Jij hebt andere dingen om je druk over te maken? Gaat dat alweer een beetje?quote:Op dinsdag 8 juli 2014 11:12 schreef YUR het volgende:
Oh men..ik ben zo blij dat ik me nauwelijks nog druk maak om mijn tempo's en hartslagen enzo
Volgende week dinsdag mag ik onder het mes...daarna herstellen met als doel: het als een toerist uitlopen van de Loch Ness marathon. Inclusief rugzak en fotocamera, op jacht naar Nessiequote:Op dinsdag 8 juli 2014 11:14 schreef Mr.B. het volgende:
[..]
Jij hebt andere dingen om je druk over te maken? Gaat dat alweer een beetje?
Ik ook wel ja.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 11:07 schreef Voccar het volgende:
Door deze discussie wordt ik ook wel heel benieuwd wat mijn hartslag is tijdens het hardlopen. Als het goed is komt vanmiddag m'n horloge en hopelijk kan ik hem vandaag dan nog uitproberen.
Klopt. Laatste HM was 1.47, dus volgens de reken je rijk show zou het goed moeten kunnen, maar er kan natuurlijk vanalles gebeurenquote:Op dinsdag 8 juli 2014 11:13 schreef Mr.B. het volgende:
[..]
OK, op die manier. Je bent er in ieder geval goed mee bezig! Als ik dit zo lees, krijg ik ook weer zin om aan een marathonvoorbereiding te beginnen..
Ik begrijp dat het doel (of een voorzichtige richttijd) is om onder de vier uur te lopen?
Ik hoop inderdaad dat dat leuk wordt!quote:Op dinsdag 8 juli 2014 11:16 schreef YUR het volgende:
[..]
Volgende week dinsdag mag ik onder het mes...daarna herstellen met als doel: het als een toerist uitlopen van de Loch Ness marathon. Inclusief rugzak en fotocamera, op jacht naar Nessie
Zo liep ik gisteren ook door het bosquote:Op dinsdag 8 juli 2014 11:12 schreef YUR het volgende:
Oh men..ik ben zo blij dat ik me nauwelijks nog druk maak om mijn tempo's en hartslagen enzo
Wat stom.. En je hebt wel een tijdje totale rust gehouden?quote:Op dinsdag 8 juli 2014 11:38 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik merk nog steeds dat ik niet helemaal hersteld ben van de marathon, gek genoeg. We zijn al bijna 3 maanden verder. Op mijn 'normale' LDL tempo is mijn hartslag regelmatig te hoog.
Hoelang ben jij hier zoet mee geweest?quote:Op dinsdag 8 juli 2014 10:38 schreef De_kluizenaar het volgende:
[..]
Ik zei gebroken maar waren haarscheurtjes bij mij.. kon er in ieder geval moeilijk langer dan 30 minuten op wandelen laat staan op hardlopen.
Bekend als marsfractuur.
Te weinigquote:Op dinsdag 8 juli 2014 11:45 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Wat stom.. En je hebt wel een tijdje totale rust gehouden?
Heb ik ook wel eens, ik heb altijd het idee dat dat komt omdat er dan geen energie meer naar vertering gaat of zo. Dus hoe leger mijn maag, hoe harder ik kan bij dezelfde hartslag (bij LDL's dan, intervallen met lege maag gaat altijd minder hard).quote:Op dinsdag 8 juli 2014 11:54 schreef Daywalk3r het volgende:
Hartslagen enzo.. Ik let er op, maar het belangrijkste is of het fijn voelt. Het is allemaal een richtlijn, maar geen verplichting bij mij.
Bij mijn ldl merk ik vaak dat op een gegeven moment mijn snelheid omhoog kan op dezelfde hartslag. (of dat dus mijn hartslag zakt bij hetzelfde tempo). Wellicht dat het door wind mee/wind en tegen komt ofzo. Blijft wel apart om te merken.
Oh dat klinkt me heel bekend in de oren. Het herstel heeft bij mij langer geduurd dan het trainingsschema.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 11:38 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik merk nog steeds dat ik niet helemaal hersteld ben van de marathon, gek genoeg. We zijn al bijna 3 maanden verder. Op mijn 'normale' LDL tempo is mijn hartslag regelmatig te hoog.
quote:Op dinsdag 8 juli 2014 12:07 schreef Quoi het volgende:
Nieuwe Ekiden-foto's!![]()
Zitten al wat leuke bij
Oeps, zie ikquote:Op dinsdag 8 juli 2014 12:09 schreef CaLeX het volgende:
[..]Dat zei ik
Lijkt wel of sommige met een telefooncamera uit 1995 zijn gemaakt
Zit wel wezelijk verschil in natuurlijkquote:Op dinsdag 8 juli 2014 12:15 schreef Devv het volgende:
Ik vind het wel grappig hoe sommigen krampachtig deden over een FP special. Maar ondertussen worden hier wel allemaal duidelijk herkenbare foto's neergeplempt.
Die serie bij het keerpunt is wel heel erg consequent niet scherpquote:Op dinsdag 8 juli 2014 12:09 schreef CaLeX het volgende:
[..]Dat zei ik
Lijkt wel of sommige met een telefooncamera uit 1995 zijn gemaakt
Oquote:Op dinsdag 8 juli 2014 12:24 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Die serie bij het keerpunt is wel heel erg consequent niet scherp
Herkenbaarheid boeit mij niet. Het is de ophef die erover gemaakt wordt alsof we daar iets belangrijkers zitten te doen dan gewoon lol hebben door een stukje te rennen (afhakers uitgezonderd).quote:Op dinsdag 8 juli 2014 12:15 schreef Devv het volgende:
Ik vind het wel grappig hoe sommigen krampachtig deden over een FP special. Maar ondertussen worden hier wel allemaal duidelijk herkenbare foto's neergeplempt.
quote:Op dinsdag 8 juli 2014 12:07 schreef Quoi het volgende:
Nieuwe Ekiden-foto's!![]()
Zitten al wat leuke bij
Ik heb een week of 6 rust gehouden totdat de pijn er echt uit was en ben toen weer gaan lopen. Of eigenlijk, toen ben ik weer opnieuw gestart met Renate 5K.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 11:47 schreef RunnerAdd het volgende:
[..]
Hoelang ben jij hier zoet mee geweest?
Ik kan er wel op lopen, maar na een rondje van 3km savonds kan ik de volgende ochtend niet normaal wandelen.
Misschien verklaart dit soort opmerkingen voor mij de pijntjes aan mn knieën, dat ik nog niet helemaal hersteld ben van de Roparun...quote:Op dinsdag 8 juli 2014 12:03 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Oh dat klinkt me heel bekend in de oren. Het herstel heeft bij mij langer geduurd dan het trainingsschema.
Jep, dus voor mij dit weekje ook weer rustig aan, misschien aan het einde van de week nog eens een stukje hobbelen... wilde eventueel vanavond gaan, maar heb bij gewoon lopen al last van mijn knieën, dus hardlopen is dan niet verstandig lijkt me...quote:Op dinsdag 8 juli 2014 13:02 schreef YUR het volgende:
Herstelperiode is onderschat
Maar al doende leren we!
Dat is niet slecht ofzo he....quote:Op dinsdag 8 juli 2014 13:03 schreef streamnl het volgende:
Op deze foto's zie je best wel goed dat ik onder proneert. Misschien toch een keer bewust aan mijn techniek werken.
Ook dat is niet slecht ofzoquote:Op dinsdag 8 juli 2014 13:05 schreef streamnl het volgende:
[..]
Klopt, maar daardoor is het wel wijs om geen minimalistische schoenen te kopen
quote:
Dan maar schoenen die 40 gram zwaarder zijn....lekker belangrijk! Alsof ons geluk afhangt van 0.3 seconden per rondje op een atletiekbaanquote:Op dinsdag 8 juli 2014 13:08 schreef streamnl het volgende:
[..]![]()
I know.
Ik wilde een tijdje geleden 1 paar kopen voor op de baan. Vooral omdat ze erg licht zijn.
Maar dat raden ze af bij Run2Day in Eindhoven doordat ik zo land. En hier zie ik dat weer duidelijk terug dat dat ook zo is.
Ja!quote:Op dinsdag 8 juli 2014 13:10 schreef YUR het volgende:
[..]
Dan maar schoenen die 40 gram zwaarder zijn....lekker belangrijk! Alsof ons geluk afhangt van 0.3 seconden per rondje op een atletiekbaan
Hebben jullie ladders om ergens op te klimmen?quote:Op dinsdag 8 juli 2014 11:05 schreef Devv het volgende:
Zo, even mijn review voor Obstakels.com spammen.
Review Mud & Water Challenge 2014
Die 40 gram ben ik al zwaarder als ik een dropje meer neemquote:Op dinsdag 8 juli 2014 13:10 schreef YUR het volgende:
[..]
Dan maar schoenen die 40 gram zwaarder zijn....lekker belangrijk! Alsof ons geluk afhangt van 0.3 seconden per rondje op een atletiekbaan
Ja... ik loop gewoon geen marathon meer.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 13:02 schreef YUR het volgende:
Herstelperiode is onderschat
Maar al doende leren we!
Brooks pure cadence zijn redelijk minimalistisch en hebben toch pronatie bescherming.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 13:08 schreef streamnl het volgende:
[..]![]()
I know.
Ik wilde een tijdje geleden 1 paar kopen voor op de baan. Vooral omdat ze erg licht zijn.
Maar dat raden ze af bij Run2Day in Eindhoven doordat ik zo land. En hier zie ik dat weer duidelijk terug dat dat ook zo is.
Een klein beetjequote:Op dinsdag 8 juli 2014 13:54 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Brooks pure cadence zijn redelijk minimalistisch en hebben toch pronatie bescherming.
Gezien je lange herstelperiode is dit misschien best een optie. Of jezelf beter voorbereiden. Over langere tijd vaker lange duurlopen doen zodat je lichaam er echt aan wentquote:Op dinsdag 8 juli 2014 13:53 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja... ik loop gewoon geen marathon meer.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Why get married and make one man miserable when I can stay single and make thousands miserable? -Carrie Snow
Op woensdag 21 oktober 2015 14:26 schreef kanovinnie het volgende:
Silk is niet hosselbaar voor een simpele sterveling als ik.
Mjah ik liep sinds juli vorig jaar minimaal 1 HM afstand per maand. Ben gaan voorbereiden in December. Heb in totaal 14 20+ duurlopen gelopen in de aanloop waarvan 5 25+ en een 30'er en 35'er gelopen. Naast de herstelloopjes en intervallen. Denk eerlijk gezegd dat mijn voorbereiding niet zo zeer het probleem was/is met in totaal een kleine 700KM.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 14:38 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Gezien je lange herstelperiode is dit misschien best een optie. Of jezelf beter voorbereiden. Over langere tijd vaker lange duurlopen doen zodat je lichaam er echt aan went
quote:Op dinsdag 8 juli 2014 15:01 schreef SiIk het volgende:
Geloof dat dit niet helemaal de bedoeling was van m'n rondje lopen..
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wel mooi
Maar scheve klinkerpaadjes lopen niet fijn, veerooster zijn glad als het nat is, en hekjes waar je door moet zijn ook niet al te handig.
Voorlopig dus maar niet nog een keerTuurlijk welSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja doei.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wel mooi
Maar scheve klinkerpaadjes lopen niet fijn, veerooster zijn glad als het nat is, en hekjes waar je door moet zijn ook niet al te handig.
Voorlopig dus maar niet nog een keerDaar is toch niet zo veel mis mee ? Als je saai fietspad wil dan ga je maar EkidennenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wel mooi
Voorlopig dus maar niet nog een keerJij woonde toch bij rheden? Dan moet je toch gewoon de veluwezoom op!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is nog mooieren goed voor je spieren!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wel mooi
Voorlopig dus maar niet nog een keerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Trailschoenen kopen, dan is het ineens wat minder glad. En inderdaad Veluwezoom opMet een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
Alleen voor vrouwenquote:Op dinsdag 8 juli 2014 13:20 schreef Cynic het volgende:
[..]
Hebben jullie ladders om ergens op te klimmen?
Nee, bij Rhenenquote:Op dinsdag 8 juli 2014 15:23 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]
Jij woonde toch bij rheden? Dan moet je toch gewoon de veluwezoom op!
Dat is nog mooieren goed voor je spieren!
Al die hekjes enzo halen je zo uit je tempo. Maar verder was het opzich wel een leuk rondje. Misschien binnenkort maar kijken of ik naast het pad in het gras kan lopen op dat ene stuk dat heel verrot liep. Dan is het verder wel de moeite waardquote:Op dinsdag 8 juli 2014 15:08 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Daar is toch niet zo veel mis mee ? Als je saai fietspad wil dan ga je maar Ekidennen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Aah, dat ligt wat verderop jaquote:Op dinsdag 8 juli 2014 15:35 schreef SiIk het volgende:
[..]
Nee, bij RhenenIn Wageningen. Utrechtse Heuvelrug is opzich wel om de hoek, maar dan moet ik nog iets verder rennen.
gaat dus nog steeds over de TTMquote:De meting gebeurde met een zogeheten Jones-counter, waarbij de ideale looplijn wordt gevolgd . De basis voor de meting is een officieel vastgesteld ijkstuk dat op de Bredaseweg ligt.
Ja, die beginnen ongeveer 3,5 km vanaf hier. Dus als ik straks 8 km kan lopen ofzo behoort dat tot de opties.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 15:39 schreef Jero_nimo het volgende:
[..]
Aah, dat ligt wat verderop jaDan kan je net de stuwwallen op of niet? Is ook leuk lopen!
Dat zal zeker een puntje zijn ja. En wat dat betreft een typisch geval van volgende keer beter als je het nog eens doet.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 15:04 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Mjah ik liep sinds juli vorig jaar minimaal 1 HM afstand per maand. Ben gaan voorbereiden in December. Heb in totaal 14 20+ duurlopen gelopen in de aanloop waarvan 5 25+ en een 30'er en 35'er gelopen. Naast de herstelloopjes en intervallen. Denk eerlijk gezegd dat mijn voorbereiding niet zo zeer het probleem was/is met in totaal een kleine 700KM.
Ik heb gewoon niet of nauwelijks serieus rust gepakt na de marathon.... leer puntje
quote:Op dinsdag 8 juli 2014 16:20 schreef pijll het volgende:
[..]
Wie is Zwalkerbank? Die naam komt mij niet bekend voor.
In de voorbereiding meer 30+ afstanden lopen had ik al genoemd in mijn 'lessons learned' net na de marathon. En dan met name om die laatste kilometers comfortabeler door te komen ja. Maar er gaat zo verdomd veel tijd in die 30+ lopen zitten. Bij mij dan....quote:Op dinsdag 8 juli 2014 16:17 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Dat zal zeker een puntje zijn ja. En wat dat betreft een typisch geval van volgende keer beter als je het nog eens doet.
Wat ik bedoelde was dat het naar mijn idee goed zou zijn om vaker een 30+ afstand te lopen, een paar jaren voorafgaand aan de M. Niet dat dat moet, maar dat maakt het denk ik comfortabeler voor je lichaam, want dat went eraan.
Ik heb in de dagen rond de Ekiden denk ik net zoveel gepost als het hele jaar daarvoor... Maar even goed, excuses aanvaard!quote:Op dinsdag 8 juli 2014 16:07 schreef Zwabberhark het volgende:
Het grappige van die Ekiden is wel dat ik ineens mensen in dit topic zie posten die dat wellicht altijd al deden, maar mij nooit bijbleven. Mijn kortzichtigheid, dus mea culpa aan o.a. Mr B en Silk!
Bij de nieuwste foto's dan eindelijk een jero in actie!
Ik geloof dat voor mij hetzelfde geldt ja. Ben over het algemeen meer een lezer dan een poster.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 16:30 schreef Mr.B. het volgende:
[..]
Ik heb in de dagen rond de Ekiden denk ik net zoveel gepost als het hele jaar daarvoor... Maar even goed, excuses aanvaard!
Hoe dan ook dank voor je mooie woorden na afloop!quote:Op dinsdag 8 juli 2014 16:34 schreef SiIk het volgende:
[..]
Ik geloof dat voor mij hetzelfde geldt ja. Ben over het algemeen meer een lezer dan een poster.
Post meestal wel m'n loopjes, maar aangezien dat er niet zoveel waren de laatste tijd..
Is je rusthartslag ook hoger dan voor de marathon nog dan?quote:Op dinsdag 8 juli 2014 16:24 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
In de voorbereiding meer 30+ afstanden lopen had ik al genoemd in mijn 'lessons learned' net na de marathon. En dan met name om die laatste kilometers comfortabeler door te komen ja. Maar er gaat zo verdomd veel tijd in die 30+ lopen zitten. Bij mij dan....
Vanmiddag (dus niet echt rust) zat ik op 58. Voor de marathon zat ik op 55 's morgens direct na het wakker worden. Dus die lijkt prima op dit moment. Heb alleen het idee dat ik langzamer herstel tussen loopjes in.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 16:44 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Is je rusthartslag ook hoger dan voor de marathon nog dan?
Topschoen! Het is dat ik al 8 paar heb staan...quote:Op dinsdag 8 juli 2014 16:57 schreef motorbloempje het volgende:
Lopen er hier nog mensen op Brooks Glycerin? Die zijn nu in de aanbieding hier voor 60 pond bij sweatshop met 'n 50% korting actie.
Hoezo?quote:Op dinsdag 8 juli 2014 17:04 schreef Corniel het volgende:
In de oto opweg naar wedstrijden heb ik doograans een hartslag van 55-60. Ik heb al een tijdje neit meer 's ochtends (in bed) gemeten, maar mijn record staat op 41.
Ik herken wel een beetje wat Zwabber beschrijft. Ik heb bij een aantal mensen een gezicht gekregen, en dat maakt het toch makkelijker om de berichten te plaatsen, en ook leuker om te lezen. Al ben ik nu - na de Ekiden - bij Silk bang dat ze op een verloren moment mijnheer/u tegen me gaat zeggen/typen...
Glycerin 11quote:Op dinsdag 8 juli 2014 16:57 schreef motorbloempje het volgende:
Lopen er hier nog mensen op Brooks Glycerin? Die zijn nu in de aanbieding hier voor 60 pond bij sweatshop met 'n 50% korting actie.
Oeh ik wilde toevallig een paar daarvan gaan inslaan vandaag of morgenquote:Op dinsdag 8 juli 2014 16:57 schreef motorbloempje het volgende:
Goed dat je het zegt, ik mag m'n Brooks GTS 10 weleens gaan vervangen, ik loop er inmiddels al 4 jaar op, time flies. Zo te zien zitten ze met GTS inmiddels op 14, het lijken net iPhonesquote:Op dinsdag 8 juli 2014 16:57 schreef motorbloempje het volgende:
Gkycerin 10quote:
Ah, dat had ik niet onthouden, dat je die al had genoemdquote:Op dinsdag 8 juli 2014 16:24 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
In de voorbereiding meer 30+ afstanden lopen had ik al genoemd in mijn 'lessons learned' net na de marathon. En dan met name om die laatste kilometers comfortabeler door te komen ja. Maar er gaat zo verdomd veel tijd in die 30+ lopen zitten. Bij mij dan....
Die heb ik ook, maar inmiddels ook Mizuno Wave Sayonara voor het asfalt.quote:
4 jaar?! En je hebt nog zolen?quote:Op dinsdag 8 juli 2014 17:35 schreef STING het volgende:
[..]
Goed dat je het zegt, ik mag m'n Brooks GTS 10 weleens gaan vervangen, ik loop er inmiddels al 4 jaar op, time flies. Zo te zien zitten ze met GTS inmiddels op 14, het lijken net iPhones
Als je in bed ligt kan je toch ook prima je pols / hals voelen en even zien wanneer de klok een minuut (of halve minuut) versprongen is.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 16:56 schreef Quoi het volgende:
Doen jullie dan 's ochtends direct na het opstaan een hartslagband + horloge om?
Ojaquote:Op dinsdag 8 juli 2014 18:12 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Als je in bed ligt kan je toch ook prima je pols / hals voelen en even zien wanneer de klok een minuut (of halve minuut) versprongen is.Zo doe ik meestal m'n rusthartslag bepalen, als ik daar soms eens benieuwd naar ben.
Ik pak mijn telefoon met HRM-app. Vinger op de camera. Werkt uitstekend.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 18:12 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Als je in bed ligt kan je toch ook prima je pols / hals voelen en even zien wanneer de klok een minuut (of halve minuut) versprongen is.Zo doe ik meestal m'n rusthartslag bepalen, als ik daar soms eens benieuwd naar ben.
Gewoon tellen met de vinger aan de pols en op je telefoon/wekker een minuutje bij houden.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 16:56 schreef Quoi het volgende:
Doen jullie dan 's ochtends direct na het opstaan een hartslagband + horloge om?
Maar de hartslag die je 's ochtends meet is juist het belangrijkste voor je herstel. De hartslag midden op de dag zegt niet zoveel. Overigens zegt een losse waarde van je rust hr ook niets, je moet het elke dag (of bijna dan) bijhouden en opletten of de trend omhoog of omlaag gaat. Als hij een keertje hoog is, terwijl je weet dat je ook een zware training hebt gehad o.i.d. is dat normaal, maar hij moet na een paar dagen wel weer zakken.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 17:22 schreef mosselmossel het volgende:
Gek, mijn rusthartslag neem ik op mijn werk. Dan issie lager dan wanneer ik net wakker word. Geen gein.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |