Laatste updates Voor woensdag 23 juli is een Dag van Nationale Rouw afgekondigd. Door het land zullen kerkklokken luiden en op overheidsgebouwen hangen vlaggen halfstok. Er zullen herdenkingsdiensten in het hele land gehouden worden. Rond 16.00 Nederlandse tijd zullen de eerste lichamen arriveren in Eindhoven. De koning, koningin en Mark Rutte zullen daarbij aanwezig zijn. Ook zal op dat moment een minuut stilte gehouden worden.
De vliegtuigen met de eerste 40 lichamen zijn nu onderweg naar luchthaven Eindhoven. Op het moment liggen ze op schema om om 16:00 uur te landen. De vlucht kan hier gevolgd worden.
Screenshot uit video van de Buk luchtafweerinstallatie enkele uren voor de fatale beschieting Mogelijk bewijs van een raketinslag.
De separatisten overhandigen de zwarte dozen over aan de Maleisiërs:
Situatie vlucht MH17: Passagiersvlucht MH17 van Malaysia Airlines vertrok donderdag 17 juli om 12:15 Nederlandse tijd van Schiphol Airport Amsterdam richting Kuala Lumpur. Het toestel (een Boeing 777) verdween van de radar boven de Krim om 16:15 Nederlandse tijd volgens de Oekraïense luchtverkeersleiding. Niet veel later werd bekend dat het toestel was neergestort, waarbij alle 298 inzittende zijn omgekomen. Naar verluid is het toestel uit de lucht geschoten door een raket.
Op donderdag 17 juli 2014 18:42 schreef yvonne het volgende: Geen persoonsgegeven, je blurt maar - Geen foto's van lijken Commentaar in feedback. Lijken kun je fijn achter een spoiler of via een linkje doen, doei.
Verder: De passagierslijst hierboven is met expliciete toestemming van Yvonne geplaatst, waarschuwing blijft verder van kracht. Grappen kunnen in ONZ (incl. 'toch wel dichtbij' onzin), samenzweringstheorieën kunnen naar TRU/BNW, klachten naar Feedback.
Samenvatting:
• Vlucht MH17 is even na 5 uur op 17 juli (lokale tijd) neergestort. Wraktstukken en lichamen liggen over een gebied van 10-15 km verspreid. • Hoewel nog niet officieel bevestigd, wijst alles op dat het vliegtuig is neergehaald met een raket vanaf de grond • Veel landen leggen de schuld bij pro-Russische separatisten in Oekraïne • Rusland legt de schuld bij de Oekraïense overheid • Nederland wacht verdere berichtgeving af voordat een schuldige wordt aangewezen, maar Rutte beloofde dat de daders vervolgd en berecht zullen worden. • Obama wijst geen schuldige aan, maar maakt duidelijk dat alles lijkt te wijzen op de schuld van de rebellen, en dat dergelijke wapens en training daarvoor alleen mogelijk zouden zijn met Russische inbreng • Separatisten bezetten de crashsite en weigeren/limiteren toegang voor de onafhankelijke onderzoekers • Bovendien zouden de rebellen lichamen en ander bewijsmateriaal hebben weggehaald • De zwarte dozen zouden in handen van de rebellen zijn • Ruim 200 lichamen zijn op dit moment geborgen en geplaatst in een trein met koelwagons. Deze trein is momenteel onderweg naar Donetsk, zonder de OVSE en de andere experts. Verwacht wordt dat de trein hierna naar Kharkiv gaat. • Bij de VN Veiligheidsraad ligt een voorbeeldresolutie klaar die alle landen oproept volledig mee te werken aan de berging van slachtoffers en verder onderzoek. Minister Timmermans is aanwezig bij de Veiligheidsraad. • De zwarte dozen zijn door de separatisten aan de Maleisiërs overhandigd.
Overige feiten/speculaties
• Het raketsysteem zou een BUK missile system zijn. Een raket van dit systeem vliegt met ruim Mach 3 en heeft een maximaal hoogtebereik van ongeveer 25 km.
• MH17 vloog op 33000 ft (ong. 10 km). Dit deel van het luchtruim was veilig verklaard door zowel IATA als ICAO
• Malaysia Airlines stelt per direct $5000 per passagier aan de nabestaanden beschikbaar voor directe kosten, de volledige schadevergoeding volgt. Het eerder geplande transport van nabestaanden naar de crashsite is afgelast wegens de gespannen situatie.
• Onder de slachtoffers bevonden zich minimaal 6 wetenschappers en experts die onderweg waren naar Melbourne voor een conferentie over HIV/AIDS. Ook oud-president van de International AIDS Society, Joep Lange, is één van de slachtoffers
Toespraak Minister Timmermans bij de VN Veiligheidsraad
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Toespraak Koning Willem-Alexander
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Video's van lokale bewoners van de crashsite
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wanneer is die A2 precies afgesloten? Of is dat al geweest? Mijn vriendin is onderweg vanuit België en ik had haar wel graag op tijd thuis. Warm weer en alles, mannen weten waarom.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf" "Met dubbel s welteverstaan"
Het is triest dat er een gebeurtenis als deze nodig is om de verbroedering bloot te leggen binnen een samenleving. Ik heb mij nog nooit echt Nederlander gevoeld, maar nu, met deze beelden en deze gebeurtenis komen er emoties boven die ik nog nooit heb gevoeld als het om mijn land gaat. Dit schitterende kleine landje wat zo groot is als het aankomt op het respectvol in goeie banen leiden van een gebeurtenis als deze. Geen land zou dit beter kunnen, daar ben ik van overtuigd.
Timmermans met zijn speech, Maxima met haar traan en nu deze colonne waar louter medeleven en respect uit blijkt voor de onnodige slachtoffers en de nabestaanden die hier ongetwijfeld héél veel steun uit kunnen putten.
Een gebeurtenis als deze maakt mij trots op mijn prachtige land, en dat is triest en mooi tegelijk.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
Die gaat wel kapot idd. Hij vertelde zojuist over de dood van z'n vader en (als ik het goed gehoord heb) over de zelfmoord van z'n moeder. Een van die gebeurtenissen was gister of eergister 'jarig', als in, een ex-aantal jaar eerder gebeurd.
Op woensdag 23 juli 2014 18:58 schreef Geralt het volgende: Wanneer is die A2 precies afgesloten? Of is dat al geweest? Mijn vriendin is onderweg vanuit België en ik had haar wel graag op tijd thuis. Warm weer en alles, mannen weten waarom.
de delen rond de stoet zijn afgesloten. Ze zijn nu voorbij Geldermalsen
DeLuna vindt me dik ;( Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende: pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
Op woensdag 23 juli 2014 18:58 schreef Geralt het volgende: Wanneer is die A2 precies afgesloten? Of is dat al geweest? Mijn vriendin is onderweg vanuit België en ik had haar wel graag op tijd thuis. Warm weer en alles, mannen weten waarom.
15 min voor en na de rouwstoet Je vriendin gaat er niks van merken
Op woensdag 23 juli 2014 18:58 schreef Blistering het volgende: Het is triest dat er een gebeurtenis als deze nodig is om de verbroedering bloot te leggen binnen een samenleving. Ik heb mij nog nooit echt Nederlander gevoeld, maar nu, met deze beelden en deze gebeurtenis komen er emoties boven die ik nog nooit heb gevoeld als het om mijn land gaat. Dit schitterende kleine landje wat zo groot is als het aankomt op het respectvol in goeie banen leiden van een gebeurtenis als deze. Geen land zou dit beter kunnen, daar ben ik van overtuigd.
Timmermans met zijn speech, Maxima met haar traan en nu deze colonne waar louter medeleven en respect uit blijkt voor de onnodige slachtoffers en de nabestaanden die hier ongetwijfeld héél veel steun uit kunnen putten.
Een gebeurtenis als deze maakt mij trots op mijn prachtige land, en dat is triest en mooi tegelijk.
Op woensdag 23 juli 2014 18:58 schreef Xan21 het volgende: Volgens mij had Anderson Cooper het over zijn broertje, die zelfmoord pleegde een paar jaar terug en gisteren was 'the anniversary'
Cooper's older brother, Carter Vanderbilt Cooper, committed suicide on July 22, 1988, at age 23
op de ANWB cam zag ik de vrachtwagens al weer rijden
Wanneer bij Eindhoven en welke kant gaan ze op? Of is Eindhoven al geweest?
Geldermalsen is ver voorbij Eindhoven
DeLuna vindt me dik ;( Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende: pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
Hoe willen ze in godsnaam voor vrijdag alle lichamen in nederland hebben? Er zijn er nu pas 40 dus dan moet er binnen twee dagen 250 kisten vervoerd worden, no way
Op woensdag 23 juli 2014 19:00 schreef icloud het volgende: Hoe willen ze in godsnaam voor vrijdag alle lichamen in nederland hebben? Er zijn er nu pas 40 dus dan moet er binnen twee dagen 250 kisten vervoerd worden, no way
Op woensdag 23 juli 2014 19:00 schreef icloud het volgende: Hoe willen ze in godsnaam voor vrijdag alle lichamen in nederland hebben? Er zijn er nu pas 40 dus dan moet er binnen twee dagen 250 kisten vervoerd worden, no way
Waarom niet? Gewoon meer vliegtuigen laten vliegen.
Ik ook. Heel mooi gedaan en met name omdat Anderson Cooper zo mooi het verband tussen eigen verdriet en dit collectieve verdriet kan leggen. Raakte me behoorlijk toen hij net over zijn broer sprak die vroeger zelfmoord pleegde.
Wauw, echt wauw. Ik blijf het indrukwekkend vinden. Wat goed dat dit zo geregeld is als eerbetoon, wat tof om te zien dat er zoveel mensen langs de zijkant staan.
Op woensdag 23 juli 2014 19:02 schreef Studiotje het volgende: Wauw, echt wauw. Ik blijf het indrukwekkend vinden. Wat goed dat dit zo geregeld is als eerbetoon, wat tof om te zien dat er zoveel mensen langs de zijkant staan.
Wat me wel opvalt is dat dit een autochtoon Nederlands gebeuren is.. allochtonen lijken er minder mee bezig. Misschien omdat die meestal niet naar Maleisië gaan maar naar hun eigen landen.
had niet verwacht dat ze dit nog steeds live aan het uitzenden zijn.
Ik ook niet. Normaal is er natuurlijk ook geen nieuws uit ons land, dus ze zullen ook niet bar veel over "ons" weten. Ik denk dat het een combinatie is van de ellende en frustratie van de afgelopen dagen ten opzichte van deze dag met die prachtig in beeld gebrachte aankomst van de vliegtuigen, de plechtige, ingetogen ceremonie in Eindhoven en ja, ook ons mooie landschap met al die mensen die nu langs de kant van de weg staan.
99% van al die mensen die ik op tv zie om hun laatste eer te betonen zijn van autochtone afkomst. Geeft ook maar weer eens aan dat de multiculturele samenleving een mislukking is.
Als deze twee vliegtuigen maar 40 kisten kunnen meenemen ivm koeling + het feit dat bij elke vlucht de procedure hetzelfde is(lijkenwagens, militairen en formaliteiten) dan kun je dus zelf uitrekenen dat ze dat nooit gaan halen
Op woensdag 23 juli 2014 19:03 schreef Pleun2011 het volgende: Wat me wel opvalt is dat dit een autochtoon Nederlands gebeuren is.. allochtonen lijken er minder mee bezig. Misschien omdat die meestal niet naar Maleisië gaan maar naar hun eigen landen.
?
In die Schiphol condoleances interviews zag ik genoeg mensen van een andere afkomst.
Mooiste is nog wel dat dit min of meer het allermeest aan respect is, wat we als landje kunnen geven aan de doden en nabestaanden. Kan me weinig 'beters' indenken.
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag. Dat is geen bescherming meer. Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
99% van al die mensen die ik op tv zie om hun laatste eer te betonen zijn van autochtone afkomst. Geeft ook maar weer eens aan dat de multiculturele samenleving een mislukking is.
Hmpf. Ga je nou echt mijn ongelijk lopen te bewijzen met zo een kutopmerking?
Op woensdag 23 juli 2014 19:04 schreef asco het volgende: Hoe zou die gast die op het knopje drukte zich ondertussen voelen?
Die voelen niets want die hebben geen gevoel ...
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag. Dat is geen bescherming meer. Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
Op woensdag 23 juli 2014 19:06 schreef sneakydesert het volgende: ANWB: gooi geen bloemen naar de colonne. "Die zijn levensgevaarlijk voor de motorrijders die de rouwstoet begeleiden"
Ik ben in ieder geval benieuwd naar de reden waarom hij zijn vakantie belangrijker achtte
Hierdoor waarschijnlijk:
quote:
Een nieuwe termijn zit er voor minister Stef Blok (VVD, Wonen) waarschijnlijk niet in. Blok kan het zich 'heel goed voorstellen' dat hij na deze kabinetsperiode uit de politiek stapt.
ik denk niet dat het fijn is om een bos bloemen voor je helm te krijgen als je rijdt op een motot
ik denk niet dat het fijn is om een bos bloemen voor je helm te krijgen als je rijdt op een motot
sowieso is rijden op een motot niet fijn
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani) My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage Water: ijskoud de hardste - Gehenna
Op woensdag 23 juli 2014 19:06 schreef superworm het volgende: Arme Anderson moet echt helemaal van de wereld geweest zijn toen z'n broer overleed 26 jaar terug...
jezus we zijn hier toch niet in amerika met dat vlag vertoon... sowieso vind ik al die vlaggen veel te vrolijk (zelf als ze half stok hangen)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani) My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage Water: ijskoud de hardste - Gehenna
Op woensdag 23 juli 2014 19:10 schreef Bosbeetle het volgende: jezus we zijn hier toch niet in amerika met dat vlag vertoon... sowieso vind ik al die vlaggen veel te vrolijk (zelf als ze half stok hangen)
dit was een prachtig gebaar
Hier schreef tong80 het volgende: Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
Op woensdag 23 juli 2014 19:10 schreef Bosbeetle het volgende: jezus we zijn hier toch niet in amerika met dat vlag vertoon... sowieso vind ik al die vlaggen veel te vrolijk (zelf als ze half stok hangen)
Is toch mooi man.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
Op woensdag 23 juli 2014 19:10 schreef VMSDKR het volgende: Mooi stukje op SLAM FM net door de DJ gevolgd door Fort Minor - Where'd You Go.
alle radiozenders die ik gehoord vandaag zijn goed bezig. Erg respectvol allemaal!
Ik krijg altijd een beetje nationalistische kriebels van te veel vlaggen.... maar het gebaar is wel okay ja.
Even naar CNN gezapt, maar al die persoonlijke verhalen en foto's, ik vind dat vrij pervers ramptoerisme en ik kan daar echt niet naar kijken. Dat je als nabestaande daar behoefte aan hebt...
Maar goed, gelukkig kan ik weer wegzappen.
Evolution is from the Devil Did you know that Ted Bundy's first dog, a collie, was named Lassie, did you know that?
Ook klein beetje respectloos voor die buitenlandse slachtoffers waarvan een deel daar misschien ook al in mee rijdt. Mja, om alle vlagen op te hangen is ook weer iets te veel van het goede.
Ik vind het juist mooi die vlaggen.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet. Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.
Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende: Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
Ook klein beetje respectloos voor die buitenlandse slachtoffers waarvan een deel daar misschien ook al in mee rijdt. Mja, om alle vlagen op te hangen is ook weer iets te veel van het goede.
Volgens mij hingen die wel allemaal op Eindhoven Airport
Die vlaggen hingen bij Eindhoven wel.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet. Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.
Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende: Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
Even live op CNN als burgemeester van Hilversum zal je niet zo snel gebeuren hoor.....
Mensen die de Engelse taal amper (of eigenlijk zegmaar NIET) machtig zijn zouden niet eens in aanmerking moeten komen voor een job als Burgemeester imo. Maargoed, wie ben ik
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf" "Met dubbel s welteverstaan"
Hij vatte even kort de gebeurtenissen samen, daarna een stukje over hoe 298 mensen nodeloos uit het leven gerukt zijn en hoe we dankbaar moeten zijn voor het leven. Zoiets, en z'n stem trilde dus was wel mooi.
Mensen die de Engelse taal amper (of eigenlijk zegmaar NIET) machtig zijn zouden niet eens in aanmerking moeten komen voor een job als Burgemeester imo. Maargoed, wie ben ik
Hij spreekt het alsnog beter dan 70 procent vh land hoor. Indien niet meer.
Als je het mij vraagt was dit een doelbewuste aanslag, bedacht door poetin als laatste waarschuwing aan het westen en perfect uitgevoerd door de separatisten(onder het mom voor wat hoort wat)
Op woensdag 23 juli 2014 19:14 schreef MMGYMCMB het volgende: Wij horen dat steenkolenengels, maar als je neutraal luistert versta en begrijp je alles hoor.
Op woensdag 23 juli 2014 19:15 schreef Kenju het volgende: Hoe zit het eigenlijk met slachtoffers die pas vrijdag aankomen? Die krijgen niet zo'n mooie rouwstoet?
Op woensdag 23 juli 2014 19:15 schreef Kenju het volgende: Hoe zit het eigenlijk met slachtoffers die pas vrijdag aankomen? Die krijgen niet zo'n mooie rouwstoet?
Elk aankomst van een groep slachtoffers zal op deze manier deze route rijden. Maar allicht met minder bekijks vermoed ik
Elke dag om 4 uur zal dit herhaald worden, bij elk lichaam dat aankomt.
Elke keer precies hetzelfde en ik durf te wedden dat er bij de 2e of 3e stoet meer mensen staan dan nu.
Ik vind het gewoon vreemd dat we nu zo'n theater ervan maken, die niet op de slachtoffers en hun families gericht is, maar vooral op het 'kijk ons eens betrokken kunnen zijn' van welke organisatie hier ook achter zit.
Zo hallo het is al weer kwart over 7 ... zo kan me niet herinneren dat ik zo lang TV/Inet heb zitten kijken aan 1 stuk door ,ben al vanaf 10 uur aan het kijken
Ik vind het gewoon vreemd dat we nu zo'n theater ervan maken, die niet op de slachtoffers en hun families gericht is, maar vooral op het 'kijk ons eens betrokken kunnen zijn' van welke organisatie hier ook achter zit.
O, kennelijk is het serieus dat ze dat gaan doen...
Op woensdag 23 juli 2014 19:16 schreef Snoepje5 het volgende: Spijtig dat die gast het weer moet verkloten. Had dan ff timmermans uitgenodigd om te chatten.
Wat precies? De mensen langs de kant?
Op woensdag 23 juli 2014 19:17 schreef Strani het volgende: Waarom kijken jullie eigenlijk allemaal naar CNN? Ik vind de NOS een stuk interessanter dan wat de Amerikanen er zoal over te zeggen hebben.
Uit verbazing dat de amerikanen dit ook zo uitgebreid verslaan..
sense of community around the world, maar niet in oekraiene syrie rusland etc etc etc.... hij had beter kunnen zeggen around the western part of the world.