Welke rest?quote:Op vrijdag 25 juli 2014 20:49 schreef Karrs het volgende:
[..]
Over de nederzettingen wel. Maar over de rest bepaald niet.
Klopt als een bus.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 20:50 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Welke rest?
Israël moet stoppen met de nederzettingen, hamas moet stoppen met het terrorisme.
Heel veel complexer is dit conflict niet .
Het punt is alleen: je kan moeilijk verwachten dat de Palestijnen de bezetters welkom heten met bloemetjes en een knuffel.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 20:52 schreef Karrs het volgende:
[..]
Klopt als een bus.
De rest kun je nalezen in al Yi-Longs eenzijdige gezwets over genocide, racisme en meer van dat soort projectie van Palestijnse waarden op Israël.
Niet allene stoppen met de nederzettingen, maar stoppen met de algehele onderdrukking van de Palestijnen. Stoppen met de bestaande Apartheid. Stoppen met de restricties, zoals de invoer van beton, glas, metaal en cement, stoppen met het gekloot met water en stroom, stoppen met het afslachten van dieren en vernietigen van groente en fruit etc etc.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 20:50 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Welke rest?
Israël moet stoppen met de nederzettingen, hamas moet stoppen met het terrorisme.
Heel veel complexer is dit conflict niet .
... eh?quote:Op vrijdag 25 juli 2014 20:53 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het punt is alleen: je kan moeilijk verwachten dat de Palestijnen de bezetters welkom heten met bloemetjes en een knuffel.
Karrs komt ongetwijfeld uit een familie die destijds de Duitse bezetters met open armen ontvingen....quote:Op vrijdag 25 juli 2014 20:53 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het punt is alleen: je kan moeilijk verwachten dat de Palestijnen de bezetters welkom heten met bloemetjes en een knuffel.
Dat de Palestijnen geen onafhankelijke staat hebben is aan hun zelf en het verraad van de arabische landen aan hun. Zij hebben in het verleden meerdere keren Israel aangevallen en Israel heeft terug geslagen en is als winnaar uit de bus gekomen. Daarnaast is fatah en hamas zo corrupt als wat.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 20:45 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Blijkbaar lees je dan alleen maar wat je wilt lezen, want ik heb nooit gezegd dat Israel vernietigd hoort te worden, of dat ze geen eigen land mogen hebben.
Nooit.
Waar ik, telkens weer, kritiek op uit, is HET FEIT dat de Palestijnen geen onafhankelijke staat hebben. dat er APARTHEID is in Israel tegen de Palestijnen. Dat ze onderdrukt worden. Dat Israel zich geen reet aantrekt van internationale afspraken en mensenrechten. En dat er genocide plaats vindt op Palestijnen. Vele honderden onschuldige doden. Bewust. Moord. Niets minder dan moord. Op onschuldige mensen. MENSEN.
Dus je kunt steeds terugvallen in simpele dooddoeners als 'Anti-semiet!' of 'je wilt Israel vernietigd zien!', maar als dat serieus het enige weerwoord is dat je hebt, dan zegt dat natuurlijk al genoeg over waar jij staat in deze hele discussie, en hoe hopeloos die positie is.
1: Dit valt allemaal onder de bezettingen.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 20:53 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Niet allene stoppen met de nederzettingen, maar stoppen met de algehele onderdrukking van de Palestijnen. Stoppen met de bestaande Apartheid. Stoppen met de restricties, zoals de invoer van beton, glas, metaal en cement, stoppen met het gekloot met water en stroom, stoppen met het afslachten van dieren en vernietigen van groente en fruit etc etc.
En uiteraard stoppen met het afslachten van onschuldige burgers.
Oh ja? Verklaar je nader, ipv alleen 1 simpele dooddoener waardoor je verder geen inhoudelijke reactie hoeft te geven...?quote:Op vrijdag 25 juli 2014 20:48 schreef theunderdog het volgende:
[..]![]()
Met dit, maak je je hele post belachelijk.
Het is natuurlijk diep en diep triest wat daar gebeurt, maar systematische kindermoord ziet er wel iets anders uit.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 20:33 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Ik geef je ontelbare bronnen, video's, quotes, oogverslaggetuigen, ex-militairen die toegeven dat ze oorlogsmisdaden pleegden en Palestijnen kapot maakten, etc etc.
Het enige wat jij en de rest van je zionistische vriendjes hier er tegenin brengen is: Ja, dat klopt niet, ja is propaganda, ja die bron is onbetrouwbaar, ja je haat gewoon alle joden, etc etc.
Het is lachwekkend, en dieptriest. Iedereen met een hart zou zich doodschamen om systematische kindermoord en staatsterrorisme te verdedigen (of zelfs toe te juichen, zoals sommigen in dit topic), maar blijkbaar heb je daar een bepaald verstandelijk vermogen voor nodig, wat niet aanwezig lijkt te zijn...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Er is geen genocide, klaar.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 20:55 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Oh ja? Verklaar je nader, ipv alleen 1 simpele dooddoener waardoor je verder geen inhoudelijke reactie hoeft te geven...?
Confirmation Bias, cognitieve dissonantie en al dat soort dure termen, die erop neerkomen dat Yi-Long totaal immuun is geworden voor alle informatie die niet strookt met zijn eigen beeld van de wereld.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 20:55 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Het is natuurlijk diep en diep triest wat daar gebeurt, maar systematische kindermoord ziet er wel iets anders uit.
Waarom veroordeel jij Hamas niet?
Uit (o.a.) de post die ik vanmiddag al plaatste, blijkt al dat veel conflciten door Israel uitgelokt worden.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 20:54 schreef Djibril het volgende:
[..]
Dat de Palestijnen geen onafhankelijke staat hebben is aan hun zelf en het verraad van de arabische landen aan hun. Zij hebben in het verleden meerdere keren Israel aangevallen en Israel heeft terug geslagen en is als winnaar uit de bus gekomen. Daarnaast is fatah en hamas zo corrupt als wat.
Die Apartheid is er wel. Daar zijn al talloze artikelen over verschenen. Doe gewoon een google-search naar Israel en Apartheid, en je vindt alles wat je wilt weten. Ik ga niet telkens moeite daar in steken. Als jij serieus denkt dat Palestijnen en Israeliërs gelijke rechten hebben, dan kun je beter meteen weggaan uit dit topic, want dan weet je van niets.quote:Er bestaat geen apartheid in Israel tegen palestijnen. Palestijnen zijn vertegenwoordigd in alle lagen van de samenleving en mogen gewoon naar elke universiteit of school die zij willen. Daarnaast mogen ze hun taal spreken en hun geloof uiten. Probeer dat als een jood in Cairo.
De geallieerden hebben zich ook beestachtig gedragen tijdens 'de bevrijding', en talloze onschuldige burgers afgemaakt. Dat zij het deden, maakt het niet opeens OK. Beide was absoluut verkeerd.quote:Mocht Israel zich niet aan internationale wetten en rechten houden zoals jij stelt en door bombardementen aan moord doet, dan zijn de geallieerden in tweede wereldoorlog niks beters dan wat Israel nu doet. Hitler beschoot London met raketten. Reactie van Churchill? Gooi Duitse steden plat en daarnaast werd Dresden nog even plat gegooid nadat het zich had over gegeven.
Israel reageert net als London toendertijd op raketten van Hamas. Daarnaast doet Israel niet aan carpetbombing maar aan precision bombing.
Dat zal best. Het is een idioot klein gebied. Het is overduidelijk dat ze wapens nodig hebben om zichzelf te verdedigen, als je naar alle agressie vanuit israel kijkt. Het is lachwekkend om het over 'menselijke schilden' te hebben, of dat soort nonsens. Israel schiet met groot plezier op die 'menselijke schilden'.quote:Ik weet niet of het volgende filmpje al eens hier voorbij is gekomen maar daar zie je dat hamas wel degelijk raketten verstopt in ziekenhuizen of in burgerhuizen. Dit kan je zien aan de vele secondary explosions.
Altijd.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 20:56 schreef Karrs het volgende:
Mag ik ook eens een relevant plaatje posten?
[ afbeelding ]
Bij deze ben ik ook van Hamas, waar is ze te vinden?quote:Op vrijdag 25 juli 2014 20:56 schreef Karrs het volgende:
Mag ik ook eens een relevant plaatje posten?
[ afbeelding ]
Heel sneu inderdaad.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 21:02 schreef Karrs het volgende:
[..]
Confirmation Bias, cognitieve dissonantie en al dat soort dure termen, die erop neerkomen dat Yi-Long totaal immuun is geworden voor alle informatie die niet strookt met zijn eigen beeld van de wereld.
Er is geen macht ter wereld die Yi-Long ervan kan overtuigen dat er daar geen genocide plaatsvindt. Yi-Long zegt dat er daar genocide is, dus is daar genocide. Yi-Long zegt immers dat daar genocide is.
Het is eigenlijk gewoon zielig.
Er zijn trouwens meer mensen in dit topic die daar last van hebben.
Onzin. Er zal gediscrimineerd worden door bepaalde Israelische burgers jegens Israelische Palestijnen maar dat zul je altijd hebben. Overal in de wereld heb je dat. Echter doet de Israelische staat niet aan apartheid. Misschien moet je meer moeite hierin steken en informatie erover gaan zoeken.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 21:06 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Die Apartheid is er wel. Daar zijn al talloze artikelen over verschenen. Doe gewoon een google-search naar Israel en Apartheid, en je vindt alles wat je wilt weten. Ik ga niet telkens moeite daar in steken. Als jij serieus denkt dat Palestijnen en Israeliërs gelijke rechten hebben, dan kun je beter meteen weggaan uit dit topic, want dan weet je van niets.
[..]
De geallieerden hebben zich ook beestachtig gedragen tijdens 'de bevrijding', en talloze onschuldige burgers afgemaakt. Dat zij het deden, maakt het niet opeens OK. Beide was absoluut verkeerd.
[..]
Dat zal best. Het is een idioot klein gebied. Het is overduidelijk dat ze wapens nodig hebben om zichzelf te verdedigen, als je naar alle agressie vanuit israel kijkt. Het is lachwekkend om het over 'menselijke schilden' te hebben, of dat soort nonsens. Israel schiet met groot plezier op die 'menselijke schilden'.
"Hey, ik kom vandaag je huis afbranden. Als ik jou was zou ik gewoon weggaan, maar hey, als je er toch bent, en ik sla je eerst dood, of je verbrandt mee in je huis, dan is het je eigen schuld, want blijkbaar ben je een levend schild...."
Deze reactiequote:Op vrijdag 25 juli 2014 20:54 schreef Djibril het volgende:
[..]
Dat de Palestijnen geen onafhankelijke staat hebben is aan hun zelf en het verraad van de arabische landen aan hun. Zij hebben in het verleden meerdere keren Israel aangevallen en Israel heeft terug geslagen en is als winnaar uit de bus gekomen. Daarnaast is fatah en hamas zo corrupt als wat.
Er bestaat geen apartheid in Israel tegen palestijnen. Palestijnen zijn vertegenwoordigd in alle lagen van de samenleving en mogen gewoon naar elke universiteit of school die zij willen. Daarnaast mogen ze hun taal spreken en hun geloof uiten. Probeer dat als een jood in Cairo.
Mocht Israel zich niet aan internationale wetten en rechten houden zoals jij stelt en door bombardementen aan moord doet, dan zijn de geallieerden in tweede wereldoorlog niks beters dan wat Israel nu doet. Hitler beschoot London met raketten. Reactie van Churchill? Gooi Duitse steden plat en daarnaast werd Dresden nog even plat gegooid nadat het zich had over gegeven.
Israel reageert net als London toendertijd op raketten van Hamas. Daarnaast doet Israel niet aan carpetbombing maar aan precision bombing.
Ik weet niet of het volgende filmpje al eens hier voorbij is gekomen maar daar zie je dat hamas wel degelijk raketten verstopt in ziekenhuizen of in burgerhuizen. Dit kan je zien aan de vele secondary explosions.
Praat geen onzin. In de Palestijnse gebieden heeft de bevolking aanzienlijk minder rechten dan de Israelische bevolking, en ja, dat wordt bepaald door Israel.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 21:14 schreef Djibril het volgende:
[..]
Onzin. Er zal gediscrimineerd worden door bepaalde Israelische burgers jegens Israelische Palestijnen maar dat zul je altijd hebben. Overal in de wereld heb je dat. Echter doet de Israelische staat niet aan apartheid. Misschien moet je meer moeite hierin steken en informatie erover gaan zoeken.
Ik spreek ook het gedrag van de geallieerden niet goed ik maak een vergelijking. Als je met raketten begint te schieten kan je erop rekenen dat de andere kant erop terug reageert. Daarnaast maakt Israel wel onderscheid tussen brugerdoelen en militaire doelen iets wat hamas niet doet en nooit aan heeft gedaan. Dat hamas mensen als schild gebruikt en hierbij burgers dus overlijden is totaal toe te schrijven aan hamas.
Daarnaast is de pronk stuk van hamas in Qatar te rusten in plaats van in gaza mee te strijden met zijn volk.
Dat zijn toch geen bronnen man.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 21:22 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Praat geen onzin. In de Palestijnse gebieden heeft de bevolking aanzienlijk minder rechten dan de Israelische bevolking, en ja, dat wordt bepaald door Israel.
Filmpjes van Memri(!) zijn idd een veel betrouwbaardere bron dan een meisje dat feiten oprakelt.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 21:24 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat zijn toch geen bronnen man.
Een of ander wijf dat op een wat creepy manier dingen verteld.
Zeg ik dat soms?quote:Op vrijdag 25 juli 2014 21:28 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Filmpjes van Memri(!) zijn idd een veel betrouwbaardere bron dan een meisje dat feiten oprakelt.
quote:Op vrijdag 25 juli 2014 21:02 schreef Karrs het volgende:
[..]
Confirmation Bias, cognitieve dissonantie en al dat soort dure termen, die erop neerkomen dat Yi-Long totaal immuun is geworden voor alle informatie die niet strookt met zijn eigen beeld van de wereld.
Er is geen macht ter wereld die Yi-Long ervan kan overtuigen dat er daar geen genocide plaatsvindt. Yi-Long zegt dat er daar genocide is, dus is daar genocide. Yi-Long zegt immers dat daar genocide is.
Het is eigenlijk gewoon zielig.
Er zijn trouwens meer mensen in dit topic die daar last van hebben.
quote:Op vrijdag 25 juli 2014 21:06 schreef Yi-Long het volgende:
Die Apartheid is er wel. Daar zijn al talloze artikelen over verschenen. Doe gewoon een google-search naar Israel en Apartheid, en je vindt alles wat je wilt weten. Ik ga niet telkens moeite daar in steken. Als jij serieus denkt dat Palestijnen en Israeliërs gelijke rechten hebben, dan kun je beter meteen weggaan uit dit topic, want dan weet je van niets.
Israelische staat doet niet aan apartheid dan mag je dat wel vinden maar je argumenten zijn ongegrond.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 21:22 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Praat geen onzin. In de Palestijnse gebieden heeft de bevolking aanzienlijk minder rechten dan de Israelische bevolking, en ja, dat wordt bepaald door Israel.
Dit meisje somt feiten op. Je kunt ze gewoon opzoeken. Daarnaast post ik getuigenissen van Israelische ex-soldaten, mensen die daar in gaza waren, mensen van mensenrechtenorganisaties, etc etc.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 21:30 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Zeg ik dat soms?
Maar goed, ik zie al dat er niet met je te discussiëren valt.
Je hebt het tegen iemand die niet weet wat apartheid is.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 20:54 schreef Djibril het volgende:
Er bestaat geen apartheid in Israel tegen palestijnen. Palestijnen zijn vertegenwoordigd in alle lagen van de samenleving en mogen gewoon naar elke universiteit of school die zij willen. Daarnaast mogen ze hun taal spreken en hun geloof uiten. Probeer dat als een jood in Cairo.
Ik hoef niet met die bronnen te komen, want ik ben niet Pro-Israel.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 21:35 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Dit meisje somt feiten op. Je kunt ze gewoon opzoeken. Daarnaast post ik getuigenissen van Israelische ex-soldaten, mensen die daar in gaza waren, mensen van mensenrechtenorganisaties, etc etc.
Dus je kunt prima lopen zeiken over 'wat zijn dat nou voor bronnen, man?', maar dit zijn bronnen die daar zijn, of waren, velen zelf Joods en Israelisch. En jij gaat al die 'bronnen' even naast je neerleggen met "Tja.... leugens. Allemaal leugens".
Prima, kom jij dan maar met onafhankelijke bronnen die getuigen dat die kinderen op dat strand idd wapens beschermden, of dat er op de 3de verdieping van dat ziekenhuis wapens en raketten verstopt waren. Of dat in dat volle VN gebouw raketten lagen. Etc etc etc.
Volgens de definitie van Apartheid is het gewoon apartheid. Een volk wordt stelselmatig onderdrukt, geïntimideerd, en heeft minder rechten dan de normale burgers. Ook meer dan genoeg politieke gevangenen in Israelische cellen.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 21:35 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Je hebt het tegen iemand die niet weet wat apartheid is.
Natuurlijk, maar we horen jou niet over de terreudaden van je grote voorbeeld Hamas die haar eigen bevolking meesleeptnin dood en verderf.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 21:06 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
[..]
[..]
De geallieerden hebben zich ook beestachtig gedragen tijdens 'de bevrijding', en talloze onschuldige burgers afgemaakt. Dat zij het deden, maakt het niet opeens OK. Beide was absoluut verkeerd.
Als jij gaat lopen zeiken op de bronnen die ik aangeef voor mijn argumenten, keer op keer op keer, en die naar mijn mening zeer betrouwbaar zijn, want o.a. ex-IDF, of internationale journalisten of werkend bij mensenrechtenorganisaties die daar ter plekke zijn, vaak al jaren trouwens....quote:Op vrijdag 25 juli 2014 21:37 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik hoef niet met die bronnen te komen, want ik ben niet Pro-Israel.
Ik ben Pro bevolking, en die willen niets meer dan vrede (op wat achterlijke rechtsextremisten na dan). Israël moet stoppen met de nederzettingen en Hamas moet stoppen met hun doelbewuste terroristische acties.
Maja, mensen en macht he.......
Geef die apen meer ruimte en er vinden overal in Israël weer aanslagen plaats. Actie reactie.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 21:22 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Dat hoor je wel, want ik heb al meerdere malen in de geschiedenis van dit topic en de FP aangegeven dat iedere terrorist wat mij betreft afgechoten en/of vervolgd mag worden.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 21:40 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Natuurlijk, maar we horen jou niet over de terreudaden van je grote voorbeeld Hamas die haar eigen bevolking meesleeptnin dood en verderf.
Dude....quote:Op vrijdag 25 juli 2014 21:40 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Als jij gaat lopen zeiken op de bronnen die ik aangeef voor mijn argumenten, keer op keer op keer, en die naar mijn mening zeer betrouwbaar zijn, want o.a. ex-IDF, of internationale journalisten of werkend bij mensenrechtenorganisaties die daar ter plekke zijn, vaak al jaren trouwens....
... dan ja, dan lever je OF bronnen die mijn ongelijk bewijzen, OF je geeft bronnen waaruit blijkt dat de mijne niet kloppen of betrouwbaar zijn, OF je gaat niet lopen janken op mijn bronnen. Heel simpel.
Of ze doen het om aan te tonen dat er onschuldige kinderen en vrouwen aanwezig zijn. Naief als ze zijn.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 21:42 schreef Mylene het volgende:
Dat ene filmpje, mensen gaan gewoon het dak op als het IDF ze waarschuwt voor aanvallen, om hun huis te verdedigen en ze blijven daar tenzij Allah anders wil of zoiets. Ik denk dat het een ingeburgerd iets is.
De Palestijnen hebben geen onafhankelijke staat, omdat ze dat meerdere malen niet wilden toen ze daar de kans voor kregen.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 20:45 schreef Yi-Long het volgende:
Waar ik, telkens weer, kritiek op uit, is HET FEIT dat de Palestijnen geen onafhankelijke staat hebben. dat er APARTHEID is in Israel tegen de Palestijnen. Dat ze onderdrukt worden. Dat Israel zich geen reet aantrekt van internationale afspraken en mensenrechten. En dat er genocide plaats vindt op Palestijnen. Vele honderden onschuldige doden. Bewust. Moord. Niets minder dan moord. Op onschuldige mensen. MENSEN.
Zijn post kun je samenvatten in: "ik wil niet dat anders mensen zeggen dat mijn bronnen niet goed zijn"..quote:Op vrijdag 25 juli 2014 21:44 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
jij selecteert 3 random woorden en daar reageer je op?
Ja je weet niet wat apartheid is, dat was mij al duidelijk. En je verdraait de feiten, dat wist ik ook al.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 21:38 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Volgens de definitie van Apartheid is het gewoon apartheid. Een volk wordt stelselmatig onderdrukt, geïntimideerd, en heeft minder rechten dan de normale burgers. Ook meer dan genoeg politieke gevangenen in Israelische cellen.
Er zijn jammer genoeg ook net 13 doden gevallen in een door de UN gerunde opvang:quote:Op vrijdag 25 juli 2014 21:48 schreef theunderdog het volgende:
Aan de mensen die stellen dat Israël alleen het op militaire doelen heeft gemunt: die Israëlische tanks waren 4x niet aan het richten op die school?
Dat is geen antwoord op mijn vraag.........quote:Op vrijdag 25 juli 2014 21:51 schreef kipknots het volgende:
[..]
Er zijn jammer genoeg ook net 13 doden gevallen in een door de UN gerunde opvang:
http://www.aljazeera.com/(...)472413198190287.html
Wat is Apartheid volgens jou dan. Oh, en de Palestijnse gebieden liggen IN ISRAEL. Ze hebben geen onafhankelijkheid, weet je nog!? Oftewel, die openlucht-gevangenissen, je weet wel, met die grote hekken eromheen, en 'grenswachten', en speciale regels met pasjes en ander getreiter, etc etc... dat is een toonbeeld van apartheid.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 21:46 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Ja je weet niet wat apartheid is, dat was mij al duidelijk. En je verdraait de feiten, dat wist ik ook al.
Heb je de video al gezien en geluisterd?quote:Op vrijdag 25 juli 2014 21:53 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Wat is Apartheid volgens jou dan. Oh, en de Palestijnse gebieden liggen IN ISRAEL. Ze hebben geen onafhankelijkheid, weet je nog!? Oftewel, die openlucht-gevangenissen, je weet wel, met die grote hekken eromheen, en 'grenswachten', en speciale regels met pasjes en ander getreiter, etc etc... dat is een toonbeeld van apartheid.
Of jij dat nou een vervelende en confronterende statement vindt of niet.
16 doden staat er in het artikel, en is dit de beschieting van gisteren, want toen werd er ook al een UN-opvang bewust geraakt, of is dit de 2de aanval op een UN opvang in 2 dagen...?quote:Op vrijdag 25 juli 2014 21:51 schreef kipknots het volgende:
[..]
Er zijn jammer genoeg ook net 13 doden gevallen in een door de UN gerunde opvang:
http://www.aljazeera.com/(...)472413198190287.html
Je bedoelt die rappende idioot? Gedeeltelijk gezien. Is dat je bewijs dat het geen apartheid iss, omdat de joodse mensen er 2000 jaar geleden ook al leefden...!? Serieus?quote:Op vrijdag 25 juli 2014 21:54 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Heb je de video al gezien en geluisterd?
Was een beetje een les om je te leren wat apartheid is (maar dan moet je wel alles kijken/luisteren).quote:Op vrijdag 25 juli 2014 21:56 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Je bedoelt die rappende idioot? Gedeeltelijk gezien. Is dat je bewijs dat het geen apartheid iss, omdat de joodse mensen er 2000 jaar geleden ook al leefden...!? Serieus?
Ik hoopte dat je een grapje maakte...
quote:Op vrijdag 25 juli 2014 21:59 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Was een beetje een les om je te leren wat apartheid is (maar dan moet je wel alles kijken/luisteren).
quote:Op vrijdag 25 juli 2014 22:01 schreef theunderdog het volgende:
[..]![]()
Toch wel heerlijk om te zien dat Yi-long komt met gelul dat er apartheid is in israel (waarvan geen sprake is), maar dat jij het tegendeel gaat proberen te bewijzen met een dom rap filmpje.
Alsof het moeilijk is om Yi-long zijn beweringen met valide argumenten te weerleggen.
Oh yeah, dat hebben ze.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 22:08 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
Hezbollah die Hamas gaat helpen,kan nog eens leuk worden.
Hopelijk heeft IDF wat geleerd van hun faal in 2006.
Hezbollah is veel te veel verspreid op dit moment. Vecht mee in Syrie, Irak en straks ook Gaza. De Israeliers hebben deze aanval niet voor niets door gezet. Alle Jihadisten zijn vertrokken om elders te vechten en haal je niet zomaar terug uit een anders oorlogsgebied.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 22:13 schreef Karrs het volgende:
(Psst! Hou het nou maar bij de actualiteit... tegen elkaar op proberen te discussiëren is totaal nutteloos)
[..]
Oh yeah, dat hebben ze.
Ben heel benieuwd wat Hezbollah wil gaan doen. Wordt in elk geval een stuk interessanter strijd dan tegen Hamas.
Johquote:Op vrijdag 25 juli 2014 22:13 schreef Karrs het volgende:
(Psst! Hou het nou maar bij de actualiteit... tegen elkaar op proberen te discussiëren is totaal nutteloos)
[..]
Oh yeah, dat hebben ze.
Ben heel benieuwd wat Hezbollah wil gaan doen. Wordt in elk geval een stuk interessanter strijd dan tegen Hamas.
Tenzij ze slechts raketjes gaan schieten en dan hopen dat Israël nog eens in hun perfect voorbereide defensieve stellingen loopt.quote:
Hezbollah is echt geen Hamas.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 22:19 schreef Karrs het volgende:
[..]
Tenzij ze slechts raketjes gaan schieten en dan hopen dat Israël nog eens in hun perfect voorbereide defensieve stellingen loopt.
quote:Op vrijdag 25 juli 2014 22:01 schreef theunderdog het volgende:
[..]![]()
Toch wel heerlijk om te zien dat Yi-long komt met gelul dat er apartheid is in israel (waarvan geen sprake is), maar dat jij het tegendeel gaat proberen te bewijzen met een dom rap filmpje.
Alsof het moeilijk is om Yi-long zijn beweringen met valide argumenten te weerleggen.
Doe dat dan. Dit was mijn argument dat het Apartheid is.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 22:01 schreef theunderdog het volgende:
[..]![]()
... dus tja, leg maar uit wat daar niet aan klopt...quote:Op vrijdag 25 juli 2014 21:53 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Wat is Apartheid volgens jou dan. Oh, en de Palestijnse gebieden liggen IN ISRAEL. Ze hebben geen onafhankelijkheid, weet je nog!? Oftewel, die openlucht-gevangenissen, je weet wel, met die grote hekken eromheen, en 'grenswachten', en speciale regels met pasjes en ander getreiter, etc etc... dat is een toonbeeld van apartheid.
Of jij dat nou een vervelende en confronterende statement vindt of niet.
tuurlijk joh ... hoop maar op nog meer oorlogquote:Op vrijdag 25 juli 2014 22:08 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
Het eenzijdig afslachten van onschuldige burgers had je geen problemen mee, maar nu er een oorlog dreigt, ga je de moraalridder uithangen?quote:Op vrijdag 25 juli 2014 23:03 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
tuurlijk joh ... hoop maar op nog meer oorlog
moslim zeker ?
![]()
Ik ben christelijk protestant.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 23:03 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
tuurlijk joh ... hoop maar op nog meer oorlog
moslim zeker ?
![]()
Echt he.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 23:05 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Het eenzijdig afslachten van onschuldige burgers had je geen problemen mee, maar nu er een oorlog dreigt, ga je de moraalridder uithangen?
Niet dat ik Hezbollah erg veel kans geef btw.
och ... of de meer dan 100000 moslims die elkaar afslachten en onthoofden in syrie, of die zichzelf opblazen op drukke markten in irak en aghanistan ?quote:Op vrijdag 25 juli 2014 23:05 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Het eenzijdig afslachten van onschuldige burgers had je geen problemen mee, maar nu er een oorlog dreigt, ga je de moraalridder uithangen?
Niet dat ik Hezbollah erg veel kans geef btw.
Als Hezbollah mee gaat vechten schakelt de IDF zowel Hamas als Hezbollah uit en hoeven ze niet in te gaan op een staakt het vuren.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 23:08 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Echt he.
Hezbollah schijnt sterker te zijn dan de militaire macht van Lebanon.
Ja, dat klopt wel. Maar is dat van belang? Waarom moet er een eenduidige staat zijn om een volk te vormen? De meeste huidige staten zijn ontstaan uit bepaald niet eenduidige grondgebieden of bevolkingsgroepen.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 02:07 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Klopt best allemaal, maar er was geen eenduidige Palestijnse staat op dat gebied.
Oh, er woonde geen hond? Waar komen dan al die Palestijnen vandaan die er nu wonen?quote:Op vrijdag 25 juli 2014 02:10 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Ik bedoel de Gazastrook.
En Jeruzalem is altijd een stad geweest met talloze religieuze groeperingen, die allemaal vinden dat zij het uitverkorene volk zijn
Klopt, Israël zal zich dit keer wel 2 keer bedenken voordat ze weer oorlog gaan voeren met Hezbollah na die afstraffing in 2006quote:Op vrijdag 25 juli 2014 22:08 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
Nou ja oorlog? Israel valt Gaza aan. En vernietigt daar van alles. Een beetje zoals de Duitsers indertijd hier huishielden. Ik hoop dat in een vergelijkbaar geval mijn kinderen niet hetzelfde doen. Ik zou het hen verbieden, iig.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 09:03 schreef Karrs het volgende:
[..]
Zou het daar misschien oorlog zijn? Nederlandse kinderen zouden in een vergelijkbaar geval hetzelfde doen.
Ik heb geen idee over welke Nederlandse kinderen met ISIS-vlaggen je het hebt. Werkelijk niet. En bovendien is dat buiten dit onderwerp.quote:Is het hier ook oorlog? Nee. Dus moeten wij dergelijke praktijken verafschuwen (wat terecht is). Maar waarom lopen die Nederlandse kinderen dan met ISIS-vlaggen...
En erger: waarom veroordeel je dat niet gewoon, in plaats van alweer te gaan vingerwapperen?
Vertel eens je eigen mening over dit conflict.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 22:25 schreef Dixon het volgende:
Dacht even dat ik in ONZ/KLB zat, Wat een paupers hier zeg.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Apartheidquote:Op vrijdag 25 juli 2014 22:46 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Doe dat dan. Dit was mijn argument dat het Apartheid is.
[..]
... dus tja, leg maar uit wat daar niet aan klopt...
Vreselijk om te zien.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 01:34 schreef Xa1pt het volgende:
http://www.boston.com/big(...)ntinues_in_gaza.html
Je leest je eigen links niet, of wel...?quote:Op zaterdag 26 juli 2014 00:57 schreef theunderdog het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Apartheid
In approving an effective ban on marriages between Israelis and Palestinians this week, Israel’s Supreme Court has shut tighter the gates of the Jewish fortress the state of Israel is rapidly becoming. The judges’ decision, in the words of the country’s normally restrained Haaretz daily, was “shameful"quote:De kleine apartheid[bewerken]
Het apartheidsbeleid werd ingevoerd met officiële wetten, zoals de wet op verbod van gemengde huwelijken en dergelijke. Deze wetten verboden onder meer dat mensen van verschillende rassen konden trouwen zodat het ras zuiver gehouden kon worden.
.... en dit is redelijk 1-op-1 met de situatie in Israel, met de Palestijnse gebieden.quote:De grote apartheid
Overzicht van de 'zelfstandige gebiedsdelen'.
Zwarte gebiedsdelen ('bantoestans') in de kuststreken van de Oost-Kaap en KZN, rond Lesotho en Swaziland, en het noorden van het land: Noordwestprovincie en Limpopo;
Blanken: de grote centrumsteden;
Kleurlingen: een groot deel van de toenmalige Kaapprovincie;
Mensen van Indische afkomst rond Durban.
Er werden tien "zelfstandige gebiedsdelen" voor de zwarte bevolking ingesteld, de zogenaamde thuislanden. Vier van deze thuislanden, Bophuthatswana, Ciskei, Transkei en Venda, werden door Zuid-Afrika als onafhankelijke staten beschouwd, maar door geen enkel ander land behalve Zuidwest-Afrika (toenmalig Namibië)
De thuislanden omvatten slechts 13% van het totale landoppervlak van Zuid-Afrika, terwijl ze geacht werden uiteindelijk de gehele (snelgroeiende) zwarte stammen en volken van het land te huisvesten. Bovendien had de regering de gebieden met economisch potentieel (landbouw, mijnbouw) aan de blanken toegewezen. De thuislanden waren meestal dorre heuvelachtige stukken land, die ook meestal territoriaal geen eenheid vormden. Ze hadden vaak geen eigen industrie of andere significante werkgelegenheid of middelen van bestaan. Dit was een doelbewuste keuze van het Apartheidsregime die zo hoopte op goedkoop werkvolk voor de vele boerderijen en goud- en steenkoolmijnen.
De zwarten werd hun Zuid-Afrikaans staatsburgerschap ontnomen[bron?], en ze werden staatsburgers van een van de thuislanden, ook als ze daar niet woonden. Uiteraard wilden de meesten dit ook niet wegens de slechte werkgelegenheid. Wie echter als zwarte in 'blank' Zuid-Afrika bleef wonen werd daar beschouwd en behandeld als een vreemdeling, wat juridisch een additionele reden vormde om zwarten anders (veelal slechter) te behandelen dan blanken[bron?]. Ze waren nu immers buitenlanders of zelfs ongewenste vreemdelingen zonder papieren, indien niet ingeschreven in een thuisland krachtens de Wet op de Bevolkingsregistratie.
En ga je hier nog een bewijs voor geven?quote:Op zaterdag 26 juli 2014 02:17 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Je leest je eigen links niet, of wel...?
Zelfs een huwelijk tussen een Palestijn en een Israeli is wettelijk verboden. Israelische wetgeving.
[..]
In approving an effective ban on marriages between Israelis and Palestinians this week, Israel’s Supreme Court has shut tighter the gates of the Jewish fortress the state of Israel is rapidly becoming. The judges’ decision, in the words of the country’s normally restrained Haaretz daily, was “shameful"
http://electronicintifada(...)es-palestinians/5972
[..]
.... en dit is redelijk 1-op-1 met de situatie in Israel, met de Palestijnse gebieden.
Oftewel, zelfs met jouw eigen link, geef je mij gelijk.
Nee, het bovenstaande is namelijk helemaal niet wettelijk verboden.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 02:18 schreef theunderdog het volgende:
[..]
En ga je hier nog een bewijs voor geven?
Dat weet ik.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 02:24 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
Nee, het bovenstaande is namelijk helemaal niet wettelijk verboden.
quote:Op zaterdag 26 juli 2014 02:28 schreef theunderdog het volgende:
[..]
In alle eerlijkheid: er verscheen nog niet eens een glimlachje.
Je hebt dus serieus geen idee wat er gaande is in Israel. Speciale 'Palestijnse' gebieden (West-Bank, Gaza), veels te weinig land voor zoveel mensen, en land dat nauwelijks vruchtbaar is (het wordt of kapot gemaakt, of ingenomen, zoals destijds met die muur)...quote:Op zaterdag 26 juli 2014 02:18 schreef theunderdog het volgende:
[..]
En ga je hier nog een bewijs voor geven?
Zoals gezegd, redelijk 1-op-1.quote:De thuislanden waren meestal dorre heuvelachtige stukken land, die ook meestal territoriaal geen eenheid vormden. Ze hadden vaak geen eigen industrie of andere significante werkgelegenheid of middelen van bestaan. Dit was een doelbewuste keuze van het Apartheidsregime die zo hoopte op goedkoop werkvolk voor de vele boerderijen en goud- en steenkoolmijnen.
... en ook dit klopt.quote:De zwarten werd hun Zuid-Afrikaans staatsburgerschap ontnomen[bron?], en ze werden staatsburgers van een van de thuislanden, ook als ze daar niet woonden. Uiteraard wilden de meesten dit ook niet wegens de slechte werkgelegenheid. Wie echter als zwarte in 'blank' Zuid-Afrika bleef wonen werd daar beschouwd en behandeld als een vreemdeling, wat juridisch een additionele reden vormde om zwarten anders (veelal slechter) te behandelen dan blanken[bron?]. Ze waren nu immers buitenlanders of zelfs ongewenste vreemdelingen zonder papieren, indien niet ingeschreven in een thuisland krachtens de Wet op de Bevolkingsregistratie.
Post anders nog even weer dat leuke plaatje van die lachende jood, zoals je altijd doet wanneer je inhoudelijk weggeluld bent en niets meer weet te verzinnen, maar toch graag wilt trollen....quote:
.... en eigenlijk begon het huidige conflict al eerder dan 8 juli, want daarvoor was al dat 'incident' waarbij 2 kinderen neergeschoten werden. Zo'n 2 maanden geleden ongeveer.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 03:21 schreef Clashy het volgende:
Belgische artsen die zeggen waar het op staat:
(veel tekst maar het is het lezen waard)
http://m.standaard.be/cnt/dmf20140724_01190544
Politieke druk als medicijn voor Gaza
25-07-2014 03:00
Voor een arts is elk leven evenveel waard. Maar als in een gewapend conflict de ene partij geen kant op kan, 95 procent van alle slachtoffers heeft – onder wie veel kinderen – en moet ondergaan hoe ziekenhuizen worden aangevallen: hoe kunnen artsen in België dan stilzwijgend voortdoen. En vooral: waarom blijft op het politieke forum elke reactie uitIn Gaza wonen meer dan 1,8 miljoen mensen, de helft kinderen. Sinds 2007 sluit Israël de water-, lucht- en landsgrenzen van de Gaza-strook hermetisch af, waardoor het de meest dichtbevolkte openluchtgevangenis ter wereld is. Vanuit deze openluchtgevangenis worden geregeld raketten afgeschoten naar Israël door groeperingen die zich verzetten tegen deze bezetting. Deze raketten richten weinig materiële of menselijke schade aan, deels door het efficiënte luchtafweersysteem van Israël.
Sinds 8 juli van dit jaar bombardeert Israël de Gaza-strook. Het betreft de derde grootschalige bommencampagne in zes jaar. Tot nu toe werden minstens 630 Palestijnen vermoord en meer dan 4.000 mensen raakten gewond. Eén op de drie slachtoffers is jonger dan 18 jaar. Duizenden huizen, moskeeën, scholen en de haven werden vernietigd, ook een revalidatieziekenhuis en de ambulance-centrale werden met de grond gelijk gemaakt. Dat ook ziekenhuizen worden gebombardeerd is ongezien en overduidelijk een oorlogsmisdaad. Gaza heeft geen plaatsen om te schuilen: geen plek is veilig genoeg om naartoe te vluchten.
De ziekenhuizen liggen overvol. Het transport van gewonden verloopt moeizaam, omdat de benzine voor de ambulances op raakt. Artsen en verpleegkundigen werken de klok rond, maar hebben nauwelijks elektriciteit, onvoldoende medicijnen en te weinig medisch materiaal. Dat het werk van zorgverleners doelbewust wordt bemoeilijkt, is een regelrechte schande.
Hoe neutraal kun je blijven?
Artsen stellen zich in oorlogen zoveel mogelijk neutraal op, omdat ze ervan overtuigd zijn dat elk leven evenveel waard is. Maar een conflict waarbij meer dan 95 procent van de slachtoffers aan één kant valt is geen oorlogsoperatie. Dat is een slachting. Een conflict waarbij onschuldige kinderen die geen enkele kant uit kunnen, worden gedood met bommen ‘te land, ter zee en in de lucht’ is geen oorlogsoperatie. Dat is een strafexpeditie. Van landen die zich schuldig maken aan slachtingen en strafexpedities koop je geen sinaasappelen, daar ga je niet op vakantie, daar verkoop je geen wapens aan, daar speel je geen Uefa-voetbal mee.
Zoals Mads Gilbert, de Noorse spoedarts die nu aan het werk is in het Al-Shifa-ziekenhuis in Gaza-stad, zei: ‘Als artsen vragen we voor één keer geen verbandmateriaal, geen spuiten. Stuur geen medische teams. De belangrijkste medische interventie die je nu kan doen is Israël onder druk zetten om de bombardementen te stoppen en de blokkade op te heffen.’
Wat zijn Belgische politici stil
Als medici roepen wij onze politici op om deze keer Israël scherp te veroordelen voor de misdaden tegen de menselijkheid die het momenteel in Gaza pleegt en deze veroordeling krachtdadig op te volgen met economische en militaire embargo’s.
Wij sluiten ons aan bij de oproep van onze internationale collega’s die deze week gepubliceerd werd door het vooraanstaande medische tijdschrift The Lancet, om het geweld in de Gaza-strook streng af te keuren.
Regeringsonderhandelingen zullen best belangrijk zijn in deze vakantieperiode, maar ze zijn geen excuus om niet te reageren op het onrecht in de rest van de wereld. Wij zijn teleurgesteld en verontwaardigd over de oorverdovende stilte bij onze politici over de humanitaire crisis in de Gaza-strook.
De huidige slachtpartij in Gaza niet sanctioneren, is moreel onjuist. Israël kan geen enkele aanspraak maken op een speciale blinde vlek in ons geweten.
Daar hoor je niks over in de media. Zij laten ons geloven dat het begon bij de moord op de drie Israëlische tieners. Beide gebeurtenissen zijn natuurlijk verschrikkelijk.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 03:28 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
.... en eigenlijk begon het huidige conflict al eerder dan 8 juli, want daarvoor was al dat 'incident' waarbij 2 kinderen neergeschoten werden. Zo'n 2 maanden geleden ongeveer.
Israel was trouwens al pissed om de verkiezingsuitslag in de Palestijnse gebieden, dat Hamas en Fatah zouden gaan samenwerken... en toen gaf ik al aan dat ze (Israel) wel weer zouden aansturen op een nieuw gewapend conflict. Het is namelijk allemaal nogal voorspelbaar.
http://en.wikipedia.org/w(...)Hamas_Gaza_Agreement
Tja... 'de media' is ook lang niet zo objectief en onafhankelijk als het zou moeten zijn. Zo hoor je ook niets over wat voor jongens die kolonisten waren die ontvoerd werden. (schijnen niet echt lieverdjes geweest te zijn)quote:Op zaterdag 26 juli 2014 03:38 schreef Clashy het volgende:
[..]
Daar hoor je niks over in de media. Zij laten ons geloven dat het begon bij de moord op de drie Israëlische tieners. Beide gebeurtenissen zijn natuurlijk verschrikkelijk.
Triest.
Zodra Israel geen landjepik doet, zal Hamas geen verzet tonen.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 11:19 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee, maar het blijft provoceren waardoor Isreal reageert en daar vallen doden door.
Zodra Hamas geen raketten meer schiet doet Israel niets terug.
Israel is een staat dat opgericht is door terroristische organisaties, namelijk Lehi en Irgun. Hamas heeft groot gelijk om zich te verdedigen tegen racisten en mensen die (Nogmaals) landjepik doen aka illegale nederzettingen.quote:Hamas is gewoon een terroristische organizatie en Israel heeft groot gelijk dat ze alles en iedereen mbt Hamas willen wegvagen.
twitter:Joey7Barton twitterde op vrijdag 25-07-2014 om 09:24:21The attack on the school in Beit Hanoun is deplorable. #StopKillingChildrenInGaza reageer retweet
twitter:Joey7Barton twitterde op vrijdag 25-07-2014 om 09:39:56The UN attempting to evacuate the school when the bombing took place? Asked IDF for window to evacuate. Not given. Children die as a result. reageer retweet
twitter:Joey7Barton twitterde op vrijdag 25-07-2014 om 09:30:01If this was anybody else but Israel the West would intervene. It cannot continue. Innocent children being slaughtered. This must stop. reageer retweet
twitter:YossiBenayoun15 twitterde op vrijdag 25-07-2014 om 09:35:15@Joey7Barton mate things can never changed you have been stupid and you will stay stupid all your life..embarrassing . reageer retweet
twitter:Joey7Barton twitterde op vrijdag 25-07-2014 om 09:58:08@YossiBenayoun15 Firstly, you cannot call somebody stupid with such bad grammar. Secondly, you cannot and should not kill innocent children. reageer retweet
twitter:Joey7Barton twitterde op vrijdag 25-07-2014 om 10:00:32@YossiBenayoun15 Thirdly, you cannot remove people from their land because a fictional book from thousands of years ago tells you can. reageer retweet
twitter:Joey7Barton twitterde op vrijdag 25-07-2014 om 10:01:38@YossiBenayoun15 Last but not least, I hope you and your family are safe and well and remain so through this terrible time. xx reageer retweet
Er was ook nog helemaal niks bevestigd op het moment dat ze het offensief begonnenquote:Op zaterdag 26 juli 2014 04:14 schreef rakotto het volgende:
http://nymag.com/daily/in(...)teens-after-all.html
It Turns Out Hamas Didn’t Kidnap and Kill the 3 Israeli Teens After All
Zei ik niet dat Israel Hamas beschuldigd zonder enig bewijs een paar weken terug?
Zolang er "Vernietig de staat Israël" in de statuten van Hamas staat, zal Hamas terrorisme bedrijven.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 04:12 schreef rakotto het volgende:
[..]
Zodra Israel geen landjepik doet, zal Hamas geen verzet tonen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |