Hadith over het vasten:quote:O, gij gelovigen, het vasten is u voorgeschreven, zoals het degenen die voor u waren was
voorgeschreven, opdat gij vroom zult zijn. [al-Baqarah 2:183]
Iedereen een fijne, gezegende ramadanquote:"Allah (c.c.) zegt: alle daden van de zoon van Adam (dus de mens) zijn voor hem zelf, behalve het vasten, dit is voor Mij en Ik zal hem ervoor belonen. Het vasten is een schild. Wanneer een van jullie een dag aan het vasten is, behoort hij alle zinloze gepraat te vermijden en geen rumoer te maken. Mocht iemand hem beschimpen of met hem willen vechten, dan moet hij zeggen: ik ben aan het vasten. Bij God is de adem van een vastende beter dan de geur van muskus"
Nee, je hebt ook mensen die niet gelabeld zijn.quote:
Dat was mijn antwoord omdat je duidelijk mijn punt hebt gemist. Maar dat geeft niet.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 02:58 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Goeie weerwoord, in het vervolg als je iemand ergens op wilt wijzen, zorg er dan voor dat je een valide punt hebt.
Geschiedenis leraar?quote:Op zaterdag 26 juli 2014 02:57 schreef Peunage het volgende: [..] Ze heeft zeker een punt, maar het is nou eenmaal zo dat uuterlijk en representativiteit belangrijk is. Punkers/gothics/metal liefhebbers die compleet zwart zijn gekleed, lange haren en baard, komen ook moeilijker aan een baan. Terwijl ze misschien heel capabel zijn.
Idem. Niks tegen een juf met een hoofddoek.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 02:57 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Dat dus. Ik heb niets tegen een juf met een hoofddoek.:)
Bij gebrek aan een punt gebeurt het wel vaker idd dat ik um mis.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 03:00 schreef Crip het volgende:
[..]
Dat was mijn antwoord omdat je duidelijk mijn punt hebt gemist. Maar dat geeft niet.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
quote:Op zaterdag 26 juli 2014 02:59 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Nee, je hebt ook mensen die niet gelabeld zijn.
quote:
^heb ik heel veel tegen btwquote:Op zaterdag 26 juli 2014 03:00 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Idem. Niks tegen een juf met een hoofddoek.
Ik weet niet of je moslim bent of niet. Maar als je geen moslim bent lijkt me het logisch dat je hem mist ja. Dat zie je wel vaker.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 03:00 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Bij gebrek aan een punt gebeurt het wel vaker idd dat ik um mis.
Ja, hoppa wegwezen Peun.. Jij en je niqaab ergeren me al tijdenquote:
quote:Op zaterdag 26 juli 2014 03:00 schreef zarGon het volgende:
Ik zou vóór stemmen bij een niqaabverbod.
Wat schattig, in de waan dat je een punt hebt gemaakt? Koetchie, koetchie.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 03:01 schreef Crip het volgende:
[..]
Ik weet niet of je moslim bent of niet. Maar als je geen moslim bent lijkt me het logisch dat je hem mist ja. Dat zie je wel vaker.
Niqaab ----> extremist.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 03:00 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik wil gewoon geen extremisten in het leven van mijn (niet-bestaande) kind.
Altijd al geweten dat zarGon een wijze man is.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 03:00 schreef zarGon het volgende:
Ik zou vóór stemmen bij een niqaabverbod.
Klopt. Maar ik kan gewoon niet tegen een leugenachtige maatschappij, dat je het gooit op mogelijke communicatie belemmeringen en niet eerlijk zegt dat je ze niet mag.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 02:57 schreef Peunage het volgende:
Ze heeft zeker een punt, maar het is nou eenmaal zo dat uuterlijk en representativiteit belangrijk is. Punkers/gothics/metal liefhebbers die compleet zwart zijn gekleed, lange haren en baard, komen ook moeilijker aan een baan. Terwijl ze misschien heel capabel zijn.
Fijn dat je me uitmaakt voor leugenaar.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 03:02 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Klopt. Maar ik kan gewoon niet tegen een leugenachtige maatschappij, dat je het gooit op mogelijke communicatie belemmeringen en niet eerlijk zegt dat je ze niet mag.
Het is maar dat ik geen zin heb om hadiths/verzen erbij te halen.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 03:02 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Wat schattig, in de waan dat je een punt hebt gemaakt? Koetchie, koetchie.
Zusje ga lekker eten, laat je niet afleiden door een idioot als ik.
Oke, dit vind ik wel een goed argument.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 03:00 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik wil gewoon geen extremisten in het leven van mijn (niet-bestaande) kind.
Tuulk nie :0 maar wat mij betreft horen religieuze zaken niet thuis in scholen en dergelijke. Dat houdt dus ook een religieus hoofddoekje inquote:
En nog blijf je doorgaan. Bespaar je de afgang en ga lekker eten.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 03:03 schreef Crip het volgende:
[..]
Het is maar dat ik geen zin heb om hadiths/verzen erbij te halen.
Goed dat je het zelf zegt broeder.
Ja. Gewoon ja. Een normale weldenkende moslimman eist die extremiteiten niet van zijn vrouw. En een normale moslimvrouw hijst zich daar niet voor haar plezier in.quote:
Het is wel grappig dat je hem nog niet snapt. Dat moet ik wel toegeven.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 03:04 schreef Triggershot het volgende:
[..]
En nog blijf je doorgaan. Bespaar je de afgang en ga lekker eten.
Prima, mits de katholieke en christelijke scholen ook worden opgedoekt.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 03:04 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Tuulk nie :0 maar wat mij betreft horen religieuze zaken niet thuis in scholen en dergelijke. Dat houdt dus ook een religieus hoofddoekje in
had het over de vrouwquote:Op zaterdag 26 juli 2014 02:22 schreef Crip het volgende:
[..]
Weet ik, ga ik ook ooit dragen. In sha Allaah.
Want jij denkt je in te kunnen plaatsen in zo een vrouw en of zij wel of niet een weloverwegend beslissing heeft gemaakt?quote:Op zaterdag 26 juli 2014 03:04 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja. Gewoon ja. Een normale weldenkende moslimman eist die extremiteiten niet van zijn vrouw. En een normale moslimvrouw hijst zich daar niet voor haar plezier in.
Klopt, traag van begrip, volhoudend, nog jong en naief.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 03:05 schreef Crip het volgende:
[..]
Het is wel grappig dat je hem nog niet snapt. Dat moet ik wel toegeven.
Tsja, kan. Ik wil gewoon een leuke juf/meester voor mijn niet bestaande kind.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 03:04 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Tuulk nie :0 maar wat mij betreft horen religieuze zaken niet thuis in scholen en dergelijke. Dat houdt dus ook een religieus hoofddoekje in
Aan de andere kant lijkt het zowat logisch te zijn dat je halfnaakt of schaarsbedekt buiten rondloopt. Vooral met dit weer... Is dat geen extremisme?quote:Op zaterdag 26 juli 2014 03:04 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja. Gewoon ja. Een normale weldenkende moslimman eist die extremiteiten niet van zijn vrouw. En een normale moslimvrouw hijst zich daar niet voor haar plezier in.
Hoeft voor mij ook niet idd.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 03:05 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Prima, mits de katholieke en christelijke scholen ook worden opgedoekt.
laat me je es rustig stangenquote:Op zaterdag 26 juli 2014 03:07 schreef Crip het volgende:
[..]
Jaloers waarop? Ik vind beiden mooi, de ghimaar en de vrouw.
Is dat zo? Heb ik nooit gedaanquote:Op zaterdag 26 juli 2014 03:08 schreef zarGon het volgende:
[..]
Aan de andere kant lijkt het zowat logisch te zijn dat je halfnaakt of schaarsbedekt buiten rondloopt. Vooral met dit weer... Is dat geen extremisme?
In het gemeentehuis eens gehad. Wat een rampquote:Op zaterdag 26 juli 2014 03:09 schreef zarGon het volgende:
ghimaar
pinguïnsfucking awkward ook als je ermee tracht te communiceren
vind penguins echt zieligquote:Op zaterdag 26 juli 2014 03:09 schreef zarGon het volgende:
ghimaar
pinguïnsfucking awkward ook als je ermee tracht te communiceren
Ik zeg niet dat je het hebt gedaan... Alleen een kleine constatering dat je niemand hoort over te weinig, maar wel over te veel.quote:
Ook onzin. Ik vind dat je daar niet veel aandacht aan moet geven. Als een vrouw les wil geven die helemaal bedekt is? So what. Als je te veel aandacht aan geeft dan zorg je ervoor dat het een probleem wordt.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 03:08 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Hoeft voor mij ook niet idd.
Maar ik heb het vooral over openbare scholen. Dat je bijvoorbeeld in een kleinere stad eigenlijk geen keuze hebt en wel naar een bepaalde school moet. Daar horen religieuze zaken niet thuis imo. Als er genoeg aanbod is, vind ik het niet echt een probleem om ook scholen voor specifieke doelgroepen op te richten.
kom maar op hoor vind ik prima kan best jij niet?quote:Op zaterdag 26 juli 2014 03:11 schreef Santello het volgende:
Wie van jullie zou trouwen met een volledig bedekte vrouw?
Tuurlijk vind jij dat geen probleemquote:Op zaterdag 26 juli 2014 03:12 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Ook onzin. Ik vind dat je daar niet veel aandacht aan moet geven. Als een vrouw les wil geven die helemaal bedekt is? So what. Als je te veel aandacht aan geeft dan zorg je ervoor dat het een probleem wordt.
Waarom niet.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 03:11 schreef Santello het volgende:
ik begrijp dit niet, kun je uitleggenquote:Op zaterdag 26 juli 2014 03:13 schreef Triggershot het volgende:
Ik moet wel zeggen als zo een zuster ondanks alle moeilijkheiden en omkijken toch heeft besloten zoiets te dragen en er wordt ook in 'eigen' kringen zodanig spot met haar gedreven door moslims, dat het verantwoorden van dit soort bespottingen wel ingewikkeld gaan worden voor Allah.
Indien het haar volledig eigen keus is, geen moeite mee.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 03:11 schreef Santello het volgende:
Wat niet?quote:Op zaterdag 26 juli 2014 03:14 schreef AbdulMalik het volgende:
[..]
ik begrijp dit niet, kun je uitleggen
Mij hoor je niet zeiken op "de islam". Maar er zijn wel grenzen. Zoals geen burka dragende juf. Of nonnen als lerares.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 03:11 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat je het hebt gedaan... Alleen een kleine constatering dat je niemand hoort over te weinig, maar wel over te veel.
wat is "volledig bedekt"?quote:Op zaterdag 26 juli 2014 03:11 schreef Santello het volgende:
Dat er geen excuus is voor de moslim om de spot te drijven met een moslima die zich onderwerpt aan de wil van Allah idd.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 03:15 schreef AbdulMalik het volgende:
[..]
verantwoorden? excuus zoeken voor degene die spot drijve?
Je noemt die vrouw "zuster" maar je kamt haar wel af?quote:Op zaterdag 26 juli 2014 03:13 schreef Triggershot het volgende:
Ik moet wel zeggen als zo een zuster ondanks alle moeilijkheiden en omkijken toch heeft besloten zoiets te dragen en er wordt ook in 'eigen' kringen zodanig spot met haar gedreven door moslims, dat het verantwoorden van dit soort bespottingen wel ingewikkeld gaan worden voor Allah.
hoe?quote:Op zaterdag 26 juli 2014 03:17 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Je noemt die vrouw "zuster" maar je kamt haar wel af?
Ik zou zeker niet in de schoenen van die mensen willen staan wanneer Allah over ze oordeeltquote:Op zaterdag 26 juli 2014 03:13 schreef Triggershot het volgende:
Burka, niqaab..quote:
Ik ook niet in jouw schoenen, jij maakt me uit voor leugenaar.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 03:18 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Ik zou zeker niet in de schoenen van die mensen willen staan wanneer Allah over ze oordeelt
Moge Allaah ons behoeden van het kwaad.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 03:18 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Ik zou zeker niet in de schoenen van die mensen willen staan wanneer Allah over ze oordeelt
sory dat ik eigen smaak hebquote:Op zaterdag 26 juli 2014 03:18 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Burka, niqaab..
En het valt me vies tegen wat de antwoorden zijn...![]()
![]()
![]()
En waar onderwerpt Allah de mannen aan? Nergens?quote:Op zaterdag 26 juli 2014 03:17 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dat er geen excuus is voor de moslim om de spot te drijven met een moslima die zich onderwerpt aan de wil van Allah idd.
Jaweeeel. Erop toezien dat vrouwen zich onderwerpen en zoquote:Op zaterdag 26 juli 2014 03:19 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
En waar onderwerpt Allah de mannen aan? Nergens?
Whiskers met alle respect, wil je aub geen uitlatingen doen over dingen waar je geen kennis over op hebt gedaan. Want had je dat gedaan dan weet je dat er ook voorschriften voor de mannen zijn.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 03:19 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
De vrouwen helpen de mannen niet naar vrouwen te kijken door zich volledig te bedekken.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 03:19 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
aan zulke vrouwenquote:Op zaterdag 26 juli 2014 03:19 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 26 juli 2014 03:18 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
quote:11. Laat Mij alleen met hem die Ik schiep.
Goh, mag ze tegenwoordig ook geen vragen stellen?quote:Op zaterdag 26 juli 2014 03:20 schreef Crip het volgende:
[..]
Whiskers met alle respect, wil je aub geen uitlatingen doen over dingen waar je geen kennis over op hebt gedaan. Want had je dat gedaan dan weet je dat er ook voorschriften voor de mannen zijn.
Ja, is ook zo. Als jij gewoon had gezegd, dat je vrouwen met gezichtssluiers niet leuk vind, dan was ik er oké mee geweest. Maar dat je dingen gaat verzinnen, zodat vrouwen met gezichtssluiers niet oké zijnquote:Op zaterdag 26 juli 2014 03:18 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Ik ook niet in jouw schoenen, jij maakt me uit voor leugenaar.
We zijn aan het vasten ja.quote:
Aan de man, broer, vader, zoon is opgedragen om haar met al zijn bezittingen en leven te beschermen, zijn ogen neer te slaan wanneer in de aanwezigheid van een vrouw waar geen directe band mee is, plekken niet te betreden waar zij is.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 03:19 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Lees een boek.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 03:18 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Burka, niqaab..
En het valt me vies tegen wat de antwoorden zijn...![]()
![]()
![]()
Je kunt vraagtekens herkennen? Ja? Dan is het een vraag, nietwaar?quote:Op zaterdag 26 juli 2014 03:20 schreef Crip het volgende:
[..]
Whiskers met alle respect, wil je aub geen uitlatingen doen over dingen waar je geen kennis over op hebt gedaan. Want had je dat gedaan dan weet je dat er ook voorschriften voor de mannen zijn.
Was ook keurig opgesteld die vraag. Alsof je dat zelf niet kan zien Sylvesterr.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 03:21 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Goh, mag ze tegenwoordig ook geen vragen stellen?
Prima, aangezien je nog steeds geen antwoord heb gegeven op mijn vorige post.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 03:23 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Je kunt vraagtekens herkennen? Ja? Dan is het een vraag, nietwaar?
En sorry, ik ga niet meer met je in discussie gezien je juf-denkbeelden.
you go girl!quote:Op zaterdag 26 juli 2014 03:22 schreef Crip het volgende:
Het grappige is dat hoe meer haat ik over de niqaab zie in de media en hier etc hoe dichter mij dat bij mn geloof brengt en hoe meer ik hem wil dragen.
Vrouwen zijn in hun natuurlijke door allah geschapen vorm lelijk?quote:Op zaterdag 26 juli 2014 03:21 schreef AbdulMalik het volgende:
[..]
?
ik vind onbedekte vrouwe niet mooi
Dus ik kan niet van mening zijn dat vrouwen met gezichtssluiers niet geschikt zijn bepaalde functies?quote:Op zaterdag 26 juli 2014 03:21 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Ja, is ook zo. Als jij gewoon had gezegd, dat je vrouwen met gezichtssluiers niet leuk vind, dan was ik er oké mee geweest. Maar dat je dingen gaat verzinnen, zodat vrouwen met gezichtssluiers niet oké zijn
Love died when ignorance developed.quote:
omdat iemand een mening heeft weiger je verder te luistere oke, ik dacht dat nederlanders nuchter waren maar jij gaat hele mensen verwerpen vanwege een meningquote:Op zaterdag 26 juli 2014 03:23 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Je kunt vraagtekens herkennen? Ja? Dan is het een vraag, nietwaar?
En sorry, ik ga niet meer met je in discussie gezien je juf-denkbeelden.
Respect voor jou.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 03:22 schreef Crip het volgende:
Het grappige is dat hoe meer haat ik over de niqaab zie in de media en hier etc hoe dichter mij dat bij mn geloof brengt en hoe meer ik hem wil dragen.
Dan kan ik vrijelijk ook mijn mening over jouw mening verkondigen. Wat is je probleem?quote:Op zaterdag 26 juli 2014 03:24 schreef sylvesterrr het volgende:
vrouwen met gezichtssluiers niet geschikt zijn bepaalde functies?
Houd toch op Mathemaat....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |