Welke rest?quote:Op vrijdag 25 juli 2014 20:49 schreef Karrs het volgende:
[..]
Over de nederzettingen wel. Maar over de rest bepaald niet.
Klopt als een bus.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 20:50 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Welke rest?
Israël moet stoppen met de nederzettingen, hamas moet stoppen met het terrorisme.
Heel veel complexer is dit conflict niet .
Het punt is alleen: je kan moeilijk verwachten dat de Palestijnen de bezetters welkom heten met bloemetjes en een knuffel.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 20:52 schreef Karrs het volgende:
[..]
Klopt als een bus.
De rest kun je nalezen in al Yi-Longs eenzijdige gezwets over genocide, racisme en meer van dat soort projectie van Palestijnse waarden op Israël.
Niet allene stoppen met de nederzettingen, maar stoppen met de algehele onderdrukking van de Palestijnen. Stoppen met de bestaande Apartheid. Stoppen met de restricties, zoals de invoer van beton, glas, metaal en cement, stoppen met het gekloot met water en stroom, stoppen met het afslachten van dieren en vernietigen van groente en fruit etc etc.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 20:50 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Welke rest?
Israël moet stoppen met de nederzettingen, hamas moet stoppen met het terrorisme.
Heel veel complexer is dit conflict niet .
... eh?quote:Op vrijdag 25 juli 2014 20:53 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het punt is alleen: je kan moeilijk verwachten dat de Palestijnen de bezetters welkom heten met bloemetjes en een knuffel.
Karrs komt ongetwijfeld uit een familie die destijds de Duitse bezetters met open armen ontvingen....quote:Op vrijdag 25 juli 2014 20:53 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het punt is alleen: je kan moeilijk verwachten dat de Palestijnen de bezetters welkom heten met bloemetjes en een knuffel.
Dat de Palestijnen geen onafhankelijke staat hebben is aan hun zelf en het verraad van de arabische landen aan hun. Zij hebben in het verleden meerdere keren Israel aangevallen en Israel heeft terug geslagen en is als winnaar uit de bus gekomen. Daarnaast is fatah en hamas zo corrupt als wat.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 20:45 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Blijkbaar lees je dan alleen maar wat je wilt lezen, want ik heb nooit gezegd dat Israel vernietigd hoort te worden, of dat ze geen eigen land mogen hebben.
Nooit.
Waar ik, telkens weer, kritiek op uit, is HET FEIT dat de Palestijnen geen onafhankelijke staat hebben. dat er APARTHEID is in Israel tegen de Palestijnen. Dat ze onderdrukt worden. Dat Israel zich geen reet aantrekt van internationale afspraken en mensenrechten. En dat er genocide plaats vindt op Palestijnen. Vele honderden onschuldige doden. Bewust. Moord. Niets minder dan moord. Op onschuldige mensen. MENSEN.
Dus je kunt steeds terugvallen in simpele dooddoeners als 'Anti-semiet!' of 'je wilt Israel vernietigd zien!', maar als dat serieus het enige weerwoord is dat je hebt, dan zegt dat natuurlijk al genoeg over waar jij staat in deze hele discussie, en hoe hopeloos die positie is.
1: Dit valt allemaal onder de bezettingen.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 20:53 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Niet allene stoppen met de nederzettingen, maar stoppen met de algehele onderdrukking van de Palestijnen. Stoppen met de bestaande Apartheid. Stoppen met de restricties, zoals de invoer van beton, glas, metaal en cement, stoppen met het gekloot met water en stroom, stoppen met het afslachten van dieren en vernietigen van groente en fruit etc etc.
En uiteraard stoppen met het afslachten van onschuldige burgers.
Oh ja? Verklaar je nader, ipv alleen 1 simpele dooddoener waardoor je verder geen inhoudelijke reactie hoeft te geven...?quote:Op vrijdag 25 juli 2014 20:48 schreef theunderdog het volgende:
[..]![]()
Met dit, maak je je hele post belachelijk.
Het is natuurlijk diep en diep triest wat daar gebeurt, maar systematische kindermoord ziet er wel iets anders uit.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 20:33 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Ik geef je ontelbare bronnen, video's, quotes, oogverslaggetuigen, ex-militairen die toegeven dat ze oorlogsmisdaden pleegden en Palestijnen kapot maakten, etc etc.
Het enige wat jij en de rest van je zionistische vriendjes hier er tegenin brengen is: Ja, dat klopt niet, ja is propaganda, ja die bron is onbetrouwbaar, ja je haat gewoon alle joden, etc etc.
Het is lachwekkend, en dieptriest. Iedereen met een hart zou zich doodschamen om systematische kindermoord en staatsterrorisme te verdedigen (of zelfs toe te juichen, zoals sommigen in dit topic), maar blijkbaar heb je daar een bepaald verstandelijk vermogen voor nodig, wat niet aanwezig lijkt te zijn...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Er is geen genocide, klaar.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 20:55 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Oh ja? Verklaar je nader, ipv alleen 1 simpele dooddoener waardoor je verder geen inhoudelijke reactie hoeft te geven...?
Confirmation Bias, cognitieve dissonantie en al dat soort dure termen, die erop neerkomen dat Yi-Long totaal immuun is geworden voor alle informatie die niet strookt met zijn eigen beeld van de wereld.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 20:55 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Het is natuurlijk diep en diep triest wat daar gebeurt, maar systematische kindermoord ziet er wel iets anders uit.
Waarom veroordeel jij Hamas niet?
Uit (o.a.) de post die ik vanmiddag al plaatste, blijkt al dat veel conflciten door Israel uitgelokt worden.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 20:54 schreef Djibril het volgende:
[..]
Dat de Palestijnen geen onafhankelijke staat hebben is aan hun zelf en het verraad van de arabische landen aan hun. Zij hebben in het verleden meerdere keren Israel aangevallen en Israel heeft terug geslagen en is als winnaar uit de bus gekomen. Daarnaast is fatah en hamas zo corrupt als wat.
Die Apartheid is er wel. Daar zijn al talloze artikelen over verschenen. Doe gewoon een google-search naar Israel en Apartheid, en je vindt alles wat je wilt weten. Ik ga niet telkens moeite daar in steken. Als jij serieus denkt dat Palestijnen en Israeliërs gelijke rechten hebben, dan kun je beter meteen weggaan uit dit topic, want dan weet je van niets.quote:Er bestaat geen apartheid in Israel tegen palestijnen. Palestijnen zijn vertegenwoordigd in alle lagen van de samenleving en mogen gewoon naar elke universiteit of school die zij willen. Daarnaast mogen ze hun taal spreken en hun geloof uiten. Probeer dat als een jood in Cairo.
De geallieerden hebben zich ook beestachtig gedragen tijdens 'de bevrijding', en talloze onschuldige burgers afgemaakt. Dat zij het deden, maakt het niet opeens OK. Beide was absoluut verkeerd.quote:Mocht Israel zich niet aan internationale wetten en rechten houden zoals jij stelt en door bombardementen aan moord doet, dan zijn de geallieerden in tweede wereldoorlog niks beters dan wat Israel nu doet. Hitler beschoot London met raketten. Reactie van Churchill? Gooi Duitse steden plat en daarnaast werd Dresden nog even plat gegooid nadat het zich had over gegeven.
Israel reageert net als London toendertijd op raketten van Hamas. Daarnaast doet Israel niet aan carpetbombing maar aan precision bombing.
Dat zal best. Het is een idioot klein gebied. Het is overduidelijk dat ze wapens nodig hebben om zichzelf te verdedigen, als je naar alle agressie vanuit israel kijkt. Het is lachwekkend om het over 'menselijke schilden' te hebben, of dat soort nonsens. Israel schiet met groot plezier op die 'menselijke schilden'.quote:Ik weet niet of het volgende filmpje al eens hier voorbij is gekomen maar daar zie je dat hamas wel degelijk raketten verstopt in ziekenhuizen of in burgerhuizen. Dit kan je zien aan de vele secondary explosions.
Altijd.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 20:56 schreef Karrs het volgende:
Mag ik ook eens een relevant plaatje posten?
[ afbeelding ]
Bij deze ben ik ook van Hamas, waar is ze te vinden?quote:Op vrijdag 25 juli 2014 20:56 schreef Karrs het volgende:
Mag ik ook eens een relevant plaatje posten?
[ afbeelding ]
Heel sneu inderdaad.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 21:02 schreef Karrs het volgende:
[..]
Confirmation Bias, cognitieve dissonantie en al dat soort dure termen, die erop neerkomen dat Yi-Long totaal immuun is geworden voor alle informatie die niet strookt met zijn eigen beeld van de wereld.
Er is geen macht ter wereld die Yi-Long ervan kan overtuigen dat er daar geen genocide plaatsvindt. Yi-Long zegt dat er daar genocide is, dus is daar genocide. Yi-Long zegt immers dat daar genocide is.
Het is eigenlijk gewoon zielig.
Er zijn trouwens meer mensen in dit topic die daar last van hebben.
Onzin. Er zal gediscrimineerd worden door bepaalde Israelische burgers jegens Israelische Palestijnen maar dat zul je altijd hebben. Overal in de wereld heb je dat. Echter doet de Israelische staat niet aan apartheid. Misschien moet je meer moeite hierin steken en informatie erover gaan zoeken.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 21:06 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Die Apartheid is er wel. Daar zijn al talloze artikelen over verschenen. Doe gewoon een google-search naar Israel en Apartheid, en je vindt alles wat je wilt weten. Ik ga niet telkens moeite daar in steken. Als jij serieus denkt dat Palestijnen en Israeliërs gelijke rechten hebben, dan kun je beter meteen weggaan uit dit topic, want dan weet je van niets.
[..]
De geallieerden hebben zich ook beestachtig gedragen tijdens 'de bevrijding', en talloze onschuldige burgers afgemaakt. Dat zij het deden, maakt het niet opeens OK. Beide was absoluut verkeerd.
[..]
Dat zal best. Het is een idioot klein gebied. Het is overduidelijk dat ze wapens nodig hebben om zichzelf te verdedigen, als je naar alle agressie vanuit israel kijkt. Het is lachwekkend om het over 'menselijke schilden' te hebben, of dat soort nonsens. Israel schiet met groot plezier op die 'menselijke schilden'.
"Hey, ik kom vandaag je huis afbranden. Als ik jou was zou ik gewoon weggaan, maar hey, als je er toch bent, en ik sla je eerst dood, of je verbrandt mee in je huis, dan is het je eigen schuld, want blijkbaar ben je een levend schild...."
Deze reactiequote:Op vrijdag 25 juli 2014 20:54 schreef Djibril het volgende:
[..]
Dat de Palestijnen geen onafhankelijke staat hebben is aan hun zelf en het verraad van de arabische landen aan hun. Zij hebben in het verleden meerdere keren Israel aangevallen en Israel heeft terug geslagen en is als winnaar uit de bus gekomen. Daarnaast is fatah en hamas zo corrupt als wat.
Er bestaat geen apartheid in Israel tegen palestijnen. Palestijnen zijn vertegenwoordigd in alle lagen van de samenleving en mogen gewoon naar elke universiteit of school die zij willen. Daarnaast mogen ze hun taal spreken en hun geloof uiten. Probeer dat als een jood in Cairo.
Mocht Israel zich niet aan internationale wetten en rechten houden zoals jij stelt en door bombardementen aan moord doet, dan zijn de geallieerden in tweede wereldoorlog niks beters dan wat Israel nu doet. Hitler beschoot London met raketten. Reactie van Churchill? Gooi Duitse steden plat en daarnaast werd Dresden nog even plat gegooid nadat het zich had over gegeven.
Israel reageert net als London toendertijd op raketten van Hamas. Daarnaast doet Israel niet aan carpetbombing maar aan precision bombing.
Ik weet niet of het volgende filmpje al eens hier voorbij is gekomen maar daar zie je dat hamas wel degelijk raketten verstopt in ziekenhuizen of in burgerhuizen. Dit kan je zien aan de vele secondary explosions.
Praat geen onzin. In de Palestijnse gebieden heeft de bevolking aanzienlijk minder rechten dan de Israelische bevolking, en ja, dat wordt bepaald door Israel.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 21:14 schreef Djibril het volgende:
[..]
Onzin. Er zal gediscrimineerd worden door bepaalde Israelische burgers jegens Israelische Palestijnen maar dat zul je altijd hebben. Overal in de wereld heb je dat. Echter doet de Israelische staat niet aan apartheid. Misschien moet je meer moeite hierin steken en informatie erover gaan zoeken.
Ik spreek ook het gedrag van de geallieerden niet goed ik maak een vergelijking. Als je met raketten begint te schieten kan je erop rekenen dat de andere kant erop terug reageert. Daarnaast maakt Israel wel onderscheid tussen brugerdoelen en militaire doelen iets wat hamas niet doet en nooit aan heeft gedaan. Dat hamas mensen als schild gebruikt en hierbij burgers dus overlijden is totaal toe te schrijven aan hamas.
Daarnaast is de pronk stuk van hamas in Qatar te rusten in plaats van in gaza mee te strijden met zijn volk.
Dat zijn toch geen bronnen man.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 21:22 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Praat geen onzin. In de Palestijnse gebieden heeft de bevolking aanzienlijk minder rechten dan de Israelische bevolking, en ja, dat wordt bepaald door Israel.
Filmpjes van Memri(!) zijn idd een veel betrouwbaardere bron dan een meisje dat feiten oprakelt.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 21:24 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat zijn toch geen bronnen man.
Een of ander wijf dat op een wat creepy manier dingen verteld.
Zeg ik dat soms?quote:Op vrijdag 25 juli 2014 21:28 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Filmpjes van Memri(!) zijn idd een veel betrouwbaardere bron dan een meisje dat feiten oprakelt.
quote:Op vrijdag 25 juli 2014 21:02 schreef Karrs het volgende:
[..]
Confirmation Bias, cognitieve dissonantie en al dat soort dure termen, die erop neerkomen dat Yi-Long totaal immuun is geworden voor alle informatie die niet strookt met zijn eigen beeld van de wereld.
Er is geen macht ter wereld die Yi-Long ervan kan overtuigen dat er daar geen genocide plaatsvindt. Yi-Long zegt dat er daar genocide is, dus is daar genocide. Yi-Long zegt immers dat daar genocide is.
Het is eigenlijk gewoon zielig.
Er zijn trouwens meer mensen in dit topic die daar last van hebben.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |