Situatie vlucht MH17: Passagiersvlucht MH17 van Malaysia Airlines vertrok donderdag 17 juli om 12:15 Nederlandse tijd van Schiphol Airport Amsterdam richting Kuala Lumpur. Het toestel (een Boeing 777) verdween van de radar boven de Krim om 16:15 Nederlandse tijd volgens de Oekraïense luchtverkeersleiding. Niet veel later werd bekend dat het toestel was neergestort, waarbij alle 298 inzittende zijn omgekomen. Naar verluid is het toestel uit de lucht geschoten door een raket.
Op donderdag 17 juli 2014 18:42 schreef yvonne het volgende: Geen persoonsgegeven, je blurt maar - Geen foto's van lijken Commentaar in feedback. Lijken kun je fijn achter een spoiler of via een linkje doen, doei.
Verder: Grappen kunnen in ONZ (incl. 'toch wel dichtbij' onzin), samenzweringstheorieën kunnen naar TRU/BNW, klachten naar Feedback.
Samenvatting:
• Vlucht MH17 is even na 5 uur op 17 juli (lokale tijd) neergestort. Wraktstukken en lichamen liggen over een gebied van 10-15 km verspreid. • Hoewel nog niet officieel bevestigd, wijst alles op dat het vliegtuig is neergehaald met een raket vanaf de grond • Veel landen leggen de schuld bij pro-Russische separatisten in Oekraïne • Rusland legt de schuld bij de Oekraïense overheid • Nederland wacht verdere berichtgeving af voordat een schuldige wordt aangewezen, maar Rutte beloofde dat de daders vervolgd en berecht zullen worden. • Obama wijst geen schuldige aan, maar maakt duidelijk dat alles lijkt te wijzen op de schuld van de rebellen, en dat dergelijke wapens en training daarvoor alleen mogelijk zouden zijn met Russische inbreng • OVSE experts zijn gearriveerd • Separatisten bezetten de crashsite en weigeren/limiteren toegang voor de onafhankelijke onderzoekers • Bovendien zouden de rebellen lichamen en ander bewijsmateriaal hebben weggehaald • De locatie van de zwarte dozen (FDR en CVR) is momenteel onbekend • Geruchten komen binnen dat de Berkut (separatistische troepen) de crashsite overgenomen zouden hebben
Overige feiten/speculaties
• Het raketsysteem zou een BUK missile system zijn. Een raket van dit systeem vliegt met ruim Mach 3 en heeft een maximaal hoogtebereik van ongeveer 25 km.
• MH17 vloog op 33000 ft (ong. 10 km). Dit deel van het luchtruim was veilig verklaard door zowel IATA als ICAO
• Malaysia Airlines stelt per direct $5000 per passagier aan de nabestaanden beschikbaar voor directe kosten, de volledige schadevergoeding volgt.
• Onder de slachtoffers bevonden zich Minimaal 6 wetenschappers en experts die onderweg waren naar Melbourne voor een conferentie over HIV/AIDS. Ook oud-president van de International AIDS Society, Joep Lange, is één van de slachtoffers
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nieuwsberichten omtrent slachtoffers:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gegevens van FlightRadar24 Signal from #MH17 was lost over Ukraine just before Russian border , Signal was lost around 13:21 UTC at 33,000 feet.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Specularium op 20-07-2014 05:24:05 ]
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Crash van een japans 747 vliegtuig in de jaren 80 in de nacht, grootste single plane crash ooit, 520+ doden. USSR was dichtbij in de buurt van de crash plek, maar hun hulp werd niet gebruikt, uiteindelijk kwam er pas de volgende ochtend hulp. Hadden ze dat niet gedaan en in de nacht al hulp geboden hadden ze veel meer kunnen redden, tot op heden niet duidelijk waarom het uitgesteld was, veel japanners zijn in de nacht gestorven door de kou en hun verwondingen. Uiteindelijk alleen 4 overlevenden.
Wel redelijk bekend, verbaasd me dat jij het niet weet.
Als je al in staat was een transportvliegtuig neer te schieten, zat er sowieso al iets niet helemaal lekker in je kop.
Mwah, ik zou niet graag in de schoenen van een Hannie Schaft gestaan hebben en die keuze moeten maken, maar ik probeer haar en anderen wel te begrijpen in hun boosheid en verzet.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Volgens diverse media kreeg MH17 de opdracht om op 33.000 feet (10.01 km) te vliegen terwijl alles onder 32.000 feet (9.75 km) verboden luchtruim was. Het vliegtuig vloog ~304.80 meter boven verboden luchtruim, zou het BUK-systeem zijn afgevuurd vanwege de hoogte van het vliegtuig?
Crash van een japans 747 vliegtuig in de jaren 80 in de nacht, grootste single plane crash ooit, 520+ doden. USSR was dichtbij in de buurt van de crash plek, maar hun hulp werd niet gebruikt, uiteindelijk kwam er pas de volgende ochtend hulp. Hadden ze dat niet gedaan en in de nacht al hulp geboden hadden ze veel meer kunnen redden, tot op heden niet duidelijk waarom het uitgesteld was, veel japanners zijn in de nacht gestorven door de kou en hun verwondingen. Uiteindelijk alleen 4 overlevenden.
Wel redelijk bekend, verbaasd me dat jij het niet weet.
Echt nog nooit van gehoord, heb me flink bijgelezen en gekeken vanwege MH370, maar ben een grote leek op dat gebied verder.
In de jaren 80 speelde ik zelf nog met vliegtuigjes ook.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Op zondag 20 juli 2014 05:01 schreef Floxcie het volgende: Volgens diverse media kreeg MH17 de opdracht om op 33.000 feet (10.01 km) te vliegen terwijl alles onder 32.000 feet (9.75 km) verboden luchtruim was. Het vliegtuig vloog ~304.80 meter boven verboden luchtruim, zou het BUK-systeem zijn afgevuurd vanwege de hoogte van het vliegtuig?
33.000 voet is een volstrekt normale hoogte voor dat vliegtuig in dat gedeelte van de vlucht. Naarmate het toestal lichter wordt, willen ze wel hoger gaan vliegen omdat dat economischer is, maar zover was MH17 nog niet.
Hij zit op Sint Maarten. Da's veel makkelijker te bereiken als je iemand wilt schoppen.
Ik wil naar een Colombiaans feestje (stomtoevallig hier om de hoek) maar Miss Escobar ligt naast me te knorren. Vandaag, 20 juli, onafhankelijkheidsdag.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Op zondag 20 juli 2014 05:01 schreef Floxcie het volgende: Volgens diverse media kreeg MH17 de opdracht om op 33.000 feet (10.01 km) te vliegen terwijl alles onder 32.000 feet (9.75 km) verboden luchtruim was. Het vliegtuig vloog ~304.80 meter boven verboden luchtruim, zou het BUK-systeem zijn afgevuurd vanwege de hoogte van het vliegtuig?
33.000 voet is een volstrekt normale hoogte voor dat vliegtuig in dat gedeelte van de vlucht. Naarmate het toestal lichter wordt, willen ze wel hoger gaan vliegen omdat dat economischer is, maar zover was MH17 nog niet.
Enig idee op welke hoogte andere vliegtuigen vlogen nadat ze de boodschap kregen om het luchtverkeer van Oekraïne te mijden?
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-07-2014 05:09:12 ]
Dus omdat het niet de regels verbrak was het aannemelijk dat het een ... vliegtuig was oid?
Nee, ik bedoelde dat 33.000 feet niet zover boven de restrictie van 32.000 lag, 304.80 meter verschil. Ook zijn er berichten en zogenaamde 'lekken' dat separatisten het vliegtuig zouden hebben aangezien als vijandig.
[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 20-07-2014 05:13:36 ]
Op dezelfde hoogtes. Flight level 310 330 350 etc. naar het oosten, flight level 300 320 340 naar het westen. Flight level houdt in, de hoogte die je afleest in voet bij standaarddruk. In de praktijk betekent dat, dat flight level 330 gelijk staat aan 33000 voet en dat is ongeveer 10 km.
Nee, ik bedoelde dat 33.000 feet niet zover boven de restrictie van 32.000 lag, 304.80 meter verschil. Ook zijn er berichten en zogenaamde 'lekken' dat separatisten het vliegtuig zouden hebben aangezien als vijandig.
Nee, ik bedoelde dat 33.000 feet niet zover boven de restrictie van 32.000 lag, 304.80 meter verschil. Ook zijn er berichten en zogenaamde 'lekken' dat separatisten het vliegtuig zouden hebben aangezien als vijandig.
Commerciele vliegtuigen gaan tot 42000ft. Een buk gaat tot de dubbele afstand.
Op zondag 20 juli 2014 05:14 schreef b_engeltje het volgende: na de *crash* volgen veel vliegtuigen OOK om zodat ze niet over het ramp gebied hoefde en zo pasagiers van *crash beelden* konden afschermen
Ja, absoluut niet omdat het hele luchtruim een nope had gekregen. Alsof je vanaf 10 km hoogte crashbeelden kan zien
Wat bedoel je? voor de *crash* waren er almaatschappijen die er voor verkozen om oekraine te ontwijken
na de *crash* volgen veel vliegtuigen OOK om zodat ze niet over het ramp gebied hoefde en zo pasagiers van *crash beelden* konden afschermen
De restrictie lag op 32.000 feet en alles daaronder. Het vliegtuig zou opdracht hebben gekregen om op 33.000 feet te vliegen. Wat mij onduidelijk is hoe hoog het daarvoor vloog?
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-07-2014 05:17:20 ]
De restrictie lag op 32.000 feet en alles daaronder. Het vliegtuig zou opdracht hebben gekregen om op 33.000 feet te vliegen. Wat mij onduidelijk is hoe hoog het daarvoor vloog?
De restrictie lag op 32.000 feet en alles daaronder. Het vliegtuig zou opdracht hebben gekregen om op 33.000 feet te vliegen. Wat mij onduidelijk is hoe hoog het daarvoor vloog?
Op zondag 20 juli 2014 05:16 schreef BorusBulldog het volgende: Welke triesteling zet er nu een gifje van Verhofstad in de OP terwijl dit een topic is over een vliegtuigcrash?
Was uit een paar delen terug, vond het wel een sterk gifje van die giftige EUmongolen.
Het is in zoverre relevant dat je ze toen hoorde schreeuwen en zag schudden met hun vuistjes en fietsenrek en NU, nu ze iets zouden kunnen bijdragen ijzig stil zijn.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Nou, voornamelijk om zelf ook niet neergeschoten te worden. Van die hoogte is namelijk niets te zien van crashbeelden natuurlijk.
Was op het journaal donderdag , ging over de volgende vlucht naar maleisie, daarin werd gezegd dat deze vlucht specifiek met een grote bocht om de rampplek zou vliegen, maar nog wel een deel van oekraine overging de volgende dag vloog men via turkije Volgens mij toonde ze zelfs een kaart erbij hoe het volgende vliegtuig zou gaan vliegen Journaal is zo rond 18:00 geweest vlak voor de volgende vlucht zou gaan
De restrictie lag op 32.000 feet en alles daaronder. Het vliegtuig zou opdracht hebben gekregen om op 33.000 feet te vliegen. Wat mij onduidelijk is hoe hoog het daarvoor vloog?
Als het onder 32.000 feet vloog en opdracht kreeg om op 33.000 feet te vliegen dan vloog het in restricted airspace toch?
En dat deed het niet, daarnaast gaat de buk tot 25 km en is 33.000 ongeveer 10 km. Het slaat nergens op waar je naar op zoek bent, je kan zelf in een minuut googlen er achter komen.
Was op het journaal donderdag , ging over de volgende vlucht naar maleisie, daarin werd gezegd dat deze vlucht specifiek met een grote bocht om de rampplek zou vliegen, maar nog wel een deel van oekraine overging de volgende dag vloog men via turkije Volgens mij toonde ze zelfs een kaart erbij hoe het volgende vliegtuig zou gaan vliegen Journaal is zo rond 18:00 geweest vlak voor de volgende vlucht zou gaan
De reden was nooit dat ze wilden voorkomen een blik op de rampplek te laten zien.
Was uit een paar delen terug, vond het wel een sterk gifje van die giftige EUmongolen.
Het is in zoverre relevant dat je ze toen hoorde schreeuwen en zag schudden met hun vuistjes en fietsenrek en NU, nu ze iets zouden kunnen bijdragen ijzig stil zijn.
Dit is absoluut niet relevant en ik vind het onsmakelijk dat jij deze situatie als propaganda-podium gebruikt.
75 maatschappijen hebben dezelfde route gevlogen in de dagen daarvoor. Maar je hebt nog steeds een lul die vraagt of ze misschien niet onder de aanbevolen grens zaten. Alsof die paar honderd meter wat uit maakte om ze te raken.
Dit is absoluut niet relevant en ik vind het onsmakelijk dat jij deze situatie als propaganda-podium gebruikt.
Ik vind het wel relevant en onsmakelijk zijn die gasten met HUN propaganda idd.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
En dat deed het niet, daarnaast gaat de buk tot 25 km en is 33.000 ongeveer 10 km. Het slaat nergens op waar je naar op zoek bent, je kan zelf in een minuut googlen er achter komen.
Te veel koffie op jongen? Doe eens normaal, ik gaf eerst aan dat 304.80 meter, verschil tussen 33.000 - 32.000 feet, een peulenschil was van wat het niet mocht en mag vliegen. Daarna vroeg ik op welke hoogte andere vliegtuigen rondom vlogen? Zit toch op een forum en niet een zoekmachine voor discussie?
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 20-07-2014 05:25:57 ]
daar kan ik niks aan doen, maar paar uur later vlogen ze dus nog steeds over oekraine
Ja, over het westen van Oekraïne. Daar is natuurlijk ook niets aan de hand, maar nu hebben ze kennelijk voor de zekerheid heel Oekraïne als onveilig bestempeld.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Te veel koffie op jongen? Doe eens normaal, ik gaf eerst aan dat 304.80 meter, verschil tussen 33.000 - 32.000 feet, een peulenschil was van wat het niet mocht en mag vliegen. Daarna vroeg ik op welke hoogte andere vliegtuigen rondom vlogen? Zit toch op een forum en niet een zoekmachine voor discussie?
Je geeft iedere keer prijs dat je nergens van af weet, maar wel dat je direct bewijs wil zien, anders geloof je het niet. Maar simpele dingen die je zelf kan opzoeken, poneer je hier als vraag van was het misschien toch niet hun eigen fout. Voor iemand die waarheidsvinding hoog in het vaandel heeft staan, laat je zien dat je er zelf geen moeite in wil steken. Maar goed waarom reageer ik nog op je, dat is dan mijn fout.