Voor wie zou Maxima nu zijn. Dat word ruzie na afloop. Beetje Domquote:Op maandag 7 juli 2014 03:41 schreef kraakschandaal het volgende:
Het wordt spannend in huize W.A. Oranje.
Maxima is natuurlijk voor Nederland maar ik vraag me af of ze op de bank blijft zitten wanneer Argentini scoort.quote:Op maandag 7 juli 2014 03:50 schreef Cherna het volgende:
[..]
Voor wie zou Maxima nu zijn. Dat word ruzie na afloop. Beetje Dom
Ze zouden niet aanwezig zijn. Kan me er wel iets bij voorstellen. Normaal is prins Pils wel overal te zien bij dit soort evenementen.quote:Op maandag 7 juli 2014 03:52 schreef kraakschandaal het volgende:
[..]
Maxima is natuurlijk voor Nederland maar ik vraag me af of ze op de bank blijft zitten wanneer Argentini scoort.
hopelijk shakirquote:Op maandag 7 juli 2014 03:31 schreef kraakschandaal het volgende:
Morgen wordt de scheidsrechter bekend voor de andere halve finale.
Ik houd mijn hart vast.
Papa werd uitgekotst door Argentinie vanwege vermeende misdrijven onder het regime Videla dus ik gok Oranje sowieso.quote:Op maandag 7 juli 2014 03:52 schreef kraakschandaal het volgende:
[..]
Maxima is natuurlijk voor Nederland maar ik vraag me af of ze op de bank blijft zitten wanneer Argentini scoort.
In het kader van de rust binnen de familie gaan ze daar niet heen samen,quote:Op maandag 7 juli 2014 03:55 schreef Cherna het volgende:
[..]
Ze zouden niet aanwezig zijn. Kan me er wel iets bij voorstellen. Normaal is prins Pils wel overal te zien bij dit soort evenementen.
How am I gonna be an optimist about this?quote:Op maandag 7 juli 2014 04:04 schreef kraakschandaal het volgende:
Willem kun je er goed bijhebben, juichen dat kan ie,
Daar lig ik niet wakker van.quote:Op maandag 7 juli 2014 04:05 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
How am I gonna be an optimist about this?
Het zal me aan mijn reet roesten.quote:Op maandag 7 juli 2014 04:08 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Doen willem en maxima aan anale sex, denk je?
Doelman. Cillesen is zijn vertrouwen kwijt.quote:Op maandag 7 juli 2014 04:10 schreef kraakschandaal het volgende:
*btw ontopic, welke positie gaat Dirk bezetten ?
Doe niet zo grappig joh, pedofielquote:Op maandag 7 juli 2014 04:08 schreef kraakschandaal het volgende:
[..]
Het zal me aan mijn reet roesten.
Dirk Kuyt is een rechtsback maar met zijn flexibiliteit wordt hij weleens centrale middenvelder.quote:Op maandag 7 juli 2014 04:10 schreef kraakschandaal het volgende:
*btw ontopic, welke positie gaat Dirk bezetten ?
Wanneer alle wissels op zijn en de doelman weg moet is Dirk de 1e keus.quote:Op maandag 7 juli 2014 04:11 schreef Nystiq het volgende:
[..]
Doelman. Cillesen is zijn vertrouwen kwijt.
Nee dan heb je er Krul.quote:Op maandag 7 juli 2014 04:14 schreef kraakschandaal het volgende:
[..]
Wanneer alle wissels op zijn en de doelman weg moet is Dirk de 1e keus.
Zoiets?quote:Op maandag 7 juli 2014 04:16 schreef kraakschandaal het volgende:
[..]
Soms kun je die wissel niet maken en dan heb je Dirk nog.
Schop Blind eruit en vervang hem met Vlaar. Met zijn achterlijke achterwaarste schopjes.quote:Op maandag 7 juli 2014 04:20 schreef Nober het volgende:
Mijn vermoedelijke opstellingen:
Cillessen
De Vrij, Martins Indi, Kongolo
Kuijt, Wijnaldum, Sneijder, Blind, Memphis
Robben, Van Persie
Romero
Zabaleta, Campagnaro, Fernndez, Garay, Rojo
Gago, Mascherano
Messi
Higuan, Lavezzi
Ja maar hoeveel wedstrijden heeft ie dat niet gedaan? Ik kan me voorstellen dat ie best roestig is.quote:Op maandag 7 juli 2014 04:23 schreef kraakschandaal het volgende:
[..]
Hij trekt de handschoenen aan en gaat gewoon keepen
Dirk is niet de snelste maar wel slim, veel gaat er mis maar hij denkt altijd vooruit.quote:Op maandag 7 juli 2014 04:26 schreef Erf14 het volgende:
[..]
Ja maar hoeveel wedstrijden heeft ie dat niet gedaan? Ik kan me voorstellen dat ie best roestig is.
We hebben geen ruimte voor zelfs een fout tegen Argentini, Belgi kan hierover mee praten.quote:Op maandag 7 juli 2014 04:28 schreef kraakschandaal het volgende:
[..]
Dirk is niet de snelste maar wel slim, veel gaat er mis maar hij denkt altijd vooruit.
Dirk bijt zich ergens in vast en laat het niet gaan. Best een optie op Messi IMHO. Zijn positie is ook vrij simpel: "waar Messi loopt"quote:Op maandag 7 juli 2014 04:28 schreef kraakschandaal het volgende:
[..]
Dirk is niet de snelste maar wel slim, veel gaat er mis maar hij denkt altijd vooruit.
Nee Messi is een maat te klein voor Dirk, Clasie lijkt me de ideale daarvoor.quote:Op maandag 7 juli 2014 04:38 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Dirk bijt zich ergens in vast en laat het niet gaan. Best een optie op Messi IMHO.
Laxeermiddel in de drinkflesjes van Argentiniquote:Op maandag 7 juli 2014 05:16 schreef kraakschandaal het volgende:
Die man is nu al geniaal en gaat nog wat moois verzinnen tegen de Argentijnen.
Uiteraard verlagen wij ons niet tot dat soort praktijken.quote:Op maandag 7 juli 2014 05:24 schreef flipsen het volgende:
[..]
Laxeermiddel in de drinkflesjes van ArgentiniVast ook nog nooit eerder vertoond
Maar toch hoop ik dat Van Gaal weer meeleest, net als dat topic over wisselen van doelman voor pingelsquote:Op maandag 7 juli 2014 05:26 schreef kraakschandaal het volgende:
[..]
Uiteraard verlagen wij ons niet tot dat soort praktijken.
Dit geneuzel houdt Louis zich niet met bezig kan ik je vertellen.quote:Op maandag 7 juli 2014 05:27 schreef flipsen het volgende:
[..]
Maar toch hoop ik dat Van Gaal weer meeleest, net als dat topic over wisselen van doelman voor pingels
Vlaar is geblesseerdquote:Op maandag 7 juli 2014 04:23 schreef Erf14 het volgende:
[..]
Schop Blind eruit en vervang hem met Vlaar. Met zijn achterlijke achterwaarste schopjes.
Hij gaat wellicht zo spelen:quote:Op maandag 7 juli 2014 05:16 schreef kraakschandaal het volgende:
Die man is nu al geniaal en gaat nog wat moois verzinnen tegen de Argentijnen.
Zouden we dan zomaar een keer op voorsprong komen in de eerste helft?quote:Op maandag 7 juli 2014 06:21 schreef TLC het volgende:
Ik heb er n goed gevoel over, dit gaat Oranje binnen 90 minuten afronden![]()
![]()
2-0
Gebeurde ook al tegen Australiquote:Op maandag 7 juli 2014 06:22 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Zouden we dan zomaar een keer op voorsprong komen in de eerste helft?
OK. En dan langer vasthouden dan 10 secondenquote:
Waarom niet Clasie ipv Blind?quote:Op maandag 7 juli 2014 06:22 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Hij gaat wellicht zo spelen:
[ afbeelding ]
Dat weet je natuurlijk nooit, Messi kan in 10 seconden een geniale actie hebben en scorenquote:Op maandag 7 juli 2014 06:24 schreef star_gazer het volgende:
[..]
OK. En dan langer vasthouden dan 10 seconden
Doe je Feyenoordbril af en je weet het antwoord zelf ook. Clasie is niet goed genoeg voor dit niveau. Hij is vele malen slechter dan De Guzman, Wijnaldum en Blind. Dat weet Van Gaal en iedereen die er objectief naar kijkt. Clasie is meegegaan wegens gebrek aan beter, sowieso de minste middenvelder in de selectie.quote:
quote:
Nonsens. Blind doet niks anders dan balletjes achteruit trappen.quote:Op maandag 7 juli 2014 06:57 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Doe je Feyenoordbril af en je weet het antwoord zelf ook. Clasie is niet goed genoeg voor dit niveau. Hij is vele malen slechter dan De Guzman, Wijnaldum en Blind. Dat weet Van Gaal en iedereen die er objectief naar kijkt. Clasie is meegegaan wegens gebrek aan beter, sowieso de minste middenvelder in de selectie.
Blind is sowieso een vaste waarde omdat hij zeer goed kan switchen tussen de middenveldpositie, linksback en aansluiting naar voren toe. Op basis daarvan zal hij altijd spelen.quote:Op maandag 7 juli 2014 07:14 schreef Erf14 het volgende:
[..]
Nonsens. Blind doet niks anders dan balletjes achteruit trappen.
Dus het is de minste van twee kwaden en omdat er algeheel gebrek aan kwaliteit is in het middenveld, krijgt Blind de opdracht.quote:Op maandag 7 juli 2014 07:16 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Blind is sowieso een vaste waarde omdat hij zeer goed kan switchen tussen de middenveldpositie, linksback en aansluiting naar voren toe. Op basis daarvan zal hij altijd spelen.
Verder hoor je mij nergens zeggen dat Blind (of Wijnaldum) fantastische middenvelders zijn maar ze zijn 2-3 niveaus beter dan Clasie. Sowieso snap ik niet waar die Clasie-hype op gebaseerd is, leuk spelertje voor de eredivisie, net als Roy Beerens van AZ bijvoorbeeld. Maar momenteel ook niet meer dan dat, zeker niet goed genoeg voor een WK. Misschien in 2018.
Het voordeel van Blind is dat je anytime van systeem kan wisselen, omdat hij zowel linksback als op het middenveld kan spelen.quote:Op maandag 7 juli 2014 07:22 schreef Erf14 het volgende:
[..]
Dus het is de minste van twee kwaden en omdat er algeheel gebrek aan kwaliteit is in het middenveld, krijgt Blind de opdracht.
Clasie is erg overschat. Maar goed, dat ziet ook de technische staf. Als Clasie echt een goede indruk had gemaakt op de training had hij gewoon gespeeld, zo is Van Gaal gewoon.quote:Clasie is vooral erg snel en denkt ook snel. Tis geen hype.
quote:Op maandag 7 juli 2014 03:41 schreef kraakschandaal het volgende:
Het wordt spannend in huize W.A. Oranje.
Maxima heeft al aangegeven helemaal voor Nederland te zijn, zoals verwacht dus.quote:Op maandag 7 juli 2014 03:50 schreef Cherna het volgende:
[..]
Voor wie zou Maxima nu zijn. Dat word ruzie na afloop. Beetje Dom
Aan de andere kant lijkt me een keeper die de hele tijd rondloopt met de gedachte dat hij binnen 30 minuten....25 minuten...10 minuten... gewisseld gaat worden nog minder ideaal.quote:Op maandag 7 juli 2014 06:41 schreef OeJ het volgende:
Ik maak me ook wel zorgen om Cillessen. Niet omdat hij gewisseld is, maar dat hij daarover van tevoren niet was ingelicht. Dat zal denk ik toch voelen, alsof er achter je rug om dingen zijn bekokstooft, omdat Krul volop was voorbereid. Als een schoolkind dat niet bij zijn rapportbespreking mag zijn. En hoe werkt dat uit op de rest van 't team? Van Gaal werd juist eerder zo geprezen, dat hij duidelijk was naar zijn spelers in de communicatie, geen spelletjes.
Louis heeft wat recht te zetten.
Cahill ookquote:Op maandag 7 juli 2014 06:56 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Dat weet je natuurlijk nooit, Messi kan in 10 seconden een geniale actie hebben en scoren
Het ergste lijkt me nog dat dit een enorme druk op Cillessens schouders legt. Je kan dat trucje van Van Gaal natuurlijk niet elke wedstrijd uithalen, want straks raken er wat spelers geblesseerd tijdens de wedstrijd of zo en zit je door je wissels heen.quote:Op maandag 7 juli 2014 08:09 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
Aan de andere kant lijkt me een keeper die de hele tijd rondloopt met de gedachte dat hij binnen 30 minuten....25 minuten...10 minuten... gewisseld gaat worden nog minder ideaal.
Je kunt natuurlijk in de 120e minuut van de kwartfinale geen rekening gaan houden met eventuele risico's in een eventuele pentalyserie in een eventuele halve finale. Als je de kwartfinale niet doorkomt is dat irrelevant, dus je moet eerst zorgen dat je Costa Rica verslaat op wat voor manier dan ook.quote:Op maandag 7 juli 2014 08:30 schreef DarkAccountant het volgende:
[..]
Het ergste lijkt me nog dat dit een enorme druk op Cillessens schouders legt. Je kan dat trucje van Van Gaal natuurlijk niet elke wedstrijd uithalen, want straks raken er wat spelers geblesseerd tijdens de wedstrijd of zo en zit je door je wissels heen.
En Krul werd de vorige keer de grote held. Stel dat het in mijn scenario nog een keer tot penalties komt, dan sta ja daar als Cillessen volgens mij toch wel een beetje met knikkende knien onder de lat. Want je wil niet de "schuldige" worden voor een eventuele uitschakeling.
Dat kan wel degelijk hoor.quote:Op maandag 7 juli 2014 09:07 schreef Pleun2011 het volgende:
Laten we hopen dat RVP dit keer goed is uitgerust en niet de dozen om zijn schoenen laat zitten. Als hij weer de boel in de steek laat wordt het heel moeilijk.. je kan niet altijd maar alles van Robben blijven verwachten.
Dit dachten we vooraf van de halve selectie, inclusief Blind, toch? Denk zelf dat Clasie niet minder is dan Blind of Wijnaldum. De reden dat Blind speelt leg je goed uit. Bovendien is er geen reden Clasie te brengen. Het gaat prima zo.quote:Op maandag 7 juli 2014 07:16 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Blind is sowieso een vaste waarde omdat hij zeer goed kan switchen tussen de middenveldpositie, linksback en aansluiting naar voren toe. Op basis daarvan zal hij altijd spelen.
Verder hoor je mij nergens zeggen dat Blind (of Wijnaldum) fantastische middenvelders zijn maar ze zijn 2-3 niveaus beter dan Clasie. Sowieso snap ik niet waar die Clasie-hype op gebaseerd is, leuk spelertje voor de eredivisie, net als Roy Beerens van AZ bijvoorbeeld. Maar momenteel ook niet meer dan dat, zeker niet goed genoeg voor een WK. Misschien in 2018.
Tja. FIFA....quote:Op maandag 7 juli 2014 10:38 schreef remlof het volgende:
Wtf? Bild: Holland muss WM-Hotel rumen
Oranje zou het Caesar Palace hotel uit moeten om dat de Fifa het heeft afgehuurd voor VIPs en sponsoren in het weekend van de finale
Nederland een paar dagen lang treiteren zodat ze eruit vliegenquote:Op maandag 7 juli 2014 10:38 schreef remlof het volgende:
Wtf? Bild: Holland muss WM-Hotel rumen
Oranje zou het Caesar Palace hotel uit moeten om dat de Fifa het heeft afgehuurd voor VIPs en sponsoren in het weekend van de finale
Wat een onzin.quote:Op maandag 7 juli 2014 09:07 schreef Pleun2011 het volgende:
Laten we hopen dat RVP dit keer goed is uitgerust en niet de dozen om zijn schoenen laat zitten. Als hij weer de boel in de steek laat wordt het heel moeilijk.. je kan niet altijd maar alles van Robben blijven verwachten.
Tis een groot complot !!quote:Op maandag 7 juli 2014 10:42 schreef Anoonumos het volgende:
[..]
Nederland een paar dagen lang treiteren zodat ze eruit vliegen
Mwah, weinig ritme en zal nooit de hele wedstrijd spelenquote:Op maandag 7 juli 2014 11:08 schreef JenHermes het volgende:
Aguero doet mee dus helaas, Messi en Aguero dollen de verdediging.. 3 - 1 voor Argentini
quote:Op maandag 7 juli 2014 11:25 schreef superworm het volgende:
Zeer uitgebreid BBC-artikel over de twee halve finales:
http://www.bbc.com/sport/0/football/28181220
Blockt die site de Hola Unblocker of zo? Ik mag er niet opquote:
Ik zal het hier ook zeggen. Brazili het hoogste cijfer geven terwijl ze geen n wedstrijd goed hebben gespeeldquote:
Bespottelijk ja. Elke wedstrijd van de Brazilianen was tot nu toe een zaadpot.quote:Op maandag 7 juli 2014 11:32 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik zal het hier ook zeggen. Brazili het hoogste cijfer geven terwijl ze geen n wedstrijd goed hebben gespeeld
In dat stukje staat trouwens:quote:Op maandag 7 juli 2014 11:29 schreef Kikopuz het volgende:
[..]
Blockt die site de Hola Unblocker of zo? Ik mag er niet op
Edit: lijkt er wel op, net uitgeschakeld en nu kan ik er gewoon op..
Dit komt echt ltijd terug als men over Oranje praat.. Zelfs in FIFA (spel). Dat valt toch allemaal wel mee, of zie ik dat verkeerd?quote:Netherlands are never short of confidence - indeed only over-confidence and fractured relationships within their camp have harmed their chances at previous tournaments.
Sja, het is een paar keer (een beetje) gebeurd maar als je dan denkt aan bijv. de Fransen en hoe die elkaar de tent uit vochten, dan valt het inderdaad wel mee.quote:Op maandag 7 juli 2014 11:36 schreef Kikopuz het volgende:
[..]
In dat stukje staat trouwens:
[..]
Dit komt echt ltijd terug als men over Oranje praat.. Zelfs in FIFA (spel). Dat valt toch allemaal wel mee, of zie ik dat verkeerd?
Ik snap niet waarom jij niet iedere wedstrijd als een losse wedstrijd ziet. Voetbal is geen optelsom wara je op voorhand alles precies kunt voorspellen. Nederland won ook met 5-1 van Spanje. Argentinie speelde bijvoorbeeld bijna gelijk tegen Iran en Brazilie kon niet winnen van Mexico. Het heeft gewoon met vorm van de dag te maken en het samenstellen van de juiste tactiek.quote:Op maandag 7 juli 2014 11:55 schreef Pleun2011 het volgende:
Snap niet zo goed dat iedereen zo positief is over de kansen tegen Argentini. Als je bedenkt dat we het al lastig hadden tegen Mexico en dat Argentini een klasse beter is dan dat land.. de kansen die Mexico niet benut maakt Argentini wel af. En dan sta je 1-0 achter en kan je wel inpakken. Je kan ook niet steeds maar van die zouteloze eerste helften spelen, dat wordt een keer afgestraft.
Dat is zo.. maar over een reeks van wedstrijden zie ik een Argentini dat weinig weggeeft en zelf altijd de momentjes heeft die de boel beslissen. Iedereen beweert dat ze zo slecht spelen en dat zal best zo zijn, maar op basis van wat ik zie en de kwaliteiten van hun spelers wordt het gewoon een moeilijk verhaal woensdag.quote:Op maandag 7 juli 2014 11:59 schreef MichelWuyts het volgende:
[..]
Ik snap niet waarom jij niet iedere wedstrijd als een losse wedstrijd ziet. Voetbal is geen optelsom wara je op voorhand alles precies kunt voorspellen. Nederland won ook met 5-1 van Spanje. Argentinie speelde bijvoorbeeld bijna gelijk tegen Iran en Brazilie kon niet winnen van Mexico. Het heeft gewoon met vorm van de dag te maken en het samenstellen van de juiste tactiek.
Sowieso was het in 74 en 78 wel zo dat dat een grote rol speelde bij de finales, ook in de jaren 90 zijn er problemen geweest op dat vlak (WK 1990, EK 1996), en ook nog eens in 2012 natuurlijk. Over-confidence was dan weer van toepassing in de jaren 00 (EK 2000, 2004 en 2008, WK 2006)quote:Op maandag 7 juli 2014 11:36 schreef Kikopuz het volgende:
[..]
In dat stukje staat trouwens:
[..]
Dit komt echt ltijd terug als men over Oranje praat.. Zelfs in FIFA (spel). Dat valt toch allemaal wel mee, of zie ik dat verkeerd?
Uiteraard wordt het moeilijk. Duitsland had het ook moeilijk tegen Algerije, Argentinie tegen Iran en wij tegen Costa Rica. Tegen alle ploegen kreeg Argentinie echt veel 100% kansen tegen. Vooral Zwitserland en Nigeria hadden voldoende mogelijkheden om ze pijn te doen. Tegen Belgie speelden ze aardig, maar missen ze buiten Messi(en di Maria) echt mensen die voorin gevaar kunnen stichten.quote:Op maandag 7 juli 2014 12:01 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Dat is zo.. maar over een reeks van wedstrijden zie ik een Argentini dat weinig weggeeft en zelf altijd de momentjes heeft die de boel beslissen. Iedereen beweert dat ze zo slecht spelen en dat zal best zo zijn, maar op basis van wat ik zie en de kwaliteiten van hun spelers wordt het gewoon een moeilijk verhaal woensdag.
Oh echt. Dat verwacht je ook niet in een halve finale.quote:Op maandag 7 juli 2014 12:01 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Dat is zo.. maar over een reeks van wedstrijden zie ik een Argentini dat weinig weggeeft en zelf altijd de momentjes heeft die de boel beslissen. Iedereen beweert dat ze zo slecht spelen en dat zal best zo zijn, maar op basis van wat ik zie en de kwaliteiten van hun spelers wordt het gewoon een moeilijk verhaal woensdag.
Ja echt wel. Je hebt ook alles goed geanalyseerd? Alle spel situaties, opstelling, prestaties van medespeler van Van Persie enzv, niet? Daarnaast heb je net als de rest van de meeste Nederlanders ook nog eens meer verstand van voetbal dan welke top coach dan ook. Tegen Australi was het niet Robin die net als tegen Spanje het daadwerkelijke verschil maakte.. Zonder hem was oranje nog makkelijker de pouleface doorgekomen, toch?quote:Op maandag 7 juli 2014 06:31 schreef Pedroso het volgende:
Het is te hopen dat v. Persie weer eens wat laat zien want buiten de goals tegen Spanje is het weer het oude liedje : falen op een eindtoernooi.
Een goede v. Persie heb je wel nodig om wereldkampioen te worden. Nu moet alles van Robben afkomen.
Je hebt de wedstrijd tegen Zwitserland gemist, waar ze er bijna uitlagen in de laatste minuut?quote:Op maandag 7 juli 2014 12:01 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Het komt erop neer dat ik de kansen niet 50-50 vindt maar dat we minder kans hebben.quote:Op maandag 7 juli 2014 12:06 schreef Caland het volgende:
[..]
Oh echt. Dat verwacht je ook niet in een halve finale.
Zwitserland is een prima team. Je onderschat ze.quote:Op maandag 7 juli 2014 12:15 schreef Blik het volgende:
[..]
Je hebt de wedstrijd tegen Zwitserland gemist, waar ze er bijna uitlagen in de laatste minuut?
Dat bedoel ik helemaal niet. Hij heeft het over dat ze weinig kansen weggeven, terwijl het echt heel weinig scheelde of Argentini lag er gewoon uit in de 8ste finales. En dan hebben we het ook nog niet over de wedstrijd tegen Iran waar Messi in de laatste minuut de 1-0 scoortquote:Op maandag 7 juli 2014 13:06 schreef Cherna het volgende:
[..]
Zwitserland is een prima team. Je onderschat ze.
Argentini zijn slow starters in een toernooi, sluipmoordenaars. En als je vroeg in de wedstrijd komt voor te staan worden ze nog keihard ook.quote:Op maandag 7 juli 2014 13:08 schreef Blik het volgende:
[..]
Dat bedoel ik helemaal niet. Hij heeft het over dat ze weinig kansen weggeven, terwijl het echt heel weinig scheelde of Argentini lag er gewoon uit in de 8ste finales. En dan hebben we het ook nog niet over de wedstrijd tegen Iran waar Messi in de laatste minuut de 1-0 scoort
Dirk Scheringa.quote:Op maandag 7 juli 2014 13:28 schreef SomePerson het volgende:
[..]
Jezus Christus, dat cijfer voor BraziliWaar haalt Brazili al dat krediet vandaan?
Maar... Gaat Messi dan niet anders afwerken nu dit zo in de media wordt gegooid?quote:Oranje-keeper Jasper Cillessen heeft onverwacht advies gekregen van zijn Belgische collega Thibaut Courtois over hoe hij woensdagavond Messi moet stoppen.
Courtois zegt in de Telegraaf: 'Ik heb in Spanje zo vaak tegen Lionel Messi gespeeld. Daardoor ken ik hem inmiddels goed. Als hij snel moet beslissen in een n-op-n-duel met de keeper kiest hij vaak voor een stiftje.
Nee.. hij leest geen Belgische kranten denk ik.quote:Op maandag 7 juli 2014 13:33 schreef Drxx het volgende:
[..]
Maar... Gaat Messi dan niet anders afwerken nu dit zo in de media wordt gegooid?
Maar toch zeker wel Nederlandse?quote:Op maandag 7 juli 2014 14:07 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Nee.. hij leest geen Belgische kranten denk ik.
Messi kan dat iedere wedstrijd, Cahill n keer in de tien jaar uitgerekend als hij tegen Nederland speelt.quote:
Zo heeft Itali twee wereldtitels gewonnen en de EK finale gehaald in 2012.quote:Op maandag 7 juli 2014 11:57 schreef Silenus het volgende:
Argentini heeft alleen nog maar zouteloos gespeeld. Net aan gewonnen van Bosni, Iran en Zwitserland.
En niet te vergeten Griekenland een EK met dat vreselijk antivoetbal.quote:Op maandag 7 juli 2014 15:25 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Zo heeft Itali twee wereldtitels gewonnen en de EK finale gehaald in 2012.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik tijdens die wedstrijd in slaap ben gevallen op de bank na een dag hard werken.quote:Op maandag 7 juli 2014 12:15 schreef Blik het volgende:
[..]
Je hebt de wedstrijd tegen Zwitserland gemist, waar ze er bijna uitlagen in de laatste minuut?
quote:Op maandag 7 juli 2014 11:57 schreef Silenus het volgende:
Argentini heeft alleen nog maar zouteloos gespeeld. Net aan gewonnen van Bosni, Iran en Zwitserland. En die landen hebben allemaal geen spitsen van het niveau Robben en van Persie.
Natuurlijk wordt het lastig, lastiger dan de voorgaande wedstrijden. Maar kansloos zijn we absoluut niet.
Penalty-gedoe was in 2004 al over hquote:Op maandag 7 juli 2014 16:10 schreef DinkMonkey het volgende:
Het is gewoon voorbestemend om te gaan winnen dit WK
[ afbeelding ]
Van Nederland en Portugal alles niet goed, volgens mij.quote:Op maandag 7 juli 2014 16:12 schreef kalinhos het volgende:
Ik denk dat Argentini eigenlijk de zwakste van de 4 is, maar wel minimaal verschil. Plus, als je Messi hebt...echt zwak ben je dan natuurlijk ook weer niet. Wordt een lastige wedstrijd, maar zeker geen kansloze.
Zag ik trouwens dat Kekster een 6-0 voorspelt?Heeft die jongen al 1 van de 60 wedstrijden goed voorspeld?
Een EK-wedstrijd tegen Zweden komt niet eens in de buurt van een WK-wedstrijd.quote:
Kan iemand met fotosjopskills een sjop maken van een vliegtuig waaruit Robben en Van Persie vallen?quote:Op maandag 7 juli 2014 16:14 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
De wedstrijd is nog niet begonnen en er is al 1,5 topic gevuld.
Worden ESF-achtige taferelen dit.
nee, uiteraard. Maar 'trauma' = trauma. Want vooral op EK's is dat trauma opgelopen uiteindelijkquote:Op maandag 7 juli 2014 16:14 schreef Drxx het volgende:
Aangezien er nu zo ontzettend veel media-aandacht uitgaat naar de keeperswissel, en dat Cillessen dus slecht is met penalty's redden, zie ik Messi nog heel wat schwalbes maken in ons strafschopgebied. Het zou zo awesome zijn als Cillessen de penalty dan alsnog stoptAl die Argentijnen met een scheef gezicht
[..]
Een EK-wedstrijd tegen Zweden komt niet eens in de buurt van een WK-wedstrijd.
Klopt, maar om nou te zeggen dat het met die wedstrijd in 2004 gelijk over is. Lijkt me zeer stug. En dat zie je ook aan de wijze hoe Nederland hoe dan ook verleningen, en vooral penalty's, wil voorkomen.quote:Op maandag 7 juli 2014 16:20 schreef kalinhos het volgende:
[..]
nee, uiteraard. Maar 'trauma' = trauma. Want vooral op EK's is dat trauma opgelopen uiteindelijk'92, '96 en '00
Ik heb Messi nog nooit op een schwalbe kunnen betrappen, integendeel zelfs... jij wel? Al zou het inderdaad geweldig zijn als NL een penal tegen krijgt en Cillessen hem gewoon ijskoud stoptquote:Op maandag 7 juli 2014 16:14 schreef Drxx het volgende:
Aangezien er nu zo ontzettend veel media-aandacht uitgaat naar de keeperswissel, en dat Cillessen dus slecht is met penalty's redden, zie ik Messi nog heel wat schwalbes maken in ons strafschopgebied.
quote:Op maandag 7 juli 2014 17:15 schreef flipsen het volgende:
[..]
Ik heb Messi nog nooit op een schwalbe kunnen betrappen, integendeel zelfs... jij wel?
Tegen de Belgen ging ie wel eens een keer neer zonder dat er een fout werd gemaakt. Scheids floot niet en dan zat hij misbaar te maken. Zelfs Messi is niet heilig hierin.quote:Op maandag 7 juli 2014 17:15 schreef flipsen het volgende:
[..]
Ik heb Messi nog nooit op een schwalbe kunnen betrappen, integendeel zelfs... jij wel? Al zou het inderdaad geweldig zijn als NL een penal tegen krijgt en Cillessen hem gewoon ijskoud stopt![]()
Je bent in de wat met die andere Zuid Amerikaan denk ik...quote:Op maandag 7 juli 2014 17:18 schreef Anoonumos het volgende:
[..]
Bij Barca krijgen ze acteerlessen als onderdeel van de training.
Vaak genoeg hetzelfde van hem gezien.quote:Op maandag 7 juli 2014 17:21 schreef flipsen het volgende:
[..]
Je bent in de wat met die andere Zuid Amerikaan denk ik...
Echt een achterlijk stukje van die Buijnsters vind ikquote:Op maandag 7 juli 2014 18:24 schreef lisselotte88 het volgende:
'Oranje maakt geen schijn van kans tegen Argentini’
7-7-2014 17:30 - De halve finale is het eindstation van Oranje. Weer geen wereldkampioen. Heel Nederland huilt. Van Gaal heeft een woede-uitbarsting in de media en Sierd de Vos maakt zijn laatste VI Oranje item in een paaldansclub in Rio de Janeiro. De stad waar de finale gespeeld gaat worden, zonder Oranje. Argentini staat wel in de finale, dankzij een geniaal moment van fenomeen Lionel Messi.
Alles lijkt op zijn plaats te vallen dit WK. De 1-1 tegen Spanje, uit het niets. Fer die invalt en direct scoort. Huntelaar die als invaller de winnende treffer maakt tegen Mexico. Kuyt die elke positie in het veld goed invult. Invaller Krul die twee strafschoppen stopt. Terugkomen van een achterstand. Niet een keer, maar drie keer. ‘We’ noemen het de hand van Louis van Gaal. Een gouden pik, dat heeft van Gaal. Heel Nederland is in extase. Zou het dan toch? Worden we eindelijk een keer wereldkampioen? Nee, daar blijf ik bij. Het houdt een keer op. Of dat nergens op slaat mag je zelf bepalen.
Argentini speelt verre van mooi voetbal. Het lijkt soms niet eens op voetbal. Toch staat Argentini in de halve finale van het WK. Op de juiste momenten toeslaan is de (soort van) tactiek van de Argentijnen. Messi loopt wanneer hij zin heeft, maar is tot nu toe wel de beslissende factor bij Argentini. Wie gaat Messi afstoppen bij Oranje? Bruno Martins Indi? Die blaft wel, maar bijt niet. Pitbull Nigel de Jong kan zich opofferen, maar lijkt niet tijdig fit te zijn. Vlaar is een beest, maar heeft een draaicirkel van een olifant. Messi heeft geen vaste positie. Messi zwerft, wandelt en loert op momenten om toe te slaan. Messi is de dribbelkoning die Nederland pijn gaat doen.
Wij hebben Robben. Wie is er beter op dit moment? Ook als ik mijn Oranje bril afzet ben ik van mening dat Robben op dit moment beter is. Robben steekt er met kop en schouders bovenuit en daar wil ik de andere spelers niet mee tekort doen. Kan Robben dit niveau vasthouden?
De verdediging van Argentini is misschien wel de zwakste linie. Toch heeft Argentini in verdedigend opzicht stappen gemaakt. In de poulefase liep het voor geen meter achterin, maar in de knock-out fase heeft Argentini nog geen doelpunt tegen gekregen. Argentini speelt zakelijk, gefocust op de WK-winst.
Argentini is andere koek dan Mexico en WK-verrassing Costa Rica. Goede elftallen, maar te weinig sterspelers. Die sterspeler heeft Argentini wel, Lionel Messi. En ondanks het plichtmatige en saaie spel van Argentini, hebben de Argentijnen meer ervaring en klasse. Dit gaat Nederland opbreken uiteindelijk. Dat Nederland tegen Argentini geen schijn van kans heeft is misschien overdreven, maar we gaan het denk ik niet redden tegen de stugge, kwalitatief betere Argentijnen.
Door: Jack Buijnsters
http://www.v-bal.nl/nieuw(...)tegen-argentini.html
Argentinihuilen tegen Iran, Zwitserland, en Belgi
Het had maar een paar minuutjes gescheeld en waarschijnlijk zouden we dan tegen Zwitserland voetballen komende woensdag
Als ze dan net zo effectief zijn als zondag:(quote:Op maandag 7 juli 2014 21:43 schreef Fir3fly het volgende:
Dom stuk inderdaad. Ik denk dat er vrijwel niemand is die deze wedstrijd zomaar kan voorspellen. Kan echt alle kanten op gaan, ik hoop natuurlijk op een overwinning voor Nederland.
Het enige dat ik kan zeggen is dat ik een Argentijnse speler in een persconferentie hoorde roepen dat Argentini op balbezit wil spelen. Ik hoop dat dat zo is, dan counteren we ze zo dood.
Het is wel verstandig te wedden op ons verlies. Als we dan verliezen, heb je de weddenschap in ieder geval gewonnenquote:Op maandag 7 juli 2014 22:07 schreef Pleun2011 het volgende:
Ik voorspel dat we gaan verliezen maar zeg er wel bij dat ik de polonaise loop als dat niet gebeurt en het ook niet erg vind dat ik op dat moment belachelijk word gemaakt met deze voorspelling
Zo dacht ik bij Nederland - Spanje ookquote:Op maandag 7 juli 2014 22:13 schreef gosschalks het volgende:
[..]
Het is wel verstandig te wedden op ons verlies. Als we dan verliezen, heb je de weddenschap in ieder geval gewonnen
effectiefquote:Op maandag 7 juli 2014 21:45 schreef Jason22 het volgende:
[..]
Als ze dan net zo effectief zijn als zondag:(
Maar wel uit slechts enkele kansen. Zo deden de Argentijnen het ook tegen Zwitserland.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 00:08 schreef lisselotte88 het volgende:
[..]
effectiefmaar 1 goaltje maken tegen Belgi
Ja en?quote:Op dinsdag 8 juli 2014 00:10 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Maar wel uit slechts enkele kansen. Zo deden de Argentijnen het ook tegen Zwitserland.
Dat is meteen ook het gevaar van Argentini. 1 moment van onachtzaamheid en het is 1-0, al is het in de 93ste minuut. Dat noem ik wel effectief.
Matig? Het waren allemaal teams die moeilijk bespeelbaar zijn. Vooral Zwitserland is een zeer stugge ploeg. Costa Rica was ook niets. Het zou een opvulling zijn om het aantal landen compleet te maken voor het WK. We hebben het gezien. Het had heel anders kunnen aflopen met Nederland.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 00:17 schreef lisselotte88 het volgende:
Argentini heeft tot nu toe tegen matige tegenstanders gespeeld, ze zijn zelf natuurlijk ook matig....maar Messi en Di Maria gaf ze telkens een voorsprong op alle tegenstanders.
Spanje was wel matig.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 00:42 schreef Cherna het volgende:
Maw er waren geen matige tegenstanders op dit toernooi. Zelfs Algerije verraste Duitsland bijna. En vooraf zou je ook zeggen dat moet een makkie zijn voor Duitsland.
quote:Op dinsdag 8 juli 2014 00:56 schreef Broodjebitterbal het volgende:
Turk akir fluit Oranje-Argentini
http://nos.nl/wk2014/artikel/672017-.html
De scheidsrechter heeft altijd invloed op het wedstrijdverloop. Zelfs al worden er technische hulpmiddelen ingezet, dan nog zal een persoonlijk oordeel altijd een rol spelen. Net zoals een agent als een robot de wet toe kan passen of als een mens die zelf nadenkt. Ik snap de interesse in de keus voor een scheidsrechter wel.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 01:10 schreef Cherna het volgende:
Het lijkt erop dat een scheidsrechter belangrijker is dan een speler. Eigenlijk bizar.
ik vind van welquote:
quote:Op dinsdag 8 juli 2014 00:56 schreef Broodjebitterbal het volgende:
Demichelis een goede speler vindenquote:Op dinsdag 8 juli 2014 00:55 schreef IsaacCuenca het volgende:
Het is zo vreselijk naef om Argentini alleen Messi te noemen.
Noem een Di Maria, Lavezzi, Higuain, Aguero, Palacio, Mascherano, Zabaleta, Demichelis, Campagnaro.
Zijn allemaal goede spelers en spelen bij wereldclubs.
Geen verstand van voetbal hebbenquote:Op dinsdag 8 juli 2014 04:41 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Demichelis een goede speler vinden
Niveautje dit.quote:
30 procent van Nederland is Turks dus hij fluit voor onsquote:Op dinsdag 8 juli 2014 00:56 schreef Broodjebitterbal het volgende:
Denken dat Cilessen een penalty kan houdenquote:Op maandag 7 juli 2014 16:14 schreef Drxx het volgende:
Aangezien er nu zo ontzettend veel media-aandacht uitgaat naar de keeperswissel, en dat Cillessen dus slecht is met penalty's redden, zie ik Messi nog heel wat schwalbes maken in ons strafschopgebied. Het zou zo awesome zijn als Cillessen de penalty dan alsnog stoptAl die Argentijnen met een scheef gezicht
[..]
Een EK-wedstrijd tegen Zweden komt niet eens in de buurt van een WK-wedstrijd.
In de 93ste minuut hebben wij er al 3 gemaakt. 1 keer Robben, sneijder en van Persie.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 00:10 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Maar wel uit slechts enkele kansen. Zo deden de Argentijnen het ook tegen Zwitserland.
Dat is meteen ook het gevaar van Argentini. 1 moment van onachtzaamheid en het is 1-0, al is het in de 93ste minuut. Dat noem ik wel effectief.
Di Maria is geblesseerd en van Aguero is het afwachten hoe fit hij is.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 00:55 schreef IsaacCuenca het volgende:
Noem een Di Maria, Lavezzi, Higuain, Aguero, Palacio, Mascherano, Zabaleta, Demichelis, Campagnaro.
Ja die IsaacCuenca slaat de plank mis met zijn Demichelis.quote:
quote:De Mos: Messi in de sandwich nemen
DINSDAG, 8 JULI 2014 14:44
Op weg naar eeuwige roem staat Louis van Gaal woensdagavond in So Paulo voor een nieuwe uitdaging als het Nederlands elftal op Argentini stuit in de halve finales van het WK. Als de bondscoach een oplossing vindt voor het grote probleem dat Lionel Messi heet, dan heeft Oranje een redelijke kans op weer een plaats in de finale van het WK.
Aad de Mos weet wel hoe Messi te stoppen is. "Dat is niet zo moeilijk. De verdediging n het middenveld van Nederland moeten Messi in de sandwich nemen. Zij moeten zorgen dat de aanvoer geblokkeerd wordt", vertelt De Mos.
Opstelling
In welke opstelling Oranje dat gaat doen, weet De Mos wel. Nederland zal volgens hem niet hetzelfde gaan spelen als tegen Costa Rica, maar Van Gaal zal terugvallen op het systeem van de eerste wedstrijden.
"Jasper Cillessen staat op het doel, Dirk Kuijt en Daley Blind op de flanken en in het centrum van de verdediging de vaste drie: Ron Vlaar, Stefan de Vrij en Bruno Martins Indi. Georginio Wijnaldum en Jonathan de Guzman - of Nigel de Jong als hij fit is - staan met Wesley Sneijder op het middenveld en Arjen Robben en Robin van Persie opereren in de voorhoede."
De Mos verwacht dat qua speelstijl het duel met Argentini een kopie van de wedstrijd tegen Spanje (5-1 zege) gaat worden. Het verdedigen van Messi zal dus op het middenveld al moeten beginnen. Het is daarom een interessante vraag of balafpakker Nigel de Jong fit genoeg zal zijn voor de halve finale. De Mos gaat er voor het gemak even vanuit dat De Guzman speelt.
Voorzorgsmaatregelen
"Sneijder, De Guzman en Wijnaldum moeten Messi in de sandwich nemen. Ik bedoel daarmee dat de Argentijnen niet de mogelijkheid moeten krijgen dat Messi kan worden aangespeeld. Zolang Messi niet aan de bal komt, is 80 % van het probleem al opgelost. Het wordt denk ik met name de taak van Sneijder om de passlijn te blokkeren. Zie het als voorzorgsmaatregelen. Als je je insmeert tegen de zon, verbrand je ook niet."
Messi is nog niet de Messi die hij vaak bij Barcelona is geweest, maar met vier doelpunten en een assist op de winnende treffer van ngel di Mara tegen Zwitserland was hij wel vaak beslissend. Daar schuilt nou juist het gevaar, weet De Mos. Messi kan uit het niets een wedstrijd beslissen. De Mos: "Als Messi vrijgelaten wordt, dan moet je echt oppassen. Om dan nog iets terug te doen moet Robben nog beter zijn dan in de vorige wedstrijden."
De Mos heeft vertrouwen in Van Gaal en de spelers en hij maakt zich daarom geen zorgen over de afloop van het duel. "Het kan wel een wedstrijd worden die lang 0-0 blijft. En ik zie wel een scenario met verlenging en strafschoppen aankomen. Maar Nederland gaat door. Dat weet ik zeker. Oranje heeft de spirit van toernooivoetbal. Argentini is een perfecte tegenstander voor het systeem van Nederland. Ze halen de finale."
Ik vrees dat ze zich erg gaan vergissen.. Messi is niet het enige goede dat er daar rondloopt in dat elftal..quote:Op dinsdag 8 juli 2014 15:02 schreef marcodej het volgende:
De Mos: Messi in de sandwich nemen
DINSDAG, 8 JULI 2014 14:44
Op weg naar eeuwige roem staat Louis van Gaal woensdagavond in So Paulo voor een nieuwe uitdaging als het Nederlands elftal op Argentini stuit in de halve finales van het WK. Als de bondscoach een oplossing vindt voor het grote probleem dat Lionel Messi heet, dan heeft Oranje een redelijke kans op weer een plaats in de finale van het WK.
Aad de Mos weet wel hoe Messi te stoppen is. "Dat is niet zo moeilijk. De verdediging n het middenveld van Nederland moeten Messi in de sandwich nemen. Zij moeten zorgen dat de aanvoer geblokkeerd wordt", vertelt De Mos.
Opstelling
In welke opstelling Oranje dat gaat doen, weet De Mos wel. Nederland zal volgens hem niet hetzelfde gaan spelen als tegen Costa Rica, maar Van Gaal zal terugvallen op het systeem van de eerste wedstrijden.
"Jasper Cillessen staat op het doel, Dirk Kuijt en Daley Blind op de flanken en in het centrum van de verdediging de vaste drie: Ron Vlaar, Stefan de Vrij en Bruno Martins Indi. Georginio Wijnaldum en Jonathan de Guzman - of Nigel de Jong als hij fit is - staan met Wesley Sneijder op het middenveld en Arjen Robben en Robin van Persie opereren in de voorhoede."
De Mos verwacht dat qua speelstijl het duel met Argentini een kopie van de wedstrijd tegen Spanje (5-1 zege) gaat worden. Het verdedigen van Messi zal dus op het middenveld al moeten beginnen. Het is daarom een interessante vraag of balafpakker Nigel de Jong fit genoeg zal zijn voor de halve finale. De Mos gaat er voor het gemak even vanuit dat De Guzman speelt.
Voorzorgsmaatregelen
"Sneijder, De Guzman en Wijnaldum moeten Messi in de sandwich nemen. Ik bedoel daarmee dat de Argentijnen niet de mogelijkheid moeten krijgen dat Messi kan worden aangespeeld. Zolang Messi niet aan de bal komt, is 80 % van het probleem al opgelost. Het wordt denk ik met name de taak van Sneijder om de passlijn te blokkeren. Zie het als voorzorgsmaatregelen. Als je je insmeert tegen de zon, verbrand je ook niet."
Messi is nog niet de Messi die hij vaak bij Barcelona is geweest, maar met vier doelpunten en een assist op de winnende treffer van ngel di Mara tegen Zwitserland was hij wel vaak beslissend. Daar schuilt nou juist het gevaar, weet De Mos. Messi kan uit het niets een wedstrijd beslissen. De Mos: "Als Messi vrijgelaten wordt, dan moet je echt oppassen. Om dan nog iets terug te doen moet Robben nog beter zijn dan in de vorige wedstrijden."
De Mos heeft vertrouwen in Van Gaal en de spelers en hij maakt zich daarom geen zorgen over de afloop van het duel. "Het kan wel een wedstrijd worden die lang 0-0 blijft. En ik zie wel een scenario met verlenging en strafschoppen aankomen. Maar Nederland gaat door. Dat weet ik zeker. Oranje heeft de spirit van toernooivoetbal. Argentini is een perfecte tegenstander voor het systeem van Nederland. Ze halen de finale."
Nooit vertrouwen op Aadje Afkoopsom; als ik Van Gaal was zou ik 't nu maar precies andersom doen.quote:
Messi scoorde afgelopen seizoen 41 keer in 46 wedstrijden, men spreekt van een slecht seizoen.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 15:08 schreef ArtoriasTAW het volgende:
[..]
Ik vrees dat ze zich erg gaan vergissen.. Messi is niet het enige goede dat er daar rondloopt in dat elftal..
Wel minder dan zijn vorige seizoenen.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 15:12 schreef Nober het volgende:
[..]
Messi scoorde afgelopen seizoen 41 keer in 46 wedstrijden, men spreekt van een slecht seizoen.
Dit is wellicht het laatste WK voor Arjen Robben waarbij hij ook echt van ontzettend grote waarde is. Hij is nu in de vorm van zijn leven. Hem moet je het toch ook gunnen =pquote:Op dinsdag 8 juli 2014 17:07 schreef Infinitism het volgende:
We hopen met z'n allen dat Nederland doorgaat naar de Finale. Echter.. Aan de andere kant staat ook een speler met een geweldig balgevoel die misschien ook wel een Finale verdient. Gekeken naar de laatste maanden/jaar misschien niet. maar wat deze speler de laatste jaren heeft vertoond heb ik nog nooit gezien op een voetbalveld.
http://nos.nl/video/352867-rosario-en-de-roots-van-messi.html
Messi is geen reden voor landverraad.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 17:07 schreef Infinitism het volgende:
We hopen met z'n allen dat Nederland doorgaat naar de Finale. Echter.. Aan de andere kant staat ook een speler met een geweldig balgevoel die misschien ook wel een Finale verdient. Gekeken naar de laatste maanden/jaar misschien niet. maar wat deze speler de laatste jaren heeft vertoond heb ik nog nooit gezien op een voetbalveld.
Oke Grueterquote:Op dinsdag 8 juli 2014 17:07 schreef Infinitism het volgende:
Klopt, dit zeg ik ook niet en bedoel ik ook niet.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 17:17 schreef superworm het volgende:
[..]
Messi is geen reden voor landverraad.
Aguero en Di Maria doen niet mee, en voor de rest zijn ze compleet afgesteld op Messi, aanvallend afhankelijk van zijn ingevingen, stop je hem af dan is het grotendeels klaar qua hun aanvallen los van wat die verdediging kan tegenhouden.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 00:55 schreef IsaacCuenca het volgende:
Schijnt een goeie te zijn, weet wel dat Kuyt en Sneijder hem goed kennen.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 21:26 schreef Immerdebestebob het volgende:
Wat is jullie mening over die Turkse scheidsrechter?
Na het stappen nooit zo verstandig.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 21:26 schreef Immerdebestebob het volgende:
Wat is jullie mening over die Turkse scheidsrechter?
Valt wel mee denk ik, maar er is al zoveel over deze wedstrijd geschreven en Duitsland-Nederland is een lokkend affiche na de afgelopen wedstrijd. Logisch dat daar over geschreven wordt.quote:Op woensdag 9 juli 2014 00:23 schreef The_Big_Lebowski het volgende:
Sommigen hier vergeten deze wedstrijd voor het gemak maar even.
Nee vandaag en nu de blik op Argentini.quote:Op woensdag 9 juli 2014 00:26 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Valt wel mee denk ik, maar er is al zoveel over deze wedstrijd geschreven en Duitsland-Nederland is een lokkend affiche na de afgelopen wedstrijd. Logisch dat daar over geschreven wordt.Morgen wel weer de blik op Argentini natuurlijk.
Ik dacht dat Agero wel mee kon doen?quote:Op dinsdag 8 juli 2014 21:19 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Aguero en Di Maria doen niet mee, en voor de rest zijn ze compleet afgesteld op Messi, aanvallend afhankelijk van zijn ingevingen, stop je hem af dan is het grotendeels klaar qua hun aanvallen los van wat die verdediging kan tegenhouden.
Daarom is het logisch als men doet of het Nederland (wat wel een team is) vs Messi is.
En voor mensen die denken dat hij wel even in de achterzak verdwijnt van Wijnaldum en Blind: vooral niet vergeten hoe gevaarlijk goed hij kan zijn:
Hopen op een off day
Door meer doelpunten te maken dan zij.quote:
Is Leroy Fer alweer fit genoeg om te spelen?quote:Op woensdag 9 juli 2014 01:10 schreef mig72 het volgende:
Dus wie ligt er uit?
Wij:
De Jong
Vlaar?
Van Persie?
Hen:
Di Maria
Wie anders???
Natuurlijk maar het leuke eraan is dat wij hier mee mogen denken met van Gaal en zijn strategie.quote:Op woensdag 9 juli 2014 01:07 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Door meer doelpunten te maken dan zij.Nee, ik neem aan dat Van Gaal en rest van het team weer een goede strategie uitdenken. Wat betreft de supporters, die moeten vooral het team aanmoedigen, ook als het even wat minder gaat. Meer kan je niet doen.
Zou ik niet weten. Wie kent er bronnen hiervoor? Of kunnen de gewonden geheim worden gehouden tot op het laatste moment?quote:Op woensdag 9 juli 2014 01:10 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Is Leroy Fer alweer fit genoeg om te spelen?
Heb je wel gelijk in ja. Helaas weet ik daarvoor onvoldoende van voetbal en de spelers af.quote:Op woensdag 9 juli 2014 01:12 schreef mig72 het volgende:
[..]
Natuurlijk maar het leuke eraan is dat wij hier mee mogen denken met van Gaal en zijn strategie.
Euuuhhh sommigen delen van Argentini zijn wel koud?quote:Op woensdag 9 juli 2014 01:15 schreef Confetti het volgende:
Maximaal 20 graden morgen daar. Dat is wel echt in ons voordeel.
Klopt. Zeker het zuiden is vergelijkbaar met IJsland of Noorwegen. Het noorden, waar de meeste mensen wonen, is echter wel een stuk warmer dan Nederland.quote:Op woensdag 9 juli 2014 01:21 schreef mig72 het volgende:
[..]
Euuuhhh sommigen delen van Argentini zijn wel koud?
Beetje vergelijkbaar met noord-Spanje. Nu (winter) is het ijzig koud in BA.quote:Op woensdag 9 juli 2014 01:23 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Klopt. Zeker het zuiden is vergelijkbaar met IJsland of Noorwegen. Het noorden, waar de meeste mensen wonen, is echter wel een stuk warmer dan Nederland.
Exact en helemaal mee eens.quote:Op woensdag 9 juli 2014 01:57 schreef Pleun2011 het volgende:
Gek genoeg heb ik dankzij Duitsland meer vertrouwen in morgen gekregen.. Als team en tactisch is Nederland beter dan Argentini.. vandaag konden we zien wat je kan bereiken als je als team voetbalt tegen een ploeg die tactisch minder geschoold is en als los zand aan elkaar hangt.
quote:Op woensdag 9 juli 2014 02:42 schreef lisselotte88 het volgende:
Alleen Argentini wint alles op WK
Als enige land op het WK heeft Argentini voorlopig al zijn wedstrijden gewonnen. De ploeg van bondscoach Alejandro Sabella, woensdag tegenstander van Oranje in de halve finale, deed dat wel steeds met n doelpunt verschil.
In de groepsfase wonnen de Argentijnen van Bosni-Herzegovina (2-1), Iran (1-0) en Nigeria (3-2); in de achtste finale moest Zwitserland in de verlenging met 1-0 buigen en in de kwartfinale ging Belgi met dezelfde score onderuit (1-0).
De laatste keer dat Argentini vijf wedstrijden achter elkaar won op het WK was in 1986, toen de 'Albicelestes' aan de hand van Diego Maradona voor de tweede keer wereldkampioen werden. Als titelverdediger verloor Argentini 4 jaar later de openingswedstrijd tegen Kameroen.
Het Nederlands elftal won in Brazili vier wedstrijden (Spanje 5-1, Australi 3-2, Chili 2-0, Mexico 2-1), maar had vervolgens in de kwartfinale strafschoppen nodig om zich te ontdoen van het stugge Costa Rica (0-0). De andere twee halvefinalisten, Brazili en Duitsland, speelden allebei een keer gelijk in de groep. Het gastland had in de achtste finale tegen Chili bovendien ook strafschoppen nodig.
Finale: Duitsland - Argentini
![]()
Huilen zullen ze die Duitsers
Tis nu gewoon 10 graden in Buenos Aires hoor, waar de meeste mensen wonenquote:Op woensdag 9 juli 2014 01:23 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Klopt. Zeker het zuiden is vergelijkbaar met IJsland of Noorwegen. Het noorden, waar de meeste mensen wonen, is echter wel een stuk warmer dan Nederland.
Mijn Argentijnse collega zei dat het wat kouder was. Zelf heb ik het er ook kouder gehad, tegen het vriespunt.quote:Op woensdag 9 juli 2014 02:46 schreef -Buttercup het volgende:
[..]
Tis nu gewoon 10 graden in Buenos Aires hoor, waar de meeste mensen wonen
Ja het kan er vriezen en sneeuwen, maar het was er vandaag 10 graden. En ik heb dat ook niet warm genoemd, ik bedoel juist dat kouder weer niet per se voor ons een voordeel is aangezien zij daar ook gewoon aan gewend zijn (al zijn Argentijnen wel veel sneller aanstellers met koud weer/regen).quote:Op woensdag 9 juli 2014 02:47 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Mijn Argentijnse collega zei dat het wat kouder was. Zelf heb ik het er ook kouder gehad, tegen het vriespunt.
En 10 graden is koud.
ga eens bij het AD klagenquote:Op woensdag 9 juli 2014 02:44 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Zo verliefd op die klunsj Fredsj dat je niet eens meer helder kan denken.
Winnen met penalties is ook winnen.
En winnen van Spanje (toen nog wereldkampioen) met 5-1 is echt ietsje knapper dan Iran met 1-0 verslaan.
Heb jij dan geen eigen mening? Je plaatste het artikel omdat je het relevant vond toch?quote:Op woensdag 9 juli 2014 02:51 schreef lisselotte88 het volgende:
[..]
ga eens bij het AD klagen![]()
http://www.ad.nl/ad/nl/45(...)nt-alles-op-WK.dhtml
Tegen Zwitserland stond het na 90 minuten gewoon 0-0 hoor, dus je hele post raakt kant noch walquote:Op woensdag 9 juli 2014 02:42 schreef lisselotte88 het volgende:
Als enige land op het WK heeft Argentini voorlopig al zijn wedstrijden gewonnen. De ploeg van bondscoach Alejandro Sabella, woensdag tegenstander van Oranje in de halve finale, deed dat wel steeds met n doelpunt verschil.
In de groepsfase wonnen de Argentijnen van Bosni-Herzegovina (2-1), Iran (1-0) en Nigeria (3-2); in de achtste finale moest Zwitserland in de verlenging met 1-0 buigen en in de kwartfinale ging Belgi met dezelfde score onderuit (1-0).
De laatste keer dat Argentini vijf wedstrijden achter elkaar won op het WK was in 1986, toen de 'Albicelestes' aan de hand van Diego Maradona voor de tweede keer wereldkampioen werden. Als titelverdediger verloor Argentini 4 jaar later de openingswedstrijd tegen Kameroen.
Het Nederlands elftal won in Brazili vier wedstrijden (Spanje 5-1, Australi 3-2, Chili 2-0, Mexico 2-1), maar had vervolgens in de kwartfinale strafschoppen nodig om zich te ontdoen van het stugge Costa Rica (0-0). De andere twee halvefinalisten, Brazili en Duitsland, speelden allebei een keer gelijk in de groep. Het gastland had in de achtste finale tegen Chili bovendien ook strafschoppen nodig.
![]()
net alsof Argentini gaat slapen net als Brazili. Wat was er trouwens met die stomme verdedigers aan de hand? Ze hebben Fred zijn droom kapot gemaaktquote:Op woensdag 9 juli 2014 07:01 schreef TLC het volgende:
Oh ja, Nederland-Argentinie gaat 9-1 worden.
Daar Muller, eat ur fucking heart out
\quote:Op woensdag 9 juli 2014 07:00 schreef TLC het volgende:
De laatste keer dat Argentini vijf wedstrijden achter elkaar won op
Ik vind dat we niet onder mogen doen en dus ook maar moeten uithalen tegen die Argentijnenquote:Op woensdag 9 juli 2014 01:57 schreef Pleun2011 het volgende:
Gek genoeg heb ik dankzij Duitsland meer vertrouwen in morgen gekregen.. Als team en tactisch is Nederland beter dan Argentini.. vandaag konden we zien wat je kan bereiken als je als team voetbalt tegen een ploeg die tactisch minder geschoold is en als los zand aan elkaar hangt. Niet dat Argentini vergelijkbaar is met Brazili, maar toch.. Oranje is de eerste tegenstander die echt in staat is hen pijn te doen, hopelijk gaat dat ook gebeuren
Met RVP is niks misquote:Op woensdag 9 juli 2014 01:10 schreef mig72 het volgende:
Dus wie ligt er uit?
Wij:
De Jong
Vlaar
Hen:
Di Maria
Wie anders???
Nou, laten we zeggen dat dat niet in ons nadeel werkt. Iedereen kan goed presteren met 20 graden terwijl dat een stuk lastiger is met 35+quote:Op woensdag 9 juli 2014 01:15 schreef Confetti het volgende:
Maximaal 20 graden morgen daar. Dat is wel echt in ons voordeel.
En Adidas zal lachen....quote:Op woensdag 9 juli 2014 02:42 schreef lisselotte88 het volgende:
![]()
Voor 1 dag hebben we 32m oranje supporters erbijquote:Op woensdag 9 juli 2014 09:48 schreef byah het volgende:
Brazili zal in ieder geval achter Nederland staan
Eens. En ook tegen defensieve B en C landen.quote:Op woensdag 9 juli 2014 09:15 schreef Muto het volgende:
Argentini heeft alleen maar tegen B en C-landen gespeeld.
Ga terug naar je Fred bunker, knurft.quote:Op woensdag 9 juli 2014 02:42 schreef lisselotte88 het volgende:
![]()
Wij Hebben Huntelaar!quote:Op woensdag 9 juli 2014 11:22 schreef Cara het volgende:
benieuwd of de Jong mee doet.
Mocht dat op een of andere manier gebeuren, schat ik onze kansen opeens aardig hoger in.
Zonder Persie, Jong en Vlaar wordt het natuurlijk een zo goed als onmogelijke missie.
Zoals van Persie speelde tegen Costa Rica kunnen we hem best missen. Hoop dat die vanavond wat beter speeltquote:Op woensdag 9 juli 2014 11:22 schreef Cara het volgende:
Mocht dat op een of andere manier gebeuren, schat ik onze kansen opeens aardig hoger in.
Zonder Persie, Jong en Vlaar wordt het natuurlijk een zo goed als onmogelijke missie.
Wij ook.quote:Op woensdag 9 juli 2014 09:15 schreef Muto het volgende:
Argentini heeft alleen maar tegen B en C-landen gespeeld.
Chili, Spanje, Costa Rica en Mexico zijn geen C-landen. Costa Rica was dit WK gewoon een A-land op basis van hun prestaties, Spanje is een A-land, Chili is een zeer sterk B-land en Mexico was gezien hun prestatie een zeer sterk B-land (0-0 tegen Brazili, overtuigende winst tegen Kroati).quote:
Ja, leuk allemaal. Maar dit boeit echt helemaal niks. Misschien spelen ze wel een stuk beter tegen 'A-landen' omdat ze dan meer ruimte krijgen.quote:Op woensdag 9 juli 2014 11:45 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Chili, Spanje, Costa Rica en Mexico zijn geen C-landen. Costa Rica was dit WK gewoon een A-land op basis van hun prestaties, Spanje is een A-land, Chili is een zeer sterk B-land en Mexico was gezien hun prestatie een zeer sterk B-land (0-0 tegen Brazili, overtuigende winst tegen Kroati).
Laten we dat tegenover de tegenstanders van Argentini zetten:
- Al onze tegenstanders tot nu toe zouden van Iran hebben gewonnen, net als van Bosni-Herzegovina en ook van Nigeria. Chili en Spanje zouden van Zwitserland en Belgi hebben gewonnen, Costa Rica nipt verloren en tegen Mexico zou het 50/50 zijn.
Ik denk juist dat Nederland speelt zoals de eerdere tegenstanders van Argentini. Weinig ruimte achterin en loeren op een uitbraak. En dat spelletje lag ze niet goed.quote:Op woensdag 9 juli 2014 11:50 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Ja, leuk allemaal. Maar dit boeit echt helemaal niks. Misschien spelen ze wel een stuk beter tegen 'A-landen' omdat ze dan meer ruimte krijgen.
Dat geldt juist voor Nederland. Tegen 'A-landen' als Argentini krijgen we meer ruimte in de counter, tegen Costa Rica was het amper te doen en zelfs toen hadden we met een beetje meer geluk gewoon met 3-0 gewonnen.quote:Op woensdag 9 juli 2014 11:50 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Ja, leuk allemaal. Maar dit boeit echt helemaal niks. Misschien spelen ze wel een stuk beter tegen 'A-landen' omdat ze dan meer ruimte krijgen.
Maar dan nog speelt Nederland aanvallender dan een Nigeria, Iran en dat soort landen. Basis is een 5-3-2 opstelling met opkomende backs, in balbezit speel je toch redelijk aanvallend (3-5-2 / 3-4-3).quote:Op woensdag 9 juli 2014 11:54 schreef Zocalo het volgende:
[..]
Ik denk juist dat Nederland speelt zoals de eerdere tegenstanders van Argentini. Weinig ruimte achterin en loeren op een uitbraak. En dat spelletje lag ze niet goed.
Belgie voetbalde meer en toen was Argentinie ook beter.
Je moet toch wat? Voorgaande wedstrijden kunnen een indicatie leveren, let wel kunnen. Er zijn altijd onverwachte uitslagen, maar je moet het ergens op baseren en dan is huidige vorm een indicator die je kunt gebruiken.quote:Op woensdag 9 juli 2014 12:00 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Maar dan nog speelt Nederland aanvallender dan een Nigeria, Iran en dat soort landen. Basis is een 5-3-2 opstelling met opkomende backs, in balbezit speel je toch redelijk aanvallend (3-5-2 / 3-4-3).
Probeer alleen aan te geven dat het onzin is de voorgaande wedstrijden erbij te halen.
De Jong inzetten is een groot risico.. Costa haakte in de CL-finale al snel af. Zie ik met De Jong ook zomaar gebeurenquote:Op woensdag 9 juli 2014 11:22 schreef Cara het volgende:
Nederland is volledig afhankelijk van Robben, en Argentini van Messi. Wie zijn dag heeft wint denk ik.quote:Op woensdag 9 juli 2014 12:01 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Je moet toch wat? Voorgaande wedstrijden kunnen een indicatie leveren, let wel kunnen. Er zijn altijd onverwachte uitslagen, maar je moet het ergens op baseren en dan is huidige vorm een indicator die je kunt gebruiken.
In de aanval wel. Maar wij hebben ook een Sneijder die in vorm bepalend kan zijn, net als een de Jong als hij meespeelt. Vlaar kan als hij meespeelt ook van grote waarde zijn. Vergeet trouwens ook niet dat als van Persie zijn dag heeft hij ook levensgevaarlijk kan zijn. In Kuyt hebben we een vaste waarde als werkpaard.quote:Op woensdag 9 juli 2014 12:10 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Nederland is volledig afhankelijk van Robben, en Argentini van Messi. Wie zijn dag heeft wint denk ik.
RVP die zijn dag heeft op een groot toernooi is als een regenbui in de Sahara.quote:Op woensdag 9 juli 2014 12:11 schreef Richestorags het volgende:
[..]
In de aanval wel. Maar wij hebben ook een Sneijder die in vorm bepalend kan zijn, net als een de Jong als hij meespeelt. Vlaar kan als hij meespeelt ook van grote waarde zijn. Vergeet trouwens ook niet dat als van Persie zijn dag heeft hij ook levensgevaarlijk kan zijn. In Kuyt hebben we een vaste waarde als werkpaard.
Tuurlijk heeft Argentini ook goede secundaire spelers. Maar onze secundaire spelers kunnen net zo bepalend zijn als Robben ALS ze hun dag hebben.
Ja, als dit, misschien dat... Reken je zo dan zou Algerije ook met 7-1 van Brazili hebben gewonnen.quote:Op woensdag 9 juli 2014 12:00 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Maar dan nog speelt Nederland aanvallender dan een Nigeria, Iran en dat soort landen. Basis is een 5-3-2 opstelling met opkomende backs, in balbezit speel je toch redelijk aanvallend (3-5-2 / 3-4-3).
Probeer alleen aan te geven dat het onzin is de voorgaande wedstrijden erbij te halen.
Hij is wel beslissend geweest op momenten dit WK.quote:Op woensdag 9 juli 2014 12:13 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
RVP die zijn dag heeft op een groot toernooi is als een regenbui in de Sahara.
Het moet toch een keer gebeuren.quote:Op woensdag 9 juli 2014 12:13 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
RVP die zijn dag heeft op een groot toernooi is als een regenbui in de Sahara.
Die wedstrijd is ook meteen de enige goede van hem die ik mij kan herinneren op een groot toernooi.quote:Op woensdag 9 juli 2014 12:15 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Hij is wel beslissend geweest op momenten dit WK.
Als hij niet de 1-1 had gemaakt vlak voor rust tegen Spanje, dan lagen we nu waarschijnlijk al lang uit het WK.
Klopt, dat idee heb ik ook.. hij komt log over.. in de loop der tijd is hij wel gespierder geworden denk ik, maar hij oogt log en vermoeid. Echt een tegenstelling met Robben.quote:Op woensdag 9 juli 2014 12:24 schreef Confetti het volgende:
Van Persie is al een beetje over-the-hill. Ik zag laatst hoe hij speelde als rechtsbuiten op het WK 2006. Hij was toen zo wendbaar, snel en onvoorspelbaar..
Wat ik nu zie is een oude man die alles in de lucht verliest, amper een goede bal geeft en eigenlijk alleen nog maar een heel goed schot heeft.
Het verval is echt al ingezet.
Ik zag laatst samenvattingen van Feyenoord (UEFA Cup 2002) waarin me ook opviel hoe wendbaar en snel hij was.quote:Op woensdag 9 juli 2014 12:24 schreef Confetti het volgende:
Van Persie is al een beetje over-the-hill. Ik zag laatst hoe hij speelde als rechtsbuiten op het WK 2006. Hij was toen zo wendbaar, snel en onvoorspelbaar..
Wat ik nu zie is een oude man die alles in de lucht verliest, amper een goede bal geeft en eigenlijk alleen nog maar een heel goed schot heeft.
Het verval is echt al ingezet.
Dan is het weer een traumaquote:Op woensdag 9 juli 2014 12:40 schreef Vasion het volgende:
Stel we halen de finale maar verliezen van de Duitsers, is het dan nog een kuttoernooi?
Tuurlijk niet. Verliezen van dit Duitsland is geen afgang. Duitsland is sterker dan Nederland op dit moment is, vind ik. Verder vind ik het al prachtig dat we tot de halve finale gekomen zijn, en misschien zelfs tot in de finale.quote:Op woensdag 9 juli 2014 12:40 schreef Vasion het volgende:
Stel we halen de finale maar verliezen van de Duitsers, is het dan nog een kuttoernooi?
Tegen ''dit'' Duitsland? Elke nederlaag tegen de Duitsers is een afgang.quote:Op woensdag 9 juli 2014 12:41 schreef ArtoriasTAW het volgende:
[..]
Tuurlijk niet. Verliezen van dit Duitsland is geen afgang. Duitsland is sterker dan Nederland op dit moment is, vind ik. Verder vind ik het al prachtig dat we tot de halve finale gekomen zijn, en misschien zelfs tot in de finale.
Te triest...quote:Op woensdag 9 juli 2014 02:34 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Exact en helemaal mee eens.
En heel Zuid-Amerika (behalve Argentinie) staat achter ons. Argentijnen worden hier nog erger gehaat dan Duitsers in Nederland in 1974/1990.
Ik vind van niet. Ik heb niks tegen onze oosterburen.quote:Op woensdag 9 juli 2014 12:42 schreef Vasion het volgende:
[..]
Tegen ''dit'' Duitsland? Elke nederlaag tegen de Duitsers is een afgang.
Net zo simpel als dat Belgi wel even van de Argentijnen zou winnen zeker? Ik zie het op deze manier:quote:Op woensdag 9 juli 2014 12:14 schreef Halcon het volgende:
NL - Arg is vrij simpel. Heeft Robben zijn dag en Messi niet, dan wint NL. Is het omgekeerd dan wint Argentini. Hebben ze beiden hun dag dan wint Argentini ook, hebben ze beiden hun dag niet, dan wint NL.
Die keeper is idd een clownquote:
Niet alleen Sneijder. Ook Depay, de Jong, Robben. Volgens mij zijn de Argentijnen ook vrij klein dus ook bij spelhervattingen hebben wij een voordeel met lange jongens zoals de Vrij en Vlaarquote:Op woensdag 9 juli 2014 12:49 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Echt een lachertje, Sneider moet veel afstandsschoten doen.
Inderdaad, over het algemeen gezien heb ik er gewoon grote vertrouwen in..quote:Op woensdag 9 juli 2014 12:50 schreef JenHermes het volgende:
[..]
Niet alleen Sneijder. Ook Depay, de Jong, Robben. Volgens mij zijn de Argentijnen ook vrij klein dus ook bij spelhervattingen hebben wij een voordeel met lange jongens zoals de Vrij en Vlaar
Met een fatsoenlijk strijdplan en topspelers in vorm, pak je Argentini.quote:Op woensdag 9 juli 2014 12:46 schreef JenHermes het volgende:
[..]
Net zo simpel als dat Belgi wel even van de Argentijnen zou winnen zeker? Ik zie het op deze manier:
Nederland heeft het gehele WK de wind in de rug, Argentini is nog steeds zoekende. Nederland is levensgevaarlijk in de counter met spelers als Robben en v Persie maar dit Oranje heeft allang aangetoond dat het team niet alleen maar draait op deze twee. Van Argentini kan je wel zeggen dat het draait op Messi, als Messi zijn dag niet heeft, alle acties mislukken en weinig aanspeelpunt is, dan zal Argentini een hele zware hebben aan dit Oranje. Als Messi het op zijn heupen krijgt dan houd ik me hart vast. Bovendien moet de kwaliteit van Messi er toch een keer uitkomen lijkt me.
Ik denk dat Oranje licht in het voordeel is. De tempratuur en regen speelt daar ook parten bij. Louis v Gaal is een benadigt coach die de pionnetjes goed weet neer te zetten en op deze manier het spel van de tegenstander kan ontregelen. Tel daar bij op dat waarschijnlijk Nigel de Jong weer kan spelen en Di Maria geblesseerd is, dit maakt Oranje echter in een licht voordeel.
Maar zoals ik al zei: Als die kleine het echt op zijn heupen krijgt, dan is er geen houden aan
Zeer waarschijnlijk speelt de Jong dus hij wordt de bewaker van Messi. Messi heeft het tegen de Belgen ook niet echt laten zien en de Belgen kregen behoorlijk wat kansen om de gelijkmaker te maken. Als Messi voorbij de Jong is, dan komt hij Ron Beton nog tegenquote:
Ron is groot en sterk, dat houdt niet de creativiteit, intelligentie en technische begaafdheid van Messi tegen.quote:Op woensdag 9 juli 2014 12:52 schreef JenHermes het volgende:
[..]
Zeer waarschijnlijk speelt de Jong dus hij wordt de bewaker van Messi. Messi heeft het tegen de Belgen ook niet echt laten zien en de Belgen kregen behoorlijk wat kansen om de gelijkmaker te maken. Als Messi voorbij de Jong is, dan komt hij Ron Beton nog tegen
Nee swets.quote:Op woensdag 9 juli 2014 12:53 schreef Swetsenegger het volgende:
Gewoon messi bij z'n enkels afschoppen in de eerste minuut.
Klopt maar Nederland is niet alleen Robben. We hebben met Sneijder, v Persie, Huntelaar(als hij een kans krijgt en op de goede plek staat), Depay nog redelijk wat dreiging bij ons. Zabaleta is een enorm trage verdediger die zeker te pakken is door snelle jongens als Depay. Zoek hem maar lekker vaak op, vooral als ie al geel heeft.quote:Op woensdag 9 juli 2014 12:52 schreef Halcon het volgende:
[..]
Met een fatsoenlijk strijdplan en topspelers in vorm, pak je Argentini.
Wat jij schrijft, is ongeveer hetzelfde als wat ik schreef. Heeft Messi een goede dag, dan wordt het een lastig verhaal voor Nederland. Zo niet, dan wordt het een lastig verhaal voor Argentini en als Robben wel een goede dag heeft, dan is het einde oefening voor Argentini.
Ook tegen Costa Rica zag je dat Robben de gevaarlijkste man was. 4 keer moest CRC een gele kaart pakken om hem af te stoppen en ze hadden ook een keer een rode kaart moeten krijgen.
Het lichte voordeel van NL onderschreef ik ook. Is Messi niet in vorm en Robben ook niet, dan wint NL.
Bij de bookies en FiveThirtyEight is Argentini favoriet. Ik zou zeggen 60 om 40 in het voordeel van Nederland, gezien de vorm van Robben en Messi tot toe dit toernooi.
Dat klopt, maar spelers van dat kaliber heeft Argentini ook wel. De Nederlandse verdediging is op papier ook niet zo sterk, de Argentijnse ook niet. Huntelaar zit op de bank, Depay ook (toch?) en van Persie speelt al met al niet best dit toernooi.quote:Op woensdag 9 juli 2014 12:56 schreef JenHermes het volgende:
[..]
Klopt maar Nederland is niet alleen Robben. We hebben met Sneijder, v Persie, Huntelaar(als hij een kans krijgt en op de goede plek staat), Depay nog redelijk wat dreiging bij ons. Zabaleta is een enorm trage verdediger die zeker te pakken is door snelle jongens als Depay
De verdediging van Nederland is beter + wij hebben een betere keeper.quote:Op woensdag 9 juli 2014 13:00 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat klopt, maar spelers van dat kaliber heeft Argentini ook wel. De Nederlandse verdediging is op papier ook niet zo sterk, de Argentijnse ook niet. Huntelaar zit op de bank, Depay ook (toch?) en van Persie speelt al met al niet best dit toernooi.
Daarom zal het afhangen, denk ik, van de spelers die het verschil moeten maken: Robben en Messi.
Een betere keeper wel, betere verdediging weet ik niet.quote:Op woensdag 9 juli 2014 13:01 schreef theunderdog het volgende:
[..]
De verdediging van Nederland is beter + wij hebben een betere keeper.
Tuurlijk wel een betere verdediging man. Jullie fietste toch ook gewoon dwars door die verdediging heen. Op papier is onze verdediging matig tot zwak, in de praktijk hebben ze nauwelijks iets weggegevenquote:Op woensdag 9 juli 2014 13:03 schreef Halcon het volgende:
[..]
Een betere keeper wel, betere verdediging weet ik niet.
Nounou, laten we nu niet doen alsof het ons niet allemaal erg meezit.quote:Op woensdag 9 juli 2014 13:05 schreef JenHermes het volgende:
[..]
Tuurlijk wel een betere verdediging man. Jullie fietste toch ook gewoon dwars door die verdediging heen. Op papier is onze verdediging matig tot zwak, in de praktijk hebben ze nauwelijks iets weggegeven
Ja.quote:Op woensdag 9 juli 2014 12:40 schreef Vasion het volgende:
Argentini geloofde het wel na die 1-0. Tenminste, zo leek het. Spelers die de actie zouden moeten maken, waren dramatisch slecht. Daarom zeg ik ook: veel hangt af van Robben.quote:Op woensdag 9 juli 2014 13:05 schreef JenHermes het volgende:
[..]
Tuurlijk wel een betere verdediging man. Jullie fietste toch ook gewoon dwars door die verdediging heen. Op papier is onze verdediging matig tot zwak, in de praktijk hebben ze nauwelijks iets weggegeven
Waar zou die moeheid vandaan komen denk je? Hoe oud is ie?quote:Op woensdag 9 juli 2014 14:13 schreef Breekfast het volgende:
Messi moet je al vroeg vast zetten ver van het doel. Hij is totaal niet fit. Zijn vader had ook in een interview aangegeven dat Messi erg moe is de laatste tijd. En dat zie je duidelijke terug in zijn spel. Hij maakt niet veel lange dribbel acties meer, daar heeft hij de energie niet voor.
Hij moet het dit WK meer hebben van de korte bevliegingen, en richt zich meer op afstandschoten, vrije trappen en diepte passen dan dat hij zelf de actie maakt.
Dan spelen we wel heel erg op zn Braziliaans.quote:Op woensdag 9 juli 2014 12:53 schreef Swetsenegger het volgende:
Gewoon messi bij z'n enkels afschoppen in de eerste minuut.
Ik weet het niet. Misschien heeft hij al die jaren toch een beetje roofbouw op zijn eigen lichaam gepleegd.quote:Op woensdag 9 juli 2014 14:22 schreef mig72 het volgende:
[..]
Waar zou die moeheid vandaan komen denk je? Hoe oud is ie?
Veel voetballen, weinig rust. Plus dat het toch allemaal wat tegenvalt als Barcelona niet zo overheersend is als dat ze ooit waren.quote:Op woensdag 9 juli 2014 14:22 schreef mig72 het volgende:
[..]
Waar zou die moeheid vandaan komen denk je? Hoe oud is ie?
Plus dat ze dan waarschijnlijk in minuut twee er zelf ook iemand uit gaan schoppen.quote:Op woensdag 9 juli 2014 14:25 schreef mig72 het volgende:
[..]
Dan spelen we wel heel erg op zn Braziliaans.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |