Nee want dat past niet in hun straatje. Ze moeten hun kiesvee wel niet kwijtraken he.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 15:00 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Waren daar in Den Haag, Rotterdam en Amsterdam al protestmarsen tegen trouwens? Deden de SP en GL ook mee?
een deel van de soennieten, niet alle. De sjiieten hebben niks te willen?quote:Op dinsdag 29 juli 2014 15:02 schreef propaganda. het volgende:
[..]
Isis pakt moordenaar malaki aan .
de soenieten zijn blij met Isis
Ja, omdat de rest het hoofd verliest. Walgelijke honden zijn het. Nog minder waard dan varkens, nog minder waard dan hondenpoep.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 15:02 schreef propaganda. het volgende:
[..]
Isis pakt moordenaar malaki aan .
de soenieten zijn blij met Isis
Volgens mij vervloeken ze de Iraakse premier al-Maliki en zijn die mannen Iraakse soldaten of vrijwilligers.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 14:18 schreef sonnyspek het volgende:
Ik ben benieuwd wat die mensen op het laatst huilend in de camera zeggen.
Prima. 80% (schatting) is Arabisch. De rest is o.a. Koerdisch, Assyrisch en Turks. Zo goed?quote:
Je praat weer es onzin.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 15:01 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Ja want anders werden ze of vermoord, of ze moesten zich bekeren of ze moesten de helft van hun inkomen afstaan als religieuze belasting
Wauw dat is echt vrijwillig. Zever niet man.
Volgens mij steunt het westen de rebellen in Syrie juist. De ISIS heeft in Syrie ook terrein gewonnen waar de rebellen in Syrie, met of zonder gedeeltelijke samenwerking, tegen Assad strijden.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 14:28 schreef KoosVogels het volgende:
Zoals ik al schreef in een ander topic. Ik vind dat het westen de strijd tegen ISIS wel wat actiever mag ondersteunen.
Het ligt gevoelig. Je weet.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 15:03 schreef zarGon het volgende:
Prima. 80% (schatting) is Arabisch. De rest is o.a. Koerdisch, Assyrisch en Turks. Zo goed?
Eenzelfde geldt ook voor Turkije (Koerden) en Iran (Azeri's).
Haha. Net als de oorspronkelijke bewoners van de Schilderswijk zeker!quote:Op dinsdag 29 juli 2014 15:00 schreef propaganda. het volgende:
[..]
Weer een leuegn van de media..
die zijn vrijwillig vertrokken.
Corrigeer me gerust als ik het fout heb, maar volgens mij is de instabiliteit in de Levant absoluut niet aan Bush te wijten. In de jaren 80 en 90 waren er ook enorme conflicten in die regio. Denk aan de Golfoorlog, Irak-Iranoorlog, Israël-Syrië, Egypte-Israël, Operation Desert Fox, de lijst is praktisch eindeloos.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 14:59 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat klopt. Maar het Westen (onder leiding van Bush), heeft de knuppel daar in het hoenderhok gegooid. Voorheen was het toch de afgelopen jaren relatief stabiel daar. Het steunen van allerlei rebellengroepen daar, ook in Syrië en Egypte, heeft er natuurlijk niet toe bijgedragen.
Waarom bekeren? Ze hebben al een geloof.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 15:03 schreef propaganda. het volgende:
[..]
Je praat weer es onzin.
doe zelf onderzoek en geloof niet alles wat de media je voorschoteld.
-Of ze bekeren vrijwillig.
-Of vertrekken
-Of belasting betalen en je word beschermd ( iets van 5 %)
Hier moet je ook belasting betalen ,zo niet komen ze spullen halen en gooien ze niet vrijwillig het huis uit
Dan moeten ze belasting betalen voor bescherming ...quote:Op dinsdag 29 juli 2014 15:04 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Waarom bekeren? Ze hebben al een geloof.
Laten we dit dan ook maar invoeren voor moslims in Nederland! Anders geef je nu al vast 5% van je inkomen aan mij.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 15:03 schreef propaganda. het volgende:
[..]
Je praat weer es onzin.
-Of vertrekken
Hier moet je ook belasting betalen ,zo niet komen ze spullen halen en gooien ze niet vrijwillig het huis uit
Je begrijpt zelf wel dat dat nergens op slaat hoop ik?quote:Op dinsdag 29 juli 2014 15:05 schreef propaganda. het volgende:
[..]
Dan moeten ze belasting betalen voor bescherming ...
godver de godver.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 15:05 schreef propaganda. het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.dwaas
Volgens mij betaal ik al belasting , net als de rest van NL..quote:Op dinsdag 29 juli 2014 15:05 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Laten we dit dan ook maar invoeren voor moslims in Nederland! Anders geef je nu al vast 5% van je inkomen aan mij.
Ah, de varkens doen dus ook aan chantagequote:Op dinsdag 29 juli 2014 15:05 schreef propaganda. het volgende:
[..]
nou ja dat gaat voor jou niet vrijwillig.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 15:06 schreef propaganda. het volgende:
[..]
Volgens mij betaal ik al belasting , net als de rest van NL..
Ik gooi niet alles op zijn bordje en het is natuurlijk sowieso een instabiele regio, maar ik denk wel dat zonder de oorlog van 2003-2011 en met Saddam nog aan het bewind, het veel stabieler (en beter) was geweest daar.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 15:04 schreef Tchock het volgende:
[..]
Corrigeer me gerust als ik het fout heb, maar volgens mij is de instabiliteit in de Levant absoluut niet aan Bush te wijten. In de jaren 80 en 90 waren er ook enorme conflicten in die regio. Denk aan de Golfoorlog, Irak-Iranoorlog, Israël-Syrië, Egypte-Israël, Operation Desert Fox, de lijst is praktisch eindeloos.
Niet dat ik dit bedoel met de intentie om Bush te verdedigen of vrij te pleiten, maar om nou alles op zijn bordje te gooien vind ik te ver gaan.
Mali is vergeleken met Irak ook een doodeenvoudig conflict.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 15:06 schreef Charismatisch het volgende:
Obama wil geen boots on the ground. Frankrijk heeft wel ingegrepen in Mali, maar ik denk niet dat ze durven in te grijpen Irak.
Joden hebben hun beste tijd gekend in Andalus...quote:Op dinsdag 29 juli 2014 15:05 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Je begrijpt zelf wel dat dat nergens op slaat hoop ik?
Ik heb me gebaseerd op zowel Westerse als 'andere' media. Zelfs blogs. Overal lees je hetzelfde verhaal.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 15:03 schreef propaganda. het volgende:
[..]
Je praat weer es onzin.
-Of vertrekken
De zogenaamde kopvoddentaks. Daar was men terecht verontwaardigd over. Maar over de "kopvoddentaks" tegen de christenen in Irak hoor je links niet over.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 15:05 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Laten we dit dan ook maar invoeren voor moslims in Nederland! Anders geef je nu al vast 5% van je inkomen aan mij.
quote:Op dinsdag 29 juli 2014 15:06 schreef propaganda. het volgende:
[..]
Niet verplichten.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 15:07 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Ik heb me gebaseerd op zowel Westerse als 'andere' media. Zelfs blogs. Overal lees je hetzelfde verhaal.
Als we er nu eens van uit gaan dat jij gelijk hebt, dan slaat dat toch nog steeds nergens op? Waarom zou je iemand mogen verplichten zich te bekeren, of te vertrekken? Waarom zou iemand belasting moeten betalen om z'n geloof te kunnen houden?__!
En onze belastingen zijn iets totaaaaaal anders dus heeft er niks mee van doen. Ik neem aan dat die mensen daar sowieso ook al belastingen moesten betalen dus dat komt er gewoon bovenop
Ik denk eerder dat Saddam hoogstpersoonlijk de lont in het kruitvat heeft gegooid. Je kunt niet beweren dat de regio stabiel was onder hem - hij heeft Iran, Koeweit, Israël en Saudi-Arabië aangevallen, chemische wapens gebruikt en genocide gepleegd.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 15:06 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik gooi niet alles op zijn bordje en het is natuurlijk sowieso een instabiele regio, maar ik denk wel dat zonder de oorlog van 2003-2011 en met Saddam nog aan het bewind, het veel stabieler (en beter) was geweest daar.
Don Corleone vindt dit leukquote:Op dinsdag 29 juli 2014 15:08 schreef propaganda. het volgende:
[..]
Niet verplichten.
Betalen voor bescherming..niks mis mee.
Hoezo? De ISIS verschilt niet veel van de Taliban. En de Taliban steunden we in het westen in de jaren '80 ook gewoon.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 15:02 schreef kovenant het volgende:
WALGELIJK.
gewoonweg walgelijke organisatie.
![]()
![]()
dus jij vind het in orde als Nederland jou opeens geld gaat vragen om je te beschermen, tegen iets wat normaal gesproken niet eens hort te gebeuren.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 15:08 schreef propaganda. het volgende:
[..]
Niet verplichten.
Niet genoeg, jij moet vrijwillig meer betalen.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 15:06 schreef propaganda. het volgende:
[..]
Hoe bedoel je?quote:Op dinsdag 29 juli 2014 15:07 schreef propaganda. het volgende:
[..]
Joden hebben hun beste tijd gekend in Andalus...
Mijn god, lees je wel wat ik schrijf?quote:Op dinsdag 29 juli 2014 15:08 schreef propaganda. het volgende:
[..]
Niet verplichten.
Of bekerenquote:Op dinsdag 29 juli 2014 15:09 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Niet genoeg, jij moet vrijwillig meer betalen.
En ze mochten gewoon blijven als ze maar belasting betaalden.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 15:00 schreef propaganda. het volgende:
[..]
Weer een leuegn van de media..
die zijn vrijwillig vertrokken.
ELKE organisatie die zomaar mensen bij elkaar raapt om af te schieten is walgelijk.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 15:08 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Hoezo? De ISIS verschilt niet veel van de Taliban. En de Taliban steunden we in het westen in de jaren '80 ook gewoon.
Zie hier de westerse hypocrisie.
Toen was het niet stil. En met Gaza ook niet. Kom van je toren af, varken.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 15:09 schreef propaganda. het volgende:
Jullie zijn wel hypocriet btw
Toen the Usa Irak met een leuegn binnenviel en 100 duizenden onschuldige mensen omlegde , was het stil.
Nu onschuldige kinderen in Gaza worden doodgeschoten zijn jullie ook stil
Liep jij ook mee in Rotterdam?quote:Op dinsdag 29 juli 2014 15:09 schreef propaganda. het volgende:
Toen the Usa Irak met een leuegn binnenviel en 100 duizenden onschuldige mensen omlegde , was het stil.
Amerikaanse leger ook walgelijk?quote:Op dinsdag 29 juli 2014 15:10 schreef kovenant het volgende:
[..]
ELKE organisatie die zomaar mensen bij elkaar raapt om af te schieten is walgelijk.
"we in het westen"
zo ken ik er nog wel een paar, mijn opa is ook NSB er geweest.
ga mij niet de fouten van ander toeschuiven.
Stil. Bekeer jezelf of betaal meer.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 15:09 schreef propaganda. het volgende:
Racketeering, om precies te zijn.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 15:06 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Ah, de varkens doen dus ook aan chantage
Leugenaar:quote:Op dinsdag 29 juli 2014 15:09 schreef propaganda. het volgende:
ELKE organisatie die ergens zomaar binnenvalt om mensen af te knallen is walgelijk.quote:
Het was helemaal niet stil. Dat lieg je gewoon.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 15:09 schreef propaganda. het volgende:
Ik liep als kleine jongen mee met m'n ouders in verschillende protestmarsen tegen de oorlog in Irakquote:Op dinsdag 29 juli 2014 15:09 schreef propaganda. het volgende:
Hij liep als enige niet mee, daarom vond ie het zo stil.quote:
Precies. Spaghetti-monster FTW, 3,5% belasting of de gehaktballen-dood.quote:
Bron? Ze werden gewoon conform de sharia gediscrimineerd.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 15:07 schreef propaganda. het volgende:
[..]
Joden hebben hun beste tijd gekend in Andalus...
Niemand is dood gewenst man , geen bewijs gezien dus weer een leugen van de Islamofoben van geenstijl.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 15:12 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Ik liep als kleine jongen mee met m'n ouders in verschillende protestmarsen tegen de oorlog in IrakDat waren dan wel protesten zonder hakenkruizen, doodsverwensingen en vernielingen natuurlijk.
Niemand is doodgewenstquote:Op dinsdag 29 juli 2014 15:14 schreef propaganda. het volgende:
[..]
Niemand is dood gewenst man , geen bewijs gezien dus weer een leugen van de Islamofoben van geenstijl.
@de rest
laat je niet hersenspoelen door de ( westerse/zionistische )media en doe zelf onderzoek,,
Dat zal het zijnquote:Op dinsdag 29 juli 2014 15:12 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Hij liep als enige niet mee, daarom vond ie het zo stil.
Onze regeringen steunde in de jaren '80 gewoon de Taliban, ondanks dat de Taliban verschrikkelikke dingen deed en doet en de radicale islam aanhangt. Niet elke westerse inwoner steunde het natuurlijk maar het westen in de vorm van westerse regeringen steunde destijds de radicale islam. De radicale islam die niet veel van de ISIS in het heden verschilt.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 15:10 schreef kovenant het volgende:
[..]
ELKE organisatie die zomaar mensen bij elkaar raapt om af te schieten is walgelijk.
"we in het westen"
zo ken ik er nog wel een paar, mijn opa is ook NSB er geweest.
ga mij niet de fouten van ander toeschuiven.
Bloeide de wetenschap toen dankzij of ondanks religie?quote:Op dinsdag 29 juli 2014 15:13 schreef kovenant het volgende:
word tijd dat er een wereldwijd verbod komt op religie en religieuze opbjecten.
in de geschiedenis meer kwaad dan goed gedaan.
(met uitzondering van de islam in de begin jaren die wetenschap steunden )
ligt aan het wereld deel.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 15:19 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Bloeide de wetenschap toen dankzij of ondanks religie?
Maar dat is niet per se hypocrisie. Het westen keurde destijds radicale islam niet goed. Het punt was dat er een veel dreigendere gemeenschappelijke vijand bestond in de Sovjet-Unie. Die vielen een strategisch belangrijk land binnen, dus moest het lokale verzet gesteund worden. Natuurlijk wist "het westen" niet dat ze daarmee aan de wieg stonden van een van de gevaarlijkste terreurorganisaties van deze tijd, maar dat is wijsheid achteraf.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 15:17 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Onze regeringen steunde in de jaren '80 gewoon de Taliban, ondanks dat de Taliban verschrikkelikke dingen deed en doet en de radicale islam aanhangt. Niet elke westerse inwoner steunde het natuurlijk maar het westen in de vorm van westerse regeringen steunde destijds de radicale islam. De radicale islam die niet veel van de ISIS in het heden verschilt.
Dat bedoel ik dus met "westerse hypocrisie".
Ja die waren er. Ik weet niet of SP en GL ook mee deden, maar moslims en christenen uit Irak liepen wel mee.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 15:00 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Waren daar in Den Haag, Rotterdam en Amsterdam al protestmarsen tegen trouwens? Deden de SP en GL ook mee?
Nee, Rusland hielp het regime te vechten tegen de extremisten. Die werden voordat het sovjet leger zich er mee ging bemoeien al gesteund door het westen.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 15:22 schreef Tchock het volgende:
[..]
Maar dat is niet per se hypocrisie. Het westen keurde destijds radicale islam niet goed. Het punt was dat er een veel dreigendere gemeenschappelijke vijand bestond in de Sovjet-Unie. Die vielen een strategisch belangrijk land binnen, dus moest het lokale verzet gesteund worden. Natuurlijk wist "het westen" niet dat ze daarmee aan de wieg stonden van een van de gevaarlijkste terreurorganisaties van deze tijd, maar dat is wijsheid achteraf.
In elk geval vind ik het geen argument om dan maar meteen alle anti-radicale geluiden af te wimpelen als hypocriet. Zeker omdat de gemiddelde burger van de steun voor het islamitische verzet weinig af wist.
Uhm als je radicale moslimgroeperingen steunt dan besef je tegelijkertijd niet dat je een monster aan het creeeren bent? Radicale islamitische groepen zijn tegen alles wat niet-islamitisch (en tegen andere islamitische stromingen) is dus je wist direct dat de Taliban vroeg of laat als een boomerang tegen het westen terug zou slaan. De strijd tegen de Sovjets had wellicht ook anders aangepakt kunnen worden en niet per se door van diverse verzetsgroepen juist de meest extreem radicale islamitische verzetsgroep te steunen.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 15:22 schreef Tchock het volgende:
[..]
Maar dat is niet per se hypocrisie. Het westen keurde destijds radicale islam niet goed. Het punt was dat er een veel dreigendere gemeenschappelijke vijand bestond in de Sovjet-Unie. Die vielen een strategisch belangrijk land binnen, dus moest het lokale verzet gesteund worden. Natuurlijk wist "het westen" niet dat ze daarmee aan de wieg stonden van een van de gevaarlijkste terreurorganisaties van deze tijd, maar dat is wijsheid achteraf.
In elk geval vind ik het geen argument om dan maar meteen alle anti-radicale geluiden af te wimpelen als hypocriet. Zeker omdat de gemiddelde burger van de steun voor het islamitische verzet weinig af wist.
Het katholicisme biedt bescherming aan voor slechts 2% instaptarief.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 15:13 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Precies. Spaghetti-monster FTW, 3,5% belasting of de gehaktballen-dood.
Hardnekkig baardje, blijft gebanned worden maar komt steeds terug met een andere trollkloon.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 15:14 schreef propaganda. het volgende:
[..]
Niemand is dood gewenst man , geen bewijs gezien dus weer een leugen van de Islamofoben van geenstijl.
@de rest
laat je niet hersenspoelen door de ( westerse/zionistische )media en doe zelf onderzoek,,
Wel apart dan dat ze in Rotterdam wél meeliepen.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 15:22 schreef Peunage het volgende:
[..]
Ja die waren er. Ik weet niet of SP en GL ook mee deden, maar moslims en christenen uit Irak liepen wel mee.
Bron? Zou ik graag meer over lezen.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 15:26 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Nee, Rusland hielp het regime te vechten tegen de extremisten. Die werden voordat het sovjet leger zich er mee ging bemoeien al gesteund door het westen.
Ze wisten wel dat het extremisten waren die tegen een seculier regime vochten.
Simpelweg door wie op deze partijen stemt.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 15:30 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Wel apart dan dat ze in Rotterdam wél meeliepen.
Uiteraard. Mee eens.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 15:22 schreef kovenant het volgende:
[..]
ligt aan het wereld deel.
maar inderdaad niet iedereen steunde de Taliban, ik was toen nog een peuter.
netzoals je niet elke inwoner van Syrie /libie/ irak of iran kan beschuldigen voor de huidige situatie die diep en diep triest is. kan je ook niet "het westen" zo op een hoop gooien.
het is pure hypocrisie dat de landen waar dit nu allemaal speelt zélf amper aan de bel trekken of zélf mee werken.
dát is triest voor de bewoners.
Scientology biedt u 2 levens voor de prijs van 3!quote:Op dinsdag 29 juli 2014 15:29 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het katholicisme biedt bescherming aan voor slechts 2% instaptarief.
Puh. Katholicisme biedt eeuwig leven.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 15:33 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Scientology biedt u 2 levens voor de prijs van 3!
Bewapening voordat de russen het afghaanse regime te hulp schoten:quote:
Frankrijk heeft de Iraakse christenen asiel aangeboden. Ze helpen indirect IS, want IS heeft geen last meer van de Iraakse christenen die naar Frankrijk vertrekken.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 14:52 schreef LXIV het volgende:
Het doelbewust verdrijven van alle Christenen uit Mosul is zelfs al genocide.
De "oorspronkelijke bewoners" van de Schilderswijk zijn vrijwillig vertrokken ja.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 15:04 schreef LXIV het volgende:
Haha. Net als de oorspronkelijke bewoners van de Schilderswijk zeker!
Omdat IS een theocratie is. In Aragon/Castilië kregen de moslims ook de keuze: bekeer, vertrek of ga dood. Gelukkig is Nederland geen christelijke theocratie.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 15:07 schreef Lothiriel het volgende:
Waarom zou je iemand mogen verplichten zich te bekeren, of te vertrekken? Waarom zou iemand belasting moeten betalen om z'n geloof te kunnen houden?
Kijkend naar hoe het 10-20-30 jaar geleden was: precies zoals nu.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 15:34 schreef Jellyboon het volgende:
Manman, wat een stelletje apen. Totale puinzooi in het Midden-Oosten. Ik vraag me serieus af waar dit heen gaat, hoe ziet dit er over 10-20-30 jaar uit?
Links Irak heeft wel geprotesteerd. Links Nederland heeft niet zoveel te maken met Irak.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 15:07 schreef Zienswijze het volgende:
De zogenaamde kopvoddentaks. Daar was men terecht verontwaardigd over. Maar over de "kopvoddentaks" tegen de christenen in Irak hoor je links niet over.
Want jij kent ze allemaal persoonlijk? Hoe weet je of het merendeel niet vertrokken is omdat ze niet midden tussen dat gespuis wilden wonen? Dat lijkt me namelijk veel aannemelijker dan dat ze vrijwillig vertrekken uit de wijk waar je bent opgegroeid.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 15:34 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Frankrijk heeft de Iraakse christenen asiel aangeboden. Ze helpen indirect IS, want IS heeft geen last meer van de Iraakse christenen die naar Frankrijk vertrekken.
[..]
De "oorspronkelijke bewoners" van de Schilderswijk zijn vrijwillig vertrokken ja.
Ja ok, maar de Amerikanen zijn dan nog steeds verantwoordelijk aangezien Saddam na twee door de VS gesteunde staatsgrepen aan de macht kwam in Irak.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 15:08 schreef Tchock het volgende:
Ik denk eerder dat Saddam hoogstpersoonlijk de lont in het kruitvat heeft gegooid. Je kunt niet beweren dat de regio stabiel was onder hem - hij heeft Iran, Koeweit, Israël en Saudi-Arabië aangevallen, chemische wapens gebruikt en genocide gepleegd.
Ik denk vooral dat het westen de radicale moslim ruimte heeft gegeven om te floreren. Zo'n invasie van Irak was natuurlijk koren op de molen van die extremisten.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 15:04 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Volgens mij steunt het westen de rebellen in Syrie juist. De ISIS heeft in Syrie ook terrein gewonnen waar de rebellen in Syrie, met of zonder gedeeltelijke samenwerking, tegen Assad strijden.
Zo zie je maar dat het westen de radicale islam indirect steunt. Net zoals in de jaren '80 in Afghanistan m.b.t. de Taliban. En vervolgens janken dat groepen radicale moslims in het Midden-Oosten sterker worden.
Ja prima, maar dat is iets heel anders dan waar ik tegenin ging: dat de problemen in de regio veroorzaakt zijn door Bush en de inval in Irak in 2003.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 15:36 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Ja ok, maar de Amerikanen zijn dan nog steeds verantwoordelijk aangezien Saddam na twee door de VS gesteunde staatsgrepen aan de macht kwam in Irak.
Ja, in Aragon en Castilië in de euhm... Middeleeuwenquote:Op dinsdag 29 juli 2014 15:35 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Omdat IS een theocratie is. In Aragon/Castilië kregen de moslims ook de keuze: bekeer, vertrek of ga dood. Gelukkig is Nederland geen christelijke theocratie.
Pleur toch op met je gezever mafkees.quote:
Koren op de molen en het creeerde het machtsvacuum waarin ze hun plannen konden uitvoeren.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 15:37 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik denk vooral dat het westen de radicale moslim ruimte heeft gegeven om te floreren. Zo'n invasie van Irak was natuurlijk koren op de molen van die extremisten.
Dank voor de info. Elke Nederlander zou dit moeten lezen. Amerika strijdt niet enkel tegen islamitisch radicalisme en terrorisme maar steunt het ook indirect. Hetzelfde Amerika dat ons wel vrijheidsbeperkingen op wil leggen in de War on Terror.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 15:34 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Bewapening voordat de russen het afghaanse regime te hulp schoten:
https://en.wikipedia.org/wiki/Operation_Cyclone
Ja, en dat ook.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 15:38 schreef LXIV het volgende:
[..]
Koren op de molen en het creeerde het machtsvacuum waarin ze hun plannen konden uitvoeren.
Steunde. Belangrijk verschil. We moeten ophouden te doen alsof 'Het Westen" een zelfstandige entiteit is die in de loop van 60 jaar met hetzelfde bestuur en geweten opereert.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 15:38 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dank voor de info. Elke Nederlander zou dit moeten lezen. Amerika strijdt niet enkel tegen islamitisch radicalisme en terrorisme maar steunt het ook indirect. Hetzelfde Amerkka dat ons wel vrijheidsbeperkingen op wil leggen in de War on Terror.
Steun jij de jizya trouwens?quote:Op dinsdag 29 juli 2014 15:36 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Links Irak heeft wel geprotesteerd. Links Nederland heeft niet zoveel te maken met Irak.
Het is zeer de vraag of inmenging daar het juiste effect teweegbrengt. Op de eerste plaats zou het westen dan bereid moeten zijn om echt een aanzienlijke troepenmacht te sturen en die daar dan ook voor langere tijd te stationeren. Dat kost altijd veel geld en levens.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 15:39 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, en dat ook.
Nu maar eigen rommel opruimen, vind ik.
Ik zou er graag onderzoek doen, maar dan ben ik m'n leven niet zeker.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 15:14 schreef propaganda. het volgende:
[..]
@de rest
Jij bent gewoon niet helemaal lekker in je bovenkamerquote:
In your dreams.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 15:05 schreef oksel12 het volgende:
Nederland vraagt mij elk jaar om geld om mij te beschermen. Belasting.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 15:09 schreef kovenant het volgende:
dus jij vind het in orde als Nederland jou opeens geld gaat vragen om je te beschermen, tegen iets wat normaal gesproken niet eens hort te gebeuren.
of je bekeert je natuurlijk..
http://en.wikipedia.org/w(...)ish_culture_in_Spainquote:Op dinsdag 29 juli 2014 15:13 schreef Zienswijze het volgende:
Bron? Ze werden gewoon conform de sharia gediscrimineerd.
Ja, laten we benadrukken wat een vrij land we wel niet zijn door mensen met een afwijkende mening dood danwel weg te wensen.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 15:44 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Ik zou er graag onderzoek doen, maar dan ben ik m'n leven niet zeker.
Daarbij werden er op die pro Palestina demonstratie door ISIS tumoren gewoon nazistische leuzen geschreeuwd. Het gebrek aan historisch besef is trouwens erg grappig, Onkel Adolf had het namelijk ook niet op moslims, die wou hij ook gewoon een snufje Zyklon B doen.
Mensen die ISIS steunen in Nederland, verdienen het niet om hier te wonen. ISIS is alles wat onze democratie niet is en daarbij de grootste bedreiging voor onze democratie.
Er staan wat dingen in de brand en paar aanwijzingen van vernieling.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 15:17 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Niemand is doodgewenstDood aan de joden is geen doodsverwensing zeker?
Speciaal voor jou heb ik een filmpje gezocht van hoe Parijs eruit zag na de demonstraties tegen het geweld (hoe ironisch dat is zie je zo) in Gaza. Aangezien mainstream media natuurlijk sowieso liegt heb ik een Russisch filmpje voor jou:
quote:Op dinsdag 29 juli 2014 15:13 schreef kovenant het volgende:
word tijd dat er een wereldwijd verbod komt op religie en religieuze opbjecten.
Vrijwillig dus. Niet janken.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 15:36 schreef Hathor het volgende:
Want jij kent ze allemaal persoonlijk? Hoe weet je of het merendeel niet vertrokken is omdat ze niet midden tussen dat gespuis wilden wonen? Dat lijkt me namelijk veel aannemelijker dan dat ze vrijwillig vertrekken uit de wijk waar je bent opgegroeid.
Parijs is nou niet echt het beste voorbeeld om te nemen voor de demonstraties. Veel problemen met allochtone criminele jongeren.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 15:17 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Niemand is doodgewenstDood aan de joden is geen doodsverwensing zeker?
Speciaal voor jou heb ik een filmpje gezocht van hoe Parijs eruit zag na de demonstraties tegen het geweld (hoe ironisch dat is zie je zo) in Gaza. Aangezien mainstream media natuurlijk sowieso liegt heb ik een Russisch filmpje voor jou:
Het zal jouw auto/huis maar zijn, kneusquote:Op dinsdag 29 juli 2014 15:46 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Er staan wat dingen in de brand en paar aanwijzingen van vernieling.
Boehoe.
Bush heeft de sterke centrale regering van Saddam ten val gebracht en meer dan 1 miljoen Iraakse soldaten naar huis gestuurd. Een deel van hen hebben de voorlopers van IS opgericht.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 15:37 schreef Tchock het volgende:
Ja prima, maar dat is iets heel anders dan waar ik tegenin ging: dat de problemen in de regio veroorzaakt zijn door Bush en de inval in Irak in 2003.
Dat gaat onder andere om uranium voorraden (ook in de buurlanden). Die zijn belangrijk voor Frankrijk, omdat ze nogal veel kerncentrales hebben.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 15:06 schreef Tchock het volgende:
[..]
Mali is vergeleken met Irak ook een doodeenvoudig conflict.
Dat gebeurde in de middeleeuwen ja. En IS brengt de middeleeuwen terug.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 15:38 schreef Lothiriel het volgende:
Ja, in Aragon en Castilië in de euhm... MiddeleeuwenLekker vergelijkbaar.
En Saddam op zijn beurt heeft oorlog gevoerd met elk buurland dat hij kon vinden. Ho wacht! Misschien is dit wel geen of-of verhaalquote:Op dinsdag 29 juli 2014 15:46 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Bush heeft de sterke centrale regering van Saddam ten val gebracht en meer dan 1 miljoen Iraakse soldaten naar huis gestuurd. Een deel van hen hebben de voorlopers van IS opgericht.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |