Dit lied moeten jullie natuurlijk even uit het hoofd leren om lekker te zingen op de fiets onderweg.quote:
Dat kan hem wel geweest zijn, ik ben goed in net het verkeerde pad kiezenquote:Op woensdag 9 juli 2014 11:13 schreef Wombcat het volgende:
En bij Treis-Karden als je aan de verkeerde oever fietst (zuidoever), want dan moet je daar idd een vervelende bult over. Aan de andere oever fiets je daar gewoon vlak (en kom je langs Cochem).
Is een flink steile bult, ik denk een km of 2-2,5, met een flink stuk van 10% erin. En in de afdaling een flink stuk van 15%, dus je was snel weer beneden dan.quote:Op woensdag 9 juli 2014 11:54 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Dat kan hem wel geweest zijn, ik ben goed in net het verkeerde pad kiezen![]()
Harz gebergte misschien?quote:Op woensdag 9 juli 2014 11:59 schreef Patroon het volgende:
Nu wil ik eigenlijk wel naar een gebied waar we mooi kunnen fietsen met wat heuvels/bergen.
Ja dat zag ik ook. Is ook zeker een optie! Mooi daar?quote:
Gewoon goede kant kiezenquote:Op woensdag 9 juli 2014 11:59 schreef Patroon het volgende:
Jongens,
Omdat de kans bestaat dat de oma van mijn vriendin komt te overlijden tijdens onze vakantie willen we eigenlijk niet verder weg dan max 5uren rijden vanuit Leeuwarden. Nu wil ik eigenlijk wel naar een gebied waar we mooi kunnen fietsen met wat heuvels/bergen. Vogezen vinden wij te regenachtig (ouders waren er vorige week paar dagen en weer alleen maar regen).
Jullie nog ideeën?
tecklenberg?quote:Op woensdag 9 juli 2014 11:59 schreef Patroon het volgende:
Jongens,
Omdat de kans bestaat dat de oma van mijn vriendin komt te overlijden tijdens onze vakantie willen we eigenlijk niet verder weg dan max 5uren rijden vanuit Leeuwarden. Nu wil ik eigenlijk wel naar een gebied waar we mooi kunnen fietsen met wat heuvels/bergen. Vogezen vinden wij te regenachtig (ouders waren er vorige week paar dagen en weer alleen maar regen).
Jullie nog ideeën?
Aywaille anders Provincie Namen of provincie Luxemburg in België.quote:Op woensdag 9 juli 2014 11:59 schreef Patroon het volgende:
Jongens,
Jullie nog ideeën?
Zwarte woud?quote:Op woensdag 9 juli 2014 12:04 schreef Patroon het volgende:
[..]
al te vaak geweest. Te klein gebied om 2 weken leuk te fietsen.
Wat ik er van zie wel...De route naar berlijn (de R1) gaat door de harz, en is daar kennelijk mooi, uitdagend, maar ook niet overal even goed verhard. Dat is voor racefietsen natuurlijk niet handig alleen, dus dat zou je even moet nakijken. Is misschien meer een wandelgebeid, dan een fietsparadijs.quote:Op woensdag 9 juli 2014 12:01 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja dat zag ik ook. Is ook zeker een optie! Mooi daar?
Oh shit, ik dacht dat dat naast luxemburg zatquote:Op woensdag 9 juli 2014 12:08 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Da's 8 uur rijden.
Rondom Winterberg (Sauerland) kun je ook leuk fietsen.
Meer regen dan vogezenquote:
Meer regen dan vogezenquote:Op woensdag 9 juli 2014 12:05 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Aywaille anders Provincie Namen of provincie Luxemburg in België.
Meer regen dan vogezenquote:
Da's 't Saarland toch? (niet te verwarren met Sauerland)quote:Op woensdag 9 juli 2014 12:09 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Oh shit, ik dacht dat dat naast luxemburg zat
Inderdaadquote:Op woensdag 9 juli 2014 12:08 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Da's 8 uur rijden.
Rondom Winterberg (Sauerland) kun je ook leuk fietsen.
Eifel denk ik.quote:Op woensdag 9 juli 2014 12:10 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Da's 't Saarland toch? (niet te verwarren met Sauerland)
Mijn oma was een keer in de Sahara en toen regende het er. Ik ga er daarom nooit meer heen. Veel te nat.quote:Op woensdag 9 juli 2014 11:59 schreef Patroon het volgende:
(ouders waren er vorige week paar dagen en weer alleen maar regen).
En 't regent er ook veel.quote:Op woensdag 9 juli 2014 12:10 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Inderdaad![]()
Wel veel motorrijders
Nou, ik ben 1x aan de Cote d'Azur geweest en toen regende het de hele dagquote:Op woensdag 9 juli 2014 12:11 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Als je zeker wil zijn van goed weer moet je gewoon doorrijden tot zuid frankrijk.
Eigenlijk kan Patroon beter thuisblijven dan kan je lekker op de tacx trappen.quote:Op woensdag 9 juli 2014 12:12 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Nou, ik ben 1x aan de Cote d'Azur geweest en toen regende het de hele dagEn dat terwijl we de rest van die vakantie mooi weer hebben gehad (fietsvakantie met Cycletours, van Annecy naar Nice gefietst). Dus ik geloof er niks van.
Maar dan wordt je ook nog natquote:Op woensdag 9 juli 2014 12:16 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Eigenlijk kan Patroon beter thuisblijven dan kan je lekker op de tacx trappen.
Ouders waren er met trois ballons ook, toen ook regen. Gebied staat bekend om veel regenval.quote:Op woensdag 9 juli 2014 12:10 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Mijn oma was een keer in de Sahara en toen regende het er. Ik ga er daarom nooit meer heen. Veel te nat.
Voorspellingen zijn altijd een beetje onzeker, daarom heet het ook voorspelling. Je kan mijn inziens beter de neerslagradar van KNMI bekijken, die geeft geen voorspelling maar wel een goed beeld van de huidige neerslag.quote:Op woensdag 9 juli 2014 12:36 schreef Loekoe het volgende:
Welke site is nauwkeuriger: buienradar of weeronline? Schijtirritant, ze geven allebei totaal andere voorspellingen.
Als je puur naar de statistieken kijkt regent het er dus minder dan in andere midden en laaggebergtes rond Nederlandquote:Op woensdag 9 juli 2014 12:37 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ouders waren er met trois ballons ook, toen ook regen. Gebied staat bekend om veel regenval.
Taj als je zonzeker wilt zijn moet je naar Zuid Frankrijk, en anders rekening houden dat het kloteweer kan zijn.quote:Op woensdag 9 juli 2014 12:37 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ouders waren er met trois ballons ook, toen ook regen. Gebied staat bekend om veel regenval.
Ik bedoel de voorspellingen van binnen 2 uur. Daar zitten grote verschillen in, terwijl ik denk: een paar uurtjes vooruit voorspellen moet toch wel lukken? :-)quote:Op woensdag 9 juli 2014 12:37 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Voorspellingen zijn altijd een beetje onzeker, daarom heet het ook voorspelling. Je kan mijn inziens beter de neerslagradar van KNMI bekijken, die geeft geen voorspelling maar wel een goed beeld van de huidige neerslag.
Ja, maar is ook erg nat. Tenminste, de dag dat ik naar Trier reed, regende het van 12 tot 6 uur aan 1 stuk, en later nog wat losse hoosbuien (net als je de was buiten hebt hangen, die was ook weer doorweekt...). Vandaar dat ik toen de trein terug naar Koblenz heb gepakt om de Rijn verder af te zakken, Had ook de Moezel door kunnen volgen naar Frankrijk, maar durfde het niet aan. Was al nat genoeg.quote:
Dat kan je toch zelf ook wel bedenken.quote:Op woensdag 9 juli 2014 12:39 schreef Loekoe het volgende:
[..]
Ik bedoel de voorspellingen van binnen 2 uur. Daar zitten grote verschillen in, terwijl ik denk: een paar uurtjes vooruit voorspellen moet toch wel lukken? :-)
Wat ik van wunderground fijn vind is dat je vrij makkelijk het weer in een bepaalde week of maand van de jaren daarvoor kan opzoeken. Dan krijg je wel een beetje een idee wat je kan verwachten.quote:Op woensdag 9 juli 2014 12:44 schreef kaasplankje het volgende:
Ja ook in Belgium, de wundermap is ook een van mijn favorieten, vooral voor de actuele lokale temperatuur. Je kan ook weer in Europa bekijken door gewoon uit te zoomen.
http://dutch.wunderground.com/wundermap/
In de Alpen regent het ook vandaag.
Ik heb nog niet half uitgevogeld wat je allemaal met die site kan.quote:Op woensdag 9 juli 2014 12:47 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Wat ik van wunderground fijn vind is dat je vrij makkelijk het weer in een bepaalde week of maand van de jaren daarvoor kan opzoeken. Dan krijg je wel een beetje een idee wat je kan verwachten.
Al 2 kasseistroken verwijderdquote:Op woensdag 9 juli 2014 12:47 schreef the_critic het volgende:
en het regent in de tour!! gheheik zit er klaar voor!
Dus?quote:Op woensdag 9 juli 2014 12:37 schreef tweemeter het volgende:
Ik wil al twee dagen 120k rijden, maar al twee dagen kutweer. Verdomme.
ik las het... belachelijk... Juist hele mooie strokenquote:
Waarom beslis je niet gewoon een dag voordat je weggaat? Beetje flexibel blijven en je kan het mooie weer opzoeken. Gewoon een lijstje maken met mogelijke plekken en dan 1-2 dagen van te voren kijken welke de beste voorspelling heeft.quote:Op woensdag 9 juli 2014 12:37 schreef Patroon het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |