SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stellen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en geile verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier.
Eerstvolgende meet:
* za/zo 26/27 juli - Iets bij Kano ofzo
* zo 5 juli 2015, Tour de Frans meet bij Gripper in Vreeswijk
Wij doen aan Strava
Nuttige links:
Algemene info • Fok! fietsers op de kaart• Wielersportinfo • Teamwebs fietsagenda van de FOK!kers
Toertochten • Toertochten (komende week) in NL • Toertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling Tour • Toertochten in Frankrijk • Toertochten in Dld • Toertochten in Engeland
Cyclo's • Cyclo's (deze maand) in Frankrijk • Jedermannrennen in Dld • Granfondo's in Italië • Cyclo's in SpanjeSPOILER: online shoppenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.everyone's a critic...
even you ! !![]()
Stuurde net een bericht. Staat lallend op de bar tussen halfnaakte fietschicks te twerken.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 20:20 schreef the_critic het volgende:
bijna half9... zou grippie al dronken zijn, bij z'n het-is-koers bierproeverij?![]()
quote:Op vrijdag 4 juli 2014 20:26 schreef muzas het volgende:
[..]
Stuurde net een bericht. Staat lallend op de bar tussen halfnaakte fietschicks te twerken.
everyone's a critic...
even you ! !![]()
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!![]()
Vandaag met nieuwe bidonhouder die achter je zadel wordt bevestigd gereden. Zoals onderstaand. Mag zeker niet van jullie.
Sei wachsam,
Lekker warm en hoop wind vanmiddag die wel steeds wat draaide (volgens mij bepaald moment richting kracht 6 tegen ofzo)
Toch ff rondje van 100km gefietst met nieuwe max hartslag toen ik ff stuk flink door heb getrapt. (tijdje 190)
http://www.strava.com/activities/161717118![]()
Dat kan een stuk dieper..quote:Op vrijdag 4 juli 2014 21:13 schreef No-P het volgende:
Vandaag met nieuwe bidonhouder die achter je zadel wordt bevestigd gereden. Zoals onderstaand. Mag zeker niet van jullie.
[ afbeelding ]Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Dat ben ik niet. Maar je hebt gelijk.quote:Sei wachsam,
Hij pretendeert ook een hele dure fiets te hebben ofzoquote:Op vrijdag 4 juli 2014 19:32 schreef cafca het volgende:
[..]
Die gast heeft 2 ritjes gemaakt waarin hij een paar Kom's heeft gepakt?
Ik snap de ophef niet zo....Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.![]()
Wel okay? Dat is gewoon
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Vandaag een vet chille dag gehad! Vanochtend m'n nieuwe fiets besteld, komt maandag of dinsdag binnen.
's Middags met een teamgenoot lekker getoerd om bruin te worden. Bij het Zuidlaardermeer heb je een pontje bij een camping en we vonden het wel lachen om daar over te stelen.
Toen we over de camping fietsten zagen we bij een caravan een shirtje van onze club hangen. Bleek dat een van die gasten daar op de camping stond
Dus wij lekker een colaatje gedronken.
Vanavond met Tandje Hoger een zomeravondtochtje gemaakt. Daarna met z'n allen naar onze sponsor en borrelcafé de Pintelier, hét Belgisch biercafé van Groningen. Daar nog een paar Leffe Blond naar binnen gegooid en nu lekker slapen![]()
![]()
Klinkt goed. Die specialized crosser? Mooi ding was dat.quote:Op zaterdag 5 juli 2014 00:45 schreef Tommeke het volgende:
Vandaag een vet chille dag gehad! Vanochtend m'n nieuwe fiets besteld, komt maandag of dinsdag binnen.
's Middags met een teamgenoot lekker getoerd om bruin te worden. Bij het Zuidlaardermeer heb je een pontje bij een camping en we vonden het wel lachen om daar over te stelen.
Toen we over de camping fietsten zagen we bij een caravan een shirtje van onze club hangen. Bleek dat een van die gasten daar op de camping stond
Dus wij lekker een colaatje gedronken.
Vanavond met Tandje Hoger een zomeravondtochtje gemaakt. Daarna met z'n allen naar onze sponsor en borrelcafé de Pintelier, hét Belgisch biercafé van Groningen. Daar nog een paar Leffe Blond naar binnen gegooid en nu lekker slapen![]()
Vanaf vandaag weer de jaarlijkse tourdefrance-fietsers op de weg. 40 jaar oude gazelle, voetbal of zwembroekje aan en stoempen maar![]()
![]()
![]()
Off topic, maar ik ben toch benieuwd hoe je zo'n image van je phone opslaat en dan hier kan dumpen. Geen idee hoe dat moet.quote:2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .![]()
standbyknop en homebutton tegelijkertijd indrukken en daarna op een website uploaden. Ik gebruik imgur.quote:Op zaterdag 5 juli 2014 08:58 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Off topic, maar ik ben toch benieuwd hoe je zo'n image van je phone opslaat en dan hier kan dumpen. Geen idee hoe dat moet.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
hipsteralarm?quote:Op zaterdag 5 juli 2014 08:52 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Vanaf vandaag weer de jaarlijkse tourdefrance-fietsers op de weg. 40 jaar oude gazelle, voetbal of zwembroekje aan en stoempen maarOp dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Je gaat het pas begrijpen als je het ziet. Hoe simpel. Maar bedankt, dit brengt mij weer een level verder in het aaifoon gebruik.quote:Op zaterdag 5 juli 2014 09:02 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
standbyknop en homebutton tegelijkertijd indrukken en daarna op een website uploaden. Ik gebruik imgur.2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .![]()
weet je ook wat er gebeurd als je twee keer op je homebutton drukt?quote:Op zaterdag 5 juli 2014 09:13 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Je gaat het pas begrijpen als je het ziet. Hoe simpel. Maar bedankt, dit brengt mij weer een level verder in het aaifoon gebruik.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
qua beschrijving klopt het welquote:
Dit heb ik je al een keer uitgelegdquote:Op zaterdag 5 juli 2014 09:13 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Je gaat het pas begrijpen als je het ziet. Hoe simpel. Maar bedankt, dit brengt mij weer een level verder in het aaifoon gebruik.
Buzz wordt dement![]()
Wordt dan toch een keuze maken tussen die doppen monteren of dat ritje naar die apotheek in Putte-Kapellen...quote:
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .![]()
Neuh, dat uploaden met imgur wel, maar niet een image van je phone. Dielaatste is nieuw voor mij. Mag het?quote:Op zaterdag 5 juli 2014 09:16 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Dit heb ik je al een keer uitgelegd
Buzz wordt dement2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .![]()
Ik dacht al ik maak een 0 zwart met stift dan staat er 10% dopefree hehe.quote:Op zaterdag 5 juli 2014 09:16 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Wordt dan toch een keuze maken tussen die doppen monteren of dat ritje naar die apotheek in Putte-Kapellen...![]()
De proeverij was leuk! Allemaal onbekende en aan de tour gerelateerde bieren. Zelfs muzas kende de meeste niet eens toen ik een paar plaatjes Appte, dus ze waren echt goed onbekend. Bier uit Yorkshire (want tourstart) en een aantal Belgische uit de westhoek, waar de tour in de dagen na Engeland doorkomt. Veel 1e Wereldoorlog weetjes ook.
En aan het einde nog een primeur: een speciaal voor de tourstart volgend jaar gebrouwen bier: tourkoorts
Maar die was niet zo lekker dus daar moet nog wat aan gefinetuned worden.
Leuke avond zo, en een mix tussen overduidelijk all-Round biersporters en fiets-kijkers en echte fietsers. Zelfs leuke fietskipjes! Vrouwen die speciaalbier drinken
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-![]()
Volgens mij ben je dan weer terug in het beginscherm. Maar ik ben niet een echte noob hoor. Ik programmeerde al toen de meesten hier nog liquid waren. Heb me alleen nooit zo verdiept in de hele gadgets markt.quote:Op zaterdag 5 juli 2014 09:15 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
weet je ook wat er gebeurd als je twee keer op je homebutton drukt?
Oeps foutje 2x is bijna multi tasken. Gebruik ik wel op mn aaipet, nooit op mn phone.2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .![]()
als je twee keer snel achter elkaar drukt (net als dubbelklikken op een muis) kan je door je openstaande apps bladeren.quote:Op zaterdag 5 juli 2014 09:20 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Volgens mij ben je dan weer terug in het beginscherm. Maar ik ben niet een echte noob hoor. Ik programmeerde al toen de meesten hier nog liquid waren. Heb me alleen nooit zo verdiept in de hele gadgets markt.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
quote:Op zaterdag 5 juli 2014 09:37 schreef buzz1291 het volgende:
Gelukt
http://imgur.com/nOLQlXn
Of toch nie geloof ik
Img code ervoor![]()
Zal nog wel eens uitdokteren. Ik ga nu proberen 100km weg te trappen . Hoi!quote:2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .![]()
Wel strava aan he? Nu kan dat!Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Lange solo rit (5 uur) 1 binnenbandje of meer mee?Sei wachsam,
Ik ook. Ik ga volgend jaar wel geld naar ze sturen wat dan meteen kunnen verbranden.quote:
Nee grapje, een beetje voorlichting is wel goed.![]()
'k vind het maar negatieve publiciteit.quote:Op zaterdag 5 juli 2014 10:52 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ik ook. Ik ga volgend jaar wel geld naar ze sturen wat dan meteen kunnen verbranden.
Nee grapje, een beetje voorlichting is wel goed.![]()
Jep! Denk dat ik 'm maandag of dinsdag wel binnen en klaar hebquote:Op zaterdag 5 juli 2014 08:47 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Klinkt goed. Die specialized crosser? Mooi ding was dat.![]()
![]()
Ik hink een beetje op 2 gedachten. Enerzijds vind ik het goed dat ze d'r wat aan doen, maar stiekem vind ik het ook complete onzin.quote:Op zaterdag 5 juli 2014 10:56 schreef FastFox91 het volgende:
[..]
'k vind het maar negatieve publiciteit.![]()
waarom niet gewoon 2? uit doosje halen, opnieuw oprollen en zelf even elastiekje omdoen.. zijn er 2 net zo groot als 1...quote:Op zaterdag 5 juli 2014 10:47 schreef No-P het volgende:
Lange solo rit (5 uur) 1 binnenbandje of meer mee?
1 kan ook, maar dan gewoon extra geld meenemen. Rijd je lek, moet je meteen de eerste beste fietsenboer opzoeken voor een nieuw bandje. (en dat kan vandaag wel, maar wordt op zondag toch schier onmogelijk)
everyone's a critic...
even you ! !![]()
Liever besparen ze het geld van deze campagne en zorgen ze ervoor dat er altijd minimaal 1 renner gecontroleerd wordt per koers. (Vind ik opzich overdreven, maar knwu heeft waarschijnlijk een potje geld dat op moet.) Met deze dopjes lijkt het meer een poging om geloofwaardigheid terug te krijgen bij het publiek.quote:Op zaterdag 5 juli 2014 11:02 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ik hink een beetje op 2 gedachten. Enerzijds vind ik het goed dat ze d'r wat aan doen, maar stiekem vind ik het ook complete onzin.![]()
Nah dat lijkt me ook geen verbetering. Denk dat het vooral belangrijk is dat bij koers die echt belangrijk is, controle is zoals een klassieker, NK's. En dat is nu meestal het geval, iig bij elite belofte. Vraag me af wat voor nut het heeft bakken geld uit te geven om jan met de pet te controleren bij de sportklasse of amateur in de ronde van Sint Heerejans Kuttekerke aan de Uitgedregde Sloot.quote:Op zaterdag 5 juli 2014 11:12 schreef FastFox91 het volgende:
[..]
Liever besparen ze het geld van deze campagne en zorgen ze ervoor dat er altijd minimaal 1 renner gecontroleerd wordt per koers. (Vind ik opzich overdreven, maar knwu heeft waarschijnlijk een potje geld dat op moet.) Met deze dopjes lijkt het meer een poging om geloofwaardigheid terug te krijgen bij het publiek.
Zo'n setje stuurdopjes kost geen drol natuurlijk.![]()
Ja of van die zelfklevende patches. Niet ideaal, maar neemt zo goed als geen ruimte in, en kunnen toch het verschil zijn tussen lopen of fietsen.quote:Op zaterdag 5 juli 2014 11:06 schreef the_critic het volgende:
1 kan ook, maar dan gewoon extra geld meenemen. Rijd je lek, moet je meteen de eerste beste fietsenboer opzoeken voor een nieuw bandje. (en dat kan vandaag wel, maar wordt op zondag toch schier onmogelijk )![]()
Ongetwijfeld dat daar gepakt wordt hoorquote:Op zaterdag 5 juli 2014 11:16 schreef kaasplankje het volgende:
Vraag me af wat voor nut het heeft bakken geld uit te geven om jan met de pet te controleren bij de sportklasse of amateur in de ronde van Sint Heerejans Kuttekerke aan de Uitgedregde Sloot.![]()
![]()
Oh er zullen er best een paar zijn maar denk zelf dat het wel meevalt. En dan bedoel ik vooral doping zoals groeihormonen of epovarianten. Want die WADA lijst staan een berg middelen op waar je van afvraagt in hoeverre dat nu prestatiebevorderend is. Je kan ook overdrijven.quote:Op zaterdag 5 juli 2014 11:24 schreef quinoahipster het volgende:
[..]
Ongetwijfeld dat daar gepakt wordt hoor![]()
Geen epo en cera etc, maar bij de masters zullen er vast wel zijn die dingen als anabolen en amfetamine pakken![]()
![]()
Ja maar amfetamine tijdens de koers heeft imo niet heel veel voordeel. Het zal het vermoeidheidsgevoel wellicht iets uitstellen maar tegenover een fitte cleane coureur zal dat toch weinig uitmaken.quote:Op zaterdag 5 juli 2014 11:30 schreef quinoahipster het volgende:
Geen epo en cera etc, maar bij de masters zullen er vast wel zijn die dingen als anabolen en amfetamine pakken
Misschien dat een amateur er baat bij heeft een amfetaminekuur te nemen out of competition tijdens trainingsopbouw om meer gewicht te verliezen, maja wat moet je dan? Sportklasse whereabouts en out of competitioncontroles? Hoe ver moet je gaan en wat is dat van waarde?
Politie staat tenslotte ook niet op iedere straathoek te flitsen. En het heeft weinig zin dingen te verbieden die niet te controleren zijn.![]()
Mag dat niet?quote:Op zaterdag 5 juli 2014 11:30 schreef quinoahipster het volgende:
Geen epo en cera etc, maar bij de masters zullen er vast wel zijn die dingen als anabolen en amfetamine pakken
Enne AAS zijn ook zo weer uit je lichaam dus zelfs met controle bij iedere wedstrijd zoals Fastfox oppert is het voor een amateur vrij simpel zich in de winter te prepareren met een kuur en zo de boel te flessen, zonder gepakt te worden.
En als men kanker, gyno, hartaandoeningen en weet ik wat wil riskeren om een of ander kutkoersje te kunnen winnen moet men dat zelf maar weten.![]()
Ik ben niet voor dopingcontrole bij iedere koers, ik zeg dat ik denk dat het meer effect zal hebben dan deze doppen. Volgens mij zijn de verzendkosten hoger dan de prijs van de doppen en 'k weet niet precies hoeveel dopingcontrole kost tov dopjes rondsturen, maar zelfs al zou het eens per kwartaal gebeuren zou het meer een afschrikeffect hebben.![]()
Die dopjes zijn gesubsidieerd door oa. NOCNSF.
Reken maar dat bij de amateurs gepakt wordt. Als ik zou verliezen van iemand die naar later bleek gepakt zou hebben zou ik niet eens boos worden maar diegene keihard uitlachen. Iemand die z'n gezondheid op het spel zet voor een lullig amateurkoersje is gewoon zielig.
Ik ken trouwens wel verhalen over gasten die mid jaren 90 elite zonder contract waren en nu last hebben van de rikketik.![]()
Niet alles over hebben voor de winstZo zie je maar dat prof. Pakhaas Patroon de enige eckte is.
Ja. beetje zot dit.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Rij vrijwel nooit lek, maar laatst richting Xanten al op 1/3de van 140km lek. Twijfelde of ik om zou keren want in die hoek is niks te koop. Vanaf nu neig ik ook naar 2 bandjes. Setje noodplakkers evt ook aanschaffen.quote:Op zaterdag 5 juli 2014 11:06 schreef the_critic het volgende:
[..]
waarom niet gewoon 2? uit doosje halen, opnieuw oprollen en zelf even elastiekje omdoen.. zijn er 2 net zo groot als 1...
1 kan ook, maar dan gewoon extra geld meenemen. Rijd je lek, moet je meteen de eerste beste fietsenboer opzoeken voor een nieuw bandje. (en dat kan vandaag wel, maar wordt op zondag toch schier onmogelijk)
Sei wachsam,
FoutSei wachsam,
Welja joh, hang je toch gewoon een zadeltasje eronder met reserve biba's. T is godverredulleme toch al 1 grote kermis onder dat zadel van jou.quote:Op zaterdag 5 juli 2014 13:00 schreef No-P het volgende:
[..]
Rij vrijwel nooit lek, maar laatst richting Xanten al op 1/3de van 140km lek. Twijfelde of ik om zou keren want in die hoek is niks te koop. Vanaf nu neig ik ook naar 2 bandjes. Setje noodplakkers evt ook aanschaffen.
Mijn foto's op Flickr!
Dit is een overtreding van rule 2....quote:Op zaterdag 5 juli 2014 13:02 schreef Gripper het volgende:
[..]
Welja joh, hang je toch gewoon een zadeltasje eronder met reserve biba's. T is godverredulleme toch al 1 grote kermis onder dat zadel van jou.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Ik ben wat dat betreft ook gewoon een toerist. En te veel liefhebber. Fietsen is gewoon zo mooi. En af en toe voor de kick ff hard fietsen is zo lekker.quote:Op zaterdag 5 juli 2014 12:17 schreef kanovinnie het volgende:
Niet alles over hebben voor de winstZo zie je maar dat prof. Pakhaas Patroon de enige eckte is.
![]()
Kaas en ik gaan morgen de 1e 2 plekken in de Gran Fondo van Juli pakken![]()
Parcoursverkenning:
http://app.strava.com/routes/567614Mijn foto's op Flickr!
Ies goed. Pak ik 'm volgende week wel terug met DDXquote:Op zaterdag 5 juli 2014 13:35 schreef Gripper het volgende:
Parcoursverkenning:
http://app.strava.com/routes/567614Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
![]()
Volgwagen met mijn eetzakjeOp dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Ik zou anders rijden in Nijmegen. Over het spoor op de Sint Anna gelijk links fietspad op langs het spoor, fietspad richting station, langs politie bureau. Kom je op hetzelfde fietspad over de Waal.quote:Op zaterdag 5 juli 2014 13:35 schreef Gripper het volgende:
Parcoursverkenning:
http://app.strava.com/routes/567614
Dan heb je geen last van stoplichten van keizerkarel plein of bij het goffert park. Hoe je nu gaat moet je met de trap de brug op.Sei wachsam,
Dat valt echt wel mee. Het is nogal een beschuldiging richting de amateurs. Er wordt steekproefgewijs gecontroleerd bij de koers en ik heb nog niet gehoord dat iemand is geschorst. En als jij verliest van iemand die gepakt heeft ligt dat niet aan zijn pakken. Er zijn ook genoeg andere gasten bij de amateurs die jou zonder doping naar huis fietsen.quote:Op zaterdag 5 juli 2014 12:16 schreef Tommeke het volgende:
Die dopjes zijn gesubsidieerd door oa. NOCNSF.
Reken maar dat bij de amateurs gepakt wordt. Als ik zou verliezen van iemand die naar later bleek gepakt zou hebben zou ik niet eens boos worden maar diegene keihard uitlachen. Iemand die z'n gezondheid op het spel zet voor een lullig amateurkoersje is gewoon zielig.
Ik ken trouwens wel verhalen over gasten die mid jaren 90 elite zonder contract waren en nu last hebben van de rikketik.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Mooie duurrit vanochtend. Begon in het zonnetje maar vlak voor Sneek trok het helemaal dicht en begon het gigantisch te hozen. Daarna ook niet meer droog geweest tot Leeuwarden.
http://app.strava.com/activities/161920325Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Er mag ook niets over de amateurs gezegd worden he? Het is geen persoonlijke aanval op jou hoor.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Tuurlijk mag dat wel. Maar roepen dat er gepakt wordt, terwijl dat niet op feiten gebaseerd is...quote:Op zaterdag 5 juli 2014 14:04 schreef kanovinnie het volgende:
Er mag ook niets over de amateurs gezegd worden he? Het is geen persoonlijke aanval op jou hoor.
Worden er renners afgereden en zeggen ze "ja er wordt gepakt". Misschien trainen die andere renners wel meer/beter/harder/meer talent.. nee dat gaat er niet in.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Zonder controle geen feiten dus is het niet zo gek dat er op onderbuikgevoelens gereageerd word.quote:Op zaterdag 5 juli 2014 14:05 schreef Patroon het volgende:
[..]
Tuurlijk mag dat wel. Maar roepen dat er gepakt wordt, terwijl dat niet op feiten gebaseerd is...Dat is absoluut niet wat Tommeke beweert. Maar als iemand anders gaat zeiken dat gepakt word terwijl hij gewoon niet goed genoeg is, dan is diegene idd achterlijk.quote:Worden er renners afgereden en zeggen ze "ja er wordt gepakt". Misschien trainen die andere renners wel meer/beter/harder/meer talent.. nee dat gaat er niet in.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Ik doel niet alleen op Tommeke, je hoort het wel vaker van DNF renners. Er wordt wel gecontroleerd. Elke wedstrijd kan je op een lijstje komen en moet je plassen. Als je dat vergeet en naar huis gaat zonder dat te checken heb je een gemiste controle, wat volgens mij 1x mag voorkomen.quote:Op zaterdag 5 juli 2014 14:08 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Zonder controle geen feiten dus is het niet zo gek dat er op onderbuikgevoelens gereageerd word.
[..]
Dat is absoluut niet wat Tommeke beweert. Maar als iemand anders gaat zeiken dat gepakt word terwijl hij gewoon niet goed genoeg is, dan is diegene idd achterlijk.Maar ik kan 't mis hebben...![]()
en je weet zeker dat ze geen grap maken?
Weet ik niet, ik geef DNFrenners nooit zoveel aandacht.quote:Op zaterdag 5 juli 2014 14:11 schreef kanovinnie het volgende:
en je weet zeker dat ze geen grap maken?
Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Dan hoop ik dat je ook nooit bij vrouwenwielrennen kijktquote:Op zaterdag 5 juli 2014 14:12 schreef Patroon het volgende:
[..]
Weet ik niet, ik geef DNFrenners nooit zoveel aandacht.
Ik wil een paar koerspetjes kopen. Suggesties?Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
http://www.koerspetje.nlquote:Op zaterdag 5 juli 2014 14:30 schreef kanovinnie het volgende:
Ik wil een paar koerspetjes kopen. Suggesties?
alstuIf You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards![]()
Castelli petjes natuurlijk die matchen bij je outfit, ik heb er ook een stuk of 3 verschillende. Verder een mooi Cinelli petje, het petje van soigneur, en een petje van een of andere pakhazenploeg uit vroeger tijden omdat leukquote:Op zaterdag 5 juli 2014 14:30 schreef kanovinnie het volgende:
Ik wil een paar koerspetjes kopen. Suggesties?
Mijn foto's op Flickr!
Ik wil graag nog eens een keer koersen nadat ik 2 lijnen coke in mijn neus heb gestopt. En halverwege nog even een snuifpauze om 't pakje op te maken. Gewoon, voor de ervaring.![]()
Nee, gemiste controle = positief.quote:Op zaterdag 5 juli 2014 14:09 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik doel niet alleen op Tommeke, je hoort het wel vaker van DNF renners. Er wordt wel gecontroleerd. Elke wedstrijd kan je op een lijstje komen en moet je plassen. Als je dat vergeet en naar huis gaat zonder dat te checken heb je een gemiste controle, wat volgens mij 1x mag voorkomen.![]()
Ben dit wel met je eens. Al zal ik wellicht niet voor iedereen mijn hand in het vuur steken. Denk ook dat bij elite de verleiding groter is, omdat die jongens voor veel prijzengeld rijden.quote:Op zaterdag 5 juli 2014 14:05 schreef Patroon het volgende:
[..]
Tuurlijk mag dat wel. Maar roepen dat er gepakt wordt, terwijl dat niet op feiten gebaseerd is...
Worden er renners afgereden en zeggen ze "ja er wordt gepakt". Misschien trainen die andere renners wel meer/beter/harder/meer talent.. nee dat gaat er niet in.![]()
Als er morgen dezelfde wind staat als vandaag waaien we er zo heen. Vergeet je regenjack niet.quote:Op zaterdag 5 juli 2014 13:35 schreef Gripper het volgende:
Parcoursverkenning:
http://app.strava.com/routes/567614![]()
Echt wel, en bij lagere categorieën ook nog wel. Ik heb het al vaker verteld: in het eerste jaar dat ik wedstrijden reed (amateur B, is nu amateur), stond in Wielerrevue nationaal dat er één controle was geweest in die categorie. Van de drie die gecontroleerd werden, waren er twee positief...quote:Op zaterdag 5 juli 2014 12:16 schreef Tommeke het volgende:
Reken maar dat bij de amateurs gepakt wordt.![]()
Hoe vaak wordt er dan gecontroleerd bij de amateurs? Zal niet vaak zijn, echt maar een paar wedstrijden per jaar, dus de pakkans is nihil.quote:Op zaterdag 5 juli 2014 14:09 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik doel niet alleen op Tommeke, je hoort het wel vaker van DNF renners. Er wordt wel gecontroleerd. Elke wedstrijd kan je op een lijstje komen en moet je plassen. Als je dat vergeet en naar huis gaat zonder dat te checken heb je een gemiste controle, wat volgens mij 1x mag voorkomen.
In de dik 200 wedstrijden die ik gereden heb, ben ik nooit opgeroepen voor een controle. En van die 200 wedstrijden was dan nog de helft bij de elite, waar veel vaker wordt gecontroleerd dan bij de amateurs. Bij de elite was nog met enige regelmaat controle, maar eigenlijk vooral bij de wedstrijden die we in België reden. Ploegmaats van me hebben wel eens naar de controle gemoeten.
Bij de andere categorieën heb ik het nooit gezien dat er controle was.![]()
In de jaren 90 was er veel meer doping en gebeurde het wssl ook meer bij de amateurs. Er werd toen ook veel minder gecontroleerdquote:Op zaterdag 5 juli 2014 15:56 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Echt wel, en bij lagere categorieën ook nog wel. Ik heb het al vaker verteld: in het eerste jaar dat ik wedstrijden reed (amateur B, is nu amateur), stond in Wielerrevue nationaal dat er één controle was geweest in die categorie. Van de drie die gecontroleerd werden, waren er twee positief...
.niemand steekt er nu echt boven uit. Dan zou ik als clean rijder toch helemaal zoek worden gereden.
[ Bericht 5% gewijzigd door Patroon op 05-07-2014 16:27:32 ]Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Hoe vaak wordt er dan gecontroleerd?quote:Op zaterdag 5 juli 2014 16:09 schreef Patroon het volgende:
[..]
In de jaren 90 was er veel meer doping en gebeurde het wssl ook meer bij de amateurs. Niemand steekt er echt boven uit. Dan zou ik als clean rijder toch helemaal zoek worden gereden.
Overigens is er naar mijn idee in de topsport helemaal niet minder doping dan in de jaren 90, maar da's offtopic hier.![]()
Doe eens niet zo autistisch. Ik zeg nergens dat ik geen koersen win omdat de winnaar pakt. Ik weet donders goed wat ik wel kan en vooral niet kan, en dat er genoeg mensen die harder rijden dan ik. En dat ik te lui ben om hard te trainen en net als jij niet overloop van het talent.
Anderzijds zijn er echt wel gasten die pakken of het randje opzoeken met finalekokers enzo. Mij maakt dat geen flikker uit. Ik rij koersen voor de kick van het koersen en om af en toe eens lekker af te zien.
Voor mij is dat nooit een indekker geweest.![]()
Wie pakt er dan? Beetje roepen dat er lui pakken, zonder dit zeker te weten..quote:Op zaterdag 5 juli 2014 16:55 schreef Tommeke het volgende:
Doe eens niet zo autistisch. Ik zeg nergens dat ik geen koersen win omdat de winnaar pakt. Ik weet donders goed wat ik wel kan en vooral niet kan, en dat er genoeg mensen die harder rijden dan ik. En dat ik te lui ben om hard te trainen en net als jij niet overloop van het talent.
Anderzijds zijn er echt wel gasten die pakken of het randje opzoeken met finalekokers enzo. Mij maakt dat geen flikker uit. Ik rij koersen voor de kick van het koersen en om af en toe eens lekker af te zien.
Voor mij is dat nooit een indekker geweest.
[ Bericht 9% gewijzigd door Patroon op 05-07-2014 17:28:11 ]Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Wat een wind weer vandaag, en soms ook ff douche die aanging.
Maar toch ff lekker rondje gefietst.
http://www.strava.com/activities/161978897
Alleen beetje maf met max hartslag, ging paar keer richting/over de 200 (wel met flink doortrappen brug op)
http://www.strava.com/activities/161978897/segments/3757430183
En met flinke tegenwind en flink doortrappen hem een tijdje boven de 180 gehouden
http://www.strava.com/activities/161978897/segments/3757430591
Terwijl ik dacht dat m'n max ergens rond de 185 zat (al had ik gisteren ook 190)
[ Bericht 5% gewijzigd door ddx op 05-07-2014 23:04:39 ]![]()
dat je altijd al op reserve reed was ons wel duidelijkquote:Op zaterdag 5 juli 2014 17:18 schreef ddx het volgende:
Wat een wind weer vandaag, en soms ook ff douche die aanging.
Maar toch ff lekker rondje gefietst.
http://www.strava.com/activities/161978897
Alleen beetje maf met max hartslag, ging paar keer richting/over de 200 (wel met flink doortrappen brug op)
http://www.strava.com/activities/161978897/analysis
En met flinke tegenwind en flink doortrappen hem een tijdje boven de 180 gehouden
http://www.strava.com/activities/161978897/analysis
Terwijl ik dacht dat m'n max ergens rond de 185 zat (al had ik gisteren ook 190)
Wat is trouwens een finalekoker?Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
Neem wel eens een quarana finalekoker. Is heel wat sterker dan cafeïne.quote:Op zaterdag 5 juli 2014 17:19 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
dat je altijd al op reserve reed was ons wel duidelijk
Wat is trouwens een finalekoker?Maar ik kan 't mis hebben...![]()
Oja. Daar ga je hard op toch? Heb je daar ook iets aan tijdens gewone tochten? Zoals een rondje ijsselmeer oid?Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
quote:Op zaterdag 5 juli 2014 17:19 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
dat je altijd al op reserve reed was ons wel duidelijk![]()
![]()
Dat klopt ook wel. Als je top 10 rijdt bij de amateurs kan je hard fietsen. Punt.quote:Op zaterdag 5 juli 2014 17:17 schreef Patroon het volgende:
[..]
Wie pakt er dan? Beetje roepen dat er lui pakken, zonder dit zeker te weten..
Ik moet zeggen dat ik niet ontevreden ben over mijn talent. 1e jaar bij de amateurs en rij steevast van voren. Volgend jaar schepje er boven op en rij voor top 5. Zonder talent red je dat niet zo snel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |