Ja joh, moedig haar aanquote:Op zondag 20 juli 2014 07:53 schreef ChevyCaprice het volgende:
Denk dat post nr 92 wel zo'n beetje gelijk heeft
quote:Op zondag 20 juli 2014 07:54 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ja het is het mij niet waard.
of ik 700 euro betaal of 5000 is toch een knap verschil
kan ik wel hoor 10 uur stilzitten en slapen , slokjeotje wodka tussendoor , prima
ik upgrade meestal met punten voor lange vluchten.. en dan is het soort van bijna gratis.. en zoooo fijn.. en dan niet de KLM flut upgrade.. gewoon Emirates en Etihad.. met personal chef aan boordquote:Op zondag 20 juli 2014 07:54 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ja het is het mij niet waard.
of ik 700 euro betaal of 5000 is toch een knap verschil
kan ik wel hoor 10 uur stilzitten en slapen , slokje wodka tussendoor , prima
Vond het wel een plausibel verhaal, wat had jij in gedachtenquote:
quote:Op zondag 20 juli 2014 07:52 schreef b4kl4p het volgende:
[..]
Nouja ik denk dat als dit met opzet is gedaan het wel iets zou zijn voor het wereld politieke toneel, niet iets voor bedrijfskundige concurrentie.
Maar goed ik zou het als nabestaande afschuwelijk vinden als er zo gespeculeerd zou worden maar toch mag je de mogelijkheid nooit weg laten.
Misschien te vroeg nog, blijf het een vreemd verhaal vinden.
Ik denk het niet.quote:Op zondag 20 juli 2014 07:52 schreef b4kl4p het volgende:
[..]
Nouja ik denk dat als dit met opzet is gedaan het wel iets zou zijn voor het wereld politieke toneel, niet iets voor bedrijfskundige concurrentie.
Maar goed ik zou het als nabestaande afschuwelijk vinden als er zo gespeculeerd zou worden maar toch mag je de mogelijkheid nooit weg laten.
Misschien te vroeg nog, blijf het een vreemd verhaal vinden.
Zo zegt ze het niet hoor.. alleen dat er sprake is van een knullige fout. Zo denk ik er ook over. Gewoon een stel schietgrage cowboys die, zonder al teveel verstand van zaken, maar al te graag de trekker overhalen en een kick krijgen van een vliegtuig uit de lucht knallen.quote:Op zondag 20 juli 2014 07:55 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Walgelijk.
Het is GEEN ongeluk.
Als ik jou doodschiet waar ik eigenlijk Loekie1 had willen hebben, is het ook geen ongeluk.
De massamoord op 298 onschuldigen (terrorisme dus) eventjes als "foutje, bedankt" afdoen.
Jij bent echt niet goed wijs, maar gelukkig wist FOK! dat al langer.
Ik kan met nog het filmpje herinneren van een verlaten Ukrainse tank, waar een pro-Russische separatist in gaat zitten en zo dwars door de straat begint te knallen. Verkeerde knopje gedrukt ofzo, iedereen schrok zich de tering.quote:Op zondag 20 juli 2014 07:58 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Zo zegt ze het niet hoor.. alleen dat er sprake is van een knullige fout. Zo denk ik er ook over. Gewoon een stel schietgrage cowboys die, zonder al teveel verstand van zaken, maar al te graag de trekker overhalen en een kick krijgen van een vliegtuig uit de lucht knallen.
Zulke oorlogen trekken gewoon een hoop lui aan die het IQ van een drol hebben. VOORAL in die gebieden daar waar de halve bevolking vaak dronken op straat loopt. Het zou me niet een verbazen als er gewoon jongens tussen zitten van onder de 18 die geen idee hebben waar ze nu eigenlijk mee bezig zijn.quote:Op zondag 20 juli 2014 07:59 schreef b4kl4p het volgende:
[..]
Ik kan met nog het filmpje herinneren van een verlaten Ukrainse tank, waar een pro-Russische separatist in gaat zitten en zo dwars door de straat begint te knallen. Verkeerde knopje gedrukt ofzo, iedereen schrok zich de tering.
dat is het doel! #hoedje-opquote:Op zondag 20 juli 2014 08:00 schreef michaelmoore het volgende:
Als men Poetin echt wil straffen dan halen ze volgende week Oekraine in de NATO , daar zou Poetin een vreselijke hartgrondige hekel aan hebben en hij kan er niets tegen doen
http://www.telegraaf.nl/b(...)uigend_bewijs__.html
Ik ga hier in mee. Dood door schuld, absoluut. Maar wel door een stomme fout, niet door de intentie om een passagiersvliegtuig vol burgers neer te halen. Ze kijken wel uit, dat is belachelijk veel negatieve publiciteit die ze niet kunnen gebruiken. Geen enkele partij ooit wil te boek staan als een stel kindermoordenaars van kinderen van landen die geen donder met jouw oorlog/ideaal te maken hebben.quote:Op zondag 20 juli 2014 07:58 schreef Pleun2011 het volgende:
Zo zegt ze het niet hoor.. alleen dat er sprake is van een knullige fout. Zo denk ik er ook over. Gewoon een stel schietgrage cowboys die, zonder al teveel verstand van zaken, maar al te graag de trekker overhalen en een kick krijgen van een vliegtuig uit de lucht knallen.
nee het is slordig gedoe.men kan ook weten wat voor vliegtuig het is, door het transponder signaal in te lezen. gewoon slordig gedoe, prutsersquote:Op zondag 20 juli 2014 07:58 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Het oekrainse leger heeft die dingen toch ook? Zullen er niet genoeg separatisten zijn die daar gediend hebben?quote:Op zondag 20 juli 2014 08:01 schreef b4kl4p het volgende:
Maargoed neemt niet weg dat je niet maar zo zo'n BUK lanceert.
Je moet eerst je target locken, en daarna lanceren.
Ik denk dat je de eerste 5 raketten nog geen 20 meter ver krijgt, dat is genoeg om jezelf op te blazen. En ik denk niet dat er een handleiding in zo'n ding ligt.
Kan best dat de bemanning door Rusland was geleverd maar dat de installatie niet compleet was of zo.. ze hadden in ieder geval te weinig apparatuur om zeker te weten waar ze op mikten.quote:Op zondag 20 juli 2014 08:01 schreef b4kl4p het volgende:
Maargoed neemt niet weg dat je niet maar zo zo'n BUK lanceert.
Je moet eerst je target locken, en daarna lanceren.
Ik denk dat je de eerste 5 raketten nog geen 20 meter ver krijgt, dat is genoeg om jezelf op te blazen. En ik denk niet dat er een handleiding in zo'n ding ligt.
jawel, het zou goed kunnen dat het een overgelopen Ukrainse ex-militair is geweestquote:Op zondag 20 juli 2014 08:02 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Het oekrainse leger heeft die dingen toch ook? Zullen er niet genoeg separatisten zijn die daar gediend hebben?
ze belden toch met een russische general?quote:Op zondag 20 juli 2014 08:04 schreef b4kl4p het volgende:
[..]
jawel, het zou goed kunnen dat het een overgelopen Ukrainse ex-militair is geweest
Komt nog wel het volgende: dit soort apparatuur lanceer je niet alleen, een RPG ofzo kun je nog eens in het heetst van de strijd zonder orders af gaan vuren
Dit ding heeft orders van bovenaf nodig, zeker voor dit soort toestellen. Ik ben benieuwd waar die hogere hand vandaan komt. Rusland of rebellen?
Nou dan lijkt me het duidelijk, verantwoordelijk is Rusland.quote:Op zondag 20 juli 2014 08:05 schreef Parzival het volgende:
[..]
ze belden toch met een russische general?
Neemt niet weg dat het best een ongeluk geweest kan zijn, het aantal slachtoffers doet daar natuurlijk helemaal niets mee.quote:Op zondag 20 juli 2014 08:05 schreef El_Matador het volgende:
De verkeerde vermoorden is "een ongelukje" volgens de heldere denkers hier. Hoe trap je 298 onschuldige slachtoffers Van een terroristische daad nog eventjes na.
Kijk naar nieuwsuur 18 juli, er zijn in het verleden meer van dit soort ongelukken geweestquote:Op zondag 20 juli 2014 08:05 schreef El_Matador het volgende:
De verkeerde vermoorden is "een ongelukje" volgens de heldere denkers hier. Hoe trap je 298 onschuldige slachtoffers Van een terroristische daad nog eventjes na.
Jij bent niet juridisch geschoold denk ik.quote:Op zondag 20 juli 2014 08:05 schreef El_Matador het volgende:
MH370 ligt gewoon in zee hoor, alleen ze zoeken op de verkeerde plek, ergens bij Australiequote:Op zondag 20 juli 2014 07:41 schreef b4kl4p het volgende:
Is er al wat meer bekend over die MH370 vlucht?
http://www.reddit.com/r/c(...)aft_not_matching_up/
Wel weer heel aluhoedje, maar wel iets om te onthouden. Dat ding werd ook in Israel gespot, en het is gewoon iets te toevallig dat het een Malaisian Airlines is, boven een kruidvat en een israelische invasie op het moment dat de wereld ergens anders naar kijkt.
Beetje smerig tov de nabestaanden misschien maar dit zaakje stinkt ook weer, net zoals die MH370.
Ongeluk: crash, leed, accident, ongeval, onheil, rampspoed, catastrofe, malheur, pech, tegenslag, tegenspoed, mispuntquote:Op zondag 20 juli 2014 07:55 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Walgelijk.
Het is GEEN ongeluk.
Als ik jou doodschiet waar ik eigenlijk Loekie1 had willen hebben, is het ook geen ongeluk maar keihard moord.
De massamoord op 298 onschuldigen (terrorisme dus) eventjes als "foutje, bedankt" afdoen.
Jij bent echt niet goed wijs, maar gelukkig wist FOK! dat al langer.
Ik heb schijt aan wat juridische taal betekent. Het betekent niets, het is jargon voor mensen die niet meer helder kunnen nadenken maar bedwelmd worden door een soort nieuwe religie compleet met "heilig" boek (Het Groote Wetboek Van Strafrecht).quote:Op zondag 20 juli 2014 08:07 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Jij bent niet juridisch geschoold denk ik.
Nobel streven alleen niet erg realistisch.quote:Op zondag 20 juli 2014 04:58 schreef Prospera het volgende:
Als ik het geld had zou ik daar persoonlijk alle ballen van de mannen die me tegenhouden intrappen.
Zwakke sissies daar.
Oh op die manier bedoel jequote:Op zondag 20 juli 2014 08:11 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik heb schijt aan wat juridische taal betekent. Het betekent niets, het is jargon voor mensen die niet meer helder kunnen nadenken maar bedwelmd worden door een soort nieuwe religie compleet met "heilig" boek (Het Groote Wetboek Van Strafrecht).
Rechtsstaatjihadisten.
De verkeerde vermoorden is ook moord. Dat het doelwit het verkeerde was, maakt het niet opeens "slechts een ongelukje". Als die gast niet gevuurd had, waren er nu geen 298 onschuldigen dood.
Als het niet het doelwit was, dan hebben ze toch per ongeluk de verkeerde neergeschoten? Dat heeft niks met jargon te maken.quote:Op zondag 20 juli 2014 08:11 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik heb schijt aan wat juridische taal betekent. Het betekent niets, het is jargon voor mensen die niet meer helder kunnen nadenken maar bedwelmd worden door een soort nieuwe religie compleet met "heilig" boek (Het Groote Wetboek Van Strafrecht).
Rechtsstaatjihadisten.
De verkeerde vermoorden is ook moord. Dat het doelwit het verkeerde was, maakt het niet opeens "slechts een ongelukje". Als die gast niet gevuurd had, waren er nu geen 298 onschuldigen dood.
"Trust me; I'm an enigeer!!"quote:Op zondag 20 juli 2014 07:59 schreef b4kl4p het volgende:
[..]
Ik kan met nog het filmpje herinneren van een verlaten Ukrainse tank, waar een pro-Russische separatist in gaat zitten en zo dwars door de straat begint te knallen. Verkeerde knopje gedrukt ofzo, iedereen schrok zich de tering.
quote:Op zondag 20 juli 2014 08:09 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ongeluk: crash, leed, accident, ongeval, onheil, rampspoed, catastrofe, malheur, pech, tegenslag, tegenspoed, mispunt
Moord: Opzettelijk en met voorbedachten rade iemand van het leven beroven.
Terrorisme: Georganiseerde geweldpleging (individuele of collectieve aan slagen gijzeling, verwoesting) ter demoralisering van de bevolking om een politiek doel te bereiken
En lees met deze voor jou vernieuwende kennis je post eens opnieuw.
Moord zal het niet zijn want dat is met voorbedachte rade.. het bekt alleen wel lekker. Ik vind het ook een stel domme idioten en zou hen ook wel moordenaars willen noemen, die ik een erg pijnlijke dood gun. Juridisch gezien zou er sprake kunnen zijn van 'aan opzet grenzende grove schuld', maar dan vergeet je voor het gemak dat er sprake is van een oorlogssituatie.quote:Op zondag 20 juli 2014 08:11 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Rechtsstaatjihadisten.
Waarom Poetin straffen? Zijn die Amerikaanse presidenten al gestraft voor burgerslachtoffers in bv Nederland, Irak, Afghanistan?quote:Op zondag 20 juli 2014 08:00 schreef michaelmoore het volgende:
Als men Poetin echt wil straffen dan halen ze volgende week Oekraine in de NATO , daar zou Poetin een vreselijke hartgrondige hekel aan hebben en hij kan er niets tegen doen
Leeftijd maakt daar niets uit wat dat betreft.quote:Op zondag 20 juli 2014 08:01 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Zulke oorlogen trekken gewoon een hoop lui aan die het IQ van een drol hebben. VOORAL in die gebieden daar waar de halve bevolking vaak dronken op straat loopt. Het zou me niet een verbazen als er gewoon jongens tussen zitten van onder de 18 die geen idee hebben waar ze nu eigenlijk mee bezig zijn.
Is idd zo. Het doel van de EU/VS en de media eromheen is dan ook om Rusland als de boogieman af te schilderen. Het lijkt aardig te lukken als je al die reacties ziet.quote:Op zondag 20 juli 2014 08:18 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Waarom Poetin straffen? Zijn die Amerikaanse presidenten al gestraft voor burgerslachtoffers in bv Nederland, Irak, Afghanistan?
Het was een FOUT, geen opzet. Althans, alles wijst daar op. En de Amerikanen leveren hun militairen ook niet uit voor ondervragingen en rechtspraak. Waarom zou Rusland dat dan wel moeten doen?
Die knop is per ongeluk ingedrukt, de hendel per ongeluk overgehaald, de coordinaten van het target per ongeluk in het systeem gekomen?quote:Op zondag 20 juli 2014 08:17 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Moord zal het niet zijn want dat is met voorbedachte rade..
er wordt wel vaker een verkeerde vermoord, bij een afrekening gebeurt zoiets ook wel eens.quote:Op zondag 20 juli 2014 08:15 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Moord op onschuldigen met een oorlogsdoel = terrorisme
Ongeluk = iets wat per ongeluk misgaat
Een Buk die per ongeluk afgaat omdat je tegen een hendel leunt, dat is een ongeluk.
Iemand vermoorden die niet je uiteindelijke doel was is nog steeds moord.
298 mensen in 1 keer vermoorden = massamoord.
Mwoah. Iemand die in een vlaag van passie, angst, verstandsverbijstering etc een pistool leegschiet in een ander is geen moordenaar nee.quote:Op zondag 20 juli 2014 08:17 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Moord zal het niet zijn want dat is met voorbedachte rade.. het bekt alleen wel lekker.
Of ze wisten gewoon echt niet waar ze mee bezig waren (in die contreien geen uitzondering) of ze waren idd extreem slordig (in die contreien ook geen uitzondering). Blijft in beide gevallen een fout en geen opzet.quote:Op zondag 20 juli 2014 08:02 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nee het is slordig gedoe.men kan ook weten wat voor vliegtuig het is, door het transponder signaal in te lezen. gewoon slordig gedoe, prutsers
Geen tijd voor genomen
domme prutsers
Nouja ik kan me wel voorstellen dat je in zon ding gaat, even de systemen opstart.quote:Op zondag 20 juli 2014 08:22 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Die knop is per ongeluk ingedrukt, de hendel per ongeluk overgehaald, de coordinaten van het target per ongeluk in het systeem gekomen?
De kans is klein omda die lui niet ZO dom geweest zullen zijn, maar hij bestaat nog steeds, dat het WEL het beoogde doel was. Dan is het sowieso moord.
"massale doodslag" dan als er zonodig juridisch jargon gebruikt moet worden.
Een "ongeluk" is iets compleet anders. Pistolen die per ongeluk afgaan omdat 5-jarige VSAmerikaantjez met papa's schietijzer spelen, dát is een ongeluk.
het is de opzet naar een post waarin ie gaat zeggen dat dat in zuid-amerika allemaal zo niet gezegd zou worden en dat europeanen, en met name nederlanders, idioten zijn denk ik.quote:Op zondag 20 juli 2014 08:07 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Jij bent niet juridisch geschoold denk ik.
Wat bedoel je hiermee te zeggen?quote:Op zondag 20 juli 2014 08:03 schreef ChevyCaprice het volgende:
Er is wel eerder een ongeluk gebeurd door een raket op een passagiersvliegtuig te schieten, wat begrijpt men daar niet aan
Alleen dit zinnetje al. Besef je nu werkelijk niet hoe vreselijk dit is voor de nabestaanden?quote:
En in andere oorlogsverleden worden door (onder andere) het westen geen burgerslachtoffers gemaakt? Dat zijn er wel meer dan 298 ondertussen. Daar hoor ik niemand over moord.quote:Op zondag 20 juli 2014 08:22 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Die knop is per ongeluk ingedrukt, de hendel per ongeluk overgehaald, de coordinaten van het target per ongeluk in het systeem gekomen?
De kans is klein omdat die lui niet ZO dom geweest zullen zijn, maar hij bestaat nog steeds, dat het WEL het beoogde doel was. Dan is het sowieso moord.
"massale doodslag" dan als er zonodig juridisch jargon gebruikt moet worden.
Een "ongeluk" is iets compleet anders. Pistolen die per ongeluk afgaan omdat 5-jarige VSAmerikaantjez met papa's schietijzer spelen, dát is een ongeluk.
Goed idee, hebben we oorlog in een NATO landquote:Op zondag 20 juli 2014 08:00 schreef michaelmoore het volgende:
Dat denk ik ook niet.quote:Op zondag 20 juli 2014 08:22 schreef Marrije het volgende:
[..]
er wordt wel vaker een verkeerde vermoord, bij een afrekening gebeurt zoiets ook wel eens.
Ik denk dat het niet de bedoeling was om een passagiersvliegtuig neer te halen (en dus de inzittenden te vermoorden).
Hoe zie je dat voor je? Een soort slot dat alleen op afstand kan worden ontgrendeld?quote:Op zondag 20 juli 2014 08:04 schreef b4kl4p het volgende:
Dit ding heeft orders van bovenaf nodig, zeker voor dit soort toestellen.
Uh ja, ik typ niet alles met in het achterhoofd dat het niet kwetsend mag zijn voor de nabestaanden, dat deed ik bij dat vermiste vliegtuig ook niet. En jij ook niet trouwensquote:Op zondag 20 juli 2014 08:25 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Alleen dit zinnetje al. Besef je nu werkelijk niet hoe vreselijk dit is voor de nabestaanden?
Wat ik zeg; "och, foutje, gebeurt wel eens [het leven gaat door]"
De grootste massaslachting in 1 keer van de afgelopen 19 jaar in Europa.
quote:Op zondag 20 juli 2014 08:05 schreef El_Matador het volgende:
quote:Op zondag 20 juli 2014 08:09 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ongeluk: crash, leed, accident, ongeval, onheil, rampspoed, catastrofe, malheur, pech, tegenslag, tegenspoed, mispunt
Moord: Opzettelijk en met voorbedachten rade iemand van het leven beroven.
Terrorisme: Georganiseerde geweldpleging (individuele of collectieve aan slagen gijzeling, verwoesting) ter demoralisering van de bevolking om een politiek doel te bereiken
En lees met deze voor jou vernieuwende kennis je post eens opnieuw.
Ik denk het wel, duurt alleen even.quote:Op zondag 20 juli 2014 08:25 schreef Buster24 het volgende:
[..]
Dat denk ik ook niet.
Ik vermoed dat Poetin en de separatisten hier ook niet op zitten de wachten.
De bedoeling zal zijn geweest een vliegtuig van Oekraïne neer te halen, misschien was het personeel niet getraind genoeg, onervaren enz.
Ik ben alleen bang dat we het nooit zullen horen.
Jemig man, je snapt toch zelf ook wel dat dat zo niet bedoeld is en dat het ook de bedoelingquote:Op zondag 20 juli 2014 08:25 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Alleen dit zinnetje al. Besef je nu werkelijk niet hoe vreselijk dit is voor de nabestaanden?
Nee tuurlijk kun je dat ding zomaar afschieten. Maar het lijkt me als je echt geen verstand van zaken hebt dat je toch even iemand in een hogere rang belt om te vragen of je vermoedens kloppen betreffende dat vliegtuig.quote:Op zondag 20 juli 2014 08:27 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Hoe zie je dat voor je? Een soort slot dat alleen op afstand kan worden ontgrendeld?
En dan nog.. als ze 'opdracht' hadden een vliegtuig van de tegenpartij neer te halen kunnen ze om welke reden dan ook nog altijd per ongeluk het verkeerde vliegtuig raken.
Ja, dat zijn altijd volledig andere burgers? NIETS met deze "oorlog" (is het niet, het is een politiek conflict) te maken hebbend?quote:Op zondag 20 juli 2014 08:25 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
En in andere oorlogsverleden worden door (onder andere) het westen geen burgerslachtoffers gemaakt? Dat zijn er wel meer dan 298 ondertussen. Daar hoor ik niemand over moord.
Dat is toch niet wat er wordt gezegd? Volgens mij kan jij niet zo goed lezen en geef je graag je eigen draai aan wat anderen zeggen. Wat mensen hier beweren is dat die tiefus Russen waarschijnlijk niet de intentie hadden om een passagiersvliegtuig uit de lucht te knallen, en er dus geen sprake was van opzet maar van een fout. Dat neemt niet weg dat de gevolgen rampzalig zijn en dat de daders moeten worden gestraft.quote:Op zondag 20 juli 2014 08:25 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, ze voeren waarschijnlijk een oorlogshandeling uit op een vliegtuig dat wel betrokken is bij het conflict. Daarbij raken ze de verkeerde. De intentie was dus geen moord, net zo min als twee soldaten die elkaar afschieten geen moord is. Per ongeluk wordt de verkeerde geraakt. Geen intentie. Geen opzet. Geen moord.quote:Op zondag 20 juli 2014 08:30 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, dat zijn altijd volledig andere burgers? NIETS met deze "oorlog" (is het niet, het is een politiek conflict) te maken hebbend?
Ja, ik zou Israel ook graag voor massamoord veroordeeld zien vanwege de massamoord op 343 Palestijnen. Maar dat zijn dan nog Palestijnen.
Er zaten 0 Oekrainers, 0 Russen en zelfs naar later bleek 0 VSAmerikanen op die vlucht. Oftewel, alle slachtoffers waren ongerelateerd aan dit conflict. En ook nog eens allemaal burgers, geen militairen. Duidelijk anders dan verreweg het meeste oorlogsleed in de wereld. En al helemaal geen "ongeluk".
dat is het verschil tussen doodslag en moord...en moord met voorbedachte radenquote:Op zondag 20 juli 2014 08:34 schreef El_Matador het volgende:
Na ja zeg, er wordt hier eventjes gedaan of ik gek ben.
Persoon A doodschieten terwijl je persoon B wilde doodschieten is GEEN ongeluk.
Per ongeluk de trekker overhalen terwijl je je pistool wilde schoonmaken/laten zien/uit elkaar halen/whatever en zo persoon A of B doden is WEL een ongeluk.
Gek niet.. alleen heeft je emotie teveel invloed op je cognitieve vaardigheden.quote:Op zondag 20 juli 2014 08:34 schreef El_Matador het volgende:
Dat ben je ook...quote:Op zondag 20 juli 2014 08:34 schreef El_Matador het volgende:
Het is misschien geen ongeluk dat je iemand doodschiet, het is wel een ongeluk dat je persoon A doodschiet. Dat verschil moet je zien.quote:Op zondag 20 juli 2014 08:34 schreef El_Matador het volgende:
Persoon A doodschieten terwijl je persoon B wilde doodschieten is GEEN ongeluk.
Per ongeluk de trekker overhalen terwijl je je pistool wilde schoonmaken/laten zien/uit elkaar halen/whatever en zo persoon A of B doden is WEL een ongeluk.
Waarom denk jij dat dat wetboek bestaat?quote:Op zondag 20 juli 2014 08:11 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Rechtsstaatjihadisten.
Nog 1 keer; BEWUST de trekker overhalen is GEEN ongeluk.quote:Op zondag 20 juli 2014 08:34 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Ja, ze voeren waarschijnlijk een oorlogshandeling uit op een vliegtuig dat wel betrokken is bij het conflict. Daarbij raken ze de verkeerde. De intentie was dus geen moord, net zo min als twee soldaten die elkaar afschieten geen moord is. Per ongeluk wordt de verkeerde geraakt. Geen intentie. Geen opzet. Geen moord.
Volgens mij is de definitie van per ongeluk dat het niet met opzet is gebeurt. Het is dus WEL een ongeluk.quote:Op zondag 20 juli 2014 08:36 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nog 1 keer; BEWUST de trekker overhalen is GEEN ongeluk.
Per ongeluk een ander doelwit raken dan je van plan bent is GEEN ongeluk.
Per ongeluk iemand raken terwijl je niet de intentie had de trekker over te halen is WEL een ongeluk.
Ja, dat is het dus wel. Of raakten ze dat verkeersvliegtuig opzettelijk?quote:Op zondag 20 juli 2014 08:36 schreef El_Matador het volgende:
[..]
hmmmmmm ja het blijft moord, maar ze hebben dus ''per ongeluk'' de verkeerde vermoord,quote:Op zondag 20 juli 2014 08:36 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Per ongeluk iemand raken terwijl je niet de intentie had de trekker over te halen is WEL een ongeluk.
Je vergeet voor het gemak dat er sprake is van een oorlogssituatie en dan bestaat de kans dat men op een militair doel wilde mikken, lijkt me.quote:Op zondag 20 juli 2014 08:36 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ditquote:Op zondag 20 juli 2014 08:39 schreef b4kl4p het volgende:
Wat een skeere kankerdiscussie trouwens over het wel of niet zijn van een ongeluk in taaltechnische zin
ja, beetje zinloos, iedereen weet wat er wordt bedoeld.quote:Op zondag 20 juli 2014 08:39 schreef b4kl4p het volgende:
Wat een skeere kankerdiscussie trouwens over het wel of niet zijn van een ongeluk in taaltechnische zin
En dat is het punt; het SCHIETEN is geen ongeluk (maar bewust). Het RAKEN van dit vliegtuig (en niet een andere) is wel een ongeluk.quote:Op zondag 20 juli 2014 08:37 schreef b4kl4p het volgende:
[..]
Volgens mij is de definitie van per ongeluk dat het niet met opzet is gebeurt. Het is dus WEL een ongeluk.
298 keer doodslag (minimaal) versus 298 keer moord met voorbedachte rade.. volgens mij is het een paar jaar cel.. en in NL iets van 10 jaar cel met voorarrest aftrek, zieligheidsfactor aftrek, veroordeeld in de media aftrek.. blijft er een jaartje over gok ik zoquote:Op zondag 20 juli 2014 08:38 schreef FANN het volgende:
[..]
hmmmmmm ja het blijft moord, maar ze hebben dus ''per ongeluk'' de verkeerde vermoord,
in dit geval dus het verkeerde vliegtuig naar beneden gehaald.
Dat zal nooit gebeuren, de joden hebben overal sterke lobbys en daar komt dan nog bij dat veel mensen in de westerse wereld inmiddels niet zo dol meer zijn op moslims met terroristische sympathieen.quote:Op zondag 20 juli 2014 08:30 schreef El_Matador het volgende:
Ja, ik zou Israel ook graag voor massamoord veroordeeld zien vanwege de massamoord op 343 Palestijnen. Maar dat zijn dan nog Palestijnen.
Als ze de intentie hadden een militair toestel neer te halen is het geen moord.quote:Op zondag 20 juli 2014 08:38 schreef FANN het volgende:
[..]
hmmmmmm ja het blijft moord, maar ze hebben dus ''per ongeluk'' de verkeerde vermoord,
in dit geval dus het verkeerde vliegtuig naar beneden gehaald.
dat is een goed voorbeeld van hoe de media gekleurd is.. hier in het midden oosten is iedereen voor de palestijnen..... en dat staat ook gewoon groots in de krantquote:Op zondag 20 juli 2014 08:40 schreef incoherent het volgende:
[..]
Dat zal nooit gebeuren, de joden hebben overal sterke lobbys en daar komt dan nog bij dat veel mensen in de westerse wereld inmiddels niet zo dol meer zijn op moslims met terroristische sympathieen.
Zelf lees ik het liever niet meer. De joden gedragen zich afschuwelijk maar het opnemen voor de Palestijnen, die allemaal innig bevriend zijn met terorristen en tasjesrovers gaat me ook te ver.
Zelf bedacht/verzonnen of heb je een bron?quote:Op zondag 20 juli 2014 08:40 schreef El_Matador het volgende:
[..]
En dat is het punt; het SCHIETEN is geen ongeluk (maar bewust). Het RAKEN van dit vliegtuig (en niet een andere) is wel een ongeluk.
De handeling is bewust waardoor het al geen ongeluk meer KAN zijn.
Ik ben blij dat de media en Rutte in ieder geval niet zo achterlijk zijn om het woord "ongeluk" in de mond te nemen. Dat ze dat niet doen, geeft ook al aan dat niet ik, maar jullie het fout zien.
het is dan geen moord.. maar doodslag..quote:Op zondag 20 juli 2014 08:41 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Als ze de intentie hadden een militair toestel neer te halen is het geen moord.
Dat jagen is een mooi voorbeeld. Als ik een hert wel schieten maar jij loopt op het moment van schieten opeens in de baan van het schot, dan is dat ook geen moord.
Ik volg El_Matador wel een beetje hoor.quote:Op zondag 20 juli 2014 08:38 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Ja, dat is het dus wel. Of raakten ze dat verkeersvliegtuig opzettelijk?
Dat is toch een verschil hoor, en hertje neerschieten wordt niet gezien als moord, als je dequote:Op zondag 20 juli 2014 08:41 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Als ze de intentie hadden een militair toestel neer te halen is het geen moord.
Dat jagen is een mooi voorbeeld. Als ik een hert wel schieten maar jij loopt op het moment van schieten opeens in de baan van het schot, dan is dat ook geen moord.
Wat als Poetin in die vliegtuig zat en de rest alleen maar onschuldige burgers, dan was het voor de dood van Poetin een moord en de resterende onschuldige burgers een ongeluk?quote:Op zondag 20 juli 2014 08:37 schreef b4kl4p het volgende:
[..]
Volgens mij is de definitie van per ongeluk dat het niet met opzet is gebeurt. Het is dus WEL een ongeluk.
Technisch is het zeker mogelijk. Alleen.. je noemt nu één partij in dat conflict.. de andere partij (de separatisten en Rusland) gaan stuiteren als je daar militairen neerzet met een mogelijke escalatie als gevolg. Dan hebben we dus een militair conflict tussen Rusland (die China als vaste bondgenoot lijkt te hebben) en Amerika/EU.quote:Op zondag 20 juli 2014 08:12 schreef CafeRoker het volgende:
Oekraine kan die plek niet beveiligen en geeft dat zelf ook aan.
Waarom kan die rampplek eigenlijk niet met dreiging van geweld veiliggesteld worden? Nu snap ik ook wel dat je volgens internationaal recht niet zomaar wat commando's in een ander land kunt droppen, maar in deze situatie willen zowel het westen als oekraine dat het onderzoek doorgaat en heeft zelfs lavrov gezegd dat het onderzoek niet gehinderd mag worden. In hoeverre dat oprecht is is natuurlijk vers twee, maar zolang dit het standpunt is zou het toch niet zo moeilijk moeten zijn om de onderzoekers te beveiligen.
Natuurlijk, maar als militairen elkaar afschieten in een conflictsituatie is dat geen moord. Wat dat betreft zit er zeker verschil tussen de intentie een militair toestel neer te halen versus een burgertoestel.quote:Op zondag 20 juli 2014 08:43 schreef DarkAccountant het volgende:
[..]
Ik volg El_Matador wel een beetje hoor.
Zou je het minder erg vinden als ze wél een militair vliegtuig hadden geraakt op die hoogte? Dat maakt toch helemaal geen verschil? De intentie om te schieten blijft, en gaat dan (volgens mij) uit van een fictionele nieuwe "Volksrepubliek Donetsk" die door niemand in de wereld wordt erkend, waarvan het ook niet duidelijk is wie de leider is, en ga zo maar door.
Snap je zelf nog wel wat je zegt? Hoe vaak kun je jezelf tegensprekenquote:Op zondag 20 juli 2014 08:40 schreef El_Matador het volgende:
[..]
En dat is het punt; het SCHIETEN is geen ongeluk (maar bewust). Het RAKEN van dit vliegtuig (en niet een andere) is wel een ongeluk.
Ik ben blij dat de media en Rutte in ieder geval niet zo achterlijk zijn om het woord "ongeluk" in de mond te nemen. Dat ze dat niet doen, geeft ook al aan dat niet ik, maar jullie het fout zien.
Ja dit dus, hoe triest ook...quote:Op zondag 20 juli 2014 08:45 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Natuurlijk, maar als militairen elkaar afschieten in een conflictsituatie is dat geen moord. Wat dat betreft zit er zeker verschil tussen de intentie een militair toestel neer te halen versus een burgertoestel.
ik ga uit van een ongelukkige loop van omstandigheden.. geen ongeluk.. maar doodslagquote:Op zondag 20 juli 2014 08:45 schreef Pek het volgende:
[..]
Snap je zelf nog wel wat je zegt? Hoe vaak kun je jezelf tegensprekenHet is dus een ongeluk ja.
Wat een onzin, doodslag is altijd met opzet. Moord is met opzet en voorbedachte rade.quote:Op zondag 20 juli 2014 08:43 schreef Parzival het volgende:
[..]
het is dan geen moord.. maar doodslag..
als jij met een pistool speelt en het gaat perongeluk af.. en er gaat iemand dood=doodslag
als jij persoon A wil vermoorden, maar struikelt en je schiet persoon B neer = doodslag
Wanneer je met de auto in de slip raakt, en een persoon doodrijdt zonder dat je dat wilde, zonder dat je iets deed... =doodslag
"ongeluk" bestaat niet
want nu opeens is de media de maatstaf?quote:Op zondag 20 juli 2014 08:40 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat is ECHT typisch zo'n puber dingetje. Als je geen goede argumenten meer hebt gaan discussiëren over de definitie van een woord. Echt zovaak meegemaakt in 1e en 2e klasquote:Op zondag 20 juli 2014 08:39 schreef b4kl4p het volgende:
En wat was je zoal van plan..?quote:Op zondag 20 juli 2014 08:48 schreef star_gazer het volgende:
Wat een geouwehoer. Het is een grove schande. Misdaad tegen de menselijkheid. Dat op zich lijkt en reden genoeg om hard op te treden.
Ja kom, maar hier in Nederland komen ook wel eens onaangekondigd Russische straaljagers overvliegen, is al verschillende keren in het nieuws geweest. Maar die schieten we niet neer, daar sturen we eerst zelf straaljagers op af en we verzoeken ze ons luchtruim te verlaten.quote:Op zondag 20 juli 2014 08:45 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Natuurlijk, maar als militairen elkaar afschieten in een conflictsituatie is dat geen moord. Wat dat betreft zit er zeker verschil tussen de intentie een militair toestel neer te halen versus een burgertoestel.
Nee. Terrorisme is het angst zaaien onder een bevolking (groep) door het plegen van gerichte aanslagen om een politiek doel te bereiken.quote:Op zondag 20 juli 2014 08:15 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Moord op onschuldigen met een oorlogsdoel = terrorisme
Ongeluk = iets wat per ongeluk misgaat
Een Buk die per ongeluk afgaat omdat je tegen een hendel leunt, dat is een ongeluk.
Iemand vermoorden die niet je uiteindelijke doel was is nog steeds moord.
298 mensen in 1 keer vermoorden = massamoord.
De onderzoekers kunnen nog steeds het terrein niet op. Ondertussen worden sporen vernietigd en lichamen afgevoerd met onbekende bestemming.quote:Op zondag 20 juli 2014 08:15 schreef Snowballed het volgende:
En is er nog nieuws..? of zijn we alleen maar aan het kibbelen..?
Linkje..?quote:Op zondag 20 juli 2014 08:50 schreef Ouder1 het volgende:
De onderzoekers kunnen nog steeds het terrein niet op.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |