Situatie vlucht MH17: Passagiersvlucht MH17 van Malaysia Airlines vertrok donderdag 17 juli om 12:15 Nederlandse tijd van Schiphol Airport Amsterdam richting Kuala Lumpur. Het toestel (een Boeing 777) verdween van de radar boven de Krim om 16:15 Nederlandse tijd volgens de Oekraense luchtverkeersleiding. Niet veel later werd bekend dat het toestel was neergestort, waarbij alle 298 inzittende zijn omgekomen. Naar verluid is het toestel uit de lucht geschoten door een raket.
Op donderdag 17 juli 2014 18:42 schreef yvonne het volgende: Geen persoonsgegeven, je blurt maar - Geen foto's van lijken Commentaar in feedback. Lijken kun je fijn achter een spoiler of via een linkje doen, doei.
Verder: Grappen kunnen in ONZ (incl. 'toch wel dichtbij' onzin), samenzweringstheorien kunnen naar TRU/BNW, klachten naar Feedback.
Samenvatting:
• Vlucht MH17 is even na 5 uur op 17 juli (lokale tijd) neergestort. Wraktstukken en lichamen liggen over een gebied van 10-15 km verspreid. • Hoewel nog niet officieel bevestigd, wijst alles op dat het vliegtuig is neergehaald met een raket vanaf de grond • Veel landen leggen de schuld bij pro-Russische separatisten in Oekrane • Rusland legt de schuld bij de Oekraense overheid • Nederland wacht verdere berichtgeving af voordat een schuldige wordt aangewezen, maar Rutte beloofde dat de daders vervolgd en berecht zullen worden. • Obama wijst geen schuldige aan, maar maakt duidelijk dat alles lijkt te wijzen op de schuld van de rebellen, en dat dergelijke wapens en training daarvoor alleen mogelijk zouden zijn met Russische inbreng • OVSE experts zijn gearriveerd • Separatisten bezetten de crashsite en weigeren/limiteren toegang voor de onafhankelijke onderzoekers • Bovendien zouden de rebellen lichamen en ander bewijsmateriaal hebben weggehaald • De locatie van de zwarte dozen (FDR en CVR) is momenteel onbekend • Geruchten komen binnen dat de Berkut (separatistische troepen) de crashsite overgenomen zouden hebben
Overige feiten/speculaties
• Het raketsysteem zou een BUK missile system zijn. Een raket van dit systeem vliegt met ruim Mach 3 en heeft een maximaal hoogtebereik van ongeveer 25 km.
• MH17 vloog op 33000 ft (ong. 10 km). Dit deel van het luchtruim was veilig verklaard door zowel IATA als ICAO
• Malaysia Airlines stelt per direct $5000 per passagier aan de nabestaanden beschikbaar voor directe kosten, de volledige schadevergoeding volgt.
• Onder de slachtoffers bevonden zich Minimaal 6 wetenschappers en experts die onderweg waren naar Melbourne voor een conferentie over HIV/AIDS. Ook oud-president van de International AIDS Society, Joep Lange, is n van de slachtoffers
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nieuwsberichten omtrent slachtoffers:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gegevens van FlightRadar24 Signal from #MH17 was lost over Ukraine just before Russian border , Signal was lost around 13:21 UTC at 33,000 feet.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Specularium op 20-07-2014 05:24:05 ]
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Crash van een japans 747 vliegtuig in de jaren 80 in de nacht, grootste single plane crash ooit, 520+ doden. USSR was dichtbij in de buurt van de crash plek, maar hun hulp werd niet gebruikt, uiteindelijk kwam er pas de volgende ochtend hulp. Hadden ze dat niet gedaan en in de nacht al hulp geboden hadden ze veel meer kunnen redden, tot op heden niet duidelijk waarom het uitgesteld was, veel japanners zijn in de nacht gestorven door de kou en hun verwondingen. Uiteindelijk alleen 4 overlevenden.
Wel redelijk bekend, verbaasd me dat jij het niet weet.
Als je al in staat was een transportvliegtuig neer te schieten, zat er sowieso al iets niet helemaal lekker in je kop.
Mwah, ik zou niet graag in de schoenen van een Hannie Schaft gestaan hebben en die keuze moeten maken, maar ik probeer haar en anderen wel te begrijpen in hun boosheid en verzet.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Volgens diverse media kreeg MH17 de opdracht om op 33.000 feet (10.01 km) te vliegen terwijl alles onder 32.000 feet (9.75 km) verboden luchtruim was. Het vliegtuig vloog ~304.80 meter boven verboden luchtruim, zou het BUK-systeem zijn afgevuurd vanwege de hoogte van het vliegtuig?
Crash van een japans 747 vliegtuig in de jaren 80 in de nacht, grootste single plane crash ooit, 520+ doden. USSR was dichtbij in de buurt van de crash plek, maar hun hulp werd niet gebruikt, uiteindelijk kwam er pas de volgende ochtend hulp. Hadden ze dat niet gedaan en in de nacht al hulp geboden hadden ze veel meer kunnen redden, tot op heden niet duidelijk waarom het uitgesteld was, veel japanners zijn in de nacht gestorven door de kou en hun verwondingen. Uiteindelijk alleen 4 overlevenden.
Wel redelijk bekend, verbaasd me dat jij het niet weet.
Echt nog nooit van gehoord, heb me flink bijgelezen en gekeken vanwege MH370, maar ben een grote leek op dat gebied verder.
In de jaren 80 speelde ik zelf nog met vliegtuigjes ook.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Op zondag 20 juli 2014 05:01 schreef Floxcie het volgende: Volgens diverse media kreeg MH17 de opdracht om op 33.000 feet (10.01 km) te vliegen terwijl alles onder 32.000 feet (9.75 km) verboden luchtruim was. Het vliegtuig vloog ~304.80 meter boven verboden luchtruim, zou het BUK-systeem zijn afgevuurd vanwege de hoogte van het vliegtuig?
33.000 voet is een volstrekt normale hoogte voor dat vliegtuig in dat gedeelte van de vlucht. Naarmate het toestal lichter wordt, willen ze wel hoger gaan vliegen omdat dat economischer is, maar zover was MH17 nog niet.
Hij zit op Sint Maarten. Da's veel makkelijker te bereiken als je iemand wilt schoppen.
Ik wil naar een Colombiaans feestje (stomtoevallig hier om de hoek) maar Miss Escobar ligt naast me te knorren. Vandaag, 20 juli, onafhankelijkheidsdag.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Op zondag 20 juli 2014 05:01 schreef Floxcie het volgende: Volgens diverse media kreeg MH17 de opdracht om op 33.000 feet (10.01 km) te vliegen terwijl alles onder 32.000 feet (9.75 km) verboden luchtruim was. Het vliegtuig vloog ~304.80 meter boven verboden luchtruim, zou het BUK-systeem zijn afgevuurd vanwege de hoogte van het vliegtuig?
33.000 voet is een volstrekt normale hoogte voor dat vliegtuig in dat gedeelte van de vlucht. Naarmate het toestal lichter wordt, willen ze wel hoger gaan vliegen omdat dat economischer is, maar zover was MH17 nog niet.
Enig idee op welke hoogte andere vliegtuigen vlogen nadat ze de boodschap kregen om het luchtverkeer van Oekrane te mijden?
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-07-2014 05:09:12 ]
Dus omdat het niet de regels verbrak was het aannemelijk dat het een ... vliegtuig was oid?
Nee, ik bedoelde dat 33.000 feet niet zover boven de restrictie van 32.000 lag, 304.80 meter verschil. Ook zijn er berichten en zogenaamde 'lekken' dat separatisten het vliegtuig zouden hebben aangezien als vijandig.
[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 20-07-2014 05:13:36 ]
Op dezelfde hoogtes. Flight level 310 330 350 etc. naar het oosten, flight level 300 320 340 naar het westen. Flight level houdt in, de hoogte die je afleest in voet bij standaarddruk. In de praktijk betekent dat, dat flight level 330 gelijk staat aan 33000 voet en dat is ongeveer 10 km.
Nee, ik bedoelde dat 33.000 feet niet zover boven de restrictie van 32.000 lag, 304.80 meter verschil. Ook zijn er berichten en zogenaamde 'lekken' dat separatisten het vliegtuig zouden hebben aangezien als vijandig.
Nee, ik bedoelde dat 33.000 feet niet zover boven de restrictie van 32.000 lag, 304.80 meter verschil. Ook zijn er berichten en zogenaamde 'lekken' dat separatisten het vliegtuig zouden hebben aangezien als vijandig.
Commerciele vliegtuigen gaan tot 42000ft. Een buk gaat tot de dubbele afstand.