abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_142353061
quote:
De synthese tussen criminaliteit, straatleven en de islamitische religie is een uniek Europees probleem, schrijft psycholoog Timon Dias. .

Islamisten verheerlijken religieus gemotiveerd geweld, terwijl islamitische criminele jongeren gang- en criminaliteit-gerelateerd geweld verheerlijken.

Het is voldoende bekend dat West-Europa tegen problemen aanloopt waar het de integratie betreft van tweede- en derde-generatie-immigranten met een islamitische achtergrond. Deze problemen manifesteren zich op twee domeinen: criminaliteit en ontvankelijkheid voor het gedachtengoed van islamistische organisaties die in binnen- en buitenland opereren.

Sterk onderbelicht
Een saillant detail is dat criminelen met een islamitische achtergrond allesbehalve vroom te noemen zijn, terwijl vrome moslims zelden crimineel zijn. Ondanks dit fundamentele verschil is de relatie tussen de twee groepen significant en verre van onschuldig, maar sterk onderbelicht.

Criminelen met een islamitische achtergrond gedragen zich wellicht allesbehalve vroom, maar niettemin zien ze zichzelf als onderdeel van de wereldwijde islamitische gemeenschap. Ze zijn vaak schaamteloos in hun minachting voor autoriteiten, maar als zij een autoriteit wel respecteren, dan is deze religieus van aard: een imam of islamitisch organisatie.

Ongeacht hoe subversief en ontwrichtend hun criminele activiteiten zijn, zij zullen zich nooit minachtend over de islam uitlaten of de 'islamitische zaak' tegenwerken. .

© YouTube.

'Ik haat die fucking Joden nog veel meer dan de nazi's.'

'Flikkers geef ik geen hand'
Het is om die reden dan ook niet ongebruikelijk dat de culturele uitdrukkingen van criminele en straatjongeren met een islamitische achtergrond doortrokken zijn van islamitische thema's en symbolen. De Bredase rapper Ismo bijvoorbeeld - een rolmodel voor de lokale Marokkaanse straatjeugd - bracht onlangs een clip uit waarin de nodige islamitische thema's de revue passeerden: 'Ik geloof niets blind behalve de Koran.' 'De duivel roept maar geef hem geen kans.' 'Flikkers geef ik geen hand.' En: 'Ik haat die fucking Joden nog veel meer dan de nazi's.' Verder rapt Ismo over zijn aardse succes als artiest, de hoeveelheid geld en fans die hij hiermee genereert en zijn solide en spijkerharde straatreputatie.

Aan het eind van de clip, die bijna 1,4 miljoen keer bekeken is, is een van zijn compagnons te zien die trots en uitdagend een karakteristieke, jihadistisch aandoende sjaal om zijn gezicht draagt, terwijl hij zowel zijn Marokkaanse als Nederlandse paspoort laat zien. In een later interview probeerde Ismo uit te leggen dat hij met flikkers geen homo's, maar gewoon vieze mensen bedoelde. Direct hierna neemt zijn vriend het woord: 'Ik haat wel homo's', om in het Marokkaans-Arabisch te vervolgen: 'Moge Allah de religies van jullie moeders vervloeken, kankerhomo's!' .

Uitingen door moslimjongeren waarin wordt gezegd 'als ik ze zie, wil ik ze gelijk steken' en het maken van nazi-groeten richting Joden, zijn niet ongebruikelijk.

Subversieve intenties
Europese islamisten en hun onvrome, criminele islamitische 'tegenhangers' hebben, behalve dat ze zich als moslim identificeren, drie dingen gemeen. Ten eerste koesteren zij subversieve intenties jegens de maatschappijen waarin zij wonen. Islamisten hebben een historisch geworteld en gedetailleerd geloofssysteem dat hun voorschrijft niet in gastsamenlevingen te integreren, en deze zo mogelijk middels zending te bekeren. Islamitische criminele jongeren voelen een meer diffuse, areligieuze en onhistorische antipathie jegens hun samenlevingen.

Ten tweede verheerlijken beide groepen geweld. Islamisten verheerlijken religieus gemotiveerd geweld, terwijl islamitische criminele jongeren gang- en criminaliteit-gerelateerd geweld verheerlijken. Toch is het niet ongewoon dat islamitische straatjongeren ook religieus gemotiveerd geweld, meestal gericht tegen de VS, Israël of sjiieten, verheerlijken.

Ten derde hebben beide groepen een zeer sterke neiging tot het minachten of haten van Joden. Studies van socioloog Mark Elchardus toonden aan dat de helft van alle islamitische studenten in Brussel, Gent en Antwerpen antisemitisch zijn; waarschijnlijk ligt dit percentage onder islamitische criminelen veel hoger. Uitingen door moslimjongeren waarin wordt gezegd 'als ik ze zie, wil ik ze gelijk steken' en het maken van nazi-groeten richting Joden, zijn niet ongebruikelijk. .

Het valt op dat islamisten criminele islamitische jongeren zelden of nooit aanspreken op of veroordelen om op hun subversieve gedrag, ook als hun criminaliteit niet dient ter financiering van de jihad. Waarom niet?

Gangsterislam
Het is dan ook geen toeval dat Ibrahim Wijbenga, voormalig CDA-raadslid en ontvanger van meerdere jihadistische doodsbedreigingen, onlangs de term 'gangsterislam' poneerde. Bijgevallen door Edwin Bakker, hoogleraar terrorisme en contraterrorisme, belicht Wijbenga de waarschijnlijkheid dat terugkerende Syrië-veteranen hier in plaats van aanslagen overvallen zullen plegen om de jihad te financieren. Ook deze dynamiek werkt de verdere vervlechting van criminaliteit en religie in de hand.

Het valt op dat islamisten criminele islamitische jongeren zelden of nooit aanspreken op of veroordelen om op hun subversieve gedrag, ook als hun criminaliteit niet dient ter financiering van de jihad. Waarom is dit het geval, het stelt moslims toch in een kwaad daglicht? Vanuit een islamistisch oogpunt is het logisch. Terwijl islamisten hun gastsamenlevingen op hun religieus geïnspireerde manier ondermijnen, doen criminelen en straatjongeren met een islamitische achtergrond het op hun eigen areligieuze en 'aardse' manier door intimidatie van wijkbewoners, overvallen, drugshandel, enzovoort. Vanuit islamistisch perspectief, dat uiteindelijke annexatie beoogt, is dit zeer gunstig.

Sympathie
Daarbij: waarom zouden islamisten het riskeren een groep van zich te vervreemden die in tijden van nood zo makkelijk voor de islamistische zaak te winnen lijkt? Een significant segment van Europese moslims heeft sympathie voor aan Al Qaida gelieerd verzet in Syrië en ISIS in Irak, en een deel van hen is bereid zich bij deze groepen te voegen.

De integratieproblematiek van jongeren van islamitische komaf is tweeledig: het aanhangen van extremistische vormen van de islam en de buitenproportionele vertegenwoordiging in de criminaliteit. Beide problemen raken steeds nauwer vervlochten en de ontkenning hiervan zal integratiebeleidsmakers op een substantiële achterstand zetten.

Timon Dias is psycholoog.
Bron: http://www.volkskrant.nl/(...)ng-voor-Europa.dhtml

Genieten!
pi_142353170
quote:
Het is voldoende bekend dat West-Europa tegen problemen aanloopt waar het de integratie betreft van tweede- en derde-generatie-immigranten met een islamitische achtergrond. Deze problemen manifesteren zich op twee domeinen: criminaliteit en ontvankelijkheid voor het gedachtengoed van islamistische organisaties die in binnen- en buitenland opereren.
Ohh, is dit de Volkskrant? Waar is Marcel van Dam. Kan hij nu een krant uitmaken voor Eichmann.
  woensdag 16 juli 2014 @ 09:46:37 #3
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_142353202
quote:
'Ik haat wel homo's', om in het Marokkaans-Arabisch te vervolgen: 'Moge Allah de religies van jullie moeders vervloeken, kankerhomo's!' .
Ik doe het wel weer *zucht*:

Islam is vrede!

Zo, hebben we die gehad.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_142353231
Geef deze jongens de keuze hoe ze willen leven; islamitisch of europees en ze dan ook daarnaar behandelen want de sharia is niet mild met dieven en verkrachters.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_142353409
Timon Dias haat Palestijnen.
pi_142353426
Zoals Pechtold zal zeggen, dit is een incident, niks aan de hand.
  woensdag 16 juli 2014 @ 09:59:25 #8
141854 John5
Coujonjeur
pi_142353430
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 09:58 schreef Xa1pt het volgende:
Timon Dias haat Palestijnen.
En vlinders.

En slecht gestreken roze overhemden met witte boord.
There's no point for democracy when ignorance is celebrated.
  woensdag 16 juli 2014 @ 09:59:57 #9
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_142353441
Ik ben zeer benieuwd of dit over gaat waaien, a la het Molukkersprobleem, of dat we hier echt last van gaan krijgen.
  woensdag 16 juli 2014 @ 10:02:37 #10
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_142353494
Hoe harder men schopt tegen de Islam, hoe conservatiever de moslims gaan worden.

We are Legion
We do not Forgive
We do not Forget
Expect Us.

_O_
pi_142353509
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 10:02 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Hoe harder men schopt tegen de Islam, hoe conservatiever de moslims gaan worden.

We are Legion
We do not Forgive
We do not Forget
Expect Us.

_O_
Het zijn dus een soort robotjes met input > output.
pi_142353517
quote:
7s.gif Op woensdag 16 juli 2014 09:59 schreef Twiitch het volgende:
Ik ben zeer benieuwd of dit over gaat waaien, a la het Molukkersprobleem, of dat we hier echt last van gaan krijgen.
Ik gok dat het vooral bangmakerij is.
pi_142353523
quote:

We are Legion
We do not Forgive
We do not Forget
Expect Us.

_O_
Niemand neemt jou meer serieus. Denken dat jij representatief bent voor die groep :')
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  woensdag 16 juli 2014 @ 10:04:53 #14
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_142353536
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 10:03 schreef Poolbal het volgende:

[..]

Actie, reactie.
pi_142353539
quote:
Nouja, niet dus. Wat het artikel zegt is dat je 2 groepjes hebt: de fundis en de ongelovige kutcrimineeltjes; die echter wel de fundis respecteren.
Maar dat is mijn aanstootgevende mening.
  woensdag 16 juli 2014 @ 10:05:38 #16
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_142353558
quote:

We are Legion
We do not Forgive
We do not Forget
Expect Us.

_O_
_O_ idd.

Meer polarisatie, meer irritatie, meer agressie.

Lijkt me idd precies wat de islam voor ogen heeft. Ik zou er idd ook _O_ voor doen.
Get woke, go broke!
  woensdag 16 juli 2014 @ 10:05:42 #17
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_142353560
quote:
7s.gif Op woensdag 16 juli 2014 10:04 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ik hoop het van harte. Er zijn iig nog geen treinen gekaapt.
pi_142353575
quote:

[..]

Mail die Dias even met deze treffende analogie. _O_
pi_142353576
quote:

[..]

Deels wel, maar je moet de problemen van de sociale onderklasse, waar veel 2e, 3e, en 4e generatie allochtonen toe behoren, niet onderschatten.
Er zal altijd een onderklasse zijn die zich niet wenst te conformeren aan de geldende wetten en regels, of dat nou autochtonen of allochtonen zijn doet er niet zoveel toen.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  woensdag 16 juli 2014 @ 10:07:02 #20
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_142353591
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 10:05 schreef HeatWave het volgende:

Meer polarisatie, meer irritatie, meer agressie.
Dat zou sowieso wel plaatsvinden. Het is goed nieuws om te lezen dan men zichzelf in bescherming neemt tegen de vijandige houding van steeds meer Nederlanders.
  woensdag 16 juli 2014 @ 10:07:38 #21
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_142353606
Het kennen van je vijand en je zelf. En vervolgens besluiten of je die vijand aankan en verslaan. Is denk ik de juiste strategie. Los van afkomst of religie. En daar is Europa sq de EU al een jaar of 200 zwak in.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  woensdag 16 juli 2014 @ 10:08:09 #22
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_142353621
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 10:07 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Dat zou sowieso wel plaatsvinden. Het is goed nieuws om te lezen dan men zichzelf in bescherming neemt tegen de vijandige houding van steeds meer Nederlanders.
Uhuh, de steeds vijandigere houding van de Nederlanders, laat me raden, dat is bij de kaaskoppen begonnen en allemaal hun schuld?
Get woke, go broke!
pi_142353638
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 10:04 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Actie, reactie.
Gewoon gratis geld geven toch? Lost alles op.
  woensdag 16 juli 2014 @ 10:09:29 #24
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_142353656
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 10:08 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Uhuh, de steeds vijandigere houding van de Nederlanders, laat me raden, dat is bij de kaaskoppen begonnen en allemaal hun schuld?
Het zal mij een worst wezen wie er "begon". Dat is voor historici, ik kijk naar hoe men zich aanpast tegen bedreigingen van buitenaf.
pi_142353661
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 10:06 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Deels wel, maar je moet de problemen van de sociale onderklasse, waar veel 2e, 3e, en 4e generatie allochtonen toe behoren, niet onderschatten.
Er zal altijd een onderklasse zijn die zich niet wenst te conformeren aan de geldende wetten en regels, of dat nou autochtonen of allochtonen zijn doet er niet zoveel toen.
Tuurlijk, maar die problemen zijn van alle eeuwen en hebben weinig van doen met de jihad-strijders.
pi_142353687
quote:

[..]

2001 belde, ze willen hun schuldvraag terug.
pi_142353700
quote:

[..]

Ik hoop het wel, maar verwacht het niet. ;(
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  woensdag 16 juli 2014 @ 10:11:24 #28
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_142353708
quote:
7s.gif Op woensdag 16 juli 2014 10:09 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Tuurlijk, maar die problemen zijn van alle eeuwen en hebben weinig van doen met de jihad-strijders.
Alleen had de onderlaag van vroeger geen toegang tot de social media.
Denk dat men dit nog weleens onderschat. Er is nu meer sprake van een eenheid. Wij tegen hun.
Had Facebook al bestaan dan was er geen jood meer overgebleven binnen Europa.
pi_142353760
quote:
7s.gif Op woensdag 16 juli 2014 10:11 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Denk dat men dit nog weleens onderschat. Er is nu meer sprake van een eenheid. Wij tegen hun.
Mja, wellicht dat het tegenstellingen uitvergroot, maar dat is niet alleen de schuld van 'de media'. Deze meneer doet daar ook zijn uiterste best voor.
  woensdag 16 juli 2014 @ 10:13:55 #30
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_142353764
quote:
7s.gif Op woensdag 16 juli 2014 10:11 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Wil je nu beweren dat technologie een kritische factor is in oorlog?

Ongehoord dit.
  woensdag 16 juli 2014 @ 10:14:07 #31
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_142353772
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 10:07 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

quote:

[..]

Het is allemaal de schuld van het westen inderdaad. :') En Nederland in het bijzonder. :') Wat ik me dan wel afvraag waarom regeringen in het midden oosten en Afrika toch geld investeren in wapens. En de corruptie daar hoogtij viert en of dat dan wel de schuld is van het westen. En criminelen hebben los van hun afkomst ook een keuze gemaakt voor hun beroep. Dat heeft niks met afkomst of geloof te maken. En vervolgens is het aan de staat of er voldoende middelen worden vrijgemaakt om dit zacht of hard aan te pakken.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  woensdag 16 juli 2014 @ 10:14:50 #32
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_142353793
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 10:13 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Ongehoord dit.
Is het al oorlog? Bel de krant.
  woensdag 16 juli 2014 @ 10:14:57 #33
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_142353794
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 10:09 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

ik kijk naar hoe men zich aanpast tegen bedreigingen van buitenaf.
_O- Vaak pas als het te laat is. Leert de historie ons.
  woensdag 16 juli 2014 @ 10:15:20 #34
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_142353804
quote:
7s.gif Op woensdag 16 juli 2014 10:10 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

2001 belde, ze willen hun schuldvraag terug.
2014 belt nu, we willen onze opgebouwde beschaving terug.
Get woke, go broke!
  woensdag 16 juli 2014 @ 10:16:16 #35
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_142353828
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 10:13 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Dat is het zeker. De eerste computer is gebouwd vanwege oorlog.
  woensdag 16 juli 2014 @ 10:16:44 #36
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_142353842
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 10:16 schreef Megumi het volgende:

[..]

Dat is het zeker. De eerste computer is gebouwd vanwege oorlog.
http://www.encyclo.nl/begrip/SARCASME
  woensdag 16 juli 2014 @ 10:17:50 #37
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_142353871
quote:
7s.gif Op woensdag 16 juli 2014 10:14 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Is het al oorlog? Bel de krant.
Oorlog is het altijd wellicht niet tussen legers. Maar dan wel op de beursvloer en in de economie.
  woensdag 16 juli 2014 @ 10:18:15 #38
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_142353880
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 10:17 schreef Megumi het volgende:

[..]

Oorlog is het altijd wellicht niet tussen legers. Maar dan wel op de beursvloer en in de economie.
Je bent wel lekker bezig vandaag :')
pi_142353886
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 10:09 schreef ClapClapYourHands het volgende:
ik kijk naar hoe men zich aanpast tegen bedreigingen van buitenaf.
Dan kunnen ze zich wel aanpassen? :')_!
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  woensdag 16 juli 2014 @ 10:18:55 #40
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_142353903
quote:
99s.gif Op woensdag 16 juli 2014 10:18 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Niemand heeft gezegd dat men zich niet kan aanpassen. Men wilt zich alleen niet aanpassen aan de eisen van de Nederlanders.
  woensdag 16 juli 2014 @ 10:19:40 #41
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_142353920
quote:

[..]

Oorlog, revolutie en rampen zijn de motor om poltici en staten te dwingen tot aanpassingen.
pi_142353928
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 10:18 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Niemand heeft gezegd dat men zich niet kan aanpassen. Men wilt zich alleen niet aanpassen aan de eisen van de Nederlanders.
'De Nederlanders' :D Waarom blijven ze hier als ze zich niet willen aanpassen?
  woensdag 16 juli 2014 @ 10:20:04 #43
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_142353933
quote:

[..]

Idd :').

Vertikken je aan te passen aan een maatschappij die dat best wel, waarin alles netjes en goed geregeld is. Maar aanpassen aan oorlog, sja, dat zit er nou eenmaal in he?

Man moslims, maak het jezelf en ons toch niet altijd zo fucking moeilijk :').
Get woke, go broke!
pi_142353944
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 10:15 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Contacteer meneer Dias even. Die heeft in ieder geval strategieën om dat af te breken dus wellicht ook om e.e.a. weer op te bouwen.
  woensdag 16 juli 2014 @ 10:21:14 #45
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_142353962
quote:
99s.gif Op woensdag 16 juli 2014 10:19 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Het gaat je geen bal aan waarom ze hier wel willen blijven. Ergo niet relevante vraag.
  woensdag 16 juli 2014 @ 10:21:26 #46
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_142353967
quote:

[..]

Actie, reactie.
Tijd voor een nieuwe kruistocht dus. _O_
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
  woensdag 16 juli 2014 @ 10:21:59 #47
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_142353983
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 10:21 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Het gaat je geen bal aan waarom ze hier wel willen blijven. Ergo niet relevante vraag.
En zo mensen komen we er wel O+.
Get woke, go broke!
pi_142354009
quote:

[..]

Wel een relevante vraag. Als wij hier allemaal zo slecht zijn, en wij stellen onredelijke eisen waar ze zich niet aan mogen aanpassen, waarom dan niet naar een land gaan waar ze elkaar afslachten omdat ze van de verkeerde stroming zijn? O+
  woensdag 16 juli 2014 @ 10:22:52 #49
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_142354011
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 10:21 schreef HeatWave het volgende:

[..]

En zo mensen komen we er wel O+.
Het is geen relevante vraag en voegt niks toe aan de discussie.
pi_142354020
quote:

[..]

:')
pi_142354026
quote:

[..]

En zie hier het grootste probleem en tegelijk het grootste gevaar.
pi_142354028
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 10:20 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Idd :').

Vertikken je aan te passen aan een maatschappij die dat best wel, waarin alles netjes en goed geregeld is. Maar aanpassen aan oorlog, sja, dat zit er nou eenmaal in he?

Man moslims, maak het jezelf en ons toch niet altijd zo fucking moeilijk :').
Soms, ja soms, vraag ik me af in hoeverre dit goed kan blijven gaan, wanneer de spreekwoordelijke bom een echte wordt. ;(
  woensdag 16 juli 2014 @ 10:23:30 #53
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_142354030
quote:
99s.gif Op woensdag 16 juli 2014 10:22 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Wel een relevante vraag. Als wij hier allemaal zo slecht zijn, en wij stellen onredelijke eisen waar ze zich niet aan mogen aanpassen, waarom dan niet naar een land gaan waar ze elkaar afslachten omdat ze van de verkeerde stroming zijn? O+
Als men elke keer zou verhuizen als er iets niet beviel zouden heel veel landen er anders uitzien.
  woensdag 16 juli 2014 @ 10:23:46 #54
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_142354039
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 10:21 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

Alle christenen naar Jeruzalem idd.
pi_142354050
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 10:23 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Als men elke keer zou verhuizen als er iets niet beviel zouden heel veel landen er anders uitzien.
Ja, veel beter zelfs.
  woensdag 16 juli 2014 @ 10:24:07 #56
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_142354051
quote:
7s.gif Op woensdag 16 juli 2014 10:23 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Alle christenen naar Jeruzalem idd.
Ik gok dat je dan ruzie krijgt met de joden daar
  woensdag 16 juli 2014 @ 10:24:16 #57
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_142354056
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 10:21 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

Dat is redelijk onbeslist gebleven. Ik denk dat er nog een oorlog nodig is met een winnaar of alleen maar verliezers tot we op een andere manier van conflict management overgaan. Als er dan nog mensen leven. :')
  woensdag 16 juli 2014 @ 10:24:27 #58
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_142354059
quote:
99s.gif Op woensdag 16 juli 2014 10:24 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Ja, veel beter zelfs.
Je hebt een glazen bol thuis staan? :')
  woensdag 16 juli 2014 @ 10:24:29 #59
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_142354061
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 10:24 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Ik gok dat je dan ruzie krijgt met de joden daar
dan keren ze lekker de andere wang toe
pi_142354067
quote:

[..]

Je hebt een glazen bol thuis staan? :')
Niet relevant voor de discussie.
  woensdag 16 juli 2014 @ 10:24:58 #61
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_142354073
quote:
7s.gif Op woensdag 16 juli 2014 10:24 schreef Twiitch het volgende:

[..]

dan keren ze lekker de andere wang toe
Dan ken je die mensen niet zo goed denk ik
pi_142354090
quote:

[..]

Wat denk je zelf?
  woensdag 16 juli 2014 @ 10:25:30 #63
306109 francoisdublanc
Urgent en At your service
pi_142354092
quote:

[..]

Omdat je hier natuurlij wel alles hebt in deze parlementaire democratie. Heerlijk dat ze daar vaak op tegen zijn maar wel gebruik van maken om dat te kunnen zeggen...

Hypocriete mensen zijn het.
pi_142354102
quote:
99s.gif Op woensdag 16 juli 2014 10:22 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Tyft eens op met dat onzinnige gepolariseer.
  woensdag 16 juli 2014 @ 10:26:05 #65
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_142354106
quote:
1s.gif Op woensdag 16 juli 2014 10:25 schreef sonnyspek het volgende:

[..]

Omdat je hier natuurlij wel alles hebt in deze parlementaire democratie. Heerlijk dat ze daar vaak op tegen zijn maar wel gebruik van maken om dat te kunnen zeggen...

Wat een onzin
  woensdag 16 juli 2014 @ 10:26:31 #66
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_142354113
quote:

[..]

Dan ken je die mensen niet zo goed denk ik
gelukkig niet
pi_142354121
quote:

[..]

Daarom fijn oprotten uit dit land.

Nederland.
pi_142354124
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 10:25 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Wat denk je zelf?
Wat ik denk is niet relevant, ik denk namelijk hetzelfde als jij en heel wat anderen. Ik wil weten wat een radicaal denkt.
  woensdag 16 juli 2014 @ 10:27:00 #69
306109 francoisdublanc
pi_142354126
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 10:26 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Wat een onzin
Jij vindt het hier minder goed dan bijvoorbeeld Marokko, Turkije of Indonesië?
pi_142354128
quote:
7s.gif Op woensdag 16 juli 2014 10:25 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Zeg dat ook even tegen Clapclapnogwattes.
  woensdag 16 juli 2014 @ 10:27:25 #71
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_142354134
quote:
7s.gif Op woensdag 16 juli 2014 10:26 schreef Twiitch het volgende:

[..]

gelukkig niet
Post gemeld bij CIDI.

RIP Twiitch
pi_142354136
quote:

[..]

Precies.
  woensdag 16 juli 2014 @ 10:27:46 #73
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_142354143
quote:
1s.gif Op woensdag 16 juli 2014 10:27 schreef sonnyspek het volgende:

[..]

Turkije _O_

Turkije is altijd 1 _O_
  woensdag 16 juli 2014 @ 10:27:57 #74
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_142354149
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 10:26 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Daarom fijn oprotten uit dit land.

Nederland.
Nee.
  woensdag 16 juli 2014 @ 10:28:21 #75
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_142354160
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 10:27 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Post gemeld bij CIDI.

RIP Twiitch
ik had het over de christenen
heb geen ervaring met joden
pi_142354161
quote:
7s.gif Op woensdag 16 juli 2014 10:25 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Wie ben jij?
  woensdag 16 juli 2014 @ 10:28:40 #77
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_142354167
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 10:26 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Wat een onzin
Hypocriet gedrag en handelen uit eigenbelang om er zelf militair, economisch en financieel beter van te worden is toch een belangrijke drijfveer in het spel van de macht.
  woensdag 16 juli 2014 @ 10:28:41 #78
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_142354168
quote:
1s.gif Op woensdag 16 juli 2014 10:27 schreef sonnyspek het volgende:

[..]

Tuurlijk man, daar is moslim zijn cool.

Dat de rest van het land een grote achterlijke teringbende is is detail, dat mensen juist hierheen komen omdat wij met onze zuunige kaaskoppen een modern land hebben opgebouwd door onze saaie en niet relaxte werkhouding, dat is niet belangrijk, want tauslant is goet!
Get woke, go broke!
pi_142354169
quote:
14s.gif Op woensdag 16 juli 2014 10:27 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Zeg dat ook even tegen Clapclapnogwattes.
Nee want die staat aan dezelfde kant _O-
pi_142354181
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 10:27 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Nee.
Te veel voordelen hier.

Begrijpelijk en tegelijk verwerpelijk.
  woensdag 16 juli 2014 @ 10:29:25 #81
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_142354185
quote:
99s.gif Op woensdag 16 juli 2014 10:28 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Boos worden als iemand het heeft over de Nederlanders maar wel over dezelfde kant praten

ma nigga :')
pi_142354197
dit is een beetje stichting open deur zeg maar
  woensdag 16 juli 2014 @ 10:30:29 #83
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_142354208
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 10:29 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Te veel voordelen hier.

Begrijpelijk en tegelijk verwerpelijk.
Dat jij een individualist bent en puur materialistisch denkt is jouw probleem. Ik ben hier om mijn broeders en zusters te steunen in de strijd tegen de Nederlandse assimilatiedrift
pi_142354219
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 10:29 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Boos worden als iemand het heeft over de Nederlanders maar wel over dezelfde kant praten

ma nigga :')
Niks mis mee. Maargoed, je hebt verder ook geen inhoudelijke argumenten dus ik ga even lekker koffie halen en schijten. Tabee :*
  woensdag 16 juli 2014 @ 10:31:09 #85
306109 francoisdublanc
pi_142354221
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 10:28 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Tuurlijk man, daar is moslim zijn cool.

Dat de rest van het land een grote achterlijke teringbende is is detail, dat mensen juist hierheen komen omdat wij met onze zuunige kaaskoppen een modern land hebben opgebouwd door onze saaie en niet relaxte werkhouding, dat is niet belangrijk, want tauslant is goet!
Wat ik nooit begrijp is dat je dan soms vlucht uit je land vanwege een geloof dat zijn wil op andere legt maar dat je vervolgens wel dat geloof weer gaat verspreiden in Westerse landen.

Schilderswijk begint langzamerhand al Mekka 2.0 te worden. :r
pi_142354233
quote:
99s.gif Op woensdag 16 juli 2014 10:28 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Denken in 'kanten'. :') En maar zeiken dat het hier zo onleefbaar wordt. :')
  woensdag 16 juli 2014 @ 10:31:42 #87
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_142354235
quote:
99s.gif Op woensdag 16 juli 2014 10:31 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Niks mis mee. Maargoed, je hebt verder ook geen inhoudelijke argumenten dus ik ga even lekker koffie halen en schijten. Tabee :*
Weglopen als de discussie je niet aanstaan :')

In Rotterdam zouden ze roepen "Joden lopen altijd weg"
pi_142354236
Wat ontbreekt in het artikel is dat gematigde moslims geen kritiek durven uiten op de islamisten omdat ze dan zelf het slachtoffer worden. En dat die angst niet onterecht is zien we momenteel in Syrie en Irak.
Het is wel fijn om te zien dat een aantal hardleerse kranten eindelijk wakker worden.
  woensdag 16 juli 2014 @ 10:32:20 #89
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_142354254
quote:

[..]

Actie, reactie.
Mentale onvolwassenheid dus. :')
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  woensdag 16 juli 2014 @ 10:32:33 #90
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_142354260
quote:
1s.gif Op woensdag 16 juli 2014 10:31 schreef sonnyspek het volgende:

[..]

Wat ik nooit begrijp is dat je dan soms vlucht uit je land vanwege een geloof dat zijn wil op andere legt maar dat je vervolgens wel dat geloof weer gaat verspreiden in Westerse landen.

Ze vluchten niet vanwege het geloof maar vanwege de financiele teringzooi in dat land. Dat die teringzooi door de islam komt is detail :').
Get woke, go broke!
pi_142354271
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 10:30 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Dat jij een individualist bent en puur materialistisch denkt is jouw probleem. Ik ben hier om mijn broeders en zusters te steunen in de strijd tegen het Nederlandse assimilatiedrift
Een soort CliniClown in naam van Allah.
pi_142354280
quote:
10s.gif Op woensdag 16 juli 2014 10:32 schreef Semisane het volgende:

[..]

Mentale onvolwassenheid dus. :')
Dat geldt dan natuurlijk ook voor 'de andere kant'.
  woensdag 16 juli 2014 @ 10:33:34 #93
306109 francoisdublanc
pi_142354281
Ik vind het ook wel klunzig dat het Landelijk Beraad Marokkanen totaal geen kritiek heeft op straatterroristen of ISIS aanhangers maar wel over een Haagse politiechef van 4 jaar terug.
  woensdag 16 juli 2014 @ 10:33:37 #94
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_142354283
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 10:30 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Dat jij een individualist bent en puur materialistisch denkt is jouw probleem. Ik ben hier om mijn broeders en zusters te steunen in de strijd tegen de Nederlandse assimilatiedrift
Het assimileren van wat precies, hun eigen land? :').
Get woke, go broke!
pi_142354284
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 10:31 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Weglopen als de discussie je niet aanstaan :')

In Rotterdam zouden ze roepen "Joden lopen altijd weg"
Je bedoelt dat jij dat graag zegt.
pi_142354286
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 10:31 schreef Loekie1 het volgende:
Wat ontbreekt in het artikel is dat gematigde moslims geen kritiek durven uiten op de islamisten omdat ze dan zelf het slachtoffer worden. En dat die angst niet onterecht is zien we momenteel in Syrie en Irak.
Syerie en Irak vergelijken met Nederland/Europa.
gaat wel erg ver.
als er meer dan één de rug recht houdt is er al sneller effect.
helaas is de religie ook meer terughoudend omdat alles achter eigen voordeur blijft .
  woensdag 16 juli 2014 @ 10:34:17 #97
306109 francoisdublanc
pi_142354300
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 10:32 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ze vluchten niet vanwege het geloof maar vanwege de financiele teringzooi in dat land. Dat die teringzooi door de islam komt is detail :').
Syrië/Afghanistan toch wel hoor.
pi_142354302
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 10:31 schreef Loekie1 het volgende:
Het is wel fijn om te zien dat een aantal hardleerse kranten eindelijk wakker worden.
Dat gebeurt regelmatig maar daar sluit je je ogen voor.
  woensdag 16 juli 2014 @ 10:34:31 #99
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_142354304
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 10:33 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Je bedoelt dat jij dat graag zegt.
Nee want ik ben voor Ajax :')
pi_142354309
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 10:33 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Het assimileren van wat precies, hun eigen land? :').
Probeer dit soort wezens en hun denkwijzes niet te begrijpen.

Dat doen ze zelf namelijk ook niet.
pi_142354317
quote:
2s.gif Op woensdag 16 juli 2014 10:33 schreef kovenant het volgende:

[..]

Syerie en Irak vergelijken met Nederland/Europa.
gaat wel erg ver.
als er meer dan één de rug recht houdt is er al sneller effect.
helaas is de religie ook meer terughoudend omdat alles achter eigen voordeur blijft .
Het gaat om het principe dat gematigden niet de straat opdurven tegen de islamisten. Kijk naar de demonstratie tegen Isis, meteen kwam er een dreigende tegendemonstratie.
pi_142354374
Het is belangrijk dat we de groep gematigden goed beschermen. Ik maak me wel zorgen als straks de aardige Marokkaanse pakjesbezorger zijn werk niet meer kan doen omdat hij bedreigd wordt. Als we laten gebeuren dat de groep goedwillenden monddood wordt gemaakt, is dat het echte begin van het einde.
  woensdag 16 juli 2014 @ 10:38:29 #103
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_142354397
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 10:34 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Probeer dit soort wezens en hun denkwijzes niet te begrijpen.

Dat doen ze zelf namelijk ook niet.
Dat is natuurlijk ook weer onzin, dat ze de verkeerde, hele verkeerde, ideeen hebben wil niet zeggen dat ze per definitie dom zijn, alleen van kinds af aan geindoctrineerd en dus helaas echt overtuigd van hun gelijk. Heel moeilijk om iemand die oprecht iets gelooft daarvan af te brengen,hoe logisch en waar onze argumenten ook altijd zijn tov die van gelovigen.

We hebben 100% gelijk, maar we krijgen het niet want ze denken oprecht dat ze gelijk hebben, ondanks al het wetenschappelijk bewijs.
Get woke, go broke!
pi_142354407
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 10:34 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Het gaat om het principe dat gematigden niet de straat opdurven tegen de islamisten. Kijk naar de demonstratie tegen Isis, meteen kwam er een dreigende tegendemonstratie.
Gisteren heb je notabene nog gereageerd op een post waarin werd aangetoond dat er wel degelijk kritiek is vanuit diezelfde hoek. Maar beter je kop in het zand steken right? Cognitieve dissonantie de gekste.
pi_142354411
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 10:04 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Niemand neemt jou meer serieus. Denken dat jij representatief bent voor die groep :')
Hij heeft gelijk. Actie > reactie. Dat krijg je ervan als je Ali de pakjesbezorger aankijkt op daden van Ali de moordenaar uit Irak.
Allah Al Watan Al Malik
pi_142354426
quote:
10s.gif Op woensdag 16 juli 2014 10:38 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Gisteren heb je notabene nog gereageerd op een post waarin werd aangetoond dat er wel degelijk kritiek is vanuit diezelfde hoek. Maar beter je kop in het zand steken right? Cognitieve dissonantie de gekste.
Jij was toch je tong verloren?
pi_142354434
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 10:39 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Jij was toch je tong verloren?
pi_142354454
quote:
7s.gif Op woensdag 16 juli 2014 10:40 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Goedzo, zo ken ik je weer.
pi_142354465
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 10:37 schreef Loekie1 het volgende:
Het is belangrijk dat we de groep gematigden goed beschermen. Ik maak me wel zorgen als straks de aardige Marokkaanse pakjesbezorger zijn werk niet meer kan doen omdat hij bedreigd wordt. Als we laten gebeuren dat de groep goedwillenden monddood wordt gemaakt, is dat het echte begin van het einde.
De gematigden beschermen zichzelf wel. Het is niet alsof die groep gewend is om steun te krijgen van de autochtone bevolking, eerder het tegenovergestelde - op elk front is er tegenwerking. En het begin van het einde is allang ingezet.
Allah Al Watan Al Malik
pi_142354468
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 10:40 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Goedzo, zo ken ik je weer.
Leid de aandacht maar weer snel af van je simplisme.
pi_142354486
quote:
10s.gif Op woensdag 16 juli 2014 10:31 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Denken in 'kanten'. :') En maar zeiken dat het hier zo onleefbaar wordt. :')
quote:

[..]

pi_142354497
quote:

[..]

Het gaat er om dat er in dit land geen plaats is voor dit soort debiel antiek ranzig denken en handelen.

quote:
14s.gif Op woensdag 16 juli 2014 10:38 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Hij heeft gelijk. Actie > reactie. Dat krijg je ervan als je Ali de pakjesbezorger aankijkt op daden van Ali de moordenaar uit Irak.
Precies : Actie-Reactie.

Dat gaan dit soort fijne lui waar het om draait op den duur ook ondervinden.

Tolerantie , ook hier in Nederland , heeft zo z'n grenzen.

Daar zijn we het dan over eens lijkt mij.
  woensdag 16 juli 2014 @ 10:42:43 #113
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_142354500
quote:

[..]

Het is een onaangename keuze. Als ISIS echt een bedreiging is voor de stabiliteit en vrede in de wereld zou ik een strategie en tactiek ontwikkelen om die lui totaal te verslaan. Dat gebeurt niet. Dus valt het allemaal wel mee.
  woensdag 16 juli 2014 @ 10:42:56 #114
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_142354501
quote:
10s.gif Op woensdag 16 juli 2014 10:33 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat geldt voor iedereen die gedrag toont dat niet verder gaat dan "aktie / reaktie".
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_142354503
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 09:44 schreef NightH4wk het volgende:

[..]

Ohh, is dit de Volkskrant? Waar is Marcel van Dam. Kan hij nu een krant uitmaken voor Eichmann.
Het is opiniestuk, held.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_142354509
quote:
17s.gif Op woensdag 16 juli 2014 10:42 schreef Scorpie het volgende:

[..]

[..]

Your point being? Hullie doen het ook?
pi_142354518
quote:
1s.gif Op woensdag 16 juli 2014 10:31 schreef sonnyspek het volgende:

[..]

Hoe kom je er uberhaupt bij dat die mensen gevlucht zijn vanwege geloofsconflicten. 90% van de moslims alhier is alleen gekomen uit economische overwegingen / of hier geboren.
Allah Al Watan Al Malik
pi_142354520
quote:
14s.gif Op woensdag 16 juli 2014 10:38 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Wat mag Ali de pakjesbezorger dan precies als reactie doen als mensen hem aankijken op daden van Ali de moordenaar? Ben wel benieuwd naar wat jij dan normaal gedrag vind van Ali de pakjesbezorger.
pi_142354534
quote:
7s.gif Op woensdag 16 juli 2014 10:43 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Your point being? Hullie doen het ook?
Het valt me gewoon op dat je sommige mensen wel erop aanspreekt en anderen niet. Vind je dat zelf niet opvallend?
  woensdag 16 juli 2014 @ 10:44:31 #120
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_142354544
quote:
14s.gif Op woensdag 16 juli 2014 10:41 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

De gematigden beschermen zichzelf wel. Het is niet alsof die groep gewend is om steun te krijgen van de autochtone bevolking, eerder het tegenovergestelde - op elk front is er tegenwerking. En het begin van het einde is allang ingezet.
En hoe denk je nou dat dat af gaat lopen in europa? Lekker je hakken in het zand blijven zetten, nooit 1 keer een compromis, nooit een keer water bij de wijn doen, gewoon star en koppig blijven doen tegen alles en iedereen. En wel sympathie verwachten.

Wat kan hier nou anders van komen dan ellende? En gaat het goed aflopen voor de sterke minderheid de moslim?

Haal je kop nou toch eens uit de reet van de profeet, zie de wereld zoals hij echt is en maak een compromis met je samenleving, accepteer sommige dingen nou eens gewoon en leef eromheen ipv het te willen opblazen :').
Get woke, go broke!
pi_142354551
Weer een reden om als vredelievende moslim je eigen vredelievende protestantse Islam te beginnen...
I´m back.
pi_142354554
quote:
10s.gif Op woensdag 16 juli 2014 10:33 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Zodra mensen met het argument 'actie reactie' komen heeft discussiëren weinig zin.
pi_142354563
quote:
5s.gif Op woensdag 16 juli 2014 10:44 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Het valt me gewoon op dat je sommige mensen wel erop aanspreekt en anderen niet. Vind je dat zelf niet opvallend?
Nee , dat ziet hij niet / Nee , dat wil hij niet zien.
pi_142354589
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 10:44 schreef HeatWave het volgende:

[..]

En hoe denk je nou dat dat af gaat lopen in europa? Lekker je hakken in het zand blijven zetten, nooit 1 keer een compromis, nooit een keer water bij de wijn doen, gewoon star en koppig blijven doen tegen alles en iedereen. En wel sympathie verwachten.

Wat kan hier nou anders van komen dan ellende? En gaat het goed aflopen voor de sterke minderheid de moslim?

Haal je kop nou toch eens uit de reet van de profeet, zie de wereld zoals hij echt is en maak een compromis met je samenleving, accepteer sommige dingen nou eens gewoon en leef eromheen ipv het te willen opblazen :').
Juist.
  woensdag 16 juli 2014 @ 10:46:06 #125
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_142354590
quote:
14s.gif Op woensdag 16 juli 2014 10:41 schreef Mutant01 het volgende:
En het begin van het einde is allang ingezet.
We gaan er allemaal aan. _O_
  woensdag 16 juli 2014 @ 10:46:35 #126
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_142354603
quote:
2s.gif Op woensdag 16 juli 2014 10:42 schreef Semisane het volgende:

[..]

Dat geldt voor iedereen die gedrag toont dat niet verder gaat dan "aktie / reaktie".
Actie en reactie is een wet in de natuurkunde. En ook wel in menselijk gedrag. Met het als enkel verschil dat wanneer het om mensen gaat de reactie vaak niet juist is.
pi_142354610
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 10:42 schreef DrMabuse het volgende:

Het gaat er om dat er in dit land geen plaats is voor dit soort debiel antiek ranzig denken en handelen.
Je maakt je er zelf eveneens schuldig aan.

quote:
Precies : Actie-Reactie.

Dat gaan dit soort fijne lui waar het om draait op den duur ook ondervinden.

Tolerantie , ook hier in Nederland , heeft zo z'n grenzen.

Daar zijn we het dan over eens lijkt mij.
Dit soort fijne lui waar het om draait is bij jouw inmiddels vervallen tot Ali de pakjesbezorger. Over welke tolerantie hebben we het? Leef je onder een steen ofzo? De tolerantie dat een gematigde moslim aan de lopende band onheus bejegend wordt. De tolerantie dat een gematigde moslim op een lijn wordt gezet met massamoordenaars middels allerlei godwinnetjes. De tolerantie die oproept tot het verbieden van gebedshuizen, verbieden van de Koran en het verplichten van het signeren van allerlei contracten die je eigen vrijheiden beperken?
Allah Al Watan Al Malik
pi_142354620
quote:

[..]

Van ClapClap vind ik dat een stuk begrijpelijker dan van een Sonnyspek. Figuren als Sonnyspek zouden beter moeten weten en weten dat ClapClap niets te maken heeft met een roofoverval plegende idioot.
pi_142354640
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 10:46 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

De tolerantie dat een gematigde moslim aan de lopende band onheus bejegend wordt.
O.a. door lui zoals jij vrees ik.
pi_142354650
quote:
7s.gif Op woensdag 16 juli 2014 10:43 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Wat mag Ali de pakjesbezorger dan precies als reactie doen als mensen hem aankijken op daden van Ali de moordenaar? Ben wel benieuwd naar wat jij dan normaal gedrag vind van Ali de pakjesbezorger.
Als Ali de pakjesbezorger zodanig in zijn doen en laten wordt beperkt (door bijvoorbeeld fysieke bedreigingen, afnemen van bepaalde basale mensenrechten) - dan zal Ali de pakjesbezorger er alles aan doen om zijn rechten either terug te krijgen - of te verdedigen.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 16 juli 2014 @ 10:48:28 #131
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_142354657
quote:
7s.gif Op woensdag 16 juli 2014 10:46 schreef Twiitch het volgende:

[..]

We gaan er allemaal aan. _O_
Dat is altijd zo. De dood is tot op heden altijd het einde. En de enige zekerheid in het leven. :Y Behalve voor de atomen waaruit je lichaam is opgebouwd.
pi_142354660
quote:

[..]

En dat doe jij niet?
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 16 juli 2014 @ 10:49:21 #133
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_142354676
quote:

[..]

[..]

Dit soort fijne lui waar het om draait is bij jouw inmiddels vervallen tot Ali de pakjesbezorger. Over welke tolerantie hebben we het? Leef je onder een steen ofzo? De tolerantie dat een gematigde moslim aan de lopende band onheus bejegend wordt. De tolerantie dat een gematigde moslim op een lijn wordt gezet met massamoordenaars middels allerlei godwinnetjes. De tolerantie die oproept tot het verbieden van gebedshuizen, verbieden van de Koran en het verplichten van het signeren van allerlei contracten die je eigen vrijheiden beperken?
Uhuh, en alle projecten vanuit de kaaskop mbt integratie, inburgering, alle geitenwollensokken programma's van de PvdA voor het stimuleren van allochtonen in het onderwijs en de arbeidsmarkt, ,DIE vergeet je even voor het fucking gemak.

Nederland doet al jaren zijn moederneukende best om er iets van te maken, samen. Maar doe lekker alsof de alochtoon er alles en dan ook alles aangedaan heeft en nu 100% het recht heeft om het maar op te geven, zo hard jullie best gedaan maar die kankerkazen willen gewoon niet, dan maar dood.

En het is de schuld van de kaas hoor :').
Get woke, go broke!
pi_142354694
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 10:47 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

O.a. door lui zoals jij vrees ik.
Precies, lui zoals ik - lui die opkomen voor zichzelf hun eigen rechten. Verschrikkelijk toch. Dat mag kennelijk al niet. Lui zoals ik. Wat bedoel je er überhaupt mee?
Allah Al Watan Al Malik
pi_142354701
quote:
7s.gif Op woensdag 16 juli 2014 10:47 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Van ClapClap vind ik dat een stuk begrijpelijker dan van een Sonnyspek. Figuren als Sonnyspek zouden beter moeten weten en weten dat ClapClap niets te maken heeft met een roofoverval plegende idioot.
Dan ben ik benieuwd naar wat jij vindt van het verhaal van Mutant01 over systematisch onheus bejegende moslims in Nederland, want dat is natuurlijk ook sterk overdreven. Begrijp je dat soms ook?
pi_142354708
quote:

[..]

[..]

Je leest graag wat je wil lezen en vult zelf in.

De debiele en ranzige doelgroep uit het artikel gelijk stellen aan Ali en dat mij denken aan te wrijven.

Is bekend probleem bij mensen die blind in iets geloven / er in willen blijven geloven.

Jammer maar te verwachten.
pi_142354723
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 10:44 schreef Ryan3 het volgende:
Weer een reden om als vredelievende moslim je eigen vredelievende protestantse Islam te beginnen...
Die bestaat al een tijdje.
pi_142354724
quote:
10s.gif Op woensdag 16 juli 2014 10:49 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Precies, lui zoals ik - lui die opkomen voor zichzelf hun eigen rechten. Verschrikkelijk toch. Dat mag kennelijk al niet. Lui zoals ik. Wat bedoel je er überhaupt mee?
Lui zoals jij die sterk overdrijven als het gaat om de positie van de allochtone medemens in Nederland.
  woensdag 16 juli 2014 @ 10:52:27 #139
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_142354757
quote:
7s.gif Op woensdag 16 juli 2014 10:51 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Lui zoals jij die sterk overdrijven als het gaat om de positie van de allochtone medemens in Nederland.
Ach ja man, die gast jankt alleen maar, overal waar ik kom hier werken gewoon allochtonen, bij mij op het werk, alle horeca en winkels hier in de buurt. maar het is on-fucking-mogelijk om als allochtoon aan een baan te komen, want dieskriemienaasi.

Hoe komen al die mensen aan een baan dan? :').
Get woke, go broke!
pi_142354761
quote:
7s.gif Op woensdag 16 juli 2014 10:50 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dan ben ik benieuwd naar wat jij vindt van het verhaal van Mutant01 over systematisch onheus bejegende moslims in Nederland, want dat is natuurlijk ook sterk overdreven. Begrijp je dat soms ook?
Daar ben ik ook benieuwd naar.
pi_142354771
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 10:49 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Uhuh, en alle projecten vanuit de kaaskop mbt integratie, inburgering, alle geitenwollensokken programma's van de PvdA voor het stimuleren van allochtonen in het onderwijs en de arbeidsmarkt, ,DIE vergeet je even voor het fucking gemak.

Nederland doet al jaren zijn moederneukende best om er iets van te maken, samen. Maar doe lekker alsof de alochtoon er alles en dan ook alles aangedaan heeft en nu 100% het recht heeft om het maar op te geven, zo hard jullie beste gedaan maar die kankerkazen willen gewoon niet, dan maar dood.

En het is de schuld van de kaas hoor :').
De schuld van de kaas. Volstrekt nergens heb ik het over de schuldvraag gehad. Die is ook volledig irrelevant en niet te achterhalen. Stuk voor stuk hebben die projecten gefaald en stuk voor stuk zien de projecten niet zozeer toe op tolerantie (de ware betekenis van het woord) maar gewoonweg integratie (wat op zichzelf ook een nobel doel is). Er zijn inderdaad sociaal-democraten die hun best hebben gedaan om er iets van te maken. Alle lof voor hen. Maar het was niet 'Nederland' dat er iets van probeerde te maken. En dat blijkt nu des te meer: de mate waarop op de sociaal-democraten wordt afgegeven is duidelijk. Ze worden niet voor niets 'dhimmi's' genoemd door een groot deel van de rest van Nederland. Ze heulen immers met de 'vijand'. En dat is meteen ook de kern van mijn relaas. Een heel groot deel van Nederland wilde van begin af aan niets met moslims te maken hebben.
Allah Al Watan Al Malik
pi_142354772
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 10:52 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ach ja man, die gast jankt alleen maar, overal waar ik kom hier werken gewoon allochtonen, bij mij op het werk, alle horeca en winkels hier in de buurt. maar het is on-fucking-mogelijk om als allochtoon aan een baan te komen, want dieskriemienaasi.

Juist.
pi_142354813
quote:
7s.gif Op woensdag 16 juli 2014 10:51 schreef Scorpie het volgende:

[..]

De positie van de allochtone medemens is prima - dat zegt echter weinig over de tolerantie.. Ik hou je een spiegel voor, net zoals jij die mij met enige regelmaat voorhoudt. En het is dan ook grappig om te zien dat je op dezelfde wijze reageert als ik zou reageren.
Allah Al Watan Al Malik
pi_142354828
De bedreiging van de gematigde, goedwillende moslims komt vanuit moslimhoek, niet vanuit autochtone hoek. Net zoals dat in Syrie en Irak gebeurt.
pi_142354838
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 10:53 schreef Mutant01 het volgende:
Een heel groot deel van Nederland wilde van begin af aan niets met moslims te maken hebben.
Minstens 25% van het kiesvolk heeft daar toch echt 20 jaar geleden anders over gestemd. Volgens mij zie je spoken.
  woensdag 16 juli 2014 @ 10:55:36 #146
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_142354839
quote:

[..]

De schuld van de kaas. Volstrekt nergens heb ik het over de schuldvraag gehad. Die is ook volledig irrelevant en niet te achterhalen. Stuk voor stuk hebben die projecten gefaald en stuk voor stuk zien de projecten niet zozeer toe op tolerantie (de ware betekenis van het woord) maar gewoonweg integratie (wat op zichzelf ook een nobel doel is). Er zijn inderdaad sociaal-democraten die hun best hebben gedaan om er iets van te maken. Alle lof voor hen. Maar het was niet 'Nederland' dat er iets van probeerde te maken. En dat blijkt nu des te meer: de mate waarop op de sociaal-democraten wordt afgegeven is duidelijk. Ze worden niet voor niets 'dhimmi's' genoemd door een groot deel van de rest van Nederland. Ze heulen immers met de 'vijand'. En dat is meteen ook de kern van mijn relaas. Een heel groot deel van Nederland wilde van begin af aan niets met moslims te maken hebben.
Dat klopt, maar een groot deel wil ook niets met Duitsers te maken hebben. Lekker belangrijk.

Feit is gewoon dat er zat is geprobeerd, niet alles even goed wellicht, maar om ff lekker aan te komen met dat de nederlander nooit heeft geprobeerd de allochtoon te accepteren is pure laster en smaad.

En opmerkingen als dat het al te laat is vragen om kristalnacht opmerkingen he? Dat snap je hopelijk zelf ook wel. Mocht het ook echt tot een strijd komen zijn jullie moslims natuurlijk volslagen kansloos, dus laten we het even leuk en gezellig houden.
Get woke, go broke!
pi_142354842
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 10:52 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Allereerst is de werkloosheid onder allochtonen zeer hoog. Los daarvan is het interessant om te zien hoe je van onderwerp verandert: van moslims naar allochtonen.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 16 juli 2014 @ 10:55:42 #148
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_142354843
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 10:49 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Het resultaat daar van is mager. En dat ligt niet alleen aan de PVDA maar ook aan het CDA en de VVD. Die vaak met elkaar een coalitie vormden. Een coalitie of een commissie kun je derhalve omschrijven als een wezen met veel benen en iets wat een hoop belastinggeld kost maar geen hersens intelligentie heeft.
pi_142354877
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 10:55 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Dat klopt, maar een groot deel wil ook niets met Duitsers te maken hebben. Lekker belangrijk.

Feit is gewoon dat er zat is geprobeerd, niet alles even goed wellicht, maar om ff lekker aan te komen met dat de nederlander nooit heeft geprobeerd de allochtoon te accepteren is pure laster en smaad.

En opmerkingen als dat het al te laat is vragen om kristalnacht opmerkingen he? Dat snap je hopelijk zelf ook wel. Mocht het ook echt tot een strijd komen zijn jullie moslims natuurlijk volslagen kansloos, dus laten we het even leuk en gezellig houden.
Kansloos of niet - dat zal menigeen een zorg zijn. Het station gezelligheid is allang gepasseerd - het station stelselmatige beledigingen en uitkotsen van onderbuikgevoelens is momenteel aan de gang. En niet alleen op fora zoals fok - maar ook in de politiek. Dat maakt het eindstation alleen maar zichtbaarder. We moeten het niet allemaal mooier voorstellen dan het is.
Allah Al Watan Al Malik
pi_142354880
quote:
7s.gif Op woensdag 16 juli 2014 10:50 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Als ik alleen al zie hoe de generalisaties op dit forum en de frontpage de ronde doen, vind ik dat niet heel vreemd en zeker niet overdreven nee. En ook van studiegenoten en collega's hoor ik wel eens wat, alhoewel dat gelukkig toch een stuk beperkter lijkt. Maar goed, punt is dat die mate van onverdraagzaamheid waar hier zo om gejankt wordt voornamelijk door diezelfde figuren in de hand wordt gewerkt.
  woensdag 16 juli 2014 @ 10:57:24 #151
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_142354881
quote:
2s.gif Op woensdag 16 juli 2014 10:55 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Allereerst is de werkloosheid onder allochtonen zeer hoog.
Maar dat komt echt door pure discriminatie?
Geloof je zelf toch niet?
pi_142354887
quote:
2s.gif Op woensdag 16 juli 2014 10:55 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Allereerst is de werkloosheid onder allochtonen zeer hoog.
Daar zijn veel meer en grotere oorzaken voor aan te dragen dan alleen de 'kaaskop' die onwelwillend staat tegenover allochtoon personeel.
  woensdag 16 juli 2014 @ 10:57:41 #153
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_142354888
quote:
14s.gif Op woensdag 16 juli 2014 10:54 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

De positie van de allochtone medemens is prima - dat zegt echter weinig over de tolerantie.. Ik hou je een spiegel voor, net zoals jij die mij met enige regelmaat voorhoudt. En het is dan ook grappig om te zien dat je op dezelfde wijze reageert als ik zou reageren.
Tolerantie: het verdragen van iets zonder daarvoor goedkeuring te geven.

Niet : ik accepteer alles en vind het ook leuk en gezellig :').

Tolereren is juist dingen die je volkomen kut vindt toch accepteren en je bek eroverhouden.
Get woke, go broke!
pi_142354896
quote:

[..]

In Nederland waren we al een tijd klaar met geloof / religie en vooral de (grote) rol / invloed daarvan in en op de samenleving.

Vind je het raar dat we hier niet zaten en nu vooral zitten te wachten op het terugdraaien van de tijd door en het antieke denken en handelen van mensen van buiten de grenzen?
pi_142354919
quote:
7s.gif Op woensdag 16 juli 2014 10:57 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Als ik alleen al zie hoe de generalisaties op dit forum en de frontpage de ronde doen, vind ik dat niet heel vreemd en zeker niet overdreven nee. En ook van studiegenoten en collega's hoor ik wel eens wat, alhoewel dat gelukkig toch een stuk beperkter lijkt. Maar goed, punt is dat die mate van onverdraagzaamheid waar hier zo om gejankt wordt voornamelijk door diezelfde figuren in de hand wordt gewerkt.
Dan heb je toch een heel ander wereldbeeld dan ik heb, aangezien ik dagelijks met meer allochtone collega's dan autochtone collega's werk, in een wijk waar meer dan 90% van allochtone afkomst is en men een prima verstandhouding heeft met elkaar. Noem me maar gek, ik merk niet zoveel van de onderdrukking van de allochtone medemens, en ik heb er ook nog nooit 1 iemand over horen klagen.
pi_142354922
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 10:55 schreef Loekie1 het volgende:
De bedreiging van de gematigde, goedwillende moslims komt vanuit moslimhoek, niet vanuit autochtone hoek. Net zoals dat in Syrie en Irak gebeurt.
Gematigde goedwillende moslims worden vanuit beide kanten bedreigd.
Allah Al Watan Al Malik
pi_142354929
quote:
7s.gif Op woensdag 16 juli 2014 10:57 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Maar dat komt echt door pure discriminatie?
Geloof je zelf toch niet?
Dat heb ik nergens gesteld.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 16 juli 2014 @ 10:59:29 #158
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_142354932
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 10:57 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Kansloos of niet - dat zal menigeen een zorg zijn. Het station gezelligheid is allang gepasseerd - het station stelselmatige beledigingen en uitkotsen van onderbuikgevoelens is momenteel aan de gang. En niet alleen op fora zoals fok - maar ook in de politiek. Dat maakt het eindstation alleen maar zichtbaarder. We moeten het niet allemaal mooier voorstellen dan het is.
yeps, maar vergeet even niet: dat is 100% van beide kanten. Marokko.nl zit niet vol met mensjes die vredelievend hun beklag komen doen.

De afkeer van de nederlanders komt door gedrag opgelegd uit de koran, de afkeer van allochtonen komt uit de koran en is aangeleerd, want geen moslims.
Get woke, go broke!
pi_142354934
quote:
7s.gif Op woensdag 16 juli 2014 10:57 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Daar zijn veel meer en grotere oorzaken voor aan te dragen dan alleen de 'kaaskop' die onwelwillend staat tegenover allochtoon personeel.
Dat is correct.
Allah Al Watan Al Malik
pi_142354935
Nogmaals, gematigde moslims in Nederland, worden bedreigd door islamisten uit hun eigen omgeving.
quote:
2s.gif Op woensdag 16 juli 2014 10:59 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Gematigde goedwillende moslims worden vanuit beide kanten bedreigd.
Oja?
pi_142354942
quote:
14s.gif Op woensdag 16 juli 2014 10:54 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Jouw definitie van tolerantie is anders dan mijn definitie blijkbaar.
  woensdag 16 juli 2014 @ 11:00:50 #162
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_142354964
Ah babylonische spraakverwarring zoals gewoonlijk.

Klok/klepel schrijvers, dat werkt bij de volkskrant!
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_142354991
quote:
2s.gif Op woensdag 16 juli 2014 10:59 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat is correct.
En Mutant, hoe sta jij tegenover de moslim die hier in Nederland gelukkig is in zijn baan en bestaan en niets voelt voor streng islamisme?
pi_142354994
quote:

[..]

Ach, 4 jaar geleden riep men nog dat Wilders een 2e Hitler was en alle allochtonen zou opruimen, WO2 style. We zijn nu 4 jaar verder, in een diepe crisis beland, bezuinigingen overal, werkloosheid die torenhoog is en ik zie nog geen berichten over de deportatie van moslims of een Wilders die een dictatuur weet te installeren in Nederland omdat volgens hem de moslims de bron van het Kwaad zijn. Zoals gezegd, de discussie verhard, dat is waar, maar dat doet het over de gehele linie. Babyboomers, bankiers, graaiers, oplichters en pedofielen, allemaal komen ze aan de beurt in die verharding.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 16-07-2014 11:03:22 ]
pi_142355015
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 10:59 schreef HeatWave het volgende:

[..]

yeps, maar vergeet even niet: dat is 100% van beide kanten. Marokko.nl zit niet vol met mensjes die vredelievend hun beklag komen doen.

De afkeer van de nederlanders komt door gedrag opgelegd uit de koran, de afkeer van allochtonen komt uit de koran en is aangeleerd, want geen moslims.
Marokko.nl is de tegenhanger van Fok.nl op het gebied van integratie issues en discussies hierover.
pi_142355060
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 10:57 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Tolerantie: het verdragen van iets zonder daarvoor goedkeuring te geven.

Niet : ik accepteer alles en vind het ook leuk en gezellig :').

Tolereren is juist dingen die je volkomen kut vindt toch accepteren en je bek eroverhouden.
Precies, dat is inderdaad de juiste perceptie van het woord tolerantie. En die is nihil. Een simpel alledaags voorbeeldje.

Mijn nichtje van 10 ging tijdens het WK wat oranje slingers kopen, zodat ze het huis kon versieren. Ze ging in de rij staan bij de kassa. Vervolgens werd zij door een volwassen autochtone manier aangesproken. 'Waarom koop je slingers? Nu ben je wel ineens voor Nederland hé!?'. Toen mijn nichtje dat vertelde werd ik woest. En dan zal je denken: waar maak jij je druk om?

Heel simpel het complete onschuldige van zo'n kind gaat er vanaf. Ze wordt reeds op die leeftijd geconfronteerd met 'jij hoort hier eigenlijk niet' - 'jij bent anders'. En dan denk ik bij mijzelf: En maar raar vinden dat die jongeren zich op steeds jongere leeftijd afzetten tegen de maatschappij. Niet dat ik dat laatste goedkeur - maar het was de eerste keer in mijn leven dat ik dat kon begrijpen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_142355125
quote:
7s.gif Op woensdag 16 juli 2014 10:58 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dan heb je toch een heel ander wereldbeeld dan ik heb, aangezien ik dagelijks met meer allochtone collega's dan autochtone collega's werk, in een wijk waar meer dan 90% van allochtone afkomst is en men een prima verstandhouding heeft met elkaar. Noem me maar gek, ik merk niet zoveel van de onderdrukking van de allochtone medemens, en ik heb er ook nog nooit 1 iemand over horen klagen.
Over het algemeen zullen gematigde moslims nooit blijk geven van hun gevoelens. Uit angst voor onbegrip. Dat is mijn ervaring en ik heb er ook erg veel over gesproken met andere (met name hogeropgeleide) moslims. Die hebben zoiets van laat maar gaan.. uit eigenbelang.
Allah Al Watan Al Malik
pi_142355131
quote:

[..]

Het station gezelligheid is allang gepasseerd - het station stelselmatige beledigingen en uitkotsen van onderbuikgevoelens is momenteel aan de gang.
Dat station zijn we al voorbij, alleen ging die trein de andere richting op en zijn we zodoende op dit station belandt waar we nu zijn.
pi_142355148
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 11:07 schreef ReplaR het volgende:

[..]

Dat station zijn we al voorbij, alleen ging die trein de andere richting op en zijn we zodoende op dit station belandt waar we nu zijn.
Helder.
  woensdag 16 juli 2014 @ 11:09:40 #170
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_142355167
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 11:04 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Precies, dat is inderdaad de juiste perceptie van het woord tolerantie. En die is nihil. Een simpel alledaags voorbeeldje.

Mijn nichtje van 10 ging tijdens het WK wat oranje slingers kopen, zodat ze het huis kon versieren. Ze ging in de rij staan bij de kassa. Vervolgens werd zij door een volwassen autochtone manier aangesproken. 'Waarom koop je slingers? Nu ben je wel ineens voor Nederland hé!?'. Toen mijn nichtje dat vertelde werd ik woest. En dan zal je denken: waar maak jij je druk om?

Heel simpel het complete onschuldige van zo'n kind gaat er vanaf. Ze wordt reeds op die leeftijd geconfronteerd met 'jij hoort hier eigenlijk niet' - 'jij bent anders'. En dan denk ik bij mijzelf: En maar raar vinden dat die jongeren zich op steeds jongere leeftijd afzetten tegen de maatschappij. Niet dat ik dat laatste goedkeur - maar het was de eerste keer in mijn leven dat ik dat kon begrijpen.
Dat is uiteraard een achterlijk iets. Maar vertel mij dan eens, waarom is deze ene persoonlijk ervaring wel een referentie van hoe allochtonen zich voelen in nederland en als er het duizendste negatieve bericht mbt allochtonen in de krant staat dat dat dan wederom een incident is ;).

Mijn beleving is juist dat terwijl bij mij in de klas Bradley nog een uitzondering en apart was, de kinderen van nu op de basisschool echt niet meer beter weten dat Achmed en Stanley naast Dirk en Sterre zitten. En dat speelt allemaal door elkaarheen voor mijn deur op die basisschool.

En zo hoort het ook gewoon natuurlijk. Ook andersom mag je je dan niet laten leiden door onderbuikgevoelens als moslim, niet alle kazen zijn zo.

Waarom de ene kant wel zo moeten denken maar als moslim hoeft dat niet?
Get woke, go broke!
pi_142355183
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 10:59 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Het is triest te moeten constateren dat op Marokko.nl meer gematigdheid in de discussies aanwezig is dan hier op het forum (laat staan de FP). Je zal op Marokko.nl dan ook een zeer grote userbase zien die afgeeft op criminelen of extremisten. Uitzonderingen daargelaten. Verder is Marokko.nl veel diverser qua userbase dan je denkt.

Los daarvan, want ik heb verder niets met het forum - komt de afkeer van Nederlanders niet door gedrag opgelegd van de Koran - en de afkeer van allochtonen jegens Nederlanders al helemaal niet vanuit de Koran. Dat is wel iets wat mensen graag willen geloven om hun eigen falen en intolerantie te verdoezelen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_142355188
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 10:59 schreef Loekie1 het volgende:
Nogmaals, gematigde moslims in Nederland, worden bedreigd door islamisten uit hun eigen omgeving.

[..]

Oja?
Ja.
Allah Al Watan Al Malik
pi_142355205
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 11:10 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Het is triest te moeten constateren dat op Marokko.nl meer gematigdheid in de discussies aanwezig is dan hier op het forum (laat staan de FP). Je zal op Marokko.nl dan ook een zeer grote userbase zien die afgeeft op criminelen of extremisten. Uitzonderingen daargelaten. Verder is Marokko.nl veel diverser qua userbase dan je denkt.

Los daarvan, want ik heb verder niets met het forum - komt de afkeer van Nederlanders niet door gedrag opgelegd van de Koran - en de afkeer van allochtonen jegens Nederlanders al helemaal niet vanuit de Koran. Dat is wel iets wat mensen graag willen geloven om hun eigen falen en intolerantie te verdoezelen.
Ga toch weg man, als er ook maar één iemand kritisch is over de islam daar wordt ie zowat door het hele forum zwart gemaakt.
Echt elk probleem daar komt door het vieze westen, de joden, amerika, iedereen behalve de moslims zelf...
  woensdag 16 juli 2014 @ 11:11:39 #174
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_142355215
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 10:46 schreef Megumi het volgende:

[..]

Actie en reactie is een wet in de natuurkunde. En ook wel in menselijk gedrag. Met het als enkel verschil dat wanneer het om mensen gaat de reactie vaak niet juist is.
Het is niet bepaald raadzaam om je gedrag puur te laten afhangen van natuurwetten of zelfs mogelijk gedrag van andere diersoorten. ;) We hebben dat als mensheid namelijk al wat eeuwen uitgeprobeerd met wisselend succes, tijd om te kijken welk gedrag wel succesvol is geweest op termijn en welk niet. :)
  woensdag 16 juli 2014 @ 11:12:03 #175
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_142355229
quote:

[..]

Dus?

Ook hier op FOK! lopen genoeg kazen rond die in elke disscussie het opnemen voor moslims/allochtonen, waarom tellen die mensen niet meer mee, omdat er een zooi zijn die tegen zijn?

Wederom, waarom is de negatieve groep nederlanders wel representatief en de negatieve groep moslims niet?
Get woke, go broke!
pi_142355246
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 11:02 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

En Mutant, hoe sta jij tegenover de moslim die hier in Nederland gelukkig is in zijn baan en bestaan en niets voelt voor streng islamisme?
Je bedoelt zoals ik? Ik zal arrogant klinken, maar een grote groep autochtonen gunt moslims (of allochtonen) geen succes. Nu ben ik zo'n persoon die er lak aan heeft en voornamelijk met een ander deel van de groep autochtonen omga - en dat heeft mij in mijn carrière inderdaad geen windeieren gelegd. Toch word je soms geconfronteerd met de afgunst.
Allah Al Watan Al Malik
pi_142355254
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 11:11 schreef ReplaR het volgende:

[..]

Ga toch weg man, als er ook maar één iemand kritisch is over de islam daar wordt ie zowat door het hele forum zwart gemaakt.
Oh ja, het mag niet gezegd worden ofzo toch?
pi_142355263
Wie zijn nu het echte gevaar voor de moslims die hier willen wonen en werken en niets te maken willen hebben met de strenge islam laat staan met de jihad?
pi_142355270
quote:
10s.gif Op woensdag 16 juli 2014 11:12 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Oh ja, het mag niet gezegd worden ofzo toch?
Er is absoluut geen gematigdheid te vinden daar. Het wordt niet voor niets al jaren in de gaten gehouden...
  woensdag 16 juli 2014 @ 11:14:14 #180
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_142355282
quote:
10s.gif Op woensdag 16 juli 2014 11:12 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Je bedoelt zoals ik? Ik zal arrogant klinken, maar een grote groep autochtonen gunt moslims (of allochtonen) geen succes. Nu ben ik zo'n persoon die er lak aan heeft en voornamelijk met een ander deel van de groep autochtonen omga - en dat heeft mij in mijn carrière inderdaad geen windeieren gelegd. Toch word je soms geconfronteerd met de afgunst.
Wederom, en dat is andersom niet zo? Moslims gunnen niet gelovigen al het beste in de wereld?
Get woke, go broke!
pi_142355303
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 11:13 schreef Loekie1 het volgende:
Wie zijn nu het echte gevaar voor de moslims die hier willen wonen en werken en niets te maken willen hebben met de strenge islam laat staan met de jihad?
De mensen die zich laten gijzelen door schrijvers als Timon Dias.
pi_142355344
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 11:09 schreef HeatWave het volgende:
Dat is uiteraard een achterlijk iets. Maar vertel mij dan eens, waarom is deze ene persoonlijk ervaring wel een referentie van hoe allochtonen zich voelen in nederland en als er het duizendste negatieve bericht mbt allochtonen in de krant staat dat dat dan wederom een incident is ;).
Volgens mij leef je onder een steen, want inmiddels wordt al een ruime 14 jaar niet gesproken over incidenten. Au contraire - het worden nu zelfs stelselmatige culturele elementen genoemd door bepaalde figuren. Oftewel het is volledig de andere kant op doorgeslagen.

quote:
Mijn beleving is juist dat terwijl bij mij in de klas Bradley nog een uitzondering en apart was, de kinderen van nu op de basisschool echt niet meer beter weten dat Achmed en Stanley naast Dirk en Sterre zitten. En dat speelt allemaal door elkaarheen voor mijn deur op die basisschool.

En zo hoort het ook gewoon natuurlijk. Ook andersom mag je je dan niet laten leiden door onderbuikgevoelens als moslim, niet alle kazen zijn zo.

Waarom de ene kant wel zo moeten denken maar als moslim hoeft dat niet?
Omdat de confrontatie andersom uiteraard vele male groter is - in absolute aantallen. En ik zeg niet dat het zo moet of uberhaupt zou mogen - maar jij doet het zelf ook. Het kinderachtige 'Islam is vrede' roepen bij elk gebeuren waar een moslim bij betrokken is - is in mijn ogen van dezelfde aard mijn 10 jarige nichtje lastigvallen omdat ze oranje slingers koopt. Het zijn continue steekjes, prikkels die het debat en verhoudingen alleen maar verslechteren. En iedereen draagt daaraan bij.
Allah Al Watan Al Malik
pi_142355359
quote:

[..]

Marokko.nl is niet gematigd.
pi_142355364
Zelfs toegeven dat er enige druk vanuit de islamisten richting gematigden bestaat, schijnt niet mogelijk te zijn hier. Veelzeggend!
pi_142355367
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 11:11 schreef ReplaR het volgende:

[..]

Echt elk probleem daar komt door het vieze westen, de joden, amerika, iedereen behalve de moslims zelf...
Volgens mij zitten we op twee verschillende fora.
Allah Al Watan Al Malik
pi_142355383
quote:
10s.gif Op woensdag 16 juli 2014 11:17 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Volgens mij zitten we op twee verschillende fora.
Volgens mij hebben we gewoon een compleet verschillende denkwijze/gedachtegang...

Laat de rest maar eens beslissen hier:

http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=5062841
pi_142355396
quote:

[..]

Gezien hun huidige geringe bijdrage aan de wereld in de vorm van wetenschap, economie en cultuur zou ik moslims er niet van betichten denkers of zelfs maar bijzonder nuttig te zijn.
pi_142355402
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 11:14 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Wederom, en dat is andersom niet zo? Moslims gunnen niet gelovigen al het beste in de wereld?
Er zullen veel moslims zijn die niet-gelovigen niet zien zitten. Er zullen echter nog veel meer moslims zijn die niet-gelovigen net zo goed het beste in de wereld wensen. Dat is het punt ook niet. Dat iets andersom wel of niet gebeurd is niet relevant. Het gaat erom dat het überhaupt plaatsvindt en dat er op een gegeven moment (als dit zo doorgaat) hooguit 1% het beste voor de ander gunt.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 16 juli 2014 @ 11:19:35 #189
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_142355405
quote:
10s.gif Op woensdag 16 juli 2014 11:11 schreef Semisane het volgende:

[..]

Het is niet bepaald raadzaam om je gedrag puur te laten afhangen van natuurwetten of zelfs mogelijk gedrag van andere diersoorten. ;) We hebben dat als mensheid namelijk al wat eeuwen uitgeprobeerd met wisselend succes, tijd om te kijken welk gedrag wel succesvol is geweest op termijn en welk niet. :)
De mens is ook een dier trouwens. Tja en toegeven ik ben daar wat cynisch over. De mens is een dier wat in een of andere vorm steeds dezelfde fouten maakt. Met als enige wat veranderd de technologie. Vroeger sloegen we elkaar dood met knuppels. Nu hebben we daar wat meer geavanceerde mogelijkheden voor. En wordt daar binnen de economie nog steeds het meeste geld aan uit gegeven.
pi_142355419
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 11:18 schreef ReplaR het volgende:

[..]

Volgens mij hebben we gewoon een compleet verschillende denkwijze/gedachtegang...

quote:
Welke zieke monster zou dat kindermoorden steunen ....Dit maakt mij echt zo fuking pissig niet normaal ....walgelijke land met walgelijke monsters is het geworden .....bah bah bah!
quote:
Walgelijke schoothondje is het dan?
Voor altijd aan de ketting houden zou ik zeggen niet vrij laten ..
Te smerig voor woorden ....wat een grote ego hebben die debielen zeg jeetje mina ...
quote:
Eens een hond altijd een hond
quote:
Ja inderdaad een gore vieze homohond dat is NL.
quote:
zo zijn de ongelovigen en zionisten. de ware christen en
ware jood kent nog een geweten in tegenstelling tot
deze goddeloze bastaards. hun ouders en voorouders
kenden nog beetje sympathie omdat ze gelovig waren opgevoed.
Dit is natuurlijk niet gematigd. Dat soort dingen hier roepen zou een permaban opleveren.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 16-07-2014 11:20:50 ]
pi_142355423
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 11:17 schreef Loekie1 het volgende:
Zelfs toegeven dat er enige druk vanuit de islamisten richting gematigden bestaat, schijnt niet mogelijk te zijn hier. Veelzeggend!
Matige troll.
pi_142355429
quote:

[..]

De toegevoegde waarde van het aanhalen van een topic van Marokko.nl ontgaat mij.
Allah Al Watan Al Malik
pi_142355449
quote:
7s.gif Op woensdag 16 juli 2014 11:20 schreef Scorpie het volgende:

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

Dit is natuurlijk niet gematigd. Dat soort dingen hier roepen zou een permaban opleveren.
Onzin. Weet je zelf ook - maar goed. Daar gaan we echt niet uitkomen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_142355457
quote:
2s.gif Op woensdag 16 juli 2014 11:20 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

De toegevoegde waarde van het aanhalen van een topic van Marokko.nl ontgaat mij.
Aangezien we het over marokko.nl hadden zou het een beetje vreemd zijn geweest als ik dan bv met het forum van Tweakers aan zou komen zetten he...
pi_142355465
quote:
7s.gif Op woensdag 16 juli 2014 11:21 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Onzin. Weet je zelf ook - maar goed. Daar gaan we echt niet uitkomen.
Zoals ik al zei, een compleet andere denkwijze/gedachtegang.
pi_142355476
quote:

[..]

En nu een voorbeeld van een topic hier waarin je het hele topic werd zwart gemaakt.
pi_142355479
quote:

[..]

Hm. Best veel oerdomme mensen daar.
pi_142355488
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 11:21 schreef ReplaR het volgende:

[..]

Aangezien we het over marokko.nl hadden zou het een beetje vreemd zijn geweest als ik dan bv met het forum van Tweakers aan zou komen zetten he...
Ik had het over fok en niet marokko.nl.
Allah Al Watan Al Malik
pi_142355493
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 11:22 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Hm. Best veel oerdomme mensen daar.
Niet zozeer dom maar vol met haat.
pi_142355499
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 10:44 schreef Ryan3 het volgende:
Er zijn al tal van liberale islamitische stromingen...
pi_142355501
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 11:19 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Er zullen veel moslims zijn die niet-gelovigen niet zien zitten.
En hoe tolerant zijn ze ten opzichte van deze groep? Als ik de door jou aangehaalde Marokko.nl moet geloven loopt het voor de groep ongelovigen slecht af in Nederland, mochten ze ooit aan de macht komen.

quote:
Er zullen echter nog veel meer moslims zijn die niet-gelovigen net zo goed het beste in de wereld wensen. Dat is het punt ook niet. Dat iets andersom wel of niet gebeurd is niet relevant. Het gaat erom dat het überhaupt plaatsvindt en dat er op een gegeven moment (als dit zo doorgaat) hooguit 1% het beste voor de ander gunt.
Dat werkt toch 2 kanten op? De Nederlanders zijn honden omdat ze Israël zouden helpen, honden omdat ze niet geloven in een god, honden omdat ze niet bidden, honden omdat ze homo's en lesbiennes in vrede willen laten leven. Waar is de tolerantie voor deze dingen precies te vinden? Zelfs bij de meest gematigde moslims zijn dit zeer gevoelige punten waar tolerantie flinterdun is en binnen no time kan omslaan naar de andere kant, zie de systematische knokpartijen richting homo`s door moslims. Tolerantie werkt 2 kanten op.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 16-07-2014 11:23:41 ]
  woensdag 16 juli 2014 @ 11:23:23 #202
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_142355503
quote:

[..]

Wauw, het is gewoon net FOK!
Alleen dan met een andere insteek.
Interessante materie.

Edit: Nee, het lijkt nog even net iets hatelijker dan hier allemaal.
pi_142355505
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 11:23 schreef ReplaR het volgende:

[..]

Niet zozeer dom maar vol met haat.
Het een sluit het ander niet uit.
pi_142355518
quote:
2s.gif Op woensdag 16 juli 2014 11:22 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik had het over fok en niet marokko.nl.
quote:
pi_142355526
Edit: Zelfs toegeven dat er enige druk vanuit de islamisten richting gematigden bestaat, schijnt hier door sommige moslims niet mogelijk te zijn. Veelzeggend!
pi_142355532
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 11:22 schreef ReplaR het volgende:

[..]

Zoals ik al zei, een compleet andere denkwijze/gedachtegang.
Nee, hypocrisie. Ik zal de laatste zijn die dergelijke reacties verdedigd. Jij ontkent echter het bestaan van soortgelijke reacties (maar dan jegens moslims) op dit forum. Doet er verder ook niet toe.
Allah Al Watan Al Malik
pi_142355537
quote:
10s.gif Op woensdag 16 juli 2014 11:23 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Wauw, het is gewoon net FOK!
Alleen dan met een andere insteek.
Interessante materie.

Edit: Nee, het lijkt nog even net iets hatelijker dan hier allemaal.
Op FOK! zou minimaal de helft van de users al een permaban hebben gehad.
pi_142355555
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 11:24 schreef ReplaR het volgende:

[..]

[..]

Klopt - en daarna had ik het over Fok. De reactie die jij hiervoor had gequote ging over Fok.
Allah Al Watan Al Malik
pi_142355556
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 11:24 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Nee, hypocrisie. Ik zal de laatste zijn die dergelijke reacties verdedigd. Jij ontkent echter het bestaan van soortgelijke reacties (maar dan jegens moslims) op dit forum. Doet er verder ook niet toe.
Gekken heb je overal, alleen is de ene gedreven door domheid en de andere door religie.
  woensdag 16 juli 2014 @ 11:26:32 #210
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_142355567
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 11:25 schreef ReplaR het volgende:

[..]

Gekken heb je overal, alleen is de ene gedreven door domheid en de andere door religie.
Dat zijn synoniemen van elkaar hoor.
Get woke, go broke!
  woensdag 16 juli 2014 @ 11:27:28 #211
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_142355588
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 11:19 schreef Megumi het volgende:

[..]

De mens is ook een dier trouwens. Tja en toegeven ik ben daar wat cynisch over. De mens is een dier wat in een of andere vorm steeds dezelfde fouten maakt. Met als enige wat veranderd de technologie. Vroeger sloegen we elkaar dood met knuppels. Nu hebben we daar wat meer geavanceerde mogelijkheden voor. En wordt daar binnen de economie nog steeds het meeste geld aan uit gegeven.
Ik zal de laatste zijn die ontkent dat mensen dieren zijn, enkel ons gedrag is wel meer dan enkel actie-reactie. Dat is namelijk al het geval bij veel soorten die leven in complexe sociale gemeenschappen. De mens is ook zeker in staat om gedrag te vertonen dat verder gaat dan actie/reactie, we hebben die ook vaak genoeg bewezen.

Enkel is in de laatste decennia een soort hang naar "simpelheid" en "emotioneel reageren" in zwang geraakt en wordt rationeel reageren weggezet als "elitist".

Hoe dan ook, het vertonen van gedrag dat puur is gebaseerd op actie/reactie getuigd van mentale onvolwassenheid of het nu wel of niet een "natuurlijk iets" is en helaas zie je deze mate van mentale onvolwassenheid vaak terug bij zeer streng en fundamentalistische religieuze mensen.
pi_142355657
quote:
7s.gif Op woensdag 16 juli 2014 11:23 schreef Scorpie het volgende:
En hoe tolerant zijn ze ten opzichte van deze groep? Als ik de door jou aangehaalde Marokko.nl moet geloven loopt het voor de groep ongelovigen slecht af in Nederland, mochten ze ooit aan de macht komen.
Net zo tolerant als een Wilders zal zijn tegenover moslims. Dat deze figuren niet de politieke taal bezigen die Wilders hanteert (en het dus dermate kan verdoezelen) is een tweede.

quote:
Dat werkt toch 2 kanten op? De Nederlanders zijn honden omdat ze Israël zouden helpen, honden omdat ze niet geloven in een god, honden omdat ze niet bidden, honden omdat ze homo's en lesbiennes in vrede willen laten leven. Waar is de tolerantie voor deze dingen precies te vinden? [b][b]Zelfs bij de meest gematigde moslims zijn dit zeer gevoelige punten waar tolerantie flinterdun is en binnen no time kan omslaan naar de andere kant[/b][/b], zie de systematische knokpartijen richting homo`s door moslims. Tolerantie werkt 2 kanten op.
Dat is gewoon een leugen. Ik kan daar niets anders van maken - en het is helaas wel weer typerend dat dit soort gingen in deze discussie naar voren komen. Ook gematigde moslims worden kennelijk gezien als een tikkende tijdbom. Alsof een gematigde moslim überhaupt een homo zal neermeppen. Jij weet net zo goed als ik dat de doorsnee homomepper geen radicale moslim of gematigde moslim is - maar doorsnee straattuig die even zijn machogedrag moet laten gelden. Los daarvan zien we inderdaad dat een groep mensen de Nederlanders niet kunnen luchten vanwege hun politieke steun aan Israël. En uiteraard is er een groep radicalen die Nederlanders uberhaupt niet kunnen luchten. Volgens mij is dat iets dat ook nergens ontkend wordt.
Allah Al Watan Al Malik
pi_142355700
quote:
2s.gif Op woensdag 16 juli 2014 11:30 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Net zo tolerant als een Wilders zal zijn tegenover moslims. Dat deze figuren niet de politieke taal bezigen die Wilders hanteert (en het dus dermate kan verdoezelen) is een tweede.

[..]

Dat is gewoon een leugen. Ik kan daar niets van maken. Alsof een gematigde moslim überhaupt een homo zal neermeppen. Jij weet net zo goed als ik dat de doorsnee homomepper geen radicale moslim of gematigde moslim is - maar doorsnee straattuig die even zijn machogedrag moet laten gelden. Los daarvan zien we inderdaad dat een groep mensen de Nederlanders niet kunnen luchten vanwege hun politieke steun aan Israël. En uiteraard is er een groep radicalen die Nederlanders uberhaupt niet kunnen luchten. Volgens mij is dat iets dat ook nergens ontkend wordt.
We vinden het zo verschrikkelijk erg wat Wilders doet!, weet je wat, we gaan precies hetzelfde doen!!"
pi_142355715
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 11:31 schreef ReplaR het volgende:

[..]

We vinden het zo verschrikkelijk erg wat Wilders doet!, weet je wat, we gaan precies hetzelfde doen!!"
Dat zijn inderdaad twee groeperingen die elkaar in stand houden, dat heb je goed gezien.
Allah Al Watan Al Malik
pi_142355797
quote:

[..]

WIlders is al 4 jaar in de running en heeft nog steeds geen voet aan de grond gekregen. Sterker nog, geen enkel voorstel van hem heeft draagvlak gekregen in onze maatschappij. Hoeveel meer geruststelling wil je hebben?

quote:
Dat is gewoon een leugen. Ik kan daar niets van maken. Alsof een gematigde moslim überhaupt een homo zal neermeppen. Jij weet net zo goed als ik dat de doorsnee homomepper geen radicale moslim of gematigde moslim is - maar doorsnee straattuig die even zijn machogedrag moet laten gelden.
Dat lijkt me niet. Het lijkt me dat je een homo wil neermeppen omdat je tegen homo's bent, of tegen gedrag in het openbaar. Macho gedrag hoef je niet tegen homo's te vertonen, dat kan je tegen iedereen laten zien. Overigens leesvoer:

http://www.politie.nl/bin(...)eld-in-nederland.pdf

Pagina 32, vanaf daar even lezen. Je zal zien dat het percentage daders van Nederlandse afkomst en Marokkaanse afkomst beiden op 36% liggen. Opvallend.

quote:
Los daarvan zien we inderdaad dat een groep mensen de Nederlanders niet kunnen luchten vanwege hun politieke steun aan Israël.
Behoorlijk radicaal wat mij betreft.

quote:
En uiteraard is er een groep radicalen die Nederlanders uberhaupt niet kunnen luchten. Volgens mij is dat iets dat ook nergens ontkend wordt.
Dat is nog veel radicaler.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 16-07-2014 11:36:42 ]
  woensdag 16 juli 2014 @ 11:36:31 #216
396386 sturmpie
for night & nature
pi_142355808
een echte moslim knielt en bid 5 x per dag op zijn matje met zijn gezicht naar Mekka.
doet ie dit niet, dan is het geen echte moslim.

net zoals christenen die niet iedere zondag naar de kerk gaan, het geloof niet praktiseren zich geen echte christen mogen noemen.
je kan gedoopt zijn, maar dat gebeurd als baby, je hebt nog geen besef. zodoende is die doop van geen belang. als je ouders je willen slaan, dan doen ze dat, willen ze je knuffelen dan doen ze dat, willen ze je dopen, dan doen ze dat. thats the life of a baby.

fuck religion, religie is een waanstoornis/psychiatrische aandoening.
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_142355849
quote:

[..]

Die afkeer zal niet zozeer tegen Nederlanders zijn maar tegen de westerse cultuur? het is immers geen uniek Nederlands probleem.
Maar waar komt het wel door dan?
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  woensdag 16 juli 2014 @ 11:38:31 #218
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_142355851
quote:

Jij weet net zo goed als ik dat de doorsnee homomepper geen radicale moslim of gematigde moslim is - maar doorsnee straattuig die even zijn machogedrag moet laten gelden.
Het idee dat de vaak doorgeslagen homohaat bij dat soort straattuig niet voor een (groot) deel wordt gevoed door hun religieuze achtergrond is gewoon weg een vorm van naïviteit dat het probleem enkel verlengt.

Dit geld overigens niet enkel voor moslims, maar ook christenen met hun soms volledig doorgeslagen obsessie met homoseksuelen.

Ja het is straattuig die stoer willen doen, maar hun gedrag wordt beïnvloed door hoe hun religie tegen homoseksualiteit kijkt en zowel de koran en de bijbel zijn er behoorlijk duidelijk over.
pi_142355973
quote:
7s.gif Op woensdag 16 juli 2014 11:35 schreef Scorpie het volgende:
WIlders is al 4 jaar in de running en heeft nog steeds geen voet aan de grond gekregen. Sterker nog, geen enkel voorstel van hem heeft draagvlak gekregen in onze maatschappij. Hoeveel meer geruststelling wil je hebben?
Er is genoeg draagvlak voor zijn voorstellen, getuige de peilingen. Los daarvan geldt die vraag evengoed andersom: hoeveel moslims hebben islamitische voorstellen door het parlement heen geloodst? Hoeveel succesvolle islamitische partijen zijn er?

quote:
Dat lijkt me niet. Het lijkt me dat je een homo wil neermeppen omdat je tegen homo's bent, of tegen gedrag in het openbaar. Macho gedrag hoef je niet tegen homo's te vertonen, dat kan je tegen iedereen laten zien. Overigens leesvoer:

http://www.politie.nl/bin(...)eld-in-nederland.pdf

Pagina 32, vanaf daar even lezen. Je zal zien dat het percentage daders van Nederlandse afkomst en Marokkaanse afkomst beiden op 36% liggen. Opvallend.
Hoeft niet, maar in de praktijk is dat dus wel zo. Het zijn geen bebaarde moslims die homo's aanvallen. Het zijn ook geen gematigden die homo's aanvallen. Leer mij de figuren kennen zeg. Het zijn dezelfde figuren die als je hen aankijkt dat al een reden vinden om je in elkaar te meppen. De cijfers zijn verder ook niet opvallend daar onder jongeren de meeste straattuig onder de groep Marokkanen valt.
Allah Al Watan Al Malik
pi_142356018
quote:
13s.gif Op woensdag 16 juli 2014 11:38 schreef Semisane het volgende:

[..]

Het idee dat de vaak doorgeslagen homohaat bij dat soort straattuig niet voor een (groot) deel wordt gevoed door hun religieuze achtergrond is gewoon weg een vorm van naïviteit dat het probleem enkel verlengt.

Dit geld overigens niet enkel voor moslims, maar ook christenen met hun soms volledig doorgeslagen obsessie met homoseksuelen.

Ja het is straattuig die stoer willen doen, maar hun gedrag wordt beïnvloed door hoe hun religie tegen homoseksualiteit kijkt en zowel de koran en de bijbel zijn er behoorlijk duidelijk over.
Religie zal ongetwijfeld een rol spelen, maar het heeft denk ik meer te maken met de macho-cultuur. Nederlandse Tokkies zijn doorgaans ook niet het meest tolerant richting homo's. Dat heeft echter weinig te maken met de 'joods-christelijke' cultuur in ons land.
pi_142356049
quote:
13s.gif Op woensdag 16 juli 2014 11:38 schreef Semisane het volgende:

[..]

Ik ben er als moslim heilig van overtuigd dat dit niet het geval is. Getuige het feit dat ze hun religie louter zien als een alomvattende identiteit - een lege huls zeg maar. Ik denk juist dat je naiviteit voor wat betreft de straatcriminelen (en dat zie ik wel vaker) ervoor zorgt dat het probleem alleen maar zal verergeren. Straattuig verveelt zich is uit op machogedrag en geldingsdrang. Als jij toevallig in een verkeerde outfit loopt en een verkeerde beweging maakt - is dat al voldoende reden voor hen om je aan te vallen. Als ze daarbij ook nog eens je zakken kunnen rollen zijn ze helemaal tevreden.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 16 juli 2014 @ 11:48:53 #222
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_142356096
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 11:46 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Religie zal ongetwijfeld een rol spelen, maar het heeft denk ik meer te maken met de macho-cultuur. Nederlandse Tokkies zijn doorgaans ook niet het meest tolerant richting homo's. Dat heeft echter weinig te maken met de 'joods-christelijke' cultuur in ons land.
Feit is natuurlijk wel dat het te achterlijk voor woorden is dat als je als Moslim "strijdt" voor gelijkheid, acceptatie en tolerantie terwijl je zelf dus een hele bevolkingsgroep op basis van 1 kenmerk naar de verdoemenis wil helpen.
Get woke, go broke!
pi_142356127
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 11:48 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Feit is natuurlijk wel dat het te achterlijk voor woorden is dat als je als Moslim "strijdt" voor gelijkheid, acceptatie en tolerantie terwijl je zelf dus een hele bevolkingsgroep op basis van 1 kenmerk naar de verdoemenis wil helpen.
Die hypocrisie is kenmerkend voor de mens. Of wil je stellen dat dit andersom niet gebeurd?
Allah Al Watan Al Malik
pi_142356132
quote:
1s.gif Op woensdag 16 juli 2014 11:23 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Er zijn al tal van liberale islamitische stromingen...
Waar dan?
De gemiddelde Islam gelovige is totaal in zichzelf gekeerd. De buitenwereld absorbeert hij via de media uit zijn eigen land. En de dag tot dag besognes beslaan vooral het leven volgens de regeltjes van de koran. Als er twee bandieten worden neergeschoten door de vrouw van een juwelier, bestaat het hen hierover bij mij hun beklag te doen, zonder zich te verdiepen in de toedracht...
I´m back.
  woensdag 16 juli 2014 @ 11:51:00 #225
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_142356157
quote:
5s.gif Op woensdag 16 juli 2014 11:49 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Die hypocrisie is kenmerkend voor de mens. Of wil je stellen dat dit andersom niet gebeurd?
Nee, maar op deze manier komen we er nooit uit. En ik vind het jammer dat homo-tolerantie gewoon niet bespreekbaar is.
Get woke, go broke!
pi_142356167
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 11:50 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Waar dan?
De gemiddelde Islam gelovige is totaal in zichzelf gekeerd. De buitenwereld absorbeert hij via de media uit zijn eigen land. En de dag tot dag besognes beslaan vooral het leven volgens de regeltjes van de koran. Als er twee bandieten worden neergeschoten door de vrouw van een juwelier, bestaat het hen hierover bij mij hun beklag te doen, zonder zich te verdiepen in de toedracht...
De gemiddelde moslim staat midden in de maatschappij.
Allah Al Watan Al Malik
pi_142356181
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 11:48 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Nu doe je net alsof er zoiets bestaat als de perfecte mens wiens gedrag aansluit bij de waarden die hij zegt uit te dragen.

Tikkeltje naïef, niet?

Je hebt zelfverklaarde linksmensen die de grootste graaiers zijn en keiharde VVD'ers die plots voor overheidsinterventie zijn als het hen uitkomt. Dat is menselijk.
pi_142356233
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 11:51 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Nee, maar op deze manier komen we er nooit uit. En ik vind het jammer dat homo-tolerantie gewoon niet bespreekbaar is.
Er wordt binnen een deel van de gemeenschap op eenzelfde manier krampachtig over gesproken als over moslims binnen een deel van de autochtone gemeenschap. Het is triest en inderdaad op zo'n manier komen we er niet uit. De wens is om elkaar te beschimpen, allerlei mythes over elkaar te vertellen en er dan vervolgens heilig in geloven dat de ander het uiterst slechte is. Ik heb alleen al op Fok zoveel pogingen gedaan, gedurende de elf jaar dat ik hier zit, om enigszins begrip te creëren of enige vorm van toenadering / respect / fatsoenlijke discussie over de delicate onderwerpen. Maar dat is gewoonweg onmogelijk.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 16 juli 2014 @ 11:54:20 #229
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_142356255
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 11:51 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nu doe je net alsof er zoiets bestaat als de perfecte mens wiens gedrag aansluit bij de waarden die hij zegt uit te dragen.

Tikkeltje naïef, niet?

Je hebt zelfverklaarde linksmensen die de grootste graaiers zijn en keiharde VVD'ers die plots voor overheidsinterventie zijn als het hen uitkomt. Dat is menselijk.
Niets naiefs aan. Feit is dat niet-moslims iig soms nog eens te overtuigen zijn van ongelijk. Moslims kunnen hun ongelijk niet toegeven want hun gelijk staat in de koran.

Dat is wel heel erg lastig compromissen sluiten als er 0,0 medewerking van 1 kant is.
Get woke, go broke!
  woensdag 16 juli 2014 @ 11:54:21 #230
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_142356256
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 11:46 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Tokkies die werkelijk problemen hebben met homo's wonen toch vaak in gebieden waar de kerk nog wel wat invloed hebben, ook al zal het gros niet naar de kerk gaan.

Zelfs de tokkies in steden hebben over het algemeen minder moeite met homo's dan er buiten is mijn ervaring.

Wellicht heeft het "onbekend is onbemind" er ook mee te maken, maar de manier dat religie buiten dit soort obsessieve negatieve gevoelens wordt geplaatst is in mijn ogen te makkelijk.
pi_142356302
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 11:54 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Niets naiefs aan. Feit is dat niet-moslims iig soms nog eens te overtuigen zijn van ongelijk. Moslims kunnen hun ongelijk niet toegeven want hun gelijk staat in de koran.
'Nog eens' als in zeer zelden. Neem FOK! Hoe vaak gebeurt het nou dat iemand daadwerkelijk zijn mening herziet omdat hij of zij onder de tafel wordt geluld in een discussie. Heilig overtuigd zijn van je eigen gelijk is iets menselijks.
pi_142356313
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 11:50 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Waar dan?
Wat heeft het kijken van televisie en regels volgen van de koran met het al dan niet liberaal zijn te maken?
  woensdag 16 juli 2014 @ 11:56:22 #233
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_142356316
quote:
2s.gif Op woensdag 16 juli 2014 11:54 schreef Semisane het volgende:

[..]

Tokkies die werkelijk problemen hebben met homo's wonen toch vaak in gebieden waar de kerk nog wel wat invloed hebben, ook al zal het gros niet naar de kerk gaan.

Zelfs de tokkies in steden hebben over het algemeen minder moeite met homo's dan er buiten is mijn ervaring.

Wellicht heeft het "onbekend is onbemind" er ook mee te maken, maar de manier dat religie buiten dit soort obsessieve negatieve gevoelens wordt geplaatst is in mijn ogen te makkelijk.
Maar zelfs tokkies kunnen na kennismaking nog wel eens denken, ach eigenlijk valt die nicht wel mee, laat hem maar lekker.

Een Moslim kan niet zelf ff de beslissing om homo's te tolereren los van de moskee.
Get woke, go broke!
pi_142356343
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 11:54 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Dat is wel heel erg lastig compromissen sluiten als er 0,0 medewerking van 1 kant is.
Inderdaad. De Islam is een achterlijke cultuur, de Islam staat voor terreur, dood en verderf. De Islam vertelt je ongelovigen te moeten haten (altijd en overal). Komt er hier een moslim, die weerspreekt dat - die stelt dat het niet het geval is , die stelt dat dit inderdaad de retoriek van radicalen is.

Deze moslim wordt vervolgens beticht van taqqiya, van 'het niet zijn ongelijk kunnen toegeven'. Probeer maar eens een fatsoenlijke discussie te voeren.
Allah Al Watan Al Malik
pi_142356376
quote:
2s.gif Op woensdag 16 juli 2014 11:51 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

De gemiddelde moslim staat midden in de maatschappij.
Ja, als "midden in de maatschappij" betekent: de complottheorieën oplepelen, die ze door de eigen media voorgeschoteld krijgen, dan wel idd.
I´m back.
pi_142356385
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 11:56 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Maar zelfs tokkies kunnen na kennismaking nog wel eens denken, ach eigenlijk valt die nicht wel mee, laat hem maar lekker.

Een Moslim kan niet zelf ff de beslissing om homo's te tolereren los van de moskee.
Dit soort mythes. :r
Allah Al Watan Al Malik
pi_142356389
quote:
2s.gif Op woensdag 16 juli 2014 11:54 schreef Semisane het volgende:

[..]

Ik vind het tamelijk gezocht. Bovendien vind ik niet dat iemand homo's per se moet accepteren. Je mag best een hekel hebben aan homo's. Zolang je ze maar met rust laat.
pi_142356396
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 11:58 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, als "midden in de maatschappij" betekent: de complottheorieën oplepelen, die ze door de eigen media voorgeschoteld krijgen, dan wel idd.
Zo, dat is een zeer fantasierijke post. De protocollen van de Zion zijn er niets bij.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 16 juli 2014 @ 12:00:08 #239
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_142356417
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 11:58 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dit soort mythes. :r
Hoezo?

Dus als een moslim iets heeft van. nou die homo hiernaast is wel ok, laat ik hem eens meenemen naar een feestje ofzo, dat gaat prima?
Get woke, go broke!
pi_142356420
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 11:58 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dus mensen die in complottheorieën geloven zijn niet goed geïntegreerd ofzo? Of wat is precies je punt?
pi_142356431
quote:
14s.gif Op woensdag 16 juli 2014 11:59 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Zo, dat is een zeer fantasierijke post. De protocollen van de Zion zijn er niets bij.
Dit is weer een illustratie van de arrogante ontkenning. Ook kenmerkend.
I´m back.
  woensdag 16 juli 2014 @ 12:00:49 #242
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_142356432
quote:
2s.gif Op woensdag 16 juli 2014 11:47 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik ben er als moslim heilig van overtuigd dat dit niet het geval is. Getuige het feit dat ze hun religie louter zien als een alomvattende identiteit - een lege huls zeg maar.
Hun religie is een lege huls wellicht, maar ze worden vaak al jaren daarvoor geïndoctrineerd met de boodschappen vanuit die religie. Dat verdwijnt niet zomaar.

quote:
2s.gif Op woensdag 16 juli 2014 11:47 schreef Mutant01 het volgende:
Ik denk juist dat je naiviteit voor wat betreft de straatcriminelen (en dat zie ik wel vaker) ervoor zorgt dat het probleem alleen maar zal verergeren.
Ondanks mijn "naïviteit" heb ik nooit problemen meegemaakt of beter gezegd, ik ben niet zo naïef met dat soort gasten, maar dat wilt niet zeggen dat ik voorbij hun opvoeding en de van huis uit meegegeven religieuze boodschappen wil kijken.

Jij zal religie vast een prachtig instituut vinden, ik kijk daar toch iets anders tegen aan en zie de verstikkende en verziekte invloed ervan op het gedrag van mensen. Ik zie dat zelfs bij mensen waar ik anders geen enkel probleem mee heb.

quote:
2s.gif Op woensdag 16 juli 2014 11:47 schreef Mutant01 het volgende: Straattuig verveelt zich is uit op machogedrag en geldingsdrang. Als jij toevallig in een verkeerde outfit loopt en een verkeerde beweging maakt - is dat al voldoende reden voor hen om je aan te vallen. Als ze daarbij ook nog eens je zakken kunnen rollen zijn ze helemaal tevreden.
Dat wilt nog op geen enkele manier zeggen dat een deel van hun gedrag niet is of wordt beïnvloed door de religie waarmee ze zijn opgegroeid. Zoals ik al in een andere post aangaf, het ontkennen van die invloed is te makkelijk.
pi_142356435
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 12:00 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Hoezo?

Dus als een moslim iets heeft van. nou die homo hiernaast is wel ok, laat ik hem eens meenemen naar een feestje ofzo, dat gaat prima?
Is dit echt serieus een vraag? Of doe je nou net alsof?

Natuurlijk is dat prima, waarom niet. :')
Allah Al Watan Al Malik
pi_142356458
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 12:00 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dit is weer een illustratie van de arrogante ontkenning. Ook kenmerkend.
Het is nogal moeilijk om iets te ontkennen wat er niet is.
Allah Al Watan Al Malik
pi_142356466
De ironie. Klagen over dat homo's blindelings de koran volgen en geen ruimte laten voor eigen opinievorming om vervolgens zelf geen enkel onderscheid te maken tussen personen onderling. Iets wat minstens zo dogmatisch is.
  woensdag 16 juli 2014 @ 12:01:50 #246
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_142356469
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 12:00 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Is dit echt serieus een vraag? Of doe je nou net alsof?

Natuurlijk is dat prima, waarom niet. :')
Ik heb sterk mijn twijfels eerlijk gezegd.

Maar goed, jij bent hier de moslim.
Get woke, go broke!
pi_142356496
quote:
7s.gif Op woensdag 16 juli 2014 12:00 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dus mensen die in complottheorieën geloven zijn niet goed geïntegreerd ofzo? Of wat is precies je punt?
Het wereldbeeld, waardoor de gemiddelde moslim gevormd wordt, beïnvloedt hun houding tov de maatschappij, en die is er één van afwijzing. En daarmee beginnen een aantal problemen, zoals ook aangehaald in OP.
I´m back.
  woensdag 16 juli 2014 @ 12:04:12 #248
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_142356526
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 11:59 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik vind het tamelijk gezocht. Bovendien vind ik niet dat iemand homo's per se moet accepteren. Je mag best een hekel hebben aan homo's. Zolang je ze maar met rust laat.
Als je homo's met rust laat, dan heb je ze ook in een mate geaccepteerd. Ik vraag ook verder niet om meer dan enkel die basis acceptatie, enkel is dat voor sommige nog te veel gevraagd. En dan heb ik het echt niet enkel over moslims, christenen hebben er ook een handje van.

Tokkies zeggen inderdaad vaak dat ze een hekel aan homo's hebben, maar zijn er lang niet zo obsessief mee bezig als sommige religieuze mensen of mensen die flink zijn geïndoctrineerd door religie in hun leven.
pi_142356553
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 12:02 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Het wereldbeeld, waardoor de gemiddelde moslim gevormd wordt, beïnvloedt hun houding tov de maatschappij, en die is er één van afwijzing. En daarmee beginnen een aantal problemen, zoals ook aangehaald in OP.
Dus in complottheorieën geloven betekent dat je niet goed geïntegreerd bent ofzo? Want dat wereldbeeld bepaalt immers je houding t.o.v. de maatschappij.
pi_142356577
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 10:15 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Waarom pleit je dan zelf altijd zo fanatiek voor afbraak van die beschaving?
pi_142356595
quote:
2s.gif Op woensdag 16 juli 2014 12:00 schreef Semisane het volgende:
Hun religie is een lege huls wellicht, maar ze worden vaak al jaren daarvoor geïndoctrineerd met de boodschappen vanuit die religie. Dat verdwijnt niet zomaar.
Allereerst krijgen de jongeren eigenlijk helemaal niet zoveel mee van hun religie. Des te meer van hun cultuur. Vraag bijvoorbeeld eens aan de doorsnee Marokkaanse jongere of hij Arabisch spreekt, de taal van de Koran. Los daarvan betreft homoseksualiteit een taboe-onderwerp. Daar zal nooit over gesproken worden, niet negatief, niet positief. Dat komt gewoon nooit aan bod.

quote:
Ondanks mijn "naïviteit" heb ik nooit problemen meegemaakt of beter gezegd, ik ben niet zo naïef met dat soort gasten, maar dat wilt niet zeggen dat ik voorbij hun opvoeding en de van huis uit meegegeven religieuze boodschappen wil kijken.
Deze alinea begrijp ik niet.

quote:
Jij zal religie vast een prachtig instituut vinden, ik kijk daar toch iets anders tegen aan en zie de verstikkende en verziekte invloed ervan op het gedrag van mensen. Ik zie dat zelfs bij mensen waar ik anders geen enkel probleem mee heb.
Ik bedoel het niet respectloos, maar dan heb jij wel een probleem. Er is dus kennelijk sprake van een volledige intolerantie jegens religie, dat kan en mag - maar dat de mens verschillend is en zich verschillend zal gedragen is een gegeven. Het beste is er dan om maar mee te leren leven. Nu klink je als een soort van geobsedeerd door de religieuze perceptie van anderen.

quote:
Dat wilt nog op geen enkele manier zeggen dat een deel van hun gedrag niet is of wordt beïnvloed door de religie waarmee ze zijn opgegroeid. Zoals ik al in een andere post aangaf, het ontkennen van die invloed is te makkelijk.
Dag mag je vinden, ik spreek echter vanuit kennis uit de praktijk. Ik zal niet generaliseren door te stellen dat het nooit vanuit religie beïnvloed zal zijn. Maar ik durf wel keihard te stellen dat dit in de overgrote meerderheid van de aanvallen zeer zeker niet het geval is.
Allah Al Watan Al Malik
pi_142356608
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 12:01 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ik heb sterk mijn twijfels eerlijk gezegd.

Maar goed, jij bent hier de moslim.
Er zijn genoeg andere moslims op FOK waar je het ook aan kan vragen.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 16 juli 2014 @ 12:07:37 #253
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_142356610
quote:
7s.gif Op woensdag 16 juli 2014 12:06 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Waarom pleit je dan zelf altijd zo fanatiek voor afbraak van die beschaving?
Nee, ik pleit voor een aanpassing van onze samenleving noodzakelijk door verhardende elementen erin.
Get woke, go broke!
pi_142356626
quote:

[..]

Parasieten die leven op hun gastheer maar die tegelijk vergiftigen. Zo ongelooflijk dom. De hand die je voedt afhakken.. en dan janken dat je niet meer gevoed wordt.
pi_142356628
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 12:07 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Nee, ik pleit voor een aanpassing van onze samenleving noodzakelijk door verhardende elementen erin.
Je uitspraken en taalgebruik hier wijzen een andere kant op. Dat is gewoon op naar een achterlijke maatschappij zonder al te veel beschaving als het aan jou ligt...
  woensdag 16 juli 2014 @ 12:08:31 #256
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_142356632
quote:
14s.gif Op woensdag 16 juli 2014 12:07 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Er zijn genoeg andere moslims op FOK waar je het ook aan kan vragen.
Wellicht :).

Maar het verhaal dat je op een islamitsch feest gewoon met een nicht binnen kan lopen verbaast me oprecht.
Get woke, go broke!
pi_142356638
quote:
2s.gif Op woensdag 16 juli 2014 12:04 schreef Semisane het volgende:

[..]

Als je homo's met rust laat, dan heb je ze ook in een mate geaccepteerd. Ik vraag ook verder niet om meer dan enkel die basis acceptatie, enkel is dat voor sommige nog te veel gevraagd. En dan heb ik het echt niet enkel over moslims, christenen hebben er ook een handje van.

Tokkies zeggen inderdaad vaak dat ze een hekel aan homo's hebben, maar zijn er lang niet zo obsessief mee bezig als sommige religieuze mensen of mensen die flink zijn geïndoctrineerd door religie in hun leven.
Volgens mij laat het gros homo's ook gewoon met rust. Het aantal geweldincidenten ligt, meen ik, iets boven de honderd. Natuurlijk, elk incident is er een teveel, maar we moeten niet doen alsof religieuzen dagelijks potenram-kruistochten ondernemen.

Verder zie ik niet waarom het een probleem als mensen homo's haten of wanneer ze gemene stukjes schrijven over homo's.

Zat mensen die het niet hebben op een bepaalde bevolkingsgroep. Dat houd je toch niet tegen.
pi_142356649
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 12:08 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Parasieten die leven op hun gastheer maar die tegelijk vergiftigen. Zo ongelooflijk dom. De hand die je voedt afhakken.. en dan janken dat je niet meer gevoed wordt.
Een marokko.nl opmerking is er niets bij.
Allah Al Watan Al Malik
pi_142356651
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 12:08 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Juist.
  woensdag 16 juli 2014 @ 12:09:11 #260
104871 remlof
Europees federalist
pi_142356661
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 12:07 schreef HeatWave het volgende:

[..]

En denk je dat dat een leefbaarder samenleving oplevert?
pi_142356665
quote:
10s.gif Op woensdag 16 juli 2014 12:08 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Je uitspraken en taalgebruik hier wijzen een andere kant op. Dat is gewoon op naar een achterlijke maatschappij zonder al te veel beschaving als het aan jou ligt...
Nou nee dat doen ze helemaal niet. Je kop in het zand steken en net doen of er niets gebeurd wel.
  woensdag 16 juli 2014 @ 12:09:42 #262
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_142356683
quote:
7s.gif Op woensdag 16 juli 2014 12:09 schreef remlof het volgende:

[..]

En denk je dat dat een leefbaarder samenleving oplevert?
Ja, mits goed uitgevoerd wel.
Get woke, go broke!
pi_142356689
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 12:09 schreef ReplaR het volgende:

[..]

Nou nee dat doen ze helemaal niet. Je kop in het zand steken en net doen of er niets gebeurd wel.
Jij pleit toch ook vrij fanatiek voor het afbreken van onze beschaving?
pi_142356694
quote:
14s.gif Op woensdag 16 juli 2014 12:08 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Een marokko.nl opmerking is er niets bij.
quote:
En ik hoop dat de moslims eindelijk wakker worden uit die diepe coma en we voorgoed massaal vertrekken uit dit verdorven land waarna Allaah het in 1 keer onder water laat verdwijnen in sha Allaah...
Oh nee?
pi_142356697
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 12:08 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Maar het verhaal dat je op een islamitsch feest gewoon met een nicht binnen kan lopen verbaast me oprecht.
Goh, het zijn net mensen. Ooit wel eens een islamitisch land bezocht?

Ik kan je verklappen dat die mensen niet allemaal leven naar de vooroordelen die wij hen toedichten.
pi_142356710
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 12:08 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Zoveel islamitische feesten zijn er niet hoor. Er hooguit één noemenswaardige en dat is het suikerfeest. Ik zie niet in waarom dat niet zou kunnen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_142356722
quote:
10s.gif Op woensdag 16 juli 2014 12:08 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Achterlijke maatschappij en islam.

Interessant.
pi_142356735
quote:
2s.gif Op woensdag 16 juli 2014 12:09 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Jij pleit toch ook vrij fanatiek voor het afbreken van onze beschaving?
Ik stop mijn kop niet in het zand zoals jij doet.
  woensdag 16 juli 2014 @ 12:11:15 #269
104871 remlof
Europees federalist
pi_142356736
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 12:09 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ja, mits goed uitgevoerd wel.
Dat denk ik niet als je vrijheden gaat inperken. Zeker niet als je dat doet op basis van afkomst en/of geloof.
pi_142356738
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 12:10 schreef ReplaR het volgende:

[..]

[..]

Oh nee?
Zelfde strekking me dunkt. Of vind je het een erger omdat het betrekking heeft op jezelf?
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 16 juli 2014 @ 12:11:22 #271
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_142356741
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 12:10 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Goh, het zijn net mensen. Ooit wel eens een islamitisch land bezocht?

Ik kan je verklappen dat die mensen niet allemaal leven naar de vooroordelen die wij hen toedichten.
ja, tunesie, 6 dagen lang moslims van mijn vriendin moeten aftrekken :').

Eens, nooit meer.
Get woke, go broke!
  woensdag 16 juli 2014 @ 12:12:08 #272
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_142356760
quote:
7s.gif Op woensdag 16 juli 2014 12:11 schreef remlof het volgende:

[..]

Dat denk ik niet als je vrijheden gaat inperken. Zeker niet als je dat doet op basis van afkomst en/of geloof.
Dat doen we nu al maar inefficient en willekeurig. Afkomst en geloof zal altijd beschermd blijven in de grondwet, daar maak ik me niet druk om.
Get woke, go broke!
pi_142356768
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 12:11 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Eens, nooit meer.
Ja, het zijn aso's. Vooral in toeristische gebieden. Maar dat is niet echt een punt dat ik wilde maken, of wel dan?
pi_142356769
quote:

[..]

Eens, nooit meer.
Dat kun je ook anders lezen...
pi_142356783
quote:
5s.gif Op woensdag 16 juli 2014 12:11 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Zelfde strekking me dunkt. Of vind je het een erger omdat het betrekking heeft op jezelf?
Zelfde strekking, net zei je nog dat marokko.nl er niets bij is.
pi_142356791
quote:

[..]

Eens, nooit meer.
Dat is doorgaans een kenmerk van toerisme in ontwikkelingslanden.
Allah Al Watan Al Malik
pi_142356803
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 12:12 schreef ReplaR het volgende:

[..]

Zelfde strekking, net zei je nog dat marokko.nl er niets bij is.
Bij wijze van he. Maar ik ben al blij genoeg dat Ouder1 weer mijn eerdere punt bewijst.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 16 juli 2014 @ 12:13:39 #278
104871 remlof
Europees federalist
pi_142356811
quote:

[..]

Eens, nooit meer.
Je moest moslims tot een orgasme brengen van je vriendin? Tsk, maar daar zou ik dan toch vooral m'n vriendin op aanspreken.
pi_142356837
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 12:12 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Dat doen we nu al maar inefficient en willekeurig. Afkomst en geloof zal altijd beschermd blijven in de grondwet, daar maak ik me niet druk om.
Probleem is dat vooral 1 geloof behoorlijk veel moord en brand roept / aandacht vraagt en in dit land met zachte hand wordt beschermd.
pi_142356841
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 12:08 schreef KoosVogels het volgende:
Verder zie ik niet waarom het een probleem als mensen homo's haten of wanneer ze gemene stukjes schrijven over homo's.
Wanneer is het wel een probleem? Als je zwart bent? Als je vrouw bent? Als je Duits bent? Als je moslim bent? Ben even benieuwd waar jouw grens hiervoor ligt.
  woensdag 16 juli 2014 @ 12:14:51 #281
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_142356852
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 12:12 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ja, het zijn aso's. Vooral in toeristische gebieden. Maar dat is niet echt een punt dat ik wilde maken, of wel dan?
Jij vroeg iets, ik gaf antwoord. En nee, we zijn niet eens in de hele toeristische gedeelten gebleven, zijn 1600 km met de auto het hele land door geweest.
Get woke, go broke!
pi_142356862
quote:
7s.gif Op woensdag 16 juli 2014 12:14 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Wanneer is het wel een probleem? Als je zwart bent? Als je vrouw bent? Als je Duits bent? Als je moslim bent? Ben even benieuwd waar jouw grens hiervoor ligt.
Koos kent geen grenzen.
  woensdag 16 juli 2014 @ 12:15:13 #283
104871 remlof
Europees federalist
pi_142356865
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 12:12 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Hoe wou jij onze samenleving dan aanpassen?
  woensdag 16 juli 2014 @ 12:16:29 #284
306109 francoisdublanc
pi_142356899
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 12:08 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Volgens mij laat het gros homo's ook gewoon met rust. Het aantal geweldincidenten ligt, meen ik, iets boven de honderd. Natuurlijk, elk incident is er een teveel, maar we moeten niet doen alsof religieuzen dagelijks potenram-kruistochten ondernemen.

Zat mensen die het niet hebben op een bepaalde bevolkingsgroep. Dat houd je toch niet tegen.
Waarom is dat geen probleem? Er is geen enkele legitieme reden om kritiek te hebben op homo's volgens o ze cultuur. Als je daar problemen mee hebt moet je je mond maar houden want dat verandert niet.
pi_142356902
quote:
7s.gif Op woensdag 16 juli 2014 12:14 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Het is een probleem als er mythes verkondigd worden, met als doel tweedracht te zaaien.
Allah Al Watan Al Malik
pi_142356903
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 12:10 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Achterlijke maatschappij en islam.

Interessant.
Ja, waarom zou je je eigen maatschappij achterlijker en onbeschaafder maken in reactie op de Islam? Men verdedigt hier nu fanatiek kledingwetten en dat soort onzin. Dat is toch compleet stupide? Wij zijn als westerse beschaving toch veel sterker dan dat :)
pi_142356918
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 12:11 schreef ReplaR het volgende:

[..]

Ik stop mijn kop niet in het zand zoals jij doet.
Nee, je pleit voor het afbreken van onze beschaving vanuit een of andere onbestemde angst.
pi_142356969
quote:
7s.gif Op woensdag 16 juli 2014 12:05 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dus in complottheorieën geloven betekent dat je niet goed geïntegreerd bent ofzo? Want dat wereldbeeld bepaalt immers je houding t.o.v. de maatschappij.
Een houding van afwijzing en soms zelfs van vijandigheid tov de maatschappij waarin ze leven.
I´m back.
pi_142356980
quote:
2s.gif Op woensdag 16 juli 2014 12:16 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Nee, je pleit voor het afbreken van onze beschaving vanuit een of andere onbestemde angst.
Ik wil de maatschappij niet afbreken, ik wil hem behouden van radicale religieuze elementen.
En het is ook geen angst, het is ervaring na meer dan 35 jaar tussen vele moslims geleefd te hebben.
pi_142357031
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 12:18 schreef ReplaR het volgende:

[..]

Ik wil de maatschappij niet afbreken, ik wil hem behouden van radicale religieuze elementen.
En het is ook geen angst, het is ervaring na meer dan 35 jaar tussen vele moslims geleefd te hebben.
je uitspraken doen anders vermoeden :).
pi_142357084
quote:
7s.gif Op woensdag 16 juli 2014 12:20 schreef 99.999 het volgende:

[..]

je uitspraken doen anders vermoeden :).
In jouw hoofd ja, niet voor iedereen. Vergeet dat niet.
pi_142357087
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 12:18 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Een houding van afwijzing en soms zelfs van vijandigheid tov de maatschappij waarin ze leven.
Ingegeven door complottheorieën door buitenlandse media. Zoiets. Ah oké, nou je hebt die verdomde moslims door hoor. Feitelijk zijn moslims de 5e colonne, gestuurd door Saoedi Arabië.
Allah Al Watan Al Malik
pi_142357219
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 12:16 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Het is een probleem als er mythes verkondigd worden, met als doel tweedracht te zaaien.
Zoals vooral veel gesjeesde islamitische groeperingen de laatste jaren doen?
pi_142357248
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 12:26 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Zoals vooral veel gesjeesde islamitische groeperingen de laatste jaren doen?
Ook inderdaad. Maar het zou je sieren hand in eigen boezem te steken.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 16 juli 2014 @ 12:27:23 #295
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_142357263
Alle moslims zijn potenrammers. Alle moslims zijn crimineel. Alle moslims zijn Uitkeringtrekkers. Alle moslims zijn tegen het westen. Alle moslims zijn voor sharia. Alle moslims willen andersgelovigen vermoorden.
  woensdag 16 juli 2014 @ 12:27:58 #296
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_142357285
Godverdomme wat een onzin.
  woensdag 16 juli 2014 @ 12:28:25 #297
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_142357300
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 12:27 schreef betyar het volgende:
Alle moslims zijn potenrammers. Alle moslims zijn crimineel. Alle moslims zijn Uitkeringtrekkers. Alle moslims zijn tegen het westen. Alle moslims zijn voor sharia. Alle moslims willen andersgelovigen vermoorden.
Alle kazen zijn racistisch, alle kazen zijn ongelovige honden, alle kazen zijn kil en zakelijk, alle kazen zijn gierig, alle kazen zijn ongastvrij.

Je punt?
Get woke, go broke!
  woensdag 16 juli 2014 @ 12:28:54 #298
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_142357323
En het gros van nws is erger dan een radicale moslim.
pi_142357345
quote:
14s.gif Op woensdag 16 juli 2014 12:27 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ook inderdaad. Maar het zou je sieren hand in eigen boezem te steken.
Dat doe ik ook wel hoor.,

Alleen heeft de wereld van de eerstgenoemde gesjeesde groeperingen veel meer last / te vrezen dan van criticasters tegen de islam.
pi_142357355
foutje
  woensdag 16 juli 2014 @ 12:30:15 #301
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_142357371
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 12:28 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Alle kazen zijn racistisch, alle kazen zijn ongelovige honden, alle kazen zijn kil en zakelijk, alle kazen zijn gierig, alle kazen zijn ongastvrij.

Je punt?
Stoppen met generaliseren, maakt het land wat leefbaarder.
  woensdag 16 juli 2014 @ 12:30:45 #302
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_142357382
quote:
0s.gif Op woensdag 16 juli 2014 12:28 schreef betyar het volgende:
En het gros van nws is erger dan een radicale moslim.
Op papier alleen. Ik heb nog geen FOK!ker op een anti-moslimreis naar Duitsland gezien.
Get woke, go broke!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')