Hadith over het vasten:quote:O, gij gelovigen, het vasten is u voorgeschreven, zoals het degenen die voor u waren was
voorgeschreven, opdat gij vroom zult zijn. [al-Baqarah 2:183]
Iedereen een fijne, gezegende ramadanquote:"Allah (c.c.) zegt: alle daden van de zoon van Adam (dus de mens) zijn voor hem zelf, behalve het vasten, dit is voor Mij en Ik zal hem ervoor belonen. Het vasten is een schild. Wanneer een van jullie een dag aan het vasten is, behoort hij alle zinloze gepraat te vermijden en geen rumoer te maken. Mocht iemand hem beschimpen of met hem willen vechten, dan moet hij zeggen: ik ben aan het vasten. Bij God is de adem van een vastende beter dan de geur van muskus"
Haaahahaha.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 13:11 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Die dag dat je zocht, had ik ook even gekeken. Krijg nog steeds advertenties over maxirokken op Facebook.![]()
Ik wilde kijken of ik easy chocolate mousse voor dummies kon maken, maar die recepten blijven nog iets moeilijk helaas.
Deze...quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 13:39 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Haaahahaha.Typisch he.
Laat eens een van die recepten zien. Vraag me af wat je er precies moeilijk aan vindt.
Ik gebruik nooit gelatine in choco mousse. Maak het altijd met marshmallows (meest easy recept ooit, google/youtube maar), met ei of deze:quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 13:42 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Deze...
Op zich niet heel ingewikkeld, volgens mij, maar moet dan gelatinepoeder enzo halen. En ik weet niet of ze dat ook hebben uitsluitend gewonnen uit rund.
Jaaa Niginaaaquote:Op zaterdag 2 augustus 2014 13:44 schreef TheMagnificent het volgende:
Borte, ik luister trouwens soms nog steeds naar dit nummer...
Als je meer soortgelijke nummers weet (uit Centraal-Azië), mag je delen.
Is wel de bedoeling dat ik mijn innerlijk mee moet verbeteren.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 13:00 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Helpt dat ook tegen je verrotte innerlijk.
Glapje.
Hierbij moet je suiker karameliseren enzo. Ik vond die link van mij eenvoudig omdat je alleen je magnetron en keukenrobot nodig hebt.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 13:47 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Ik gebruik nooit gelatine in choco mousse. Maak het altijd met marshmallows (meest easy recept ooit, google/youtube maar), met ei of deze:
http://www.pastrypal.com/2009/08/hello-again-chocolate-mousse/
Lijkt moeilijk op het eerste gezicht door de caramel enzo maar dat is het niet. Tryy it.
Maar het is echt easyy, TM. Je doet alleen dingen smelten en dan bij elkaar mixen. Doe nouuuquote:Op zaterdag 2 augustus 2014 13:54 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Hierbij moet je suiker karameliseren enzo. Ik vond die link van mij eenvoudig omdat je alleen je magnetron en keukenrobot nodig hebt.Anyway, ik kijk even verder wat ik nog zou kunnen maken...
Ik zal het recept eens doorlezen en als ik genoeg moed weet te verzamelen, misschien waag ik me er dan wel aan...quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 13:56 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Maar het is echt easyy, TM. Je doet alleen dingen smelten en dan bij elkaar mixen. Doe nouuu
TM, pics van schort posten hequote:Op zaterdag 2 augustus 2014 14:01 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Ik zal het recept eens doorlezen en als ik genoeg moed weet te verzamelen, misschien waag ik me er dan wel aan...
Is echt makkelijk. Je moet alleen zorgen dat je een pan met een redelijk dikke bodem gebruikt en de suiker regelmatig verdeeld. Daarna kijk je welke stukken het snelst smelten zodat je de rest van de suiker beter kan verdelen (stukken waar de suiker sneller carameliseert meer op doen natuurlijk). En in het begin lijkt het wss ook alsof de suiker niet wil smelten, maar je moet gewoon geduld hebben.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 14:01 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Ik zal het recept eens doorlezen en als ik genoeg moed weet te verzamelen, misschien waag ik me er dan wel aan...
quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 14:04 schreef Triggershot het volgende:
[..]
TM, pics van schort posten he
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 14:07 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Mijn Looney Tunes schort is geweldig.tuurlijk, tuurlijk, geef de nichtjes schuld van je obsessieSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Mijn moeder dwingt mij ook altijd.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 14:11 schreef Stimorol- het volgende:
Mensen die werken met schort. Jullie zn apart.
quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 14:08 schreef Triggershot het volgende:
[..]
tuurlijk, tuurlijk, geef de nichtjes schuld van je obsessie
Het hangt een beetje af van de kleren die op dat moment aan heb. Ik ben te lui om me om te kleden wanneer ik in de keuken aan de slag ga.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 14:11 schreef Stimorol- het volgende:
Mensen die werken met schort. Jullie zn apart.
Welke room gebruik jij hiervoor? Ik zie dat we het niet in huis hebben.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 14:07 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Is echt makkelijk. Je moet alleen zorgen dat je een pan met een redelijk dikke bodem gebruikt en de suiker regelmatig verdeeld. Daarna kijk je welke stukken het snelst smelten zodat je de rest van de suiker beter kan verdelen (stukken waar de suiker sneller carameliseert meer op doen natuurlijk). En in het begin lijkt het wss ook alsof de suiker niet wil smelten, maar je moet gewoon geduld hebben.
Vind dat zo raarquote:Op zaterdag 2 augustus 2014 14:13 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Mijn moeder dwingt mij ook altijd.
Nu ze er niet is heb ik dat ding niet een keer aangeraakt, ha!
Gewoon nog een keer proberen als het mislukt.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 14:32 schreef TheMagnificent het volgende:
Oké, ik ga zo naar de super en ga het gewoon proberen. Fuck it als het mislukt.
Ja want wij kookten vanaf het begin al foutloos.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 14:32 schreef TheMagnificent het volgende:
Oké, ik ga zo naar de super en ga het gewoon proberen. Fuck it als het mislukt.
Ik bedoelde het ook in die zin van, het maakt niet uit als het mislukt. Ik snap ook wel dat je in het begin fouten maakt, duh...quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 14:37 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Ja want wij kookten vanaf het begin al foutloos.
Hoe kom je daarbij?quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 15:26 schreef Crip het volgende:
Borte in dat cheesecake recept wat jij gaf staat er veeel minder roomkaas in dan jij zei dat je had gebruikt. Heb je het recept verdubbeld?
Heb al heel lang geen kippensoep gemaakt maar de laatste keer had ik een halve gebruikt en heb die toen misschien 40 min. gekookt. Gewoon koken tot je de kip makkelijk van het bot af kan pullen zeg maar.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 14:31 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Vind dat zo raar
Ik ga zo kippesoep maken. Hoelang kook jij een kip? Ik doe een uur maar mn moeder vind dat te weinig.
Successsquote:Op zaterdag 2 augustus 2014 15:18 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Ik bedoelde het ook in die zin van, het maakt niet uit als het mislukt. Ik snap ook wel dat je in het begin fouten maakt, duh...
Jihadwond.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 17:59 schreef Crip het volgende:
Trouwens ik heb mijn vinger gekneusd ofzo tijdens het bidden.
Ís het gelukt!?quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 18:18 schreef TheMagnificent het volgende:
Damn, die geur wanneer je karamel en choco samenvoegt...De smaak en structuur is ook perfect. Nu wat af laten koelen en slagroom toevoegen.
Ik geloof van wel. Ik heb alle stappen in dat recept van Borte in ieder geval precies opgevolgd en de structuur kwam iedere keer redelijk overheen met die in de beschrijving en de foto's. Alleen op het allerlaatst was die van mij ietsjes dunner dan die van het recept, maar ik denk dat het komt doordat ik de choco-karamelmix nog iets langer had moeten laten afkoelen voor het toevoegen van de slagroom.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nu moeten ze nog iets van 3,5 uur in de koelkast wachten. Ik ben benieuwd. Tussendoor even geproefd en de smaak was erg goed in ieder geval.
[ Bericht 1% gewijzigd door TheMagnificent op 02-08-2014 22:02:11 ]
Ik heb anderhalve glas gebruikt, zoals in het recept staat, maar heb niet op de precieze ounce gelet. Maakt dat een groot verschil? Ik heb alleen de chocolade afgewogen.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 19:32 schreef Bortecinem het volgende:
Wow goedzo TM! Ziet er goed uit. Ben benieuwd naar hoe die smaakt.
Heb je maybe niet te veel slagroom gebruikt?
Hij lijkt iets lichter van kleur, vandaar dat ik het mij afvroeg. Maar ik weet niet hoeveel ml jouw glas is, dus dunnow. Ik doe meestal wel precies afmeten.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 19:48 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Ik heb anderhalve glas gebruikt, zoals in het recept staat, maar heb niet op de precieze ounce gelet. Maakt dat een groot verschil? Ik heb alleen de chocolade afgewogen.
Ik zie dat ze er op de foto inderdaad wat licht uitzien, maar in het echt zijn ze wat donkerder van kleur. Ik heb ook geproefd voor het toevoegen van de room en het smaakte echt goed.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 19:55 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Hij lijkt iets lichter van kleur, vandaar dat ik het mij afvroeg. Maar ik weet niet hoeveel ml jouw glas is, dus dunnow. Ik doe meestal wel precies afmeten.
Niet vasten.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 23:01 schreef AbdulMalik het volgende:
Hoofdpijn tijdens het vasten altijd. Iemand hier een middeltje tegen? Of een preventieve oplossing?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Niet de perfecte moussestructuur met luchtbelletjes, maar wel stevig en smaakvol. Ik ben tevreden voor een eerste poging.
quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 23:21 schreef TheMagnificent het volgende:
Dikke faal man. Zelfs de kleur is onaantrekkelijk.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Niet de perfecte moussestructuur met luchtbelletjes, maar wel stevig en smaakvol. Ik ben tevreden voor een eerste poging.
quote:Op zondag 3 augustus 2014 00:37 schreef Santello het volgende:
[..]
Dikke faal man. Zelfs de kleur is onaantrekkelijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |