusquote:
Nat en koud.?quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:53 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nu het bijna vast staat dat het koud en nat gaat worden die komende week, gooi er dan wel gelijk een flinke storm overeen. Iets noordelijker dus
Augustus is net begonnen. Kan nog een hele mooie maand worden.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:09 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee, gewoon te kort
Augustus is gewoon een zomermaand
Ik denk eigenlijk dat Bertha het einde van de warmte betekent, tenzij ie echt ver zuidelijk overtrekt.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:11 schreef aloa het volgende:
[..]
Augustus is net begonnen. Kan nog een hele mooie maand worden.![]()
Of niet natuurlijk...lange termijn is niet betrouwbaar.
Het is maar de vraag of Bertha enige invloed hier gaat uitoefenen.. Afwachten.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:13 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik denk eigenlijk dat Bertha het einde van de warmte betekent, tenzij ie echt ver zuidelijk overtrekt.
Reed je in een polo?quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 19:40 schreef alors het volgende:
[..]
Ha daar was ik net ook, hele aparte luchten ja.
Wat?! Er zijn zoveel stabiele dagen geweest met aardige temperaturen deze zomer.quote:
Ik denk dat ze niet van zonnig, warom weer houdt, maar regen, omweers en storm. Dan was het een kutzomer..quote:Op woensdag 6 augustus 2014 07:12 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Wat?! Er zijn zoveel stabiele dagen geweest met aardige temperaturen deze zomer.
Ah zo. Het is nog vroeg.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 07:29 schreef pfaf het volgende:
[..]
Ik denk dat ze niet van zonnig, warom weer houdt, maar regen, omweers en storm. Dan was het een kutzomer..
Voor mij was dit de mooiste zomer qua weer in 15 jaar?
Dat. Ik hou ook best van storm en onweer e.d. Maar een goede zomer moet gewoon lekker warm (niet te heet), zonnig en blauw zijn.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 07:29 schreef pfaf het volgende:
[..]
Ik denk dat ze niet van zonnig, warom weer houdt, maar regen, omweers en storm. Dan was het een kutzomer..
Voor mij was dit de mooiste zomer qua weer in 15 jaar?
Dat bedoel ik ook. Ik loop al weken zonder jas buiten etc. Dat is weleens anders geweest.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 07:12 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Wat?! Er zijn zoveel stabiele dagen geweest met aardige temperaturen deze zomer.
Ah las niet door het sarcasme heen. Is het autistje in mij.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 09:39 schreef aloa het volgende:
[..]
Dat bedoel ik ook. Ik loop al weken zonder jas buiten etc. Dat is weleens anders geweest.
Topzomer
Zeker weten! Al heel veel buiten gezeten tot laat in de avond, buiten eten etc etc. Ik vind het wel opvallend dat er bijna geen wespen of bijen zijn. Vaak verpesten die het buiten eten, maar dit jaar weinig last van gehad.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 09:42 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Ah las niet door het sarcasme heen. Is het autistje in mij.Het is een lekker voorspelbare zomer inderdaad. Vooral opvallend dat na een warmtepiek het redelijk vlot weer stabiliseert. Is voor mijn gevoel in het verleden wel anders geweest.
Zo'n acht keer gebbqt deze zomer, dat zegt ook wel iets. #viesdik. Het is op zich een prima zomer, had alleen wel even een weekje langer mogen duren. Dan was het perfect.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 10:04 schreef aloa het volgende:
[..]
Zeker weten! Al heel veel buiten gezeten tot laat in de avond, buiten eten etc etc. Ik vind het wel opvallend dat er bijna geen wespen of bijen zijn. Vaak verpesten die het buiten eten, maar dit jaar weinig last van gehad.
Het mooie zomerweer is voorbijquote:Op woensdag 6 augustus 2014 11:07 schreef Mani89 het volgende:
De pluim blijft echt compleet knudde zeg.
Jij kan echt alleen maar zeuren he?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 11:16 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Het mooie zomerweer is voorbij
Tot volgend jaar....
Ik ben een eckte hollanderquote:Op woensdag 6 augustus 2014 11:22 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Jij kan echt alleen maar zeuren he?
Nee, valt niet mee, maar tegenquote:Op woensdag 6 augustus 2014 10:29 schreef aloa het volgende:
Lijkt, zoals het nu staat, mee te gaan vallen met de restanten Bertha. Hooguit een windkracht 7 aan de kust. Bomen staan nog wel volop in blad, dat wel.
Veel regen zal het waarschijnlijk worden.
Wij leven ook praktisch de hele tijd buiten, heerlijk. Lekker in de tuin zitten en buiten eten. Als het echt warm is ff dobberen op het luchtbed in ons zwembadje. Van mij mag dit ook nog wel even doorgaan.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 11:32 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Nee, valt niet mee, maar tegen! Een dagje met wat wind, regen en lagere temperaturen is niet zo en 2 overleven we in de zomer ook nog wel, maar dit lijkt een ruime week te gaan duren (minimaal).
Ik klaag overigens niet op de zomer want die is vrij prima. Eigenlijk begin ik steeds meer te wennen aan die temperaturen rond de 25 graden en kan ik mij totaal nog niet heugen op kou. Laat dat maar mooi wegblijven tot november. Korte broek, slippers en lekker buiten prefereer ik
[ afbeelding ]
Of op zijn minst niet tot zondag, ik heb nog een aantal bierrijke avonden in het verschietquote:Op woensdag 6 augustus 2014 11:44 schreef MaLo het volgende:
[..]
Wij leven ook praktisch de hele tijd buiten, heerlijk. Lekker in de tuin zitten en buiten eten. Als het echt warm is ff dobberen op het luchtbed in ons zwembadje. Van mij mag dit ook nog wel even doorgaan.
Wie weet gooit Bertha niet teveel roet in het eten.
Lange termijn ziet er niet verkeerd uit.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 11:32 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Nee, valt niet mee, maar tegen! Een dagje met wat wind, regen en lagere temperaturen is niet zo en 2 overleven we in de zomer ook nog wel, maar dit lijkt een ruime week te gaan duren (minimaal).
Ik klaag overigens niet op de zomer want die is vrij prima. Eigenlijk begin ik steeds meer te wennen aan die temperaturen rond de 25 graden en kan ik mij totaal nog niet heugen op kou. Laat dat maar mooi wegblijven tot november. Korte broek, slippers en lekker buiten prefereer ik
[ afbeelding ]
Hehe, was vanmiddag ook al enorm druk op de terrassenquote:Op woensdag 6 augustus 2014 12:45 schreef Koelkastje het volgende:
[..]
Of op zijn minst niet tot zondag, ik heb nog een aantal bierrijke avonden in het verschiet!
Oh god, die komen ook nogquote:Op woensdag 6 augustus 2014 16:37 schreef MaLo het volgende:
[..]
Hehe, was vanmiddag ook al enorm druk op de terrassen.
Voor de Party Animals heb je ook wel behoorlijk wat bier nodig!
Dat scheelt... Een beetje.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 17:08 schreef Frutsel het volgende:
Ex-Bertha lijkt toch voor een iets zuidelijker pad te kiezen richting Frankrijk en niet NoordEngeland. Benieuwd wat dat verder voor ons zal brengen
40+ overdag en en hele nachten vol onweerquote:Op woensdag 6 augustus 2014 17:08 schreef Frutsel het volgende:
Ex-Bertha lijkt toch voor een iets zuidelijker pad te kiezen richting Frankrijk en niet NoordEngeland. Benieuwd wat dat verder voor ons zal brengen
In de nieuwe run van gfs gaat het meer voor het zuiden van Engeland en dan de Noordzee op. Niet helemaal duidelijk wat het gaat worden.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 17:08 schreef Frutsel het volgende:
Mijn vakantiequote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:05 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nat:
[ afbeelding ]
Koud:
[ afbeelding ]
Is ook wel prima weer. Volle zon, prima temperatuur en een aangenaam briesje. Delightful is wel de juiste bewoordingquote:Op donderdag 7 augustus 2014 10:31 schreef Adrie072 het volgende:
'Mostly sunny and delightful', alleen dat al maakt de dag mooi!
hier staat nu ook op 22 graden, vind het gewoon fris nu inhuisquote:Op donderdag 7 augustus 2014 09:55 schreef Adrie072 het volgende:
Mmh, de temperatuur in huis was bijna onder de 22 graden gekomen, maar de zon lijkt het gevecht met de bewolking vandaag te winnen, lekker! [ link | afbeelding ]
quote:
Ik schrokquote:
Bertha bracht Bahamasquote:
Dat is wel zuur ja. Maar houd moed, die Gypsy Summer komt erquote:
Ontsluit vast achter Leiden nu en Alphen krijgt weer al het geweld. Zo gaat het altijdquote:Op donderdag 7 augustus 2014 12:48 schreef marcel-o het volgende:
Dr ontstaat een dikke vette lijn zeg
Zit nu in Goudaquote:Op donderdag 7 augustus 2014 12:50 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ontsluit vast achter Leiden nu en Alphen krijgt weer al het geweld. Zo gaat het altijd
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |