abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_142731492
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 21:15 schreef Jano9 het volgende:

[..]

Deze reactie _O_
Inderdaad. Het is niet fijn wat Israël nu doet, maar wel begrijpelijk.
pi_142731504
quote:
99s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 21:06 schreef Yi-Long het volgende:
Die Apartheid is er wel. Daar zijn al talloze artikelen over verschenen. Doe gewoon een google-search naar Israel en Apartheid, en je vindt alles wat je wilt weten. Ik ga niet telkens moeite daar in steken. Als jij serieus denkt dat Palestijnen en Israeliërs gelijke rechten hebben, dan kun je beter meteen weggaan uit dit topic, want dan weet je van niets.
pi_142731523
quote:
99s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 21:22 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Praat geen onzin. In de Palestijnse gebieden heeft de bevolking aanzienlijk minder rechten dan de Israelische bevolking, en ja, dat wordt bepaald door Israel.

Israelische staat doet niet aan apartheid dan mag je dat wel vinden maar je argumenten zijn ongegrond.

Je bron is ook niet goed.
Verschil met Memri? Het zijn de hamasleden die zeggen dat ze human shields gebruikt niet Memri.
  vrijdag 25 juli 2014 @ 21:35:25 #129
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_142731608
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 21:30 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Zeg ik dat soms?

Maar goed, ik zie al dat er niet met je te discussiëren valt.
Dit meisje somt feiten op. Je kunt ze gewoon opzoeken. Daarnaast post ik getuigenissen van Israelische ex-soldaten, mensen die daar in gaza waren, mensen van mensenrechtenorganisaties, etc etc.

Dus je kunt prima lopen zeiken over 'wat zijn dat nou voor bronnen, man?', maar dit zijn bronnen die daar zijn, of waren, velen zelf Joods en Israelisch. En jij gaat al die 'bronnen' even naast je neerleggen met "Tja.... leugens. Allemaal leugens".

Prima, kom jij dan maar met onafhankelijke bronnen die getuigen dat die kinderen op dat strand idd wapens beschermden, of dat er op de 3de verdieping van dat ziekenhuis wapens en raketten verstopt waren. Of dat in dat volle VN gebouw raketten lagen. Etc etc etc.
pi_142731626
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 20:54 schreef Djibril het volgende:
Er bestaat geen apartheid in Israel tegen palestijnen. Palestijnen zijn vertegenwoordigd in alle lagen van de samenleving en mogen gewoon naar elke universiteit of school die zij willen. Daarnaast mogen ze hun taal spreken en hun geloof uiten. Probeer dat als een jood in Cairo.
Je hebt het tegen iemand die niet weet wat apartheid is.
pi_142731693
quote:
99s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 21:35 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Dit meisje somt feiten op. Je kunt ze gewoon opzoeken. Daarnaast post ik getuigenissen van Israelische ex-soldaten, mensen die daar in gaza waren, mensen van mensenrechtenorganisaties, etc etc.

Dus je kunt prima lopen zeiken over 'wat zijn dat nou voor bronnen, man?', maar dit zijn bronnen die daar zijn, of waren, velen zelf Joods en Israelisch. En jij gaat al die 'bronnen' even naast je neerleggen met "Tja.... leugens. Allemaal leugens".

Prima, kom jij dan maar met onafhankelijke bronnen die getuigen dat die kinderen op dat strand idd wapens beschermden, of dat er op de 3de verdieping van dat ziekenhuis wapens en raketten verstopt waren. Of dat in dat volle VN gebouw raketten lagen. Etc etc etc.
Ik hoef niet met die bronnen te komen, want ik ben niet Pro-Israel.

Ik ben Pro bevolking, en die willen niets meer dan vrede (op wat achterlijke rechtsextremisten na dan). Israël moet stoppen met de nederzettingen en Hamas moet stoppen met hun doelbewuste terroristische acties.

Maja, mensen en macht he.......
  vrijdag 25 juli 2014 @ 21:38:03 #132
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_142731707
quote:
14s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 21:35 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Je hebt het tegen iemand die niet weet wat apartheid is.
Volgens de definitie van Apartheid is het gewoon apartheid. Een volk wordt stelselmatig onderdrukt, geïntimideerd, en heeft minder rechten dan de normale burgers. Ook meer dan genoeg politieke gevangenen in Israelische cellen.
pi_142731777
quote:
99s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 21:06 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

[..]

[..]

De geallieerden hebben zich ook beestachtig gedragen tijdens 'de bevrijding', en talloze onschuldige burgers afgemaakt. Dat zij het deden, maakt het niet opeens OK. Beide was absoluut verkeerd.

Natuurlijk, maar we horen jou niet over de terreudaden van je grote voorbeeld Hamas die haar eigen bevolking meesleeptnin dood en verderf.
  vrijdag 25 juli 2014 @ 21:40:36 #134
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_142731798
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 21:37 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ik hoef niet met die bronnen te komen, want ik ben niet Pro-Israel.

Ik ben Pro bevolking, en die willen niets meer dan vrede (op wat achterlijke rechtsextremisten na dan). Israël moet stoppen met de nederzettingen en Hamas moet stoppen met hun doelbewuste terroristische acties.

Maja, mensen en macht he.......
Als jij gaat lopen zeiken op de bronnen die ik aangeef voor mijn argumenten, keer op keer op keer, en die naar mijn mening zeer betrouwbaar zijn, want o.a. ex-IDF, of internationale journalisten of werkend bij mensenrechtenorganisaties die daar ter plekke zijn, vaak al jaren trouwens....

... dan ja, dan lever je OF bronnen die mijn ongelijk bewijzen, OF je geeft bronnen waaruit blijkt dat de mijne niet kloppen of betrouwbaar zijn, OF je gaat niet lopen janken op mijn bronnen. Heel simpel.
  vrijdag 25 juli 2014 @ 21:42:04 #135
16715 Mylene
*schatje*
pi_142731848
Dat ene filmpje, mensen gaan gewoon het dak op als het IDF ze waarschuwt voor aanvallen, om hun huis te verdedigen en ze blijven daar tenzij Allah anders wil of zoiets. Ik denk dat het een ingeburgerd iets is.
pi_142731875
quote:
99s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 21:22 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Praat geen onzin. In de Palestijnse gebieden heeft de bevolking aanzienlijk minder rechten dan de Israelische bevolking, en ja, dat wordt bepaald door Israel.

Geef die apen meer ruimte en er vinden overal in Israël weer aanslagen plaats. Actie reactie.
  vrijdag 25 juli 2014 @ 21:42:48 #137
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_142731882
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 21:40 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Natuurlijk, maar we horen jou niet over de terreudaden van je grote voorbeeld Hamas die haar eigen bevolking meesleeptnin dood en verderf.
Dat hoor je wel, want ik heb al meerdere malen in de geschiedenis van dit topic en de FP aangegeven dat iedere terrorist wat mij betreft afgechoten en/of vervolgd mag worden.

Aanslagen op onschuldige burgers valt niet goed te praten. Ik heb dat ook nog nooit gedaan. De meesten van jullie praten nu al weken de staatsterreur en honderden moorden op onschuldige burgers, door Israel, WEL goed. Keer op keer op keer.
pi_142731909
quote:
99s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 21:40 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Als jij gaat lopen zeiken op de bronnen die ik aangeef voor mijn argumenten, keer op keer op keer, en die naar mijn mening zeer betrouwbaar zijn, want o.a. ex-IDF, of internationale journalisten of werkend bij mensenrechtenorganisaties die daar ter plekke zijn, vaak al jaren trouwens....

... dan ja, dan lever je OF bronnen die mijn ongelijk bewijzen, OF je geeft bronnen waaruit blijkt dat de mijne niet kloppen of betrouwbaar zijn, OF je gaat niet lopen janken op mijn bronnen. Heel simpel.
Dude.... :') :')
  vrijdag 25 juli 2014 @ 21:44:08 #139
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_142731926
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 21:42 schreef Mylene het volgende:
Dat ene filmpje, mensen gaan gewoon het dak op als het IDF ze waarschuwt voor aanvallen, om hun huis te verdedigen en ze blijven daar tenzij Allah anders wil of zoiets. Ik denk dat het een ingeburgerd iets is.
Of ze doen het om aan te tonen dat er onschuldige kinderen en vrouwen aanwezig zijn. Naief als ze zijn.
  vrijdag 25 juli 2014 @ 21:44:24 #140
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_142731943
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 21:43 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Wederom, prima response... :')
  vrijdag 25 juli 2014 @ 21:44:38 #141
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_142731949
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 21:43 schreef theunderdog het volgende:

[..]

jij selecteert 3 random woorden en daar reageer je op?
pi_142731968
quote:
99s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 20:45 schreef Yi-Long het volgende:
Waar ik, telkens weer, kritiek op uit, is HET FEIT dat de Palestijnen geen onafhankelijke staat hebben. dat er APARTHEID is in Israel tegen de Palestijnen. Dat ze onderdrukt worden. Dat Israel zich geen reet aantrekt van internationale afspraken en mensenrechten. En dat er genocide plaats vindt op Palestijnen. Vele honderden onschuldige doden. Bewust. Moord. Niets minder dan moord. Op onschuldige mensen. MENSEN.
De Palestijnen hebben geen onafhankelijke staat, omdat ze dat meerdere malen niet wilden toen ze daar de kans voor kregen.
Er is geen APARTHEID in Israel tegen de Palestijnen. (Later zeg je dat die apartheid weer alleen in de Palestijnse gebieden is?)
Palestijnen worden in Israël niet onderdrukt. Tenzij je de zelfmoordvrijheid om zoveel mogelijk Joden mee de dood in te krijgen meetelt.

Israël houdt zich wel aan internationale afspraken en mensenrechten. Het zijn juist de Palestijnen die dat niet doen.

Er vindt geen genocide plaats op Palestijnen.

Vele honderden onschuldige doden? Geen idee of ze allemaal onschuldige waren, maar dat de mensen dood zijn is minstens ook de schuld van de Palestijnen zelf. Ze hadden immers meerdere malen de kans om vrede te krijgen, en ze kozen voor oorlog.
pi_142731987
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 21:44 schreef IsaacCuenca het volgende:

[..]

jij selecteert 3 random woorden en daar reageer je op?
Zijn post kun je samenvatten in: "ik wil niet dat anders mensen zeggen dat mijn bronnen niet goed zijn"..
pi_142732018
quote:
99s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 21:38 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Volgens de definitie van Apartheid is het gewoon apartheid. Een volk wordt stelselmatig onderdrukt, geïntimideerd, en heeft minder rechten dan de normale burgers. Ook meer dan genoeg politieke gevangenen in Israelische cellen.
Ja je weet niet wat apartheid is, dat was mij al duidelijk. En je verdraait de feiten, dat wist ik ook al.
pi_142732081
Aan de mensen die stellen dat Israël alleen het op militaire doelen heeft gemunt: die Israëlische tanks waren 4x niet aan het richten op die school?
pi_142732240
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 21:48 schreef theunderdog het volgende:
Aan de mensen die stellen dat Israël alleen het op militaire doelen heeft gemunt: die Israëlische tanks waren 4x niet aan het richten op die school?
Er zijn jammer genoeg ook net 13 doden gevallen in een door de UN gerunde opvang:

http://www.aljazeera.com/(...)472413198190287.html
pi_142732261
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 21:51 schreef kipknots het volgende:

[..]

Er zijn jammer genoeg ook net 13 doden gevallen in een door de UN gerunde opvang:

Dat is geen antwoord op mijn vraag.........
  vrijdag 25 juli 2014 @ 21:53:17 #148
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_142732310
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 21:46 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Ja je weet niet wat apartheid is, dat was mij al duidelijk. En je verdraait de feiten, dat wist ik ook al.
Wat is Apartheid volgens jou dan. Oh, en de Palestijnse gebieden liggen IN ISRAEL. Ze hebben geen onafhankelijkheid, weet je nog!? Oftewel, die openlucht-gevangenissen, je weet wel, met die grote hekken eromheen, en 'grenswachten', en speciale regels met pasjes en ander getreiter, etc etc... dat is een toonbeeld van apartheid.

Of jij dat nou een vervelende en confronterende statement vindt of niet.
pi_142732342
quote:
99s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 21:53 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Wat is Apartheid volgens jou dan. Oh, en de Palestijnse gebieden liggen IN ISRAEL. Ze hebben geen onafhankelijkheid, weet je nog!? Oftewel, die openlucht-gevangenissen, je weet wel, met die grote hekken eromheen, en 'grenswachten', en speciale regels met pasjes en ander getreiter, etc etc... dat is een toonbeeld van apartheid.

Of jij dat nou een vervelende en confronterende statement vindt of niet.
Heb je de video al gezien en geluisterd?
  vrijdag 25 juli 2014 @ 21:55:17 #150
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_142732401
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juli 2014 21:51 schreef kipknots het volgende:

[..]

16 doden staat er in het artikel, en is dit de beschieting van gisteren, want toen werd er ook al een UN-opvang bewust geraakt, of is dit de 2de aanval op een UN opvang in 2 dagen...?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')