SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stellen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en geile verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier.
Eerstvolgende meet:
* za/zo 26/27 juli - Iets bij Kano ofzo
* zo 5 juli 2015, Tour de Frans meet bij Gripper in Vreeswijk
Wij doen aan Strava
Nuttige links:
Algemene info • Fok! fietsers op de kaart• Wielersportinfo • Teamwebs fietsagenda van de FOK!kers
Toertochten • Toertochten (komende week) in NL • Toertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling Tour • Toertochten in Frankrijk • Toertochten in Dld • Toertochten in Engeland
Cyclo's • Cyclo's (deze maand) in Frankrijk • Jedermannrennen in Dld • Granfondo's in Italië • Cyclo's in SpanjeSPOILER: online shoppenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Dat ga ik ook doen, al een kasseistrook uitgezocht?quote:Op maandag 7 juli 2014 13:54 schreef Gripper het volgende:
M'n broertje en ik reizen zeer waarschijnlijk woensdag af naar het land van de mijnwerkers en kasseienstoempers om rondom Roubaix een mooie touretappe te gaan bekijken![]()
@buzz die ams-bk-dus hadden wij ook gezien. Maar dan betalen wij ook weer extra om thuis te komen. Die 550 met korte tussenstop lijkt ons wel Oke. Voor misschien 50e korting pp gaan we niet tot september wachten..Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Ja met zulke spillepootjes vlieg ik ook elke berg op Yankee.![]()
Zonder dollen, knappe prestatie. Benieuwd waar je kunt komen als je wél volle bak rijdt de volgende keer.
Mooi ragbakkie Tommeke, vind de kleurstelling van dat frame zeer sjiek.![]()
Nieuwe crosser? Mooi dingquote:Op maandag 7 juli 2014 23:16 schreef Tommeke het volgende:
M'n speeltje zit in elkaar, beetje brakke iPhone foto's...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
.![]()
Mooie fiets Tommeke, en goed gedaan Yankee. Knap gereden en goed ingedeeld.
De marmotte Fok ranking:
Kaasplankje 2013: 07:34:41 en 1999 7:45 en 2000: 7:15
Yankee 2014: 7.39
Gripper 2013: 07:44:57
MarcoD 2013: 08:07:02
Patroon 2013: 08:20:53
Oksel 2013: 08:37:00
janatwork 2013: 8:45:00
bismarck 2013: 8:58:00
eentwee 2013: 9:03:00
[ Bericht 5% gewijzigd door kaasplankje op 08-07-2014 07:10:04 ]![]()
Jemig Yankee wat ben je hard gaan fietsen. Een paar jaar geleden kon ik je op langere klimmen nog wel hebben. Maar dat kan ik nu vergeten denk ik![]()
![]()
Zie ik nou 30mm spacers?quote:Op maandag 7 juli 2014 23:46 schreef Tommeke het volgende:
Senks! Ja, was wel aan een nieuwe toe. Morgen eens ff goed raggen op dat ding!![]()
![]()
Knap hoor Yankee. Elke keer zeurt iedereen dat je nooit op meets bent, maar vanaf heden zal men bibberen in hun bed als je er wel bij bent
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.![]()
Estimated kano time:
12:34:56
quote:Op maandag 7 juli 2014 23:25 schreef keesfietst het volgende:
Ja met zulke spillepootjes vlieg ik ook elke berg op Yankee.![]()
Dank je
.![]()
wat Kees zegt
Nee, netjes Jankie.
en mooie crosser Tom, jaloers.
Die tijd van mij moet ik maar eens verbeteren. Ik ben nu sterker en lichter, alleen of ik in betere conditie ben betwijfel ik.![]()
Uh, jawel. Zelfs KLM vloog een tijd lang voor minder dan 450 (vanwege "onrusten" in Bangkok) en op dit moment zijn er ook allerlei tickets niet in de aanbieding te vinden voor minder dan 550. Gewoon AMS-BKK. Niks uitzonderingen, ik heb nog nooit meer dan 550 betaald voor een ticket naar Azie.quote:Op maandag 7 juli 2014 23:08 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Schei eens uit zeg. BKK onder de 550 is dit jaar nog niet vertoond, anders dan die AMS - BKK - DUS tickets op onmogelijke dagen. Ticketspy geilt op dit soort uitzonderingen. Tegen de tijd dat ze het publiceren is het niet meer beschikbaar. Zelfs LHR wat de graadmeter voor de ticket prijzen naar Azie is, is op dit moment gewoon duur, als je niet met Jetstar via India wilt vliegen.Het gaat niet om 50 euro korting, het gaat erom dat je dan direct vliegt met KLM voor hetzelfde bedrag. Overstappen is gewoon kut.quote:Op maandag 7 juli 2014 23:22 schreef Patroon het volgende:
@buzz die ams-bk-dus hadden wij ook gezien. Maar dan betalen wij ook weer extra om thuis te komen. Die 550 met korte tussenstop lijkt ons wel Oke. Voor misschien 50e korting pp gaan we niet tot september wachten..![]()
Kom eens met een concreet voorbeeld dan..quote:Op dinsdag 8 juli 2014 08:23 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Uh, jawel. Zelfs KLM vloog een tijd lang voor minder dan 450 (vanwege "onrusten" in Bangkok) en op dit moment zijn er ook allerlei tickets niet in de aanbieding te vinden voor minder dan 550. Gewoon AMS-BKK. Niks uitzonderingen, ik heb nog nooit meer dan 550 betaald voor een ticket naar Azie.
[..]
Het gaat niet om 50 euro korting, het gaat erom dat je dan direct vliegt met KLM voor hetzelfde bedrag. Overstappen is gewoon kut.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Dat heb ik toch al lang gedaan manquote:Op dinsdag 8 juli 2014 08:27 schreef Patroon het volgende:
[..]
Kom eens met een concreet voorbeeld dan..![]()
![]()
![]()
Ik weet het niet precies, we willen de start zien, een stuk of 2-3 stroken, en dan richting bos van wallers. Daar gaan we dan aan de uitgang staan. Heb jij nog goeie tips voor de leuke en goed aan te rijden kasseistroken? Moeten we een fiets mee om van de auto naar de strook te komen?quote:Op maandag 7 juli 2014 23:18 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Dat ga ik ook doen, al een kasseistrook uitgezocht?Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-![]()
Oh ja, knut, patroon en buzz --> TRV.
Mijn foto's op Flickr!
Daar komen mensen toch alleen maar om te trollen? Voel ik me niet zo thuis.quote:
Pas 2 posts van mij over dit onderwerp, vs de laatste 2 pagina's van het vorige topic over de beste BKK koopjes. Maar ik deed er ook een () bij he.
Mijn foto's op Flickr!
Dan heb ik je linkje met ticket onder de 500 met directe vlucht van 10/12 terug 31/12 gemist zeker.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 08:31 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Dat heb ik toch al lang gedaan man
Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Moet 'm nog finetunen jong dikkop.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 07:32 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Zie ik nou 30mm spacers?
[ afbeelding ]![]()
Jongen, ik zeg toch nu voor de 40ste keer dat je moet wachten op de KLM werelddealweken. Die aanbiedingen zijn er nu niet, die komen in september, maar Bangkok zit er altijd bij voor een richtprijs rond de 5 tot 600.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 08:56 schreef Patroon het volgende:
[..]
Dan heb ik je linkje met ticket onder de 500 met directe vlucht van 10/12 terug 31/12 gemist zeker.
Zo niet boek je dan alsnog voor hetzelfde bedrag een ticket met emirates en co. Dat kan ik je best laten zien, ik kijk nu ook voor tickets over 2-3 maanden en ook die zijn minder dan 550.![]()
Ik sta Tussen Orchies en Beuvry-la-Foret. Dat was een tip van een lokale fietser. Meerdere stroken zien kun je vergeten. De tour is geen klassieker. De wegen zijn lang van tevoren afgesloten. Alleen met een fiets kom je erdoor. Dus je auto een paar kilometer van de strook parkeren en op de fiets naar de strook. En niet daar parkeren waar iedereen dat doet, dan sta je na de doorkomst een uur in de file.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 08:35 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ik weet het niet precies, we willen de start zien, een stuk of 2-3 stroken, en dan richting bos van wallers. Daar gaan we dan aan de uitgang staan. Heb jij nog goeie tips voor de leuke en goed aan te rijden kasseistroken? Moeten we een fiets mee om van de auto naar de strook te komen?![]()
quote:Op dinsdag 8 juli 2014 06:47 schreef kaasplankje het volgende:
De marmotte Fok ranking:
eentwee 2013: 9:03:00
That's...Montgomery Clift, honey!![]()
Netjes allemaal! Collega van me deed hem in even onder de 6,5 uur. Uitslover!quote:Op dinsdag 8 juli 2014 06:47 schreef kaasplankje het volgende:
De marmotte Fok ranking:
eentwee 2013: 9:03:00Op het vlak kan ik hem nog wel losrijden.
![]()
Daar gaat mijn podiumplekquote:Op dinsdag 8 juli 2014 06:47 schreef kaasplankje het volgende:
De marmotte Fok ranking:
eentwee 2013: 9:03:00..
denk dat onder de 8.30 wel moet lukken op je nieuwe fietsquote:
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards![]()
Waar kan je de uitslagen ookweer zien?Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Kenners, ik zoek een mooi fietsgebied in Frankrijk (heuvels, middengebergte).
Niet zuidelijker dan Lyon. Annecy ben ik al geweest en Alpen hoeft van mij ook niet.
Liefst wel klimmen van minimaal 20-30min...Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Iemand was met net voor. Ballon d'Alsace is een aardige.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 11:18 schreef Patroon het volgende:
Niet zuidelijker dan Lyon. Annecy ben ik al geweest en Alpen hoeft van mij ook niet.
Liefst wel klimmen van minimaal 20-30min...![]()
Jura zou ook nog kunnen, maar Vogezen heeft natuurlijk wel meer klimmen van naam en nog dichterbij ook.![]()
Collega met babbels had 8:27. Die moet ik natuurlijk wel voorblijvenquote:Op dinsdag 8 juli 2014 11:01 schreef MarcoD het volgende:
Van de Marmotte? www.sportcommunication.info
mooi doel... Marmotte 2016! Ik doe met je mee!quote:Op dinsdag 8 juli 2014 11:23 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Collega met babbels had 8:27. Die moet ik natuurlijk wel voorblijveneveryone's a critic...
even you ! !![]()
Waarom niet 2015?quote:Op dinsdag 8 juli 2014 11:30 schreef the_critic het volgende:
[..]
mooi doel... Marmotte 2016! Ik doe met je mee!Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Goeiequote:Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Wat een slecht weer vandaag. Twijfel of ik er een regenritje van ga maken, of toch andere dingen ga doen. :-("Maar tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren. En ook weemoedigheid, die des avonds komt, wanneer men slapen gaat."![]()
In de regen trainen telt dubbel.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 11:36 schreef Loekoe het volgende:
Wat een slecht weer vandaag. Twijfel of ik er een regenritje van ga maken, of toch andere dingen ga doen. :-(![]()
Rijden met je kutje.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 11:36 schreef Loekoe het volgende:
Wat een slecht weer vandaag. Twijfel of ik er een regenritje van ga maken, of toch andere dingen ga doen. :-(Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
kans op inschrijven zal wel heel klein beetje groter zijn... zullen toch wel wat meer mensen misschien kiezen voor de tour dan voor een tocht door de alpen...quote:
(stiekem sta ik ook nogsteeds in dubio... :S)everyone's a critic...
even you ! !![]()
Is er niet voor een direkte vlucht. Laat je niks wijsmaken. 550 is gewoon een goede prijs. En ja, die 450 met KLM klopt, maar dat was in de weken dat je echt niet naar BKK wilde vliegen. Ik geloof dat die aanbieding er een paar dagen geweest is.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 08:27 schreef Patroon het volgende:
[..]
Kom eens met een concreet voorbeeld dan..
Ik hoor die stoere verhalen van "ik betaal nooit meer dan 500e voor een ticket naar Azie" wel vaker. Nou, ik heb nog nooit een ticket onder de 500e kunnen bemachtigen. 520e is het laagste wat ik ooit betaald heb naar SIN, KUL, HKG of BKK. Maar ik ben natuurlijk niet zo slim als Knut.
(bij de KLM Wereldweken is de laagste prijs overigens 649e)![]()
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .![]()
De Cantal dan maar met de Puy Marie bijvoorbeeld?quote:Op dinsdag 8 juli 2014 11:18 schreef Patroon het volgende:
Liefst wel klimmen van minimaal 20-30min...2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .![]()
Ieder jaar anders en niks stoere verhalen. Ik snap dat je als zakelijke reiziger die prijzen niet ziet en dat het ook niet uitmaakt, maar als je als toerist flexibel bent met je vertrektijden en luchthavens en wat tijd stopt in het zoeken valt er genoeg te vinden.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 11:45 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Is er niet voor een direkte vlucht. Laat je niks wijsmaken. 550 is gewoon een goede prijs. En ja, die 450 met KLM klopt, maar dat was in de weken dat je echt niet naar BKK wilde vliegen. Ik geloof dat die aanbieding er een paar dagen geweest is.
Ik hoor die stoere verhalen van "ik betaal nooit meer dan 500e voor een ticket naar Azie" wel vaker. Nou, ik heb nog nooit een ticket onder de 500e kunnen bemachtigen. 520e is het laagste wat ik ooit betaald heb naar SIN, KUL, HKG of BKK. Maar ik ben natuurlijk niet zo slim als Knut.
(bij de KLM Wereldweken is de laagste prijs overigens 649e)![]()
Maar goed, jij wilt het laatste woord en altijd gelijk, dus bij deze. Er zijn nooit tickets onder de 550. Goed zo Buzz![]()
![]()
Dan maar geen tourstartquote:, 2016 kan ik de wel de soigneur gaan uithangen voor eventuele deelnemers van hier. Sta waarschijnlijk toch langs de kant om wat familie (en andere fietsvrienden) van eten en drinken te voorzien.
Volgend jaar nog 1 keer de marmotte zelf rijden richttijd 7.45 en alles eronder.If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards![]()
Waarom dat jaar erna niet?quote:Op dinsdag 8 juli 2014 11:48 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Dan maar geen tourstart, 2016 kan ik de wel de soigneur gaan uithangen voor eventuele deelnemers van hier. Sta waarschijnlijk toch langs de kant om wat familie (en andere fietsvrienden) van eten en drinken te voorzien.
Volgend jaar nog 1 keer de marmotte zelf rijden richttijd 7.45 en alles eronder.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
2 keer is wel genoeg denk ik.quote:
En op die manier kan ik andere mensen helpen om de bevoorrading van sportcommunication te omzeilen
Niet zo miepen joh. Beetje offtopic geneuzel moet kunnen. Het is hier tenslotte net een kroeg.quote:
Ik ben het wel met hem eens hoor. Er zijn hele topicreeksen speciaal voor dit soort vragen. Maargoed, laten we er nou maar over ophouden en fappen op de ridley noah retro en lage marmotte tijdenquote:Op dinsdag 8 juli 2014 11:54 schreef Patroon het volgende:
[..]
Niet zo miepen joh. Beetje offtopic geneuzel moet kunnen. Het is hier tenslotte net een kroeg.
Door jou ben ik nu ook weer tickets aan het zoeken en ik wou niet meer op vakantie dit jaarquote:Op dinsdag 8 juli 2014 11:54 schreef Patroon het volgende:
[..]
Niet zo miepen joh. Beetje offtopic geneuzel moet kunnen. Het is hier tenslotte net een kroeg.![]()
![]()
Ik hoef helemaal niet het laatste woord, maar klep geen onzin. Ik zeg niet dat er nooit tickets onder de 500e worden aangeboden. Maar kom NU dan ff met een voorbeeld voor vertrek vanaf nu tot b.v februari 2014 waarbij een ticket naar BKK <500e kost. En dan niet die |Ticketspy aanbiedingen die nooit te boeken zijn. Ik ben benieuwd naar je prtscrn.............quote:Op dinsdag 8 juli 2014 11:48 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ieder jaar anders en niks stoere verhalen. Ik snap dat je als zakelijke reiziger die prijzen niet ziet en dat het ook niet uitmaakt, maar als je als toerist flexibel bent met je vertrektijden en luchthavens en wat tijd stopt in het zoeken valt er genoeg te vinden.
Maar goed, jij wilt het laatste woord en altijd gelijk, dus bij deze. Er zijn nooit tickets onder de 550. Goed zo Buzz2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .![]()
TRV / Het grote -Hoe kom ik goedkoop van A naar B- topic #29
Ga hier lekker verder jongens.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Hang al een week op de bank met rugklachten. Pijn in onderrug. Klachten, volgens google geralateerd aan spit. Eerste paar dagen bijna kruipend door huis... nu wel langszaamaan iets beter. Wel ff 2keer op gewone fiets een klein stukje gereden (hebben stoeltje gekocht zodat de kleine mee kan.. super leuk) eerste keer zonder problemen, 2e keer bij iedere trap kracht zetten ontzettend pijnlijk.. Erg jammer.
Afvallen gaat erg goed (toch al 6,5kilo kwijt), maar dan nu ineens rugklachten
everyone's a critic...
even you ! !![]()
Ik ben op zoek naar een degelijke fietscomputer (noem je dat zo?) die de standaard dingen bijhoud zoals gemiddelde snelheid, afstand, hoogtemeters etc iemand suggesties?![]()
![]()
http://www.bike24.com/p247704.htmlquote:Op dinsdag 8 juli 2014 12:13 schreef Questular het volgende:
Ik ben op zoek naar een degelijke fietscomputer (noem je dat zo?) die de standaard dingen bijhoud zoals gemiddelde snelheid, afstand, hoogtemeters etc iemand suggesties?![]()
Top! Maar dan wel erg vervelend van je rug.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 12:09 schreef the_critic het volgende:
Afvallen gaat erg goed (toch al 6,5kilo kwijt), maar dan nu ineens rugklachten
Afvallen staat hier even op pauzeWK
Sensation
![]()
Alcohol is echt funest voor de weegschaal.![]()
ik kijk geen wk, en drink geen alcohol... dus dat scheelt inderdaad een hoop. Ik heb juist angst straks voor december haha...quote:Op dinsdag 8 juli 2014 12:20 schreef muzas het volgende:
[..]
Top! Maar dan wel erg vervelend van je rug.
Sensation
![]()
Alcohol is echt funest voor de weegschaal.everyone's a critic...
even you ! !![]()
[/quote]quote:Op dinsdag 8 juli 2014 12:20 schreef muzas het volgende:
[..]
Top! Maar dan wel erg vervelend van je rug.
Sensation
![]()
[quote]Alcohol is echt funest voor de weegschaal.
Sinds ik een pauze heb ingelast ben ik ook ineens 4 kilo kwijt![]()
![]()
Het moet helemaal niet persé alleen maar over fietsen gaan. Maar als op gegeven moment elke 3 of 4e post over dit specifieke onderwerp gaat, dan loopt het een beetje uit de klauw.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 12:32 schreef Patroon het volgende:
[..]
ah kom dan op 580. Maar we houden er over op, moet over fietsen gaan hier.
Ontopic, Muzas: ik snap niet waarom je ineens veel zou moeten aankomen tijdens een WK of dance feestjes hoor. Je kan toch (als je weet dat je je met zulk soort dingen niet gaat inhouden) een fikse straftraining voor jezelf inlassen?
Vrijdagavond bierproeverij en zaterdagavond WK kijken betekende voor mij zondag lange rit met kaasplankje op water en brood. O ja, en ook een bossche bol, amper calorieën toch
Mijn foto's op Flickr!
Dat is het andere uiterste, kom ook niet ineens bakken aan. Maar blijf nu al een tijdje op 87 steken. Gewoon discipline, met al die feestjes laat ik me weer eventjes, straks weer de biertjes wat vaker laten staan.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 12:44 schreef Gripper het volgende:
Muzas: ik snap niet waarom je ineens veel zou moeten aankomen tijdens een WK of dance feestjes hoor.![]()
Niet te moeilijk doen, gewoon overheen lezen. Net als ik doe over posts die mij niet interesseren en afkraken van elkaars materiaal of dat het ventiel niet op de grond staat bij foto.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 12:44 schreef Gripper het volgende:
[..]
Het moet helemaal niet persé alleen maar over fietsen gaan. Maar als op gegeven moment elke 3 of 4e post over dit specifieke onderwerp gaat, dan loopt het een beetje uit de klauw.
Ontopic, Muzas: ik snap niet waarom je ineens veel zou moeten aankomen tijdens een WK of dance feestjes hoor. Je kan toch (als je weet dat je je met zulk soort dingen niet gaat inhouden) een fikse straftraining voor jezelf inlassen?
Vrijdagavond bierproeverij en zaterdagavond WK kijken betekende voor mij zondag lange rit met kaasplankje op water en brood. O ja, en ook een bossche bol, amper calorieën tochMaar ik kan 't mis hebben...![]()
Gewoon aan de sossa op sensation. Hartslag omhoog en hele avond stuiteren zonder eten.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 12:50 schreef muzas het volgende:
[..]
Dat is het andere uiterste, kom ook niet ineens bakken aan. Maar blijf nu al een tijdje op 87 steken. Gewoon discipline, met al die feestjes laat ik me weer eventjes, straks weer de biertjes wat vaker laten staan.![]()
Ook ff stilstaan bij wat je nu al hebt bereikt tov vorig jaar.. de boog kan niet altijd gespannen zijn. Door soms even de touwtjes te laten vieren, kan je straks weer wat meer discipline toepassen.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 12:50 schreef muzas het volgende:
[..]
Dat is het andere uiterste, kom ook niet ineens bakken aan. Maar blijf nu al een tijdje op 87 steken. Gewoon discipline, met al die feestjes laat ik me weer eventjes, straks weer de biertjes wat vaker laten staan.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
qftquote:Op dinsdag 8 juli 2014 12:52 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ook ff stilstaan bij wat je nu al hebt bereikt tov vorig jaar.. de boog kan niet altijd gespannen zijn. Door soms even de touwtjes te laten vieren, kan je straks weer wat meer discipline toepassen.![]()
Oja, ik denk dat ik mijn fiets weer in de wilgen kan hangenOp dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Campaquote:Op dinsdag 8 juli 2014 13:32 schreef kanovinnie het volgende:
Oja, ik denk dat ik mijn fiets weer in de wilgen kan hangen![]()
![]()
Ik ben een soort van niet echt single meer.
En ze fietst.
Hoeveelste date was het al dan?
Is ze zwanger?
Oh ja op een stadfiets zeker. Ist een fokster?quote:Op dinsdag 8 juli 2014 13:33 schreef kanovinnie het volgende:
En ze fietst.![]()
Nu de derde, maar de vonk is wel aardig overgeslagenquote:Nee. Vaker oefenen dusquote:Is ze zwanger?![]()
Leuk kanoquote:Op dinsdag 8 juli 2014 13:33 schreef kanovinnie het volgende:
En ze fietst.![]()
![]()
relatie zeker?quote:Op dinsdag 8 juli 2014 13:32 schreef kanovinnie het volgende:
Oja, ik denk dat ik mijn fiets weer in de wilgen kan hangenMaar ik kan 't mis hebben...![]()
Geef de Rapha Bib met decolete voor haar verjaardag.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 13:33 schreef kanovinnie het volgende:
En ze fietst.![]()
Giant, met reflectoren, ventieldop, zadeltas enzo. Dus de boel moet nog even gesoigneerd wordenquote:Nopequote:Ist een fokster?Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Goede site! Ook leuker voor mijn vriendin dan de Alpen.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 13:12 schreef kaasplankje het volgende:
Patty:
http://www.petersfietssite.nl/vogezen/vogezen.htmlMaar ik kan 't mis hebben...![]()
Ook nietquote:
Leuk hoor!quote:
Wanneer neem je d'r mee naar een koers?If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards![]()
Kweenie.Misschien Sloten. Ooitquote:Op dinsdag 8 juli 2014 13:47 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Leuk hoor!
Wanneer neem je d'r mee naar een koers?En jij de jouwe?
quote:
Ik heb d'r nog niet in bikini gezienquote:
Kanovinnie, je kan toch lekker samen gaan fietsen als date?haha maar veel plezier met der
Had vandaag eigenlijk willen gaan fietsen, maar dat gaat hem niet worden. Heb nog niet eens fatsoenlijke kledij voor in dit weer (zo beginner ben ik dus nog)... Hoop dus dat het vanavond droog is, maar ben er bang voor!![]()
Je hebt vandaag niet zo veel extra nodig hoor, als je het niet erg vindt om nat te worden. Het is toch niet echt koud.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 13:50 schreef Hobbel_Rob het volgende:
Kanovinnie, je kan toch lekker samen gaan fietsen als date?haha maar veel plezier met der
Had vandaag eigenlijk willen gaan fietsen, maar dat gaat hem niet worden. Heb nog niet eens fatsoenlijke kledij voor in dit weer (zo beginner ben ik dus nog)... Hoop dus dat het vanavond droog is, maar ben er bang voor!![]()
Wat voor kleding heb je wel? Gewoon korte broek, beenstukken, eventueel schoenhoezen en een regenjas. Je kan prima beginnen met zo'n plastic regenjas van 15 euro ofzo van de decathlon. Ik heb nog een paar 41/43 BBB waterflex hoezen thuis die je voor weinig kan overkopen al sje in de buurt woont. HEb toen de verkeerde maat besteldquote:Op dinsdag 8 juli 2014 13:50 schreef Hobbel_Rob het volgende:
Had vandaag eigenlijk willen gaan fietsen, maar dat gaat hem niet worden. Heb nog niet eens fatsoenlijke kledij voor in dit weer (zo beginner ben ik dus nog)... Hoop dus dat het vanavond droog is, maar ben er bang voor!
Ok ik heb nog nooit door de regen gefietst, maar dat kan dus geen kwaad?:P haha ik vind nat worden niet zozeer,erg. Wil alleen zekerweten niet ziek wordenquote:Op dinsdag 8 juli 2014 13:52 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Je hebt vandaag niet zo veel extra nodig hoor, als je het niet erg vindt om nat te worden. Het is toch niet echt koud.![]()
![]()
Neuj, als t koud is dan is t dan natuurlijk wel extra koud, maar op dit moment valt dat best mee. Gewoon extra ondershirtje aan ofzo.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 13:53 schreef Hobbel_Rob het volgende:
[..]
Ok ik heb nog nooit door de regen gefietst, maar dat kan dus geen kwaad?:P haha ik vind nat worden niet zozeer,erg. Wil alleen zekerweten niet ziek worden
Ik vind het nu fijner om zonder regenjasje te fietsen en nat te worden van de regen dan met en nat te worden van het zweet..![]()
Door regen koel je sneller af, maar tis nu zo warm dat je je daar over geen zorgen hoeft te maken.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 13:53 schreef Hobbel_Rob het volgende:
[..]
Ok ik heb nog nooit door de regen gefietst, maar dat kan dus geen kwaad?:P haha ik vind nat worden niet zozeer,erg. Wil alleen zekerweten niet ziek wordenOp dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Gabbaquote:Op dinsdag 8 juli 2014 13:54 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Neuj, als t koud is dan is t dan natuurlijk wel extra koud, maar op dit moment valt dat best mee. Gewoon extra ondershirtje aan ofzo.
Ik vind het nu fijner om zonder regenjasje te fietsen en nat te worden van de regen dan met en nat te worden van het zweet..
Hihi je moest de naam aanpassen.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 13:54 schreef kaasplankje het volgende:
Ja korte broek en regenjasje. Niet mauwen Hobbelrop.
[ afbeelding ]Te duur.quote:![]()
Gisteren in de sportschool dacht ik, wat flinke arbeid aan de leg press etc is vast goed voor m'n knieen, en het korte klimvermogen. Ze zijn het er vandaag niet zo mee eens, misschien toch overdreven. Hopelijk morgen gewoon weer weggetrokken. Het wordt mooi fietsweer einde van de week, en de keuken is eindelijk bijna af, nog 1 weekendje doorbuffelen en ik heb weer tijd in het weekend voor andere dingen!Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)![]()
Niet meer naar het werk fietsen dus?quote:Op dinsdag 8 juli 2014 13:56 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Gisteren in de sportschool dacht ik, wat flinke arbeid aan de leg press etc is vast goed voor m'n knieen, en het korte klimvermogen. Ze zijn het er vandaag niet zo mee eens, misschien toch overdreven. Hopelijk morgen gewoon weer weggetrokken. Het wordt mooi fietsweer einde van de week, en de keuken is eindelijk bijna af, nog 1 weekendje doorbuffelen en ik heb weer tijd in het weekend voor andere dingen!![]()
Heb alleen een regenjasje, verder nog geen beenstukken of lange broek ofzo. Ben bang dat ik niet in de buurt woon haha woon bijna in Limburg (nog net in Brabant). zou wel de juiste maat zijn haha.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 13:53 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Wat voor kleding heb je wel? Gewoon korte broek, beenstukken, eventueel schoenhoezen en een regenjas. Je kan prima beginnen met zo'n plastic regenjas van 15 euro ofzo van de decathlon. Ik heb nog een paar 41/43 BBB waterflex hoezen thuis die je voor weinig kan overkopen al sje in de buurt woont. HEb toen de verkeerde maat besteld
Ik durf op jullie advies er toch wel op uit te trekken. En kaasplankje zet er ook wel wat druk onder!![]()
Is nog steeds wel het plan, vanaf morgen moet het weer omslaan. Dan heb ik als het goed is weer de normale klutsknieen, en dan kan het best.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
Ik ging laatst ook in de regen fietsen met zo'n regenjas. Was veel te warm, zweette me er helemaal de pleuris in. Gewoon korte broek, zweetshirt, armstukken en regenhoes in de achterzak voor-het-geval het echt helemaal los gaat. Dan de zweet voor lief nemen.
"Maar tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren. En ook weemoedigheid, die des avonds komt, wanneer men slapen gaat."![]()
Die komt regelmatig kijken dit jaar alleen niet echt, als ik hier in Beverwijk koers komt ze wel kijken zei ze gister.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 13:50 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Kweenie.Misschien Sloten. OoitEn jij de jouwe?
[..]
[..]
Ik heb d'r nog niet in bikini gezienIf You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards![]()
Ligt froome eruit???quote:Op dinsdag 8 juli 2014 14:12 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Mandy afgestapt en froome nu al gevallen
Genot.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Dan kom ik daar ook nog een keer meerijdenquote:Op dinsdag 8 juli 2014 14:09 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Die komt regelmatig kijken dit jaar alleen niet echt, als ik hier in Beverwijk koers komt ze wel kijken zei ze gister.
Gister was er kans op winst, reden met 22 man rondjes waaronder 1 klein jochie van ~10 en een vrouw. En ging niet heel hard.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 14:13 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dan kom ik daar ook nog een keer meerijden
Jammer dat ik zelf alleen pas 6 uur klaar was met werken waardoor ik het niet ging halen, dus toen maar even gekeken.If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards![]()
al na 3 dates naar iedereen schreeuwen dat je een relatie hebt... ppffff de jeugd van tegenwoordigquote:Op dinsdag 8 juli 2014 13:33 schreef kanovinnie het volgende:
En ze fietst.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.everyone's a critic...
even you ! !![]()
Staat er heul nietquote:Op dinsdag 8 juli 2014 14:28 schreef the_critic het volgende:
[..]
al na 3 dates naar iedereen schreeuwen dat je een relatie hebt... ppffff de jeugd van tegenwoordig
quote:Dat heeft ook een tijd geduurd he?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Mwah, er rijden er nog zat bij dan waar ik niet van win.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 14:16 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Gister was er kans op winst, reden met 22 man rondjes waaronder 1 klein jochie van ~10 en een vrouw. En ging niet heel hard.
Jammer dat ik zelf alleen pas 6 uur klaar was met werken waardoor ik het niet ging halen, dus toen maar even gekeken.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
true, maar top 5 was mogelijkquote:Op dinsdag 8 juli 2014 14:31 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Mwah, er rijden er nog zat bij dan waar ik niet van win.If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards![]()
Foto van haar fiets bedoel je toch wel zeker ?quote:Op dinsdag 8 juli 2014 14:28 schreef the_critic het volgende:
[..]
grapje.. leuk man. Zien graag snel een foto van miss vinnie voorbij komen. Net zoals jij je ook hebt mogen vergapen aan de schoonheid van miss critic[/spoiler]
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter![]()
Toch niet gewoon ouderwets in de kroeg he Kano?
"He ik ben wielrenner. Wil je ff voelen hoe hard mn beenspieren zijn? En dr tussenin heb ik nog iets veel harders, woehahahaha"Mijn foto's op Flickr!
Nou het woord fiets en wielrenner viel wel elke keer, ik zie het probleem niet!quote:Op dinsdag 8 juli 2014 15:23 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Kom op jongens het gaat nu al 3/4 posts over de chick van Kano even ontopic weer.![]()
![]()
Gewoon tinderquote:Op dinsdag 8 juli 2014 14:53 schreef Tommeke het volgende:
Heb je haar gehosseld bij die fietscursus Kano?. Toerkippetje, geen koerskanon.
quote:Op dinsdag 8 juli 2014 15:18 schreef Gripper het volgende:
Toch niet gewoon ouderwets in de kroeg he Kano?
"He ik ben wielrenner. Wil je ff voelen hoe hard mn beenspieren zijn? En dr tussenin heb ik nog iets veel harders, woehahahaha"
"wedden dat mijn benen gladder zijn dan de jouwes?"Mijn foto's op Flickr!
Nou, zondag was ik na een feestje nog effe aan het naborrelen bij een vriend. De zus van zijn vriendin kwam logeren, daar stond ik buiten even mee te praten over fietsen want zij was net begonnen.
Die stond wel een beetje te koekeloeren naar die benen van me "Ik kan wel zien dat je veel fietst"
Geen rommel dat zusje
Vind het leuk dat je een vriendinnetje hebt maar nu zelf ook niet zo offtopic zijn hequote:Op dinsdag 8 juli 2014 11:55 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik ben het wel met hem eens hoor. Er zijn hele topicreeksen speciaal voor dit soort vragen. Maargoed, laten we er nou maar over ophouden en fappen op de ridley noah retro en lage marmotte tijden
Ik vind het heel ontopic, ik hoef me nu niet meer af te trekken met de gedachte's aan alle knappe & lieve vrouwen die direct danwel indirect met dit topic te maken hebbenquote:Op dinsdag 8 juli 2014 16:20 schreef Patroon het volgende:
[..]
Vind het leuk dat je een vriendinnetje hebt maar nu zelf ook niet zo offtopic zijn he![]()
Maar je kan je klacht hier deponeren
Jij bent geen sportmod, we moeten ergens anders klagen.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 16:24 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ik vind het heel ontopic, ik hoef me nu niet meer af te trekken met de gedachte's aan alle knappe & lieve vrouwen die direct danwel indirect met dit topic te maken hebben![]()
Maar je kan je klacht hier deponeren![]()
FM heeft naar die krakende crank gekeken.. Geheel conform murphy viel het euvel ineens _niet_ te reproduceren. Hij zij dat alles wel gewoon strak aangedraaid was... Heeft 't maar ff los gehaald gesmeerd en weer vast gezet... Maar ff afwachten oft weer terugkomt![]()
Die shifters lijken wel van Mollema te zijn. Die heeft een allergie voor dat rubber.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Kan, t gaat om t linkerplaatjequote:Op dinsdag 8 juli 2014 16:56 schreef Patroon het volgende:
Die shifters lijken wel van Mollema te zijn. Die heeft een allergie voor dat rubber.![]()
De fuk is dat.![]()
Een demper?quote:Op dinsdag 8 juli 2014 16:54 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Fiets van Nibali
[ afbeelding ]
(links)
Wat is dat rechts?Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Stond op bikeradar geloof ik, kun je aan draaien en zodoende zadelhoogte met een marge van een centimeter aanpassen.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 16:57 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Kan, t gaat om t linkerplaatje![]()
De fuk is dat.![]()
Lood.quote:
Een demper lijkt me sterk, dan trap je je kracht voor een gedeelte in de demper, dat zouden ze nooit doen.![]()
Zou dat al rijdend werkenquote:Op dinsdag 8 juli 2014 17:01 schreef muzas het volgende:
http://www.bikeradar.com/(...)-of-tour-tech-41643/
Zie bijschrift.![]()
![]()
Denk dat ze morgen meer aan een snorkel en ingebouwde ruitenwissertjes in hun bril hebben dan aan dempende zadelpennen....quote:
https://twitter.com/NOShan70/status/486505828921647104/photo/1
Dat wordt hopelijk weer net zo heroisch als parijs-roubaix 2002
Mijn foto's op Flickr!
http://www.demorgen.be/dm(...)p-245-000-euro.dhtml
Wie doet er mee? Hier kunnen we een fraai wielerwalhalla van maken!Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Die frames zijn tegenwoordig zo goed dat je geen dempers nodig hebt.
Ze reden bij Belkin Parijs-Roubaix ook gewoon op hoge Shimano Dura-Ace C50 wielen. Volgens Nico Verhoeven zijn die frames zo comfortabel dat je tegenwoordig niet meer op traditionele lage velgen hoeft te starten.![]()
En ik maar denken dat ik écht sterker geworden ben, maar komt gewoon door het scherenquote:Op dinsdag 8 juli 2014 18:59 schreef the_critic het volgende:
damn.... http://www.grinta.be/nl/nieuws/3536/tijdsverschil-geschoren-benen![]()
![]()
Lijkt me toch wel gevaarlijk om in een peloton met 1 hand onder je zadel te gaan lopen friemelen..quote:Op dinsdag 8 juli 2014 17:17 schreef muzas het volgende:
[..]
Lijkt me, want anders is een imbusje makkelijker denk ik.![]()
Nou ja, als het 1 soepele beweging is... Een bidon pakken lukt ze ook.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 19:37 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Lijkt me toch wel gevaarlijk om in een peloton met 1 hand onder je zadel te gaan lopen friemelen..![]()
Er staat ook een 1 en een 2 op, als dat de benodigde draai aangeeft is dat niet heel veel wat je met je hand moet doen, lijkt mij dan niet veel gevaarlijker dan een bidon pakken.If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards![]()
Laten we het in perspectief zien: die jongens rijden ook 65 km/u in de laatste km, centimeters van elkaars wiel en duwend en wringend om naar voren te komen. Ook niet ongevaarlijkquote:Op dinsdag 8 juli 2014 20:19 schreef MarcoD het volgende:
Er staat ook een 1 en een 2 op, als dat de benodigde draai aangeeft is dat niet heel veel wat je met je hand moet doen, lijkt mij dan niet veel gevaarlijker dan een bidon pakken.
Mijn foto's op Flickr!
Staat in dat stukje: nibali (toch al een van de beste dalers van het peloton) wil in de afdalingen graag wat dieper zitten voor een laag zwaartepunt, zo kan je nog harder naar beneden. Techniek uit de MTB wereld, vooral freeride fietsen hebben zo'n verstelbare zadelpen.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 20:43 schreef ddx het volgende:
Maar waarom zou je zadelhoogte onderweg willen aanpassen ?Mijn foto's op Flickr!
ik ben echt zo benieuwd naar morgen.. Hopen op regen en een heroische strijd.. (kan dus bijna alleen maar tegenvallen..quote:Op dinsdag 8 juli 2014 17:19 schreef Gripper het volgende:
[..]
Denk dat ze morgen meer aan een snorkel en ingebouwde ruitenwissertjes in hun bril hebben dan aan dempende zadelpennen....
https://twitter.com/NOShan70/status/486505828921647104/photo/1
Dat wordt hopelijk weer net zo heroisch als parijs-roubaix 2002
[ afbeelding ])
everyone's a critic...
even you ! !![]()
Ik ben ook echt benieuwd naar morgen! Heb d'r zin in!
Weet iemand een leuke route van Zwolle en omgeving richting Naarden? M'n broer woont daar en ik ga zondag bij hem op bezoek.![]()
Overigens: voor degenen die het over de Laurent Desbiens hadden, de etappe van vandaag ging dus over de Mont Cassel en de Mont Noir, die ook in de Laurent Desbiens zitten.![]()
Zonde voor alle recreatieve "tdf fietsers" dit weer.Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!![]()
Ben aan het rondzoeken voor een fietscomputer, garmin 510 of iets dergelijks, zou ik hier niet mijn smartphone voor kunnen gebruiken? Heb wel bike mounts gezien die aardig stevig er uit zien ( http://www.quadlockcase.com/products/iphone-5-bike-mount )
Of is dit echt een no go? In principe kan m'n telefoon het wel aan, heb ook al hartslag borstbanden gezien die je via bluetooth kan connecten maar wou toch eerst even aan jullie vragen. Voordat ik iets aanschaf wat er gewoon lomp uit ziet![]()
![]()
Haha, zitten ze al de hele avond met hun wk '74 broekje aan en haarband om te wachten tot het droog wordt. Ik zie t al voor me. Dan maar kijken hoe Duitsland de finale gaat bereiken!quote:Op dinsdag 8 juli 2014 22:07 schreef No-P het volgende:
Zonde voor alle recreatieve "tdf fietsers" dit weer.Mijn foto's op Flickr!
Als oma 'ns wist hoe hard ik voor die duitsers zit te juichen mag ik nooit meer komen etenquote:Op dinsdag 8 juli 2014 22:12 schreef Gripper het volgende:
Dan maar kijken hoe Duitsland de finale gaat bereiken!![]()
![]()
ik zal morgen even kijken. Heb niet zo heel veel ervaring daaroquote:Op dinsdag 8 juli 2014 21:10 schreef Tommeke het volgende:
Ik ben ook echt benieuwd naar morgen! Heb d'r zin in!
Weet iemand een leuke route van Zwolle en omgeving richting Naarden? M'n broer woont daar en ik ga zondag bij hem op bezoek.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Dat kan best toch? T is misschien iets groter dan de meeste fietscomputers, maar zeker niet té lomp. Het scherm van je telefoon is wel duidelijker en leesbaarder dan de meeste navigatie, das een voordeel. Als t jou niet stoort, en als je het risico dat je tel beschadigt raakt bij een valpartij aandurft, "dan zeg ik, doen"quote:Op dinsdag 8 juli 2014 22:08 schreef Zornar het volgende:
Ben aan het rondzoeken voor een fietscomputer, garmin 510 of iets dergelijks, zou ik hier niet mijn smartphone voor kunnen gebruiken? Heb wel bike mounts gezien die aardig stevig er uit zien ( http://www.quadlockcase.com/products/iphone-5-bike-mount )
Of is dit echt een no go? In principe kan m'n telefoon het wel aan, heb ook al hartslag borstbanden gezien die je via bluetooth kan connecten maar wou toch eerst even aan jullie vragen. Voordat ik iets aanschaf wat er gewoon lomp uit ziet
En inderdaad, zo'n BT borstband, en je kunt vast wel complete trainingsapps vinden die hetzelfde kunnen als een garmin of Polar computer.Mijn foto's op Flickr!
Is je oma Braziliaans dan? Zie je bij jou ook weinig van terug...quote:Op dinsdag 8 juli 2014 22:14 schreef muzas het volgende:
[..]
Als oma 'ns wist hoe hard ik voor die duitsers zit te juichen mag ik nooit meer komen etenMijn foto's op Flickr!
Je zou d'r billen 'ns moeten zienquote:Op dinsdag 8 juli 2014 22:18 schreef Gripper het volgende:
[..]
Is je oma Braziliaans dan? Zie je bij jou ook weinig van terug...![]()
![]()
quote:Op dinsdag 8 juli 2014 13:53 schreef Hobbel_Rob het volgende:
[..]
Ok ik heb nog nooit door de regen gefietst, maar dat kan dus geen kwaad?:P haha ik vind nat worden niet zozeer,erg. Wil alleen zekerweten niet ziek wordenwel een regenbroek dragen maakt je bij deze temperaturen eerder ziek dan geen regenbroek dragen (dat weet ik uit ervaring).quote:Op dinsdag 8 juli 2014 13:53 schreef Hobbel_Rob het volgende:
[..]
Ok ik heb nog nooit door de regen gefietst, maar dat kan dus geen kwaad?:P haha ik vind nat worden niet zozeer,erg. Wil alleen zekerweten niet ziek worden![]()
Dit is echt genotquote:Op dinsdag 8 juli 2014 22:14 schreef muzas het volgende:
[..]
Als oma 'ns wist hoe hard ik voor die duitsers zit te juichen mag ik nooit meer komen eten![]()
![]()
Knut --> VBLquote:
Nu ontopic graag![]()
Ik ga slapen, t is wel duidelijk zo. Kan de energie wel gebruiken voor morgenavond
Mijn foto's op Flickr!
Je wilt toch geen stadion vol huilende Brazilianen missen?quote:Op dinsdag 8 juli 2014 22:50 schreef Gripper het volgende:
[..]
Knut --> VBL
Nu ontopic graag![]()
Ik ga slapen, t is wel duidelijk zo. Kan de energie wel gebruiken voor morgenavond![]()
Oh, bij de 0-3, dat mooie meisje wat vol verbijstering om zich heen zat te kijken. Arm schatje....quote:Op dinsdag 8 juli 2014 22:52 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Je wilt toch geen stadion vol huilende Brazilianen missen?
Mijn foto's op Flickr!
Vandaag een Castelli setje gescoord en een Oakley bril, mijn portemonnee is niet blij
Van het weer word ik ook niet blij trouwens
[ Bericht 28% gewijzigd door Andyy op 09-07-2014 01:39:26 ]![]()
Hallo toerders en topcoureurs!
Ik kom na een paar maanden lurken ook een beetje mee doen.
Eerst even voorstellen: Ik ben sexbierum, geboren en getogen in het gelijknamige pittoreske Friese plaatsje. Zoals de meesten in dit topic hou ik van fietsen, eten, koffie en lekkere biertjes.
Een jaar of 3 geleden ben ik, nadat het buikvet me de oren uit kwam, op m'n oude stalen ros gestapt dat ik in een ver verleden nog eens voor 100 gulden had gekocht om m'n allround fitness wat te verbeteren. Meteen al tijdens de eerste rit doorbrak ik de magische grens van 30 23.16 km/h. Mooi werk, dat fietsen. Het bleef echter wel een beetje bij mooi-weer-uurtje-stampen, 2 a 3 keer per week.
Niet lang daarna ben ik naar Engeland verhuisd waar ik echt van het fietsen ben gaan houden omdat fietsen in een glooiend landschap een heel stuk leuker bleek dan in de vlakke polders. De belabberde wegen hier en het matige weer konden de pret niet drukken. Wel kocht ik daardoor een MTB. Een echte Engelse, met het stuur rechts.
Toen afgelopen jaar een vakantie in de Alpen gepland werd, besloot ik dat er dan ook maar eens flink geklommen moest worden. Op de MTB moest het gebeuren, want op mn stalen ros met 40-24 als lichtste verzet zou ik niet ver komen. Lang verhaal in het kort: na klimmetjes van 3e, 2e, 1e en als grand finale een HC was ik verslaafd aan klimmen.
Dat verslaafden niet zo helder kunnen denken bleek maar weer toen het rijden van de Marmotte in 2014 mij de meest logische volgende stap leek. Ik had ondertussen al wel een leuke fiets gekocht en dat ging het natuurlijk allemaal veel makkelijker maken. De foto van de fiets houden jullie tegoed. Het is een Cannondale Synapse uit 2013.
In ieder geval: ik inschrijven, uitvogelen hoe trainen nou eigenlijk werk en vervolgens behoorlijk getraind. In de winter door regen en kou vlakke, langzame, saaie duurritten gemaakt en vanaf begin februari ook gaan intervallen. De duurritten werden steeds langer en er kwam steeds meer klimwerk in: eindelijk! En het weer zat ook nog eens mee.
Afgelopen week was het dan eindelijk zover. Ik naar de Alpen om me eens even flink uit te leven in het begin van de week en hopelijk de Marmotte uit te rijden aan het eind. Na een paar prachtige klimmen in de eerste paar dagen (Col de la Sarenne, Col du Solude, Col de la Croix de Fer, etc) ging het zaterdag allemaal boven verwachting en de mooiste rit van mn leven duurde uiteindelijk 8:36 (officiele tijd)
Hieronder wat Strava data voor de liefhebber.
Training in Wales: Strava
Hill repeats in the Cotswolds: Strava
La Marmotte 2014: Strava
Wat ik nu ga doen weet ik nog niet, dus de komende weken gewoon lekker fietsen zonder doel. Misschien wat groepsritjes met de club, want tot nu toe heb ik altijd alleen gereden. Ik hou jullie op de hoogte!
ps: Goed bezig Yankee
pps: Foto van fiets komt dus nog, foto van vriendin niet.![]()
Haha, goed geschreven verhaal! Respect voor je prestatie! En welkom hier!Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Baasquote:Op woensdag 9 juli 2014 04:04 schreef sexbierum het volgende:
Eerst even voorstellen: Ik ben sexbierum, geboren en getogen in het gelijknamige pittoreske Friese plaatsje. Zoals de meesten in dit topic hou ik van fietsen, eten, koffie en lekkere biertjes.
Een jaar of 3 geleden ben ik, nadat het buikvet me de oren uit kwam, op m'n oude stalen ros gestapt dat ik in een ver verleden nog eens voor 100 gulden had gekocht om m'n allround fitness wat te verbeteren. Meteen al tijdens de eerste rit doorbrak ik de magische grens van 30 23.16 km/h. Mooi werk, dat fietsen. Het bleef echter wel een beetje bij mooi-weer-uurtje-stampen, 2 a 3 keer per week.
Niet lang daarna ben ik naar Engeland verhuisd waar ik echt van het fietsen ben gaan houden omdat fietsen in een glooiend landschap een heel stuk leuker bleek dan in de vlakke polders. De belabberde wegen hier en het matige weer konden de pret niet drukken. Wel kocht ik daardoor een MTB. Een echte Engelse, met het stuur rechts.
Toen afgelopen jaar een vakantie in de Alpen gepland werd, besloot ik dat er dan ook maar eens flink geklommen moest worden. Op de MTB moest het gebeuren, want op mn stalen ros met 40-24 als lichtste verzet zou ik niet ver komen. Lang verhaal in het kort: na klimmetjes van 3e, 2e, 1e en als grand finale een HC was ik verslaafd aan klimmen.
Dat verslaafden niet zo helder kunnen denken bleek maar weer toen het rijden van de Marmotte in 2014 mij de meest logische volgende stap leek. Ik had ondertussen al wel een leuke fiets gekocht en dat ging het natuurlijk allemaal veel makkelijker maken. De foto van de fiets houden jullie tegoed. Het is een Cannondale Synapse uit 2013.
In ieder geval: ik inschrijven, uitvogelen hoe trainen nou eigenlijk werk en vervolgens behoorlijk getraind. In de winter door regen en kou vlakke, langzame, saaie duurritten gemaakt en vanaf begin februari ook gaan intervallen. De duurritten werden steeds langer en er kwam steeds meer klimwerk in: eindelijk! En het weer zat ook nog eens mee.
Afgelopen week was het dan eindelijk zover. Ik naar de Alpen om me eens even flink uit te leven in het begin van de week en hopelijk de Marmotte uit te rijden aan het eind. Na een paar prachtige klimmen in de eerste paar dagen (Col de la Sarenne, Col du Solude, Col de la Croix de Fer, etc) ging het zaterdag allemaal boven verwachting en de mooiste rit van mn leven duurde uiteindelijk 8:36 (officiele tijd)
Wat ik nu ga doen weet ik nog niet, dus de komende weken gewoon lekker fietsen zonder doel. Misschien wat groepsritjes met de club, want tot nu toe heb ik altijd alleen gereden. Ik hou jullie op de hoogte!
![]()
ben ook wel erg benieuwd naar die ATB met dat typisch engelse stuurquote:Op woensdag 9 juli 2014 04:04 schreef sexbierum het volgende:
Welkom!
Ik zeg.. komende jaren veel opties voor fok! meets in het buitenland.... jsprbcn in Barcelona, Sexbierum in Engeland, Patroon in Friesland...everyone's a critic...
even you ! !![]()
![]()
quote:Op woensdag 9 juli 2014 04:04 schreef sexbierum het volgende:
Afgelopen week was het dan eindelijk zover. Ik naar de Alpen om me eens even flink uit te leven in het begin van de week en hopelijk de Marmotte uit te rijden aan het eind. Na een paar prachtige klimmen in de eerste paar dagen (Col de la Sarenne, Col du Solude, Col de la Croix de Fer, etc) ging het zaterdag allemaal boven verwachting en de mooiste rit van mn leven duurde uiteindelijk 8:36 (officiele tijd)Top!
.![]()
Hoere-kluts-knie lijkt weer vocht in het gewricht te hebben. Verrassend. Klerelijf.Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
![]()
Ik wil niet zeuren, ik weet dat jullie voor 999% dat toch al vinden, maar het is gewoon een beetje teleurstellend als ik m'n best doe in de sportschool om sterker te worden zodat ik zonder problemen kan bewegen, dat dit soort dingen gebeuren. Maar ik ga er vanuit dat het tegen het weekend wel weer weg zal trekken. Ben nu alleen een beetje boos op de wereld
Ja kan me voorstellen dat je d'r helemaal klaar mee bent. Dus wat mij betreft mag je je gal hier wel ff spuwen!
Klotezooi Cap!![]()
Bedankt...ik was heel trots op mezelf maandagavond, meer gewicht weggeduwd dan ooit. Echt heel lekker getraind. Daarom voel ik me wat genomen. Internet, 1 grote doe het zelf therapie speelplaats gelukkkig
Klote Captain.quote:Op woensdag 9 juli 2014 10:04 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Bedankt...ik was heel trots op mezelf maandagavond, meer gewicht weggeduwd dan ooit. Echt heel lekker getraind. Daarom voel ik me wat genomen. Internet, 1 grote doe het zelf therapie speelplaats gelukkkig
Weet je wat je doet in de gym, misschien wat te hard van stapel gelopen?Sei wachsam,
Waarschijnlijk. Maar ja, je wil ook wel eens progressie boeken, kan niet eeuwig hetzelfde gewicht doen. Het helpt me enorm bij het klimmen, Speciaal langs de Moezel ging het fietspad soms opeens de heuvels in, en ik ging daar met bagage en zware fiets al veel beter tegenop dan vorig jaarMetalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
Het fietspad langs de Moezel loopt toch de hele tijd langs de Moezel (en gaat niet opeens de heuvels in)? Iig van Koblenz tot Bullay is dat echt wel vlak.quote:Op woensdag 9 juli 2014 10:37 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Waarschijnlijk. Maar ja, je wil ook wel eens progressie boeken, kan niet eeuwig hetzelfde gewicht doen. Het helpt me enorm bij het klimmen, Speciaal langs de Moezel ging het fietspad soms opeens de heuvels in, en ik ging daar met bagage en zware fiets al veel beter tegenop dan vorig jaar
[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 09-07-2014 10:40:58 ]![]()
Niet overal, soms ging het opeens opzij en omhoog, en op een fiets van 17 kilo met minstens 15 kilo kampeeruitrusting achterop, zijn hellingen anders dan op een racefiets.![]()
En het meeste klimmen was pas halverwege Koblenz en Trier. Na Traben Traarbach, als ik me goed herinner.Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
Natuurlijk kan je je smartphone hier voor gebruiken. Die link die jij geeft vind ik nog duur dan kan je net zo goed een gps systeem kopen. Bij dealextreme en bijvoorbeeld aliexpress heb je voor een paar euro al van die waterdichte cases die je kan monteren op je stuurpen. Esthetisch ziet een gps systeem er natuurlijk mooier uit op de stuurpen maar kost je ook veeeel meer geld, geen idee of jij dat er voor over hebt. Tijdens lange ritten heb je wel een extra accu nodig.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 22:08 schreef Zornar het volgende:
Of is dit echt een no go? In principe kan m'n telefoon het wel aan, heb ook al hartslag borstbanden gezien die je via bluetooth kan connecten maar wou toch eerst even aan jullie vragen. Voordat ik iets aanschaf wat er gewoon lomp uit ziet
http://www.bike-component(...)tmcl=topeak%20drybag
Zoiets bijvoorbeeld, maar het kan nog stukken goedkoper bij bovengenoemde sites, gewoon even zoeken![]()
![]()
Dat kan, want het stuk tussen Koblenz en Bullay heb ik zelf ook gefietst, en het fietspad langs de Moezel is daar biljartvlak, met uitzondering van bij een paar bruggen waar je even iets omhoog moet. En bij Treis-Karden als je aan de verkeerde oever fietst (zuidoever), want dan moet je daar idd een vervelende bult over. Aan de andere oever fiets je daar gewoon vlak (en kom je langs Cochem).quote:Op woensdag 9 juli 2014 10:55 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Niet overal, soms ging het opeens opzij en omhoog, en op een fiets van 17 kilo met minstens 15 kilo kampeeruitrusting achterop, zijn hellingen anders dan op een racefiets.![]()
En het meeste klimmen was pas halverwege Koblenz en Trier. Na Traben Traarbach, als ik me goed herinner.![]()
Welkom en knappe prestatie!quote:Op woensdag 9 juli 2014 04:04 schreef sexbierum het volgende:
pps: Foto van fiets komt dus nog, foto van vriendin niet.Haters gonna hate.![]()
Balen Cap Fabquote:Op woensdag 9 juli 2014 09:42 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik wil niet zeuren, ik weet dat jullie voor 999% dat toch al vinden, maar het is gewoon een beetje teleurstellend als ik m'n best doe in de sportschool om sterker te worden zodat ik zonder problemen kan bewegen, dat dit soort dingen gebeuren. Maar ik ga er vanuit dat het tegen het weekend wel weer weg zal trekken. Ben nu alleen een beetje boos op de wereldmaar het is toch kutweer om te fietsen. Even rust geven weer hoppetee de gym in.
Haters gonna hate.![]()
Turno IJssellagoquote:![]()
Rondje IJsselmeer met DDX en kornuiten.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Of is het meer een: Giro del Lago di IJssel?Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Tour du mer de l'IJssel?quote:Op woensdag 9 juli 2014 11:44 schreef kanovinnie het volgende:
Of is het meer een: Giro del Lago di IJssel?![]()
Ik zou het eerder omschrijven als:
Il mio culo e le gambe male
Of
मेरे बट और पैर में चोट लगीOp dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Ook dat ja
Dit lied moeten jullie natuurlijk even uit het hoofd leren om lekker te zingen op de fiets onderweg.quote:
![]()
Dat kan hem wel geweest zijn, ik ben goed in net het verkeerde pad kiezenquote:Op woensdag 9 juli 2014 11:13 schreef Wombcat het volgende:
En bij Treis-Karden als je aan de verkeerde oever fietst (zuidoever), want dan moet je daar idd een vervelende bult over. Aan de andere oever fiets je daar gewoon vlak (en kom je langs Cochem).Had langs de Rijn ook een punt waar het pad dat ik had opeens de wijnheuvels in trok, en ik vanaf de hoogte zag dat de andere oever een prachtig vlak fietspad had langs de rivier, maar ja, het uitzicht was best mooi.
Is een flink steile bult, ik denk een km of 2-2,5, met een flink stuk van 10% erin. En in de afdaling een flink stuk van 15%, dus je was snel weer beneden dan.quote:Op woensdag 9 juli 2014 11:54 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Dat kan hem wel geweest zijn, ik ben goed in net het verkeerde pad kiezen![]()
![]()
Jongens,
Omdat de kans bestaat dat de oma van mijn vriendin komt te overlijden tijdens onze vakantie willen we eigenlijk niet verder weg dan max 5uren rijden vanuit Leeuwarden. Nu wil ik eigenlijk wel naar een gebied waar we mooi kunnen fietsen met wat heuvels/bergen. Vogezen vinden wij te regenachtig (ouders waren er vorige week paar dagen en weer alleen maar regen).
Jullie nog ideeën?Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Ja, al ben ik zo'n chicken die snel remt...ook omdat ik geen voortassen had, en dus niet heel stabiel lag, dat moet de volgende keer slimmer. Had nu een waterdichte Ortlieb plunjezak bovenop de fietstassen gesnoerd, maar dan is er teveel gewicht achter, en dat merk je als je op snelheid naar beneden gaat!Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
Harz gebergte misschien?quote:Op woensdag 9 juli 2014 11:59 schreef Patroon het volgende:
Nu wil ik eigenlijk wel naar een gebied waar we mooi kunnen fietsen met wat heuvels/bergen.Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
Ja dat zag ik ook. Is ook zeker een optie! Mooi daar?quote:
Ik zit ook nog te denken aan Gerardmer. Is 7uur rijden, maar misschien kan ik dat er nog uit lobbyen.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Gewoon goede kant kiezenquote:Op woensdag 9 juli 2014 11:59 schreef Patroon het volgende:
Jongens,
Omdat de kans bestaat dat de oma van mijn vriendin komt te overlijden tijdens onze vakantie willen we eigenlijk niet verder weg dan max 5uren rijden vanuit Leeuwarden. Nu wil ik eigenlijk wel naar een gebied waar we mooi kunnen fietsen met wat heuvels/bergen. Vogezen vinden wij te regenachtig (ouders waren er vorige week paar dagen en weer alleen maar regen).
Jullie nog ideeën?
En realistisch zijn. Binnen 5 uur rijden kan je het overal slecht treffen met het weer.![]()
tecklenberg?quote:Op woensdag 9 juli 2014 11:59 schreef Patroon het volgende:
Jongens,
Jullie nog ideeën?Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Aywaille anders Provincie Namen of provincie Luxemburg in België.quote:Op woensdag 9 juli 2014 11:59 schreef Patroon het volgende:
Jongens,
Jullie nog ideeën?![]()
Zwarte woud?quote:Op woensdag 9 juli 2014 12:04 schreef Patroon het volgende:
[..]
al te vaak geweest. Te klein gebied om 2 weken leuk te fietsen.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Wat ik er van zie wel...De route naar berlijn (de R1) gaat door de harz, en is daar kennelijk mooi, uitdagend, maar ook niet overal even goed verhard. Dat is voor racefietsen natuurlijk niet handig alleen, dus dat zou je even moet nakijken. Is misschien meer een wandelgebeid, dan een fietsparadijs.quote:Op woensdag 9 juli 2014 12:01 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja dat zag ik ook. Is ook zeker een optie! Mooi daar?Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
Oh shit, ik dacht dat dat naast luxemburg zatquote:Op woensdag 9 juli 2014 12:08 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Da's 8 uur rijden.
Rondom Winterberg (Sauerland) kun je ook leuk fietsen.
Meer regen dan vogezenquote:
http://www.weatherzone.co(...)jsp?lt=site&lc=94191Meer regen dan vogezenquote:Op woensdag 9 juli 2014 12:05 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Aywaille anders Provincie Namen of provincie Luxemburg in België.
http://www.holiday-weather.com/ardennes/averages/Meer regen dan vogezenquote:
http://www.worldweatheronline.com/v2/weather-averages.aspx?q=LHA![]()
Da's 't Saarland toch? (niet te verwarren met Sauerland)quote:Op woensdag 9 juli 2014 12:09 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Oh shit, ik dacht dat dat naast luxemburg zat![]()
Inderdaadquote:Op woensdag 9 juli 2014 12:08 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Da's 8 uur rijden.
Rondom Winterberg (Sauerland) kun je ook leuk fietsen.![]()
Wel veel motorrijders![]()
![]()
Eifel denk ik.quote:Op woensdag 9 juli 2014 12:10 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Da's 't Saarland toch? (niet te verwarren met Sauerland)![]()
Mijn oma was een keer in de Sahara en toen regende het er. Ik ga er daarom nooit meer heen. Veel te nat.quote:Op woensdag 9 juli 2014 11:59 schreef Patroon het volgende:
(ouders waren er vorige week paar dagen en weer alleen maar regen).Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
En 't regent er ook veel.quote:Op woensdag 9 juli 2014 12:10 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Inderdaad![]()
Wel veel motorrijders![]()
Neem je paraplu mee en niet piepenOp dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Aywaille inderdaad. En dan gaan zitten in CCR voor een scheet en drie knikkers, zit je in de buurt van alle bekende Ardense heuveltjes. Je kunt je meisje nog eens meenemen naar Luik, Maastricht of gewoon lekker genieten van de rust daar.![]()
Nou, ik ben 1x aan de Cote d'Azur geweest en toen regende het de hele dagquote:Op woensdag 9 juli 2014 12:11 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Als je zeker wil zijn van goed weer moet je gewoon doorrijden tot zuid frankrijk.En dat terwijl we de rest van die vakantie mooi weer hebben gehad (fietsvakantie met Cycletours, van Annecy naar Nice gefietst). Dus ik geloof er niks van.
![]()
Eigenlijk kan Patroon beter thuisblijven dan kan je lekker op de tacx trappen.quote:Op woensdag 9 juli 2014 12:12 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Nou, ik ben 1x aan de Cote d'Azur geweest en toen regende het de hele dagEn dat terwijl we de rest van die vakantie mooi weer hebben gehad (fietsvakantie met Cycletours, van Annecy naar Nice gefietst). Dus ik geloof er niks van.
![]()
Maar dan wordt je ook nog natquote:Op woensdag 9 juli 2014 12:16 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Eigenlijk kan Patroon beter thuisblijven dan kan je lekker op de tacx trappen.Je zweet je namelijk te pleuris op zo'n ding.
![]()
Welke site is nauwkeuriger: buienradar of weeronline? Schijtirritant, ze geven allebei totaal andere voorspellingen."Maar tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren. En ook weemoedigheid, die des avonds komt, wanneer men slapen gaat."![]()
Ouders waren er met trois ballons ook, toen ook regen. Gebied staat bekend om veel regenval.quote:Op woensdag 9 juli 2014 12:10 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Mijn oma was een keer in de Sahara en toen regende het er. Ik ga er daarom nooit meer heen. Veel te nat.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Voorspellingen zijn altijd een beetje onzeker, daarom heet het ook voorspelling. Je kan mijn inziens beter de neerslagradar van KNMI bekijken, die geeft geen voorspelling maar wel een goed beeld van de huidige neerslag.quote:Op woensdag 9 juli 2014 12:36 schreef Loekoe het volgende:
Welke site is nauwkeuriger: buienradar of weeronline? Schijtirritant, ze geven allebei totaal andere voorspellingen.![]()
Als je puur naar de statistieken kijkt regent het er dus minder dan in andere midden en laaggebergtes rond Nederlandquote:Op woensdag 9 juli 2014 12:37 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ouders waren er met trois ballons ook, toen ook regen. Gebied staat bekend om veel regenval.![]()
![]()
Taj als je zonzeker wilt zijn moet je naar Zuid Frankrijk, en anders rekening houden dat het kloteweer kan zijn.quote:Op woensdag 9 juli 2014 12:37 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ouders waren er met trois ballons ook, toen ook regen. Gebied staat bekend om veel regenval.![]()
Ik bedoel de voorspellingen van binnen 2 uur. Daar zitten grote verschillen in, terwijl ik denk: een paar uurtjes vooruit voorspellen moet toch wel lukken? :-)quote:Op woensdag 9 juli 2014 12:37 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Voorspellingen zijn altijd een beetje onzeker, daarom heet het ook voorspelling. Je kan mijn inziens beter de neerslagradar van KNMI bekijken, die geeft geen voorspelling maar wel een goed beeld van de huidige neerslag."Maar tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren. En ook weemoedigheid, die des avonds komt, wanneer men slapen gaat."![]()
Ja, maar is ook erg nat. Tenminste, de dag dat ik naar Trier reed, regende het van 12 tot 6 uur aan 1 stuk, en later nog wat losse hoosbuien (net als je de was buiten hebt hangen, die was ook weer doorweekt...). Vandaar dat ik toen de trein terug naar Koblenz heb gepakt om de Rijn verder af te zakken, Had ook de Moezel door kunnen volgen naar Frankrijk, maar durfde het niet aan. Was al nat genoeg.quote:Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
Dat kan je toch zelf ook wel bedenken.quote:Op woensdag 9 juli 2014 12:39 schreef Loekoe het volgende:
[..]
Ik bedoel de voorspellingen van binnen 2 uur. Daar zitten grote verschillen in, terwijl ik denk: een paar uurtjes vooruit voorspellen moet toch wel lukken? :-)![]()
![]()
Ja ook in Belgium, de wundermap is ook een van mijn favorieten, vooral voor de actuele lokale temperatuur. Je kan ook weer in Europa bekijken door gewoon uit te zoomen.
http://dutch.wunderground.com/wundermap/
In de Alpen regent het ook vandaag.![]()
Wat ik van wunderground fijn vind is dat je vrij makkelijk het weer in een bepaalde week of maand van de jaren daarvoor kan opzoeken. Dan krijg je wel een beetje een idee wat je kan verwachten.quote:Op woensdag 9 juli 2014 12:44 schreef kaasplankje het volgende:
Ja ook in Belgium, de wundermap is ook een van mijn favorieten, vooral voor de actuele lokale temperatuur. Je kan ook weer in Europa bekijken door gewoon uit te zoomen.
http://dutch.wunderground.com/wundermap/
In de Alpen regent het ook vandaag.![]()
Ik heb nog niet half uitgevogeld wat je allemaal met die site kan.quote:Op woensdag 9 juli 2014 12:47 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Wat ik van wunderground fijn vind is dat je vrij makkelijk het weer in een bepaalde week of maand van de jaren daarvoor kan opzoeken. Dan krijg je wel een beetje een idee wat je kan verwachten.![]()
Al 2 kasseistroken verwijderdquote:Op woensdag 9 juli 2014 12:47 schreef the_critic het volgende:
en het regent in de tour!! gheheik zit er klaar voor!
![]()
![]()
Dus?quote:Op woensdag 9 juli 2014 12:37 schreef tweemeter het volgende:
Ik wil al twee dagen 120k rijden, maar al twee dagen kutweer. Verdomme.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Gisteren in de regen een door Tommeke geprezen Voigt training gedaan (mijn trainer is ook gek van HIIT). Duur op de fiets in de regen vind ik niks, daarom zo maar 2.5h hardlopen.Sei wachsam,
voor degene die geintresseerd zijn in de relatie sporten en voeding... http://www.sportvoedingwe(...)t-succes-van-kittel/everyone's a critic...
even you ! !![]()
ik las het... belachelijk... Juist hele mooie strokenquote:
Reacties op twitter veelal in de trant van "de bergen liggen er te steil bij, ook maar schrappen dan?"everyone's a critic...
even you ! !![]()
Ja, die vergelijking vind ik heel schraal. Als een afdaling er extreem slecht bij ligt, wordt hij wel degelijk geschrapt."Maar tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren. En ook weemoedigheid, die des avonds komt, wanneer men slapen gaat."![]()
Waarom beslis je niet gewoon een dag voordat je weggaat? Beetje flexibel blijven en je kan het mooie weer opzoeken. Gewoon een lijstje maken met mogelijke plekken en dan 1-2 dagen van te voren kijken welke de beste voorspelling heeft.quote:Op woensdag 9 juli 2014 12:37 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ouders waren er met trois ballons ook, toen ook regen. Gebied staat bekend om veel regenval.If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards![]()
Het past niet echt bij het stoere wielerimago. Dit is een grandioze schwalbe van de UCI. ASOquote:Op woensdag 9 juli 2014 12:56 schreef the_critic het volgende:
[..]
ik las het... belachelijk... Juist hele mooie stroken
Reacties op twitter veelal in de trant van "de bergen liggen er te steil bij, ook maar schrappen dan?"![]()
Ik hoop toch dat dat een grapje is
Ik ben bang van niet... zie ook de Monster sticker op het balhoofd
sowieso moet ie raar zitten, want met die handvaten in de breedte kun je moeilijk je ellebogen buigen.quote:Op woensdag 9 juli 2014 14:00 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
De zit is wel indrukwekkend diep, dat moet je m nageven.![]()
Gaa we ook wel doen, maar ff verschillende opties vast ff bekijken.quote:Op woensdag 9 juli 2014 13:08 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Waarom beslis je niet gewoon een dag voordat je weggaat? Beetje flexibel blijven en je kan het mooie weer opzoeken. Gewoon een lijstje maken met mogelijke plekken en dan 1-2 dagen van te voren kijken welke de beste voorspelling heeft.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Krijg nu live verslag van Grip per sms. Staat nu met knieën in de modder.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Heeft ie dit keer wel laarzen mee?Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Er zijn 2 stroken geschrapt... Staat ie wel bij de goede?quote:Op woensdag 9 juli 2014 14:33 schreef Patroon het volgende:
Krijg nu live verslag van Grip per sms. Staat nu met knieën in de modder.Je zal 't hebben zeg.....
![]()
![]()
Haha sta je daar de hele dag in de blubber en stromende regen naar wat kasseien te kijken, terwijl het peloton vlak voor de strook afslaatquote:Op woensdag 9 juli 2014 14:42 schreef muzas het volgende:
[..]
Er zijn 2 stroken geschrapt... Staat ie wel bij de goede?Je zal 't hebben zeg.....
Dopeur.quote:
Bovendien ken ik niemand die lelijker op de fiets zit dan Froome. Dat is toch niet om aan te zien man. Zelfs die dikke van RTL boulevard zou sierlijker een col op rijden.![]()
Waar heb je eigelijk nog meer gereden? Ik wil in Augustus nog wat Duitsland verkennen denk ik, maar is nog niet zeker waar. Ivo had al wat goede tips, maar kan altijd meer gebruiken.quote:Op woensdag 9 juli 2014 11:13 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dat kan, want het stuk tussen Koblenz en Bullay heb ik zelf ook gefietst,Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
Ja, iedereen zit aan de dope, maar als t er te erg bovenop ligt dan is het toch storend of niet?quote:![]()
In Duitsland?quote:Op woensdag 9 juli 2014 15:10 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Waar heb je eigelijk nog meer gereden? Ik wil in Augustus nog wat Duitsland verkennen denk ik, maar is nog niet zeker waar. Ivo had al wat goede tips, maar kan altijd meer gebruiken.
Andernach (aan de Rijn, net ten noorden van Koblenz), daar is het wat glooiiender, ook wel mooit gebied).
Boppard (ook Rijn, net ten zuiden van Koblenz). Beetje vergelijkbaar met Moezel, maar drukker.
Bad Dürheim (Zwarte Woud).
Winterberg (Sauerland).
Moezel vind ik het mooiste gebied daarvan.![]()
Nee nee hij heeft last gehad van een parasiet, en sinds die parasiet met medicijnen is bestreden kan ie een stuk harder fietsen...quote:Op woensdag 9 juli 2014 15:12 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ja, iedereen zit aan de dope, maar als t er te erg bovenop ligt dan is het toch storend of niet?![]()
Boppard was ik dit voorjaar ook langs gekomen, laatste 2 dagen vanaf Koblenz richting Mainz gereden. Maar ik vond de Moezel eerlijk gezegd niet zo veel mooier dan de Rijn!. Maar dat kan ook de regen zijn geweest. Niet dat het lelijk was aan de Moezel, maar de Rijn na Koblenz was wat breder, en het landschap wat opener. Beviel me iets meer. Wil daarom ook eens een paar dagen de Mainz afrijden, zien hoe dat bevalt, is ook een rivier, met veel kastelenen en pitoreske dorpjes.
Zie hier de parasiet aan het werkquote:Op woensdag 9 juli 2014 15:16 schreef Questular het volgende:
[..]
Nee nee hij heeft last gehad van een parasiet, en sinds die parasiet met medicijnen is bestreden kan ie een stuk harder fietsen...![]()
![]()
heel erg jammer voor de tour dit... :S
Of je nu fan bent of niet... jammer voor de spanning. (net zoals het jammer is dat Cav al thuis is, en Greipel dit jaar een schim is)everyone's a critic...
even you ! !![]()
Echt spannend ja Froome die met 10 minuten voorsprong de TT wintquote:Op woensdag 9 juli 2014 15:44 schreef the_critic het volgende:
heel erg jammer voor de tour dit... :S
Of je nu fan bent of niet... jammer voor de spanning. (net zoals het jammer is dat Cav al thuis is, en Greipel dit jaar een schim is)![]()
![]()
Een duel contador,nibali, valverde, evt mollema/talansky is oneindig veel spannender en meer open tour dan Froome vs de rest.![]()
Hadden ze nu toch maar Wiggins meegenomen, hadden ze hem als nieuwe klassementsrijder kunnen brengen bij Sky.![]()
Die had hier tijd kunnen pakken ook.quote:Op woensdag 9 juli 2014 15:51 schreef Questular het volgende:
Hadden ze nu toch maar Wiggins meegenomen, hadden ze hem als nieuwe klassementsrijder kunnen brengen bij Sky.![]()
en nibali, kwiatkovski, valverde, mollema ook graag.... en voor je het weet, wint ten Dam de Tour..everyone's a critic...
even you ! !![]()
is der panzer nie mee dan?quote:Op woensdag 9 juli 2014 15:46 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Echt spannend ja Froome die met 10 minuten voorsprong de TT wintOp dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Die rijdt toch niet voor het algemeen klassement jongen.quote:
Het word tijd voor theorie bij start to race![]()
valverde graag.quote:Op woensdag 9 juli 2014 16:11 schreef the_critic het volgende:
en nibali, kwiatkovski, valverde, mollema ook graag.... en voor je het weet, wint ten Dam de Tour..![]()
Want? Ik heb weinig met dopeurs. Juist niet hypocriet maar rechtlijnig standpunt.quote:Op woensdag 9 juli 2014 16:17 schreef the_critic het volgende:
[..]
hoe hypocriet ben jij zeg... ppffffff bah![]()
en valverde is geen dopeur wil je beweren?!quote:Op woensdag 9 juli 2014 16:18 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Want? Ik heb weinig met dopeurs. Juist niet hypocriet maar rechtlijnig standpunt.
everyone's a critic...
even you ! !
Forum Opties Forumhop: Hop naar: