Zeker waar. Vooral omdat de zachte Europese heelmeesters het hem onmogelijk maakten door toch vooral de handelsbetrekkingen niet te verstoren. Liever een vliegtuig uit de lucht dan geen gas van de winter.quote:Op zondag 20 juli 2014 09:47 schreef Monolith het volgende:
[..]
Als Nederland al iets wil doen, dan moet dat inderdaad in een samenwerkingsverband. Daarbij kan men wel zeggen dat de VS zoveel ballen heeft, maar die hebben eigenlijk ook alleen maar toe staan kijken terwijl Rusland een stukje Oekraïne annexeerde.
Hier houd ik altijd vanquote:
Ook omdat Rusland niet wilde dat hun grootste binnenhaven in NATO handen valt.quote:Op zondag 20 juli 2014 09:46 schreef Donnie-Brasco het volgende:
[..]
Nee, dat zijn oorspronkelijke Russen. In dat gebied wonen heel veel Russen. Dat is waarom Rusland toen militair ingreep in de Krim, om haar eigen burgers te beschermen zoals Putin dat zei.
Het is ook keihard... maar je doet er verder niets aan...quote:Op zondag 20 juli 2014 09:45 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Mij hoor je nergens beweren dat ze die lijken moeten laten liggen maar ik vind wel dat ze repsectloos ermee omgaan zeker voor de nabestaanden. Je familie zal er maar tussen liggen en je hebt geen idee op dit moment.
quote:
Wat wil je dan als een of andere wraakmachine het land binnen vallen?.. hoe Amerikaans zeg, vergelding en wraak lost al helemaal niks op. Belangrijkste op dit moment is dat al die slachtoffers naar huis komen naar geliefden, familie en vrienden.quote:Op zondag 20 juli 2014 09:46 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Het is dat Rutte er niet onderuit komt. Het liefste zou hij dit negeren. Het gaat zijn pet ver te boven. Hij denkt te kunnen onderhandelen met een stel dronken wilden op het niveau van de heren van de sociëteit.
Pardon? Er gaan 300 mensenlichamen weggemoffeld worden en ik moet rustig blijven? Waar zitten we in godsnaam met onze kop?quote:
Je kent de man persoonlijk? Ik vind dit tamelijk boude uitspraken.quote:Op zondag 20 juli 2014 09:46 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Het is dat Rutte er niet onderuit komt. Het liefste zou hij dit negeren. Het gaat zijn pet ver te boven. Hij denkt te kunnen onderhandelen met een stel dronken wilden op het niveau van de heren van de sociëteit.
We kunnen in ieder geval beginnen met het neerhalen van die Russische bommenwerpers die zonder radiocontact regelmatig over de Noordzee vliegen.quote:Op zondag 20 juli 2014 09:50 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Wat wil je dan als een of andere wraakmachine het land binnen valle?.. hoe Amerikaans zeg, vergelding en wraak lost al helemaal niks op. Belangrijkste op dit moment is dat al die slachtoffers naar huis komen naar geliefden, familie en vrienden.
Wat heeft deze man gezegd?quote:Op zondag 20 juli 2014 09:51 schreef TheVulture het volgende:
Cameron
Nu hopen dat ze echt woorden omzetten in daden... Gooi die Russen maar in een isolement
Ik heb het niet over de bevolking, ik heb het over het ruimen van de lijken en iedereen in onwetendheid laten. Ik zou gek worden als ik familie was.quote:Op zondag 20 juli 2014 09:49 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Het is ook keihard... maar je doet er verder niets aan...
En ik weet zeker dat er meer mensen zijn die respect hebben dan er rovers/lijkenpikkers zijn...
Maar die zie/hoor je veel minder.. dat is geen nieuws...
Je zag oa een vrouw langs lijken lopen waarvan gezegd had: kijk geen enkel respect..
Vervolgens zag je niet dat ze een monument aan het maken waren van een deel van het vliegtuig met allemaal bloemen...
Jij bent altijd woedend...quote:Op zondag 20 juli 2014 09:45 schreef Andromache het volgende:
Waarom horen we verdomme nog NIETS over de bestemming van de vrachtwagens? Waar zijn de verslaggevers die staan te posten bij de, mortuaria in o.a. Donetsk? Waarom zijn de trucks niet gevolgd a.d.h.v. satellietbeelden? Waarom staan we er bij en kijken we er naar, totaal apathisch, dat het heus goed komt, terwijl de mensen misschien wel in een massagraf gaan of uit het oogpunt van hygiëne verbrand worden? Ik ben woedend!!!
Ik denk dat de VS een beetje oorlogsmoe is. Ze hebben zo veel geld, levens en politiek kapitaal verspilt aan Irak dat de eckte eckte bullshit geen aandacht meer kan krijgen.quote:Op zondag 20 juli 2014 09:47 schreef Monolith het volgende:
[..]
Als Nederland al iets wil doen, dan moet dat inderdaad in een samenwerkingsverband. Daarbij kan men wel zeggen dat de VS zoveel ballen heeft, maar die hebben eigenlijk ook alleen maar toe staan kijken terwijl Rusland een stukje Oekraïne annexeerde.
Van die paranoïde gasten die denken dat de CIA met ze mee kijkt terwijl ze hun reet afvegen.quote:Op zondag 20 juli 2014 09:49 schreef Happel het volgende:
[..]
Dat is hetzelfde als met al die figuren die zeiden dat de bomaanslag in Boston staged was.
Dit filmpje is van dezelfde gast. Treurig gewoon. Luister vanaf 1.12. Heeft hij het gewoon over de illuminati
Dat is natuurlijk lekker simpel gesteld, maar Europa en de VS hebben nauwelijks belang bij een (al dan niet militair) conflict met Rusland. Het moet natuurlijk niet de spuigaten uitlopen met de Russische expansiedrang, maar zolang het blijft bij wat gerommel in de marge, zal men niet snel geneigd zijn om harde maatregelen te nemen.quote:Op zondag 20 juli 2014 09:48 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Zeker waar. Vooral omdat de zachte Europese heelmeesters het hem onmogelijk maakten door toch vooral de handelsbetrekkingen niet te verstoren. Liever een vliegtuig uit de lucht dan geen gas van de winter.
Ja dat lost wat opquote:Op zondag 20 juli 2014 09:51 schreef b4kl4p het volgende:
[..]
We kunnen in ieder geval beginnen met het neerhalen van die Russische bommenwerpers die zonder radiocontact regelmatig over de Noordzee vliegen.
Met het verschil dat NY een beschaafde stad was, Libie vriendjes wilde worden met de EU en de rebellen absoluut niet. Sorry, maar ik vind het gekmakend en ik heb er absoluut geen vertrouwen in.quote:Op zondag 20 juli 2014 09:52 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Jij bent altijd woedend...
Het komt wel..
In Tripoli werden ook alle lijken bijelkaar begraven, om later uitgezocht te worden.. die zijn ook allemaal terecht gekomen..
Bij het WTC werd alle puin incl lijken en zooi op een berg gestort waar later experts alles zijn gaan sorteren...
Zo gaat dat nu eenmaal... En dat werkt het beste
Er schijnt een akkoord te zijn met de rebellen voor betere toegang etc.quote:Op zondag 20 juli 2014 09:53 schreef Inaithnir het volgende:
Goedemorgen, nog nieuws van de afgelopen 8 uur?
Oekraine ookquote:Op zondag 20 juli 2014 09:55 schreef Andromache het volgende:
[..]
Libie vriendjes wilde worden met de EU en de rebellen absoluut niet.
Ja.. zie:quote:Op zondag 20 juli 2014 09:53 schreef Inaithnir het volgende:
Goedemorgen, nog nieuws van de afgelopen 8 uur?
Ingezonden brief in een Engelse krant... Dat deze aanslag een indirect gevolg is van Russen die een soevereine staat destabilliseren door bewapenen van militities en dat ze daarvoor gestraft moeten wordenquote:
Mwah, niet echt dus. Maar ja, hoop dat die mensen ook wat uurtjes slaap pakken af en toequote:Op zondag 20 juli 2014 09:56 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Ja.. zie:
http://nos.nl/liveblog/677055-.html
http://nos.nl/
Ja maar dan wordt er openheid van zaken gegeven. Niemand heeft op dit moment een idee waar al die lijken naar toe zijn gegaan, wat er nog gaat gebeuren etc.quote:Op zondag 20 juli 2014 09:52 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Jij bent altijd woedend...
Het komt wel..
In Tripoli werden ook alle lijken bijelkaar begraven, om later uitgezocht te worden.. die zijn ook allemaal terecht gekomen..
Bij het WTC werd alle puin incl lijken en zooi op een berg gestort waar later experts alles zijn gaan sorteren...
Zo gaat dat nu eenmaal... En dat werkt het beste
Alleen jammer dat het gebied in handen is van separatisten en niet Oekraïense autoriteiten vriend...quote:
Duidelijk, dank je wel.quote:Op zondag 20 juli 2014 09:48 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Nee, technisch verhaal. BNW / Vlucht MH17 #1 < hier en post erna heb ik het proberen uit te leggen
Je wil te snel.. het WTC heeft er ook een week gelegen voor ze begonnen met puin ruimen...quote:Op zondag 20 juli 2014 09:58 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Ja maar dan wordt er openheid van zaken gegeven. Niemand heeft op dit moment een idee waar al die lijken naar toe zijn gegaan, wat er nog gaat gebeuren etc.
Wat wel anders is; er werd met respect en medeleven geborgen.quote:Op zondag 20 juli 2014 10:00 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Je wil te snel.. het WTC heeft er ook een week gelegen voor ze begonnen met puin ruimen...
En maanden later werd er nog zooi gevonden...
Dat is nu niet anders...
quote:Op zondag 20 juli 2014 09:09 schreef vipergts het volgende:
Boring deze hele ongeluk of geen ongeluk discussie. die mensen in dat veld maakt het niet uit de nabestaande waarschijnlijk ook niet want het veranderd niets aan het feit dat er 289 mensen dood zijn. zo'n ellelange discussie om je gelijk maar te halen vind ik nu zwak en respectloos
Dit.quote:Op zondag 20 juli 2014 09:18 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Het is niet taaltechnisch, het heeft direct invloed op de strafbaarheid en strafmaat van de verantwoordelijken en wellicht de mate van reactie van NATO etc.
Buiten wat eventuele extra economische sancties jegens Rusland gaat Nederland helemaal niets ondernemen.quote:Op zondag 20 juli 2014 09:34 schreef Snowballed het volgende:
Maar NL wil 100% zekerheid voor ze iets ondernemen (en gelijk hebben ze)
Ik irriteer me altijd mateloos aan kinderen op lange vluchten, maar dit wens ik ze ook weer niet toe.quote:Op zondag 20 juli 2014 09:54 schreef sararaats het volgende:
Gewoon verschrikkelijk en er waren godverdomme kinderen bij
Met een graafmachine werd puin vermengd met lijken in trucks gedonderd...quote:Op zondag 20 juli 2014 10:01 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Wat wel anders is; er werd met respect en medeleven geborgen.
Wat stel jij dan voor?quote:Op zondag 20 juli 2014 09:19 schreef Paper_Tiger het volgende:
Wat voor juridisch bewijs men vindt kan me niet zo boeien. Dat is voor muggenzifters. Het is zonneklaar dat de Russen hier achter zitten. Mark Rutte die foei zegt is niet genoeg.
Precies. Nu gaat het allemaal zo sneaky. Als ze ballen hadden stonden ze de pers te woord om te vertellen waar ze met die lijken naar toe zijn gegaan, wanneer de lijken vrij gegeven kunnen worden etc etc. Zo lastig is dat toch niet?quote:Op zondag 20 juli 2014 10:01 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Het is oorlogsgebied daar in Oekraïne, dat is ook heel wat anders dan toen in de VS.quote:Op zondag 20 juli 2014 10:01 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Gast daar heb ik het niet over.. en daar ging het ook niet over.. lees de posts maar terug...quote:Op zondag 20 juli 2014 10:03 schreef Geralt het volgende:
[..]
Buiten wat eventuele extra economische sancties jegens Rusland gaat Nederland helemaal niets ondernemen.
Mensen die serieus denken dat wij straks oorlogje gaan spelen in Putin's achtertuin hebben er weinig van begrepen. Ik zei het al eerder en ik zeg het nog steeds: om zoiets "onbenulligs" gaan wij op zeker niet to arms.
Disclaimer: onbenulligs bedoel ik geenszins negatief; het is natuurlijk vreselijk wat daar gebeurd is, maar zoiets is echt niet genoeg anno 2014 om een full scale war te starten. Not even close.
Rusland heeft genoeg invloed, het probleem is dat ze die invloed niet gebruiken.quote:Op zondag 20 juli 2014 10:06 schreef Loekie1 het volgende:
Rusland heeft blijkbaar niet veel invloed anders was het wel professioneler aantoe gegaan rond het rampgebied.
Waarom zouden ze dat niet doen? Goeie handelsrelaties met Nederland, net Willem Alexander nog op bezoek gehad...quote:Op zondag 20 juli 2014 10:06 schreef Inaithnir het volgende:
[..]
Rusland heeft genoeg invloed, het probleem is dat ze die invloed niet gebruiken.
Waarom zou het onderzoeken van 'de ramp' (je bedoelt oorzaak en schuld) burgerslachtoffers daar gaan eisen?quote:Op zondag 20 juli 2014 09:21 schreef Snowballed het volgende:
Omdat we liever de lichamen eerst bergen, daarna de ramp onderzoeken...
Anders moeten we allerlei onschuldige dorpsbewoners van de NLers scheiden, en ligt alles door elkaar..
Daarom...
Er is daar wat meer aan de hand dan alleen een vliegtuig dat uit de lucht wordt geschoten. Rusland dat een autonoom buurland destabiliseert door militaire acties bijvoorbeeldquote:Op zondag 20 juli 2014 10:03 schreef Geralt het volgende:
Mensen die serieus denken dat wij straks oorlogje gaan spelen in Putin's achtertuin hebben er weinig van begrepen. Ik zei het al eerder en ik zeg het nog steeds: om zoiets "onbenulligs" gaan wij op zeker niet to arms.
.quote:Op zondag 20 juli 2014 10:08 schreef Andromache het volgende:
Da's de ironie. Russische staatsburgers zijn betrokken, oke, maar verder is het een losgeslagen dronken stel ventjes met te kleine pikkies dat de dienst uitmaakt met hun uzi en zich weinig aantrekt van Moskou.
Rusland heeft juist dikke vinger in de pap daar denk ik. Die zijn gewoon bang dat het vliegtuig eventueel is neergehaald door separatisten met materiaal verschaft door Rusland.quote:Op zondag 20 juli 2014 10:06 schreef Loekie1 het volgende:
Rusland heeft blijkbaar niet veel invloed anders was het wel professioneler aantoe gegaan rond het rampgebied.
Je hebt alleen wel weer kans dat de Oekraïne gaat steigeren als Rusland de voornaamste onderhandelingspartner blijkt te zijn.quote:Op zondag 20 juli 2014 10:06 schreef Inaithnir het volgende:
[..]
Rusland heeft genoeg invloed, het probleem is dat ze die invloed niet gebruiken.
Zoiets denk ik ook.quote:Op zondag 20 juli 2014 10:09 schreef Donnie-Brasco het volgende:
[..]
Rusland heeft juist dikke vinger in de pap daar denk ik. Die zijn gewoon bang dat het vliegtuig eventueel is neergehaald door separatisten met materiaal verschaft door Rusland.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |