Dat is inderdaad slecht gedaan door de beginnende staat Israël, wat dat betreft is de haat wel begrijpelijk.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 01:40 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Jawel, ondanks dat het brits mandaatgebied was destijds, waren de Palestijnen gewoon gevestigd op dat land. Ze hadden hun huizen, hun tuinen, hun schuren, hun leven, hun alles op dat gebied.
En dat werd collectief ontnomen.
Nederzettingen bedoel je neem ik aan, ja daar moeten ze mee stoppen. Volgens mij willen veel Israëli dat ook.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 01:41 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Onzin, de Palestijnen woonde er wel gelijk.
Maar historie is irrelevant, waar het omgaat is dat Israël nog steeds aan nederbezettingen doen.
Uiteraard willen veel mensen in Israel ook dat het stopt. Het zionisme is dan ook zeker niet het spreekbuis van alle mensen in israel, integendeel.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 01:46 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Nederzettingen bedoel je neem ik aan, ja daar moeten ze mee stoppen. Volgens mij willen veel Israëli dat ook.
Overigens was ik in maart nog in Israël en vond het een onsympathiek volk, maar dat is niet echt relevant in dit topic.
Nee, niet de laatste eeuwen. Pakweg sinds 1850 of zo begonnen zionisten Palestina binnen te stromen. Rond 1900 was het aandeel joden in Palestina opgelopen tot pakweg 5 %, ongeveer het aandeel moslims in Nederland nu.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 01:33 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Oke als je het zo bekijkt heb je best een punt, maar het is gewoon te simpel om Israël als een bezetter te zien wat betreft de laatste eeuwen. In de hele Gazastrook woonden nog geen honderdduizend mensen een eeuw geleden.
Er woonde geen hond? Vanwaar dan die olijfgaarden? Gewoon vanzelf gegroeid zeker?quote:Op vrijdag 25 juli 2014 01:40 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Het punt dat ik probeer te maken, is dat het land niet door Palestijnen bewoond werd. Er woonde geen hond en de Britten hadden het er voor het zeggen. En daarvoor de Ottomanen.
Te veel land opgeëist en grenzen verlegd, maar niet het land afgepakt.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 01:38 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Israël heeft inderdaad te veel land opgeëist en de grenzen verlegd, maar het is niet zo dat het land afgepakt is van de Palestijnen.
Klopt best allemaal, maar er was geen eenduidige Palestijnse staat op dat gebied.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 01:53 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Nee, niet de laatste eeuwen. Pakweg sinds 1850 of zo begonnen zionisten Palestina binnen te stromen. Rond 1900 was het aandeel joden in Palestina opgelopen tot pakweg 5 %, ongeveer het aandeel moslims in Nederland nu.
Vanaf die tijd stroomden, ondanks verboden en tegenwerking, joden het gebied in, tot ze rond 1930 1/3 van de bevolking uitmaakten. Westerse en zeer doelgerichte joden, geen gewone joden zoals er al tijden lang in Palestina woonden.
Uiteraard leidde dat tot weerstand. Ter vergelijking: hier roept onze nationale rattenvanger nu, bij 5 % moslims, al op tot een kruistocht. Dat zal in Palestina van die tijd niet anders geweest zijn. Temeer daar de joden aanslagen pleegden, zoals het opblazen van een hotel of een treinstation.
Nou ja, ik heb ook helemaal geen zin om dat hele verhaal te herhalen.
Lees gewoon maar eens wat feiten na. Geen propaganda, maar feiten.
En als de feiten je niet bevallen, konden ze wel eens waar zijn.
Zoals een correspondent zei: "Als ik door zowel Israeli's als Palestijnen aangevallen word, heb ik waarschijnlijk gelijk!"
Ik bedoel de Gazastrook.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 01:56 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Er woonde geen hond? Vanwaar dan die olijfgaarden? Gewoon vanzelf gegroeid zeker?
En Jeruzalem was een spookstad?
Okee, okee!quote:Op donderdag 24 juli 2014 23:13 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee dat was gewoon een onzinnige opmerking en dat kun je best toegeven want die toon krijg je gewoon terug ...
Zou het daar misschien oorlog zijn? Nederlandse kinderen zouden in een vergelijkbaar geval hetzelfde doen.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 00:43 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ah, en joodse kinderen die raketten beschrijven met Groeten uit Israel?
Zijn die ouders beter snik?
Wie stopt er dan met het veroordelen van burgerslachtoffers?quote:Op vrijdag 25 juli 2014 09:22 schreef Maanvis het volgende:
De dag dat we stoppen met het veroordelen van burgerslachtoffers veroorzaakt door Israël of Hamas is de dag waarop we zullen terugkijken als in wereldoorlog 3 ons hetzelfde gebeurt.
Nederlandse burgers zouden in een vergelijkbaar ook hetzelfde als Hamas doen.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 09:03 schreef Karrs het volgende:
[..]
Zou het daar misschien oorlog zijn? Nederlandse kinderen zouden in een vergelijkbaar geval hetzelfde doen.
oa. Netanyahu.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 09:28 schreef Karrs het volgende:
[..]
Wie stopt er dan met het veroordelen van burgerslachtoffers?
Nee, dat denk ik niet. Nederlandse burgers zijn niet overwegend islamitisch en geweld verheerlijkend.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 09:33 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nederlandse burgers zouden in een vergelijkbaar ook hetzelfde als Hamas doen.
Zie zijn toespraken op TV waar ie geen verontschuldigingen aanbiedt.quote:
quote:Op vrijdag 25 juli 2014 10:34 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Zie zijn toespraken op TV waar ie geen verontschuldigingen aanbiedt.
Je hoeft ook niet islamitisch te zijn of geweld te verheerlijken om na jaren van onderdrukking op een punt te komen dat je geweld niet meer schuwt.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 09:39 schreef Karrs het volgende:
[..]
Nee, dat denk ik niet. Nederlandse burgers zijn niet overwegend islamitisch en geweld verheerlijkend.
Ik doelde niet op het gebruik van geweld. Ik doelde op de doodscultuur die er heerst en op het terrorisme.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 10:43 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Je hoeft ook niet islamitisch te zijn of geweld te verheerlijken om na jaren van onderdrukking op een punt te komen dat je geweld niet meer schuwt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |