Bron: NRCquote:Volgens Chinese staatsmedia zijn er tientallen mensen om het leven gekomen en vele anderen gewond geraakt bij geweld in de noordwestelijke regio Xinjiang. Opvallend is dat de aanval in Elixku in Shache gisterochtend al plaatsvond, maar dat er vandaag pas melding van is gemaakt. Xinjiang heeft steeds vaker te maken met gewelddadigheden, die worden toegeschreven aan Oeigoeren die strijden voor onafhankelijkheid.
Xinhua, het staatspersbureau, meldt volgens persbureau AP dat een groep met messen bewapende personen een politiebureau en verschillende regeringsgebouwen aanvielen in Elixku, waarna ze verder trokken naar een volgend dorp en daar burgers aanvielen en voertuigen verwoestten.
Onder de doden waren ook tientallen aanvallers. Zij werden doodgeschoten door de politie, schrijft AP.
Is dit godsdienstig ingegeven? Volgens mij zijn het vooral separatisten die meer autonomie willen.quote:
Waarom zouden ze zich willen afscheiden denk je?quote:Op dinsdag 29 juli 2014 17:17 schreef Ludd het volgende:
[..]
Is dit godsdienstig ingegeven? Volgens mij zijn het vooral separatisten die meer autonomie willen.
Dus er kan ook sprake zijn van 89 dode Oeigoeren en 1 dode Han-Chinees?quote:Onder de doden waren ook tientallen aanvallers. Zij werden doodgeschoten door de politie
Omdat ze onderdrukt worden. Of zo.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 17:18 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Waarom zouden ze zich willen afscheiden denk je?.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Oeigoeren#Onder_Chinese_heerschappij.quote:
Waarom willen de separatisten van Donetsk zich afscheiden? Dat heeft toch ook niets met de Russisch-orthodoxe Kerk te maken?quote:Op dinsdag 29 juli 2014 17:18 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Breng hem nou niet op ideeën...quote:Op dinsdag 29 juli 2014 17:23 schreef Ludd het volgende:
[..]
Gaat superniger bij berichten over die Russische separatisten ook "Christendom is vrede" brullen?
het was een kwinkslag, maar het zal wel toeval zijn weer dat een moslimgroep voor problemen zorgtquote:Op dinsdag 29 juli 2014 17:23 schreef Ludd het volgende:
[..]
Waarom willen de separatisten van Donetsk zich afscheiden? Dat heeft toch ook niets met de Russisch-orthodoxe Kerk te maken?
Gaat superniger bij berichten over die Russische separatisten ook "Christendom is vrede" brullen?
Wereldwijd gezien zijn de meeste separatisten niet islamitisch.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 17:25 schreef HeatWave het volgende:
[..]
het was een kwinkslag, maar het zal wel toeval zijn weer dat een moslimgroep voor problemen zorgt.
quote:Op dinsdag 29 juli 2014 17:25 schreef HeatWave het volgende:
[..]
het was een kwinkslag, maar het zal wel toeval zijn weer dat een moslimgroep voor problemen zorgt.
Russisch-orthodox is vrede.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 17:23 schreef Ludd het volgende:
[..]
Waarom willen de separatisten van Donetsk zich afscheiden? Dat heeft toch ook niets met de Russisch-orthodoxe Kerk te maken?
.............................quote:Volgens Chinese staatsmedia
Leuk definitie spelletje, maar ik vermoed dat de gewelddadige/agressieve separatisten/rebellen/e.d. wel een islamitische meerderheid hebben.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 17:27 schreef Ludd het volgende:
Wereldwijd gezien zijn de meeste separatisten niet islamitisch.
Dat zijn ze helemaal niet. Het merendeel is immers niet gewelddadig.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 17:35 schreef Crazy_like_Alex_Jones het volgende:
religie van de vrede.
1 ding moet je wel toegeven ze zijn wel consequent die moslims over de hele wereld!
Lol, "kruisvaarders".quote:Op dinsdag 29 juli 2014 17:35 schreef Roceco het volgende:
Ze houden van vreedzame groene mannetjes in ieder geval
[ afbeelding ]
Waarom trekken religieuzen altijd van die vreemde kleding aan?quote:Op dinsdag 29 juli 2014 17:35 schreef Roceco het volgende:
[..]
Ze houden van vreedzame groene mannetjes in ieder geval
[ afbeelding ]
"Toegeschreven aan", is dat een hard bewijs volgens jou?quote:Op dinsdag 29 juli 2014 17:15 schreef Jigzoz het volgende:
Xinjiang heeft steeds vaker te maken met gewelddadigheden, die worden toegeschreven aan Oeigoeren die strijden voor onafhankelijkheid.
Omdat ze de sharia willen invoeren.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 17:19 schreef zarGon het volgende:
[..]
Omdat ze onderdrukt worden. Of zo.
Zal wel niets voorstellen joh.
Goed idee. Heb je een linkje naar de separatisten topic?quote:Op dinsdag 29 juli 2014 17:23 schreef Ludd het volgende:
[..]
Dat mag je hier niet hardop zeggen.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 17:35 schreef Crazy_like_Alex_Jones het volgende:
religie van de vrede.
1 ding moet je wel toegeven ze zijn wel consequent die moslims over de hele wereld!
Geweldig hoe jij elke keer weer laat blijken over hoe weinig kennis jij beschikt en hoe klein je hersens zijn.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 17:25 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, dat is racisme.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 20:07 schreef Brum_brum het volgende:
Het is trouwens wel racistisch dat SA en alle andere ISIS steunende woestijnlandjes niet genoeg over hebben voor Aziaten om deze broeders te ''steunen''.
Het is dat er honderden Aziaten doodgaan door de arbeidsomstandigheden in de golfstaatjes en er vele duizenden Filipijnse meisjes worden aangerand zonder dat er ooit iemand gestraft word, anders zou ik gaan twijfelen aan mijn woorden.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 20:11 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, dat is racisme.
Keuzes voor steun uit politieke-strategische belangen zijn 'racisme'?
En dat is ook racisme?quote:Op dinsdag 29 juli 2014 20:15 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Het is dat er honderden Aziaten doodgaan door de arbeidsomstandigheden in de golfstaatjes en er vele duizenden Filipijnse meisjes worden aangerand zonder dat er ooit iemand gestraft word, anders zou ik gaan twijfelen aan mijn woorden.
Het zal niet de eerste keer zijn wanneer een onderdrukte groep steeds radicaler wordt. De zij vs wij-gevoel wordt door de onderdrukking steeds groter en ze hebben weinig te verliezen.quote:
Vast wel maar het lijkt me een goede reden om ze geen onafhankelijkheid te geven.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 20:30 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Het zal niet de eerste keer zijn wanneer een onderdrukte groep steeds radicaler wordt. De zij vs wij-gevoel wordt door de onderdrukking steeds groter en ze hebben weinig te verliezen.
Dat zeiden de Britten ook over de VS, "een goede reden om ze geen onafhankelijkheid te geven", men moet het dus afdwingen.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 20:37 schreef oksel12 het volgende:
Vast wel maar het lijkt me een goede reden om ze geen onafhankelijkheid te geven.
quote:Op dinsdag 29 juli 2014 20:39 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Dat zeiden de Britten ook over de VS, "een goede reden om ze geen onafhankelijkheid te geven", men moet het dus afdwingen.
Ik niet.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 20:41 schreef oksel12 het volgende:
Ik heb het erover dat ze de sharia willen, daarom zouden ze geen onafhankelijkheid mogen krijgen.
Maar stel nou dat ze wel onafhankelijk worden en een sharia willen invoeren. Zou het dan zoveel slechter op worden. China is nou niet bepaald een land waar mensenrechten vrij urgent is.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 20:37 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Vast wel maar het lijkt me een goede reden om ze geen onafhankelijkheid te geven.
Ja, de gematigde moslims en de niet-moslims kunnen last hebben van die sharia.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 20:53 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Maar stel nou dat ze wel onafhankelijk worden en een sharia willen invoeren. Zou het dan zoveel slechter op worden. China is nou niet bepaald een land waar mensenrechten vrij urgent is.
Dat zeg je wel, maar die mensen kijken allemaal uit hun ogen of ze wat te verbergen hebben. Dus of ze echt onschuldig waren weet ik niet.quote:Oeigoeren slachten weer tientallen onschuldigen af
quote:Op dinsdag 29 juli 2014 21:42 schreef Eenskijken het volgende:
wat gek dat die religie steeds bij alle geweld betrokken is...
In Nederland geven we ze wat ze willen maar ook dat levert niet het gewenste resultaat op.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 20:07 schreef Brum_brum het volgende:
Het verbazingwekkende van China is, is dat dit niet veel vaker gebeurd. Een overheid die een systematisch beleid hanteert om veroverde minderheden te hannificeren zou hier ook aanslagen opleveren. Dit heeft weinig met de korte lontjes van moslims te maken. Het is trouwens wel racistisch dat SA en alle andere ISIS steunende woestijnlandjes niet genoeg over hebben voor Aziaten om deze broeders te ''steunen''.
quote:Op dinsdag 29 juli 2014 21:45 schreef El_Matador het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Murder rate per 100,000 inhabitants in 2012
• http://en.wikipedia.org/w(...)tional_homicide_rate
• http://en.wikipedia.org/wiki/Crime_and_violence_in_Latin_America
• http://en.wikipedia.org/wiki/Crime_in_Honduras
• http://en.wikipedia.org/wiki/Crime_in_Venezuela
• http://en.wikipedia.org/wiki/Crime_in_El_Salvador
Dat hartje in je PI vanwege alle doden in "mijn" continent of toch de nuance tegen die mediapropaganda waar half Nederland in lijkt te trappen?quote:
Dikgedrukte natuurlijk. Ik ben niet iemand die juicht bij geweld.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 22:57 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat hartje in je PI vanwege alle doden in "mijn" continent of toch de nuance tegen die mediapropaganda waar half Nederland in lijkt te trappen?
Dat had ik ook niet verwacht.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 23:01 schreef zarGon het volgende:
[..]
Dikgedrukte natuurlijk. Ik ben niet iemand die juicht bij geweld.
In Colombia lijkt het gedaald te zijn vergeleken met '96, de helft ongeveer (relatief en absoluut). Ik wist niet dat het zo gevaarlijk was in dat deel van de wereld, eerlijk gezegd.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 23:06 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat had ik ook niet verwacht.
Zo bekeken zijn moslimlanden helemaal niet zo gevaarlijk (als je moorden per 100.000 inwoners als maatstaf neemt).
Latijns-Amerika kent veel moorden inderdaad. Maar aan de andere kant heb je weer geen last van religieuze terreur, de moorden zijn vooral financieel en passioneel van aard.
Colombia is sterk verbeterd inderdaad. Maar nog steeds komen er genoeg moorden voor.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 23:13 schreef zarGon het volgende:
[..]
In Colombia lijkt het gedaald te zijn vergeleken met '96, de helft ongeveer (relatief en absoluut). Ik wist niet dat het zo gevaarlijk was in dat deel van de wereld, eerlijk gezegd.
Want het Christendom (Westen) en Jodendom (Israel) maken helemaal geen slachtoffersquote:
Zeg ik dat dan?quote:Op woensdag 30 juli 2014 00:52 schreef Bierpens. het volgende:
[..]
Want het Christendom (Westen) en Jodendom (Israel) maken helemaal geen slachtoffers
Als je dat niet bedoelde had je beter kunnen zeggen: 'Religie is vredequote:
Overal waar zij naast anderen leven is het hommeles.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 17:35 schreef Crazy_like_Alex_Jones het volgende:
religie van de vrede.
Stom genoeg ben ik wel nieuwsgierig naar die 11 zaken in Groenland.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 23:01 schreef zarGon het volgende:
[..]
Dikgedrukte natuurlijk. Ik ben niet iemand die juicht bij geweld.
Die per country-tabel is wel absurd, vooral in de Amerika's... Dang.
Je moet ook niet alleen maar naar de westerse media luisteren.quote:Op woensdag 30 juli 2014 09:21 schreef Shokirbek85 het volgende:
Hoor je niks van want we horen alleen maar 'joden' 'palestijnen' 'joden' 'Palestijnen' ' Israel' 'Palestina' 'joden' 'Palestijnen' 'joden' 'Palestijnen' en 'Israel' 'Israel' en 'Israel' 'joden' 'joden' is geen nieuws meer tussen te krijgen. Och jawel een vliegtuigcrash! Even rust.
I agreequote:Op woensdag 30 juli 2014 09:59 schreef superniger het volgende:
[..]
Je moet ook niet alleen maar naar de westerse media luisteren.
Is wel zo rationeel, maar helaas......ratio gaat vaak het eerste het raam uit. Nee, sterven als martelaar, DAT is pas fijn! En dat je daarmee je vrouwen en kinderen de grootste slachtoffers maakt....soit!quote:Op woensdag 30 juli 2014 00:59 schreef WammesWaggel het volgende:
Puur kijkende naar de hoeveelheid kolonisen uit de rest van China en het feit dat niemand echt iets om die Oeigoeren (zelfs Turkije geeft bv meer om Arabieren dan dit semi-broedervolk) geeft zou het verstandig zijn als die Oeigoeren het gewoon opgeven, assimileren en er wat van maken in het nieuwe China.
Rationeel?quote:
Al die dingen kun je niet vreten en bieden je geen veiligheid. Men ZOU kunnen denken dat wat pas écht van waarde is, het leven en de veiligheid van je vrouwen en kinderen is, maar ja, da's waarschijnlijk een beetje te rationeel gedacht.quote:Op woensdag 30 juli 2014 11:36 schreef zarGon het volgende:
[..]
Rationeel?
Jij gooit je taal, cultuur, geloofsovertuiging en alles wat jou persoonlijk zoveel waard is overboord? Wat blijft er dan van jou over?
De SA financieerd rebellen die TEGEN ISIS vechten... waarom ben je hier niet eerlijk in?quote:Op dinsdag 29 juli 2014 20:07 schreef Brum_brum het volgende:
Het verbazingwekkende van China is, is dat dit niet veel vaker gebeurd. Een overheid die een systematisch beleid hanteert om veroverde minderheden te hannificeren zou hier ook aanslagen opleveren. Dit heeft weinig met de korte lontjes van moslims te maken. Het is trouwens wel racistisch dat SA en alle andere ISIS steunende woestijnlandjes niet genoeg over hebben voor Aziaten om deze broeders te ''steunen''.
Is altijd al zo geweest. Geloof moet verdwijnen, slaat nergens op om "god" te aanbidden.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 21:45 schreef El_Matador het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Makkelijk praten vanuit het veilige Nederland, waar je leven nooit in die mate is bedreigd.quote:Op woensdag 30 juli 2014 11:39 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Al die dingen kun je niet vreten en bieden je geen veiligheid. Men ZOU kunnen denken dat wat pas écht van waarde is, het leven en de veiligheid van je vrouwen en kinderen is, maar ja, da's waarschijnlijk een beetje te rationeel gedacht.
Ik persoonlijk zou die klote religie, cultuur, eer, taal en noem het maar op direct bij de vuilnisbak zetten, als dat betekent dat ik en mijn kinderen het overleven. Het is veelzeggend dat sommigen klaarblijkelijk niet in staat zijn om dergelijke simpele prioriteiten te stellen.
Hjb een xquote:Op dinsdag 29 juli 2014 17:25 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Stop eens met zo zijn een x.quote:
quote:37 civilians killed, 13 injured in Xinjiang terror attack
URUMQI, Aug. 3 (Xinhua) -- A total of 37 civilians were killed and another 13 injured in a terrorist attack Monday in Shache County, Kashgar Prefecture, northwest China's Xinjiang Uygur Autonomous Region, authorities said Sunday.
Police gunned down 59 terrorists and arrested 215 others, the regional government said after a meeting Saturday presided by Zhang Chunxian, secretary of the regional committee of the Communist Party of China.
The case was first reported Tuesday, but no figures were given except that dozens of people died.
Among the dead were 35 Hans and two Uygurs, the government said.
Out of the 31 vehicles smashed in the violent attack, 6 were burnt.
Police confiscated long knives, axes as well as the terrorists' banners that hailed "holy war."
A gang armed with knives and axes attacked a police station and government offices in Elixku Township early Monday morning, and some moved on to the nearby Huangdi Township, attacking civilians and smashing vehicles as they passed.
The gangsters also set roadblocks on the Bachu-Shache Road and stopped vehicles passing by, before slashing passengers indiscriminately and forcing civilians to join them in the terror attack, according to police.
Investigations showed that it was an attack jointly "organized and premeditated" by terrorists both in and outside China, the government said.
The mastermind behind the attack was identified as Nuramat Sawut from Elixku Township, who had close connections with the terrorist organization East Turkestan Islamic Movement (ETIM).
Sawut had been spreading separatism and religious extremism with audio and video materials since 2013. Through this process he developed a terrorist group and became its leader.
Since the beginning of the Islamic holy month of Ramadan, the group had had multiple gatherings in remote places, during which they made attack plans and prepared tools for their violent acts.
Zhang Chunxian said that the terrorists will be punished in accordance with law, and that anyone committing crimes must be brought to justice.
(..)
http://news.xinhuanet.com(...)8/03/c_126825972.htm
Dat is wel een interessante aanname. Hebben we daar bronnen van? Zijn de meeste separatisten van christelijke originie?quote:Op dinsdag 29 juli 2014 17:27 schreef Ludd het volgende:
[..]
Wereldwijd gezien zijn de meeste separatisten niet islamitisch.
Hoe bedoel je? Al-Qaeda en dergelijke roepen jihadstrijders regelmatig op om de Oeigoeren te steunen.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 20:07 schreef Brum_brum het volgende:
Dat weten de meeste Nederlanders inderdaad niet. Bij de Nederlandse media ligt de focus vooral op wat er in het Midden-Oosten gebeurt. Alsof derest van de wereld niet bestaat.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 23:16 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Colombia is sterk verbeterd inderdaad. Maar nog steeds komen er genoeg moorden voor.
Ja, het erge is, wat je aanhaalde, dat zoveel Nederlanders dat niet weten. Alleen in Caracas (slechts ~3-4 miljoen mensen) komen dagelijks (!) door geweld al meer mensen om dan in heel Irak.
De mediabiasing is enorm.
Ach jongen de christelijke naties hebben altijd oorlogen gevoerd, de wereld gestabiliseerd en doen nog steeds.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 17:25 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Volgens mij staat Latijn-Amerika wel bekend om de vele moorden die daar voorkomen, dus die afbeelding van El_Matador verbaasde me niks. Het was vooral Groenland wat bij mij opviel.quote:Op zondag 3 augustus 2014 11:43 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dat weten de meeste Nederlanders inderdaad niet. Bij de Nederlandse media ligt de focus vooral op wat er in het Midden-Oosten gebeurt. Alsof derest van de wereld niet bestaat.
No Jews , no newsquote:Op zondag 3 augustus 2014 11:43 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dat weten de meeste Nederlanders inderdaad niet. Bij de Nederlandse media ligt de focus vooral op wat er in het Midden-Oosten gebeurt. Alsof derest van de wereld niet bestaat.
Klopt, dat is een groot verschil. Maar qua veiligheid is het wel erger in Caracas of San Pedro Sula dan in Baghdad of Kirkuk.quote:Op zondag 3 augustus 2014 12:05 schreef Igen het volgende:
Zuid-Amerika lijkt me niet zo interessant. Er zijn daar wel veel moorden, maar een gewelddadige beroving, een mislukte ontvoering of een afrekening van een drugsbende is een ander soort criminaliteit dan het volledig willekeurig doden van onschuldige mensen met als enige doel om angst te zaaien.
Jij leeft echt nog in het verleden he? Heb dat eerder gezien bij posts van je.quote:Dat gebeurt bij 'ons' trouwens ook wel eens, denk bijv. maar aan de ETA.
Je hebt helemaal gelijk hoor. Ik twijfelde nog of ik erbij moest zetten dat de ETA min of meer verleden tijd is en ook niet bepaald hetzelfde schaalniveau had. Maar dat leek me zó voor de hand liggend...quote:Op zondag 3 augustus 2014 13:32 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Klopt, dat is een groot verschil. Maar qua veiligheid is het wel erger in Caracas of San Pedro Sula dan in Baghdad of Kirkuk.
[..]
Jij leeft echt nog in het verleden he? Heb dat eerder gezien bij posts van je.
Bovendien hebben miljoenen (!!) mensen geprotesteerd tegen zowel ETA als FARC (ga het niet weer quoten, heb ik al een paar keer gedaan de afgelopen dagen).
Hoeveel gematigde moslims zie jij protesteren tegen het terrorisme uit nota bene "eigen" gelederen?
Juist.
56 moorden per dag?quote:Op dinsdag 29 juli 2014 23:16 schreef El_Matador het volgende:
Alleen in Caracas (slechts ~3-4 miljoen mensen) komen dagelijks (!) door geweld al meer mensen om dan in heel Irak.
Nooit gedacht dat ze in Groenland zo gewelddadig zijn. Zou dat komen omdat die mensen bontkragen hebben?quote:Op dinsdag 29 juli 2014 21:45 schreef El_Matador het volgende:
[..]
quote:Op zondag 3 augustus 2014 14:40 schreef SeLang het volgende:
[..]
Nooit gedacht dat ze in Groenland zo gewelddadig zijn. Zou dat komen omdat die mensen bontkragen hebben?
Ik betwijfel of de slachtingen die moslims uitvoeren gerekend worden als 'murder'.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 21:45 schreef El_Matador het volgende:
afbeelding ]
Groenland heeft ongeveer 60.000 inwoners en volgens het kaartje een homocide rate van 10-20 per 100.000. Dus het gaat hier over 6-12 moorden per jaar in Groenland. Dat lijkt me niet het gevolg van een enkel incidentje.quote:Op zondag 3 augustus 2014 14:43 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Op een bevolking van een man of 1000 is 10 moorden natuurlijk keiveel. Lijkt me dat het niet echt meehelpt dat je in de ijzige kou, met een half jaar donker woont.
En een paar eskimo's die tegen het neusje van je vrouw aan staan te wrijven en jij met een pikhouweel in je hand om zeehonden mee te doden, lijkt me een crime passionel.
Ja, maar Scandinavie is ontwikkeld, Groenland heeft een paar dorpjes en verder niks.quote:Op zondag 3 augustus 2014 15:07 schreef SeLang het volgende:
[..]
Groenland heeft ongeveer 60.000 inwoners en volgens het kaartje een homocide rate van 10-20 per 100.000. Dus het gaat hier over 6-12 moorden per jaar in Groenland. Dat lijkt me niet het gevolg van een enkel incidentje.
Dat het s'winters lang donker is klopt maar dat geldt ook voor Skandinavie. Dus ik vermoed toch iets cultureels (vetes tussen verschillende stammen of eerwraak of iets dergelijks).
Gelukkig maar dat die vliegtuigcrash er was. Kom jij ook even tot rust.quote:Op woensdag 30 juli 2014 09:21 schreef Shokirbek85 het volgende:
Hoor je niks van want we horen alleen maar 'joden' 'palestijnen' 'joden' 'Palestijnen' ' Israel' 'Palestina' 'joden' 'Palestijnen' 'joden' 'Palestijnen' en 'Israel' 'Israel' en 'Israel' 'joden' 'joden' is geen nieuws meer tussen te krijgen. Och jawel een vliegtuigcrash! Even rust.
Duurde niet lang. De vliegtuigramp in Libya domineerden het nieuws langer.quote:Op zondag 3 augustus 2014 16:18 schreef Tukker87 het volgende:
[..]
Gelukkig maar dat die vliegtuigcrash er was. Kom jij ook even tot rust.
Aan het gedrag van de Groenlanders die ik in Kopenhagen zag zou ik stellen dat het gewoon straalbezopen figuren waren die een dronkemansruzie hadden om wellicht iets kleins.quote:Op zondag 3 augustus 2014 15:07 schreef SeLang het volgende:
[..]
Groenland heeft ongeveer 60.000 inwoners en volgens het kaartje een homocide rate van 10-20 per 100.000. Dus het gaat hier over 6-12 moorden per jaar in Groenland. Dat lijkt me niet het gevolg van een enkel incidentje.
Dat het s'winters lang donker is klopt maar dat geldt ook voor Skandinavie. Dus ik vermoed toch iets cultureels (vetes tussen verschillende stammen of eerwraak of iets dergelijks).
In deze casus niet heel raar.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 13:56 schreef Igen het volgende:
Interessant dat de Telegraaf toch nog meer anti-China dan anti-Islam is.
Kozen ze in de Tsjetsjenië-oorlog dan ook de kant van Al Qaeda?quote:Op donderdag 7 augustus 2014 14:57 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
In deze casus niet heel raar.
Die islamieten wonen er al honderden jaren en zijn de oorspronkelijke bevolking.
Telegraaf kiest altijd voor de oorspronkelijke bevolking.
Geen idee. Ikw eetw el dat de westerse media niet perse pro russische was.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 15:01 schreef Igen het volgende:
[..]
Kozen ze in de Tsjetsjenië-oorlog dan ook de kant van Al Qaeda?
I know. Het was ook nog voor 9/11, toen was Al Qaeda en moslimfundamentalisme natuurlijk ook nog niet zo'n ding. Had de term "moedjahedien" misschien zelfs nog wel iets mystieks enzo. Voor ons dan.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 15:02 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Geen idee. Ikw eetw el dat de westerse media niet perse pro russische was.
Gezegd hebbende dat ik de oeigoeren wel enig sinds begrijp gezien de lading bullshit regels die peking ze oplegt.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 15:04 schreef Igen het volgende:
[..]
I know. Het was ook nog voor 9/11, toen was Al Qaeda en moslimfundamentalisme natuurlijk ook nog niet zo'n ding. Had de term "moedjahedien" misschien zelfs nog wel iets mystieks enzo. Voor ons dan.
Die strijd was dan ook gekaapt door Arabieren en hun belangen middels oa AQ en hun steun aan oa Doedajev.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 15:01 schreef Igen het volgende:
[..]
Kozen ze in de Tsjetsjenië-oorlog dan ook de kant van Al Qaeda?
Oh ja. Is de Telegrof dan ook voor de Palestijnen?quote:Op donderdag 7 augustus 2014 14:57 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
In deze casus niet heel raar.
Die islamieten wonen er al honderden jaren en zijn de oorspronkelijke bevolking.
Telegraaf kiest altijd voor de oorspronkelijke bevolking.
Tientallen?quote:Onder de doden waren ook tientallen aanvallers.
Joden topics zijn even verderop (en zo te zien ben je daar ook lekker actief) Je hebt niks met de Uyguren helemaal niks nadda. Je komt je Palestijnse vrienden , nou eigenlijk is het meer "de vijand van mijn vijand" lekker promoten. Doe dat in de daarvoor bestemde topics en blijf daar.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 02:11 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Oh ja. Is de Telegrof dan ook voor de Palestijnen?
Tibetanen willen zich ook afscheiden, wat is je punt?quote:Op dinsdag 29 juli 2014 17:18 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Je gaat volledig voorbij aan mijn argument.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 09:20 schreef Shokirbek85 het volgende:
[..]
Joden topics zijn even verderop (en zo te zien ben je daar ook lekker actief) Je hebt niks met de Uyguren helemaal niks nadda. Je komt je Palestijnse vrienden , nou eigenlijk is het meer "de vijand van mijn vijand" lekker promoten. Doe dat in de daarvoor bestemde topics en blijf daar.
Richt jij nou maar op de Joden en laat de Turken met rustquote:Op zondag 10 augustus 2014 21:36 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Je gaat volledig voorbij aan mijn argument.
En sinds wanneer ben jij degene die bepaalt wie wat waarom waar kan zeggen?
Ah, ik snap het al: je argument van selectieve verontwaardiging valt in het water!quote:Op zondag 10 augustus 2014 23:33 schreef Shokirbek85 het volgende:
[..]
Richt jij nou maar op de Joden en laat de Turken met rust
Het is 'Uyghurs'quote:Op zondag 10 augustus 2014 23:41 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ah, ik snap het al: je argument van selectieve verontwaardiging valt in het water!
Straks ga ik nog zeggen dat de Oeigoeren even hard door China onderdrukt worden als de Palestijnen door Israel. Oeioei!![]()
Maar daar ging mijn opmerking helemaal niet over: die ging over het vermeende standpunt van de Telegrof.
Achach, gaan we een punt maken van de transcriptie?quote:Op maandag 11 augustus 2014 10:12 schreef Shokirbek85 het volgende:
[..]
Het is 'Uyghurs'
Zoals gezegd : Palestine topic is een deur verder. Je zit hier verkeerd.
Wat is de Telegrof? Maak er een topic over zou ik zeggen. Telegrof heeft volgens mij niets met Turkistan te maken. Ik ken het niet en mijn achterban ook nietquote:Op dinsdag 12 augustus 2014 03:00 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Achach, gaan we een punt maken van de transcriptie?
Het woordbeeld Uyghurs maakt niet bepaald een Nederlandse indruk. Hoe moet dat woord uitgesproken worden?
De U als de u in kut? Of toch als de oe in oei?
En je gaat nog steeds niet in op mijn vraag: verdedigt de Telegrof volken die hun eigen land verdedigen tegen bezetters? Dus ook de Palestijnen, Armeniërs, Koerden.
En wederom: maak jij uit wie waar wat kan bijdragen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |