Hadith over het vasten:quote:O, gij gelovigen, het vasten is u voorgeschreven, zoals het degenen die voor u waren was
voorgeschreven, opdat gij vroom zult zijn. [al-Baqarah 2:183]
Iedereen een fijne, gezegende ramadanquote:"Allah (c.c.) zegt: alle daden van de zoon van Adam (dus de mens) zijn voor hem zelf, behalve het vasten, dit is voor Mij en Ik zal hem ervoor belonen. Het vasten is een schild. Wanneer een van jullie een dag aan het vasten is, behoort hij alle zinloze gepraat te vermijden en geen rumoer te maken. Mocht iemand hem beschimpen of met hem willen vechten, dan moet hij zeggen: ik ben aan het vasten. Bij God is de adem van een vastende beter dan de geur van muskus"
Nee, je hebt ook mensen die niet gelabeld zijn.quote:
Dat was mijn antwoord omdat je duidelijk mijn punt hebt gemist. Maar dat geeft niet.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 02:58 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Goeie weerwoord, in het vervolg als je iemand ergens op wilt wijzen, zorg er dan voor dat je een valide punt hebt.
Geschiedenis leraar?quote:Op zaterdag 26 juli 2014 02:57 schreef Peunage het volgende: [..] Ze heeft zeker een punt, maar het is nou eenmaal zo dat uuterlijk en representativiteit belangrijk is. Punkers/gothics/metal liefhebbers die compleet zwart zijn gekleed, lange haren en baard, komen ook moeilijker aan een baan. Terwijl ze misschien heel capabel zijn.
Idem. Niks tegen een juf met een hoofddoek.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 02:57 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Dat dus. Ik heb niets tegen een juf met een hoofddoek.:)
Bij gebrek aan een punt gebeurt het wel vaker idd dat ik um mis.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 03:00 schreef Crip het volgende:
[..]
Dat was mijn antwoord omdat je duidelijk mijn punt hebt gemist. Maar dat geeft niet.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
quote:Op zaterdag 26 juli 2014 02:59 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Nee, je hebt ook mensen die niet gelabeld zijn.
quote:
^heb ik heel veel tegen btwquote:Op zaterdag 26 juli 2014 03:00 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Idem. Niks tegen een juf met een hoofddoek.
Ik weet niet of je moslim bent of niet. Maar als je geen moslim bent lijkt me het logisch dat je hem mist ja. Dat zie je wel vaker.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 03:00 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Bij gebrek aan een punt gebeurt het wel vaker idd dat ik um mis.
Ja, hoppa wegwezen Peun.. Jij en je niqaab ergeren me al tijdenquote:
quote:Op zaterdag 26 juli 2014 03:00 schreef zarGon het volgende:
Ik zou vóór stemmen bij een niqaabverbod.
Wat schattig, in de waan dat je een punt hebt gemaakt? Koetchie, koetchie.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 03:01 schreef Crip het volgende:
[..]
Ik weet niet of je moslim bent of niet. Maar als je geen moslim bent lijkt me het logisch dat je hem mist ja. Dat zie je wel vaker.
Niqaab ----> extremist.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 03:00 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik wil gewoon geen extremisten in het leven van mijn (niet-bestaande) kind.
Altijd al geweten dat zarGon een wijze man is.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 03:00 schreef zarGon het volgende:
Ik zou vóór stemmen bij een niqaabverbod.
Klopt. Maar ik kan gewoon niet tegen een leugenachtige maatschappij, dat je het gooit op mogelijke communicatie belemmeringen en niet eerlijk zegt dat je ze niet mag.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 02:57 schreef Peunage het volgende:
Ze heeft zeker een punt, maar het is nou eenmaal zo dat uuterlijk en representativiteit belangrijk is. Punkers/gothics/metal liefhebbers die compleet zwart zijn gekleed, lange haren en baard, komen ook moeilijker aan een baan. Terwijl ze misschien heel capabel zijn.
Fijn dat je me uitmaakt voor leugenaar.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 03:02 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Klopt. Maar ik kan gewoon niet tegen een leugenachtige maatschappij, dat je het gooit op mogelijke communicatie belemmeringen en niet eerlijk zegt dat je ze niet mag.
Het is maar dat ik geen zin heb om hadiths/verzen erbij te halen.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 03:02 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Wat schattig, in de waan dat je een punt hebt gemaakt? Koetchie, koetchie.
Zusje ga lekker eten, laat je niet afleiden door een idioot als ik.
Oke, dit vind ik wel een goed argument.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 03:00 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik wil gewoon geen extremisten in het leven van mijn (niet-bestaande) kind.
Tuulk nie :0 maar wat mij betreft horen religieuze zaken niet thuis in scholen en dergelijke. Dat houdt dus ook een religieus hoofddoekje inquote:
En nog blijf je doorgaan. Bespaar je de afgang en ga lekker eten.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 03:03 schreef Crip het volgende:
[..]
Het is maar dat ik geen zin heb om hadiths/verzen erbij te halen.
Goed dat je het zelf zegt broeder.
Ja. Gewoon ja. Een normale weldenkende moslimman eist die extremiteiten niet van zijn vrouw. En een normale moslimvrouw hijst zich daar niet voor haar plezier in.quote:
Het is wel grappig dat je hem nog niet snapt. Dat moet ik wel toegeven.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 03:04 schreef Triggershot het volgende:
[..]
En nog blijf je doorgaan. Bespaar je de afgang en ga lekker eten.
Prima, mits de katholieke en christelijke scholen ook worden opgedoekt.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 03:04 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Tuulk nie :0 maar wat mij betreft horen religieuze zaken niet thuis in scholen en dergelijke. Dat houdt dus ook een religieus hoofddoekje in
had het over de vrouwquote:Op zaterdag 26 juli 2014 02:22 schreef Crip het volgende:
[..]
Weet ik, ga ik ook ooit dragen. In sha Allaah.
Want jij denkt je in te kunnen plaatsen in zo een vrouw en of zij wel of niet een weloverwegend beslissing heeft gemaakt?quote:Op zaterdag 26 juli 2014 03:04 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja. Gewoon ja. Een normale weldenkende moslimman eist die extremiteiten niet van zijn vrouw. En een normale moslimvrouw hijst zich daar niet voor haar plezier in.
Klopt, traag van begrip, volhoudend, nog jong en naief.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 03:05 schreef Crip het volgende:
[..]
Het is wel grappig dat je hem nog niet snapt. Dat moet ik wel toegeven.
Tsja, kan. Ik wil gewoon een leuke juf/meester voor mijn niet bestaande kind.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 03:04 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Tuulk nie :0 maar wat mij betreft horen religieuze zaken niet thuis in scholen en dergelijke. Dat houdt dus ook een religieus hoofddoekje in
Aan de andere kant lijkt het zowat logisch te zijn dat je halfnaakt of schaarsbedekt buiten rondloopt. Vooral met dit weer... Is dat geen extremisme?quote:Op zaterdag 26 juli 2014 03:04 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja. Gewoon ja. Een normale weldenkende moslimman eist die extremiteiten niet van zijn vrouw. En een normale moslimvrouw hijst zich daar niet voor haar plezier in.
Hoeft voor mij ook niet idd.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 03:05 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Prima, mits de katholieke en christelijke scholen ook worden opgedoekt.
laat me je es rustig stangenquote:Op zaterdag 26 juli 2014 03:07 schreef Crip het volgende:
[..]
Jaloers waarop? Ik vind beiden mooi, de ghimaar en de vrouw.
Is dat zo? Heb ik nooit gedaanquote:Op zaterdag 26 juli 2014 03:08 schreef zarGon het volgende:
[..]
Aan de andere kant lijkt het zowat logisch te zijn dat je halfnaakt of schaarsbedekt buiten rondloopt. Vooral met dit weer... Is dat geen extremisme?
In het gemeentehuis eens gehad. Wat een rampquote:Op zaterdag 26 juli 2014 03:09 schreef zarGon het volgende:
ghimaar
pinguïnsfucking awkward ook als je ermee tracht te communiceren
vind penguins echt zieligquote:Op zaterdag 26 juli 2014 03:09 schreef zarGon het volgende:
ghimaar
pinguïnsfucking awkward ook als je ermee tracht te communiceren
Ik zeg niet dat je het hebt gedaan... Alleen een kleine constatering dat je niemand hoort over te weinig, maar wel over te veel.quote:
Ook onzin. Ik vind dat je daar niet veel aandacht aan moet geven. Als een vrouw les wil geven die helemaal bedekt is? So what. Als je te veel aandacht aan geeft dan zorg je ervoor dat het een probleem wordt.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 03:08 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Hoeft voor mij ook niet idd.
Maar ik heb het vooral over openbare scholen. Dat je bijvoorbeeld in een kleinere stad eigenlijk geen keuze hebt en wel naar een bepaalde school moet. Daar horen religieuze zaken niet thuis imo. Als er genoeg aanbod is, vind ik het niet echt een probleem om ook scholen voor specifieke doelgroepen op te richten.
kom maar op hoor vind ik prima kan best jij niet?quote:Op zaterdag 26 juli 2014 03:11 schreef Santello het volgende:
Wie van jullie zou trouwen met een volledig bedekte vrouw?
Tuurlijk vind jij dat geen probleemquote:Op zaterdag 26 juli 2014 03:12 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Ook onzin. Ik vind dat je daar niet veel aandacht aan moet geven. Als een vrouw les wil geven die helemaal bedekt is? So what. Als je te veel aandacht aan geeft dan zorg je ervoor dat het een probleem wordt.
Waarom niet.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 03:11 schreef Santello het volgende:
ik begrijp dit niet, kun je uitleggenquote:Op zaterdag 26 juli 2014 03:13 schreef Triggershot het volgende:
Ik moet wel zeggen als zo een zuster ondanks alle moeilijkheiden en omkijken toch heeft besloten zoiets te dragen en er wordt ook in 'eigen' kringen zodanig spot met haar gedreven door moslims, dat het verantwoorden van dit soort bespottingen wel ingewikkeld gaan worden voor Allah.
Indien het haar volledig eigen keus is, geen moeite mee.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 03:11 schreef Santello het volgende:
Wat niet?quote:Op zaterdag 26 juli 2014 03:14 schreef AbdulMalik het volgende:
[..]
ik begrijp dit niet, kun je uitleggen
Mij hoor je niet zeiken op "de islam". Maar er zijn wel grenzen. Zoals geen burka dragende juf. Of nonnen als lerares.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 03:11 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat je het hebt gedaan... Alleen een kleine constatering dat je niemand hoort over te weinig, maar wel over te veel.
wat is "volledig bedekt"?quote:Op zaterdag 26 juli 2014 03:11 schreef Santello het volgende:
Dat er geen excuus is voor de moslim om de spot te drijven met een moslima die zich onderwerpt aan de wil van Allah idd.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 03:15 schreef AbdulMalik het volgende:
[..]
verantwoorden? excuus zoeken voor degene die spot drijve?
Je noemt die vrouw "zuster" maar je kamt haar wel af?quote:Op zaterdag 26 juli 2014 03:13 schreef Triggershot het volgende:
Ik moet wel zeggen als zo een zuster ondanks alle moeilijkheiden en omkijken toch heeft besloten zoiets te dragen en er wordt ook in 'eigen' kringen zodanig spot met haar gedreven door moslims, dat het verantwoorden van dit soort bespottingen wel ingewikkeld gaan worden voor Allah.
hoe?quote:Op zaterdag 26 juli 2014 03:17 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Je noemt die vrouw "zuster" maar je kamt haar wel af?
Ik zou zeker niet in de schoenen van die mensen willen staan wanneer Allah over ze oordeeltquote:Op zaterdag 26 juli 2014 03:13 schreef Triggershot het volgende:
Burka, niqaab..quote:
Ik ook niet in jouw schoenen, jij maakt me uit voor leugenaar.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 03:18 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Ik zou zeker niet in de schoenen van die mensen willen staan wanneer Allah over ze oordeelt
Moge Allaah ons behoeden van het kwaad.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 03:18 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Ik zou zeker niet in de schoenen van die mensen willen staan wanneer Allah over ze oordeelt
sory dat ik eigen smaak hebquote:Op zaterdag 26 juli 2014 03:18 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Burka, niqaab..
En het valt me vies tegen wat de antwoorden zijn...![]()
![]()
![]()
En waar onderwerpt Allah de mannen aan? Nergens?quote:Op zaterdag 26 juli 2014 03:17 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dat er geen excuus is voor de moslim om de spot te drijven met een moslima die zich onderwerpt aan de wil van Allah idd.
Jaweeeel. Erop toezien dat vrouwen zich onderwerpen en zoquote:Op zaterdag 26 juli 2014 03:19 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
En waar onderwerpt Allah de mannen aan? Nergens?
Whiskers met alle respect, wil je aub geen uitlatingen doen over dingen waar je geen kennis over op hebt gedaan. Want had je dat gedaan dan weet je dat er ook voorschriften voor de mannen zijn.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 03:19 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
De vrouwen helpen de mannen niet naar vrouwen te kijken door zich volledig te bedekken.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 03:19 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
aan zulke vrouwenquote:Op zaterdag 26 juli 2014 03:19 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 26 juli 2014 03:18 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
quote:11. Laat Mij alleen met hem die Ik schiep.
Goh, mag ze tegenwoordig ook geen vragen stellen?quote:Op zaterdag 26 juli 2014 03:20 schreef Crip het volgende:
[..]
Whiskers met alle respect, wil je aub geen uitlatingen doen over dingen waar je geen kennis over op hebt gedaan. Want had je dat gedaan dan weet je dat er ook voorschriften voor de mannen zijn.
Ja, is ook zo. Als jij gewoon had gezegd, dat je vrouwen met gezichtssluiers niet leuk vind, dan was ik er oké mee geweest. Maar dat je dingen gaat verzinnen, zodat vrouwen met gezichtssluiers niet oké zijnquote:Op zaterdag 26 juli 2014 03:18 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Ik ook niet in jouw schoenen, jij maakt me uit voor leugenaar.
We zijn aan het vasten ja.quote:
Aan de man, broer, vader, zoon is opgedragen om haar met al zijn bezittingen en leven te beschermen, zijn ogen neer te slaan wanneer in de aanwezigheid van een vrouw waar geen directe band mee is, plekken niet te betreden waar zij is.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 03:19 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Lees een boek.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 03:18 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Burka, niqaab..
En het valt me vies tegen wat de antwoorden zijn...![]()
![]()
![]()
Je kunt vraagtekens herkennen? Ja? Dan is het een vraag, nietwaar?quote:Op zaterdag 26 juli 2014 03:20 schreef Crip het volgende:
[..]
Whiskers met alle respect, wil je aub geen uitlatingen doen over dingen waar je geen kennis over op hebt gedaan. Want had je dat gedaan dan weet je dat er ook voorschriften voor de mannen zijn.
Was ook keurig opgesteld die vraag. Alsof je dat zelf niet kan zien Sylvesterr.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 03:21 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Goh, mag ze tegenwoordig ook geen vragen stellen?
Prima, aangezien je nog steeds geen antwoord heb gegeven op mijn vorige post.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 03:23 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Je kunt vraagtekens herkennen? Ja? Dan is het een vraag, nietwaar?
En sorry, ik ga niet meer met je in discussie gezien je juf-denkbeelden.
you go girl!quote:Op zaterdag 26 juli 2014 03:22 schreef Crip het volgende:
Het grappige is dat hoe meer haat ik over de niqaab zie in de media en hier etc hoe dichter mij dat bij mn geloof brengt en hoe meer ik hem wil dragen.
Vrouwen zijn in hun natuurlijke door allah geschapen vorm lelijk?quote:Op zaterdag 26 juli 2014 03:21 schreef AbdulMalik het volgende:
[..]
?
ik vind onbedekte vrouwe niet mooi
Dus ik kan niet van mening zijn dat vrouwen met gezichtssluiers niet geschikt zijn bepaalde functies?quote:Op zaterdag 26 juli 2014 03:21 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Ja, is ook zo. Als jij gewoon had gezegd, dat je vrouwen met gezichtssluiers niet leuk vind, dan was ik er oké mee geweest. Maar dat je dingen gaat verzinnen, zodat vrouwen met gezichtssluiers niet oké zijn
Love died when ignorance developed.quote:
omdat iemand een mening heeft weiger je verder te luistere oke, ik dacht dat nederlanders nuchter waren maar jij gaat hele mensen verwerpen vanwege een meningquote:Op zaterdag 26 juli 2014 03:23 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Je kunt vraagtekens herkennen? Ja? Dan is het een vraag, nietwaar?
En sorry, ik ga niet meer met je in discussie gezien je juf-denkbeelden.
Respect voor jou.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 03:22 schreef Crip het volgende:
Het grappige is dat hoe meer haat ik over de niqaab zie in de media en hier etc hoe dichter mij dat bij mn geloof brengt en hoe meer ik hem wil dragen.
Dan kan ik vrijelijk ook mijn mening over jouw mening verkondigen. Wat is je probleem?quote:Op zaterdag 26 juli 2014 03:24 schreef sylvesterrr het volgende:
vrouwen met gezichtssluiers niet geschikt zijn bepaalde functies?
Houd toch op Mathemaat....
Prima. Moet JIJ weten,quote:Op zaterdag 26 juli 2014 03:22 schreef Crip het volgende:
Mja, officieeeeeeeelquote:Op zaterdag 26 juli 2014 03:25 schreef zarGon het volgende:
ik zie echt niet in hoe een relatie gelijkwaardig kan zijn als je een vrouw hebt die rondloopt met een nikab of boerka.
(Dacht dat het 'niqaab' was in het Nederlands, het blijkt 'nikab' te zijn. Hm.)
Dat snap ik dan weer niet. Want jouw / haar waardigheid is afhankelijk van (gebrek aan) stof?quote:Op zaterdag 26 juli 2014 03:25 schreef zarGon het volgende:
ik zie echt niet in hoe een relatie gelijkwaardig kan zijn als je een vrouw hebt die rondloopt met een nikab of boerka.
Deden ze dat maarquote:Op zaterdag 26 juli 2014 03:22 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Aan de man, broer, vader, zoon is opgedragen om haar met al zijn bezittingen en leven te beschermen, zijn ogen neer te slaan wanneer in de aanwezigheid van een vrouw waar geen directe band mee is, plekken niet te betreden waar zij is.
Ik begrijp je wel, maar als de vrouw, waar je verliefd op bent, er zelf voor kies. Waarom niet.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 03:25 schreef zarGon het volgende:
nee? waarom mag ik mij niet aangetrokke voelen tot bedekte vrouwen?quote:Op zaterdag 26 juli 2014 03:24 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Vrouwen zijn in hun natuurlijke door allah geschapen vorm lelijk?
Wat is er in vredesnaam aantrekkelijk aan een lap stof?quote:Op zaterdag 26 juli 2014 03:28 schreef AbdulMalik het volgende:
[..]
nee? waarom mag ik mij niet aangetrokke voelen tot bedekte vrouwen?
Vertel me het korte antwoord/de samenvattingquote:
gelijkwaardig, niet waardigquote:Op zaterdag 26 juli 2014 03:26 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Want jouw / haar waardigheid is afhankelijk van (gebrek aan) stof?
Mij voor leugenaar uitmaken is toch wat anders hoor. Maar goed, het zal wel.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 03:26 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Dan kan ik vrijelijk ook mijn mening over jouw mening verkondigen. Wat is je probleem?
Huh. Dacht dat jij over dit onderwerp wel kennis had opgedaan.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 03:25 schreef zarGon het volgende:
quote:
ik denk niet dat ik verliefd op zo'n damesmeisje kan worden. hell, ik zie niet eens hoe je normale luchtige gesprekken met zo iemand kan voeren... je moet op alles letten; alles wat zo vanzelfsprekend is in de omgang met vrouwen is plotseling niet zo vanzelfsprekend meer.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 03:27 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Ik begrijp je wel, maar als de vrouw, waar je verliefd op bent, er zelf voor kies. Waarom niet.
wat is relevantie tussen gelijkwaardigheid en bedekkingquote:Op zaterdag 26 juli 2014 03:25 schreef zarGon het volgende:
Waardig in de zin dat jullie op gelijke voet staan, dus gelijkwaardig, prima.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 03:28 schreef zarGon het volgende:
[..]
gelijkwaardig, niet waardig
het is niet alleen het (gebrek aan) stof, het is het geheel; gedrag, normen en waarden, alles wat het uitstraalt, om maar een paar dingen op te noemen. het gaat veel verder dan een beetje stof
Trigger heeft dat fantastisch gedaan. Die kan dat ook zeer goed.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 03:28 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Vertel me het korte antwoord/de samenvatting
bijzaakquote:Op zaterdag 26 juli 2014 03:28 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Wat is er in vredesnaam aantrekkelijk aan een lap stof?
Volgens mij weiger jij mijn standpunt te willen bezien..quote:Op zaterdag 26 juli 2014 03:25 schreef AbdulMalik het volgende:
[..]
omdat iemand een mening heeft weiger je verder te luistere oke, ik dacht dat nederlanders nuchter waren maar jij gaat hele mensen verwerpen vanwege een mening
quote:Op zaterdag 26 juli 2014 03:30 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
Daar gaat mijn bewondering voor zarGon
ahahahahaquote:Op zaterdag 26 juli 2014 03:30 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
ja neequote:
Is toch MIJN keuze? Wat zou dat moeten uitmaken dan?quote:Op zaterdag 26 juli 2014 03:30 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
nee, beargumenteer maar danquote:Op zaterdag 26 juli 2014 03:32 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Volgens mij weiger jij mijn standpunt te willen bezien..
quote:Op zaterdag 26 juli 2014 03:32 schreef Crip het volgende:
[..]
Is toch MIJN keuze? Wat zou dat moeten uitmaken dan?
Of hij is zo onzeker dat hij niet wil dat andere mannen iets van zijn vrouw kan zien.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 03:32 schreef hugecooll het volgende:
[..]
ja nee
Je vindt een bedekte voet aantrekkelijk. Dus in feite vind je bijvoorbeeld een schoen aantrekkelijk, de voet (de persoon die erin zit) vind je bijzaak
'quote:Op zaterdag 26 juli 2014 03:32 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Crip and Mathemaat are sitting in a tree. k-i-s-s-i-n-g.
Oh nee, dat zal niet mogen.
moslims en voorschriftenquote:Op zaterdag 26 juli 2014 03:29 schreef Santello het volgende:
[..]
Huh. Dacht dat jij over dit onderwerp wel kennis had opgedaan.
De voorschriften zijn er niet voor niets. De redenen zijn logisch,prachtig en mooi.
Nee, ze is eng. Ze wil vrijwillig in een vrouwengevangenis.quote:
waarom val je me ad hominem aan, je karakter correleert met je geloof: non-existentquote:Op zaterdag 26 juli 2014 03:33 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Of hij is zo onzeker dat hij niet wil dat andere mannen iets van zijn vrouw kan zien.
Nee.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 03:31 schreef Santello het volgende:
[..]
Trigger heeft dat fantastisch gedaan. Die kan dat ook zeer goed.
Jonge Turk?quote:Op zaterdag 26 juli 2014 03:34 schreef zarGon het volgende:
[..]
moslims en voorschriften
maar goed, ik heb geen trek in een diepzinnige discussie; iedereen zo z'n smaak zal ik maar zeggen
Gast....quote:Op zaterdag 26 juli 2014 03:34 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee, ze is eng. Ze wil vrijwillig in een vrouwengevangenis.
Het is haar spirituele tocht naar God en niet de onze.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 03:34 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
gaat juist erom dat de persoon vaak qua innerlijk overeenstemt met principes wat haar dus ook aantrekkelijk maakt voor mij, vroomheid > bloot vleesquote:Op zaterdag 26 juli 2014 03:32 schreef hugecooll het volgende:
[..]
ja nee
Je vindt een bedekte voet aantrekkelijk. Dus in feite vind je bijvoorbeeld een schoen aantrekkelijk, de voet (de persoon die erin zit) vind je bijzaak
Wel gratis graagquote:Op zaterdag 26 juli 2014 03:32 schreef zarGon het volgende:
[..]
kan iemand deze vrouw een cursusje pi-lezen en/of sarcasme-en-ironie-zijn-geen-ziekte kunnen geven?
Begint wel enge vormen aan te nemen hoor.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 03:35 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Het is haar spirituele tocht naar het Midden-OostenGod en niet de onze.
Wallah ik begrijp mensen zoals jij niet. Ik kies voor iets vrijwillig en dan zijn er alsnog idioten zoals jij die het zien als onderdrukking. Waar is de onderdrukking in iets wat ik zelf wil?quote:Op zaterdag 26 juli 2014 03:34 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
jij wilt je lichaam laten prostitueren door het aan iedereen te laten zienquote:Op zaterdag 26 juli 2014 03:34 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Gedraag je, Whiskers is vrijgevochten en geëmancipeerd, wie weet het nou beter, zij of jij?quote:Op zaterdag 26 juli 2014 03:35 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Het is haar spirituele tocht naar God en niet de onze.
Het spijt vreselijk crip, maar vrouwen die dat overwegenquote:Op zaterdag 26 juli 2014 03:32 schreef Crip het volgende:
[..]
Is toch MIJN keuze? Wat zou dat moeten uitmaken dan?
Innerlijk is ook belangrijk, maar kom dan niet met rare argumenten als dat je een bedekte voet aantrekkelijk vindt. Zeg dan gewoon dat je iemands innerlijk aantrekkelijk kan vinden.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 03:36 schreef AbdulMalik het volgende:
[..]
gaat juist erom dat de persoon vaak qua innerlijk overeenstemt met principes wat haar dus ook aantrekkelijk maakt voor mij, vroomheid > bloot vlees
quote:Op zaterdag 26 juli 2014 03:37 schreef AbdulMalik het volgende:
[..]
jij wilt je lichaam laten prostitueren door het aan iedereen te laten zien
Jij probeert nu vrouwen te onderdrukken bij hun eigen ontwikkeling. Is dat niet tegenstrijdig met je uitlatingen?quote:Op zaterdag 26 juli 2014 03:37 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Het spijt vreselijk crip, maar vrouwen die dat overwegen
Prima vergelijking wanneer het praktiseren van een moslim(a) 'eng' genoemd kan worden?quote:Op zaterdag 26 juli 2014 03:38 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]Ja, want blote onderarmen en onderbenen staan gelijk aan prostitutie...
![]()
Volgens mij begrijp je de essentie niet van een geloof waarbij Allah (swt) de schepper van alles en iedereen is.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 03:34 schreef zarGon het volgende:
[..]
moslims en voorschriften
maar goed, ik heb geen trek in een diepzinnige discussie; iedereen zo z'n smaak zal ik maar zeggen
Het is dan ook geen "keuze"zoals Crip het blijft noemen. Het is een brainwash..Je TOTAAL ondergeschikt maken. Ik vind het bizar.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 03:33 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Of hij is zo onzeker dat hij niet wil dat andere mannen iets van zijn vrouw kan zien.
en bepaalde kleding aantrekkelijk vinden staat gelijk aan mijn onzekerheid?quote:Op zaterdag 26 juli 2014 03:38 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]Ja, want blote onderarmen en onderbenen staan gelijk aan prostitutie...
![]()
Icons lezen is lastig?quote:
Weyow deze chick, even beslissen wat wel een keuze is of niet.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 03:40 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Het is dan ook geen "keuze"zoals Crip het blijft noemen. Het is een brainwash..Je TOTAAL ondergeschikt maken. Ik vind het bizar.
Niks mis met de islam etc, maar relidioten
Vast. Maar ik hou me in verderquote:Op zaterdag 26 juli 2014 03:35 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Het is haar spirituele tocht naar God en niet de onze.
Het alwetende westen (dat cultureel hooguit maar 30 jaren bestaat, tegenover een honderden jaren oude cultuur) weet beter. Whiskers2009, vergeef het mequote:Op zaterdag 26 juli 2014 03:37 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Gedraag je, Whiskers is vrijgevochten en geëmancipeerd, wie weet het nou beter, zij of jij?
het heeft niks met bedekte voeten te maken? het heeft te maken met bedekking, niet alleen kleding, maar ook de manier van omgang en gedrag, "bedekking" is niet alleen in kleding te vinden, ook in je gedrag okequote:Op zaterdag 26 juli 2014 03:38 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Innerlijk is ook belangrijk, maar kom dan niet met rare argumenten als dat je een bedekte voet aantrekkelijk vindt. Zeg dan gewoon dat je iemands innerlijk aantrekkelijk kan vinden.
Doodenge.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 03:36 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Begint wel enge vormen aan te nemen hoor.
JA JONGEN OKEquote:Op zaterdag 26 juli 2014 03:43 schreef AbdulMalik het volgende:
[..]
het heeft niks met bedekte voeten te maken? het heeft te maken met bedekking, niet alleen kleding, maar ook de manier van omgang en gedrag, "bedekking" is niet alleen in kleding te vinden, ook in je gedrag oke
gossie, fout behandeld toen hij klein was en verwerkt nu zijn trauma door anderen te beperken in hun rechtenquote:Op zaterdag 26 juli 2014 03:36 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Begint wel enge vormen aan te nemen hoor.
Dat siert je al meer.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 03:42 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Het alwetende westen (dat cultureel hooguit maar 30 jaren bestaat, tegenover een honderden jaren oude cultuur) weet beter. Whiskers2009, vergeef het me
Je bent zelf een extremist.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 03:40 schreef AbdulMalik het volgende:
[..]
en bepaalde kleding aantrekkelijk vinden staat gelijk aan mijn onzekerheid?
ik pas de mate van extreem denken toe aan jullie eigen beperkte manier van denken, je bent een extremistische hokjesdenker.
Eén simpel bericht in een spoiler vind je opscheppen?quote:je gaat geld geven aan een gezin en er lekker over opscheppen op internet, "hey kijk mij goede daden doen",jou kan ik bij voorbaat niet serieus nemen, je bent een arrogante persoon die opschept met het goede dat hij verricht
zoek eens naar het verhaal achter die fotoquote:Op zaterdag 26 juli 2014 03:30 schreef AbdulMalik het volgende:
[..]
wat is relevantie tussen gelijkwaardigheid en bedekking
http://i.imgur.com/Z1XNKOL.jpg
koning van australie en zijn vrouw met niqaab
Je bent echt je zelfrespect kwijt als je aan zoiets meewerkt. En vrijwillig ook nog. Allah vind je geen beter mens dan hoor, je hoeft jezelf dit niet aan te doen in dit land.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 03:37 schreef Crip het volgende:
[..]
Wallah ik begrijp mensen zoals jij niet. Ik kies voor iets vrijwillig en dan zijn er alsnog idioten zoals jij die het zien als onderdrukking. Waar is de onderdrukking in iets wat ik zelf wil?
Mensen die iemand opeens niet meer accepteren om een stukje extra stof![]()
Wie is de onderdrukker jij of het geen wat je een ''vrouwengevangenis'' noemt?
Please Whiskers.
Owh?quote:Op zaterdag 26 juli 2014 03:37 schreef AbdulMalik het volgende:
[..]
jij wilt je lichaam laten prostitueren door het aan iedereen te laten zien
je bent een extremist, je bent een extreme persoon die neigt om de liberale waarden van onze democratie te ondermijnen en ja, als je er zo nodig pretentieus (oh kijk niet in de spoiler, maar ik plaats het toch maar op internet om er subtiel over op te scheppen) gaat doen naderhand, plaats het dan helemaal nietquote:Op zaterdag 26 juli 2014 03:45 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Je bent zelf een extremist.
[..]
Eén simpel bericht in een spoiler vind je opscheppen?![]()
A3udu billahi mina shaytani razjeemquote:Op zaterdag 26 juli 2014 03:45 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Je bent echt je zelfrespect kwijt als je aan zoiets meewerkt. En vrijwillig ook nog. Allah vind je geen beter mens dan hoor, je hoeft jezelf dit niet aan te doen in dit land.
geen normale rouwkledij, daarbij ga je niet op mijn punt inquote:Op zaterdag 26 juli 2014 03:45 schreef zarGon het volgende:
[..]
zoek eens naar het verhaal achter die foto
1916 - uitvaar/begrafenis - rouw - meer dan genoeg andere foto's waar ze zonder zo'n bedekking rondloopt en haar gezicht te zien is
Extremisten (van welke kunne dan ook) zijn niet eng?quote:Op zaterdag 26 juli 2014 03:40 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Prima vergelijking wanneer het praktiseren van een moslim(a) 'eng' genoemd kan worden?
Het zijn beiden extremen varianten van iets benoemen.
Ff niet doen kgipquote:Op zaterdag 26 juli 2014 03:47 schreef Crip het volgende:
[..]
A3udu billahi mina shaytani razjeem
[ afbeelding ]
toen ik jong was, bezocht ik de moskee minimaal wekelijks, kon ik de koran vloeiend lezen en stond ik nergens echt bij stilquote:Op zaterdag 26 juli 2014 03:40 schreef Santello het volgende:
[..]
Volgens mij begrijp je de essentie niet van een geloof waarbij Allah (swt) de schepper van alles en iedereen is.
Dat gaat het verstand te boven. Wat jij als ondergeschikt wezen, de mens, logisch of niet logisch vindt, doet er totaal niet toe.
Je bent kritischer gewordenquote:Op zaterdag 26 juli 2014 03:48 schreef zarGon het volgende:
[..]
toen ik jong was, bezocht ik de moskee minimaal wekelijks, kon ik de koran vloeiend lezen en stond ik nergens echt bij stil
nu ik wat ouder ben... ik zeg niet dat ik wijzer ben geworden, maar het zomaar accepteren van dingen en niet stilstaan erbij, dat gaat al wat moeizamer. het is niet meer zo vanzelfsprekend, vooral als er zoveel tegenstrijdigheden te zien zijn
Toe maar, als het "jullie" (de fundamentalisten) uitkomt, dan is er opeens wel sprake van democratie.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 03:46 schreef AbdulMalik het volgende:
[..]
je bent een extremist, je bent een extreme persoon die neigt om de liberale waarden van onze democratie te ondermijnen en ja, als je er zo nodig pretentieus (oh kijk niet in de spoiler, maar ik plaats het toch maar op internet om er subtiel over op te scheppen) gaat doen naderhand, plaats het dan helemaal niet
quote:Op zaterdag 26 juli 2014 03:46 schreef AbdulMalik het volgende:
[..]
je bent een extremist, je bent een extreme persoon die neigt om de liberale waarden van onze democratie te ondermijnen en ja, als je er zo nodig pretentieus (oh kijk niet in de spoiler, maar ik plaats het toch maar op internet om er subtiel over op te scheppen) gaat doen naderhand, plaats het dan helemaal niet
''mening''quote:Op zaterdag 26 juli 2014 03:49 schreef Whiskers2009 het volgende:
Daar gaan weer, ik mag geen afwijkende mening hebben van de meute hier..
Je bent niet de enige.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 03:49 schreef Whiskers2009 het volgende:
wie zei dat ik tegen democratie was, je maakt een assumptie van een persoon die je niet kent, dat zegt meer over jou dan over mij, daarom dat je ook een extremist bent, je gaat zover dat je anderen moet zwartmaken om een punt te maken, typische extremistquote:Op zaterdag 26 juli 2014 03:49 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Toe maar, als het "jullie" (de fundamentalisten) uitkomt, dan is er opeens wel sprake van democratie.![]()
![]()
vertel, wat is normale rouwkledij voor een koninging uit die tijd?quote:
Hou toch op met je pseudoanalyses, je hebt de ene na de andere diagnose naar Crip's hoofd gesmeten. In de hoop dat je vatbaar bent voor enige nuances, denk je dat als crip onder - extreme / 'enge' - druk van haar familie, geliefde stond ze foto's online kon plaatsen?quote:Op zaterdag 26 juli 2014 03:47 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Extremisten (van welke kunne dan ook) zijn niet eng?
Fittie, geen discussie. ik mag het niet oneens zijn hoe het ook verwoord..quote:Op zaterdag 26 juli 2014 03:47 schreef Triggershot het volgende:
Dit is btw wel uitgelopen op een hele rare discussie.
je mag een afwijkende mening hebben, alleen als je het op een onvolwassen en irrationele manier verantwoord kun je wel klappen verwachten jaquote:Op zaterdag 26 juli 2014 03:49 schreef Whiskers2009 het volgende:
je brengt je mening door tegelijk ook een oordeel te vellen; dat doe je keer op keerquote:Op zaterdag 26 juli 2014 03:49 schreef Whiskers2009 het volgende:
Loulouquote:Op zaterdag 26 juli 2014 03:49 schreef Aloulou het volgende:
In NL en elk ander Westers land moet je geen nikab willen dragen omdat het totaal contraproductief is in het positieve beeld van je geloof naar voren te brengen. De communicatie en het contact leggen slaat volledig dicht, en de kans is groot dat dat de aankomende 100 jaar niet snel zal veranderen.
Ik snap dan dus niet waarom je aan de ene kant graag je geloof wilt uitdragen maar dan wel er zo'n dominant kledingstuk bij draagt (wat volgens de overgrote meerderheid niet verplicht is) waarvan je weet dat 99% van de mensen in de maatschappij er bang van worden, zich geintimideerd door voelen en een sterke afkeer van krijgen of echt boos worden omdat ze het juist associeren met allerlei zaken die je waarschijnlijk zelf ook niet als Islamitisch beschouwt.
Ik zou dus ook tegen mijn vrouw zeggen dat als zij nikab zou willen dragen zij in het Westen maar genoegen neemt met een hoofddoek/gimaar omdat dat beter bij het geloof past en wat je wilt nastreven naar de maatschappij toe.
Je hebt het over "ons", ik vind dat jij een "fundamentalist" bent, dus ben je tegen democratie.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 03:50 schreef AbdulMalik het volgende:
[..]
wie zei dat ik tegen democratie was,
De pot verwijt de ketel dat die zwart ziet...quote:je maakt een assumptie van een persoon die je niet kent,
Kijk eens in de spiegel.quote:dat zegt meer over jou dan over mij, daarom dat je ook een extremist bent, je gaat zover dat je anderen moet zwartmaken om een punt te maken, typische extremist
Zo beschaafd weer.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 03:51 schreef AbdulMalik het volgende:
[..]
je mag een afwijkende mening hebben, alleen als je het op een onvolwassen en irrationele manier verantwoord kun je wel klappen verwachten ja
quote:
vrijheid van verwoording, dichterlijke vrijheid, jij kent daar niks van he extremistische hokjesdenkerquote:
quote:Op zaterdag 26 juli 2014 03:49 schreef Aloulou het volgende:
In NL en elk ander Westers land moet je geen nikab willen dragen omdat het totaal contraproductief is in het positieve beeld van je geloof naar voren te brengen. De communicatie en het contact leggen slaat volledig dicht, en de kans is groot dat dat de aankomende 100 jaar niet snel zal veranderen.
Ik snap dan dus niet waarom je aan de ene kant graag je geloof wilt uitdragen maar dan wel er zo'n dominant kledingstuk bij draagt (wat volgens de overgrote meerderheid niet verplicht is) waarvan je weet dat 99% van de mensen in de maatschappij er bang van worden, zich geintimideerd door voelen en een sterke afkeer van krijgen of echt boos worden omdat ze het juist associeren met allerlei zaken die je waarschijnlijk zelf ook niet als Islamitisch beschouwt.
Ik zou dus ook tegen mijn vrouw zeggen dat als zij nikab zou willen dragen zij in het Westen maar genoegen neemt met een hoofddoek/gimaar omdat dat beter bij het geloof past en wat je wilt nastreven naar de maatschappij toe.
Cirkelredenatiequote:Op zaterdag 26 juli 2014 03:53 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Je hebt het over "ons", ik vind dat jij een "fundamentalist" bent, dus ben je tegen democratie.
[..]
De pot verwijt de ketel dat die zwart ziet...
[..]
Kijk eens in de spiegel.
Dat lijkt op waar je die Somalische(?) vrouwen vaak in ziet rondlopen.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 03:54 schreef zarGon het volgende:
[..]
(een ghimaar is toch ook 'te' bedekkend en 'intimederend'? of toont google niet de juiste ghimaar?)
dit is tekenend he... zo snel op de tenen getraptquote:Op zaterdag 26 juli 2014 03:51 schreef AbdulMalik het volgende:
[..]
je mag een afwijkende mening hebben, alleen als je het op een onvolwassen en irrationele manier verantwoord kun je wel klappen verwachten ja
Niets mis met oneens zijn, ik ben het volledig eens met Aloulou, dat het niet het meest handige is voor een vrouw in een westerse samenleving, maar tegelijkertijd verwerp ik ook alle soorten qualificaties als gebrainwashed, extreem, eng of what have you.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 03:51 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Fittie, geen discussie. ik mag het niet oneens zijn hoe het ook verwoord..
Maar dat ziet zij zo, en velen met haar in NL. Zoals veel Moslims hetzelfde zouden zeggen over meisjes met zeer blote kleding "de vrouwen hebben totaal geen zelfrespect", en dat is ook weer normaal vanuit die normen en waarden. Of veel gangbaarder. Ikzelf heb niet zo'n probleem met zulke waardeoordelen, zolang het niet beledigend is en/of echt persoonlijk gaat worden.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 03:52 schreef zarGon het volgende:
je kunt prima zeggen dat je vrouwen die een nikab dragen niet begrijpt en dat het jouws inziens ook niet hoort, maar jij gaat een stukje verder door te stellen dat die vrouwen o.a. geen zelfrespect hebben
ergo: je dramt
Ja zelf eens weg met je opdringerige mening. Ik heb de mijne en dat mag gewoon. En hou je pseudoregereutel voor je.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 03:51 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Hou toch op met je pseudoanalyses, je hebt de ene na de andere diagnose naar Crip's hoofd gesmeten. In de hoop dat je vatbaar bent voor enige nuances, denk je dat als crip onder - extreme / 'enge' - druk van haar familie, geliefde stond ze foto's online kon plaatsen?
Heb je er misschien enigzins over nagedacht dat jouw opvattingen van waardigheid, gelijkheid en vrijheid niet de hare zijn. En dat het pas eng wordt om om iemand weg te zetten als een die haar zelfrespect heeft verloren en is gebrainwashed omdat ze zich niet kan vinden in jouw overtuigingen en de hare kiest.
Ga jij maar met je mede-fundi's mensen onthoofden en video's ervan delen.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 03:55 schreef AbdulMalik het volgende:
[..]
Cirkelredenatie
Ga lekker meer doneren en de gulle persoon uithangen, maak er volgnde keer een filmpje van en plaats het op youtube, misschien dan meer mensen die je ego strelen.
het eerste wat me opviel was haar borsten en het tweede dat ze waarschijnlijk niets draagt eronderquote:
Ik fake mijn boosheid hoorquote:Op zaterdag 26 juli 2014 03:56 schreef zarGon het volgende:
[..]
dit is tekenend he... zo snel op de tenen getraptzo typisch
ga er eens wat luchtiger mee om man; men hoeft het niet altijd eens met je te zijn
Klappen? Met je bitchslapquote:Op zaterdag 26 juli 2014 03:51 schreef AbdulMalik het volgende:
[..]
Goed weerwoord, dat dan weer wel.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 03:56 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja zelf eens weg met je opdringerige mening. Ik heb de mijne en dat mag gewoon. En hou je pseudoregereutel voor je.
quote:Op zaterdag 26 juli 2014 03:56 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Ga jij maar met je mede-fundi's mensen onthoofden en video's ervan delen.
Nee, owh neequote:Op zaterdag 26 juli 2014 03:52 schreef zarGon het volgende:
[..]
je brengt je mening door tegelijk ook een oordeel te vellen; dat doe je keer op keer
je kunt prima zeggen dat je vrouwen die een nikab dragen niet begrijpt en dat het jouws inziens ook niet hoort, maar jij gaat een stukje verder door te stellen dat die vrouwen o.a. geen zelfrespect hebben
ergo: je dramt
Hangt ervan af, vrouwen krijgen het tweede, maar jij lijkt me een persoon die recht heeft op het eerste. Ik discrimineer zelfs tussen vrouwen onderling.quote:
Ben ik met je eens, maar tijdens een discussie werkt het aannemen van zo'n positie eerder tegen dan mee... Het brengt je nergens, je maakt je punt niet omdat het heel anders geïnterpreteerd wordt en de discussie zal er zelfs door ontsporen.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 03:56 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Maar dat ziet zij zo, en velen met haar in NL. Zoals veel Moslims hetzelfde zouden zeggen over meisjes met zeer blote kleding "de vrouwen hebben totaal geen zelfrespect", en dat is ook weer normaal vanuit die normen en waarden. Of veel gangbaarder. Ikzelf heb niet zo'n probleem met zulke waardeoordelen, zolang het niet beledigend is en/of echt persoonlijk gaat worden.
quote:Op zaterdag 26 juli 2014 03:59 schreef AbdulMalik het volgende:
[..]
Hangt ervan af, vrouwen krijgen het tweede, maar jij lijkt me een persoon die recht heeft op het eerste. Ik discrimineer zelfs tussen vrouwen onderling.
Loop je nou te geilen op een tekenfilm figuur?quote:Op zaterdag 26 juli 2014 03:56 schreef zarGon het volgende:
[..]
het eerste wat me opviel was haar borsten en het tweede dat ze waarschijnlijk niets draagt eronder
Jij hebt die wel en ik niet?quote:Op zaterdag 26 juli 2014 03:54 schreef AbdulMalik het volgende:
[..]
vrijheid van verwoording, dichterlijke vrijheid, jij kent daar niks van he extremistische hokjesdenker
Uitsluit in welke zin?quote:Op zaterdag 26 juli 2014 04:00 schreef Santello het volgende:
Whisker. Dat mag jij natuurlijk allemaal vinden. Vind het alleen wel gevaarlijker van je dat je hen liever uitsluit.
Eigenlijk omdat het een fantasie in hem opwekt dat zoiets mogelijk is.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 04:00 schreef Crip het volgende:
[..]
Loop je nou te geilen op een tekenfilm figuur?
de vraag is of zij dat zelf al niet doen... je kunt niet verwachten dat je met zo'n afwijking van de norm maar geaccepteerd moet worden.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 04:00 schreef Santello het volgende:
Whisker. Dat mag jij natuurlijk allemaal vinden. Vind het alleen wel gevaarlijker van je dat je hen liever uitsluit.
nee, overduidelijk, je hebt een inferieure mening, komt waarschijnlijk door je inferioriteitscomplex.quote:
#hardgewordenquote:Op zaterdag 26 juli 2014 04:00 schreef Crip het volgende:
[..]
Loop je nou te geilen op een tekenfilm figuur?
Maar sluit je jezelf niet uit/af als je een boerka draagt?quote:Op zaterdag 26 juli 2014 04:01 schreef Santello het volgende:
[..]
Ze geeft aan dat Crip geen les aan kinderen zou moeten geven.
Dat kan en hoor je dus wel te verwachten. Daarom is de halve wereld ook zo naar de klote.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 04:01 schreef zarGon het volgende:
[..]
de vraag is of zij dat zelf al niet doen... je kunt niet verwachten dat je met zo'n afwijking van de norm maar geaccepteerd moet worden.
Dat laten we over aan de democratisch gekozen regering. We zijn toch zo pro-democratie?quote:Op zaterdag 26 juli 2014 04:02 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Maar sluit je jezelf niet uit/af als je een boerka draagt?
Wat heeft de regering daarmee te maken?quote:Op zaterdag 26 juli 2014 04:03 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Dat laten we over aan de democratisch gekozen regering. We zijn toch zo pro-democratie?
Vechten ja?quote:Op zaterdag 26 juli 2014 03:59 schreef AbdulMalik het volgende:
[..]
Hangt ervan af, vrouwen krijgen het tweede, maar jij lijkt me een persoon die recht heeft op het eerste. Ik discrimineer zelfs tussen vrouwen onderling.
wetgevingquote:Op zaterdag 26 juli 2014 04:04 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Wat heeft de regering daarmee te maken?
Je wilt dat aan de overheid overlaten, dat je je met X uitsluit?quote:Op zaterdag 26 juli 2014 04:03 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Dat laten we over aan de democratisch gekozen regering. We zijn toch zo pro-democratie?
haha met die verlegensmiley nog ookquote:
Gelijk heb jequote:Op zaterdag 26 juli 2014 04:06 schreef Crip het volgende:
Ik ben pro doe-waar-de-fuck-jij-je-goed-bij-voelt.
Dat is op individueel niveau te beoordelen. Als een vrouw een boerka draagt en "gewoon" solliciteert naar een baan, boodschappen doet, de buren groet. Dan sluit zichzelf niet af.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 04:02 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Maar sluit je jezelf niet uit/af als je een boerka draagt?
Doen ze zelf. Ik sluit niemand uit, nooit gedaan ook. Maar dat gebral hangt me de keel uit.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 04:00 schreef Santello het volgende:
Ik heb geen problemen met jou, jij denkt dat je dat hebt met mij, maar ik geef jou een religieuze vredesknuffel ten alle tijden, je bent veel te lichtgeraakt en dat demonstreerde ik even. Lange tenen zijn niet exclusief voor moslims. Wel goede trolls.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 04:04 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Vechten ja?:D
Waarom heb ik nou nooit problemen met Loulou enzo, maar wel met hijgertjes als jij?
wow, en dat zeg je als moslimquote:Op zaterdag 26 juli 2014 04:03 schreef Santello het volgende:
[..]
De acceptatie in beginsel moet gewoon aanwezig zijn. Mens tot mens. Je hoeft het niet eens te zijn met elkaar. Je hoeft ook geen vrienden te worden.
Ik kom zo even met hadiths en verzen jouw kant op. Eerst bidden.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 04:06 schreef zarGon het volgende:
[..]
wow, en dat zeg je als moslim
het spijt me dat ik dit moet zeggen, maar de nederlanders zijn toleranter dan moslims... de beste plek om te wonen voor een moslim is het westentolerantie tegenover andersdenkenden kennen wij moslims niet
toch heel gek dat we het allemaal zo goed weten, maar er niets van tonen in de praktijk
Wat geeft jou de illusie dat iemand die zich zo sterk afsluit voor de samenleving dat ze niet meer dan een schim is, daarvoor beloond zou moeten worden met sociaal contact en/of sociale acceptatie?quote:Op zaterdag 26 juli 2014 04:06 schreef Santello het volgende:
[..]
Dat is op individueel niveau te beoordelen. Als een vrouw een boerka draagt en "gewoon" solliciteert naar een baan, boodschappen doet, de buren groet. Dan sluit zichzelf niet af.
Als ze moet wordt aangenomen op basis daarvan, of niet gegroet wordt door de buren, dan sluit de samenleving haar af en niet zij.
quote:Op zaterdag 26 juli 2014 04:06 schreef Aloulou het volgende:
[..]
haha met die verlegensmiley nog ook![]()
humor-commentaar
houd ze voor jezelf, ik zal ze in ieder geval niet lezenquote:Op zaterdag 26 juli 2014 04:08 schreef Crip het volgende:
[..]
Ik kom zo even met hadiths en verzen jouw kant op. Eerst bidden.
Nee en ja. Ik wil geen juf in burka of niqaab voor mijn (niet bestaande) kinderen idd. Maar als iemand haar in dienst wil nemen hoor je mij niet protesteren. Mijn kinderen gaan er niet heen. Wel naar een juf met een hoofddoek.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 04:01 schreef Santello het volgende:
[..]
Ze geeft aan dat Crip geen les aan kinderen zou moeten geven.
Dan ook geen valse statements maken dat moslims geen acceptatie moeten hebben voor anderen of niet kennenquote:Op zaterdag 26 juli 2014 04:09 schreef zarGon het volgende:
[..]
houd ze voor jezelf, ik zal ze in ieder geval niet lezen
Je hebt issuesquote:Op zaterdag 26 juli 2014 04:02 schreef AbdulMalik het volgende:
[..]
nee, overduidelijk, je hebt een inferieure mening, komt waarschijnlijk door je inferioriteitscomplex.
kijk om je heenquote:Op zaterdag 26 juli 2014 04:10 schreef Crip het volgende:
[..]
Dan ook geen valse statements maken dat moslims geen acceptatie moeten hebben voor anderen.
Ja, sorry. Maar een niqaab of burka gaat te ver. Buiten de maatschappij.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 04:03 schreef Santello het volgende:
[..]
Dat kan en hoor je dus wel te verwachten. Daarom is de halve wereld ook zo naar de klote.
De acceptatie in beginsel moet gewoon aanwezig zijn. Mens tot mens. Je hoeft het niet eens te zijn met elkaar. Je hoeft ook geen vrienden te worden.
Ik snap je eerste zin niet.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 04:06 schreef zarGon het volgende:
[..]
het spijt me dat ik dit moet zeggen, maar de nederlanders zijn toleranter dan moslims... de beste plek om te wonen voor een moslim is het westentolerantie tegenover andersdenkenden kennen wij moslims niet
toch heel gek dat we het allemaal zo goed weten, maar er niets van tonen in de praktijk
Neequote:
Naja, als zij zich daar prettig bij voelt. Maar dan moet je imo ook niet klagen over de negatieve gevolgen die daarbij komen kijken.quote:
Dat denk ik? Helderziend?quote:Op zaterdag 26 juli 2014 04:06 schreef AbdulMalik het volgende:
[..]
Ik heb geen problemen met jou, jij denkt dat je dat hebt met mij, maar ik geef jou een religieuze vredesknuffel ten alle tijden, je bent veel te lichtgeraakt en dat demonstreerde ik even. Lange tenen zijn niet exclusief voor moslims. Wel goede trolls.
En jij doet je voor (nog steeds) als niet-extremist?quote:Op zaterdag 26 juli 2014 04:10 schreef Crip het volgende:
[..]
Dan ook geen valse statements maken dat moslims geen acceptatie moeten hebben voor anderen of niet kennen
Wat geeft jou de illusie dat diegene zich zo sterk heeft afgesloten van de samenleving?quote:Op zaterdag 26 juli 2014 04:08 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Wat geeft jou de illusie dat iemand die zich zo sterk afsluit voor de samenleving dat ze niet meer dan een schim is, daarvoor beloond zou moeten worden met sociaal contact en/of sociale acceptatie?
Aub jouw definitie voor extremist. Verschilt nogal bij velen heb ik begrepen.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 04:17 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
En jij doet je voor (nog steeds) als niet-extremist?
Misselijkmakend hoe jij anderen bestempeld en labelt. Zulke mensen zoals Jij zou ik in ieder geval nooit in een klaslokaal willen voor mijn kids.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 04:17 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
En jij doet je voor (nog steeds) als niet-extremist?
Flame?quote:Op zaterdag 26 juli 2014 04:18 schreef Santello het volgende:
[..]
Aub jouw definitie voor extremist. Verschilt nogal bij velen heb ik begrepen.
Jammer dit. Vind ik.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 04:12 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja, sorry. Maar een niqaab of burka gaat te ver. Buiten de maatschappij.
arghhh, ik zucht hier letterlijk vanquote:Op zaterdag 26 juli 2014 04:14 schreef Santello het volgende:
[..]
Ik snap je eerste zin niet.
Onze profeet Mohamed (saw) was tolerant. Hij heeft ons dat ook geleerd te zijn. Het prediken van het enige echte geloof gaat ook samen met tolerantie.
Er is nooit sprake geweest van gedwongen bekering ten tijde van het prediken. Nu ook niet.
Mooi voorbeeld uit de hadith geeft weer dat tijdens het prediken de profeet een christelijke delegatie hen de mogelijkheid gaf om te bidden in hun moskee op hun manier.
Verder ken je me niet en weet je ook niet hoe ik mij als moslim gedraag.
Flame Watte?quote:
Nou, dat is dan wederzijds he>quote:Op zaterdag 26 juli 2014 04:19 schreef Crip het volgende:
[..]
Misselijkmakend hoe jij anderen bestempeld en labelt. Zulke mensen zoals Jij zou ik in ieder geval nooit in een klaslokaal willen voor mijn kids.
Hier nog een bewijs dat je manieren niet kunt leren in een klaslokaal.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 04:20 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nou, dat is dan wederzijds he>![]()
En maak je geen zorgen, ik heb gestudeerd
Jammergenoeg heb je hierin wel gelijk. Als je ziet hoe het in de landen gaat waar de moslims in de meerderheid zijn, dan gaan ze niet goed om met de minderheden/andersdenkende.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 04:06 schreef zarGon het volgende:
[..]
wat is jouw facebook?quote:Op zaterdag 26 juli 2014 04:20 schreef zarGon het volgende:
[..]
arghhh, ik zucht hier letterlijk van
1400 jaar geleden vergelijken met nu... 1400 jaar geleden zou jij met een hooivorken achterna gezeten worden hier
ik weet niet of je het beseft maar het waren toen geen fijne tijden, bedoel facebook bestond toen niet eens
en allemaal leuk en wel die hadiths en verzen en zo, maar ik heb het over de praktijk... er is een reden waarom wij allemaal hier in nederland wonen, studeren/werken en waarschijnlijk ook voor een groot deel van ons leven hier zullen leven
ik heb het niet over jou en mij specifiek, ik heb het over moslims in het algemeen.. en oh boy, falen wij even hard; het is bijna triest te noemen wat wij onszelf aandoen. mensonwaardig, en dan ook nog eens omdat het vanuit de naam god zou moeten zijn (volgens die extremisten die constant aan het moorden zijn)...
In onze samenleving is het normaal dat je oogcontact kan maken. Niet dat er een zwart gewaad, waar iemand in zit die jou wel kan zien, op je afloopt. Als je iemand al niet mag zien, waarom zou je dan op hoop van zege proberen een gesprek aan te knopen met zo'n persoon? Je gedraagt je maar gewoon naar de maatstaven van de samenleving waarin je je bevindt, en anders is dat buitensluiten je eigen schuld. Je wordt namelijk niet buitengesloten, dat doe je zelf.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 04:18 schreef Santello het volgende:
[..]
Wat geeft jou de illusie dat diegene zich zo sterk heeft afgesloten van de samenleving?
Ik heb je net een aantal praktische voorbeelden gegeven waar dat juist niet het geval is.
Beloond? Het is en blijft een mens. Vergeet dat niet. Zelfs degene die zich 30 jaar in zijn kelder aan het dood snuiven is aan drugs, en zich afsluit voor de samenleving, gun je een goed leven.
Je begrijpt het niet helemaal. Dit is de islam. Wij dienen dat te volgen zoals het ons is voorgeschreven.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 04:20 schreef zarGon het volgende:
[..]
arghhh, ik zucht hier letterlijk van
1400 jaar geleden vergelijken met nu... 1400 jaar geleden zou jij met een hooivorken achterna gezeten worden hier
ik weet niet of je het beseft maar het waren toen geen fijne tijden, bedoel facebook bestond toen niet eens
en allemaal leuk en wel die hadiths en verzen en zo, maar ik heb het over de praktijk... er is een reden waarom wij allemaal hier in nederland wonen, studeren/werken en waarschijnlijk ook voor een groot deel van ons leven hier zullen leven
ik heb het niet over jou en mij specifiek, ik heb het over moslims in het algemeen.. en oh boy, falen wij even hard; het is bijna triest te noemen wat wij onszelf aandoen. mensonwaardig, en dan ook nog eens omdat het vanuit de naam god zou moeten zijn (volgens die extremisten die constant aan het moorden zijn)...
Mag niet, krijg je gezeikquote:Op zaterdag 26 juli 2014 04:25 schreef zarGon het volgende:
Ik heb liever een religieloze maatschappij. Gewoon, 'mens-zijn'.
Gimme gimme gimme.
Ga weg aub. Als jij je mening als een normaal persoon kon verwoorden dan had niemand je aangevallen. Genoeg andersdenkende in deze topic-reeks die wel gewoon normaal kunnen spreken en normaal hun mening over te kunnen brengen.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 04:24 schreef Whiskers2009 het volgende:
Echt waar hoor:respect eisen? Waar is jullie respect oor mijn mening?
Jij valt mensen meteen aan. Zo was je vroeger niet. Je bent veranderd.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 04:24 schreef Whiskers2009 het volgende:
Echt waar hoor:respect eisen? Waar is jullie respect oor mijn mening?
En ik mag geen vragen stellen of eea in twijfel trekken?quote:Op zaterdag 26 juli 2014 04:24 schreef Santello het volgende:
[..]
Je begrijpt het niet helemaal. Dit is de islam. Wij dienen dat te volgen zoals het ons is voorgeschreven.
Dat er individuen zijn die nog steeds het en ander, door onwetendheid,door emotie,zeg het maar,anders doen. Hoor je niet af te schuiven op een religie die jij nauwelijks hebt bestudeerd. (ik al helemaal niet)
Net zoals je in een religie-loze maatschappij te maken krijgt met individuen die gedrag vertonen die b
Ik mag niet wat jullie mogen?quote:Op zaterdag 26 juli 2014 04:26 schreef Crip het volgende:
[..]
Ga weg aub. Als jij je mening als een normaal persoon kon verwoorden dan had niemand je aangevallen. Genoeg andersdenkende in deze topic-reeks die wel gewoon normaal kunnen spreken en normaal hun mening over te kunnen brengen.
Dat jij te kortzichtig bent om te zien dat de manier waarop jij spreekt doordrammend is en vol met vooroordelen staat is iets waar je zelf aan zou moeten werken.
Dag!
Ehhh wat heeft dat stukje tekst daarmee te maken?quote:Op zaterdag 26 juli 2014 04:28 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
En ik mag geen vragen stellen of eea in twijfel trekken?
Nopequote:Op zaterdag 26 juli 2014 04:27 schreef Santello het volgende:
[..]
Jij valt mensen meteen aan. Zo was je vroeger niet. Je bent veranderd.
Zit op mijn telefoon. Anders ging wel ff kinderachtig doen en een quote of twee van jou uit mijn hoge hoed vandaan toveren.quote:
Ik wacht wel.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 04:30 schreef Santello het volgende:
[..]
Zit op mijn telefoon. Anders ging wel ff kinderachtig doen en een quote of twee van jou uit mijn hoge hoed vandaan toveren.
Hhhhhhh iknow! Was altijd zo leuk.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 04:34 schreef Santello het volgende:
[..]
Hahahhahaah de nostalgie!!!
Rare snuitert.
Ik haatte dit altijd zo erg. Terwijl ik van anime houd.quote:
quote:Op zaterdag 26 juli 2014 04:38 schreef Crip het volgende:
[..]
Hhhhhhh iknow! Was altijd zo leuk.
[..]
Ik haatte dit altijd zo erg. Terwijl ik van anime houd.
Dat kan niet. BB zit op eenzame hoogte.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 04:39 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Ik vond het echt leuk. Ik ben van plan om het weer te kijken.
Gundam>>Breaking Bad
Kom vechten dan.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 04:40 schreef Santello het volgende:
[..]
Dat kan niet. BB zit op eenzame hoogte.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |