Bron: NRCquote:Volgens Chinese staatsmedia zijn er tientallen mensen om het leven gekomen en vele anderen gewond geraakt bij geweld in de noordwestelijke regio Xinjiang. Opvallend is dat de aanval in Elixku in Shache gisterochtend al plaatsvond, maar dat er vandaag pas melding van is gemaakt. Xinjiang heeft steeds vaker te maken met gewelddadigheden, die worden toegeschreven aan Oeigoeren die strijden voor onafhankelijkheid.
Xinhua, het staatspersbureau, meldt volgens persbureau AP dat een groep met messen bewapende personen een politiebureau en verschillende regeringsgebouwen aanvielen in Elixku, waarna ze verder trokken naar een volgend dorp en daar burgers aanvielen en voertuigen verwoestten.
Onder de doden waren ook tientallen aanvallers. Zij werden doodgeschoten door de politie, schrijft AP.
Is dit godsdienstig ingegeven? Volgens mij zijn het vooral separatisten die meer autonomie willen.quote:
Waarom zouden ze zich willen afscheiden denk je?quote:Op dinsdag 29 juli 2014 17:17 schreef Ludd het volgende:
[..]
Is dit godsdienstig ingegeven? Volgens mij zijn het vooral separatisten die meer autonomie willen.
Dus er kan ook sprake zijn van 89 dode Oeigoeren en 1 dode Han-Chinees?quote:Onder de doden waren ook tientallen aanvallers. Zij werden doodgeschoten door de politie
Omdat ze onderdrukt worden. Of zo.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 17:18 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Waarom zouden ze zich willen afscheiden denk je?.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Oeigoeren#Onder_Chinese_heerschappij.quote:
Waarom willen de separatisten van Donetsk zich afscheiden? Dat heeft toch ook niets met de Russisch-orthodoxe Kerk te maken?quote:Op dinsdag 29 juli 2014 17:18 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Waarom zouden ze zich willen afscheiden denk je?.
Breng hem nou niet op ideeën...quote:Op dinsdag 29 juli 2014 17:23 schreef Ludd het volgende:
[..]
Gaat superniger bij berichten over die Russische separatisten ook "Christendom is vrede" brullen?
het was een kwinkslag, maar het zal wel toeval zijn weer dat een moslimgroep voor problemen zorgtquote:Op dinsdag 29 juli 2014 17:23 schreef Ludd het volgende:
[..]
Waarom willen de separatisten van Donetsk zich afscheiden? Dat heeft toch ook niets met de Russisch-orthodoxe Kerk te maken?
Gaat superniger bij berichten over die Russische separatisten ook "Christendom is vrede" brullen?
Wereldwijd gezien zijn de meeste separatisten niet islamitisch.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 17:25 schreef HeatWave het volgende:
[..]
het was een kwinkslag, maar het zal wel toeval zijn weer dat een moslimgroep voor problemen zorgt.
quote:Op dinsdag 29 juli 2014 17:25 schreef HeatWave het volgende:
[..]
het was een kwinkslag, maar het zal wel toeval zijn weer dat een moslimgroep voor problemen zorgt.
Russisch-orthodox is vrede.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 17:23 schreef Ludd het volgende:
[..]
Waarom willen de separatisten van Donetsk zich afscheiden? Dat heeft toch ook niets met de Russisch-orthodoxe Kerk te maken?
.............................quote:Volgens Chinese staatsmedia
Leuk definitie spelletje, maar ik vermoed dat de gewelddadige/agressieve separatisten/rebellen/e.d. wel een islamitische meerderheid hebben.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 17:27 schreef Ludd het volgende:
Wereldwijd gezien zijn de meeste separatisten niet islamitisch.
Dat zijn ze helemaal niet. Het merendeel is immers niet gewelddadig.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 17:35 schreef Crazy_like_Alex_Jones het volgende:
religie van de vrede.
1 ding moet je wel toegeven ze zijn wel consequent die moslims over de hele wereld!
Lol, "kruisvaarders".quote:Op dinsdag 29 juli 2014 17:35 schreef Roceco het volgende:
Ze houden van vreedzame groene mannetjes in ieder geval
[ afbeelding ]
Waarom trekken religieuzen altijd van die vreemde kleding aan?quote:Op dinsdag 29 juli 2014 17:35 schreef Roceco het volgende:
[..]
Ze houden van vreedzame groene mannetjes in ieder geval
[ afbeelding ]
"Toegeschreven aan", is dat een hard bewijs volgens jou?quote:Op dinsdag 29 juli 2014 17:15 schreef Jigzoz het volgende:
Xinjiang heeft steeds vaker te maken met gewelddadigheden, die worden toegeschreven aan Oeigoeren die strijden voor onafhankelijkheid.
Omdat ze de sharia willen invoeren.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 17:19 schreef zarGon het volgende:
[..]
Omdat ze onderdrukt worden. Of zo.
Zal wel niets voorstellen joh.
Goed idee. Heb je een linkje naar de separatisten topic?quote:Op dinsdag 29 juli 2014 17:23 schreef Ludd het volgende:
[..]
Dat mag je hier niet hardop zeggen.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 17:35 schreef Crazy_like_Alex_Jones het volgende:
religie van de vrede.
1 ding moet je wel toegeven ze zijn wel consequent die moslims over de hele wereld!
Geweldig hoe jij elke keer weer laat blijken over hoe weinig kennis jij beschikt en hoe klein je hersens zijn.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 17:25 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, dat is racisme.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 20:07 schreef Brum_brum het volgende:
Het is trouwens wel racistisch dat SA en alle andere ISIS steunende woestijnlandjes niet genoeg over hebben voor Aziaten om deze broeders te ''steunen''.
Het is dat er honderden Aziaten doodgaan door de arbeidsomstandigheden in de golfstaatjes en er vele duizenden Filipijnse meisjes worden aangerand zonder dat er ooit iemand gestraft word, anders zou ik gaan twijfelen aan mijn woorden.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 20:11 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, dat is racisme.
Keuzes voor steun uit politieke-strategische belangen zijn 'racisme'?
En dat is ook racisme?quote:Op dinsdag 29 juli 2014 20:15 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Het is dat er honderden Aziaten doodgaan door de arbeidsomstandigheden in de golfstaatjes en er vele duizenden Filipijnse meisjes worden aangerand zonder dat er ooit iemand gestraft word, anders zou ik gaan twijfelen aan mijn woorden.
Het zal niet de eerste keer zijn wanneer een onderdrukte groep steeds radicaler wordt. De zij vs wij-gevoel wordt door de onderdrukking steeds groter en ze hebben weinig te verliezen.quote:
Vast wel maar het lijkt me een goede reden om ze geen onafhankelijkheid te geven.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 20:30 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Het zal niet de eerste keer zijn wanneer een onderdrukte groep steeds radicaler wordt. De zij vs wij-gevoel wordt door de onderdrukking steeds groter en ze hebben weinig te verliezen.
Dat zeiden de Britten ook over de VS, "een goede reden om ze geen onafhankelijkheid te geven", men moet het dus afdwingen.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 20:37 schreef oksel12 het volgende:
Vast wel maar het lijkt me een goede reden om ze geen onafhankelijkheid te geven.
quote:Op dinsdag 29 juli 2014 20:39 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Dat zeiden de Britten ook over de VS, "een goede reden om ze geen onafhankelijkheid te geven", men moet het dus afdwingen.
Ik niet.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 20:41 schreef oksel12 het volgende:
Ik heb het erover dat ze de sharia willen, daarom zouden ze geen onafhankelijkheid mogen krijgen.
Maar stel nou dat ze wel onafhankelijk worden en een sharia willen invoeren. Zou het dan zoveel slechter op worden. China is nou niet bepaald een land waar mensenrechten vrij urgent is.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 20:37 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Vast wel maar het lijkt me een goede reden om ze geen onafhankelijkheid te geven.
Ja, de gematigde moslims en de niet-moslims kunnen last hebben van die sharia.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 20:53 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Maar stel nou dat ze wel onafhankelijk worden en een sharia willen invoeren. Zou het dan zoveel slechter op worden. China is nou niet bepaald een land waar mensenrechten vrij urgent is.
Dat zeg je wel, maar die mensen kijken allemaal uit hun ogen of ze wat te verbergen hebben. Dus of ze echt onschuldig waren weet ik niet.quote:Oeigoeren slachten weer tientallen onschuldigen af
quote:Op dinsdag 29 juli 2014 21:42 schreef Eenskijken het volgende:
wat gek dat die religie steeds bij alle geweld betrokken is...
In Nederland geven we ze wat ze willen maar ook dat levert niet het gewenste resultaat op.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 20:07 schreef Brum_brum het volgende:
Het verbazingwekkende van China is, is dat dit niet veel vaker gebeurd. Een overheid die een systematisch beleid hanteert om veroverde minderheden te hannificeren zou hier ook aanslagen opleveren. Dit heeft weinig met de korte lontjes van moslims te maken. Het is trouwens wel racistisch dat SA en alle andere ISIS steunende woestijnlandjes niet genoeg over hebben voor Aziaten om deze broeders te ''steunen''.
quote:Op dinsdag 29 juli 2014 21:45 schreef El_Matador het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Murder rate per 100,000 inhabitants in 2012
• http://en.wikipedia.org/w(...)tional_homicide_rate
• http://en.wikipedia.org/wiki/Crime_and_violence_in_Latin_America
• http://en.wikipedia.org/wiki/Crime_in_Honduras
• http://en.wikipedia.org/wiki/Crime_in_Venezuela
• http://en.wikipedia.org/wiki/Crime_in_El_Salvador
Dat hartje in je PI vanwege alle doden in "mijn" continent of toch de nuance tegen die mediapropaganda waar half Nederland in lijkt te trappen?quote:
Dikgedrukte natuurlijk. Ik ben niet iemand die juicht bij geweld.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 22:57 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat hartje in je PI vanwege alle doden in "mijn" continent of toch de nuance tegen die mediapropaganda waar half Nederland in lijkt te trappen?
Dat had ik ook niet verwacht.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 23:01 schreef zarGon het volgende:
[..]
Dikgedrukte natuurlijk. Ik ben niet iemand die juicht bij geweld.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |