quote:154 Nederlanders omgekomen bij vliegramp in Oekrane
Een Maleisisch vliegtuig dat van Schiphol was vertrokken met 154 Nederlanders aan boord, is donderdag neergestort op Oekraens grondgebied. Alle passagiers zijn omgekomen. Het toestel is neergeschoten.
Het toestel van Malaysia Airlines, een Boeing 777 met zeker 280 passagiers en 15 bemanningsleden aan boord, was onderweg naar de Maleisische hoofdstad Kuala Lumpur.
Het toestel is neergeschoten, stelt de Amerikaanse vicepresident Joe Biden volgens Reuters. "Het was geen ongeluk, het is uit de lucht geschoten." Ook de Maleisische premier Najib Razak zegt dat.
Amerikaanse inlichtingendiensten bevestigden eerder dat het vliegtuig boven Oekrane met een luchtdoelraket is beschoten, meldt Wall Street Journal. De afkomst van de raket is onbekend.
De Oekraense regering meldde kort na de ramp al dat het toestel is neergeschoten door de pro-Russische separatisten in het oosten van het land, maar de rebellen ontkennen dat. Het vliegtuig kwam niet ver van de Oost-Oekraense stad Donetsk neer, vijftig kilometer van de grens met Rusland. In die regio wordt de afgelopen weken dagelijks gevochten tussen het Oekraense leger en pro-Russische separatisten.
Noodnummers
De vlucht werd uitgevoerd door Malaysia Airlines en KLM, met vluchtnummers respectievelijk MH17 en KL4103. KLM kan tegenover NU.nl niets bevestigen. Schiphol vangt familieleden van de omgekomen passagiers op.
Het ministerie van Buitenlandse Zaken heeft een noodnummer geopend voor nabestaanden: 0703487770. Ook Malaysia Airlines heeft een informatienummer geopend voor familieleden van slachtoffers: 00 6037 8841234.
Rutte
Volgens premier Mark Rutte gaat het "mogelijk om een van de allerergste luchtrampen uit de Nederlandse geschiedenis".
Hij keerde donderdag onmiddellijk terug van zijn vakantie en landde rond 21.45 uur op Schiphol. Daarna sprak hij de pers toe: "Deze zomerse dag eindigt in alle opzichten gitzwart. Het dramatische nieuws van vandaag is nauwelijks te bevatten. Ik ben geschokt, ik ben er echt kapot van. Heel Nederland is in diepe rouw. Onze gedachten gaan uit naar de nabestaanden."
Rutte stelt dat het nu belangrijk is dat er duidelijkheid komt over de oorzaak. De premier gaat naar het crisiscentrum in Den Haag.
Reisorganisaties
Meerdere reisorganisaties hebben bevestigd dat er Nederlanders aan boord waren. Zo hadden 22 passagiers geboekt via D-Reizen. Ook via ANWB Reizen zouden vijftien of zestien personen aan boord zijn gestapt. Het gaat om mensen die geboekt hebben bij Fox Reizen en SNP, dat valt onder ANWB Reizen.
Touroperator WTC.nl gaat uit van tussen de twintig en dertig "Nederlands-sprekenden" die via de site een plaats in het vliegtuig hebben geboekt. Ook reiswebsite ATP.nl stelt dat er vier Nederlanders tickets hadden geboekt voor de vlucht.
Minister Ivo Opstelten (Justitie) verklaarde rond 20.15 uur dat er "veel Nederlanders" onder de slachtoffers zijn. Als alle getallen die de touroperators en ticketservices hebben opgegeven kloppen, zou het gaan om tientallen Nederlanders.
Lichamen
De eerste lichamen van de slachtoffers van de vliegtuigcrash in Oekrane zijn geborgen. Een woordvoerder van het Oekraense ministerie van Rampenbestrijding stelt dat zeker honderd lichamen op de rampplek zijn gezien. Lichaamsdelen liggen tot op 15 kilometer van de rampplek.
Het toestel lijkt al voor de crash in tween te zijn gebroken. De brokstukken zijn verspreid over een groot gebied.
Pro-Russische separatisten maakten rond 20.30 uur (Nederlandse tijd) bekend dat ze de zwarte doos tussen de wrakstukken hebben gevonden. Eerder verklaarden ze de zwarte doos over te zullen dragen aan Moskou.
Malaysia Airlines erkent dat het het contact met vlucht MH17 rond 15.15 uur (Nederlandse tijd) is verbroken.
Telefoongesprek
Separatisten zouden vlak na het ongeluk hebben gebeld met een inlichtingenmedewerker uit Rusland. Uit een transcript van het gesprek blijkt dat de separatisten per abuis het vliegtuig hebben neergeschoten. "Het is 100 procent zeker een passagiersvliegtuig", zei een van de separatisten geschrokken.
Als het echt een gesprek was tussen de separatisten en Rusland, dan is duidelijk dat de separatisten het vliegtuig hadden aangezien voor een militair toestel. Op het moment dat de Rus Geranin naar aangetroffen wapens vraagt, reageert Bezler met: "Die zijn er niet. Er zijn civiele items, medische spullen, handdoeken, toiletpapier.
quote:Mogelijk verkeerd toestel geraakt"
Een militaire leider van de separatisten heeft in een tweet met trots verklaard dat de separatisten een Oekraens legervliegtuig uit de lucht hebben geschoten rond de plaats waar de Boeing is gecrasht. NOS-correspondent David-Jan Godfroid meldt dat.
Het bericht werd rond het tijdstip dat het Maleisische vliegtuig van de radar verdween getwitterd.
Slachtoffersquote:Londen wil spoedzitting V-raad om vliegtuigcrash
De Britse regering heeft een spoedzitting aangevraagd bij de Veiligheidsraad bij de Verenigde Naties over de vliegtuigcrash in Oekrane. Dat meldden Amerikaanse media.
Inmiddels is bekend dat de veiligheidsraad vrijdagavond in spoed bijeen zal komen
quote:Op donderdag 17 juli 2014 18:42 schreef yvonne het volgende:
Geen persoonsgegeven, je blurt maar - Geen foto's van lijken
Commentaar in feedback.
Lijken kun je fijn achter een spoiler of via een linkje doen, doei.
waarom gaat mijn paspoort dan kapotquote:Op donderdag 17 juli 2014 22:52 schreef Maavaav het volgende:
[..]
Zaten waarschijnlijk in een tas (?)
want een tas kan echt niet kapot/in fik steken/..quote:Op donderdag 17 juli 2014 22:52 schreef Maavaav het volgende:
[..]
Zaten waarschijnlijk in een tas (?)
Hij moet het oplezen.. en als je alleen vaste dingetjes roept.. dan valt het best tegen...quote:
Het is een optie natuurlijk.quote:Op donderdag 17 juli 2014 22:53 schreef Etsu het volgende:
[..]
want een tas kan echt niet kapot/in fik steken/..
quote:Op donderdag 17 juli 2014 22:53 schreef Tha_Duck het volgende:
Ok, de usa heeft dus deze fukking raket wel gezien.. Maar mh370 is te moeilijk? Bizar!
verschilt nogal kwa hittequote:Op donderdag 17 juli 2014 22:53 schreef Tha_Duck het volgende:
Ok, de usa heeft dus deze fukking raket wel gezien.. Maar mh370 is te moeilijk? Bizar!
Zijn nog 47 onbekend, zullen daar wel bijzittenquote:Op donderdag 17 juli 2014 22:53 schreef Strani het volgende:
Dat de Amerikanen niet worden genoemd is wel vreemd inderdaad..
Het is Oekraine, de Oekraine is niet correct.quote:Op donderdag 17 juli 2014 22:50 schreef badschaap het volgende:
wat is nou het verschil tussen 'de Oekrane' en Oekrane ?
Ik neem aan dat de USA sowieso daar wel wat extra aan het spioneren was..??quote:Op donderdag 17 juli 2014 22:53 schreef Tha_Duck het volgende:
Er zijn ook geen 300 paspoorten op tv laten zien. Ik kan me voorstellen dat je er wel al snel tientallen zou kunnen vinden. Er zijn er ook veel onvindbaar of verband maar er waren er maar een paar op beeld.quote:Op donderdag 17 juli 2014 22:53 schreef Etsu het volgende:
[..]
want een tas kan echt niet kapot/in fik steken/..
Daar zitten waarschijnlijk de Fransen en Amerikanen bij.quote:Op donderdag 17 juli 2014 22:53 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Zijn nog 47 onbekend, zullen daar wel bijzitten
Ze hebben daar toch hun raketschild?quote:Op donderdag 17 juli 2014 22:53 schreef Tha_Duck het volgende:
Goede kans ja. De Amerikanen zullen wel weer een andere procedure forceren.quote:Op donderdag 17 juli 2014 22:53 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Dit gebied is dan wel iets toegankelijker, en staat waarschijnlijk bol van intelligence, in tegenstelling tot het rampgebied van MH370quote:Op donderdag 17 juli 2014 22:53 schreef Tha_Duck het volgende:
twitter:Reuters twitterde op donderdag 17-07-2014 om 22:53:11#BREAKING: Putin says airplane disaster would not have happened if Kiev had not renewed military operation against rebels in east Ukraine reageer retweet
Precies. Ik snap het ook niet. Ze houden iets achter.quote:Op donderdag 17 juli 2014 22:53 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
47 ongedentificeerd is lulkoek trouwens. Die passagierslijst is al lang en breed bekend.
Feit is wel dat het een gebied betreft welke al onder verscherpt Amerikaans toezicht staat.quote:Op donderdag 17 juli 2014 22:53 schreef Tha_Duck het volgende:
Dat snap ik ook echt niet.quote:Op donderdag 17 juli 2014 22:53 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
47 ongedentificeerd is lulkoek trouwens. Die passagierslijst is al lang en breed bekend.
Zuiden wel, midden nog niet.quote:Op donderdag 17 juli 2014 22:54 schreef Fer het volgende:
In het Zuiden is het nog geen zomervakantie, vraag me af of de ouders van de kinderen uit deze regio;s nog een boete krijgen van de leerplichtambtenaar.
De slachtoffers uit de verschillende landenquote:Op donderdag 17 juli 2014 22:48 schreef nodig het volgende:
47 ongeidentificeerd
154 Nederlanders
27 Australiers
23 Malaysie
11 indonesie
6 UK
4 Duitsland
4 Belgie
3 Filipijnen
1 Canadees
De oceaan is nou niet bepaald een oorlogsgebied en wordt dan ook niet op dezelfde manier gemonitord.quote:Op donderdag 17 juli 2014 22:53 schreef Tha_Duck het volgende:
Schandalig dit inderdaadquote:Op donderdag 17 juli 2014 22:54 schreef Blistering het volgende:
Godverdomme weer die lijkenpikkerij @ NOS. Donder op met die beelden..
Amerikaanse overstappers?quote:Op donderdag 17 juli 2014 22:53 schreef timmmmm het volgende:
[..]
als ik met mijn spaanse paspoort incheck op schiphol, dan weet niemand waar ik vandaan kom hoorquote:Op donderdag 17 juli 2014 22:53 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
Denk dat familie nog niet op de hoogte is gebracht.quote:Op donderdag 17 juli 2014 22:54 schreef Etsu het volgende:
[..]
Precies. Ik snap het ook niet. Ze houden iets achter.
Putin blafhond moet zijn mond houden.quote:Op donderdag 17 juli 2014 22:54 schreef Gramulanion het volgende:
twitter:Reuters twitterde op donderdag 17-07-2014 om 22:53:11#BREAKING: Putin says airplane disaster would not have happened if Kiev had not renewed military operation against rebels in east Ukraine reageer retweet
Je bent een Spanjaard.quote:Op donderdag 17 juli 2014 22:55 schreef donald_dick het volgende:
[..]
als ik met mijn spaanse paspoort incheck op schiphol, dan weet niemand waar ik vandaan kom hoor
Ditquote:Op donderdag 17 juli 2014 22:55 schreef Studiotje het volgende:
[..]
Putin blafhond moet zijn mond houden.
Waar zijn de Amerikanen? :-/quote:Op donderdag 17 juli 2014 22:54 schreef paddy het volgende:
Wil de Ts deze even aan de OP toevoegen?
[..]
De slachtoffers uit de verschillende landen
Heeft niets met je paspoort te makenquote:Op donderdag 17 juli 2014 22:55 schreef donald_dick het volgende:
[..]
als ik met mijn spaanse paspoort incheck op schiphol, dan weet niemand waar ik vandaan kom hoor
En aantal militaire satellieten.quote:
Die wou ik ook net posten..quote:
Putin is een debiel...altijd al geweest.quote:Op donderdag 17 juli 2014 22:53 schreef Johnny Blaze het volgende:
https://twitter.com/ReutersWorld/statuses/489875111374491648![]()
wat een haatquote:Op donderdag 17 juli 2014 22:55 schreef Studiotje het volgende:
[..]
wellicht dubbele paspoorten. Of wellicht te maken met overboekingquote:Op donderdag 17 juli 2014 22:54 schreef Etsu het volgende:
[..]
Precies. Ik snap het ook niet. Ze houden iets achter.
quote:Op donderdag 17 juli 2014 22:54 schreef Gramulanion het volgende:
Correct, de EU heeft zich niet te bemoeien met het conflict daar, stelletje kutterroristen daar in Brussel.quote:Op donderdag 17 juli 2014 22:54 schreef VMSDKR het volgende:
Dit krijg je als je altijd alles maar met 'onderhandelingen', 'gesprekken' en 'sancties' wil oplossen.
Het zijn gewoon terroristen.
terwijl ik in nederland woon en belasting betaalquote:
Ze weten ook waar dit vliegtuig is neergekomen dus ze kunnen zo de satellieten checken in dat gebiedquote:Op donderdag 17 juli 2014 22:53 schreef Tha_Duck het volgende:
die achterlijke heeft zijn hand overspeeld. hij mag hier niet mee wegkomenquote:Op donderdag 17 juli 2014 22:55 schreef Studiotje het volgende:
[..]
Als iemand met een dubbele nationaliteit inboekt, dan komt zo iemand niet eens twee keer op de passagierslijst hequote:Op donderdag 17 juli 2014 22:56 schreef franklop het volgende:
[..]
wellicht dubbele paspoorten. Of wellicht te maken met overboeking
Echt hequote:Op donderdag 17 juli 2014 22:56 schreef TheVulture het volgende:
Wat een hel moet dat zijn voor de nabestaanden, gewoon je geliefden verliezen door een fucking oorlog waar je geen klap mee te maken hebt....
Dit. Je zult maar weten dat je aan het neerstorten bent, dat lijkt me nou niet echt top.quote:Op donderdag 17 juli 2014 22:56 schreef controlaltdelete het volgende:
Ik schrik er toch van, 154 nederlanders. Zat me zo te bedenken dat ze wellicht niet eens door hadden wat er gebeurde. Als je omkomt in een crash vanwege kapot vliegtuig of een kaping dan zie je het nog aankomen en kun je je nog enigzins voorbereiden op wat komen gaat, weet niet wat beter is eerlijk gezegd
Gaat het om lijken die ze gevonden hebben? Want dan verwacht ik dat ze gewoon nog niet de namen aan het juiste lichaam hebben kunnen linken. (Of ze hebben de families nog niet ingelicht.)quote:Op donderdag 17 juli 2014 22:53 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
Zoiets zeggen, dat is wel lef hebben.quote:Op donderdag 17 juli 2014 22:55 schreef Studiotje het volgende:
[..]
ligt er maar net aan waar de raket is ingeslagenquote:Op donderdag 17 juli 2014 22:56 schreef controlaltdelete het volgende:
Ik schrik er toch van, 154 nederlanders. Zat me zo te bedenken dat ze wellicht niet eens door hadden wat er gebeurde. Als je omkomt in een crash vanwege kapot vliegtuig of een kaping dan zie je het nog aankomen en kun je je nog enigzins voorbereiden op wat komen gaat, weet niet wat beter is eerlijk gezegd
Verandert toch niet aan het feit welke nationaliteit je hebt?quote:Op donderdag 17 juli 2014 22:56 schreef donald_dick het volgende:
[..]
terwijl ik in nederland woon en belasting betaal
Je checkt in, je naam is Pietje Bel uit Nederland. Dan sta je op de passagierslijst als Pietje Bel uit Nederland. En niet als Juan Carlos uit Spanje (als je toevallig ook de Spaanse nationaliteit hebt)quote:Op donderdag 17 juli 2014 22:56 schreef donald_dick het volgende:
[..]
terwijl ik in nederland woon en belasting betaal
Classy als altijd.quote:Op donderdag 17 juli 2014 22:54 schreef Gramulanion het volgende:
Ergens heeft hij wel gelijk, het vliegtuig was in hun luchtruim dus hun verantwoording.quote:Op donderdag 17 juli 2014 22:53 schreef Johnny Blaze het volgende:
https://twitter.com/ReutersWorld/statuses/489875111374491648![]()
Putin moet ingrijpen en heel Oekrane annexeren.quote:Op donderdag 17 juli 2014 22:55 schreef Studiotje het volgende:
[..]
nope, de seperatisten gaan die dingen meenemenquote:Op donderdag 17 juli 2014 22:57 schreef Palomar het volgende:
wat een drama.,Hoop dat de black boxes goed onderzocht kunnen worden...
Malaysian Airlines en satellieten hebben niet zo'n goede relatie geloof ik.quote:Op donderdag 17 juli 2014 22:56 schreef RVer het volgende:
[..]
Ze weten ook waar dit vliegtuig is neergekomen dus ze kunnen zo de satellieten checken in dat gebied
Ik denk dit hoor.quote:Op donderdag 17 juli 2014 22:56 schreef controlaltdelete het volgende:
Ik gok dat het aan de hand van passagierslijsten gaat, vraag me af hoe de ongevalsplaats er nu bij ligt....quote:Op donderdag 17 juli 2014 22:57 schreef Operc het volgende:
[..]
Gaat het om lijken die ze gevonden hebben? Want dan verwacht ik dat ze gewoon nog niet de namen aan het juiste lichaam hebben kunnen linken. (Of ze hebben de families nog niet ingelicht.)
[..]
Zoiets zeggen, dat is wel lef hebben.
Nee berging van lichamen is nog nauwelijks aan de orde. Er wordt nu naar passagierslijst gekeken.quote:Op donderdag 17 juli 2014 22:57 schreef Operc het volgende:
[..]
Gaat het om lijken die ze gevonden hebben? Want dan verwacht ik dat ze gewoon nog niet de namen aan het juiste lichaam hebben kunnen linken. (Of ze hebben de families nog niet ingelicht.)
Er zijn nog 47 ongeidentificeerden + allerlei dubbele nationaliteitsdragers. Aantal Nederlandse doden kan richting 200 gaan.quote:Op donderdag 17 juli 2014 22:56 schreef controlaltdelete het volgende:
Ik schrik er toch van, 154 nederlanders.
hoe ga je dat na dan?quote:Op donderdag 17 juli 2014 22:57 schreef Etsu het volgende:
[..]
Verandert toch niet aan het feit welke nationaliteit je hebt?
quote:Op donderdag 17 juli 2014 22:55 schreef Studiotje het volgende:
[..]
Zou je ook zo op de quote hebben geantwoord als 1 van je familieleden in het vlieigtuig zat?quote:
ah thnx, kon al niks vindenquote:
putin moet saddam en binladen volgenquote:Op donderdag 17 juli 2014 22:57 schreef betyar het volgende:
[..]
Putin moet ingrijpen en heel Oekrane annexeren.
Hij probeert te ontkennen dat het een kaping is geweest, denk ik.quote:Op donderdag 17 juli 2014 22:58 schreef Confetti het volgende:
Mongool gaat uit van een ongeluk.
Achterlijke debiel
quote:Op donderdag 17 juli 2014 22:58 schreef Mexicanobakker het volgende:
We gaan uit van een ongeluk.
Teringdebiel.
quote:
De modjes moeten ook slapenquote:Op donderdag 17 juli 2014 22:58 schreef quirina het volgende:
Slapen de modjes ofzo?
Doe ff normaal mensen.
We hebben net onze laatste tank verkocht: Hadden we niet meer nodig werd ons verteld door de VVDquote:Op donderdag 17 juli 2014 22:58 schreef clavier het volgende:
Nederland moet een grondoffensief starten in Oost-Oekrane en als vergelding ook in Moskou. Dit mag niet ongestraft blijven.
quote:
We leven in een EU, je hebt het recht om in een ander land te werken en te vestigen, daardoor ben je niet meteen een Nederlander hoor.quote:
idioot die gastquote:Op donderdag 17 juli 2014 22:58 schreef no_comment het volgende:
https://twitter.com/Matthew_Kupfer/status/489874366016933888
Ok, bedankt voor de verduidelijking.quote:Op donderdag 17 juli 2014 22:58 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Nee berging van lichamen is nog nauwelijks aan de orde. Er wordt nu naar passagierslijst gekeken.
Nee. Dat vliegtuig is verongelukt. Als in zeker weten neergestort. Niet gekaapt, verdwenen, etc. Al die onduidelijkheid bij MH370.quote:Op donderdag 17 juli 2014 22:58 schreef Mexicanobakker het volgende:
We gaan uit van een ongeluk.
Teringdebiel.
Dan had ik hier niet gezeten. Maar ja. Meneer Putin moet zijn smoel houden met lompe opmerkingen.quote:Op donderdag 17 juli 2014 22:58 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
[..]
Zou je ook zo op de quote hebben geantwoord als 1 van je familieleden in het vlieigtuig zat?
Met wat? Dat is allemaal wegbezuinigd...quote:Op donderdag 17 juli 2014 22:58 schreef clavier het volgende:
Nederland moet een grondoffensief starten in Oost-Oekrane en als vergelding ook in Moskou. Dit mag niet ongestraft blijven.
Het slaat nergens op.quote:
Dat is tenminste klare taal. Daar durven die laffe honden in de Nederlandse politiek niet eens aan te beginnen...quote:Op donderdag 17 juli 2014 22:58 schreef no_comment het volgende:
https://twitter.com/Matthew_Kupfer/status/489874366016933888
door reacties die verwijderd wordenquote:Op donderdag 17 juli 2014 22:59 schreef superniger het volgende:
Waarom verspringt dit topic heel de tijd?
mods die posts verwijderenquote:Op donderdag 17 juli 2014 22:59 schreef superniger het volgende:
Posts worden verwijderd.quote:Op donderdag 17 juli 2014 22:59 schreef superniger het volgende:
Verongelukt is niet hetzelfde als een ongeluk.quote:Op donderdag 17 juli 2014 22:59 schreef Cootz het volgende:
[..]
Nee. Dat vliegtuig is verongelukt. Als in zeker weten neergestort. Niet gekaapt, verdwenen, etc. Al die onduidelijkheid bij MH370.
Mods deleten postsquote:Op donderdag 17 juli 2014 22:59 schreef superniger het volgende:
Omdat Raptor1985 een beetje boos is.quote:Op donderdag 17 juli 2014 22:59 schreef superniger het volgende:
Oke, internetheldje.quote:
Nog maar 115 keer gepost hoor...quote:Op donderdag 17 juli 2014 22:58 schreef Bozepiemel het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
^ zo ziet een 9K37 Buk SAM eruit
Russische separatisten schijnen deze sinds 29 juni in bezit te hebben. Niet bevestigd / geen bewijs / van internet gepukt.
Omdat er posts verwijderd wordenquote:Op donderdag 17 juli 2014 22:59 schreef superniger het volgende:
Onnozele posts aan de lopende band de digitale prullenbak in.quote:Op donderdag 17 juli 2014 22:59 schreef superniger het volgende:
Tuurlijkquote:Op donderdag 17 juli 2014 22:58 schreef KingRadler het volgende:
Kan Nederland de oorlog verklaren aan Rusland als de russen het hebben gedaan...
Directeur Air Malaysia Europequote:Op donderdag 17 juli 2014 22:59 schreef IsaacCuenca het volgende:
Wie is trouwens dit figuur? Ik schakel net pas in
illuminatiquote:Op donderdag 17 juli 2014 22:59 schreef superniger het volgende:
dus dan weet je niet welke nationaliteit ik heb. ik heb een dubbele paspoort en soms gebruik ik die ook omdat het soms qua visum beter uitkomt.quote:Op donderdag 17 juli 2014 22:59 schreef Etsu het volgende:
[..]
We leven in een EU, je hebt het recht om in een ander land te werken en te vestigen, daardoor ben je niet meteen een Nederlander hoor.
Baas van schiphol.quote:Op donderdag 17 juli 2014 22:59 schreef IsaacCuenca het volgende:
Wie is trouwens dit figuur? Ik schakel net pas in
Post worden verwijderdquote:Op donderdag 17 juli 2014 22:59 schreef superniger het volgende:
Wat is daar raar aan? Moeten we er vanuit gaan dat die rebellen een speciale reden hadden om dit vliegtuig neer te halen?quote:
quote:Op donderdag 17 juli 2014 23:00 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Omdat Raptor1985 een beetje boos is.
Zit toch wel een radar op zo'n ding zodat je goed kan inspecteren wat je uit de lucht gaat schieten?quote:Op donderdag 17 juli 2014 22:58 schreef Bozepiemel het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
^ zo ziet een 9K37 Buk SAM eruit
Russische separatisten schijnen deze sinds 29 juni in bezit te hebben. Niet bevestigd / geen bewijs / van internet gepukt.
Dit zou ik ook voor jullie neus zeggen.quote:
Daar komen de tokkies weer hoorquote:Op donderdag 17 juli 2014 22:59 schreef KingRadler het volgende:
Alle bommen op Rusland (hebben we die wel)
Posts die gedelete worden.quote:Op donderdag 17 juli 2014 22:59 schreef superniger het volgende:
B61 kernwapens op Volkel hequote:Op donderdag 17 juli 2014 22:59 schreef KingRadler het volgende:
Alle bommen op Rusland (hebben we die wel)
en waarom nietquote:Op donderdag 17 juli 2014 22:59 schreef Edensnator het volgende:
Dit is absoluut geen ongeluk. Wat een malloten
Ik was bezig, maar iwmand sloot de post.quote:Op donderdag 17 juli 2014 22:54 schreef paddy het volgende:
Wil de Ts deze even aan de OP toevoegen?
[..]
De slachtoffers uit de verschillende landen
En een CO die alsmaar bevelen van de fleet commander aan z'n laars lapte, de confrontatie opzocht, de Iraanse territoriale wateren invoer tegen het uitdrukkelijk verbod van de FC (moet je lezen wat die later gezegd heeft...) ...quote:Op donderdag 17 juli 2014 22:50 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Er is een interessante Air Crash Investigation over. Zoals bij alle rampen is het een opeenstapeling van gebeurtenissen. De Iran Air steeg op vanaf een vliegveld waar ook F14's hun basis hebben. Daar begon de verwarring. De Vincennes waarschuwde de vermeende F-14 meerdere malen...op een militaire noodfrequentie. Waarnaar het toestel uiteraard niet luisterde.
Waar een wil is, is een weg. D.w.z. als je wilt dat het een raket is, dan is het een korte weg.quote:Op donderdag 17 juli 2014 22:59 schreef Psy-freak het volgende:
Mensen, denk NA, hoe kunnen ze NU binnen ZES UUR weten dat het een raket was?
quote:Op donderdag 17 juli 2014 23:00 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Directeur Air Malaysia Europe
Welke is het nou?quote:
Wel correct. Zeg nou geen onjuiste dingen. Zoek het even op.quote:Op donderdag 17 juli 2014 22:53 schreef MaJo het volgende:
[..]
Het is Oekraine, de Oekraine is niet correct.
Dan heb je dus op de passagierslijst de nationaliteit die je hebt opgegeven. En niet de nationaliteit die je daarnaast OOK nog hebt.quote:Op donderdag 17 juli 2014 23:00 schreef donald_dick het volgende:
[..]
dus dan weet je niet welke nationaliteit ik heb. ik heb een dubbele paspoort en soms gebruik ik die ook omdat het soms qua visum beter uitkomt.
andere definitie van ongelukquote:Op donderdag 17 juli 2014 22:58 schreef Juicyhil het volgende:
wtf wel heel toevallig boven oekraine een ongeluk
Dan zou Nederland ook meteen met Miltaire sancties moeten komen en dat kunnen we nietquote:Op donderdag 17 juli 2014 22:59 schreef Happel het volgende:
[..]
Dat is tenminste klare taal. Daar durven die laffe honden in de Nederlandse politiek niet eens aan te beginnen...
leg uit.quote:Op donderdag 17 juli 2014 23:00 schreef TheVulture het volgende:
Putin heeft wel een enorm probleem...
VS gelovenquote:Op donderdag 17 juli 2014 23:01 schreef SecretStoryWous het volgende:
Hij zegt ongeluk, en de VS bevestigd dat het een raket is
Volgens mij bedoelt hij met ongeluk, dat de raket per ongeluk het vliegtuig heeft aangeraakt..quote:Op donderdag 17 juli 2014 23:00 schreef wise het volgende:
[..]
en waarom niet
Kan storing in motor zijn waardoor deze explodeerde.
Dat het niet boven een ongelukkig grondgebied gebeurd, betekend niet gelijk aanslag of neergeschoten.
Er is nog niks bekend.
quote:Op donderdag 17 juli 2014 23:01 schreef zatoichi het volgende:
Kom allemaal afmelden bij het leger! Gaan weer putin even een lesje leren! Dat wk in Rusland gaat niet door!
Het is echt een definitie kwestie. Zelfs met een raket kan het een ongeluk zijn. Deze vent bedoelde gewoon te zeggen dat dat toestel zeker weten is verongelukt en niet gekaapt of verdwenen ofzo....quote:Op donderdag 17 juli 2014 23:01 schreef SecretStoryWous het volgende:
Hij zegt ongeluk, en de VS bevestigd dat het een raket is
Waarom zouden ze dit niet kunnen weten? Telefoongesprekken tussen de verantwoordelijk kunnen onderschept zijn, moderne afweermechanismen kunnen uitstekend alles zien wat de lucht in en uit gaat en de bronnen daar zullen ongetwijfeld het n en ander hebben vastgesteld dat wij nog niet hebben kunnen zien.quote:Op donderdag 17 juli 2014 22:59 schreef Psy-freak het volgende:
juistquote:Op donderdag 17 juli 2014 22:56 schreef betyar het volgende:
[..]
Correct, de EU heeft zich niet te bemoeien met het conflict daar, stelletje kutterroristen daar in Brussel.
Ik heb het idee dat Putin zelfs niet bang wordt als hij in een levensbedreigende situatie verkeert.quote:Op donderdag 17 juli 2014 23:02 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Alsof Putin bang is voor Nederland of Maleisi.
Bron?quote:Op donderdag 17 juli 2014 23:02 schreef JK het volgende:
Vliegtuig van Putin met ongeveer zelfde kleuren vloog er toch een half uur daarvoor langs.. verkeerde vliegtuig?
Ja.quote:Op donderdag 17 juli 2014 23:02 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Alsof Putin bang is voor Nederland of Maleisi EU,VN en US..
quote:Op donderdag 17 juli 2014 23:02 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Dat is een gerucht....quote:Op donderdag 17 juli 2014 23:02 schreef JK het volgende:
Vliegtuig van Putin met ongeveer zelfde kleuren vloog er toch een half uur daarvoor langs.. verkeerde vliegtuig?
Omdat ze geen oorlog willen misschien?quote:Op donderdag 17 juli 2014 23:02 schreef KingRadler het volgende:
Waarom verklaard de VS en Europa de oorlog niet met Rusland
Klopt......quote:Op donderdag 17 juli 2014 23:02 schreef MakkieR het volgende:
Als er geen Amerikanen bijzitten, dan wordt dit geen internationale rel
Dat is allang weer ontkracht.quote:Op donderdag 17 juli 2014 23:02 schreef JK het volgende:
Ga even internationale politiek en oorlogsvoering bestuderen...quote:Op donderdag 17 juli 2014 23:02 schreef KingRadler het volgende:
quote:Op donderdag 17 juli 2014 23:01 schreef Guanabana het volgende:
deze vrouw hebben ze ook net van de rijstvelden getrokken
Ik denk dat hij bedoeld dat het verongelukt is, gezien de beelden en de rookquote:Op donderdag 17 juli 2014 23:02 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Volgens mij bedoelt hij met ongeluk, dat de raket per ongeluk het vliegtuig heeft aangeraakt..
Waarschijnlijk bij de 47 onbekendenquote:Op donderdag 17 juli 2014 23:03 schreef Adolecens het volgende:
Zijn er nu wel of geen Amerikanen bij? Nu.nl meldt er 6, maar hier kom ik ze niet tegen.
Dat ja.quote:Op donderdag 17 juli 2014 23:02 schreef Hi_flyer het volgende:
Hij lijkt toch te bedoelen dat het toestel verongelukt is. An undeniable fact. De aanleiding voor dat verongelukken is nog onduidelijk. Wel onhandig om je zo uit te drukken.
quote:Op donderdag 17 juli 2014 23:02 schreef KingRadler het volgende:
wil je dat graag dan?quote:Op donderdag 17 juli 2014 23:02 schreef KingRadler het volgende:
quote:Op donderdag 17 juli 2014 23:01 schreef Guanabana het volgende:
deze vrouw hebben ze ook net van de rijstvelden getrokken
waarom zouden zequote:Op donderdag 17 juli 2014 23:02 schreef KingRadler het volgende:
Ja die zat al bij de wedstrijd.. en toen moest ie werken..quote:Op donderdag 17 juli 2014 23:02 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Cameraman heel professioneel met een ijshockeyshirt
Dat zou wel wat zijn geweestquote:Op donderdag 17 juli 2014 23:02 schreef JK het volgende:
quote:
En blib op je beeldscherm is een blib op je beeldscherm. Of dat nou van een sportvliegtuigje of een airliner komt... Er bestaat wel IFF, maar dat moet dan ook allemaal maar net ingesteld zijn etc.quote:Op donderdag 17 juli 2014 23:00 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Zit toch wel een radar op zo'n ding zodat je goed kan inspecteren wat je uit de lucht gaat schieten?
Gewoon zijn vliegtuig onderscheppen en een raket erheen sturen.quote:Op donderdag 17 juli 2014 23:02 schreef ClapClapYourHands het volgende:
hoelang houden ze het vol dat ze geen oorlog willen.quote:Op donderdag 17 juli 2014 23:03 schreef sneakydesert het volgende:
[..]
Omdat ze geen oorlog willen misschien?
twitter:erikmouthaanRTL twitterde op donderdag 17-07-2014 om 23:02:46Amerikanen bevestigen; MH 17 vanaf de grond neergeschoten met raket, aldus bronnen aan oa @washingtonpost reageer retweet
Ik las op verschillende sites dat het er 23 waren.quote:Op donderdag 17 juli 2014 23:03 schreef Adolecens het volgende:
Zijn er nu wel of geen Amerikanen bij? Nu.nl meldt er 6, maar hier kom ik ze niet tegen.
Het loopt hem dun door de broek iddquote:Op donderdag 17 juli 2014 23:00 schreef TheVulture het volgende:
Putin heeft wel een enorm probleem...
kloptquote:Op donderdag 17 juli 2014 23:03 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
De Amerikanen geven geen neuk om Nederland, de EU, of wie dan ook. De VS geeft om de VS zelf. Thats it.
Ok.quote:Op donderdag 17 juli 2014 23:03 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
De Amerikanen geven geen neuk om Nederland, de EU, of wie dan ook. De VS geeft om de VS zelf. Thats it.
Dan gooien ze meteen bommen op Schiphol en de Rotterdamse haven. En de gaskranen dichtquote:Op donderdag 17 juli 2014 23:02 schreef KingRadler het volgende:
daarvan zegt nu.nl dat het er ook nog 47 zijn.quote:Op donderdag 17 juli 2014 23:03 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Waarschijnlijk bij de 47 onbekenden
Dan ligt Nederland binnen no time plat, en dat mt hulp van de NAVOquote:Op donderdag 17 juli 2014 23:03 schreef CookieSlikker het volgende:
[..]
Gewoon zijn vliegtuig onderscheppen en een raket erheen sturen.
Omdat dat constant gemonitoord wordt om icbm launches te detecteren.quote:Op donderdag 17 juli 2014 22:59 schreef Psy-freak het volgende:
wil je opgeroepen worden dan?quote:Op donderdag 17 juli 2014 23:02 schreef KingRadler het volgende:
Naar bed.quote:Op donderdag 17 juli 2014 23:04 schreef Markeerstift het volgende:
dit.. . de persco is voorbij. Wat moeten we nou?
Dan kun je binnen zes uur de zaak oplossen? Heb je LSD op, of wat?quote:Op donderdag 17 juli 2014 23:02 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Waarom zouden ze dit niet kunnen weten? Telefoongesprekken tussen de verantwoordelijk kunnen onderschept zijn, moderne afweermechanismen kunnen uitstekend alles zien wat de lucht in en uit gaat en de bronnen daar zullen ongetwijfeld het n en ander hebben vastgesteld dat wij nog niet hebben kunnen zien.
Er zijn tig van opties. Maar ik denk (met alle ogen op Oekrane gericht) dat raket lanceringen de wereld echt niet ontgaan.
Smerige rattwitter:ReutersWorld twitterde op donderdag 17-07-2014 om 22:53:11#BREAKING: Putin says airplane disaster would not have happened if Kiev had not renewed military operation against rebels in east Ukraine reageer retweet
Amerikanen hebben Atoombommen op scherm gezet richting Rusland.quote:Op donderdag 17 juli 2014 23:04 schreef Ajacied422 het volgende:
twitter:erikmouthaanRTL twitterde op donderdag 17-07-2014 om 23:02:46Amerikanen bevestigen; MH 17 vanaf de grond neergeschoten met raket, aldus bronnen aan oa @washingtonpost reageer retweet
Niet per se waar, nederland likt de corrupte anus van amerika hard, dus denk wel dat ze erom gevenquote:Op donderdag 17 juli 2014 23:03 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 17 juli 2014 23:04 schreef KingRadler het volgende:
[..]
Amerikanen hebben Atoombommen op scherp gezet richting Rusland.
Kan ik wel begrijpen
Iets met nadenken voordat je iets vraagt...quote:Op donderdag 17 juli 2014 23:02 schreef KingRadler het volgende:
GA. WEG.quote:Op donderdag 17 juli 2014 23:02 schreef KingRadler het volgende:
De Oekrainse leiders zullen echt niet zo dom zijn om Putin uit de lucht te knallen, dit lijkt me een mooi staaltje Russische propagandaquote:Op donderdag 17 juli 2014 23:03 schreef Starm het volgende:
[..]
Dat is een gerucht....
Ergens anders wordt gezegd dat het vliegtuig van Putin al maanden niet in het gebied is geweest
Dat is alweer uren geleden ontkracht.quote:Op donderdag 17 juli 2014 23:02 schreef JK het volgende:
Ik denk dat heel Nederland die man ondertussen wel wilt vermoordenquote:Op donderdag 17 juli 2014 23:04 schreef Studiotje het volgende:
Wanneer land Putin op Schiphol? Ik heb nog een doosje punaises.
Wat is dit voor een debiele vraag?quote:Op donderdag 17 juli 2014 23:02 schreef KingRadler het volgende:
Nee, niemand in Amerika heeft zin om Nederland te redden.quote:Op donderdag 17 juli 2014 23:04 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Niet per se waar, nederland likt de corrupte anus van amerika hard, dus denk wel dat ze erom geven
Ja maar dit zorgt wel voor wat meer escalatie. Als putin via rebellen kan doen wat hij wil zit je als vs ook niet lekker. Je geeft hem meer en meer macht...quote:Op donderdag 17 juli 2014 23:03 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Eerlijk is eerlijk, als Kiev niet opnieuw militair ingreep, hadden de separatisten dat rakettenwerpertje niet te pakken kunnen krijgenquote:Op donderdag 17 juli 2014 23:04 schreef Frutsel het volgende:
Smerige rattwitter:ReutersWorld twitterde op donderdag 17-07-2014 om 22:53:11#BREAKING: Putin says airplane disaster would not have happened if Kiev had not renewed military operation against rebels in east Ukraine reageer retweet
Jij bent echt zo achterlijk als een varken he?quote:Op donderdag 17 juli 2014 23:02 schreef KingRadler het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die voelt al nattigheid natuurlijk.quote:Op donderdag 17 juli 2014 23:04 schreef Frutsel het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |