abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 27 juli 2014 @ 15:12:43 #1
361691 DeJori
Zorgt hier voor de veiligheid
pi_142779294
Laatste updates;

- Eerste slachtoffer is geïdentificeerd; Nederlandse nationaliteit
- Donderdag stemt het Oekrainse parlement over inzet gewapende internationale troepen in rampgebied
- Nederlandse marechaussees aangekomen in Oekraïne maar nog niet ingezet
- Voorlopig laatste vlucht met stoffelijke resten geland in Eindhoven
- Volgens de zwarte doos is er een enorm drukverlies geweest, en is dat de oorzaak van de crash. Drukverlies op deze schaal wijst op een raketinslag.

Screenshot uit video van de Buk luchtafweerinstallatie enkele uren voor de fatale beschieting

Mogelijk bewijs van een raketinslag.

De separatisten overhandigen de zwarte dozen over aan de Maleisiërs:

Actueel:
Livestream NPO 1 (NOS): http://www.npo.nl/live

Journalisten ter plekke:
https://twitter.com/PaulSonne
https://twitter.com/obk
https://twitter.com/ChristopherJM
https://twitter.com/maxseddon
Overzicht van alle Twitteraccounts van journalisten ter plekke :
https://twitter.com/Bertine83/mh17-eyes-on-site/members

Situatie vlucht MH17:
Passagiersvlucht MH17 van Malaysia Airlines vertrok donderdag 17 juli om 12:15 Nederlandse tijd van Schiphol Airport Amsterdam richting Kuala Lumpur. Het toestel (een Boeing 777) verdween van de radar boven de Krim om 16:15 Nederlandse tijd volgens de Oekraïense luchtverkeersleiding. Niet veel later werd bekend dat het toestel was neergestort, waarbij alle 298 inzittende zijn omgekomen. Naar verluid is het toestel uit de lucht geschoten door een raket.

Slachtoffers:
Nationaliteiten slachtoffers vlucht MH17
· 193 Nederland
· 43 Maleisië
· 27 Australië
· 12 Indonesië
· 10 Verenigd Koninkrijk
· 4 België
· 4 Duitsland
· 3 Filippijnen
· 1 Canada
· 1 Nieuw-Zeeland
Totaal: 298

Officiële passagierslijst

De slachtoffers krijgen een gezicht - Daily Mail
Profielen van de AIDSonderzoekers en enkele andere internationaal bekendere experts (Amnesty, etc.) - NY Times

Belangrijk LET OP!!!
quote:
0s.gif Op donderdag 17 juli 2014 18:42 schreef yvonne het volgende:
Geen persoonsgegeven, je blurt maar - Geen foto's van lijken
Commentaar in feedback.
Lijken kun je fijn achter een spoiler of via een linkje doen, doei.
Verder: De passagierslijst hierboven is met expliciete toestemming van Yvonne geplaatst, waarschuwing blijft verder van kracht. Grappen kunnen in ONZ (incl. 'toch wel dichtbij' onzin), samenzweringstheorieën kunnen naar TRU/BNW, klachten naar Feedback.

Samenvatting:

• Vlucht MH17 is even na 5 uur op 17 juli (lokale tijd) neergestort. Wraktstukken en lichamen liggen over een gebied van 10-15 km verspreid.
• Hoewel nog niet officieel bevestigd, wijst alles op dat het vliegtuig is neergehaald met een raket vanaf de grond
• Veel landen leggen de schuld bij pro-Russische separatisten in Oekraïne
• Rusland legt de schuld bij de Oekraïense overheid
• Nederland wacht verdere berichtgeving af voordat een schuldige wordt aangewezen, maar Rutte beloofde dat de daders vervolgd en berecht zullen worden.
• Obama wijst geen schuldige aan, maar maakt duidelijk dat alles lijkt te wijzen op de schuld van de rebellen, en dat dergelijke wapens en training daarvoor alleen mogelijk zouden zijn met Russische inbreng
• Separatisten bezetten de crashsite en weigeren/limiteren toegang voor de onafhankelijke onderzoekers
• Bovendien zouden de rebellen lichamen en ander bewijsmateriaal hebben weggehaald
• De zwarte dozen zouden in handen van de rebellen zijn
• Ruim 200 lichamen zijn op dit moment geborgen en geplaatst in een trein met koelwagons. Deze trein is momenteel onderweg naar Donetsk, zonder de OVSE en de andere experts. Verwacht wordt dat de trein hierna naar Kharkiv gaat.
• Bij de VN Veiligheidsraad ligt een voorbeeldresolutie klaar die alle landen oproept volledig mee te werken aan de berging van slachtoffers en verder onderzoek. Minister Timmermans is aanwezig bij de Veiligheidsraad.
• De zwarte dozen zijn door de separatisten aan de Maleisiërs overhandigd.

Overige feiten/speculaties

• Het raketsysteem zou een BUK missile system zijn. Een raket van dit systeem vliegt met ruim Mach 3 en heeft een maximaal hoogtebereik van ongeveer 25 km.

• MH17 vloog op 33000 ft (ong. 10 km). Dit deel van het luchtruim was veilig verklaard door zowel IATA als ICAO

• Malaysia Airlines stelt per direct $5000 per passagier aan de nabestaanden beschikbaar voor directe kosten, de volledige schadevergoeding volgt. Het eerder geplande transport van nabestaanden naar de crashsite is afgelast wegens de gespannen situatie.

• Onder de slachtoffers bevonden zich minimaal 6 wetenschappers en experts die onderweg waren naar Melbourne voor een conferentie over HIV/AIDS. Ook oud-president van de International AIDS Society, Joep Lange, is één van de slachtoffers

Toespraak Minister Timmermans bij de VN Veiligheidsraad

Verschillende persconferenties Mark Rutte
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Toespraak Koning Willem-Alexander

Video speech Obama omtrent MH17

Video's VN Veiligheidsraad spoedbijeenkomst
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verklaringen Malaysia Airlines:
Friday, July 18, 08:20 PM GMT +0800 Media Statement 4 : MH17 Incident

Video van generaal buiten dienst Frans van Kappen waarom militair ingrijpen geen optie is

Video van persconferentie separatistenleider Alexander Borodai

Nieuwsberichten omtrent slachtoffers:
SPOILER
Video's van lokale bewoners van de crashsite
SPOILER
'Zwarte doos bevestigt raketinslag MH17'
SPOILER
Eerst slachtoffer is geïdentificeerd;
ronfresen twitterde op zaterdag 26-07-2014 om 19:56:30 Eerste (Nederlandse) slachtoffer geïdentificeerd. #MH17 reageer retweet
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
  zondag 27 juli 2014 @ 15:14:09 #2
367004 TBakkert
Aleksandr Bukharov
pi_142779343
Dat duurde lang.
"Ik vind Marcellis wel zo iemand die er op zijn 28e achter komt dat hij eigenlijk linksbenig is." - Tim86
"Marcellis legt ze zo op de stropdas. Mits ze een stropdas van 8 meter aan zouden hebben." - Toefjes
kortom:
pi_142779432
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 15:09 schreef meth1745 het volgende: [..] Toon me één uitspraak van iemand van de NAVO of een minister van buitenlandse zaken van een Westerse regering (en dan geen Baltische staten of Polen of Canada) die zoiets zegt.
Ze hoeven toch niets te zeggen? :') alsof de NAVO alles van te voren moet aankondigen. Je snapt toch zelf ook wel dat interventie momenteel dichterbij is dan ooit te voren? Waarom zou Poetin met het oog van de wereld gericht op Oekraïne oorlogje gaan spelen daar? Waarom niet even afwachten, Poetin is een geniaal politicus. Die heeft echt wel door wat hij nu wel en niet moet doen. Zijn kansen komen zoals altijd later wel weer. Als het westen dit alles weer vergeten is.
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
  zondag 27 juli 2014 @ 15:18:02 #4
262 Re
Kiss & Swallow
pi_142779451
Mh17 vloog op 35k en ging naar 33k (niet naar 30k dacht ik) om even aanvullend te zijn op de OP?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_142779457
Bron van de bewering dat Duitsland eventueel niet mee wil werken aan nieuwe sancties tenzij gedragen door de hele EU schijnt dit interview te zijn: http://www.deutschlandfun(...)am:article_id=292798

En dat gaat dan om deze vraag / antwoord:

quote:
Remme: Kunt u zich een situatie moet in Duitsland zeggen: Nee, we kunnen niet steunen deze eis, omdat het gewoon zou zijn ingrijpende gevolgen voor ons?

Steinmeier: Natuurlijk kan ik me voorstellen dat. Ik kan ook situaties waarin voorstellen andere Europese lidstaten, alleen de sancties die Duitsland beïnvloeden en een paar andere me voorstellen. Dus zou ik het niet eens. Als er negatieve gevolgen, dan moeten ze worden gedragen in Europa als geheel. En dan heb je een pakket van mogelijke sancties zo uitgebalanceerd dat er wapenindustrie, financiën, hoogwaardige technologie en vele andere dingen betreft.
Heb 't door Google Translate gehaald, en eigenlijk zegt hij niet veel verkeerd. Dus mijn conclusie in het laatste topic was wat voorbarig ;)
  zondag 27 juli 2014 @ 15:19:34 #6
430467 Fapsalon
kloon van Mapima
pi_142779488
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 15:18 schreef Scrummie het volgende:
Bron van de bewering dat Duitsland eventueel niet mee wil werken aan nieuwe sancties tenzij gedragen door de hele EU schijnt dit interview te zijn: http://www.deutschlandfun(...)am:article_id=292798

[..]

Heb 't door Google Translate gehaald, en eigenlijk zegt hij niet veel verkeerd. Dus mijn conclusie in het laatste topic was wat voorbarig ;)
jah daar heb je wel een punt
het weeshuis staat in de brand, weg wezen
pi_142779513
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 15:17 schreef tofastTG het volgende:

[..]

Ze hoeven toch niets te zeggen? :') alsof de NAVO alles van te voren moet aankondigen. Je snapt toch zelf ook wel dat interventie momenteel dichterbij is dan ooit te voren? Waarom zou Poetin met het oog van de wereld gericht op Oekraïne oorlogje gaan spelen daar? Waarom niet even afwachten, Poetin is een geniaal politicus. Die heeft echt wel door wat hij nu wel en niet moet doen. Zijn kansen komen zoals altijd later wel weer. Als het westen dit alles weer vergeten is.
Een geniaal politicus? Of een zeer matig tacticus?
Volgens mij volgt hij maar één koers en weet zijn rechterhand niet wat zijn linkerhand doet.
En overigens is het verre van geniaal om te denken dat je Rusland in isolement kunt laten opbloeien.
I´m back.
  zondag 27 juli 2014 @ 15:20:28 #8
361691 DeJori
pi_142779516
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 15:18 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Sterker nog, de minister van Financiën zegt het volgende:

quote:
"Economic interests are not the top priority. The top priority is ensuring stability and peace," Finance Minister Wolfgang Schaeuble was quoted by the newspaper as saying.

https://uk.news.yahoo.com(...)usiness.html#MRRwyCi
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
pi_142779525
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 15:17 schreef tofastTG het volgende:

[..]

De NAVO heeft al ondubbelzinnig duidelijk gemaakt dat het niet zou ingrijpen als Rusland zou binnenvallen en met z'n tanks tot in Kiev zou rijden. Dat is nu net de reden waarom Moldavië, Oekraine en Georgië momenteel zeker niet bij de NAVO kunnen aansluiten, omdat ze een conflict met Rusland hebben.
pi_142779526
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 15:20 schreef DeJori het volgende:

[..]

[..]

Ja precies, dank voor dat artikel.
pi_142779604
Ondertussen in Rusland: http://rt.com/on-air/navy-parade-severomorsk-russia/

Mooie parade.
  zondag 27 juli 2014 @ 15:24:35 #12
321876 Cherna
Fuck the System
pi_142779640
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 15:20 schreef DeJori het volgende:

Leuk gezegd, maar wat vind het volk daarvan als ze hun banen gaan verliezen etc en wat kunnen dan de gevolgen zijn. Sancties, hebben ze ooit geholpen?
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  zondag 27 juli 2014 @ 15:26:29 #13
361691 DeJori
pi_142779682
maxseddon twitterde op zondag 27-07-2014 om 15:24:09 U.S. releases images it says show Russia using artillery only found in Russia to shell Ukrainian positions. http://t.co/js3lTV5Gkr reageer retweet
pi_142779684
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 15:24 schreef Cherna het volgende:

[..]

Leuk gezegd, maar wat vind het volk daarvan als ze hun banen gaan verliezen etc en wat kunnen dan de gevolgen zijn. Sancties, hebben ze ooit geholpen?
Geeft de economie een enorme opdoffer idd, daar waar de crisis nog steeds even hard gevoeld wordt in bijv. werkeloosheid.
I´m back.
pi_142779756
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 15:23 schreef Scrummie het volgende:

Mooie parade.
Met Poetin erbij.
Make my day!
pi_142779769
quote:
1s.gif Op zondag 27 juli 2014 15:29 schreef agter het volgende:

[..]

Met Poetin erbij.
Is ie erbij ja? Las het al maar had 'm nog niet gespot :P
pi_142779776
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 15:29 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Was net in beeld. :)
Make my day!
  zondag 27 juli 2014 @ 15:30:31 #18
367004 TBakkert
Aleksandr Bukharov
pi_142779782
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 15:29 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Hij was net in beeld, met leuke Aviator sunglasses op. _O-
"Ik vind Marcellis wel zo iemand die er op zijn 28e achter komt dat hij eigenlijk linksbenig is." - Tim86
"Marcellis legt ze zo op de stropdas. Mits ze een stropdas van 8 meter aan zouden hebben." - Toefjes
kortom:
pi_142779813
quote:
1s.gif Op zondag 27 juli 2014 15:30 schreef agter het volgende:

[..]

Was net in beeld. :)
Ah oke, heb 'm niet constant aan staan ;). Zag wel een generaal ofzo, even saluteren voor de camera.
pi_142779822
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 15:23 schreef Scrummie het volgende:

Mooie parade.
Goede muziek ook. :')
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_142779852
Vol in beeld!
Make my day!
  zondag 27 juli 2014 @ 15:34:02 #22
361691 DeJori
pi_142779872
quote:

[..]

Sancties, hebben ze ooit geholpen?
quote:
6. Gevolgen van sancties
Maaruh, halen economische sancties eigenlijk wat uit? Waarschijnlijk weinig, zoals we al eerder schreven. Een studie naar de geschiedenis van economie sancties tussen 1915 en 1990 telt 116 gevallen. Volgens de auteurs waren hiervan 40 sancties (34%) succesvol. Een andere studie met de toepasselijke titel ‘Why Economic Sanctions Do Not Work’ keek opnieuw naar de resultaten en vond dat niet 34%, maar slechts 5% daadwerkelijk als effectief kon worden beschouwd.

http://daskapital.nl/2014/07/export_rusland_eu.html
pi_142779895
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 15:33 schreef agter het volgende:
Vol in beeld!
Nu zag ik 'm ja, de eindbaas.
  zondag 27 juli 2014 @ 15:37:57 #24
399258 n0sferat2
houdt van vijgen
pi_142779959
Dat onderzoek daar wordt dus niks meer. :')
Waar geen menselijkheid heerst, is het aan u om te streven naar humaniteit.
pi_142779965
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 15:35 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Nu zag ik 'm ja, de eindbaas.
Mm, ik weet niet of het zo'n eindbaas is eigenlijk, mijn mening verandert wel.
Het is een revanchistisch politicus, die Ruslands oude glorie wil herstellen en dien aangaande heeft hij een paranoïde wereldbeeld gecreëerd in de media, dat er uiteindelijk toe leidt dat Rusland in een isolement komt te verkeren, waar zijn onderdanen gedwee bij staan te juichen.
I´m back.
pi_142779976
Is het een optie dat het Westen slaags raakt met het Oekrainse leger om de rampplek veilig te stellen?
pi_142779986
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 15:38 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Het is een revanchistisch politicus, die Ruslands oude glorie wil herstellen en dien aangaande heeft hij een paranoïde wereldbeeld gecreëerd in de media, dat er uiteindelijk toe leidt dat Rusland in een isolement komt te verkeren.
Hel jammer is dat. Voor de hele wereld.
Make my day!
  zondag 27 juli 2014 @ 15:39:55 #28
367004 TBakkert
Aleksandr Bukharov
pi_142780005
quote:

[..]

Het is een revanchistisch politicus, die Ruslands oude glorie wil herstellen en dien aangaande heeft hij een paranoïde wereldbeeld gecreëerd in de media, dat er uiteindelijk toe leidt dat Rusland in een isolement komt te verkeren.
Dat klopt, toch denk ik niet dat hij nu overhaast zal reageren, want dan is hij terecht de zondebok. Rusland wordt echter ook door de VS in een isolement gedrukt door de openlijke steunbetuigingen aan de Palestijnen.
kortom:
pi_142780020
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 15:38 schreef Loekie1 het volgende:
Is het een optie dat het Westen slaags raakt met het Oekrainse leger om de rampplek veilig te stellen?
:') Wat gebruik jij als ik vragen mag?
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
pi_142780021
quote:
Nou nee, denk ik, ik denk wel dat de politici daar geen greep hebben op hun eigen leger. Men moet dus wat hoge bevelhebbers vervangen, denk ik, het westen kan proberen hen daartoe over te halen...
I´m back.
pi_142780033
quote:
Nee. dat is geen optie.
#superniger2020
pi_142780072
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 15:39 schreef TBakkert het volgende:

[..]

Dat klopt, toch denk ik niet dat hij nu overhaast zal reageren, want dan is hij terecht de zondebok. Rusland wordt echter ook door de VS in een isolement gedrukt door de openlijke steunbetuigingen aan de Palestijnen.
Die openlijke steunbetuigingen aan de Palestijnen is een beleid dat wordt ingegeven door Putins paranoïde wereldbeeld natuurlijk. We moeten niet vergeten dat we dealen met iemand die bwvs net zo gek is als de gemiddelde BNW'er, om het op zijn FOK!kiaans uit te drukken.
I´m back.
pi_142780094
quote:
Het gaan niet om het Oekrainse leger, het gaat om de Russische seperatisten.
pi_142780108
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 15:39 schreef TBakkert het volgende:

[..]

Wat??? :?
Rusland en Israel zijn twee landen die zich weinig met elkaars politiek bemoeien. Israel zegt niets over Oekraine, en ik heb nog geen Russische uitspraken over Israel gelezen...
  zondag 27 juli 2014 @ 15:47:42 #35
361691 DeJori
pi_142780189
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 15:44 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Rusland en Israel zijn twee landen die zich weinig met elkaars politiek bemoeien. Israel zegt niets over Oekraine, en ik heb nog geen Russische uitspraken over Israel gelezen...
qft. Enige wat er uit Rusland komt rondom dit conflict zijn uitspraken als deze:
[quote]Putin “stressed that there is no alternative to ceasefire and a political settlement” and “reiterated his readiness to facilitate mediatory efforts and the implementation of peace initiatives, including within the UN framework,” the presidential press service said.

http://en.itar-tass.com/russia/742002

[ Bericht 10% gewijzigd door paddy op 27-07-2014 15:49:06 ]
pi_142780283
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 15:44 schreef Automatisch het volgende:

[..]

Het gaan niet om het Oekrainse leger, het gaat om de Russische seperatisten.
Slaags met beiden dan.
pi_142780347
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 15:42 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Die openlijke steunbetuigingen aan de Palestijnen is een beleid dat wordt ingegeven door Putins paranoïde wereldbeeld natuurlijk. We moeten niet vergeten dat we dealen met iemand die bwvs net zo gek is als de gemiddelde BNW'er, om het op zijn FOK!kiaans uit te drukken.
Mooi betoog, ware het niet dat die openlijke steunbetuigingen non-existent zijn.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_142780358
quote:
1s.gif Op zondag 27 juli 2014 15:52 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Mooi betoog, ware het niet dat die openlijke steunbetuigingen non-existent zijn.
Ik zie het idd...
I´m back.
  zondag 27 juli 2014 @ 15:54:14 #39
321876 Cherna
Fuck the System
pi_142780373
quote:

[..]

Het is een revanchistisch politicus, die Ruslands oude glorie wil herstellen en dien aangaande heeft hij een paranoïde wereldbeeld gecreëerd in de media, dat er uiteindelijk toe leidt dat Rusland in een isolement komt te verkeren, waar zijn onderdanen gedwee bij staan te juichen.
En daar ligt dus de fout. Jarenlang hebben we Poetin bejubeld ondanks alle mensenrechten schendingen etc en zijn gang laten gaan. Zelfs prins Pils dronk een pilsje. Alles in het belang van het grote geld.
Het voordeel is dat Poetin doet wat hij zegt terwijl de EU totaal verdeeld is en constant draait.
luister naar het gesprek van Derk Sauer gisteren in Nieuwsuur, die toch zal weten hoe de Rus denkt.
pi_142780394
quote:

[..]

Putin zei laatst nog dat hij vond dat Israel het recht heeft om zichzelf te verdedigen:
quote:
"I support the struggle of Israel as it attempts to protect its citizens. I also heard about the shocking murder of the three youths. It is an act that cannot be allowed, and I ask you to transmit my condolences to the families," added the Russian president, in referring to the abduction and murder of three teens in June by Hamas terrorists.
http://www.israelnational(...)/182754#.U9UEf_mSxWg
pi_142780420
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 15:54 schreef Cherna het volgende:

[..]

En daar ligt dus de fout. Jarenlang hebben we Poetin bejubeld ondanks alle mensenrechten schendingen etc. Zelfs prins Pils dronk een pilsje. Alles in het belang van het grote geld.
Het voordeel is dat Poetin doet wat hij zegt terwijl de EU totaal verdeeld is en constant draait.
luister naar het gesprek van Derk Sauer gisteren in Nieuws Uur, die toch zal weten hoe de Rus denkt.
Ja, maar dus niemand heeft ooit opgelet op Putin, wat voor politicus dit in feite is. Een revanchistische politicus met slechts één doel voor ogen. Ik heb dat gister ook gezien.
I´m back.
pi_142780425
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 15:54 schreef Cherna het volgende:

[..]

En daar ligt dus de fout. Jarenlang hebben we Poetin bejubeld ondanks alle mensenrechten schendingen etc en zijn gang laten gaan. Zelfs prins Pils dronk een pilsje. Alles in het belang van het grote geld.
luister naar het gesprek van Derk Sauer gisteren in Nieuwsuur, die toch zal weten hoe de Rus denkt.
Volgens mij doet Poetin juist het tegenovergestelde van wat hij zegt :')
Woord.
pi_142780462
quote:

[..]

En nu blijkt dat er geen sprake is van "openlijke steunbetuigingen" ga je waarschijnlijk het ontbreken ervan verklaren door Putins paranoide wereldbeeld... :')
  zondag 27 juli 2014 @ 15:57:35 #44
367004 TBakkert
Aleksandr Bukharov
pi_142780480
quote:

[..]

Als iemand door een paranoïde wereldbeeld de juiste dingen doet, dan heb ik daar absoluut geen problemen mee. Zo hebben de Amerikanen vast en zeker een juist wereldbeeld, maar die zijn een meester in het verdraaien van feiten en het creëren van conflicten.
quote:

[..]

Volgens mij heb ik recent nog ergens gelezen dat Rusland de soevereine Palestijnse staat erkent. Dat is een doorn in het oog van de Israëli's en de Amerikanen.
kortom:
pi_142780505
quote:
2s.gif Op zondag 27 juli 2014 15:57 schreef TBakkert het volgende:

Volgens mij heb ik recent nog ergens gelezen dat Rusland de soevereine Palestijnse staat erkent. Dat is een doorn in het oog van de Israëli's en de Amerikanen.
^O^
  zondag 27 juli 2014 @ 15:58:30 #46
367004 TBakkert
Aleksandr Bukharov
pi_142780513
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 15:58 schreef helitt het volgende:

[..]

^O^
?
kortom:
pi_142780522
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 15:57 schreef meth1745 het volgende:

[..]

En nu blijkt dat er geen sprake is van "openlijke steunbetuigingen" ga je waarschijnlijk het ontbreken ervan verklaren door Putins paranoide wereldbeeld... :')
Nee. Ik nam het aan als vaststaand feit.
I´m back.
pi_142780528
quote:
5s.gif Op zondag 27 juli 2014 15:58 schreef TBakkert het volgende:

[..]

?
Mooi dat Palastina erkennen ...
  zondag 27 juli 2014 @ 15:59:50 #49
367004 TBakkert
Aleksandr Bukharov
pi_142780545
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 15:59 schreef helitt het volgende:

[..]

Mooi dat Palastina erkennen ...
Jij bent waarschijnlijk niet helemaal op de hoogte van de chaos die daar door de Britten, Fransen en Amerikanen is gecreëerd. :P
kortom:
pi_142780555
Kniesoor maar ist Putin of Poetin? Input hehe
  zondag 27 juli 2014 @ 16:00:11 #51
361691 DeJori
pi_142780558
Zullen we er maar geen Israel-Palestina topic van maken?
  zondag 27 juli 2014 @ 16:01:03 #52
367004 TBakkert
Aleksandr Bukharov
pi_142780583
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 16:00 schreef empa1010 het volgende:
Kniesoor maar ist Putin of Poetin? Input hehe
Het maakt geen zak uit hoe je het schrijft. Nederlandse transliteratie is officieel Poetin, internationaal of Engelse transliteratie is Putin. :P
kortom:
pi_142780617
Vind ik raar maar kan aan mij liggen.
  zondag 27 juli 2014 @ 16:02:28 #54
321876 Cherna
Fuck the System
pi_142780629
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 15:55 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, maar dus niemand heeft ooit opgelet op Putin, wat voor politicus dit in feite is. Een revanchistische politicus met slechts één doel voor ogen. Ik heb dat gister ook gezien.
Zowel de VS als Rusland bedrijven politiek die niet deugt. Over de rug van het volk. Wat dat betreft is er voor mij geen verschil. En omdat ik in de EU woon kies ik dan maar voor de VS als je dan toch moet kiezen tussen twee kwaden.
Ik baal gewoon dat nu plots de Russen het moeten ontgelden. Dan heb ik het over het volk en niet hun leiders.
  zondag 27 juli 2014 @ 16:03:34 #55
367004 TBakkert
Aleksandr Bukharov
pi_142780664
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 16:02 schreef empa1010 het volgende:
Russisch doet het niet op FOK!, anders hadden misverstanden voorkomen kunnen worden.
kortom:
  zondag 27 juli 2014 @ 16:03:41 #56
361691 DeJori
pi_142780673
Hoe lang zou die ministerraad van vanmiddag duren? We kregen daarna een presco van Rutte en Opstelten en die wil ik graag zien.
pi_142780699
quote:
1s.gif Op zondag 27 juli 2014 15:18 schreef Re het volgende:
Mh17 vloog op 35k en ging naar 33k (niet naar 30k dacht ik) om even aanvullend te zijn op de OP?
Waar haal je dat vandaan? volgens de vluchtgegevens vloog het toestel op 31k en klom boven Oekraïne naar 33k
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  zondag 27 juli 2014 @ 16:04:22 #58
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_142780701
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 16:02 schreef empa1010 het volgende:
Gaddafi? Kadafi? Qaddafi?
2019: The Great Awakening
pi_142780702
quote:
10s.gif Op zondag 27 juli 2014 16:03 schreef TBakkert het volgende:

[..]

Russisch doet het niet op FOK!, anders hadden misverstanden voorkomen kunnen worden.
Путин
pi_142780704
quote:
1s.gif Op zondag 27 juli 2014 15:18 schreef Re het volgende:
Nee hoor, initiële klim was naar FL310 (31.000 voet), daarna geklommen naar FL330 (33.000 voet): http://nl.flightaware.com(...)Z/EHAM/WMKK/tracklog
pi_142780714
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 16:02 schreef Cherna het volgende:

[..]

Zowel de VS als Rusland bedrijven politiek die niet deugt. Over de rug van het volk. Wat dat betreft is er voor mij geen verschil. En omdat ik in de EU woon kies ik dan maar voor de VS als je dan toch moet kiezen tussen twee kwaden.
Ik baal gewoon dat nu plots de Russen het moeten ontgelden. Dan heb ik het over het volk en niet hun leiders.
Nou ja, je hebt Derk Sauer ook gezien. De door Putin geleide media hebben de bevolking geheel rijp gemaakt, zeg maar. De angst is dat ze op een ochtend wakker worden en dat de tanks van de NAVO in de straten van Moskou rijden.
I´m back.
pi_142780722
quote:
6s.gif Op zondag 27 juli 2014 16:04 schreef Waterdrinker het volgende:

[..]

Путин
:o
Woord.
  zondag 27 juli 2014 @ 16:05:07 #63
367004 TBakkert
Aleksandr Bukharov
pi_142780726
quote:
6s.gif Op zondag 27 juli 2014 16:04 schreef Waterdrinker het volgende:

[..]

Путин
Vorige keer dat ik het gebruikte om Oekraïne te spellen, werden het allemaal de tekentjes die je in beeld krijgt als je in je quote-scherm zit. _O_
kortom:
  zondag 27 juli 2014 @ 16:06:12 #64
399258 n0sferat2
houdt van vijgen
pi_142780757
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 16:05 schreef TBakkert het volgende:

[..]

Vorige keer dat ik het gebruikte om Oekraïne te spellen, werden het allemaal de tekentjes die je in beeld krijgt als je in je quote-scherm zit. _O_
Украïна. :D
  zondag 27 juli 2014 @ 16:06:55 #65
175369 Studiotje
Kleuterjuf
pi_142780783
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 16:06 schreef Voszje het volgende:

[..]

He he he, let op je woorden he :P
  zondag 27 juli 2014 @ 16:07:12 #66
367004 TBakkert
Aleksandr Bukharov
pi_142780792
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 16:06 schreef Voszje het volgende:

[..]

Maar dat is Oekraïens en niet Russisch.
kortom:
  zondag 27 juli 2014 @ 16:07:22 #67
399258 n0sferat2
houdt van vijgen
pi_142780799
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 16:06 schreef Studiotje het volgende:

[..]

He he he, let op je woorden he :P
Altijd natuurlijk.
  zondag 27 juli 2014 @ 16:07:44 #68
399258 n0sferat2
houdt van vijgen
pi_142780812
quote:
12s.gif Op zondag 27 juli 2014 16:07 schreef TBakkert het volgende:

[..]

Maar dat is Oekraïens en niet Russisch.
Dat weet ik. Maar beiden Cyrillisch.
  zondag 27 juli 2014 @ 16:08:42 #69
367004 TBakkert
Aleksandr Bukharov
pi_142780845
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 16:07 schreef Voszje het volgende:

[..]

Dat weet ik. Maar beiden Cyrillisch.
Dat klopt. ^O^
kortom:
  zondag 27 juli 2014 @ 16:08:52 #70
321876 Cherna
Fuck the System
pi_142780850
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 16:04 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nou ja, je hebt Derk Sauer ook gezien. De door Putin geleide media hebben de bevolking geheel rijp gemaakt, zeg maar. De angst is dat ze op een ochtend wakker worden en dat de tanks van de NAVO in de straten van Moskou rijden.
Inderdaad. Maar de EU geeft Poetin ook die hand. Ook dat zei Derk. De EU die steeds verder oprukt naar Russische grenzen zijn natuurlijk uitermate geschikt om propaganda te voeren.
Daarom ook dat ik ooit gezegd heb dat een blok VS/EU/GOS(zou zeer machtig zijn geweest) beter voor ons allemaal was geweest.
Maar goed dat is totaal mislukt om welke reden dan ook.
pi_142780859
Hoe groot is het verschil tussen Oekraïens en Russisch eigenlijk? Weet iemand dat?
Woord.
  zondag 27 juli 2014 @ 16:09:40 #72
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_142780866

Beelden van vandaag?

Hij zegt dat ze spullen teruggevonden hebben zoals ID's en bankpassen die er eerst niet lagen, dus teruggelegd
2019: The Great Awakening
  zondag 27 juli 2014 @ 16:10:54 #73
399258 n0sferat2
houdt van vijgen
pi_142780903
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 16:09 schreef Midnight_snack het volgende:
Hoe groot is het verschil tussen Oekraïens en Russisch eigenlijk? Weet iemand dat?
Het is een beetje te vergelijken met Nederlands en Duits. Alhoewel in het Oekraïens ook redelijk wat woorden zijn die in het oud-Russisch werden gebruikt en daarom kan men elkaar wel redelijk begrijpen. Maar goed, Russisch is in Oekraïne veel gesproken.
  zondag 27 juli 2014 @ 16:10:55 #74
430467 Fapsalon
kloon van Mapima
pi_142780905
quote:
twee keer de helft.
het weeshuis staat in de brand, weg wezen
  zondag 27 juli 2014 @ 16:11:26 #75
367004 TBakkert
Aleksandr Bukharov
pi_142780928
quote:
Enorm klein. Volgens mij heeft het Oekraïens alleen wat meer invloeden van West-Slavische talen meegekregen, maar het grootste deel van de woorden is ongeveer hetzelfde.
kortom:
pi_142780931
quote:
ja van vandaag.
Want ik zie ook die vader die opzoek is naar zijn dochter, tussen de wrakstukken.
Make my day!
  zondag 27 juli 2014 @ 16:11:30 #77
361691 DeJori
pi_142780932
quote:
Nederland is vandaag niet bij de crashsite geweest omdat de weg vanaf Donetsk was afgesloten.
quote:
Veel overeenkomsten. Veel woorden zijn hetzelfde maar worden net anders geschreven. Als je Oekraïens probeert te vertalen met Google Translate en hij staat op Russisch, dan vertaalt 'ie ongeveer de helft.
pi_142780997
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 16:10 schreef Voszje het volgende:

[..]

Het is een beetje te vergelijken met Nederlands en Duits. Alhoewel in het Oekraïens ook redelijk wat woorden zijn die in het oud-Russisch werden gebruikt en daarom kan men elkaar wel redelijk begrijpen. Maar goed, Russisch is in Oekraïne veel gesproken.
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 16:11 schreef TBakkert het volgende:

[..]

Enorm klein. Volgens mij heeft het Oekraïens alleen wat meer invloeden van West-Slavische talen meegekregen, maar het grootste deel van de woorden is ongeveer hetzelfde.
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 16:11 schreef DeJori het volgende:

[..]

Nederland is vandaag niet bij de crashsite geweest omdat de weg vanaf Donetsk was afgesloten.

[..]

Veel overeenkomsten. Veel woorden zijn hetzelfde maar worden net anders geschreven. Als je Oekraïens probeert te vertalen met Google Translate en hij staat op Russisch, dan vertaalt 'ie ongeveer de helft.
Ah thanks. Vroeg me af hoe ik het moest zien.
Woord.
pi_142781019
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 16:08 schreef Cherna het volgende:

[..]

Inderdaad. Maar de EU geeft Poetin ook die hand. Ook dat zei Derk. De EU die steeds verder oprukt naar Russische grenzen zijn natuurlijk uitermate geschikt om propaganda te voeren.
Daarom ook dat ik ooit gezegd heb dat een blok VS/EU/GOS(zou zeer machtig zijn geweest) beter voor ons allemaal was geweest.
Maar goed dat is totaal mislukt om welke reden dan ook.
Ja, idd, maar tegen de zin van de EU-burgers in. Ik bedoel zitten we hier te wachten op weer een lading goedkope arbeiders uit al die landen? Ja, is goed voor de economie zeggen Rutte en consorten. Nee, zegt de bevolking.
Maar goed, ergens is incorporatie in de EU wel weer goed, dat zou kunnen leiden tot stabilisering, ware het dus niet de revanchistische politiek van Putin.
Die Britse historicus Ash verwoordde het goed: Nederland zoals we de EU als ideaal zien en Oekraïne het oude Europa zoals we dat niet meer willen zien, ivm hoe met de slachtoffers wordt omgegaan.
I´m back.
  zondag 27 juli 2014 @ 16:14:57 #80
338108 SecretStoryWous
Geld verdienen met Jort Kelder
pi_142781029
quote:
Dat is volgensmij per deel van Ukraine verschillend
Dit is gewoon raar :l
  zondag 27 juli 2014 @ 16:19:19 #81
399258 n0sferat2
houdt van vijgen
pi_142781144
quote:
14s.gif Op zondag 27 juli 2014 16:14 schreef SecretStoryWous het volgende:

[..]

Dat is volgensmij per deel van Ukraine verschillend
Hoe bedoel je per deel? :)
pi_142781176
Olaf Koens gaat naar huis. Verstandig.
pi_142781235
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 16:20 schreef empa1010 het volgende:
Olaf Koens gaat naar huis. Verstandig.
Volgens mij was hij er vanaf dag 1. Dan verdien je wel een break ook. Wat hij heeft meegemaakt eerste nacht kamperend bij de rampplek...
I´m back.
  zondag 27 juli 2014 @ 16:34:50 #84
338108 SecretStoryWous
Geld verdienen met Jort Kelder
pi_142781593
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 16:19 schreef Voszje het volgende:

[..]

Hoe bedoel je per deel? :)
Ik hoorde dat de ze in Ukraine speciaal militairen hadden ingezet tegen de rebellen die geen Russisch konden praten, dus uit een ander deel van Ukraine
Dit is gewoon raar :l
  zondag 27 juli 2014 @ 16:35:01 #85
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_142781599
Waar wordt de persco uitgezonden?
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
  zondag 27 juli 2014 @ 16:36:16 #86
361691 DeJori
pi_142781631
quote:
14s.gif Op zondag 27 juli 2014 16:34 schreef SecretStoryWous het volgende:

[..]

Ik hoorde dat de ze in Ukraine speciaal militairen hadden ingezet tegen de rebellen die geen Russisch konden praten, dus uit een ander deel van Ukraine
Ja, ze spreken Oekraïens (voornamelijk in het westen) en Russisch (voornamelijk in het oosten) maar dat zijn geen verschillende vormen van Oekraïens :)
  zondag 27 juli 2014 @ 16:36:52 #87
399258 n0sferat2
houdt van vijgen
pi_142781649
quote:
14s.gif Op zondag 27 juli 2014 16:34 schreef SecretStoryWous het volgende:

[..]

In het westen weigeren veel Oekraïners Russisch te spreken/kunnen ze het niet. Verder wordt er zo ongeveer overal Russisch gesproken in Oekraïne.

Dialecten bestaan echter in beide talen niet. Oekraïners herkennen wel mensen uit Moskou (of in ieder geval het zogenaamde Moskouse accent), omdat de 'o' dan vaak als een 'a' wordt uitgesproken.
pi_142781657
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 16:35 schreef Andromache het volgende:
Welke, van de mp?
I´m back.
  zondag 27 juli 2014 @ 16:38:11 #89
361691 DeJori
pi_142781672
Ook OVSE gaat morgen pas weer naar de site:

mikeybbq twitterde op zondag 27-07-2014 om 13:35:50 "The situation on the ground appears to be unsafe ... we therefore decided to deploy tomorrow morning," - @OSCE_SMM DCM Alexander Hug #mh17 reageer retweet
  zondag 27 juli 2014 @ 16:38:33 #90
361691 DeJori
pi_142781685
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 16:37 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Welke, van de mp?
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 16:03 schreef DeJori het volgende:
Hoe lang zou die ministerraad van vanmiddag duren? We kregen daarna een presco van Rutte en Opstelten en die wil ik graag zien.
pi_142781700
quote:
2s.gif Op zondag 27 juli 2014 15:57 schreef TBakkert het volgende:

[..]

Rusland steunt een Palestijnse staat en blijft daarmee bij het standpunt dat ze in 1988 innamen. Maw, Rusland verwijst naar het officiële standpunt van de USSR. Ze hebben dat telkens bevestigd, maw het recht op een eigen staat voor de Palestijnen.
Wil niet zeggen dat wanneer de palestijnen eenzijdig een eigen staat uitroepen dat de Russen die specifieke "staat" ook erkennen.
pi_142781727
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 16:35 schreef Andromache het volgende:
Nederland 2
pi_142781736
quote:
1s.gif Op zondag 27 juli 2014 16:11 schreef agter het volgende:

[..]

ja van vandaag.
Want ik zie ook die vader die opzoek is naar zijn dochter, tussen de wrakstukken.
Dat was dus gister?
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_142781762
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 16:38 schreef DeJori het volgende:

[..]

[..]

Ja, okee.
I´m back.
pi_142781808
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 16:40 schreef marcodej het volgende:

[..]

Dat was dus gister?
Ik dacht vandaag?
Make my day!
  zondag 27 juli 2014 @ 16:43:07 #96
361691 DeJori
pi_142781813
MinPres twitterde op zondag 27-07-2014 om 16:42:52 Vanaf 17.30 persverklaring van MinPres Rutte over laatste ontwikkelingen nav ramp #MH17. Live te volgen via http://t.co/PGESxRHjZd reageer retweet
  zondag 27 juli 2014 @ 16:45:10 #97
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_142781863
quote:

[..]

Dit zijn geen sancties tegen de bevolking maar heel gericht tegen bepaalde personen en bedrijven.
Hans Spekman (PvdA): 'Nivelleren is een feest!' [38 11 9 zetels]
pi_142781865
Wanneer?
I´m back.
pi_142781881
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 16:38 schreef DeJori het volgende:
Ook OVSE gaat morgen pas weer naar de site:

mikeybbq twitterde op zondag 27-07-2014 om 13:35:50 "The situation on the ground appears to be unsafe ... we therefore decided to deploy tomorrow morning," - @OSCE_SMM DCM Alexander Hug #mh17 reageer retweet
Die OVSE is ook vrij nutteloos.
I´m back.
pi_142781928
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 16:46 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Gelukkig was de OVSE er nog anders had je helemaal geen inzicht gehad in wat er is gebeurd op de crash site. Vooral de eerste dagen van belang.
  zondag 27 juli 2014 @ 16:48:01 #101
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_142781932
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 15:56 schreef Midnight_snack het volgende:

[..]

Volgens mij doet Poetin juist het tegenovergestelde van wat hij zegt :')
Precies.
pi_142781944
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 16:47 schreef marcodej het volgende:

[..]

Gelukkig was de OVSE er nog anders had je helemaal geen inzicht gehad in wat er is gebeurd op de crash site. Vooral de eerste dagen van belang.
Mm...
I´m back.
pi_142781947
Waarom die haat tegen Rusland??

Er is 0,0 bewijs ..
pi_142781974
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 16:48 schreef helitt het volgende:

Er is 0,0 bewijs ..
Voor wapenleveranties? Steun aan de rebellen? Chaos veroorzaken in een ander land?
Make my day!
pi_142782000
quote:
1s.gif Op zondag 27 juli 2014 16:49 schreef agter het volgende:

[..]

Voor wapenleveranties? Steun aan de rebellen? Chaos veroorzaken in een ander land?
Net Amerikanen ...
pi_142782017
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 16:50 schreef helitt het volgende:

[..]

Net Amerikanen ...
Dat was je vraag niet.
Make my day!
pi_142782038
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 16:48 schreef helitt het volgende:

Er is 0,0 bewijs ..
Is toch geen haat, men probeert te duiden.
I´m back.
  zondag 27 juli 2014 @ 16:52:14 #108
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_142782051
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 16:02 schreef Cherna het volgende:

[..]

Ik ook. Ik gun de Russen ook de voorspoed en vrijheid zoals wij die hebben maar Poetin kiest voor isolatie ipv. economische en culturele samenwerking met het Westen.
  zondag 27 juli 2014 @ 16:55:13 #109
321876 Cherna
Fuck the System
pi_142782130
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 16:45 schreef Opa2012 het volgende:

[..]

Dit zijn geen sancties tegen de bevolking maar heel gericht tegen bepaalde personen en bedrijven.
Oh, en die hebben op lange termijn geen invloed op onze economie? Het volk word uiteindelijk wel degelijk geraakt(werkloosheid). De EU is nergens te bekennen. Hebben op een markt wat staan schreeuwen en nu het erop aankomt zijn ze nergens te vinden. Ze zijn volgens Frits Bolkestein zo verdeeld dat ze het niet eens kunnen worden over welke sancties er nou genomen moeten worden.
Als dat al speelt, weet je genoeg. Dan is die handel met Rusland toch niet geheel onbelangrijk voor de landen binnen de EU afzonderlijk.
pi_142782241
Dus situatie nu is dat Oekraïne gebied wil veroveren, Russen ook daar willen gaan onderzoeken en controle uitoefenen , Australiërs gewapend komen en wij met marechaussee al dan niet bewapend.

Een verkeerde dode en je hebt nog meer trammelant
  zondag 27 juli 2014 @ 16:59:24 #111
180073 superniger
90+3 Ramos
pi_142782244
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 16:43 schreef DeJori het volgende:
MinPres twitterde op zondag 27-07-2014 om 16:42:52 Vanaf 17.30 persverklaring van MinPres Rutte over laatste ontwikkelingen nav ramp #MH17. Live te volgen via http://t.co/PGESxRHjZd reageer retweet
Ben benieuwd wat hij te melden heeft.
#superniger2020
pi_142782246
quote:
1s.gif Op zondag 27 juli 2014 16:49 schreef agter het volgende:

[..]

Moet je kijken wat voor chaos wij (het westen) in het Midden-Oosten en Noord-Afrika hebben achter gelaten.
pi_142782278
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 16:59 schreef superniger het volgende:

[..]

Ben benieuwd wat hij te melden heeft.
Special forces jonguh... :')
pi_142782289
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 17:00 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Bring in the marines.
pi_142782309
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 16:59 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Moet je kijken wat voor chaos wij (het westen) in het Midden-Oosten en Noord-Afrika hebben achter gelaten.
Dus dan is het okay als Rusland dat doet?
Goed argument!
Make my day!
pi_142782343
quote:
1s.gif Op zondag 27 juli 2014 17:01 schreef agter het volgende:

[..]

Dus dan is het okay als Rusland dat doet?
Goed argument!
Nee, maar er wordt nu met vuur gespeeld.
pi_142782395
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 16:46 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Omdat ze wegblijven als het onveilig is? ;')
pi_142782409
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 17:02 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Helaas wel.
Make my day!
  zondag 27 juli 2014 @ 17:05:43 #119
321876 Cherna
Fuck the System
pi_142782436
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 17:00 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Mag je hopen dat je dan niet teveel van dit tuig tegenkomt. :)
pi_142782467
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 17:05 schreef Cherna het volgende:

[..]

Mag je hopen dat je dan niet teveel van dit tuig tegenkomt.
[ afbeelding ]
Het was een joke richting superniger die hier vaak roept om inzet van special forces.
pi_142782509
We zullen het straks horen. Komt geheid nog meer gezeik van. Tis kiezen tussen 2 kwaden maar niemand zit te wachten op nog meer ellende lijkt me.
  zondag 27 juli 2014 @ 17:08:20 #122
321876 Cherna
Fuck the System
pi_142782515
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 17:06 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Het was een joke richting superniger die hier vaak roept om inzet van special forces.
:) Het was ook geen opmerking richt jou, maar een vervolg op de special forces :). Ik snapte je bedoeling.
pi_142782547
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 17:02 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Het probleem is dat je moet afmaken waar je aan begonnen bent. Wij hebben eenzijdig de oorlog tegen het terrorisme stil gelegd, omdat Obama liever ging Golfen. Het resultaat is dat de Jihad-strijders zich hebben kunnen hergroeperen. ISIS bijvoorbeeld, is afkomstig van dezelfde groep die de burgeroorlog in Irak aanwakkerde een aantal jaar geleden.

Obama laat voor de volgende president een grote bende achter om op te ruimen, zowel op het gebied van de relatie met Rusland als het Midden Oosten, want 'iedereen' haat Amerika nu. Of het nu de Egyptenaren zijn die denken dat Amerika, zowel het Moslim Broederschap als vervolgens Al Sissi heeft geinstalleerd of de Irakezen die zich in de steek gelaten voelen. Al met al een waardeloze, besluitloze president.
pi_142782552
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 17:08 schreef Cherna het volgende:

[..]

:) Het was ook geen opmerking richt jou, maar een vervolg op de special forces :). Ik snapte je bedoeling.
^O^

Toespraak van Rutte volgt waarschijnlijk op belangrijk kabinetsbesluit.
  zondag 27 juli 2014 @ 17:10:45 #125
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_142782582
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 16:59 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Moet je kijken wat voor chaos wij (het westen) in het Midden-Oosten en Noord-Afrika hebben achter gelaten opgeruimd.
pi_142782624
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 17:10 schreef Opa2012 het volgende:

[..]

Volg jij het nieuws niet?
pi_142782625
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 17:09 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

^O^

Toespraak van Rutte volgt waarschijnlijk op belangrijk kabinetsbesluit.
Ik ben heel benieuwd wat hij gaat zeggen.
Make my day!
pi_142782650
quote:
1s.gif Op zondag 27 juli 2014 17:12 schreef agter het volgende:

[..]

Ik ben heel benieuwd wat hij gaat zeggen.
Hennis-Plasgat van defensie is er o.a. bij.
pi_142782718
http://liveuamap.com/

Conflict live op google maps.
pi_142782765
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 17:09 schreef Nintex het volgende:

[..]

Het probleem is dat je moet afmaken waar je aan begonnen bent. Wij hebben eenzijdig de oorlog tegen het terrorisme stil gelegd, omdat Obama liever ging Golfen. Het resultaat is dat de Jihad-strijders zich hebben kunnen hergroeperen. ISIS bijvoorbeeld, is afkomstig van dezelfde groep die de burgeroorlog in Irak aanwakkerde een aantal jaar geleden.

Obama laat voor de volgende president een grote bende achter om op te ruimen, zowel op het gebied van de relatie met Rusland als het Midden Oosten, want 'iedereen' haat Amerika nu. Of het nu de Egyptenaren zijn die denken dat Amerika, zowel het Moslim Broederschap als vervolgens Al Sissi heeft geinstalleerd of de Irakezen die zich in de steek gelaten voelen. Al met al een waardeloze, besluitloze president.
Ik onderteken niet geheel deze analyse, maar wel dat het momenteel één grote puinhoop is internationaal gezien...
I´m back.
pi_142782818
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 17:14 schreef marcodej het volgende:

Lijkt erop dat er een aardig Tank gevecht aan zit te komen. Ik denk dat het Oekrainse leger op dit moment zijn hand overspeelt.
pi_142782828
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 17:14 schreef marcodej het volgende:

ja, die zit ik ook te volgen. :)
Make my day!
  zondag 27 juli 2014 @ 17:17:58 #133
321876 Cherna
Fuck the System
pi_142782831
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 17:15 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik onderteken niet geheel deze analyse, maar wel dat het momenteel één grote puinhoop is internationaal gezien...
Dit.
pi_142782875
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 17:17 schreef Nintex het volgende:

[..]

Lijkt erop dat er een aardig Tank gevecht aan zit te komen. Ik denk dat het Oekrainse leger op dit moment zijn hand overspeelt.
:o De tanks van de separatisten rijden de verkeerde kant op.
  zondag 27 juli 2014 @ 17:19:41 #135
361691 DeJori
pi_142782885
quote:

[..]

Jup. Eens; het is een grote puinhoop:

http://www.visionofhumani(...)bal-peace-index/2014

O-Oekraïne, Gaza, Libië, Syrië, ISIS-Irak, Mosul, Sudan, Somalië, CAR, Mali

Al ben ik het wel eens met de opmerking van Nintex dat het grootste probleem is dat we niet afmaken waaraan we beginnen.
pi_142782899
quote:

[..]

Europa is omringd door instabiliteit en we worden overspoeld door vluchtelingen. Heel zorgelijk.
pi_142782915
"Lot of dead Russian mercenaries at Snizhne outskirts"

Crash site bijna helemaal in Oekrainse handen.
pi_142782944
Ik heb het 2 dagen niet meegekregen, maar apart dat Rusland tanks stuurt om toch de separatisten te steunen tegen Oekraïne of heb ik dat mis?
pi_142782948
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 17:20 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Europa is omringd door instabiliteit en we worden overspoeld door vluchtelingen. Heel zorgelijk.
We moeten er voor waken in de paranoïde waanwerelden meegetrokken te worden van een Putin, de Islamitische wereld etc.
I´m back.
pi_142782958
Om half 6 rutte op nl 1 te zien?
  zondag 27 juli 2014 @ 17:22:32 #141
180073 superniger
90+3 Ramos
pi_142782967
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 17:20 schreef marcodej het volgende:
"Lot of dead Russian mercenaries at Snizhne outskirts"

Crash site bijna helemaal in Oekrainse handen.
:o
#superniger2020
pi_142782993
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 17:22 schreef Zolder het volgende:
Om half 6 rutte op nl 1 te zien?
straks hier te zien:
http://nos.nl/nieuws/live/journaal24/
pi_142782998
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 17:21 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

We moeten er voor waken in de paranoïde waanwerelden meegetrokken te worden van een Putin, de Islamitische wereld etc.
Eens en we moeten Italië, Spanje en Griekenland gaan helpen met de vluchtelingen problematiek.
pi_142783018
Kiev ontkent gevechten bij 'crashsite' MH17

Rebellen in het oosten van Oekraïne belemmeren onderzoek op de plek waar 17 juli een Maleisische Boeing 777, vlucht MH17, neerstortte. Dit zei zondag de Oekraïense minister van Buitenlandse Zaken, Pavlo Klimkin.

Hij weersprak meldingen uit eigen regeringskringen en uit de streek van gevechten. Ook buitenlandse waarnemers en rebellen zeiden dat er zondag is gevochten, toen internationale experts en hun begeleiders naar de plek wilden gaan.
De Oekraïense veiligheidsraad bevestigde eerder op zondag in Kiev dat het leger het gebied waar de wrakstukken liggen, wil heroveren. In en rond Torez, niet ver ten zuiden van dat gebied, is volgens bronnen van de New York Times zondag hevig gevochten.
http://www.telegraaf.nl/b(...)ent_gevechten__.html
pi_142783026
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 17:21 schreef Snoepje5 het volgende:
Ik heb het 2 dagen niet meegekregen, maar apart dat Rusland tanks stuurt om toch de separatisten te steunen tegen Oekraïne of heb ik dat mis?
Dat is toch niets nieuws? Gebeurt voortdurend. Net als de BUK.
pi_142783064
quote:
0s.gif Op zondag 27 juli 2014 17:23 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Eens en we moeten Italië, Spanje en Griekenland gaan helpen met de vluchtelingen problematiek.
Ja, eigenlijk zou het mondiaal moeten worden opgelost, maar ja, dat is dus te idealistisch gezien.
I´m back.
pi_142783067
quote:
1s.gif Op zondag 27 juli 2014 17:24 schreef wunderbaum het volgende:

[..]

Volgens mij was het toch altijd nog zo de afgelopen maanden dat Putin probeerde voor te doen de separatisten niet te steunen.
  zondag 27 juli 2014 @ 17:25:42 #148
361691 DeJori
pi_142783069
quote:
1s.gif Op zondag 27 juli 2014 17:24 schreef wunderbaum het volgende:

[..]

Én manschappen. Én commandanten. Eigenlijk niet veel Oekraïens aan die opstanden, behalve dat het op Oekraïens grondgebied is.
pi_142783072
Op de Telegraaf staat al beknopt wat er zo gaat komen?
  zondag 27 juli 2014 @ 17:26:41 #150
361691 DeJori
pi_142783103
SchoppertRTL twitterde op zondag 27-07-2014 om 17:25:15 BREEK - Er komt vooralsnog GEEN militaire missie naar de rampplek in Oost-Oekraine. Dat melden bronnen. Persco rutte over 5 minuten. reageer retweet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')