Omdat er geen standaard coils zijn voor een kayfun en omdat de coils die ik zelf maak betere smaak geven dan die in een standaard clearo zitten.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 10:08 schreef Kreator het volgende:
Het klinkt allemaal als extreem veel gedoe en tijdsverkwisting. Ze kosten 1 tot anderhalve euro. Waarom koop je ze niet gewoon?

natuurlijk kan dat.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 10:08 schreef Kreator het volgende:
Het klinkt allemaal als extreem veel gedoe en tijdsverkwisting. Ze kosten 1 tot anderhalve euro. Waarom koop je ze niet gewoon?

Dikke coil op 1.2 gewickt, jonguh.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 11:40 schreef Sounddragon het volgende:
Ow, did I mention dat je dan op forums lekker slap mee kan lullen en net doen of je er verstand van hebt?

Is dat zo'n standaard Kangertech coil, die je zelf opnieuw hebt gewickt?quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 14:28 schreef Sorella het volgende:
[ link | afbeelding ]dw
Wat een priegelwerk en dan kom je erachter dat je schaar niet scherp knipt en je nieuwe tangetje ook niet (wat de wick betreft) en een vergrootglas op een standaard ook wel handig is, maar het is gelukt, ik ben op 1.9 uitgekomen dus 0.3 tiende minder als de coil aangeeft.Na 3 keer proberen en de vierde keer manlief erbij geroepen te hebben.

Jaquote:Op vrijdag 15 augustus 2014 14:41 schreef Kreator het volgende:
[..]
Is dat zo'n standaard Kangertech coil, die je zelf opnieuw hebt gewickt?

Om dat pijpje eraf te halen kun je hem het beste in de base draaien (dat ding wat normaliter op de batterij geschroefd wordt), gaat een stuk makkelijker.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 14:50 schreef Sorella het volgende:
[..]
Ja
Rotwerk trouwens om dat ding uit mekaar te trekken. mijn handen hebben niet meer zoveel kracht als vroeger

Ik heb nog een aeroflow base dinges liggen waar ik hem opschroef voor op de ohm meter, niet aangedacht om het ook te gebruiken voor betere grip om het pijpje eraf te trekken.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 15:37 schreef AchJa het volgende:
[..]
Om dat pijpje eraf te halen kun je hem het beste in de base draaien (dat ding wat normaliter op de batterij geschroefd wordt), gaat een stuk makkelijker.
En voor het knippen gebruik ik zo'n nagelschaartje. Niet model schaar maar zo'n sleutelhanger ding.
Weet niet eens of die dingen een speciale naam hebben...

Ik heb dat ding rechtsbovenin op de foto gekaapt uit de set van moeders de vrouw. Is zo'n knipper met een klein bekje.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 15:49 schreef Sorella het volgende:
Ik weet wat je bedoelt met zo,n nagelschaar sleutel hanger.

Die ken ik dus niet ik dacht dat je die linkse bedoelde.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 16:05 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik heb dat ding rechtsbovenin op de foto gekaapt uit de set van moeders de vrouw. Is zo'n knipper met een klein bekje.

hehe, welkom in de wereld van het dampen.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 17:39 schreef picodealion het volgende:
Yay, pakketje binnen met de smaken fruitmix, vanille, kersen, perzik en cappuccino. Eerst vanille maar eens geprobeerd, best lekker. Denk dat deze ook goed te mixen valt met wat anders.
Wel jammer dat ik vooralsnog maar 1 tank heb, maakt het uitproberen wat lastiger

wat heb je nu voor set?quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 19:46 schreef picodealion het volgende:
Vooralsnog doe ik rustig aan, maar ik zat al wel te kijken naar wat Kanger tankjes.

zo'n box mod met iclear 30?quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 20:29 schreef picodealion het volgende:
iTaste MVP 2.0. Zit dus al dual coil in (wat overigens prima bevalt), dus ik heb het idee dat ik dat dan maar net zo goed kan blijven aanhouden

komt welquote:Op vrijdag 15 augustus 2014 20:33 schreef picodealion het volgende:
Ik heb me dan ook laten adviseren door iemand die er al een tijdje mee bezig is. Maakt nog steeds niet dat ik er verder verstand van heb ofzo.
 .
. 

nu.nlquote:'Effect accijnsverhoging blijft voelbaar'
Tabaksverkopers hebben in juli 1,4 procent minder sigaretten en 7,7 procent minder shag verkocht dan in dezelfde maand een jaar eerder.
Brancheverenigingen TZN en NSO stellen vrijdag dat de negatieve effecten van de accijnsverhoging in januari nu al veel langer aanhouden dan het ministerie van Financiën voor de verhoging voorspelde.
"De overheid voorspelde op basis van ervaring uit het verleden dat de verkopen en accijnsinkomsten na verloop van tijd weer zouden herstellen" aldus de verenigingen. "Maar er is geen enkel herstel zichtbaar."
De schatkist is in juli door de accijnsverhoging 7,1 miljoen euro aan accijns op rookwaar misgelopen, zeggen de belangenverenigingen. Ze zien nog altijd het liefst dat de verhoging wordt teruggedraaid. De nieuwe verhoging, die voor 1 januari gepland staat, moet worden geschrapt, vinden ze.
De accijnsinkomsten uit rookwarenverkoop gaan omlaag doordat rokers door de verhoging op goedkopere alternatieven overstappen, of in het buitenland hun shag en sigaretten kopen.
België
De inkomsten uit verkoop aan Nederlanders lijkt het grootst in België. Een stijging van verkoop in Duitsland is volgens een woordvoerder van NSO moeilijk vast te stellen.
"Het is een groot land en in de oostelijke grensregio's van Duitsland kampt men ook met mensen die hun tabak over de grens kopen. In België is een sterke stijging van de accijnsinkomsten te zien. België is het nieuwe Luxemburg geworden", zegt de woordvoerder tegen NU.nl.
Welke invloed het stoppen met roken heeft op de verkoopcijfers kan NSO niet zeggen. Uit het Onderzoek Rookgewoonten 2013, uitgevoerd door TNS Nipo in opdracht van het Trimbos-instituut, blijkt dat in dat jaar het percentage rokers stabiel bleef ten opzichte van 2012. Het aantal dagelijkse rokers nam wel af. Daarnaast gaf 81 procent van de toenmalige rokers aan van plan te zijn in de toekomst te stoppen.

Dat idd, vergeet die Vamo dan maar alvast,; je hebt al iets betersquote:Op vrijdag 15 augustus 2014 20:31 schreef marc0871 het volgende:
[..]
dan ben je al verder dan de meeste beginners

What's new?quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 21:13 schreef AchJa het volgende:
Niet direct E-roken, maar toch.
[..]
nu.nl

Aan de andere kant kun je er op wachten tot het e-smoken de nieuwe melkkoe is geworden...
Niks voor de gezondheid, alles voor de schatkist!

Niks, ik ben bang dat er een stuk regulering aan komt waar de honden geen brood van lusten. De signalen zijn iig niet al te gunstig.quote:

welke heb je?quote:

Rookwinkel.nl eigen merk, ik had al twee flesjes van ze dus het leek me handig om daar even mee door te gaan. Tot zover vanille en kersen geprobeerd, beide lekker. Nu net perzik erin gedaan (coil was op, dus perfect moment om even schoon te maken en te wisselen), maar die vind ik lang niet zo lekker. Denk dat ik er wat vanille bij doe, kijken hoe dat wordt.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 08:03 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
welke heb je?
Inmiddels heb ik de ervaring dat met een mod alles heftig kan zijn, alleen merk je wel goed dat ook negatieve kanten van een smaakje worden benadrukt, dus iets wat op een regular sig een 'mwoah'-smaakje is, is op een mod niet te pruimen als je de boel wat hoger zet, want dat lichte bijsmaakje wordt dan ook stevig uitvergroot zeg maar.
Gisteravond een 0.9 coil in de Kayfun gefabriekt, dat maakt nogal een verschilletje zeg

dat is nou net één van die chinezen die ik nog steeds gebruik. Ik meng hem vaak met Dekang toffee of vanille en een paar druppies tabak. Ongeveer 50/50.
 dat is nou net één van die chinezen die ik nog steeds gebruik. Ik meng hem vaak met Dekang toffee of vanille en een paar druppies tabak. Ongeveer 50/50.

erlkonigin
 erlkonigin   

)  de zwarte had ik al maar die was ook niet goed. Die is nu ook gefikst met onderdelen van diezelfde Lite trouwens.
)  de zwarte had ik al maar die was ook niet goed. Die is nu ook gefikst met onderdelen van diezelfde Lite trouwens. 

Er zou nog steeds één van de oldbies hier eens de gehele OP halveren qua verhaal, want de tl;dr-force is verrie strong with this onequote:Op zaterdag 16 augustus 2014 20:35 schreef picodealion het volgende:
Misschien handig voor in de OP? Vond 'm toch wel verhelderend in het oerwoud aan informatie dat op je afkomt als je net begint.
http://i.imgur.com/IXq4gRT.png

Bah, dat vind ik altijd meteen zo'n kliekjesgevoel geven. Ben ik geen voorstander van.quote:Op zondag 17 augustus 2014 00:44 schreef Catch22- het volgende:
Lijkt me prima. Misschien een lijstje van vaste posters en hun Gear en evt links naar post met reviews van die Gear (devices, tanks, liquid etc)

Eensch, plus dat dan om de haverklap de OP moet worden gewijzigd. Lijkt me geen goed plan.quote:Op zondag 17 augustus 2014 01:22 schreef picodealion het volgende:
[..]
Bah, dat vind ik altijd meteen zo'n kliekjesgevoel geven. Ben ik geen voorstander van.

Kewl.quote:Op zondag 17 augustus 2014 01:01 schreef marc0871 het volgende:
ik wil me er morgen wel een uurtje aan wagen om dat plaatje te vertalen.
lijkt me toch wat makkelijker lezen
vertalen, editen, plaatje erbij. lijkt mij wel een leuk zondagsmiddagprojectje.

heb je een punt. Alleen kan je dan wel zien wat iedereen gebruikt en als je je wat wil weten weet je wie je kan vragen. Laten we in elk geval reviews uit t topic opsommen, dan houden die wat meer waarde.quote:Op zondag 17 augustus 2014 01:22 schreef picodealion het volgende:
[..]
Bah, dat vind ik altijd meteen zo'n kliekjesgevoel geven. Ben ik geen voorstander van.

gewoon clean en to the point houden.quote:Op zondag 17 augustus 2014 10:27 schreef Catch22- het volgende:
[..]
heb je een punt. Alleen kan je dan wel zien wat iedereen gebruikt en als je je wat wil weten weet je wie je kan vragen. Laten we in elk geval reviews uit t topic opsommen, dan houden die wat meer waarde.

Ik heb een Tugboat en een Zenith komen. Moet nog een TOBH omdat ik een custom top cap ga ontvangen daarvoor. Beetje omgekeerde wereld maar toch ;')quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 09:50 schreef BenX_95 het volgende:
Zo, Tobh en Plume Veil clones gekocht. Mijn dripper collectie begint aardig te groeien.

Zoiets als een magma of origen is dan mss best of both words. Ik weet alleen niet zo goed of ik wel met drippers wil dampen.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 10:47 schreef Sounddragon het volgende:
Mooie dingen die drippers, maar niks voor mij; ik ben lui
Ik bestelde een tijdje geleden een Cats clone bij Fasttech omdat ze hem als RTA op de site hadden staan en ik hem mooi vond. Bleek toch een drippert te zijn, dus die ligt ongebruikt in de kast te niksen.

Rip vind em te warm worden. Hij word idd best warm maar ik vind dat niet zo erg. Je moet em verticaal opbouwen en dat is ff wennen maar ik vind de smaak geweldig. Hij is overigens bedoeld voor coils tussen de 1 en 0.4 ohm. Lager dan dat is de airflow niet genoeg.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 18:04 schreef Catch22- het volgende:
Ik vind een dripper alleen chill als ik op de bank hang, anders gebruik ik hem niet. Die origen is trouwens niet te best volgens de reviews en een kennis van me.

.
. 

Geen idee maar ik zou iig ecigity leegkopenquote:Op woensdag 20 augustus 2014 12:21 schreef picodealion het volgende:
Kanger AeroTank met wat dual coils erbij besteld. Deze hobby begint al aardig wat te kosten.
Ik vlieg trouwens zondag naar de VS. Wat is handig mbt e-cigs en vliegtuigen?

?quote:Op woensdag 20 augustus 2014 14:14 schreef G.Fawkes het volgende:
[..]
Geen idee maar ik zou iig ecigity leegkopen

De Vamo 20 en 30 watt wel.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 14:47 schreef gooddaddy het volgende:
Vamo werkt niet met coils onder de 1.2 ohm.

Goedkope webshop die niet verscheept naar Nederlandquote:

Ah. Ik zit er twee weken, dus daar heb ik vast nog wel tijd voor.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 16:52 schreef G.Fawkes het volgende:
[..]
Goedkope webshop die niet verscheept naar Nederland

oeh, dan kunnen we vast een lijstje maken voor picoquote:Op woensdag 20 augustus 2014 16:52 schreef G.Fawkes het volgende:
[..]
Goedkope webshop die niet verscheept naar Nederland

Opschiete, ik vlieg zondagquote:Op woensdag 20 augustus 2014 19:00 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
oeh, dan kunnen we vast een lijstje maken voor pico

quote:Op woensdag 20 augustus 2014 19:25 schreef Bowny het volgende:
Ook begonnen met dampen! Ik ben er bijna zeker van dat dit mij laat stoppen met roken. Laatste 5 uur geen a-cig meer aangeraakt en denk er ook totaal niet meer aan (waarschijnlijk ook veel te druk bezig met het nieuwe speeltje).
Hopen dat dit mijn eerdere mislukte stoppogingen gaat helpen
 goed zo.
 goed zo. 

nice.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 19:40 schreef DrParanoid het volgende:
Originele Sat 22 binnen
[ afbeelding ]
de tank dus.

echt heerlijk ding, sta ook op de lijst voor de tweede lichting, misschien zal ik die hier voor kostprijs neer zetten als het zo ver is (reken op 130+ euro)quote:

3 milquote:Op woensdag 20 augustus 2014 19:53 schreef Catch22- het volgende:
Apart ding. Genesis toch? How Groot is de tank?
 zit liefst nog lager (rond de 1,5-2 mil ofzo - een dripper met grote juice well zeg maar
 zit liefst nog lager (rond de 1,5-2 mil ofzo - een dripper met grote juice well zeg maar  ) met stainless steel tank gaat hij naar de 3.4/3.5 ongeveer
) met stainless steel tank gaat hij naar de 3.4/3.5 ongeveer 

ik Ben enerzijds wel benieuwd naar de genesissen, maar anderzijds lijkt het me veel geklooi. Ze lekken vaak wel wat toch?
 ik Ben enerzijds wel benieuwd naar de genesissen, maar anderzijds lijkt het me veel geklooi. Ze lekken vaak wel wat toch?

deze en kraken niet, tenminste kraken ken ik langer deze heb ik net.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 19:59 schreef Catch22- het volgende:
Okeujik Ben enerzijds wel benieuwd naar de genesissen, maar anderzijds lijkt het me veel geklooi. Ze lekken vaak wel wat toch?

Welkomquote:Op woensdag 20 augustus 2014 19:25 schreef Bowny het volgende:
Ook begonnen met dampen! Ik ben er bijna zeker van dat dit mij laat stoppen met roken. Laatste 5 uur geen a-cig meer aangeraakt en denk er ook totaal niet meer aan (waarschijnlijk ook veel te druk bezig met het nieuwe speeltje).
 !
 !

Dank u!quote:

Volgens mij kennen een hele hoop mensen alleen maar dat soort meuk waardoor ze gauw weer terug stappen naar de analoge sigaret en nooit meer van hun leven aan een e-sigaret willen beginnen. Jammer is dat!quote:Op woensdag 20 augustus 2014 20:42 schreef Bowny het volgende:
[..]
Dank u!
Enige waar ik van baal is dat ik er nu pas achter kom. Kende altijd alleen maar die stomme cigarette-look-a-likes crap

gefeliciteerd met je nieuwe verslavingquote:Op woensdag 20 augustus 2014 19:25 schreef Bowny het volgende:

Oh ik ben met een bescheiden Ego CC 1000mAh setje beginnen te dampen met een fruitmixje van Zwoofs. Ik merk alleen wel dat ik nu te veel op de buy-knop druk bij verschillende liquidstoresquote:Op woensdag 20 augustus 2014 20:53 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
gefeliciteerd met je nieuwe verslaving
Waar lurk je aan?
 Je had m'n gezicht bij m'n eerste lurk eens moeten zien..."Fuck, wat een boel rook", lol.
 Je had m'n gezicht bij m'n eerste lurk eens moeten zien..."Fuck, wat een boel rook", lol. 

whehe, liquids zijn idd het begin. Eerst uitvogelen wat je lekker vindt, en daarna moet het meer en beter. De premiums zijn gewoon het lekkerst, maar die zijn ook wat duurder. Heel vaak kun je hem best een beetje na maken door wat china shit te mixen, maar dat chemische nasmaakje blijft, en als je dan weer eens het origineel proeft ga je die tóch weer kopen.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 20:59 schreef Bowny het volgende:
[..]
Oh ik ben met een bescheiden Ego CC 1000mAh setje beginnen te dampen met een fruitmixje van Zwoofs. Ik merk alleen wel dat ik nu te veel op de buy-knop druk bij verschillende liquidstoresJe had m'n gezicht bij m'n eerste lurk eens moeten zien..."Fuck, wat een boel rook", lol.
Ik ga hier even mee verder om wat later misschien een Nautilus mini erop te schroeven. Maar mijzelf kennende zal het niet al te lang duren voordat ik met RBA's e.d. aan de slag ga
Als er nog aanbevelingen voor liquids zijn, dan hoor ik dat graag. Ik zit nu op 12mg/ml nicotine en m'n doel is wel om via 6mg uiteindelijk op de nicotinevrije liquids te eindigen (en blijven dampen natuurlijk!)

Ik krijg gewoon honger van je postquote:Op woensdag 20 augustus 2014 21:30 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
whehe, liquids zijn idd het begin. Eerst uitvogelen wat je lekker vindt, en daarna moet het meer en beter. De premiums zijn gewoon het lekkerst, maar die zijn ook wat duurder. Heel vaak kun je hem best een beetje na maken door wat china shit te mixen, maar dat chemische nasmaakje blijft, en als je dan weer eens het origineel proeft ga je die tóch weer kopen.
Eigenlijk is dat 'duur' best relatief, want je betaalt dan misschien wel 18 of 20¤ voor een flesje van 30ml, maar dan nóg ben je zwaar goedkoper uit als met a-smokes, waar je toch elke keer weer een redelijk ranzige smaak van in je smoel krijgt voor de hoofdprijs.:+
Ben je eenmaal aan de smaakjes gewend, vind je analoogjes gewoon smerig, duurde bij mij nog geen week.
Wat vind je lekker? Zoet? Fruit? Koffie?
Ik vind qua zoet Jamaican me crazy van Pink Spot helemaal geweldig. Kan ik echt de hele dag door dampen
En sinds kort ook smaakjes van Suicide Bunny. Best prijzig, maar als je ze proeft ben je dat allang weer vergeten
Ik heb ook normaal spul; perzik vind ik lekker, toffee en aanverwanten, fruitsmaakjes, koffie (meng ik meestal met toffee) en zo kun je oneindig rommelen en klooien.
Een van mijn favo mixjes is perzik met toffee en dan 4 tot 6 druppjes tabak erbij.

ik doelde ook op liquids.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 21:34 schreef Catch22- het volgende:
Heb ik geen last van
Lurkend aan een rdna met erlkonigin
Dat niet iedereen dure hardware gebruikt snap ik wel, maar mensen die alleen maar Hangsen etc dampen en niet de echte goede liquid proberen vind ik wel jammer. Goede liquid doet zoveel

En dan proef je nog niet eens wat ik nu proefquote:Op woensdag 20 augustus 2014 21:38 schreef Bowny het volgende:
[..]
Ik krijg gewoon honger van je post

nou, tegenwoordig zijn de nautilussen en aerotanks ook wel erg goed volgens mij. Heb trouwens ook drie flesjes pink spot onderweg lime drop, raspberry lemonade en blu spot. Met de code van EsmokeDeal van anne.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 21:39 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
ik doelde ook op liquids.
Maar geldt idd voor het verschil tussen clearomizers en een RBA ook wel een beetje. Smaak is gewoon vet veel beter.
lurkend aan een mech en Kayfun met Jamaican

Zo mooi!quote:Op woensdag 20 augustus 2014 19:40 schreef DrParanoid het volgende:
Originele Sat 22 binnen
[ afbeelding ]
de tank dus.

dat kan ik beamen; ik heb er 2 (aerotanks)quote:Op woensdag 20 augustus 2014 21:48 schreef Catch22- het volgende:
[..]
nou, tegenwoordig zijn de nautilussen en aerotanks ook wel erg goed volgens mij. Heb trouwens ook drie flesjes pink spot onderweg lime drop, raspberry lemonade en blu spot. Met de code van EsmokeDeal van anne.
 maar de RBA's zijn toch écht nog een stapje lekkerder.
 maar de RBA's zijn toch écht nog een stapje lekkerder. 

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |