Leuk! Ik heb 2 jaar eerstejaars licht gecoachtquote:Op woensdag 17 september 2014 14:56 schreef Squalus het volgende:
Man, 19 jaar
183 cm en 74.5 kilo
Er moeten nog 2 kilootjes af, want ik wil gaan wedstrijdroeien (mannen licht)
Waarom moet je daarvoor kilo's kwijtraken?quote:Op woensdag 17 september 2014 14:57 schreef La_Tramposa het volgende:
Leuk! Ik heb 2 jaar eerstejaars licht gecoacht Maak je over die kgs nu nog maar niet te druk, je coach zal je wel gaan vertellen wanneer je moet gaan afvallen en hoeveel.
Er zijn 2 categorie, de open categorie en licht. Voor licht moet het ploeggemiddelde 70kg zijn en individueel mag je maximaal 72,5kg wegen. Voor elke wedstrijd moet je inwegen, net als bij bijvoorbeeld boksen of judo.quote:Op woensdag 17 september 2014 15:00 schreef TheMechanic het volgende:
[..]
Waarom moet je daarvoor kilo's kwijtraken?
Sorry, heb weinig verstand van deze tak van sport!
Maar als je boven de 1.80 bent kun je toch beter gewoon aankomen en gaan voor de open categorie, of heeft de lichte meer voordelen?quote:Op woensdag 17 september 2014 15:03 schreef La_Tramposa het volgende:
Er zijn 2 categorie, de open categorie en licht. Voor licht moet het ploeggemiddelde 70kg zijn en individueel mag je maximaal 72,5kg wegen. Voor elke wedstrijd moet je inwegen, net als bij bijvoorbeeld boksen of judo.
De gemiddelde lichte roeier is zo'n 185-190, de gemiddelde open/zware roeier zo'n 195/200cm.quote:Op woensdag 17 september 2014 15:09 schreef TheMechanic het volgende:
[..]
Maar als je boven de 1.80 bent kun je toch beter gewoon aankomen en gaan voor de open categorie, of heeft de lichte meer voordelen?
Dus stel, ik wil gaan roeien. Ik ben 1.86 en zal nooit van mijn leven onder de 75 kilo kunnen wegen. Wat danquote:Op woensdag 17 september 2014 15:11 schreef La_Tramposa het volgende:
De gemiddelde lichte roeier is zo'n 185-190, de gemiddelde open/zware roeier zo'n 195/200cm.Je wilt zo lang mogelijke roeiers hebben want die maken langere halen en daar gaat de boot snel van Dus de roeiers zijn erg afgetraind.
Dit gaat over wedstrijdroeien, de intensieve tak van de sport. Je hebt ook competitieroeien, daar worden geen eisen gesteld, maar dit is over het algemeen minder intensief.quote:Op woensdag 17 september 2014 15:14 schreef TheMechanic het volgende:
[..]
Dus stel, ik wil gaan roeien. Ik ben 1.86 en zal nooit van mijn leven onder de 75 kilo kunnen wegen. Wat dan
Je gaat gewoon roeien, ofwel puur voor de lol, dan maakt gewicht en lengte uberhaupt niet uit. Pas als je wilt gaan wedstrijdroeien (in het eerste jaar 6-7 keer per week trainen), wordt er naar je lengte, gewicht en vetpercentage gekeken en wordt er samen met jou en de coaches gekeken bij welke groep je het beste past. Maar om ingeselecteerd te worden moet je eerst laten zien dat je er vol voor gaat en dat je sterk bent, daarna is gewicht pas een item. Sowieso zijn er altijd uitzonderingen; als jij als gast van 1.86 al die langere gasten eruit roeit, kun je best zwaar roeien.quote:Op woensdag 17 september 2014 15:14 schreef TheMechanic het volgende:
[..]
Dus stel, ik wil gaan roeien. Ik ben 1.86 en zal nooit van mijn leven onder de 75 kilo kunnen wegen. Wat dan
2 maandjes verder, nu 82kgquote:Op maandag 21 juli 2014 14:04 schreef matthijst het volgende:
1,87 en 87kg. Was twee maand terug nog 96, doel is 80.
Klinkt goed! Welke club?quote:Op woensdag 17 september 2014 14:57 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Leuk! Ik heb 2 jaar eerstejaars licht gecoachtMaak je over die kgs nu nog maar niet te druk, je coach zal je wel gaan vertellen wanneer je moet gaan afvallen en hoeveel.
Wel minder eten natuurlijk (3 boterhammen, appel, wortels en snoeptomaten als ontbijt/lunch). Denk 1300-1500 calorien op een dag ofzo, maar wel goed te doen. Verder wat meer bewegen (wandelen tussen de middag en savonds 3x per week). Wil richting de 78-80 en dan weer wat normaler etenquote:Op woensdag 17 september 2014 17:33 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Dat doe je snel. 14 kg in 4 maanden.
Vraag het een dokter/diëtist. Gezonder eten zou sowieso niet heel verkeerd zijn.quote:Op woensdag 17 september 2014 20:40 schreef Basxt het volgende:
1,78 en 57 kg..
Ik wordt moe hiervan.. elke maand gaat er weer wat vanaf.
Waarom? Geen fucking idee. Ik kan gewoon NIET aankomen. Tis onmogelijk.
Ik eet dan ook niet zo heel best, verder zit ik op mn luie reedt niks te doen, eet bijna elke dag chips, redbull etc.
Zaterdag werken en af en toe langs stage.
Waarom ik?
geen zin in die ellendigheid.quote:Op woensdag 17 september 2014 21:51 schreef Purrrp het volgende:
[..]
Vraag het een dokter/diëtist. Gezonder eten zou sowieso niet heel verkeerd zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |