Hadith over het vasten:quote:O, gij gelovigen, het vasten is u voorgeschreven, zoals het degenen die voor u waren was
voorgeschreven, opdat gij vroom zult zijn. [al-Baqarah 2:183]
- Enquote:"Allah (c.c.) zegt: alle daden van de zoon van Adam (dus de mens) zijn voor hem zelf, behalve het vasten, dit is voor Mij en Ik zal hem ervoor belonen. Het vasten is een schild. Wanneer een van jullie een dag aan het vasten is, behoort hij alle zinloze gepraat te vermijden en geen rumoer te maken. Mocht iemand hem beschimpen of met hem willen vechten, dan moet hij zeggen: ik ben aan het vasten. Bij God is de adem van een vastende beter dan de geur van muskus"
Eet smakelijk. Moet je wel opschieten; je hebt niet zo lang meer.quote:Op zondag 20 juli 2014 03:15 schreef AbdulMalik het volgende:
[..]
Ik wil voor suhoor sucuk toast maken
Max halfuurquote:Op zondag 20 juli 2014 03:17 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Eet smakelijk. Moet je wel opschieten; je hebt niet zo lang meer.
pics or it didnt happenquote:Op zondag 20 juli 2014 03:21 schreef Crip het volgende:
[..]
Ik ga altijd zoals die rechtse naar buiten.
Hoe vaak moet ik je nog zeggen dat ik momenteel niet vast. Sjeeeeezquote:Op zondag 20 juli 2014 03:47 schreef AbdulMalik het volgende:
[..]
had net nieuwe telefoonachtergrond nodig thx
wat heb jij gegeten voor suhoor
Rode dingen.quote:Op zondag 20 juli 2014 03:55 schreef Crip het volgende:
[..]
Hoe vaak moet ik je nog zeggen dat ik momenteel niet vast. Sjeeeeez
Garnalen.quote:Op zondag 20 juli 2014 03:54 schreef Santello het volgende:
[..]
Toevallig had ik daar een foto van gemaakt:
[ afbeelding ]
ik vergeet dat telkes hahaha ook thuis gebeurd dat vaakquote:Op zondag 20 juli 2014 03:55 schreef Crip het volgende:
[..]
Hoe vaak moet ik je nog zeggen dat ik momenteel niet vast. Sjeeeeez
bsa7a wanneer kom je samen iftar verbrekenquote:Op zondag 20 juli 2014 03:54 schreef Santello het volgende:
[..]
Toevallig had ik daar een foto van gemaakt:
[ afbeelding ]
Jij vergeet snel. Wazmetjou.quote:Op zondag 20 juli 2014 03:57 schreef AbdulMalik het volgende:
[..]
ik vergeet dat telkes hahaha ook thuis gebeurd dat vaak
Waarom niet. Waar kom je vandaan in Nederland?quote:Op zondag 20 juli 2014 03:58 schreef AbdulMalik het volgende:
[..]
bsa7a wanneer kom je samen iftar verbreken
Chocolade, snoep, redbull, alles wat slecht is.quote:Op zondag 20 juli 2014 03:59 schreef AbdulMalik het volgende:
[..]
in welke dingen heb jij trek wanneer je monstermode zit
waar woon jij ik woon in niemandsdorpquote:Op zondag 20 juli 2014 03:59 schreef Santello het volgende:
[..]
Waarom niet. Waar kom je vandaan in Nederland?
wil je met mij je vasten verbreken of wil je samen met mij je vasten verbreken, ik weet ben om op te eten maar gaat mij te ver op deze manierquote:
geen kaas?quote:Op zondag 20 juli 2014 04:00 schreef Crip het volgende:
[..]
Chocolade, snoep, redbull, alles wat slecht is.
Pukequote:Op zondag 20 juli 2014 04:02 schreef AbdulMalik het volgende:
[..]
wil je met mij je vasten verbreken of wil je samen met mij je vasten verbreken, ik weet ben om op te eten maar gaat mij te ver op deze manier
Amsterdam broeder. Waar de fuck ligt niemandsdorp. Of zit je me te trollen. Mag niet liegen broeder.quote:Op zondag 20 juli 2014 04:01 schreef AbdulMalik het volgende:
[..]
waar woon jij ik woon in niemandsdorp
Weetniet akhi, ik ben afgeleid hoor ienand kotsen buiten. Als mocro is dan is zn vasten verbroken. Haaaquote:
wilde net vragen of je amsterdam woonde ik kan miss laatste dag komen als je wilt je hebt vast ook wel van die openbare plekken waar iftar verbroken wordt kunnen we daar doenquote:Op zondag 20 juli 2014 04:05 schreef Santello het volgende:
[..]
Amsterdam broeder. Waar de fuck ligt niemandsdorp. Of zit je me te trollen. Mag niet liegen broeder.
Wollah ma ik begreep ditquote:Op zondag 20 juli 2014 04:06 schreef Crip het volgende:
[..]
Weetniet akhi, ik ben afgeleid hoor ienand kotsen buiten. Als mocro is dan is zn vasten verbroken. Haaa
Dat zeg je meestal als je iemand groet, niet als je weggaat..,quote:Op zondag 20 juli 2014 04:07 schreef Crip het volgende:
Tijd om te slapen, was gezellig! Assalamu alaykom.
Dacht bij jou thuis. Laat maar zitten dan.quote:Op zondag 20 juli 2014 04:07 schreef AbdulMalik het volgende:
x
[..]
wilde net vragen of je amsterdam woonde ik kan miss laatste dag komen als je wilt je hebt vast ook wel van die openbare plekken waar iftar verbroken wordt kunnen we daar doen
miss is hij hanafi weet je nietquote:Op zondag 20 juli 2014 04:06 schreef Crip het volgende:
[..]
Weetniet akhi, ik ben afgeleid hoor ienand kotsen buiten. Als mocro is dan is zn vasten verbroken. Haaa
ik dm je nog wel dan neem je ps4 mee ik wil wel destiny spelenquote:Op zondag 20 juli 2014 04:08 schreef Santello het volgende:
[..]
Dacht bij jou thuis. Laat maar zitten dan.
beslamaaquote:Op zondag 20 juli 2014 04:07 schreef Crip het volgende:
Tijd om te slapen, was gezellig! Assalamu alaykom.
Nope. Maar dat leg ik je morgen wel uit ben nu te moe.of vraag aan AbdulMalikquote:Op zondag 20 juli 2014 04:08 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Dat zeg je meestal als je iemand groet, niet als je weggaat..,
ja je hebt gelijkquote:Op zondag 20 juli 2014 04:10 schreef Crip het volgende:
[..]
Nope. Maar dat leg ik je morgen wel uit ben nu te moe.of vraag aan AbdulMalik
??quote:Op zondag 20 juli 2014 04:08 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Dat zeg je meestal als je iemand groet, niet als je weggaat..,
ma3 salama zalamequote:Op zondag 20 juli 2014 04:14 schreef AbdulMalik het volgende:
[..]
oh oke akhi ik ga slapen pz ma3 salama
quote:Op zondag 20 juli 2014 04:09 schreef AbdulMalik het volgende:
[..]
ik dm je nog wel dan neem je ps4 mee ik wil wel destiny spelen
Tozzzzzzzzzzzquote:Op zondag 20 juli 2014 04:09 schreef Crip het volgende:
[..]
Ik begrijp mezelf ook niet. Ben tering moe.
Kurdistan topic #2quote:Op zondag 20 juli 2014 04:30 schreef Santello het volgende:
[..]
Niet waar. Wat zou je daar willen hebben dan?
quote:Op zondag 20 juli 2014 08:15 schreef Peunage het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Right back at ya! Vol op je hoofd.
Ga dan gewoon drinken man. Doel van de ramadan is geslaagd: je weet hoe het voelt om dorst te hebben net als de arme mensen.quote:
Welke demo?quote:Op zondag 20 juli 2014 12:29 schreef Aanstootgevend het volgende:
Gaan er nog FOK!lims naar de demonstratie in Amsterdam vandaag ?
Wanneer kom je terug?quote:Op zondag 20 juli 2014 12:29 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Doeeeei liefjes van me![]()
![]()
Succes met de laatste dagen!
Pro-palestina, anti-Israel.quote:
Demonstraties helpen niet.quote:Op zondag 20 juli 2014 12:32 schreef Aanstootgevend het volgende:
[..]
Pro-palestina, anti-Israel.
Zelfde idee dat nogal uit de hand liep in het buitenland, met vernielingen door moslims, tot grote vreugde van Wilders enzo.
En toch gaan een kleine duizend mensen (volgens de organisatie) enthousiast meehuppelen.quote:
En zie je na alle demonstraties iets positiefs gebeuren daar? Ga jij?quote:Op zondag 20 juli 2014 12:41 schreef Aanstootgevend het volgende:
[..]
En toch gaan een kleine duizend mensen (volgens de organisatie) enthousiast meehuppelen.
Elee jeugdjournaal kijkerquote:Op zondag 20 juli 2014 12:20 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Ga dan gewoon drinken man. Doel van de ramadan is geslaagd: je weet hoe het voelt om dorst te hebben net als de arme mensen.
Nah. Ik vind het idee sympathiek en de organisatie heeft best leuke slogans verzonnen ( "Abject! Infaam! Geen bezetting in mijn naam!") - maar het is nu eenmaal een feit dat bij vrijwel al deze demonstraties er klootzakjes bijlopen die gaan rellen, nazislogans gaan roepen etc. Waarna de sympathie voor de demonstranten weg is.quote:Op zondag 20 juli 2014 12:42 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
En zie je na alle demonstraties iets positiefs gebeuren daar? Ga jij?
Dat is waar. Maar als er meer als jij zijn vallen die weirdo's weer niet op.quote:Op zondag 20 juli 2014 12:48 schreef Aanstootgevend het volgende:
[..]
Nah. Ik vind het idee sympathiek en de organisatie heeft best leuke slogans verzonnen ( "Abject! Infaam! Geen bezetting in mijn naam!") - maar het is nu eenmaal een feit dat bij vrijwel al deze demonstraties er klootzakjes bijlopen die gaan rellen, nazislogans gaan roepen etc. Waarna de sympathie voor de demonstranten weg is.
Ahw...quote:Op zondag 20 juli 2014 14:28 schreef Bortecinem het volgende:
De pijn en zwelling lijkt alleen maar toe te nemen hüüü. Voel me zo zielig nu.
Wel voorzichtig, doet echt pijn.quote:Op zondag 20 juli 2014 14:38 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Ahw...Aai over je bolle wangetjes...
Wassup?!quote:
Awww, ;[ <3quote:Op zondag 20 juli 2014 14:28 schreef Bortecinem het volgende:
De pijn en zwelling lijkt alleen maar toe te nemen hüüü. Voel me zo zielig nu.
Hier onweer en regen!quote:Op zondag 20 juli 2014 14:47 schreef Bortecinem het volgende:
Oh nouu, alleen regen blijkbaar. Gisteren was het nog onweer en regen.
Geeeeen idee!?!quote:Op zondag 20 juli 2014 15:02 schreef Bortecinem het volgende:
Cripp waarom in jouw Limburg wel en de mijne niet.((
TM, ik neem om de 5/6 uur ibropufen 600 mg in, het verlicht de pijn wel maar helemaal helpen doet het zeker niet.
Pizza Andersquote:Op zondag 20 juli 2014 16:35 schreef Bortecinem het volgende:
Crippp nu ook bij ons.
En wat is fritattaaa
Nee, is heel iets anders dan menemen. Je moet het direct opeten.quote:Op zondag 20 juli 2014 16:43 schreef Bortecinem het volgende:
Je bedoelt menemen anders. Fritatta is gewoon ei man.
-volgens google-
Menemen toch ook?quote:Op zondag 20 juli 2014 16:53 schreef Che_ het volgende:
[..]
Nee, is heel iets anders dan menemen. Je moet het direct opeten.
Ja dat is menemen dus oook.quote:Op zondag 20 juli 2014 16:54 schreef Crip het volgende:
Fritata is gewoon groenten of whatever je erin wilt doen gemixt met ei en dan gebakken.
Waterijs zou gisteren lekker zijn geweest en vandaag ekte ekte ijsquote:Op zondag 20 juli 2014 17:05 schreef Crip het volgende:
Omg die ijsjes van de jumbo zijn zo lekker. Die waterijsjes met framboos-creamy citroen smaak.
Haha, net als een kind die net de amandelen heeft laten knippen en daarna wordt verwend.quote:Op zondag 20 juli 2014 16:54 schreef Bortecinem het volgende:
Ik kreeg net chocolade cadeau van mijn oom en tante.![]()
Stimo wil jij ze hebbennnnn
Op verfrissend gebied is waterijs zo wie zo het beste. Van normaal ijs krijg ik altijd dorstquote:Op zondag 20 juli 2014 17:14 schreef Che_ het volgende:
[..]
Waterijs zou gisteren lekker zijn geweest en vandaag ekte ekte ijs
Ja klopt, maar ligt er ook aan welke je eetquote:Op zondag 20 juli 2014 17:19 schreef Crip het volgende:
[..]
Op verfrissend gebied is waterijs zo wie zo het beste. Van normaal ijs krijg ik altijd dorst.
Echt he.quote:Op zondag 20 juli 2014 17:18 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Haha, net als een kind die net de amandelen heeft laten knippen en daarna wordt verwend.
Wat is de naaam.quote:Op zondag 20 juli 2014 17:05 schreef Crip het volgende:
Omg die ijsjes van de jumbo zijn zo lekker. Die waterijsjes met framboos-creamy citroen smaak.
True, vooral ijs met een hoortje. Instant dorst.quote:Op zondag 20 juli 2014 17:20 schreef Che_ het volgende:
[..]
Ja klopt, maar ligt er ook aan welke je eet
Volgensmij heet hij gewoon Waterijsjes Framboos- Creamy citroen.quote:Op zondag 20 juli 2014 17:24 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Wat is de naaam.
Ik wil dat dropijs van de Aldi proberen maar voordat ik thuis ben is alles alweer gesmolten.
quote:Op zondag 20 juli 2014 17:24 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Wat is de naaam.
Ik wil dat dropijs van de Aldi proberen maar voordat ik thuis ben is alles alweer gesmolten.
Ja, al te graagquote:Op zondag 20 juli 2014 17:27 schreef Bortecinem het volgende:
Ga terug naar jullie eigen land, drop haters.
Nee, de regels zijn gestipuleerd en dat is niet het enige doel van het vasten.quote:Op zondag 20 juli 2014 12:20 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Ga dan gewoon drinken man. Doel van de ramadan is geslaagd: je weet hoe het voelt om dorst te hebben net als de arme mensen.
Useless om pas savonds te drinken en jezelf vol te schransen.
Vasten kan ook door gewoon minder te eten dan normaal.
gr. een moslim.
Hihihihihihiquote:Op zondag 20 juli 2014 14:02 schreef Mutant01 het volgende:
hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh
Het idee van dropijs maakt me misselijk.quote:Op zondag 20 juli 2014 17:27 schreef Bortecinem het volgende:
Ga terug naar jullie eigen land, drop haters.
Ja die er niet mee zijn opgegroeid ja. Mijn moeder haat het ook, mijn vader soms maar ik en mijn zusje zijn er verliefd op. <3quote:Op zondag 20 juli 2014 17:37 schreef Peunage het volgende:
Drop
Geef dat aan niet-Nederlanders en ze kotsen het uit.
Venco droptoppers is lekkerrrrquote:Op zondag 20 juli 2014 17:37 schreef Peunage het volgende:
Drop
Geef dat aan niet-Nederlanders en ze kotsen het uit.
Salmiak.quote:Op zondag 20 juli 2014 17:40 schreef Che_ het volgende:
Muntdrop is nog wel oke
Niet die bruine though
Dat cola hoofd omg <3quote:Op zondag 20 juli 2014 17:43 schreef Che_ het volgende:
[..]
Dat is echt smerig.
[ afbeelding ]
Die smiley en dat andere platte gekleurdeat ik vroeger vaak
Mot ge wel zonder knoflook doenquote:Op zondag 20 juli 2014 17:51 schreef Bortecinem het volgende:
Ik heb honger. Ga cacık eten denk ik. <3
JA WIL JE ADRESquote:Op zondag 20 juli 2014 16:54 schreef Bortecinem het volgende:
Ik kreeg net chocolade cadeau van mijn oom en tante.![]()
Stimo wil jij ze hebbennnnn
Hhhh! Kom <3 Is echt leuk om te wandelen hier.quote:Op zondag 20 juli 2014 17:44 schreef Bortecinem het volgende:
Ik vind het echt jammer dat ik niet in Zuid-Limburg woon. Het Zuiden heeft tenminste natuur, zelfs bergen enzo. Waar ik woon is echt zo'n saai gat.
Crip adopteer me plizz
Juist wel met knoflook. Knoflook is antibacterieel en helpt goed bij de heling en remt eventuele ontstekingen.quote:
Voor de dorst hequote:Op zondag 20 juli 2014 17:58 schreef Crip het volgende:
[..]
Hhhh! Kom <3 Is echt leuk om te wandelen hier.
[..]
Juist wel met knoflook. Knoflook is antibacterieel en helpt goed bij de heling en remt eventuele ontstekingen.
Waar ga je heen?quote:Op zondag 20 juli 2014 18:08 schreef Vincento17 het volgende:
Even een vraag, ik ga morgen op vakantie naar Marokko (waar dus de ramadan nog is). Waar moet ik rekening mee houden als westerling zijnde?
Maar ze vast nu toch niet.quote:Op zondag 20 juli 2014 18:07 schreef Che_ het volgende:
[..]
Van knoflook (en uien) krijg je veel dorst
Niet alleen reizen, op plekken waar er al door anderen genuttigd wordt, gewoon je ding doen, misschien conservatievere plekken vermijden.quote:Op zondag 20 juli 2014 18:08 schreef Vincento17 het volgende:
Even een vraag, ik ga morgen op vakantie naar Marokko (waar dus de ramadan nog is). Waar moet ik rekening mee houden als westerling zijnde?
Maja toch redelijk veel toeristen daar, ik denk niet dat je je met veel rekening moet houden. Wel kan het zijn dat het overdag een stuk rustiger is, in de ramadan is het meestal all about het avond/nacht leven.quote:
Limontuzuquote:Op zondag 20 juli 2014 18:12 schreef Bortecinem het volgende:
Ik vast idd niet.
Soo cac?k met knoflook en een beetje limontuzu is klaaar.
Volgens mij wel, maar ik denk niet dat dat zo streng controleert wordquote:Op zondag 20 juli 2014 18:14 schreef TheMagnificent het volgende:
Geldt dat verbod voor moslims op eten in het openbaar tijdens Ramadan nog steeds in Marokko? Of was dat niet in Marokko?
Jaaa super zuurrrquote:Op zondag 20 juli 2014 18:17 schreef Crip het volgende:
Limontuzu zijn toch van die citroen kristalletjes?
Over anderhalve week... zit ik weer in dit restaurantje:quote:Op zondag 20 juli 2014 18:14 schreef TheMagnificent het volgende:
Geldt dat verbod voor moslims op eten in het openbaar tijdens Ramadan nog steeds in Marokko? Of was dat niet in Marokko?
Wat is zout in het Koerdisch? Toen je gisteren (limun)duzi zei had ik het niet door, maar zo te horen komt dat van het Turkse woord voor zout (tuz).quote:Op zondag 20 juli 2014 18:14 schreef Che_ het volgende:
[..]
Limontuzu![]()
Water loopt me in de mond bij de gedachte al
Gewoon heel zuur. Wij gebruiken het vaak wanneer we geen citroen meer hebben.quote:Op zondag 20 juli 2014 18:18 schreef Crip het volgende:
[..]
Ik hou van zuur. Ben wel benieuwd hoe dat smaakt.
Ik doe het vaak op komkommer met sumak of op gedroogde abrikozen naan. Dat laatste is volgens mij alleen in onze gebied te krijgenquote:Op zondag 20 juli 2014 18:16 schreef Bortecinem het volgende:
Ik en een vriendin deden vroeger limontuzu en zout in een zakje en dan zo opeten.
Toz betekent poeder of stof bij onsquote:Op zondag 20 juli 2014 18:19 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Wat is zout in het Koerdisch? Toen je gisteren (limun)duzi zei had ik het niet door, maar zo te horen komt dat van het Turkse woord voor zout (tuz).
Voor mij helaas geen vakantie dit jaar.quote:Op zondag 20 juli 2014 18:18 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Over anderhalve week... zit ik weer in dit restaurantje:
[ link | afbeelding ]20140504_150238 by Takfarinas2009, on Flickr
Minder. Ik zou het niet trekken zonder vakantie. Dus veel sterkte toegewenst.quote:Op zondag 20 juli 2014 18:22 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Voor mij helaas geen vakantie dit jaar.Geniet en eet smakelijk alvast.
Maar sumak is toch al zuur?quote:Op zondag 20 juli 2014 18:20 schreef Che_ het volgende:
[..]
Ik doe het vaak op komkommer met sumak of op gedroogde abrikozen naan. Dat laatste is volgens mij alleen in onze gebied te krijgen
Ja, standaard!quote:Op zondag 20 juli 2014 18:24 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Maar sumak is toch al zuur?
Doen jullie uien en sumak eten bij kebab enzo? Dus uienringen even kneden met sumak?
Ja, te gemaaktquote:Op zondag 20 juli 2014 18:29 schreef Bortecinem het volgende:
Komt omdat het ook in het Zuiden ligt.![]()
Eten uit Noord-Turkije.
Waar moet ik dan aan denken?quote:Op zondag 20 juli 2014 18:29 schreef Bortecinem het volgende:
Eten uit Noord-Turkije.
Tell them birader.quote:Op zondag 20 juli 2014 18:30 schreef Che_ het volgende:
[..]
Ja, te gemaaktte artislik
Geen pure shizzle, real food
Verschilt toch niet zó erg met de rest van TR? Ik kan me niet zo snel iets voor de geest halen in ieder geval. Wel is het daar meer gericht op vis en groentegerechten, maar voor de rest is het ook vooral variaties op börek, pide, etcetera. Zou wel een keer hamsili pilav willen proberen trouwens.quote:Op zondag 20 juli 2014 18:29 schreef Bortecinem het volgende:
Eten uit Noord-Turkije.
Een Oost?quote:Op zondag 20 juli 2014 18:33 schreef Bortecinem het volgende:
Kuymak, lahana corbası, ısırgan corbası (ja, seriously) en voor de rest is het Turks eten zonder smaak. Bulaşık suyu zoals mijn baba het zegt.
Ze weten daar niet eens wat salca en biber is. Geldt ook voor West-Turkije.
Uien en sumak. Fucking lekker.quote:Op zondag 20 juli 2014 18:24 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Maar sumak is toch al zuur?
Doen jullie uien en sumak eten bij kebab enzo? Dus uienringen even kneden met sumak?
Niet zo heel bekend mee maar is veel vlees en brood, niet?quote:
?quote:Op zondag 20 juli 2014 18:38 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Nee volgens che hebben de Turken t woord tuz ofwel limontuzu gejat van Koerden.
You know how to party, my lady.quote:Op zondag 20 juli 2014 18:43 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Ik vind het vooral een must bij de bbq. Zonder sumac en uien geen bbq!
MO snacks.quote:Op zondag 20 juli 2014 18:58 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Jullie zitten alleen maar over Turkse snacks te praten.
"Hij is het zat en wil alleen maar couscous"quote:Op zondag 20 juli 2014 18:58 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Jullie zitten alleen maar over Turkse snacks te praten.
Dat is een bazennummer.quote:Op zondag 20 juli 2014 19:00 schreef Che_ het volgende:
[..]
"Hij is het zat en wil alleen maar couscous"
Typisch. Allemaal schone schijn.quote:Op zondag 20 juli 2014 19:02 schreef TheMagnificent het volgende:
Erdogan was weer lekker populistisch aan het brullen tegen Israël, maar ondertussen heeft de handel tussen de twee landen een toppunt bereikt, levert Turkije nog steeds olie aan Israël en roept een AKP-minister op om Israëlische producten niet te boycotten. Muharrem Ince legt alles weer mooi bloot...
https://www.facebook.com/photo.php?v=10152572725441703
De helft van de Turken hier vasten niet? Als het niet meer is.quote:Op zondag 20 juli 2014 19:06 schreef Stimorol- het volgende:
Ik was net met een vastende die nu even niet vast patatje doen.
De angst toen ze een Turks bekend gezinnetje tegenkwam en hun stemtoon.Turken en de sociale controle
Hetzelfde met ISIS. hij heeft wel een grote mond, maar helpt ze met wapens, huizing, voedsel, medicijnen en grensposten.quote:Op zondag 20 juli 2014 19:02 schreef TheMagnificent het volgende:
Erdogan was weer lekker populistisch aan het brullen tegen Israël, maar ondertussen heeft de handel tussen de twee landen een toppunt bereikt, levert Turkije nog steeds olie aan Israël en roept een AKP-minister op om Israëlische producten niet te boycotten. Muharrem Ince legt alles weer mooi bloot...
https://www.facebook.com/photo.php?v=10152572725441703
Ook in TR. Als je met Ramadan door de stad loopt, zijn de restaurants en eettentjes bijna net zo vol als anders.quote:Op zondag 20 juli 2014 19:23 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
De helft van de Turken hier vasten niet? Als het niet meer is.
Ik haat het alleen om te eten wanneer ik mijn p heb bij mensen met wie ik altijd ben omdat ze het dan weten.
Best jammer dit lijkt me...mis je toch de ramadan-sfeer zoals in veel andere Moslimlanden. Ik hoorde dat het in Istanbul is zoals je hier beschrijft.quote:Op zondag 20 juli 2014 19:33 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Ook in TR. Als je met Ramadan door de stad loopt, zijn de restaurants en eettentjes bijna net zo vol als anders.
Zonde, erg zonde om te zien.quote:Op zondag 20 juli 2014 19:33 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Ook in TR. Als je met Ramadan door de stad loopt, zijn de restaurants en eettentjes bijna net zo vol als anders.
Allemaal Izmir Ebru Umar typesquote:Op zondag 20 juli 2014 19:55 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Best jammer dit lijkt me...mis je toch de ramadan-sfeer zoals in veel andere Moslimlanden. Ik hoorde dat het in Istanbul is zoals je hier beschrijft.
Ooit gereisd met de taxi van Nador naar Oujda. Ik kwam precies tijdens maghreb aan. Leek net een spookstad. Geen mens te bekennen. Na tien minuten kwam de eerste taxi naar buiten. Kreeg wat drinken van mquote:Op zondag 20 juli 2014 19:55 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Best jammer dit lijkt me...mis je toch de ramadan-sfeer zoals in veel andere Moslimlanden. Ik hoorde dat het in Istanbul is zoals je hier beschrijft.
Ja dat geloof ik best. In andere landen heb je ook genoeg die niet vasten maar openlijk eten is echt not done en wordt je dan sowieso op aangesproken, laat staan cafe's en restaurants die gewoon overdag openlijk mensen bedienen. In Tunis heb je een aantal specifieke cafes/restaurants die open mogen blijven maar dan wel ramen moeten beplakken zodat je vanaf buiten niets ziet.quote:
Zo hoort het ookquote:Op zondag 20 juli 2014 19:59 schreef Santello het volgende:
Ooit gereisd met de taxi van Nador naar Oujda. Ik kwam precies tijdens maghreb aan. Leek net een spookstad.Geen mens te bekennen. Na tien minuten kwam de eerste taxi naar buiten. Kreeg wat drinken van m
Een vastende jood is beter in de Islam dan een niet-vastende moslim.quote:Op zondag 20 juli 2014 20:04 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Want niet vasten is Ebru Umar? Ga weg.
De sfeer is er wel, hoor. Wat ik hier opnoem is dus vooral in het centrum. Daarbuiten zie je het minder. Istanbul is natuurlijk een geval apart.quote:Op zondag 20 juli 2014 19:55 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Amsterdam?quote:Op zondag 20 juli 2014 19:29 schreef Santello het volgende:
Lekker gedemonstreerd. Waren echt veel mensen op de been.
Denk 4000+. Jammer man. Anders had ik je opgehaald beste broeder.quote:Op zondag 20 juli 2014 21:09 schreef AbdulMalik het volgende:
[..]
Te verhoeveel man was er (en vrouw)
Ik woon niet in de buurt.. anders was ik sowieso aanwezig. Maar paar familieleden/vrienden uit adam waren wel gegaan, ook namens mijquote:
Gaan we volgende keer samen?quote:Op zondag 20 juli 2014 21:10 schreef Santello het volgende:
[..]
Denk 4000+. Jammer man. Anders had ik je opgehaald beste broeder.
En afvalligen verdienen de doodstraf volgens de Sharia. Dus?quote:Op zondag 20 juli 2014 20:12 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Een vastende jood is beter in de Islam dan een niet-vastende moslim.
grapje toch, waarom ben je boos dan?quote:Op zondag 20 juli 2014 21:24 schreef Santello het volgende:
[..]
Ik ga al met iemand uit dit topic. Sorry.
Ik ben never boosquote:Op zondag 20 juli 2014 21:28 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
grapje toch, waarom ben je boos dan?
Echt he.quote:Op zondag 20 juli 2014 21:36 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Waarom zo'n laconiek respons op zo iets?
Je kon ook zeggen: JA GEZELLIG!
:$ vertel hemquote:Op zondag 20 juli 2014 21:24 schreef Santello het volgende:
[..]
Ik ga al met iemand uit dit topic. Sorry.
Dat had gekund inderdaad...quote:Op zondag 20 juli 2014 21:36 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Waarom zo'n laconiek respons op zo iets?
Je kon ook zeggen: JA GEZELLIG!
quote:
Ik kidnap je wel gewoon.quote:Op zondag 20 juli 2014 22:23 schreef Crip het volgende:
Ik heb net een paar testen gedaan en bij alle testen is uitgekomen dat ik bindingsangst heb. Taz gtfo.
zoiets liet je merken jaquote:Op zondag 20 juli 2014 22:23 schreef Crip het volgende:
Ik heb net een paar testen gedaan en bij alle testen is uitgekomen dat ik bindingsangst heb. Taz gtfo.
En jij bent wel opdringerig, zeg. Misschien houdt hij er niet van om lege woorden uit spreken als ''ja, gezellig'' en een valse verwachting te scheppen, wetende dat hij het toch niet gaat waarmaken.quote:Op zondag 20 juli 2014 22:30 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
o werie jij bent verzuurd zeg, last van een zonnesteekje?
ja maar ik dacht dat we beste vrienden warenquote:Op zondag 20 juli 2014 22:39 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
En jij bent wel opdringerig, zeg. Misschien houdt hij er niet van om lege woorden uit spreken als ''ja, gezellig'' en een valse verwachting te scheppen, wetende dat hij het toch niet gaat waarmaken.
Dan zeggen we "insjallah" (stuk diplomatieker)....en dan begrijpt de ander ook wel wat daar echt mee bedoeld wordt en is de kous ermee af en zegt hij instemmend "insjallah" (wetend dat het toch niet gaat gebeuren waarschijnlijk).quote:Op zondag 20 juli 2014 22:39 schreef TheMagnificent het volgende:
En jij bent wel opdringerig, zeg. Misschien houdt hij er niet van om lege woorden uit spreken als ''ja, gezellig'' en een valse verwachting te scheppen, wetende dat hij het toch niet gaat waarmaken.
Helaas vannacht aan het werk. Kan dus niet naar Moskee. Ik ga altijd naar de moskee om de hoek. Moskee de Vrede in Amsterdam.quote:
Mind reader.quote:Op zondag 20 juli 2014 22:39 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Maar isaac. Ik bedoelde het niet zuur, stom of aanvallend. Zei het gewoon zo.quote:Op zondag 20 juli 2014 22:41 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
ja maar ik dacht dat we beste vrienden waren
O ja, helemaal vergeten dat dat tegenwoordig de definitie van 'insjallah' is geworden, inderdaad.quote:Op zondag 20 juli 2014 23:07 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Dan zeggen we "insjallah" (stuk diplomatieker)....en dan begrijpt de ander ook wel wat daar echt mee bedoeld wordt en is de kous ermee af en zegt hij instemmend "insjallah" (wetend dat het toch niet gaat gebeuren waarschijnlijk).
quote:Op zondag 20 juli 2014 23:15 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
O ja, helemaal vergeten dat dat tegenwoordig de definitie van 'insjallah' is geworden, inderdaad.
Ik had een gevoel, ik ga die test ook niet zomaar doen. Maja, zo extreem heb ik het denk ik ook niet dus I dunno.quote:Op zondag 20 juli 2014 23:15 schreef Santello het volgende:
[..]
Crip. Geloof je zelf dat je dat ook hebt?
quote:Op zondag 20 juli 2014 23:15 schreef TheMagnificent het volgende:
O ja, helemaal vergeten dat dat tegenwoordig de definitie van 'insjallah' is geworden, inderdaad.
Je zult er ooit aan moeten gelovenquote:Op zondag 20 juli 2014 23:19 schreef Crip het volgende:
[..]
Ik had een gevoel, ik ga die test ook niet zomaar doen. Maja, zo extreem heb ik het denk ik ook niet dus I dunno.
Maydonoz.quote:Op zondag 20 juli 2014 22:39 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
quote:Op zondag 20 juli 2014 23:08 schreef TheMagnificent het volgende:
Wel veel actie op de Arabische tv. Misschien maar schotel daarop instellen.
Ik ging stuk bij de tweede... ''Shakir - Shakir - Shakiiir...''![]()
Arcadia?quote:Op zondag 20 juli 2014 22:23 schreef Crip het volgende:
Mijn oma maakt dat altijdquote:Op zondag 20 juli 2014 18:44 schreef TheMagnificent het volgende:
Haşhaşlı çörek/ekmek...![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat lijkt me niet de bedoeling van 'inshallah'. Ik gebruik het iig niet op die manier.quote:Op zondag 20 juli 2014 23:07 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Dan zeggen we "insjallah" (stuk diplomatieker)....en dan begrijpt de ander ook wel wat daar echt mee bedoeld wordt en is de kous ermee af en zegt hij instemmend "insjallah" (wetend dat het toch niet gaat gebeuren waarschijnlijk).
spuit 11 broederquote:Op zondag 20 juli 2014 23:40 schreef Che_ het volgende:
[..]
Dat lijkt me niet de bedoeling van 'inshallah'. Ik gebruik het iig niet op die manier.
Slapen, eten, niets.quote:Op zondag 20 juli 2014 23:47 schreef Santello het volgende:
Wat hebben jullie allemaal gedaan vandaag?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |