abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 8 juli 2014 @ 20:19:31 #151
117107 MarcoD
.........
pi_142060187
Er staat ook een 1 en een 2 op, als dat de benodigde draai aangeeft is dat niet heel veel wat je met je hand moet doen, lijkt mij dan niet veel gevaarlijker dan een bidon pakken.
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
  dinsdag 8 juli 2014 @ 20:41:45 #152
130803 Gripper
Get a grip
pi_142061257
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 20:19 schreef MarcoD het volgende:
Er staat ook een 1 en een 2 op, als dat de benodigde draai aangeeft is dat niet heel veel wat je met je hand moet doen, lijkt mij dan niet veel gevaarlijker dan een bidon pakken.
Laten we het in perspectief zien: die jongens rijden ook 65 km/u in de laatste km, centimeters van elkaars wiel en duwend en wringend om naar voren te komen. Ook niet ongevaarlijk :)
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_142061323
Maar waarom zou je zadelhoogte onderweg willen aanpassen ?
  dinsdag 8 juli 2014 @ 20:47:38 #154
130803 Gripper
Get a grip
pi_142061531
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 20:43 schreef ddx het volgende:
Maar waarom zou je zadelhoogte onderweg willen aanpassen ?
Staat in dat stukje: nibali (toch al een van de beste dalers van het peloton) wil in de afdalingen graag wat dieper zitten voor een laag zwaartepunt, zo kan je nog harder naar beneden. Techniek uit de MTB wereld, vooral freeride fietsen hebben zo'n verstelbare zadelpen.
Mijn foto's op Flickr!
pi_142062294
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 17:19 schreef Gripper het volgende:

[..]

Denk dat ze morgen meer aan een snorkel en ingebouwde ruitenwissertjes in hun bril hebben dan aan dempende zadelpennen....

https://twitter.com/NOShan70/status/486505828921647104/photo/1

Dat wordt hopelijk weer net zo heroisch als parijs-roubaix 2002

[ afbeelding ]
ik ben echt zo benieuwd naar morgen.. Hopen op regen en een heroische strijd.. (kan dus bijna alleen maar tegenvallen.. :) )
everyone's a critic...
even you ! !
pi_142062735
Ik ben ook echt benieuwd naar morgen! Heb d'r zin in!

Weet iemand een leuke route van Zwolle en omgeving richting Naarden? M'n broer woont daar en ik ga zondag bij hem op bezoek.
pi_142063675
Die etappe maakt het wachten morgen overdag dragelijk ja _O_
pi_142063863
Overigens: voor degenen die het over de Laurent Desbiens hadden, de etappe van vandaag ging dus over de Mont Cassel en de Mont Noir, die ook in de Laurent Desbiens zitten.
  dinsdag 8 juli 2014 @ 22:07:51 #159
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_142066322
Zonde voor alle recreatieve "tdf fietsers" dit weer.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_142066356
Ben aan het rondzoeken voor een fietscomputer, garmin 510 of iets dergelijks, zou ik hier niet mijn smartphone voor kunnen gebruiken? Heb wel bike mounts gezien die aardig stevig er uit zien ( http://www.quadlockcase.com/products/iphone-5-bike-mount )

Of is dit echt een no go? In principe kan m'n telefoon het wel aan, heb ook al hartslag borstbanden gezien die je via bluetooth kan connecten maar wou toch eerst even aan jullie vragen. Voordat ik iets aanschaf wat er gewoon lomp uit ziet :P
  dinsdag 8 juli 2014 @ 22:12:56 #161
130803 Gripper
Get a grip
pi_142066867
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 22:07 schreef No-P het volgende:
Zonde voor alle recreatieve "tdf fietsers" dit weer.
Haha, zitten ze al de hele avond met hun wk '74 broekje aan en haarband om te wachten tot het droog wordt. Ik zie t al voor me. Dan maar kijken hoe Duitsland de finale gaat bereiken!
Mijn foto's op Flickr!
pi_142066964
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 22:12 schreef Gripper het volgende:
Dan maar kijken hoe Duitsland de finale gaat bereiken!
Als oma 'ns wist hoe hard ik voor die duitsers zit te juichen mag ik nooit meer komen eten :P
  dinsdag 8 juli 2014 @ 22:14:15 #163
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_142066968
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 21:10 schreef Tommeke het volgende:
Ik ben ook echt benieuwd naar morgen! Heb d'r zin in!

Weet iemand een leuke route van Zwolle en omgeving richting Naarden? M'n broer woont daar en ik ga zondag bij hem op bezoek.
ik zal morgen even kijken. Heb niet zo heel veel ervaring daaro
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  dinsdag 8 juli 2014 @ 22:17:53 #164
130803 Gripper
Get a grip
pi_142067215
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 22:08 schreef Zornar het volgende:
Ben aan het rondzoeken voor een fietscomputer, garmin 510 of iets dergelijks, zou ik hier niet mijn smartphone voor kunnen gebruiken? Heb wel bike mounts gezien die aardig stevig er uit zien ( http://www.quadlockcase.com/products/iphone-5-bike-mount )

Of is dit echt een no go? In principe kan m'n telefoon het wel aan, heb ook al hartslag borstbanden gezien die je via bluetooth kan connecten maar wou toch eerst even aan jullie vragen. Voordat ik iets aanschaf wat er gewoon lomp uit ziet :P
Dat kan best toch? T is misschien iets groter dan de meeste fietscomputers, maar zeker niet té lomp. Het scherm van je telefoon is wel duidelijker en leesbaarder dan de meeste navigatie, das een voordeel. Als t jou niet stoort, en als je het risico dat je tel beschadigt raakt bij een valpartij aandurft, "dan zeg ik, doen"

En inderdaad, zo'n BT borstband, en je kunt vast wel complete trainingsapps vinden die hetzelfde kunnen als een garmin of Polar computer.
Mijn foto's op Flickr!
  dinsdag 8 juli 2014 @ 22:18:52 #165
130803 Gripper
Get a grip
pi_142067276
quote:
6s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 22:14 schreef muzas het volgende:

[..]

Als oma 'ns wist hoe hard ik voor die duitsers zit te juichen mag ik nooit meer komen eten :P
Is je oma Braziliaans dan? Zie je bij jou ook weinig van terug...
Mijn foto's op Flickr!
pi_142067404
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 22:18 schreef Gripper het volgende:

[..]

Is je oma Braziliaans dan? Zie je bij jou ook weinig van terug...
Je zou d'r billen 'ns moeten zien ):O
  FOK!fotograaf dinsdag 8 juli 2014 @ 22:43:43 #167
73911 ultra_ivo
pi_142070505
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 13:53 schreef Hobbel_Rob het volgende:

[..]

Ok ik heb nog nooit door de regen gefietst, maar dat kan dus geen kwaad?:P haha ik vind nat worden niet zozeer,erg. Wil alleen zekerweten niet ziek worden :P
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 13:53 schreef Hobbel_Rob het volgende:

[..]

Ok ik heb nog nooit door de regen gefietst, maar dat kan dus geen kwaad?:P haha ik vind nat worden niet zozeer,erg. Wil alleen zekerweten niet ziek worden :P
wel een regenbroek dragen maakt je bij deze temperaturen eerder ziek dan geen regenbroek dragen (dat weet ik uit ervaring).
pi_142070995
quote:
6s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 22:14 schreef muzas het volgende:

[..]

Dit is echt genot _O_
  dinsdag 8 juli 2014 @ 22:50:22 #169
130803 Gripper
Get a grip
pi_142071152
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 22:48 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Dit is echt genot _O_
Knut --> VBL
Nu ontopic graag ;)

Ik ga slapen, t is wel duidelijk zo. Kan de energie wel gebruiken voor morgenavond :)
Mijn foto's op Flickr!
pi_142071329
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 22:50 schreef Gripper het volgende:

[..]

Knut --> VBL
Nu ontopic graag ;)

Ik ga slapen, t is wel duidelijk zo. Kan de energie wel gebruiken voor morgenavond :)
Je wilt toch geen stadion vol huilende Brazilianen missen?
  dinsdag 8 juli 2014 @ 22:54:49 #171
130803 Gripper
Get a grip
pi_142071545
quote:
15s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 22:52 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Je wilt toch geen stadion vol huilende Brazilianen missen?
Oh, bij de 0-3, dat mooie meisje wat vol verbijstering om zich heen zat te kijken. Arm schatje.... O+
Mijn foto's op Flickr!
pi_142071858
Ja zag ik ook...die dacht WTF...
Maar ik kan 't mis hebben...
  dinsdag 8 juli 2014 @ 23:14:51 #173
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_142073252
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 22:48 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Dit is echt genot _O_
Fantastisch, wat een elftal _O_
.
pi_142073441
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 22:58 schreef Patroon het volgende:
Ja zag ik ook...die dacht WTF...
  FOK!fotograaf woensdag 9 juli 2014 @ 00:52:48 #175
145146 Andyy
pi_142079460
Vandaag een Castelli setje gescoord en een Oakley bril, mijn portemonnee is niet blij ;(
Van het weer word ik ook niet blij trouwens :{

[ Bericht 28% gewijzigd door Andyy op 09-07-2014 01:39:26 ]
pi_142081807
Hallo toerders en topcoureurs!

Ik kom na een paar maanden lurken ook een beetje mee doen.

Eerst even voorstellen: Ik ben sexbierum, geboren en getogen in het gelijknamige pittoreske Friese plaatsje. Zoals de meesten in dit topic hou ik van fietsen, eten, koffie en lekkere biertjes.

Een jaar of 3 geleden ben ik, nadat het buikvet me de oren uit kwam, op m'n oude stalen ros gestapt dat ik in een ver verleden nog eens voor 100 gulden had gekocht om m'n allround fitness wat te verbeteren. Meteen al tijdens de eerste rit doorbrak ik de magische grens van 30 23.16 km/h. Mooi werk, dat fietsen. Het bleef echter wel een beetje bij mooi-weer-uurtje-stampen, 2 a 3 keer per week.

Niet lang daarna ben ik naar Engeland verhuisd waar ik echt van het fietsen ben gaan houden omdat fietsen in een glooiend landschap een heel stuk leuker bleek dan in de vlakke polders. De belabberde wegen hier en het matige weer konden de pret niet drukken. Wel kocht ik daardoor een MTB. Een echte Engelse, met het stuur rechts.

Toen afgelopen jaar een vakantie in de Alpen gepland werd, besloot ik dat er dan ook maar eens flink geklommen moest worden. Op de MTB moest het gebeuren, want op mn stalen ros met 40-24 als lichtste verzet zou ik niet ver komen. Lang verhaal in het kort: na klimmetjes van 3e, 2e, 1e en als grand finale een HC was ik verslaafd aan klimmen.

Dat verslaafden niet zo helder kunnen denken bleek maar weer toen het rijden van de Marmotte in 2014 mij de meest logische volgende stap leek. Ik had ondertussen al wel een leuke fiets gekocht en dat ging het natuurlijk allemaal veel makkelijker maken. De foto van de fiets houden jullie tegoed. Het is een Cannondale Synapse uit 2013.

In ieder geval: ik inschrijven, uitvogelen hoe trainen nou eigenlijk werk en vervolgens behoorlijk getraind. In de winter door regen en kou vlakke, langzame, saaie duurritten gemaakt en vanaf begin februari ook gaan intervallen. De duurritten werden steeds langer en er kwam steeds meer klimwerk in: eindelijk! En het weer zat ook nog eens mee.

Afgelopen week was het dan eindelijk zover. Ik naar de Alpen om me eens even flink uit te leven in het begin van de week en hopelijk de Marmotte uit te rijden aan het eind. Na een paar prachtige klimmen in de eerste paar dagen (Col de la Sarenne, Col du Solude, Col de la Croix de Fer, etc) ging het zaterdag allemaal boven verwachting en de mooiste rit van mn leven duurde uiteindelijk 8:36 (officiele tijd)

Hieronder wat Strava data voor de liefhebber.

Training in Wales: Strava
Hill repeats in the Cotswolds: Strava
La Marmotte 2014: Strava

Wat ik nu ga doen weet ik nog niet, dus de komende weken gewoon lekker fietsen zonder doel. Misschien wat groepsritjes met de club, want tot nu toe heb ik altijd alleen gereden. Ik hou jullie op de hoogte!

ps: Goed bezig Yankee
pps: Foto van fiets komt dus nog, foto van vriendin niet.
  woensdag 9 juli 2014 @ 05:57:43 #177
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_142082032
Haha, goed geschreven verhaal! Respect voor je prestatie! En welkom hier!
pi_142082203
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 04:04 schreef sexbierum het volgende:

Eerst even voorstellen: Ik ben sexbierum, geboren en getogen in het gelijknamige pittoreske Friese plaatsje. Zoals de meesten in dit topic hou ik van fietsen, eten, koffie en lekkere biertjes.

Een jaar of 3 geleden ben ik, nadat het buikvet me de oren uit kwam, op m'n oude stalen ros gestapt dat ik in een ver verleden nog eens voor 100 gulden had gekocht om m'n allround fitness wat te verbeteren. Meteen al tijdens de eerste rit doorbrak ik de magische grens van 30 23.16 km/h. Mooi werk, dat fietsen. Het bleef echter wel een beetje bij mooi-weer-uurtje-stampen, 2 a 3 keer per week.

Niet lang daarna ben ik naar Engeland verhuisd waar ik echt van het fietsen ben gaan houden omdat fietsen in een glooiend landschap een heel stuk leuker bleek dan in de vlakke polders. De belabberde wegen hier en het matige weer konden de pret niet drukken. Wel kocht ik daardoor een MTB. Een echte Engelse, met het stuur rechts.

Toen afgelopen jaar een vakantie in de Alpen gepland werd, besloot ik dat er dan ook maar eens flink geklommen moest worden. Op de MTB moest het gebeuren, want op mn stalen ros met 40-24 als lichtste verzet zou ik niet ver komen. Lang verhaal in het kort: na klimmetjes van 3e, 2e, 1e en als grand finale een HC was ik verslaafd aan klimmen.

Dat verslaafden niet zo helder kunnen denken bleek maar weer toen het rijden van de Marmotte in 2014 mij de meest logische volgende stap leek. Ik had ondertussen al wel een leuke fiets gekocht en dat ging het natuurlijk allemaal veel makkelijker maken. De foto van de fiets houden jullie tegoed. Het is een Cannondale Synapse uit 2013.

In ieder geval: ik inschrijven, uitvogelen hoe trainen nou eigenlijk werk en vervolgens behoorlijk getraind. In de winter door regen en kou vlakke, langzame, saaie duurritten gemaakt en vanaf begin februari ook gaan intervallen. De duurritten werden steeds langer en er kwam steeds meer klimwerk in: eindelijk! En het weer zat ook nog eens mee.

Afgelopen week was het dan eindelijk zover. Ik naar de Alpen om me eens even flink uit te leven in het begin van de week en hopelijk de Marmotte uit te rijden aan het eind. Na een paar prachtige klimmen in de eerste paar dagen (Col de la Sarenne, Col du Solude, Col de la Croix de Fer, etc) ging het zaterdag allemaal boven verwachting en de mooiste rit van mn leven duurde uiteindelijk 8:36 (officiele tijd)

Wat ik nu ga doen weet ik nog niet, dus de komende weken gewoon lekker fietsen zonder doel. Misschien wat groepsritjes met de club, want tot nu toe heb ik altijd alleen gereden. Ik hou jullie op de hoogte!

Baas _O_
pi_142082228
quote:

ben ook wel erg benieuwd naar die ATB met dat typisch engelse stuur ;)
Welkom!

Ik zeg.. komende jaren veel opties voor fok! meets in het buitenland.... jsprbcn in Barcelona, Sexbierum in Engeland, Patroon in Friesland...
everyone's a critic...
even you ! !
  woensdag 9 juli 2014 @ 07:26:24 #180
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_142082316
pi_142082337
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 07:26 schreef kanovinnie het volgende:
[ afbeelding ]
goedkope duitse troep joh... :P
everyone's a critic...
even you ! !
  woensdag 9 juli 2014 @ 08:00:48 #182
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_142082531
quote:

_O_ Top!
.
  woensdag 9 juli 2014 @ 08:52:29 #183
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_142082929

Klaar voor zondag *O*
  woensdag 9 juli 2014 @ 09:25:46 #184
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_142083352
Hoere-kluts-knie lijkt weer vocht in het gewricht te hebben. Verrassend. Klerelijf.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  woensdag 9 juli 2014 @ 09:26:20 #185
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_142083361
-O-
  woensdag 9 juli 2014 @ 09:42:09 #186
153506 Captain_Fabulous
pi_142083676
Ik wil niet zeuren, ik weet dat jullie voor 999% dat toch al vinden, maar het is gewoon een beetje teleurstellend als ik m'n best doe in de sportschool om sterker te worden zodat ik zonder problemen kan bewegen, dat dit soort dingen gebeuren. Maar ik ga er vanuit dat het tegen het weekend wel weer weg zal trekken. Ben nu alleen een beetje boos op de wereld }:|
pi_142083882
Ja kan me voorstellen dat je d'r helemaal klaar mee bent. Dus wat mij betreft mag je je gal hier wel ff spuwen!

Klotezooi Cap!
pi_142083963
Flink balen idd.

Nog kudo's voor de Marmottegangers ^O^
  woensdag 9 juli 2014 @ 10:04:31 #189
153506 Captain_Fabulous
pi_142084019
Bedankt...ik was heel trots op mezelf maandagavond, meer gewicht weggeduwd dan ooit. Echt heel lekker getraind. Daarom voel ik me wat genomen. Internet, 1 grote doe het zelf therapie speelplaats gelukkkig :7
  woensdag 9 juli 2014 @ 10:08:57 #190
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_142084106
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 10:04 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Bedankt...ik was heel trots op mezelf maandagavond, meer gewicht weggeduwd dan ooit. Echt heel lekker getraind. Daarom voel ik me wat genomen. Internet, 1 grote doe het zelf therapie speelplaats gelukkkig :7
Klote Captain.
Weet je wat je doet in de gym, misschien wat te hard van stapel gelopen?
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
  woensdag 9 juli 2014 @ 10:37:28 #191
153506 Captain_Fabulous
pi_142084694
Waarschijnlijk. Maar ja, je wil ook wel eens progressie boeken, kan niet eeuwig hetzelfde gewicht doen. Het helpt me enorm bij het klimmen, Speciaal langs de Moezel ging het fietspad soms opeens de heuvels in, en ik ging daar met bagage en zware fiets al veel beter tegenop dan vorig jaar
pi_142084779
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 10:37 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Waarschijnlijk. Maar ja, je wil ook wel eens progressie boeken, kan niet eeuwig hetzelfde gewicht doen. Het helpt me enorm bij het klimmen, Speciaal langs de Moezel ging het fietspad soms opeens de heuvels in, en ik ging daar met bagage en zware fiets al veel beter tegenop dan vorig jaar
Het fietspad langs de Moezel loopt toch de hele tijd langs de Moezel (en gaat niet opeens de heuvels in)? Iig van Koblenz tot Bullay is dat echt wel vlak.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 09-07-2014 10:40:58 ]
  woensdag 9 juli 2014 @ 10:55:46 #193
153506 Captain_Fabulous
pi_142085149
Niet overal, soms ging het opeens opzij en omhoog, en op een fiets van 17 kilo met minstens 15 kilo kampeeruitrusting achterop, zijn hellingen anders dan op een racefiets. 8-)
En het meeste klimmen was pas halverwege Koblenz en Trier. Na Traben Traarbach, als ik me goed herinner.
pi_142085269
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 22:08 schreef Zornar het volgende:

Natuurlijk kan je je smartphone hier voor gebruiken. Die link die jij geeft vind ik nog duur dan kan je net zo goed een gps systeem kopen. Bij dealextreme en bijvoorbeeld aliexpress heb je voor een paar euro al van die waterdichte cases die je kan monteren op je stuurpen. Esthetisch ziet een gps systeem er natuurlijk mooier uit op de stuurpen maar kost je ook veeeel meer geld, geen idee of jij dat er voor over hebt. Tijdens lange ritten heb je wel een extra accu nodig.

http://www.bike-component(...)tmcl=topeak%20drybag

Zoiets bijvoorbeeld, maar het kan nog stukken goedkoper bij bovengenoemde sites, gewoon even zoeken ;)
pi_142085506
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 10:55 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Niet overal, soms ging het opeens opzij en omhoog, en op een fiets van 17 kilo met minstens 15 kilo kampeeruitrusting achterop, zijn hellingen anders dan op een racefiets. 8-)
En het meeste klimmen was pas halverwege Koblenz en Trier. Na Traben Traarbach, als ik me goed herinner.
Dat kan, want het stuk tussen Koblenz en Bullay heb ik zelf ook gefietst, en het fietspad langs de Moezel is daar biljartvlak, met uitzondering van bij een paar bruggen waar je even iets omhoog moet. En bij Treis-Karden als je aan de verkeerde oever fietst (zuidoever), want dan moet je daar idd een vervelende bult over. Aan de andere oever fiets je daar gewoon vlak (en kom je langs Cochem).
pi_142085940
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 08:52 schreef kanovinnie het volgende:
Klaar voor zondag *O*
  woensdag 9 juli 2014 @ 11:38:10 #197
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_142086154
watskeburt zondag kano?
pi_142086185
quote:

Welkom en knappe prestatie!
Haters gonna hate.
pi_142086208
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 09:42 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik wil niet zeuren, ik weet dat jullie voor 999% dat toch al vinden, maar het is gewoon een beetje teleurstellend als ik m'n best doe in de sportschool om sterker te worden zodat ik zonder problemen kan bewegen, dat dit soort dingen gebeuren. Maar ik ga er vanuit dat het tegen het weekend wel weer weg zal trekken. Ben nu alleen een beetje boos op de wereld }:|
Balen Cap Fab :( maar het is toch kutweer om te fietsen. Even rust geven weer hoppetee de gym in.
Haters gonna hate.
  woensdag 9 juli 2014 @ 11:41:54 #200
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_142086251
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 11:38 schreef kaasplankje het volgende:
watskeburt zondag kano?
Turno IJssellago :+

Rondje IJsselmeer met DDX en kornuiten.
  woensdag 9 juli 2014 @ 11:44:07 #201
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_142086315
Of is het meer een: Giro del Lago di IJssel?
pi_142086365
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 11:44 schreef kanovinnie het volgende:
Of is het meer een: Giro del Lago di IJssel?
Tour du mer de l'IJssel?
pi_142086382
Tour du Zuyderzee ?
  woensdag 9 juli 2014 @ 11:48:10 #204
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_142086434
Ik zou het eerder omschrijven als:
Il mio culo e le gambe male
Of
मेरे बट और पैर में चोट लगी
pi_142086454
Ik zou zeggen: te ver fietsen.
  woensdag 9 juli 2014 @ 11:49:25 #206
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_142086480
Ook dat ja :')
  woensdag 9 juli 2014 @ 11:52:15 #207
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_142086587
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 11:49 schreef kanovinnie het volgende:
Ook dat ja :')
Dit lied moeten jullie natuurlijk even uit het hoofd leren om lekker te zingen op de fiets onderweg.

woensdag 9 juli 2014 @ 11:54:45 #208
153506 Captain_Fabulous
pi_142086697
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 11:13 schreef Wombcat het volgende:
En bij Treis-Karden als je aan de verkeerde oever fietst (zuidoever), want dan moet je daar idd een vervelende bult over. Aan de andere oever fiets je daar gewoon vlak (en kom je langs Cochem).
Dat kan hem wel geweest zijn, ik ben goed in net het verkeerde pad kiezen :7 Had langs de Rijn ook een punt waar het pad dat ik had opeens de wijnheuvels in trok, en ik vanaf de hoogte zag dat de andere oever een prachtig vlak fietspad had langs de rivier, maar ja, het uitzicht was best mooi. :+
pi_142086752
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 11:54 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

Dat kan hem wel geweest zijn, ik ben goed in net het verkeerde pad kiezen :7
Is een flink steile bult, ik denk een km of 2-2,5, met een flink stuk van 10% erin. En in de afdaling een flink stuk van 15%, dus je was snel weer beneden dan.
pi_142086885
Jongens,

Omdat de kans bestaat dat de oma van mijn vriendin komt te overlijden tijdens onze vakantie willen we eigenlijk niet verder weg dan max 5uren rijden vanuit Leeuwarden. Nu wil ik eigenlijk wel naar een gebied waar we mooi kunnen fietsen met wat heuvels/bergen. Vogezen vinden wij te regenachtig (ouders waren er vorige week paar dagen en weer alleen maar regen).

Jullie nog ideeën?
  woensdag 9 juli 2014 @ 12:00:11 #211
153506 Captain_Fabulous
pi_142086889
Ja, al ben ik zo'n chicken die snel remt...ook omdat ik geen voortassen had, en dus niet heel stabiel lag, dat moet de volgende keer slimmer. Had nu een waterdichte Ortlieb plunjezak bovenop de fietstassen gesnoerd, maar dan is er teveel gewicht achter, en dat merk je als je op snelheid naar beneden gaat!
  woensdag 9 juli 2014 @ 12:01:00 #212
153506 Captain_Fabulous
pi_142086927
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 11:59 schreef Patroon het volgende:
Nu wil ik eigenlijk wel naar een gebied waar we mooi kunnen fietsen met wat heuvels/bergen.
Harz gebergte misschien?
pi_142086951
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 12:01 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

Harz gebergte misschien?
Ja dat zag ik ook. Is ook zeker een optie! Mooi daar?

Ik zit ook nog te denken aan Gerardmer. Is 7uur rijden, maar misschien kan ik dat er nog uit lobbyen.
pi_142086979
quote:
Jongens,

Omdat de kans bestaat dat de oma van mijn vriendin komt te overlijden tijdens onze vakantie willen we eigenlijk niet verder weg dan max 5uren rijden vanuit Leeuwarden. Nu wil ik eigenlijk wel naar een gebied waar we mooi kunnen fietsen met wat heuvels/bergen. Vogezen vinden wij te regenachtig (ouders waren er vorige week paar dagen en weer alleen maar regen).

Jullie nog ideeën?
Gewoon goede kant kiezen

En realistisch zijn. Binnen 5 uur rijden kan je het overal slecht treffen met het weer.
pi_142087012
Oja Gerardmer is ook vogezen :')
  woensdag 9 juli 2014 @ 12:03:43 #216
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_142087017
quote:
Jongens,

Jullie nog ideeën?
tecklenberg?
pi_142087044
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 12:03 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

tecklenberg?
al te vaak geweest. Te klein gebied om 2 weken leuk te fietsen.
  woensdag 9 juli 2014 @ 12:05:24 #218
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_142087076
quote:
Jongens,

Jullie nog ideeën?
Aywaille anders Provincie Namen of provincie Luxemburg in België.
  woensdag 9 juli 2014 @ 12:05:45 #219
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_142087083
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 12:04 schreef Patroon het volgende:

[..]

al te vaak geweest. Te klein gebied om 2 weken leuk te fietsen.
Zwarte woud?
  woensdag 9 juli 2014 @ 12:07:19 #220
153506 Captain_Fabulous
pi_142087138
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 12:01 schreef Patroon het volgende:

[..]

Ja dat zag ik ook. Is ook zeker een optie! Mooi daar?
Wat ik er van zie wel...De route naar berlijn (de R1) gaat door de harz, en is daar kennelijk mooi, uitdagend, maar ook niet overal even goed verhard. Dat is voor racefietsen natuurlijk niet handig alleen, dus dat zou je even moet nakijken. Is misschien meer een wandelgebeid, dan een fietsparadijs.
pi_142087158
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 12:05 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Zwarte woud?
Da's 8 uur rijden.

Rondom Winterberg (Sauerland) kun je ook leuk fietsen.
  woensdag 9 juli 2014 @ 12:09:20 #222
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_142087198
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 12:08 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Da's 8 uur rijden.

Oh shit, ik dacht dat dat naast luxemburg zat :+
pi_142087204
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 12:01 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

Harz gebergte misschien?
Meer regen dan vogezen

http://www.weatherzone.co(...)jsp?lt=site&lc=94191

quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 12:05 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Aywaille anders Provincie Namen of provincie Luxemburg in België.
Meer regen dan vogezen

http://www.holiday-weather.com/ardennes/averages/

quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 12:05 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Zwarte woud?
Meer regen dan vogezen

http://www.worldweatheronline.com/v2/weather-averages.aspx?q=LHA
pi_142087236
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 12:09 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Oh shit, ik dacht dat dat naast luxemburg zat :+
Da's 't Saarland toch? (niet te verwarren met Sauerland)
pi_142087237
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 12:08 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Da's 8 uur rijden.

Inderdaad ^O^

Wel veel motorrijders :'(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')