Situatie vlucht MH17: Passagiersvlucht MH17 van Malaysia Airlines vertrok donderdag 17 juli om 12:15 Nederlandse tijd van Schiphol Airport Amsterdam richting Kuala Lumpur. Het toestel (een Boeing 777) verdween van de radar boven de Krim om 16:15 Nederlandse tijd volgens de Oekraense luchtverkeersleiding. Niet veel later werd bekend dat het toestel was neergestort, waarbij alle 298 inzittende zijn omgekomen. Naar verluid is het toestel uit de lucht geschoten door een raket.
Op donderdag 17 juli 2014 18:42 schreef yvonne het volgende: Geen persoonsgegeven, je blurt maar - Geen foto's van lijken Commentaar in feedback. Lijken kun je fijn achter een spoiler of via een linkje doen, doei.
Verder: Grappen kunnen in ONZ (incl. 'toch wel dichtbij' onzin), samenzweringstheorien kunnen naar TRU/BNW, klachten naar Feedback.
Samenvatting:
• Vlucht MH17 is even na 5 uur op 17 juli (lokale tijd) neergestort. Wraktstukken en lichamen liggen over een gebied van 10-15 km verspreid. • Hoewel nog niet officieel bevestigd, wijst alles op dat het vliegtuig is neergehaald met een raket vanaf de grond • Veel landen leggen de schuld bij pro-Russische separatisten in Oekrane • Rusland legt de schuld bij de Oekraense overheid • Nederland wacht verdere berichtgeving af voordat een schuldige wordt aangewezen, maar Rutte beloofde dat de daders vervolgd en berecht zullen worden. • Obama wijst geen schuldige aan, maar maakt duidelijk dat alles lijkt te wijzen op de schuld van de rebellen, en dat dergelijke wapens en training daarvoor alleen mogelijk zouden zijn met Russische inbreng • OVSE experts zijn gearriveerd • Separatisten bezetten de crashsite en weigeren/limiteren toegang voor de onafhankelijke onderzoekers • Bovendien zouden de rebellen lichamen en ander bewijsmateriaal hebben weggehaald • De locatie van de zwarte dozen (FDR en CVR) is momenteel onbekend • Geruchten komen binnen dat de Berkut (separatistische troepen) de crashsite overgenomen zouden hebben
Overige feiten/speculaties
• Het raketsysteem zou een BUK missile system zijn. Een raket van dit systeem vliegt met ruim Mach 3 en heeft een maximaal hoogtebereik van ongeveer 25 km.
• MH17 vloog op 33000 ft (ong. 10 km). Dit deel van het luchtruim was veilig verklaard door zowel IATA als ICAO
• Malaysia Airlines stelt per direct $5000 per passagier aan de nabestaanden beschikbaar voor directe kosten, de volledige schadevergoeding volgt.
• Onder de slachtoffers bevonden zich Minimaal 6 wetenschappers en experts die onderweg waren naar Melbourne voor een conferentie over HIV/AIDS. Ook oud-president van de International AIDS Society, Joep Lange, is n van de slachtoffers
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nieuwsberichten omtrent slachtoffers:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gegevens van FlightRadar24 Signal from #MH17 was lost over Ukraine just before Russian border , Signal was lost around 13:21 UTC at 33,000 feet.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Specularium op 20-07-2014 05:24:05 ]
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Crash van een japans 747 vliegtuig in de jaren 80 in de nacht, grootste single plane crash ooit, 520+ doden. USSR was dichtbij in de buurt van de crash plek, maar hun hulp werd niet gebruikt, uiteindelijk kwam er pas de volgende ochtend hulp. Hadden ze dat niet gedaan en in de nacht al hulp geboden hadden ze veel meer kunnen redden, tot op heden niet duidelijk waarom het uitgesteld was, veel japanners zijn in de nacht gestorven door de kou en hun verwondingen. Uiteindelijk alleen 4 overlevenden.
Wel redelijk bekend, verbaasd me dat jij het niet weet.
Als je al in staat was een transportvliegtuig neer te schieten, zat er sowieso al iets niet helemaal lekker in je kop.
Mwah, ik zou niet graag in de schoenen van een Hannie Schaft gestaan hebben en die keuze moeten maken, maar ik probeer haar en anderen wel te begrijpen in hun boosheid en verzet.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Volgens diverse media kreeg MH17 de opdracht om op 33.000 feet (10.01 km) te vliegen terwijl alles onder 32.000 feet (9.75 km) verboden luchtruim was. Het vliegtuig vloog ~304.80 meter boven verboden luchtruim, zou het BUK-systeem zijn afgevuurd vanwege de hoogte van het vliegtuig?
Crash van een japans 747 vliegtuig in de jaren 80 in de nacht, grootste single plane crash ooit, 520+ doden. USSR was dichtbij in de buurt van de crash plek, maar hun hulp werd niet gebruikt, uiteindelijk kwam er pas de volgende ochtend hulp. Hadden ze dat niet gedaan en in de nacht al hulp geboden hadden ze veel meer kunnen redden, tot op heden niet duidelijk waarom het uitgesteld was, veel japanners zijn in de nacht gestorven door de kou en hun verwondingen. Uiteindelijk alleen 4 overlevenden.
Wel redelijk bekend, verbaasd me dat jij het niet weet.
Echt nog nooit van gehoord, heb me flink bijgelezen en gekeken vanwege MH370, maar ben een grote leek op dat gebied verder.
In de jaren 80 speelde ik zelf nog met vliegtuigjes ook.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Op zondag 20 juli 2014 05:01 schreef Floxcie het volgende: Volgens diverse media kreeg MH17 de opdracht om op 33.000 feet (10.01 km) te vliegen terwijl alles onder 32.000 feet (9.75 km) verboden luchtruim was. Het vliegtuig vloog ~304.80 meter boven verboden luchtruim, zou het BUK-systeem zijn afgevuurd vanwege de hoogte van het vliegtuig?
33.000 voet is een volstrekt normale hoogte voor dat vliegtuig in dat gedeelte van de vlucht. Naarmate het toestal lichter wordt, willen ze wel hoger gaan vliegen omdat dat economischer is, maar zover was MH17 nog niet.
Hij zit op Sint Maarten. Da's veel makkelijker te bereiken als je iemand wilt schoppen.
Ik wil naar een Colombiaans feestje (stomtoevallig hier om de hoek) maar Miss Escobar ligt naast me te knorren. Vandaag, 20 juli, onafhankelijkheidsdag.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Op zondag 20 juli 2014 05:01 schreef Floxcie het volgende: Volgens diverse media kreeg MH17 de opdracht om op 33.000 feet (10.01 km) te vliegen terwijl alles onder 32.000 feet (9.75 km) verboden luchtruim was. Het vliegtuig vloog ~304.80 meter boven verboden luchtruim, zou het BUK-systeem zijn afgevuurd vanwege de hoogte van het vliegtuig?
33.000 voet is een volstrekt normale hoogte voor dat vliegtuig in dat gedeelte van de vlucht. Naarmate het toestal lichter wordt, willen ze wel hoger gaan vliegen omdat dat economischer is, maar zover was MH17 nog niet.
Enig idee op welke hoogte andere vliegtuigen vlogen nadat ze de boodschap kregen om het luchtverkeer van Oekrane te mijden?
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-07-2014 05:09:12 ]
Dus omdat het niet de regels verbrak was het aannemelijk dat het een ... vliegtuig was oid?
Nee, ik bedoelde dat 33.000 feet niet zover boven de restrictie van 32.000 lag, 304.80 meter verschil. Ook zijn er berichten en zogenaamde 'lekken' dat separatisten het vliegtuig zouden hebben aangezien als vijandig.
[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 20-07-2014 05:13:36 ]
Op dezelfde hoogtes. Flight level 310 330 350 etc. naar het oosten, flight level 300 320 340 naar het westen. Flight level houdt in, de hoogte die je afleest in voet bij standaarddruk. In de praktijk betekent dat, dat flight level 330 gelijk staat aan 33000 voet en dat is ongeveer 10 km.
Nee, ik bedoelde dat 33.000 feet niet zover boven de restrictie van 32.000 lag, 304.80 meter verschil. Ook zijn er berichten en zogenaamde 'lekken' dat separatisten het vliegtuig zouden hebben aangezien als vijandig.
Nee, ik bedoelde dat 33.000 feet niet zover boven de restrictie van 32.000 lag, 304.80 meter verschil. Ook zijn er berichten en zogenaamde 'lekken' dat separatisten het vliegtuig zouden hebben aangezien als vijandig.
Commerciele vliegtuigen gaan tot 42000ft. Een buk gaat tot de dubbele afstand.
Op zondag 20 juli 2014 05:14 schreef b_engeltje het volgende: na de *crash* volgen veel vliegtuigen OOK om zodat ze niet over het ramp gebied hoefde en zo pasagiers van *crash beelden* konden afschermen
Ja, absoluut niet omdat het hele luchtruim een nope had gekregen. Alsof je vanaf 10 km hoogte crashbeelden kan zien
Wat bedoel je? voor de *crash* waren er almaatschappijen die er voor verkozen om oekraine te ontwijken
na de *crash* volgen veel vliegtuigen OOK om zodat ze niet over het ramp gebied hoefde en zo pasagiers van *crash beelden* konden afschermen
De restrictie lag op 32.000 feet en alles daaronder. Het vliegtuig zou opdracht hebben gekregen om op 33.000 feet te vliegen. Wat mij onduidelijk is hoe hoog het daarvoor vloog?
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-07-2014 05:17:20 ]
De restrictie lag op 32.000 feet en alles daaronder. Het vliegtuig zou opdracht hebben gekregen om op 33.000 feet te vliegen. Wat mij onduidelijk is hoe hoog het daarvoor vloog?
De restrictie lag op 32.000 feet en alles daaronder. Het vliegtuig zou opdracht hebben gekregen om op 33.000 feet te vliegen. Wat mij onduidelijk is hoe hoog het daarvoor vloog?
Op zondag 20 juli 2014 05:16 schreef BorusBulldog het volgende: Welke triesteling zet er nu een gifje van Verhofstad in de OP terwijl dit een topic is over een vliegtuigcrash?
Was uit een paar delen terug, vond het wel een sterk gifje van die giftige EUmongolen.
Het is in zoverre relevant dat je ze toen hoorde schreeuwen en zag schudden met hun vuistjes en fietsenrek en NU, nu ze iets zouden kunnen bijdragen ijzig stil zijn.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Nou, voornamelijk om zelf ook niet neergeschoten te worden. Van die hoogte is namelijk niets te zien van crashbeelden natuurlijk.
Was op het journaal donderdag , ging over de volgende vlucht naar maleisie, daarin werd gezegd dat deze vlucht specifiek met een grote bocht om de rampplek zou vliegen, maar nog wel een deel van oekraine overging de volgende dag vloog men via turkije Volgens mij toonde ze zelfs een kaart erbij hoe het volgende vliegtuig zou gaan vliegen Journaal is zo rond 18:00 geweest vlak voor de volgende vlucht zou gaan
De restrictie lag op 32.000 feet en alles daaronder. Het vliegtuig zou opdracht hebben gekregen om op 33.000 feet te vliegen. Wat mij onduidelijk is hoe hoog het daarvoor vloog?
Als het onder 32.000 feet vloog en opdracht kreeg om op 33.000 feet te vliegen dan vloog het in restricted airspace toch?
En dat deed het niet, daarnaast gaat de buk tot 25 km en is 33.000 ongeveer 10 km. Het slaat nergens op waar je naar op zoek bent, je kan zelf in een minuut googlen er achter komen.
Was op het journaal donderdag , ging over de volgende vlucht naar maleisie, daarin werd gezegd dat deze vlucht specifiek met een grote bocht om de rampplek zou vliegen, maar nog wel een deel van oekraine overging de volgende dag vloog men via turkije Volgens mij toonde ze zelfs een kaart erbij hoe het volgende vliegtuig zou gaan vliegen Journaal is zo rond 18:00 geweest vlak voor de volgende vlucht zou gaan
De reden was nooit dat ze wilden voorkomen een blik op de rampplek te laten zien.
Was uit een paar delen terug, vond het wel een sterk gifje van die giftige EUmongolen.
Het is in zoverre relevant dat je ze toen hoorde schreeuwen en zag schudden met hun vuistjes en fietsenrek en NU, nu ze iets zouden kunnen bijdragen ijzig stil zijn.
Dit is absoluut niet relevant en ik vind het onsmakelijk dat jij deze situatie als propaganda-podium gebruikt.
75 maatschappijen hebben dezelfde route gevlogen in de dagen daarvoor. Maar je hebt nog steeds een lul die vraagt of ze misschien niet onder de aanbevolen grens zaten. Alsof die paar honderd meter wat uit maakte om ze te raken.
Dit is absoluut niet relevant en ik vind het onsmakelijk dat jij deze situatie als propaganda-podium gebruikt.
Ik vind het wel relevant en onsmakelijk zijn die gasten met HUN propaganda idd.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
En dat deed het niet, daarnaast gaat de buk tot 25 km en is 33.000 ongeveer 10 km. Het slaat nergens op waar je naar op zoek bent, je kan zelf in een minuut googlen er achter komen.
Te veel koffie op jongen? Doe eens normaal, ik gaf eerst aan dat 304.80 meter, verschil tussen 33.000 - 32.000 feet, een peulenschil was van wat het niet mocht en mag vliegen. Daarna vroeg ik op welke hoogte andere vliegtuigen rondom vlogen? Zit toch op een forum en niet een zoekmachine voor discussie?
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 20-07-2014 05:25:57 ]
daar kan ik niks aan doen, maar paar uur later vlogen ze dus nog steeds over oekraine
Ja, over het westen van Oekrane. Daar is natuurlijk ook niets aan de hand, maar nu hebben ze kennelijk voor de zekerheid heel Oekrane als onveilig bestempeld.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Te veel koffie op jongen? Doe eens normaal, ik gaf eerst aan dat 304.80 meter, verschil tussen 33.000 - 32.000 feet, een peulenschil was van wat het niet mocht en mag vliegen. Daarna vroeg ik op welke hoogte andere vliegtuigen rondom vlogen? Zit toch op een forum en niet een zoekmachine voor discussie?
Je geeft iedere keer prijs dat je nergens van af weet, maar wel dat je direct bewijs wil zien, anders geloof je het niet. Maar simpele dingen die je zelf kan opzoeken, poneer je hier als vraag van was het misschien toch niet hun eigen fout. Voor iemand die waarheidsvinding hoog in het vaandel heeft staan, laat je zien dat je er zelf geen moeite in wil steken. Maar goed waarom reageer ik nog op je, dat is dan mijn fout.
Je geeft iedere keer prijs dat je nergens van af weet, maar wel dat je direct bewijs wil zien, anders geloof je het niet. Maar simpele dingen die je zelf kan opzoeken, poneer je hier als vraag van was het misschien toch niet hun eigen fout. Voor iemand die waarheidsvinding hoog in het vaandel heeft staan, laat je zien dat je er zelf geen moeite in wil steken. Maar goed waarom reageer ik nog op je, dat is dan mijn fout.
Je kan hem beter negeren hij zit de hele avond al een beetje te trollen.
wel!! nos site kan je oude reportages kijken rtl nieuws ook... weet niet wat ik op dat moment aan had ga zelf maar zoeken.. dit weet ik echt zeker, want het verbaasde mij ook zo
Je geeft iedere keer prijs dat je nergens van af weet, maar wel dat je direct bewijs wil zien, anders geloof je het niet. Maar simpele dingen die je zelf kan opzoeken, poneer je hier als vraag van was het misschien toch niet hun eigen fout. Voor iemand die waarheidsvinding hoog in het vaandel heeft staan, laat je zien dat je er zelf geen moeite in wil steken. Maar goed waarom reageer ik nog op je, dat is dan mijn fout.
Vriend, ga maar lekker huilen en koffie drinken op dit tijdstip. Wat ik eerder vroeg was al uren geleden, mijn recente vragen hebben daar niks mee te maken.
wel!! nos site kan je oude reportages kijken rtl nieuws ook... weet niet wat ik op dat moment aan had ga zelf maar zoeken.. dit weet ik echt zeker, want het verbaasde mij ook zo
Ik geloof wel dat je gelijk hebt, ze vlogen toen nog over het westen van Oekrane, maar natuurlijk niet meer over het betwiste gebied. Je kon toen zien dat alle vluchten opeens omwegen gingen maken.
Zaten best wel veel rijke gasten in dat vliegtuig als ik sommige instagrams zie. Thailand, colombia spanje al gereisd en dan nog weer maleisie. Vraag me af of die daders dat wisten.
Op zondag 20 juli 2014 05:33 schreef roos94 het volgende: Zaten best wel veel rijke gasten in dat vliegtuig als ik sommige instagrams zie. Thailand, colombia spanje al gereisd en dan nog weer maleisie. Vraag me af of die daders dat wisten.
Ik denk dat dat wel redelijk normaal is, als ik hoor wat mensen die ik ken voor reizen maken. Daar hoef je echt niet heel rijk voor te zijn.
wel!! nos site kan je oude reportages kijken rtl nieuws ook... weet niet wat ik op dat moment aan had ga zelf maar zoeken.. dit weet ik echt zeker, want het verbaasde mij ook zo
kan het niet zien (mobiel) ik spit niet alle journaals uit of ga zoeken of ze de waarheid vertellen Het journaal op dat dat moment gaf aan dat ze iets zouden uitwijken om het gebied te ontzien.. ook waren er intervieuws met pasagiers van die vlucht , met de vraag of ze bang waren...
Op zondag 20 juli 2014 05:33 schreef roos94 het volgende: Zaten best wel veel rijke gasten in dat vliegtuig als ik sommige instagrams zie. Thailand, colombia spanje al gereisd en dan nog weer maleisie. Vraag me af of die daders dat wisten.
Waarschijnlijk bedoelde ze de KLM vlucht, maar die zal ook wel die zuidelijke route genomen hebben.
weet ik niet weet wel dat het in het begin van de berichten was, want er was nog sprake van *neerstorten* ipv neergeschoten.. dus geen aanleiding nog om oekraine te ontwijken passagiers reageerde ook.nog met hoe groot is de kans dat het 2 x achter elkaar gebeurd
weet ik niet weet wel dat het in het begin van de berichten was, want er was nog sprake van *neerstorten* ipv neergeschoten.. dus geen aanleiding nog om oekraine te ontwijken passagiers reageerde ook.nog met hoe groot is de kans dat het 2 x achter elkaar gebeurd
Als eerste reactie zal het oosten van oekrane gemeden zijn, maar ik weet zeker dat dezelfde dag heel Oekrane niet meer overvlogen werd.
Als eerste reactie zal het oosten van oekrane gemeden zijn, maar ik weet zeker dat dezelfde dag heel Oekrane niet meer overvlogen werd.
dat geloof ik.best , dat ze op moment van *neergeschoten* oekraine ontzien hebben, maar de eerst volgende vluchten na de *crash* , zijn volgens dat journaal nog gewoon over oekraine gevlogen...
en als er op die hoogte niets te zien zou zijn, hoefde ze dan ook niet uit te wijken
dat geloof ik.best , dat ze op moment van *neergeschoten* oekraine ontzien hebben, maar de eerst volgende vluchten na de *crash* , zijn volgens dat journaal nog gewoon over oekraine gevlogen...
Oh, ik weet nog wel dat mensen inderdaad zeiden, 'hoe groot is de kans dat het 2 x achter elkaar gebeurt', maar toen vlogen ze al echt niet meer over dat gebied.
Op zondag 20 juli 2014 05:24 schreef Tweek het volgende: 75 maatschappijen hebben dezelfde route gevlogen in de dagen daarvoor. Maar je hebt nog steeds een lul die vraagt of ze misschien niet onder de aanbevolen grens zaten. Alsof die paar honderd meter wat uit maakte om ze te raken.
Ga jij nou maar lekker onder 32.000 feet in Oost-Oekrane vliegen, dan wens ik jou alvast veel succes! Zal je familie een kaartje sturen n.a.v. FOK!-topic.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-07-2014 06:11:52 ]
Oh, ik weet nog wel dat mensen inderdaad zeiden, 'hoe groot is de kans dat het 2 x achter elkaar gebeurt', maar toen vlogen ze al echt niet meer over dat gebied.
ja dat stukje is vaker herhaald in journaals, ook savonds.. maar zo rond 18:00 was daar een interview bij met een woordvoerder
ja dat stukje is vaker herhaald in journaals, ook savonds.. maar zo rond 18:00 was daar een interview bij met een woordvoerder
Er zijn filmpjes/gifjes op internet die laten zien hoe routes opeens veranderen en dat is echt heel snel na het bekend worden van het neerstorten van MH17.
Er zijn filmpjes/gifjes op internet die laten zien hoe routes opeens veranderen en dat is echt heel snel na het bekend worden van het neerstorten van MH17.
Op zondag 20 juli 2014 05:33 schreef roos94 het volgende: Zaten best wel veel rijke gasten in dat vliegtuig als ik sommige instagrams zie. Thailand, colombia spanje al gereisd en dan nog weer maleisie. Vraag me af of die daders dat wisten.
Ik geloof wel dat je gelijk hebt, ze vlogen toen nog over het westen van Oekrane, maar natuurlijk niet meer over het betwiste gebied. Je kon toen zien dat alle vluchten opeens omwegen gingen maken.
vanwege het weer .. niet vanwege enige terroristische dreiging.. daarom vloog MH17 ook wat noordelijker
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
Op zondag 20 juli 2014 05:33 schreef roos94 het volgende: Zaten best wel veel rijke gasten in dat vliegtuig als ik sommige instagrams zie. Thailand, colombia spanje al gereisd en dan nog weer maleisie. Vraag me af of die daders dat wisten.
rrrrright... er zijn heel veel mensen die daar reizen.. zeker als je op een doorvlucht bent naar KL
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
Er zijn filmpjes/gifjes op internet die laten zien hoe routes opeens veranderen en dat is echt heel snel na het bekend worden van het neerstorten van MH17.
is redelijk normaal dat crash sites een beetje vermeden worden.. iets met gevoel enzo.. is veel vaker zo.. en ik denk dat de lucht verkeersleiding redelijk snel doorhad dat het weleens een aanslag kon zijn.. geen noodmelding, en ineens van de radar af in een gebied waar vaker hommeles is..
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
Op zondag 20 juli 2014 05:33 schreef roos94 het volgende: Zaten best wel veel rijke gasten in dat vliegtuig als ik sommige instagrams zie. Thailand, colombia spanje al gereisd en dan nog weer maleisie. Vraag me af of die daders dat wisten.
Tja schat, dat is best normaal tegenwoordig. Ik vraag me meer af wie van mijn vriendenkring nog niet in thailand is geweest.
Op zondag 20 juli 2014 05:33 schreef roos94 het volgende: Zaten best wel veel rijke gasten in dat vliegtuig als ik sommige instagrams zie. Thailand, colombia spanje al gereisd en dan nog weer maleisie. Vraag me af of die daders dat wisten.
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice Moderator DIG Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher 🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
Op zondag 20 juli 2014 05:33 schreef roos94 het volgende: Zaten best wel veel rijke gasten in dat vliegtuig als ik sommige instagrams zie. Thailand, colombia spanje al gereisd en dan nog weer maleisie. Vraag me af of die daders dat wisten.
ga je dan op een andere manier dood als je rijk bent??
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
Ik denk dat dat wel redelijk normaal is, als ik hoor wat mensen die ik ken voor reizen maken. Daar hoef je echt niet heel rijk voor te zijn.
Inderdaad. Ik ken mensen die gewoon 40 uur bij AH werken als kassa of vakkenvuller maar wel elke cent opzij leggen om om de zoveel tijd een rondreis te maken door een aantal landen. Reizen hoeft helemaal niet zoveel te kosten.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
De Britse premier richt zijn pijlen ook op andere EU-lidstaten. Volgens Cameron reageerden veel landen te terughoudend op de gebeurtenissen in Oost-Oekrane. „Het is tijd om onze macht, invloed en hulpmiddelen te laten tellen. Onze economien zijn sterk en groeien in kracht”, aldus de premier. „En toch gedragen we ons soms alsof we de Russen harder nodig hebben dan andersom.”
Op zondag 20 juli 2014 05:33 schreef roos94 het volgende: Zaten best wel veel rijke gasten in dat vliegtuig als ik sommige instagrams zie. Thailand, colombia spanje al gereisd en dan nog weer maleisie. Vraag me af of die daders dat wisten.
Ja, ze hoopten natuurlijk dat het geld zou regenen, in plaats van ledematen.
The difference between the three Abrahamic religions: - Christianity mumbling to the ceiling, - Judaism mumbling to the wall, - Islam mumbling to the floor.
Wel weer heel aluhoedje, maar wel iets om te onthouden. Dat ding werd ook in Israel gespot, en het is gewoon iets te toevallig dat het een Malaisian Airlines is, boven een kruidvat en een israelische invasie op het moment dat de wereld ergens anders naar kijkt.
Beetje smerig tov de nabestaanden misschien maar dit zaakje stinkt ook weer, net zoals die MH370.
Wel weer heel aluhoedje, maar wel iets om te onthouden. Dat ding werd ook in Israel gespot, en het is gewoon iets te toevallig dat het een Malaisian Airlines is, boven een kruidvat en een israelische invasie op het moment dat de wereld ergens anders naar kijkt.
Beetje smerig tov de nabestaanden misschien maar dit zaakje stinkt ook weer, net zoals die MH370.
Als je maar genoeg toevalstouwtjes aan elkaar knoopt, krijg je vanzelf verdachte verhaaltjes.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Mwah, er zaten ook een stuk of honderd aidsexperts in. Die heb je waarschijnlijk wat minder in je vriendenkring (ervaringsdeskundigen tellen niet mee)
Daar zeg je wel wat treffends: toen ik hoorde dat er veel AIDSonderzoekers erin zaten, dacht ik direct aan eerdere collega's en studiegenoten die in die richting werken. Zelf heb ik als student er wat onderzoek naar gedaan namelijk.
Wel weer heel aluhoedje, maar wel iets om te onthouden. Dat ding werd ook in Israel gespot, en het is gewoon iets te toevallig dat het een Malaisian Airlines is, boven een kruidvat en een israelische invasie op het moment dat de wereld ergens anders naar kijkt.
Beetje smerig tov de nabestaanden misschien maar dit zaakje stinkt ook weer, net zoals die MH370.
Het probleem is dat er veel verbanden worden gelegd die er eigenlijk niet zijn. Zoals dat dit weer een Malaisian airline vliegtuig is. Dit is geen toeval maar ook geen conspiracy. Het is gewoon een grote maatschappij en er zijn 1200 Boeing 777ens in gebruik dus dat dit weer een 777 is ook niet zo heel gek.
Lees vooral ook het commentaar.
Een afleiding voor een Israelische invasie vind ik zelf niet echt logisch, aangezien er om de zoveel jaar een Israelische invasie is, en they don't give a shit wat wij erover denken.
Dan vind een ander verhaal over dat rusland dit heeft gedaan omdat Malaisian airlines een concurrent is van Aeroflot op sommige gebieden nog logischer. Maar met 'nog logischer' bedoel ik eigenlijk iets minder aluhoedjes.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
Op zondag 20 juli 2014 05:33 schreef roos94 het volgende: Zaten best wel veel rijke gasten in dat vliegtuig als ik sommige instagrams zie. Thailand, colombia spanje al gereisd en dan nog weer maleisie. Vraag me af of die daders dat wisten.
Wat snap jij niet aan 'het verkeerde vliegtuig neergehaald'? Echt. Ik word zo moe van dit soort speculaties. We hebben het hier over een oorlogsgebied. Over separatisten. Niet over zwaar getrainde en opgeleide militaire operators die exact weten wat ze doen. Maar kort door de bocht een stelletje randdebielen die met een zeer gevaarlijk wapen aan het spelen waren.
En dan is het; "Oeps, foutje.." en "I'm out of here.."
Geen aanslag dus, geen terroristische daad, geen oorlogsverklaring, geen vooropgezet plan om de EU tegen Rusland of de Oekrane in het harnas te jagen en al helemaal geen aanslag op 'rijke mensen' met als doel.. tja, welk doel had jij daarbij in gedachten? De kans dat bagage en portemonnees heel op de grond zouden aankomen is echt niet zo groot, dus voor het geld zullen ze het niet gedaan hebben. Als het ze om geld te doen zou zijn geweest dan zijn er effectievere methoden zoals ontvoeringen. Het is gewoon een ongelooflijk knullige fout geweest. Niets meer en niets minder. En eigenlijk helemaal niet zo bijzonder. Er zijn zoveel militairen overleden door 'friendly fire', zoveel burgers omgekomen bij 'precisie bombardementen'. Waar gehakt wordt vallen spaanders.
Het probleem is dat er veel verbanden worden gelegd die er eigenlijk niet zijn. Zoals dat dit weer een Malaisian airline vliegtuig is. Dit is geen toeval maar ook geen conspiracy. Het is gewoon een grote maatschappij en er zijn 1200 Boeing 777ens in gebruik dus dat dit weer een 777 is ook niet zo heel gek.
Lees vooral ook het commentaar.
Een afleiding voor een Israelische invasie vind ik zelf niet echt logisch, aangezien er om de zoveel jaar een Israelische invasie is, en they don't give a shit wat wij erover denken.
Dan vind een ander verhaal over dat rusland dit heeft gedaan omdat Malaisian airlines een concurrent is van Aeroflot op sommige gebieden nog logischer.
Nouja ik denk dat als dit met opzet is gedaan het wel iets zou zijn voor het wereld politieke toneel, niet iets voor bedrijfskundige concurrentie.
Maar goed ik zou het als nabestaande afschuwelijk vinden als er zo gespeculeerd zou worden maar toch mag je de mogelijkheid nooit weg laten.
Misschien te vroeg nog, blijf het een vreemd verhaal vinden.
Separatisten dreigen dans te ontspringen door Charles Sanders AMSTERDAM -
De kans dat de massamoordenaars die vlucht MH17 uit de lucht schoten worden gepakt en zich voor de rechter moeten verantwoorden slinkt met het uur. Dat zeggen militaire experts, advocaten en hoogleraren internationaal strafrecht.
In rap tempo halen separatisten wrakstukken van de Malaysia Airlines Boeing 777 uit het rampgebied en daarmee verdwijnen de scherfresten van de SA-11 Boek raket die 298 inzittenden fataal werden.
Ook de Russische president Vladimir Poetin lijkt zich weinig zorgen te hoeven maken dat er ooit een waterdicht verband tussen zijn handelen en de gruwelmisdaad wordt aangetoond, zo is de mening van militair strategen op het NAVO-hoofdkwartier in Brussel.
Voormalig Commandant der Strijdkrachten Dick Berlijn: „Ik heb meer bewondering voor de felle bewoordingen van de Duitse en Australische regeringsleiders dan voor het ingetogen spreken van onze premier. Poetin en zeker dat zooitje ongeregeld in Oost-Oekrane zijn alleen onder de indruk van macht en kracht. Dat signaal geeft Nederland nou niet bepaald af.”
Terwijl Engelse, Australische en Amerikaanse politici de misdaad direct linken aan het Kremlin blijft dat in ons land achterwege. Zelfs op sociale media is het stil. Britse kranten spreken van ’Poetins raket’ en nabestaanden beschuldigen de Russische leider van moord op hun geliefden. Maar Nederland rouwt in stilte en hoopt op onafhankelijk onderzoek.
Dat de rebellen zich door de morele en materile steun van Rusland onaantastbaar voelen, bewees luitenant-kolonel Igor ’de Verschrikkelijke’ Girkin nog eens. De man die in Oost-Oekrane alle belangrijke beslissingen neemt en van Vladimir Poetin een sleutelpost in een speciaal legeronderdeel kreeg, beweert dat er bij de Boeing-ramp sprake is van een groot complot, gesmeed door Oekrane en het westen. „De doden die wij aantroffen op de crashsite waren dagen geleden al gestorven”, zo wordt Girkin door de pro-Russische website Russkaya Vesna geciteerd. „Dit vliegtuig is bewust de grond in gevlogen om ons en het Kremlin zwart te maken. Oekraners zijn overal toe in staat.”
binMilitair strafpleiter Michael Ruperti, reserve-officier bij de Koninklijke Landmacht, stelt dat Amerikanen en Israli’s bij het verlies van zo veel onderdanen onmiddellijk actie hadden ondernomen door de geheime diensten overuren te laten draaien en teams van special forces naar het gebied te sturen. Ondanks het risico van een internationaal schandaal. „De kerel die de knop indrukte, vind je waarschijnlijk nooit”, zegt hij. „Maar hun commandanten, de eindverantwoordelijken, wel. Die zijn al lang en breed bekend. Een team van het Korps Commandotroepen in het gebied droppen, die lui aanhouden en na een rendez-vous met een Chinook helikopter naar veilig gebied en, later, de Nederlandse rechtbank brengen. De Britse SAS, Amerikaanse Navy Seals en Isralische special forces zouden het doen.”
je zit iig een stuk comfortabeler... in zo'n grote stoel
ja het is het mij niet waard. of ik 700 euro betaal of 5000 is toch een knap verschil
kan ik wel hoor 10 uur stilzitten en slapen , slokje wodka tussendoor , prima
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
Wat snap jij niet aan 'het verkeerde vliegtuig neergehaald'? Echt. Ik word zo moe van dit soort speculaties.
Geen aanslag dus, geen terroristische daad, ..
Walgelijk.
Het is GEEN ongeluk.
Als ik jou doodschiet waar ik eigenlijk Loekie1 had willen hebben, is het ook geen ongeluk maar keihard moord.
De massamoord op 298 onschuldigen (terrorisme dus) eventjes als "foutje, bedankt" afdoen.
Jij bent echt niet goed wijs, maar gelukkig wist FOK! dat al langer.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog