abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_142987578

Vanaf 28 Juni 2014 is het weer zover, Ramadan, vastenmaand van de moslims is dan weer begonnen.

Ramewhattewatdan?!

- Moslims vasten dan van zonsopkomst tot iets na zonsondergang, en mogen dan niet eten, drinken, seks hebben en moeten zich van allerlei soorten fysieke lusten onthouden.

Waarom dan?!

- Meestal krijgt men het antwoord dat de moslims het doen om te weten hoe het is om arm te zijn en met ze mee te leven, dit is één van de vele redenen, maar niet DE reden.

Het vasten in de Islam is een voortzetting van het vasten net zoals in de andere Abrahamitische godsdiensten, alleen dan dat er concretere regels zijn waarvan niet afgeweken mag worden, gedurende een maand:

Vers van de Koran:

quote:
O, gij gelovigen, het vasten is u voorgeschreven, zoals het degenen die voor u waren was

voorgeschreven, opdat gij vroom zult zijn. [al-Baqarah 2:183]
Hadith over het vasten:
quote:
"Allah (c.c.) zegt: alle daden van de zoon van Adam (dus de mens) zijn voor hem zelf, behalve het vasten, dit is voor Mij en Ik zal hem ervoor belonen. Het vasten is een schild. Wanneer een van jullie een dag aan het vasten is, behoort hij alle zinloze gepraat te vermijden en geen rumoer te maken. Mocht iemand hem beschimpen of met hem willen vechten, dan moet hij zeggen: ik ben aan het vasten. Bij God is de adem van een vastende beter dan de geur van muskus"
Iedereen een fijne, gezegende ramadan O+

Dit topic is niet een:

- Bashtopic
- Discussietopic
- Zeur topic.

Maar een plek voor vastende, geïnteresseerden en alle anderen soorten betrokkenen samenkomen om er over te kletsen.
pi_142987614
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 13:11 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Die dag dat je zocht, had ik ook even gekeken. Krijg nog steeds advertenties over maxirokken op Facebook. :')

Ik wilde kijken of ik easy chocolate mousse voor dummies kon maken, maar die recepten blijven nog iets moeilijk helaas. ;(
Haaahahaha. :D Typisch he.

Laat eens een van die recepten zien. Vraag me af wat je er precies moeilijk aan vindt.
pi_142987686
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 13:39 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Haaahahaha. :D Typisch he.

Laat eens een van die recepten zien. Vraag me af wat je er precies moeilijk aan vindt.
Deze...

Op zich niet heel ingewikkeld, volgens mij, maar moet dan gelatinepoeder enzo halen. En ik weet niet of ze dat ook hebben uitsluitend gewonnen uit rund.
pi_142987720
Borte, ik luister trouwens soms nog steeds naar dit nummer...

Als je meer soortgelijke nummers weet (uit Centraal-Azië), mag je delen.
pi_142987806
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 13:42 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Deze...

Op zich niet heel ingewikkeld, volgens mij, maar moet dan gelatinepoeder enzo halen. En ik weet niet of ze dat ook hebben uitsluitend gewonnen uit rund.
Ik gebruik nooit gelatine in choco mousse. Maak het altijd met marshmallows (meest easy recept ooit, google/youtube maar), met ei of deze:

http://www.pastrypal.com/2009/08/hello-again-chocolate-mousse/

Lijkt moeilijk op het eerste gezicht door de caramel enzo maar dat is het niet. Tryy it.
pi_142987845
quote:
17s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 13:44 schreef TheMagnificent het volgende:
Borte, ik luister trouwens soms nog steeds naar dit nummer...

Als je meer soortgelijke nummers weet (uit Centraal-Azië), mag je delen.
Jaaa Niginaaa
pi_142987904
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 13:00 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Helpt dat ook tegen je verrotte innerlijk.

Glapje.
Is wel de bedoeling dat ik mijn innerlijk mee moet verbeteren.
pi_142987980
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 13:47 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Ik gebruik nooit gelatine in choco mousse. Maak het altijd met marshmallows (meest easy recept ooit, google/youtube maar), met ei of deze:

http://www.pastrypal.com/2009/08/hello-again-chocolate-mousse/

Lijkt moeilijk op het eerste gezicht door de caramel enzo maar dat is het niet. Tryy it.
Hierbij moet je suiker karameliseren enzo. Ik vond die link van mij eenvoudig omdat je alleen je magnetron en keukenrobot nodig hebt. :P Anyway, ik kijk even verder wat ik nog zou kunnen maken...
pi_142988013
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 13:54 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Hierbij moet je suiker karameliseren enzo. Ik vond die link van mij eenvoudig omdat je alleen je magnetron en keukenrobot nodig hebt. :P Anyway, ik kijk even verder wat ik nog zou kunnen maken...
Maar het is echt easyy, TM. Je doet alleen dingen smelten en dan bij elkaar mixen. Doe nouuu
pi_142988025
Hatta ik ga dat recept maken vandaag. :9
pi_142988128
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 13:56 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Maar het is echt easyy, TM. Je doet alleen dingen smelten en dan bij elkaar mixen. Doe nouuu
Ik zal het recept eens doorlezen en als ik genoeg moed weet te verzamelen, misschien waag ik me er dan wel aan...
pi_142988214
quote:
9s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 14:01 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Ik zal het recept eens doorlezen en als ik genoeg moed weet te verzamelen, misschien waag ik me er dan wel aan...
TM, pics van schort posten he :{w
pi_142988274
quote:
9s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 14:01 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Is echt makkelijk. Je moet alleen zorgen dat je een pan met een redelijk dikke bodem gebruikt en de suiker regelmatig verdeeld. Daarna kijk je welke stukken het snelst smelten zodat je de rest van de suiker beter kan verdelen (stukken waar de suiker sneller carameliseert meer op doen natuurlijk). En in het begin lijkt het wss ook alsof de suiker niet wil smelten, maar je moet gewoon geduld hebben.
pi_142988277
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 14:04 schreef Triggershot het volgende:

[..]

TM, pics van schort posten he :{w
:D

Mijn Looney Tunes schort is geweldig. :9

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_142988312
En foto's van eindresultaat. Good or bad. Maak ook foto's waar je denkt dat het mis is gegaan voor feedback.

pi_142988319
quote:
10s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 14:07 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

Mijn Looney Tunes schort is geweldig. :9

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
tuurlijk, tuurlijk, geef de nichtjes schuld van je obsessie :{w
pi_142988414
Mensen die werken met schort. Jullie zn apart.
pi_142988447
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 14:11 schreef Stimorol- het volgende:
Mijn moeder dwingt mij ook altijd.

Nu ze er niet is heb ik dat ding niet een keer aangeraakt, ha!
pi_142988531
quote:
10s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 14:08 schreef Triggershot het volgende:

[..]

tuurlijk, tuurlijk, geef de nichtjes schuld van je obsessie :{w
O-)

quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 14:11 schreef Stimorol- het volgende:
Het hangt een beetje af van de kleren die op dat moment aan heb. Ik ben te lui om me om te kleden wanneer ik in de keuken aan de slag ga. :D
pi_142988702
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 14:07 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Is echt makkelijk. Je moet alleen zorgen dat je een pan met een redelijk dikke bodem gebruikt en de suiker regelmatig verdeeld. Daarna kijk je welke stukken het snelst smelten zodat je de rest van de suiker beter kan verdelen (stukken waar de suiker sneller carameliseert meer op doen natuurlijk). En in het begin lijkt het wss ook alsof de suiker niet wil smelten, maar je moet gewoon geduld hebben.
Welke room gebruik jij hiervoor? Ik zie dat we het niet in huis hebben.
pi_142988855
Slagroom (35%). Die bekertjes in de koeling bij de supermarkt.

Heavy cream (60%) hebben we hier niet.
pi_142988999
quote:
8s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 14:13 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Mijn moeder dwingt mij ook altijd.

Nu ze er niet is heb ik dat ding niet een keer aangeraakt, ha!
Vind dat zo raar :')

Ik ga zo kippesoep maken. Hoelang kook jij een kip? Ik doe een uur maar mn moeder vind dat te weinig.
pi_142989026
Oké, ik ga zo naar de super en ga het gewoon proberen. Fuck it als het mislukt.
pi_142989103
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 14:32 schreef TheMagnificent het volgende:
Gewoon nog een keer proberen als het mislukt. :)
pi_142989143
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 14:32 schreef TheMagnificent het volgende:
Ja want wij kookten vanaf het begin al foutloos.
pi_142990355
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 14:37 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Ja want wij kookten vanaf het begin al foutloos.
Ik bedoelde het ook in die zin van, het maakt niet uit als het mislukt. Ik snap ook wel dat je in het begin fouten maakt, duh...
pi_142990526
Borte in dat cheesecake recept wat jij gaf staat er veeel minder roomkaas in dan jij zei dat je had gebruikt. Heb je het recept verdubbeld?
pi_142990637
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 15:26 schreef Crip het volgende:
Borte in dat cheesecake recept wat jij gaf staat er veeel minder roomkaas in dan jij zei dat je had gebruikt. Heb je het recept verdubbeld?
Hoe kom je daarbij?

5 x 8 oz roomkaas = 1130 gram roomkaas. Meer dan een kilo. :D

Ik heb gebruikt drie pakjes philadelphia + 1 pakje mon chou.

3 x 185 = 555 + 100 gram = 655.

Ik heb dus 100 gram meer gebruikt. (wel eerst het recept gehalveerd)

[ Bericht 1% gewijzigd door Bortecinem op 02-08-2014 16:30:15 ]
pi_142990670
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 14:31 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Vind dat zo raar :')

Ik ga zo kippesoep maken. Hoelang kook jij een kip? Ik doe een uur maar mn moeder vind dat te weinig.
Heb al heel lang geen kippensoep gemaakt maar de laatste keer had ik een halve gebruikt en heb die toen misschien 40 min. gekookt. Gewoon koken tot je de kip makkelijk van het bot af kan pullen zeg maar.
pi_142990678
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 15:18 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Ik bedoelde het ook in die zin van, het maakt niet uit als het mislukt. Ik snap ook wel dat je in het begin fouten maakt, duh...
Successs
pi_142994087
Borte verkeerd gelezen. Ik dacht aleen 8 OZ aan roomkaas. :D
Ik ga hem deze week denk ik maken heb er echt zin in. Ik zoek de ultimate cheesecake :9
pi_142994095
Trouwens ik heb mijn vinger gekneusd ofzo tijdens het bidden. :')
pi_142994185
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 17:59 schreef Crip het volgende:
Trouwens ik heb mijn vinger gekneusd ofzo tijdens het bidden. :')
Jihadwond.
pi_142994487
quote:
9s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 18:04 schreef Peunage het volgende:

[..]

Jihadwond.
:D.
pi_142994507
Damn, die geur wanneer je karamel en choco samenvoegt... :9 De smaak en structuur is ook perfect. Nu wat af laten koelen en slagroom toevoegen.
pi_142994856
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 18:18 schreef TheMagnificent het volgende:
Damn, die geur wanneer je karamel en choco samenvoegt... :9 De smaak en structuur is ook perfect. Nu wat af laten koelen en slagroom toevoegen.
Ís het gelukt!?
pi_142995568
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 18:32 schreef Crip het volgende:

[..]

Ís het gelukt!?
Ik geloof van wel. Ik heb alle stappen in dat recept van Borte in ieder geval precies opgevolgd en de structuur kwam iedere keer redelijk overheen met die in de beschrijving en de foto's. Alleen op het allerlaatst was die van mij ietsjes dunner dan die van het recept, maar ik denk dat het komt doordat ik de choco-karamelmix nog iets langer had moeten laten afkoelen voor het toevoegen van de slagroom.

Ik heb mijn eerste kopje suiker trouwens laten aanbranden, omdat het vuur iets te hoog stond volgens mij, dus bij mijn tweede poging dat iets lager gezet. :D Daarna wilde ik het nog bijna opgeven bij het kloppen van de slagroom; wat een pokkewerk is dat, zeg... :D

SPOILER
Nu moeten ze nog iets van 3,5 uur in de koelkast wachten. Ik ben benieuwd. Tussendoor even geproefd en de smaak was erg goed in ieder geval. :9

[ Bericht 1% gewijzigd door TheMagnificent op 02-08-2014 22:02:11 ]
pi_142996274
Wow goedzo TM! Ziet er goed uit. Ben benieuwd naar hoe die smaakt. :9

Heb je maybe niet te veel slagroom gebruikt?
pi_142996669
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 19:32 schreef Bortecinem het volgende:
Wow goedzo TM! Ziet er goed uit. Ben benieuwd naar hoe die smaakt. :9

Heb je maybe niet te veel slagroom gebruikt?
Ik heb anderhalve glas gebruikt, zoals in het recept staat, maar heb niet op de precieze ounce gelet. Maakt dat een groot verschil? Ik heb alleen de chocolade afgewogen.
pi_142996854
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 19:48 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Ik heb anderhalve glas gebruikt, zoals in het recept staat, maar heb niet op de precieze ounce gelet. Maakt dat een groot verschil? Ik heb alleen de chocolade afgewogen.
Hij lijkt iets lichter van kleur, vandaar dat ik het mij afvroeg. Maar ik weet niet hoeveel ml jouw glas is, dus dunnow. Ik doe meestal wel precies afmeten. :@
pi_142996971
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 19:55 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Hij lijkt iets lichter van kleur, vandaar dat ik het mij afvroeg. Maar ik weet niet hoeveel ml jouw glas is, dus dunnow. Ik doe meestal wel precies afmeten. :@
Ik zie dat ze er op de foto inderdaad wat licht uitzien, maar in het echt zijn ze wat donkerder van kleur. Ik heb ook geproefd voor het toevoegen van de room en het smaakte echt goed. :9
pi_142998054
Ik ga die dadelijk ook maken denk ik. *O* Heb het al zeker 1.5 jaar ofzo niet gehad.
pi_143002801
Hoofdpijn tijdens het vasten altijd. Iemand hier een middeltje tegen? Of een preventieve oplossing?
pi_143002902
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 23:01 schreef AbdulMalik het volgende:
Hoofdpijn tijdens het vasten altijd. Iemand hier een middeltje tegen? Of een preventieve oplossing?
Niet vasten.
pi_143003331
SPOILER
Niet de perfecte moussestructuur met luchtbelletjes, maar wel stevig en smaakvol. Ik ben tevreden voor een eerste poging.
pi_143003391
Yumm ziet lekker uit TM :9
pi_143004276
quote:
10s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 23:05 schreef Visne het volgende:

[..]

Niet vasten.
Ik heb zin in visne nu.

#oudegrappen
pi_143005778
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 23:21 schreef TheMagnificent het volgende:
SPOILER
Niet de perfecte moussestructuur met luchtbelletjes, maar wel stevig en smaakvol. Ik ben tevreden voor een eerste poging.
Dikke faal man. Zelfs de kleur is onaantrekkelijk.
pi_143005990
Wat is er mis met de kleur? Het is een caramel-chocolademousse en die foto is overduidelijk genomen in slecht licht. Maar zelfs in slecht licht lijkt het gewoon op een caramel-chocolademousse. :')

TM, jammer van de ontbrekende bubbels, misschien de volgende keer de maten beter afmeten? Maar als de smaak goed is lijkt het mij verder geen probleem. :9
pi_143006132
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 00:37 schreef Santello het volgende:

[..]

Dikke faal man. Zelfs de kleur is onaantrekkelijk.
pi_143006208
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 23:23 schreef Crip het volgende:
Yumm ziet lekker uit TM :9
Dankjewel, Crip.

quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 00:47 schreef Bortecinem het volgende:
Wat is er mis met de kleur? Het is een caramel-chocolademousse en die foto is overduidelijk genomen in slecht licht. Maar zelfs in slecht licht lijkt het gewoon op een caramel-chocolademousse. :')

TM, jammer van de ontbrekende bubbels, misschien de volgende keer de maten beter afmeten? Maar als de smaak goed is lijkt het mij verder geen probleem. :9
Inderdaad, de volgende keer zal ik de exacte maten aanhouden.
pi_143006430
quote:
7s.gif Op zondag 3 augustus 2014 00:53 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Grapjeeeeee. Goed gedaan hoor.

Ik kan alleen een simpele variant. Een bastogne koek taart achtig iets :P
pi_143006471
Ziet er goed uit
"It's like my swag just rubbed off on everybody. It was unbelievable."
pi_143006891
Btw TM, heb je misschien de choco/caramel mengsel bij de slagroom gedaan ipv andersom?
pi_143007084
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 01:34 schreef Bortecinem het volgende:
Btw TM, heb je misschien de choco/caramel mengsel bij de slagroom gedaan ipv andersom?
Nee, slagroom beetje bij beetje toegevoegd aan de mengsel, zoals in het recept staat. Maar misschien was de slagroom niet goed genoeg opgeklopt ofzo? Ik kon de automatische klopper niet vinden, dus moest het met de hand doen. Hoewel het niet meer waterig was in ieder geval.
pi_143007126
Hmm dan weet ik het niet. Ik heb dit ooit ook zo gehad maar dat was omdat ik de chocolade bij de slagroom had gedaan ipv andersom. Neyseee
pi_143007194
Neyse ja, volgende keer beter. :P
pi_143011011
Mijn vinger damnnnnnnnnnnnn
pi_143012698
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 11:24 schreef Crip het volgende:
Leunde je erop toen je wilde opstaan?
pi_143012814
quote:
1s.gif Op zondag 3 augustus 2014 12:47 schreef AbdulMalik het volgende:

[..]

Leunde je erop toen je wilde opstaan?
Nee, gekneusd toen ik was aan het bidden.
pi_143012860
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 12:51 schreef Crip het volgende:

[..]

Nee, gekneusd toen ik was aan het bidden.
Hoe dan. Situatieschets svp.
pi_143012888
probleem bulgur opgelost *O*
Werewolf
pi_143012942
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 11:24 schreef Crip het volgende:
Het is niet de bedoeling dat je een handstand maakt tijdens de sajda, hè; handen gewoon losjes naast je hoofd leggen.
pi_143012967
quote:
10s.gif Op zondag 3 augustus 2014 12:56 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Het is niet de bedoeling dat je een handstand maakt tijdens de sajda, hè; handen gewoon losjes naast je hoofd leggen.
Dit dus.
pi_143013006
quote:
1s.gif Op zondag 3 augustus 2014 12:53 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Hoe dan. Situatieschets svp.
Ik was mijn sura's aan het opzeggen. Natuurlijk begonnen met Al-Fatiha. Dus zo gezegd zo gedaan maakte Crip haar eerste buiging.. ''Allahu Akbar, subhanallah rabi al3adeem x3''
Kwam weer overeind met ''Alahu Akbar''
Klaar aan het maken voor de grand finale de diepe buiging (op de grond). Dus daar ging ik:

ALLAHU AKBAR.. *bukt* *KRAK* hand niet goed genoeg geplaatst. *onderdrukt een gil en gaat verder bidden like a boss*

Nu is hij dik en opgezwollen en kan hem ook niet meer bewegen.

Einde.
pi_143013027
quote:
10s.gif Op zondag 3 augustus 2014 12:56 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

_O- , ik ging gewoon rustig naar beneden. Alleen ongunstige plaatsing van mijn hand.
pi_143013057
Lang laten weken in koud water. ;)
pi_143013159
Oei, net op tijd om afscheid te nemen.

DOEEEI TOT VOLGENd JAAR. >:O
Op maandag 3 november 2014 23:52 schreef Peunage het volgende:
LEAVE KB ALONE.
pi_143013175
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 13:05 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Oei, net op tijd om afscheid te nemen.

DOEEEI TOT VOLGENd JAAR. >:O
We hebben nog 11 uurtjes ;)
pi_143013228
quote:
1s.gif Op zondag 3 augustus 2014 13:05 schreef AbdulMalik het volgende:

[..]

We hebben nog 11 uurtjes ;)
Ik niet, ga zo weer vliegen.
LEAVE KB ALONE.
pi_143013549
quote:
10s.gif Op zondag 3 augustus 2014 13:08 schreef Klinkerbotsing het volgende:

[..]

Jij bent aardig wat miles aan het sparen. *O*
pi_143013583
quote:
14s.gif Op zondag 3 augustus 2014 13:20 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

Jij bent aardig wat miles aan het sparen. *O*
Ik spaar ze niet helaas. ;(
LEAVE KB ALONE.
pi_143013620
quote:
1s.gif Op zondag 3 augustus 2014 13:21 schreef Klinkerbotsing het volgende:

[..]

Ik spaar ze niet helaas. ;(
Gemiste kans. Als frequent flyer zou je misschien nog een leuke upgrade kunnen krijgen. :P
pi_143014200
Doei.
  zondag 3 augustus 2014 @ 14:07:39 #76
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_143014916
Aan alles komt een eind. Ciaoo
pi_143015606
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 14:07 schreef Che_ het volgende:
Gecmislerin ruhuna al fatiha!
pi_143016406
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 14:07 schreef Che_ het volgende:
Diep man. Zelf bedacht zeker.
pi_143016516
:W
"It's like my swag just rubbed off on everybody. It was unbelievable."
pi_143019713
Starbucks chocolademelk met hazelnootsmaak :9
pi_143019721
quote:
10s.gif Op zondag 3 augustus 2014 13:08 schreef Klinkerbotsing het volgende:

[..]

Hoop dat je een goede reis hebt gehad/hebt.
pi_143019740
Er is bezoek beneden, ik durf niet naar beneden. ;(
pi_143019768
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 17:18 schreef Crip het volgende:
Er is bezoek beneden, ik durf niet naar beneden. ;(
know that feeling, sis.
pi_143019788
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 17:19 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

know that feeling, sis.
Ik heb nu buikpijn van de zenuwen. Srsly. Ik ben als de dood hier voor, ik trek dat niet.
En ik weet dat mijn moeder me zo gaat roepen.
pi_143019807
Waarom zou je bang zijn om naar beneden te gaan als er bezoek is?
pi_143019818
quote:
9s.gif Op zondag 3 augustus 2014 17:20 schreef Crip het volgende:

[..]

Ik heb nu buikpijn van de zenuwen. Srsly. Ik ben als de dood hier voor, ik trek dat niet.
Zo erg omg. Ik vind het gewoon irritant dat ik niet naar beneden kan, maar zenuwen? Nah. Maar goed ik hoef dan ook niet naar beneden te komen van mijn moeder. Ze heeft de hoop opgegeven. :@
pi_143019825
Btw Crip, was vandaag bij jou in de buurt weer. :@
pi_143019847
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 17:22 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Zo erg omg. Ik vind het gewoon irritant dat ik niet naar beneden kan, maar zenuwen? Nah. Maar goed ik hoef dan ook niet naar beneden te komen van mijn moeder. Ze heeft de hoop opgegeven. :@
Het is bezoek uit Frankrijk en ze blijven overnachten dus ik moet wel deze keer. FML
Normaal kom ik ook niet naar beneden :@
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 17:22 schreef Bortecinem het volgende:
Btw Crip, was vandaag bij jou in de buurt weer. :@
O reallyy? Wat doen. :D
pi_143019879
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 17:23 schreef Crip het volgende:

[..]

Het is bezoek uit Frankrijk en ze blijven overnachten dus ik moet wel deze keer. FML
Normaal kom ik ook niet naar beneden :@
Oha. Ja, dan zou ik ze wel even welkom heten ja. :') _O-

Sterkte verder.

quote:
O reallyy? Wat doen. :D
Roermond. Winkelen. Mezelf troosten. :@
pi_143019938
quote:

[..]

Abdu komt je hand vragen.
pi_143020303
Bang voor familie. :7 Gewoon naar beneden gaan en ze welkom heten. Even spannend, maar na 10 seconden weet je niet meer beter.
pi_143020313
quote:

[..]

SPOILER
pi_143020403
Islamitische Staat uitgeroepen in Den Haag

Wat een cheap shot weer. :r Er hoeft ergens maar het woord 'Islam' in voor te komen en het wordt klakkeloos overgenomen en wijd en breed uitgemeten in de media. Om ziek van te worden. Een paar klapjosti's hebben een sharia staat uitgeroepen in Nederland waar ze zelf de regels bepalen en hanteren, en dit klopt want het staat op facebook. Gtfooo. Ik word schijtziek van dit land en de journalistiek hier. Makkelijk cashen en tegelijkertijd de al heersende xenofobie voeden en het leven voor de moslims in NL een beetje bij beetje steeds ondraaglijker maken. Dit soort berichten zijn vast de hoogtepunten voor de riooljournalisten in dit land. Win win win situaties zonder ook maar een poot uit te steken.
pi_143020767
quote:
13s.gif Op zondag 3 augustus 2014 17:44 schreef Bortecinem het volgende:
Islamitische Staat uitgeroepen in Den Haag

Wat een cheap shot weer. :r Er hoeft ergens maar het woord 'Islam' in voor te komen en het wordt klakkeloos overgenomen en wijd en breed uitgemeten in de media. Om ziek van te worden. Een paar klapjosti's hebben een sharia staat uitgeroepen in Nederland waar ze zelf de regels bepalen en hanteren, en dit klopt want het staat op facebook. Gtfooo. Ik word schijtziek van dit land en de journalistiek hier. Makkelijk cashen en tegelijkertijd de al heersende xenofobie voeden en het leven voor de moslims in NL een beetje bij beetje steeds ondraaglijker maken. Dit soort berichten zijn vast de hoogtepunten voor de riooljournalisten in dit land. Win win win situaties zonder ook maar een poot uit te steken.
Helaas. Dat is al 15 jaar aan de orde van de dag. Ik maakte mij er ook druk om, maar nu niet meer. Een stukje verspilde energie. Als er echt stront is aan de knikker, dan kan je nog het best als verenigde Islamitische organisaties (in een verbond) een signaal laten uitgaan en hopen dat de hypocriete massamedia die xenofobie voeden door eenzijdig riooljournalistiek dit ook op pikken
pi_143021838
Als we Nederland verklaren hoe lang zal het duren voordat ze onze landen binnendringen met hun politiek geneuzel. FOK! is een broeikas voor onzin, kleinschalig denken en ik zie het liefst ook de servers een lange tijd zonder stroom zitten als dit de manier is hoe ze met andere gemeenschappen omgaan.
pi_143022079
Het probleem is niet dat de media dit toont. Het probleem is, helaas moet dit ook gezegd worden, dat een aanzienlijk deel van de moslimgemeenschap hier achter staat. Het zijn misschien 4 of 5 klapjostis die zo'n staat uitroepen, maar het zijn er veel meer die dit steunen. En wat voor mensen :')

Check hun facebookpagina, allemaal van die heuptasjes en bontkraagjes mashallah :')

En nieuwe bekeerlingen :')
pi_143022535
Ik heb de hoop om iemand iets uit leggen allang opgegeven. Dit beeld van moslims die de wereld willen overnemen heeft altijd al bestaan in het onderbewustzijn hier in het Westen, bij tijd alleen wat meer aan het oppervlak verschijnend, zoals de laatste jaren. Moslims die dit beeld ondersteunen hebben natuurlijk bij de media altijd al in de spotlights gestaan, dus een kleine groep die hieraan voldoet, is genoeg om het onderwerp van gesprek in de media en onder het volk te bepalen. Zoals Peunage ook zegt, is er ook een minder opvallende groep moslims die hier ook gewoon aan bijdragen met hun steun, dus in je eentje is het vechten tegen de windmolens in.
pi_143023113
Ik maak me al lang niet meer druk over hoe ze over ons denken. Fuck dat, ik leef niet voor hun.
  zondag 3 augustus 2014 @ 19:17:29 #99
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_143023491
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 19:10 schreef Crip het volgende:
Ik maak me al lang niet meer druk over hoe ze over ons denken. Fuck dat, ik leef niet voor hun.
hjb Nora
pi_143023532
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 19:17 schreef IsaacCuenca het volgende:

[..]

hjb Nora
Houd zelf je bek. Denk je dat niemand hier mijn naam kent ofzo? :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')