Uhm als je radicale moslimgroeperingen steunt dan besef je tegelijkertijd niet dat je een monster aan het creeeren bent? Radicale islamitische groepen zijn tegen alles wat niet-islamitisch (en tegen andere islamitische stromingen) is dus je wist direct dat de Taliban vroeg of laat als een boomerang tegen het westen terug zou slaan. De strijd tegen de Sovjets had wellicht ook anders aangepakt kunnen worden en niet per se door van diverse verzetsgroepen juist de meest extreem radicale islamitische verzetsgroep te steunen.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 15:22 schreef Tchock het volgende:
[..]
Maar dat is niet per se hypocrisie. Het westen keurde destijds radicale islam niet goed. Het punt was dat er een veel dreigendere gemeenschappelijke vijand bestond in de Sovjet-Unie. Die vielen een strategisch belangrijk land binnen, dus moest het lokale verzet gesteund worden. Natuurlijk wist "het westen" niet dat ze daarmee aan de wieg stonden van een van de gevaarlijkste terreurorganisaties van deze tijd, maar dat is wijsheid achteraf.
In elk geval vind ik het geen argument om dan maar meteen alle anti-radicale geluiden af te wimpelen als hypocriet. Zeker omdat de gemiddelde burger van de steun voor het islamitische verzet weinig af wist.
Het katholicisme biedt bescherming aan voor slechts 2% instaptarief.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 15:13 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Precies. Spaghetti-monster FTW, 3,5% belasting of de gehaktballen-dood.
Hardnekkig baardje, blijft gebanned worden maar komt steeds terug met een andere trollkloon.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 15:14 schreef propaganda. het volgende:
[..]
Niemand is dood gewenst man , geen bewijs gezien dus weer een leugen van de Islamofoben van geenstijl.
@de rest
laat je niet hersenspoelen door de ( westerse/zionistische )media en doe zelf onderzoek,,
Wel apart dan dat ze in Rotterdam wél meeliepen.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 15:22 schreef Peunage het volgende:
[..]
Ja die waren er. Ik weet niet of SP en GL ook mee deden, maar moslims en christenen uit Irak liepen wel mee.
Bron? Zou ik graag meer over lezen.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 15:26 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Nee, Rusland hielp het regime te vechten tegen de extremisten. Die werden voordat het sovjet leger zich er mee ging bemoeien al gesteund door het westen.
Ze wisten wel dat het extremisten waren die tegen een seculier regime vochten.
Simpelweg door wie op deze partijen stemt.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 15:30 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Wel apart dan dat ze in Rotterdam wél meeliepen.
Uiteraard. Mee eens.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 15:22 schreef kovenant het volgende:
[..]
ligt aan het wereld deel.
maar inderdaad niet iedereen steunde de Taliban, ik was toen nog een peuter.
netzoals je niet elke inwoner van Syrie /libie/ irak of iran kan beschuldigen voor de huidige situatie die diep en diep triest is. kan je ook niet "het westen" zo op een hoop gooien.
het is pure hypocrisie dat de landen waar dit nu allemaal speelt zélf amper aan de bel trekken of zélf mee werken.
dát is triest voor de bewoners.
Scientology biedt u 2 levens voor de prijs van 3!quote:Op dinsdag 29 juli 2014 15:29 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het katholicisme biedt bescherming aan voor slechts 2% instaptarief.
Puh. Katholicisme biedt eeuwig leven.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 15:33 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Scientology biedt u 2 levens voor de prijs van 3!
Bewapening voordat de russen het afghaanse regime te hulp schoten:quote:
Frankrijk heeft de Iraakse christenen asiel aangeboden. Ze helpen indirect IS, want IS heeft geen last meer van de Iraakse christenen die naar Frankrijk vertrekken.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 14:52 schreef LXIV het volgende:
Het doelbewust verdrijven van alle Christenen uit Mosul is zelfs al genocide.
De "oorspronkelijke bewoners" van de Schilderswijk zijn vrijwillig vertrokken ja.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 15:04 schreef LXIV het volgende:
Haha. Net als de oorspronkelijke bewoners van de Schilderswijk zeker!
Omdat IS een theocratie is. In Aragon/Castilië kregen de moslims ook de keuze: bekeer, vertrek of ga dood. Gelukkig is Nederland geen christelijke theocratie.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 15:07 schreef Lothiriel het volgende:
Waarom zou je iemand mogen verplichten zich te bekeren, of te vertrekken? Waarom zou iemand belasting moeten betalen om z'n geloof te kunnen houden?
Kijkend naar hoe het 10-20-30 jaar geleden was: precies zoals nu.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 15:34 schreef Jellyboon het volgende:
Manman, wat een stelletje apen. Totale puinzooi in het Midden-Oosten. Ik vraag me serieus af waar dit heen gaat, hoe ziet dit er over 10-20-30 jaar uit?
Links Irak heeft wel geprotesteerd. Links Nederland heeft niet zoveel te maken met Irak.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 15:07 schreef Zienswijze het volgende:
De zogenaamde kopvoddentaks. Daar was men terecht verontwaardigd over. Maar over de "kopvoddentaks" tegen de christenen in Irak hoor je links niet over.
Want jij kent ze allemaal persoonlijk? Hoe weet je of het merendeel niet vertrokken is omdat ze niet midden tussen dat gespuis wilden wonen? Dat lijkt me namelijk veel aannemelijker dan dat ze vrijwillig vertrekken uit de wijk waar je bent opgegroeid.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 15:34 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Frankrijk heeft de Iraakse christenen asiel aangeboden. Ze helpen indirect IS, want IS heeft geen last meer van de Iraakse christenen die naar Frankrijk vertrekken.
[..]
De "oorspronkelijke bewoners" van de Schilderswijk zijn vrijwillig vertrokken ja.
Ja ok, maar de Amerikanen zijn dan nog steeds verantwoordelijk aangezien Saddam na twee door de VS gesteunde staatsgrepen aan de macht kwam in Irak.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 15:08 schreef Tchock het volgende:
Ik denk eerder dat Saddam hoogstpersoonlijk de lont in het kruitvat heeft gegooid. Je kunt niet beweren dat de regio stabiel was onder hem - hij heeft Iran, Koeweit, Israël en Saudi-Arabië aangevallen, chemische wapens gebruikt en genocide gepleegd.
Ik denk vooral dat het westen de radicale moslim ruimte heeft gegeven om te floreren. Zo'n invasie van Irak was natuurlijk koren op de molen van die extremisten.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 15:04 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Volgens mij steunt het westen de rebellen in Syrie juist. De ISIS heeft in Syrie ook terrein gewonnen waar de rebellen in Syrie, met of zonder gedeeltelijke samenwerking, tegen Assad strijden.
Zo zie je maar dat het westen de radicale islam indirect steunt. Net zoals in de jaren '80 in Afghanistan m.b.t. de Taliban. En vervolgens janken dat groepen radicale moslims in het Midden-Oosten sterker worden.
Ja prima, maar dat is iets heel anders dan waar ik tegenin ging: dat de problemen in de regio veroorzaakt zijn door Bush en de inval in Irak in 2003.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 15:36 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Ja ok, maar de Amerikanen zijn dan nog steeds verantwoordelijk aangezien Saddam na twee door de VS gesteunde staatsgrepen aan de macht kwam in Irak.
Ja, in Aragon en Castilië in de euhm... Middeleeuwenquote:Op dinsdag 29 juli 2014 15:35 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Omdat IS een theocratie is. In Aragon/Castilië kregen de moslims ook de keuze: bekeer, vertrek of ga dood. Gelukkig is Nederland geen christelijke theocratie.
Pleur toch op met je gezever mafkees.quote:
Koren op de molen en het creeerde het machtsvacuum waarin ze hun plannen konden uitvoeren.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 15:37 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik denk vooral dat het westen de radicale moslim ruimte heeft gegeven om te floreren. Zo'n invasie van Irak was natuurlijk koren op de molen van die extremisten.
Dank voor de info. Elke Nederlander zou dit moeten lezen. Amerika strijdt niet enkel tegen islamitisch radicalisme en terrorisme maar steunt het ook indirect. Hetzelfde Amerika dat ons wel vrijheidsbeperkingen op wil leggen in de War on Terror.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 15:34 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Bewapening voordat de russen het afghaanse regime te hulp schoten:
https://en.wikipedia.org/wiki/Operation_Cyclone
Ja, en dat ook.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 15:38 schreef LXIV het volgende:
[..]
Koren op de molen en het creeerde het machtsvacuum waarin ze hun plannen konden uitvoeren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |