Zo zeg, als je daar zelfs een grafiek van bijhoudt!quote:Op maandag 28 juli 2014 19:48 schreef SeLang het volgende:
[ afbeelding ]
De scherpe dalingen in de grafiek zijn het gevolg van lange reizen met veel lichaamsbeweging
Had ik ooit ook. Erg grappig om daar een 'berg' in te zien (zwangerschap). Ben er uiteindelijk mee gestopt toen mijn gewicht weer stabiel was.quote:Op maandag 28 juli 2014 22:41 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Zo zeg, als je daar zelfs een grafiek van bijhoudt!
Post ook even een grafiek van je lengte voor de duidelijkheidquote:Op maandag 28 juli 2014 19:48 schreef SeLang het volgende:
[ afbeelding ]
De scherpe dalingen in de grafiek zijn het gevolg van lange reizen met veel lichaamsbeweging
Niet nodig, die is al decennialang constantquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 11:38 schreef Dven het volgende:
[..]
Post ook even een grafiek van je lengte voor de duidelijkheid
Nice.quote:
niet iedereen kan een sixpackquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 16:29 schreef titel het volgende:
Man 45 jaar
1.89
89 kg
Nog 2 kg afvallen en dan hoop ik een 6-pack te hebben i.p.v. een 4 pack
Ik heb al eens een sixpack gehad, de vraag is alleen of 2kg genoeg is.quote:
Dat soort trainingen bestaan helaas niet.quote:Op donderdag 24 juli 2014 15:27 schreef PeterRusso het volgende:
Ik merk trouwens dat ik rondom mijn onderbuik wat teveel vet heb zitten. De rest van m'n lichaam is eigenlijk prima. Zijn er manieren waarop je ervoor kunt zorgen dat het vet op je buik kan verdwijnen door middel van speciale training ofzo?
Ik wil niet afvallen, want ik weeg maar 74 kilo, maar juist dat stoort me.
Ik zit precies tussen 1,80 en 1,85 m in en toen ik 78 kg woog liep mijn moeder te zeiken dat ik moest afslankenquote:Op zondag 10 augustus 2014 23:38 schreef Geralt het volgende:
Ergens rond de 1,80 of 1,85 ofzo.
37 jaar.
Zal iets van 70 of 75 kg max zijn denk ik.
Altijd al een magere schremmel geweest.
De gemiddelde tour-de-france-renner weegt minstens 10 kg minder bij die lengte. Maar goed, die zullen dan ook wel niet zo getrained als jij zijnquote:Op zondag 10 augustus 2014 23:34 schreef Nightwish_1990 het volgende:
1 meter 79 en 85 kilo spiermassa door mountainbiken
voor 1 jaar terug woog ik nog 73 kilo
Met mountainbiken train je ook andere spieren erbij...quote:Op zondag 10 augustus 2014 23:52 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
De gemiddelde tour-de-france-renner weegt minstens 10 kg minder bij die lengte. Maar goed, die zullen dan ook wel niet zo getrained als jij zijn
Onmogelijk.quote:Op zondag 10 augustus 2014 23:34 schreef Nightwish_1990 het volgende:
1 meter 79 en 85 kilo spiermassa door mountainbiken
voor 1 jaar terug woog ik nog 73 kilo
quote:Op zondag 10 augustus 2014 23:38 schreef Angel-Joy het volgende:
Grappig om te lezen van sommige fokkers
17 jaar, 50 kg en 1.58
Ben er blij mee, is mijn ideale gewicht voor mezelf
Wielrennen is niet hetzelfde als mountainbiken. Mountainbiken is veel meer intervaltraining.quote:Op zondag 10 augustus 2014 23:52 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
De gemiddelde tour-de-france-renner weegt minstens 10 kg minder bij die lengte. Maar goed, die zullen dan ook wel niet zo getrained als jij zijn
De gemiddelde tour de france renner ziet eruit alsof ie te weinig te eten krijgt....quote:Op zondag 10 augustus 2014 23:52 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Ja, en je buikspieren zeker met flink veel pils?quote:Op zondag 10 augustus 2014 23:54 schreef Nightwish_1990 het volgende:
[..]
Met mountainbiken train je ook andere spieren erbij...
tuurlijk train je ook je heupspieren en knie en kuitspieren...
maar ook je schouders armen en zelfs borstspieren...
De BMI is oorspronkelijk bedoeld om statistieken over grote groepen mensen te berekenen, niet om te bepalen of een individu te zwaar of te licht is.quote:Op maandag 11 augustus 2014 16:17 schreef TheMechanic het volgende:
Ik vind dat we allemaal minder moeten kijken naar BMI.
Het is een goede maatstaf, maar niet bij iedereen van juiste toepassing.
Vetpercentage zegt veel meer
Maar toch ken ik veel, maar dan ook echt veel mensen die BMI zien als een ideale maatstaf. Wanneer hun BMI niet klopt nemen ze meteen aan dat ze te dik zijn, terwijl er meerdere factoren meespelen. Voornamelijk vrouwen die erg kijken naar BMI overigens.quote:Op maandag 11 augustus 2014 16:19 schreef gewoonmeppen het volgende:
De BMI is oorspronkelijk bedoeld om statistieken over grote groepen mensen te berekenen, niet om te bepalen of een individu te zwaar of te licht is.
quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 16:13 schreef Niene het volgende:
Vrouw
1m75
begin 60 kg (weet het niet precies)
21 jaar
Veel afgevallen in 1 jaarquote:Op maandag 11 augustus 2014 16:19 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ja, en je buikspieren zeker met flink veel pils?
25 jaar
1.86
78/79 kg.
Jaar terug was ik zeker 15 kg zwaarder. Komt door het wielrennen
Valt ook niet tegen te eten zoveel beweging. Bovendien is extra massa alleen maar nadelig bergop.quote:Op maandag 11 augustus 2014 10:30 schreef Buurpoes het volgende:
[..]
De gemiddelde tour de france renner ziet eruit alsof ie te weinig te eten krijgt....
Ben er ook door geobserdeerd...quote:Op maandag 11 augustus 2014 10:27 schreef the85mc het volgende:
[..]
Wielrennen is niet hetzelfde als mountainbiken. Mountainbiken is veel meer intervaltraining.
Maar 10 kg spieren erbij in een jaar door mtben kan ik me niet voorstellen.
Vind het zelf ook wel prima, niet zo veel vetjesquote:
Snap ik. Dan doe je waarschijnlijk niet aan fitness maar aan teamsport ofzo?quote:Op maandag 11 augustus 2014 23:24 schreef Niene het volgende:
[..]
Vind het zelf ook wel prima, niet zo veel vetjes
Doe ook wel veel aan sport, maar niet voor m'n figuur, juist omdat ik het leuk vind.
Ik zit dit jaar op 322 uur trainen. Dat is bijna anderhalf uur per dag. En dat is veel.quote:Op maandag 11 augustus 2014 20:03 schreef Nightwish_1990 het volgende:
[..]
Ben er ook door geobserdeerd...
als ik vrij ben drink ik niet eerst wat, Dan stap ik meteen op de bike
Zit denk ik op de 3 uur per dag 5 dagen in de week
Stoer man, alleen 12 kilo spiermassa door mtb-en is de grootste bullshit die ik heb gehoord hier. Dat lukt de meeste niet eens in de sportschool, terwijl je daar intensiever ELKE spiergroep pakt.quote:Op maandag 11 augustus 2014 20:03 schreef Nightwish_1990 het volgende:
[..]
Ik heb een eigen paard, dus rij een aantal dagen in de week en op dit moment doe ik er nog hardlopen bij, maar dat wil ik binnenkort vervangen door samen te gaan mountainbiken met mijn vriend.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 07:58 schreef PeterRusso het volgende:
[..]
Snap ik. Dan doe je waarschijnlijk niet aan fitness maar aan teamsport ofzo?
15 kg spier in een jaar kan gewoonweg niet, tenzij je hormonen/anabolen gebruikt. Ik ben zelf ook behoorlijk fanatiek mountainbiker en ik doe erbij aan krachttraining. Vooral door krachttraining ben ik veel sterker geworden, en van mtben krijg ik meer uithoudingsvermogen.quote:Op maandag 11 augustus 2014 20:03 schreef Nightwish_1990 het volgende:
[..]
Lang valt wel mee, en dun ookquote:
Ook primaquote:Op dinsdag 12 augustus 2014 19:02 schreef Njosnavelin het volgende:
Lang valt wel mee, en dun ookgewoon normaal. Ik probeer het zo te houden.
quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 12:41 schreef artelligence het volgende:
Man, 42 jaar, 1.66m, 123kg, vet% 36
klein neuksletje...topquote:Op zondag 10 augustus 2014 23:38 schreef Angel-Joy het volgende:
Grappig om te lezen van sommige fokkers
17 jaar, 50 kg en 1.58
Ben er blij mee, is mijn ideale gewicht voor mezelf
Wel echt lichtquote:Op woensdag 13 augustus 2014 22:46 schreef givemenovacaine het volgende:
18 jaar, 1m59 en 51kgiets zwaarder dan ik zou willen, maar op zich best normaal
Ze is ook nogal klein, he?quote:
Klein ook inderdaad!quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 13:55 schreef Eleiko het volgende:
Ze is ook nogal klein, he?
Maar idd: licht.
Leuk! Ik heb 2 jaar eerstejaars licht gecoachtquote:Op woensdag 17 september 2014 14:56 schreef Squalus het volgende:
Man, 19 jaar
183 cm en 74.5 kilo
Er moeten nog 2 kilootjes af, want ik wil gaan wedstrijdroeien (mannen licht)
Waarom moet je daarvoor kilo's kwijtraken?quote:Op woensdag 17 september 2014 14:57 schreef La_Tramposa het volgende:
Leuk! Ik heb 2 jaar eerstejaars licht gecoacht Maak je over die kgs nu nog maar niet te druk, je coach zal je wel gaan vertellen wanneer je moet gaan afvallen en hoeveel.
Er zijn 2 categorie, de open categorie en licht. Voor licht moet het ploeggemiddelde 70kg zijn en individueel mag je maximaal 72,5kg wegen. Voor elke wedstrijd moet je inwegen, net als bij bijvoorbeeld boksen of judo.quote:Op woensdag 17 september 2014 15:00 schreef TheMechanic het volgende:
[..]
Waarom moet je daarvoor kilo's kwijtraken?
Sorry, heb weinig verstand van deze tak van sport!
Maar als je boven de 1.80 bent kun je toch beter gewoon aankomen en gaan voor de open categorie, of heeft de lichte meer voordelen?quote:Op woensdag 17 september 2014 15:03 schreef La_Tramposa het volgende:
Er zijn 2 categorie, de open categorie en licht. Voor licht moet het ploeggemiddelde 70kg zijn en individueel mag je maximaal 72,5kg wegen. Voor elke wedstrijd moet je inwegen, net als bij bijvoorbeeld boksen of judo.
De gemiddelde lichte roeier is zo'n 185-190, de gemiddelde open/zware roeier zo'n 195/200cm.quote:Op woensdag 17 september 2014 15:09 schreef TheMechanic het volgende:
[..]
Maar als je boven de 1.80 bent kun je toch beter gewoon aankomen en gaan voor de open categorie, of heeft de lichte meer voordelen?
Dus stel, ik wil gaan roeien. Ik ben 1.86 en zal nooit van mijn leven onder de 75 kilo kunnen wegen. Wat danquote:Op woensdag 17 september 2014 15:11 schreef La_Tramposa het volgende:
De gemiddelde lichte roeier is zo'n 185-190, de gemiddelde open/zware roeier zo'n 195/200cm.Je wilt zo lang mogelijke roeiers hebben want die maken langere halen en daar gaat de boot snel van Dus de roeiers zijn erg afgetraind.
Dit gaat over wedstrijdroeien, de intensieve tak van de sport. Je hebt ook competitieroeien, daar worden geen eisen gesteld, maar dit is over het algemeen minder intensief.quote:Op woensdag 17 september 2014 15:14 schreef TheMechanic het volgende:
[..]
Dus stel, ik wil gaan roeien. Ik ben 1.86 en zal nooit van mijn leven onder de 75 kilo kunnen wegen. Wat dan
Je gaat gewoon roeien, ofwel puur voor de lol, dan maakt gewicht en lengte uberhaupt niet uit. Pas als je wilt gaan wedstrijdroeien (in het eerste jaar 6-7 keer per week trainen), wordt er naar je lengte, gewicht en vetpercentage gekeken en wordt er samen met jou en de coaches gekeken bij welke groep je het beste past. Maar om ingeselecteerd te worden moet je eerst laten zien dat je er vol voor gaat en dat je sterk bent, daarna is gewicht pas een item. Sowieso zijn er altijd uitzonderingen; als jij als gast van 1.86 al die langere gasten eruit roeit, kun je best zwaar roeien.quote:Op woensdag 17 september 2014 15:14 schreef TheMechanic het volgende:
[..]
Dus stel, ik wil gaan roeien. Ik ben 1.86 en zal nooit van mijn leven onder de 75 kilo kunnen wegen. Wat dan
2 maandjes verder, nu 82kgquote:Op maandag 21 juli 2014 14:04 schreef matthijst het volgende:
1,87 en 87kg. Was twee maand terug nog 96, doel is 80.
Klinkt goed! Welke club?quote:Op woensdag 17 september 2014 14:57 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Leuk! Ik heb 2 jaar eerstejaars licht gecoachtMaak je over die kgs nu nog maar niet te druk, je coach zal je wel gaan vertellen wanneer je moet gaan afvallen en hoeveel.
Wel minder eten natuurlijk (3 boterhammen, appel, wortels en snoeptomaten als ontbijt/lunch). Denk 1300-1500 calorien op een dag ofzo, maar wel goed te doen. Verder wat meer bewegen (wandelen tussen de middag en savonds 3x per week). Wil richting de 78-80 en dan weer wat normaler etenquote:Op woensdag 17 september 2014 17:33 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Dat doe je snel. 14 kg in 4 maanden.
Vraag het een dokter/diëtist. Gezonder eten zou sowieso niet heel verkeerd zijn.quote:Op woensdag 17 september 2014 20:40 schreef Basxt het volgende:
1,78 en 57 kg..
Ik wordt moe hiervan.. elke maand gaat er weer wat vanaf.
Waarom? Geen fucking idee. Ik kan gewoon NIET aankomen. Tis onmogelijk.
Ik eet dan ook niet zo heel best, verder zit ik op mn luie reedt niks te doen, eet bijna elke dag chips, redbull etc.
Zaterdag werken en af en toe langs stage.
Waarom ik?
geen zin in die ellendigheid.quote:Op woensdag 17 september 2014 21:51 schreef Purrrp het volgende:
[..]
Vraag het een dokter/diëtist. Gezonder eten zou sowieso niet heel verkeerd zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |