Whoa jij professor!quote:Op donderdag 3 juli 2014 22:49 schreef Twinkle20 het volgende:
Woehoe score van 121 ondanks zware zwangerschapsdementie![]()
BE ga slapen gek!
Uhm, dunno? Ik voel het aan de binnenkant als een soort stekende pijn. Niet constant maar af en toe een steek. Ben ook echt goed gesloopt van die tochtquote:Op vrijdag 4 juli 2014 07:46 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
+1
Helio, hoog tijd dan
Razz, lijkt me wel. Is het je schaambot?
ja da's je bekken. Rustig klinkt als een goed planquote:Op vrijdag 4 juli 2014 07:50 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Uhm, dunno? Ik voel het aan de binnenkant als een soort stekende pijn. Niet constant maar af en toe een steek. Ben ook echt goed gesloopt van die tochtrug en kont doen ook zeer. Vandaag maar even rustig aan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Moederfietsquote:Op vrijdag 4 juli 2014 07:42 schreef Risu het volgende:
Mijn schoonmoeder belde gisteravond. Of ik zin had om vandaag een nieuwe fiets uit te zoeken.![]()
Mijn oude hangt met roest aan elkaar en is ongeschikt voor kinderzitjes. Maar ze weet heel goed dat we net ons geld hebben opgemaakt aan de nieuwe luiken.
En niks meer lusten, ja heb ik ook. Ik hoef echt geen chocola meer. Gisteravond met moeite het laatste mars ijsje weggewerkt. Die komen voorlopig niet meer in huis. En ik was er zo gek op.
Blue, succes vandaag! Baby komt
Ik snap je! Heb hetzelfde en ik ben nog steeds erg bang voor prikken/naalden.ik laat t over me heen komen op het moment dat het echt moet maar kan me er heel erg druk om maken van te voren.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 08:25 schreef Hilmo het volgende:
Eh nou ben ik het ook weer wat kwijt, volgens mij heb ik zelf bloedgroep A, resus negatief D. (niet c dacht ik). En moest ik dan met 27 weken dus bloed laten prikken (nu dus) en als er dan een bepaalde uitslag uitkomt, moet ik prikken krijgen en anders niet. En bij negatief C was het geloof ik dat er sowieso geen prik voor is.
Oh ik dacht dat het bijna standaard een 'verkeerde' uitslag uit kwam en je dus bijna altijd die prikken krijgt. Nou ja, ik ga voor de zekerheid maar even van het ergste uit en vraag het zo wel even na. Valt het misschien allemaal wel weer mee. Die prikken vallen vast ook mee, maar na de bevalling heb ik het liefst zo min mogelijk van dat soort enge dingen, hoef ik me daar ook minder druk om te maken.
Dat Rhesus lab kan pas tussen 27+0 en 27+6 ideaal gezien. In ieder geval absoluut niet voor de 27 weken, dan kun je nog een keer gaan prikken. T is maar waar je zin in hebtquote:Op vrijdag 4 juli 2014 08:51 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Ik snap je! Heb hetzelfde en ik ben nog steeds erg bang voor prikken/naalden.ik laat t over me heen komen op het moment dat het echt moet maar kan me er heel erg druk om maken van te voren.
Wil maandag ook vragen of ze mij niet voor rhesus D neg. kunnen prikken op t moment dat ze toch bloed afnemen uit de elleboog na de ogtt...
Ja, en ogtt moet voor de 28 weken toch? Dat zei de verpleegkundige/folder...quote:Op vrijdag 4 juli 2014 08:56 schreef mignonne het volgende:
[..]
Dat Rhesus lab kan pas tussen 27+0 en 27+6 ideaal gezien. In ieder geval absoluut niet voor de 27 weken, dan kun je nog een keer gaan prikken. T is maar waar je zin in hebt
Mja, mijn vriend is dacht hij "iets met positief"quote:Op vrijdag 4 juli 2014 08:56 schreef DevilsAndDust het volgende:
Hilmo, je krijgt alleen die prikken als je kindje wel Rhesus D-positief blijkt. Is je kindje Rhesus D-negatief, net als jij, dan kun jij ook geen antistoffen gaan aanmaken en hoef je dus geen prikken.
Het komt heel weinig voor dat die antistoffen uiteindelijk ook daadwerkelijk aangemaakt gaan worden, de prikken zijn preventief. Mijn verloskundige had het in 20 jaar nog maar twee keer meegemaakt. En oh ja, mijn zus had het.. Maar wel pas bij de derde zwangerschap. Bij een eerste is de kans echt heel klein.
Klopt, tussen 24-28 weken.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 08:59 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Ja, en ogtt moet voor de 28 weken toch? Dat zei de verpleegkundige/folder...
Nu ja, als het niet anders kan dan is het niet anders.
50/50 he. Theoretisch gezien.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 09:00 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Mja, mijn vriend is dacht hij "iets met positief"dus de kans op een D positief kind is dan toch best groot?
Jeetje, ben ik blij dat ik D negatief ben. Wist het verschil al niet goed, alleen dat er voor D een prik was en voor C niet (dacht ik). Dus ik was al blij dat er met D iets aan te doen is.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 09:00 schreef mignonne het volgende:
Idd DaD
Bij 27 weken wordt de foetale Rhesus factor bepaald, als moeder Rh-D negatief is. Als het kind ook negatief is dan gebeurd er niets. Is het kind positief dan worden antistoffen gegeven, om te voorkomen dat je lijf die zelf aan gaat maken.
Als je Rh-c negatief bent dan worden bij 27 weken je antistoffen bepaald. Over het algemeen zijn die dan negatief, zo niet dan moet je dus idd door naar het ziekenhuis voor aanvullende testen, meestal het LUMC. Komt niet veel voor maar is wel een serieuze complicatie.
Hm op mijn brief staat dat ik gewoon mag komen tussen 8 en half tien. Vingerprik en dan ogtt als vingerprik niet goed.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 09:01 schreef mignonne het volgende:
[..]
Klopt, tussen 24-28 weken.
Meestal gaat ie op afspraak die gtt. Dus nja dan weet je dat als je het wilt combineren, dan moet je je afspraak na de 27e week plannen.
Moet je serieus 24 uur in dat bed liggen met die ballon?quote:Op vrijdag 4 juli 2014 08:49 schreef BlueEyes het volgende:
Voor de potentiële F5-ers.
Ballon is ingebracht en over 24uur wordt er pas weer gecontroleerd of ik ontsluiting heb. Dusssss de komende 24 uur verwachten we geen baby hoor!
Ik en stilliggen?quote:Op vrijdag 4 juli 2014 09:20 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Moet je serieus 24 uur in dat bed liggen met die ballon?
ik neem trouwens wel aan dat als er eerder actie komt, ze wel eerder gaan kijken tochquote:Op vrijdag 4 juli 2014 09:35 schreef BlueEyes het volgende:
[..]
Ik en stilliggen?![]()
Neehoor niet in bed liggen maar wel in het ziekenhuis blijven.
Lig nu nog aan het CTG op een verloskamer en ga straks naar gewone afdeling. Hoop geen drukke 4 persoonszaal trouwens.
quote:Op vrijdag 4 juli 2014 09:51 schreef BlueEyes het volgende:
Pilletje heeft geholpen!
Kon weer terug in slaap vallen na elke plaspauze. Wat een verademing!
En zover ik net begreep zet het nu door dan wordt het wel actief oppakken, en anders morgenochtend check op ontsluiting en desnoods nog een keer 24 uur een ballon.
Heb ik 3cm morgenochtend gaan ze vliezen breken en inleiden verder.
Van schrik was m'n bloeddruk netjes 127/85
Hahaha, zo heb ik ooit eens een paar weken op kantoor gezeten in Houston, ik ging eind oktober, in Nederland was het al winter, dus ik allemaal truien en pantalons in mijn koffer gedaan, niet beseffende dat het daar gewoon meer dan 30 graden wasquote:Op vrijdag 4 juli 2014 10:06 schreef Crumpette het volgende:
ja SQ, zo kreeg ik een keer longontstekingwerken op een kantoor onder een airco die op 18 stond terwijl het buiten 30 graden was..
quote:On the topic of safety, this is also a good week to discuss planning an escape route out of your house in the case of an emergency, such as a fire or natural disaster. Now that you're over six months along and growing bigger by the day, you're not as agile as you were prior to the pregnancy. Set up a communication signal that will allow you to communicate to your partner that you need extra help. Discuss which hallways you'll use and which doorways you'll meet at if you're in different sections of your house when calamity strikes. Once a plan is in place, you can both rest easy knowing you're doing what you can to keep each other safe.
Heus niet gek. Wij hadden laatst zo'n emergency, a natural one. En toen stond er iets in de gang, een heus obstakel. Wat dus leidde tot de situatie dat ik met een extreem volle blaas en hoge nood met mijn kleine teen tegen de cirkelzaag stootte. Deed heus pijn. Maar manlief lag op een oor en hoorde mijn "auwie" niet. Hadden wij een signaal afgesproken, had hij toch mooi kunnen komen helpen bij deze calamiteit. Nu hebben we deze kwestie uitgesproken, en idd: nu we een "plan in place" hebben, slaap ik veel gerusterquote:Op vrijdag 4 juli 2014 10:42 schreef Stormqueen het volgende:
On that topic, weer zo'n goede matige zwangerschapstip uit mijn Amerikaanse app!!
[..]
Heb je ze wel aangeklaagd?quote:Op vrijdag 4 juli 2014 10:56 schreef Roomsnoes het volgende:
[..]
Heus niet gek. Wij hadden laatst zo'n emergency, a natural one. En toen stond er iets in de gang, een heus obstakel. Wat dus leidde tot de situatie dat ik met een extreem volle blaas en hoge nood met mijn kleine teen tegen de cirkelzaag stootte. Deed heus pijn. Maar manlief lag op een oor en hoorde mijn "auwie" niet. Hadden wij een signaal afgesproken, had hij toch mooi kunnen komen helpen bij deze calamiteit. Nu hebben we deze kwestie uitgesproken, en idd: nu we een "plan in place" hebben, slaap ik veel geruster![]()
Zo gek nog niet, die Amerikanen.
Zwangere tenen geven absoluut bonuspunten! Ik zet in op 3 ton!quote:Op vrijdag 4 juli 2014 10:59 schreef Roomsnoes het volgende:
Oh zeker. Bosch kan een flinke lawsuit verwachten. Er zat immers een kras op mijn teen. Een KRAS! Op mijn zwangere teen he?!
gaat dit over geld of worden er zwangere tenen gewogen? Met dit warme weer lijkt het me niet eens rraar als iemands tenen opzwellen tot drie tonquote:Op vrijdag 4 juli 2014 10:59 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Zwangere tenen geven absoluut bonuspunten! Ik zet in op 3 ton!
Wij hebben alleen een voordeur dus dit is vrij simpelquote:Op vrijdag 4 juli 2014 10:42 schreef Stormqueen het volgende:
On that topic, weer zo'n goede matige zwangerschapstip uit mijn Amerikaanse app!!
[..]
En die is wel breed genoeg om straks je machtige zwangere lichaam doorheen te persen?quote:Op vrijdag 4 juli 2014 11:47 schreef Crumpette het volgende:
[..]
Wij hebben alleen een voordeur dus dit is vrij simpel
Lol... Hallways? Hebben ze er zoveel, dat ze moeten kiezen? Luxe hoor. Wel weer extra meters stofzuigen.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 10:42 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
lijkt me wel, gezien mijn twee keer zo brede man er ook door kanquote:Op vrijdag 4 juli 2014 11:48 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
En die is wel breed genoeg om straks je machtige zwangere lichaam doorheen te persen?
quote:Op vrijdag 4 juli 2014 11:50 schreef Risu het volgende:
[..]
Lol... Hallways? Hebben ze er zoveel, dat ze moeten kiezen? Luxe hoor. Wel weer extra meters stofzuigen.
dus even lekker wandelen door de gangen ziet er ook niet uit dus,quote:Op vrijdag 4 juli 2014 12:17 schreef BlueEyes het volgende:
![]()
Ik ben niet gemaakt voor deze kant van het bed.
Wat vreselijk de patiënt te zijn ipv de verpleegkundige!
En afwachten is ook al niet m'n sterktste kant, kom maar door met die weeën en ontsluiting!
En er bungelt iets uit m'n doos en komt net onder mn jurkje vandaan
Het is wel een prachtige dag om jarig te zijn ;-). Veel succes, ik hoop dat het vlot gaat voor je.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 12:46 schreef BlueEyes het volgende:
'Kijk mama! Die mevrouw heeft iets tussen haar benen!'
Neuh doe maar niet![]()
Heb net al geprobeerd die catheter omhoog te frutsen maar dan zit het weer zo knel.
FWP!
Wat goed dat ik dit lees! Ik wilde over een uur gaan prikken, ik zat met 'rond de 27wk' in mn hoofd. Ben nu 26+5, had anders dus nog een keer kunnen gaanquote:Op vrijdag 4 juli 2014 08:56 schreef mignonne het volgende:
[..]
Dat Rhesus lab kan pas tussen 27+0 en 27+6 ideaal gezien. In ieder geval absoluut niet voor de 27 weken, dan kun je nog een keer gaan prikken. T is maar waar je zin in hebt
Ja, niet iedereen hoeft dit bij 27wk. In het begin wordt wel een keer bloed geprikt en als er dan iets negatief of juist positief is bij een bepaalde letter van het alfabet (quote:Op vrijdag 4 juli 2014 13:41 schreef Tante_Soesa het volgende:
Maar ehm, dat rhesus verhaal he. Mijn verloskundigen hebben hier niks over gezegd, ik heb ook geen bloed hoeven prikken. Tijdens mijn eerste zwangerschap is het ook niet aan bod gekomen. Ik ga er dan maar even vanuit dat het allemaal goed zit?
+1 behalve dat ik voor het eerst zwanger ben. Lees dit nu allemaal pas voor het eerstquote:Op vrijdag 4 juli 2014 13:41 schreef Tante_Soesa het volgende:
Maar ehm, dat rhesus verhaal he. Mijn verloskundigen hebben hier niks over gezegd, ik heb ook geen bloed hoeven prikken. Tijdens mijn eerste zwangerschap is het ook niet aan bod gekomen. Ik ga er dan maar even vanuit dat het allemaal goed zit?
Nee dat is t niet alleen. Ik ben ook 0+. Maar er zijn meerdere factoren die tellen in je bloedgroep.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 13:49 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
+1 behalve dat ik voor het eerst zwanger ben. Lees dit nu allemaal pas voor het eerst. Of is er met bloedgroep O + niks aan de hand?
quote:Op vrijdag 4 juli 2014 13:48 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Ja, niet iedereen hoeft dit bij 27wk. In het begin wordt wel een keer bloed geprikt en als er dan iets negatief of juist positief is bij een bepaalde letter vab jet alfabet () dan moet je met 27wk nog een terug om te kijken of je antistoffen aanmaakt. Dit is echt super klok en klepel, maar jij had waarschijnlijk gewoon de goeie rhesusfactor/bloedgroep/dnacelstructuurawesomeness!
Bij de eerste keer bloedprikken kijken ze altijd naar je bloedgroep en rhesusfactor. En of je aids hebtquote:Op vrijdag 4 juli 2014 14:07 schreef Risu het volgende:
ik heb geen idee wat ik heb.
Mijn moeder riep een keer dat ik A+ had, want dat had zij ook. Maar dat geloof ik eigenlijk niet.
Ik neem aan dat ze het dan wel testen he?
quote:Op vrijdag 4 juli 2014 14:10 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Bij de eerste keer bloedprikken kijken ze altijd naar je bloedgroep en rhesusfactor. En of je aids hebt
dat je O positief bent en je rhesusfactor C positief isquote:Op vrijdag 4 juli 2014 14:13 schreef Razztwizzle het volgende:
Hier op de kaart van de verloskundige staat O positief en 'Rhesus (c) klein ag. positief'. Wat houdt dat in?
(Ik ga ook wel even Googlen hoor, kan het niet uitstaan dat ik dat niet weet..)
quote:Op vrijdag 4 juli 2014 14:13 schreef Razztwizzle het volgende:
Hier op de kaart van de verloskundige staat O positief en 'Rhesus (c) klein ag. positief'. Wat houdt dat in?
(Ik ga ook wel even Googlen hoor, kan het niet uitstaan dat ik dat niet weet..)
quote:Op vrijdag 4 juli 2014 14:10 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Bij de eerste keer bloedprikken kijken ze altijd naar je bloedgroep en rhesusfactor. En of je aids hebt
ja maar toch, je zal er maar achter komenquote:Op vrijdag 4 juli 2014 14:28 schreef mignonne het volgende:
[..]![]()
lekker ding
ook of je syfilis hebt <3
mja.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 14:31 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ja maar toch, je zal er maar achter komendat je voor de uitslag van je NPM naar de VK gaat...
"Mevrouw, we hebben goed nieuws en slecht nieuws... de baby is gezond, maar u heeft aids"
oh jawel. Een vrouw met aids kan een aidsvrij kind krijgen! Virus komt namelijk niet bij de baby!quote:Op vrijdag 4 juli 2014 14:53 schreef Sunshine1982 het volgende:
Jamaar, als jij als zwangere zijnde aids hebt, kan je toch niet zeggen dat de baby gezond is?
ook zo'n verhaal...quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.:)
Kinderen worden in principe pas bij de bevalling besmet. En als de viral load heel laag is, dwz als het virus behandeld wordt met medicatie en het slaat aan, dan is de kans op besmetting heel klein. Er wordt dan gezorgd voor een zo a-traumatisch mogelijke bevalling, dus zonder knip en al helemaal zonder tang of vacuum en het liefst wil je ook dat het kind zo kort mogelijk in het baringskanaal is.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 14:53 schreef Sunshine1982 het volgende:
Jamaar, als jij als zwangere zijnde aids hebt, kan je toch niet zeggen dat de baby gezond is?
1/3e van de baby's wordt besmet.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 14:57 schreef Stormqueen het volgende:
en wat kan dat voor complicaties geven?
kan. in Amerika vinden ze wel vaker wat anders dan hierquote:Op vrijdag 4 juli 2014 15:02 schreef Sunshine1982 het volgende:
Oh aha. Ooit op TLC een aflevering gezien over een hivpatiënte die zwanger was. Moest medicatie tijdens zwangerschap slikken en een keizersnee ondergaan. Met gewoon bevallen was het risico te groot.
Jup dat kan.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 15:14 schreef Sunshine1982 het volgende:
En stel dat je (klinkt onnatuurlijk, maar het kan) bijv 2 maanden voor UD besmet raakt wat dan? Je hebt geen tijd om te testen aangezien je 3 maanden moet wachten, maar ondertussen kan je wel de baby besmetten toch?
Klinkt vergezocht i know
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.http://www.rivm.nl/Onderw(...)als/Aandoeningen/Hiv:)
quote:Op vrijdag 4 juli 2014 15:19 schreef mignonne het volgende:
RIVM voor als je meer wilt lezen:Hoe moet ik dit interpreteren?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.http://www.rivm.nl/Onderw(...)als/Aandoeningen/Hivenquote:Tussen 2007 en 2009 werden jaarlijks ongeveer 95 zwangere vrouwen positief getest voor hiv, hetgeen overeenkomt met een prevalentie van 0,05% (van der Ploeg et al., 2010). De screening voorkomt jaarlijks naar schatting tussen de 5 en 10 hiv-infecties bij pasgeborenen (Op de Coul et al., 2010).Houdt dat in dat een groot deel van de besmette zwangeren de zwangerschap afbreekt?quote:De kans op overdracht is 13 - 42% als de moeder niet behandeld wordt met antivirale middelen.disclaimer
Geen idee, goeie vragen.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 15:25 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Hoe moet ik dit interpreteren?
[..]
en
[..]
Houdt dat in dat een groot deel van de besmette zwangeren de zwangerschap afbreekt?
Zoals ik het lees heeft het te maken met het wel of niet nemen van medicatie door moeder.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 15:25 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Hoe moet ik dit interpreteren?
[..]
en
[..]
Houdt dat in dat een groot deel van de besmette zwangeren de zwangerschap afbreekt?
Waarom zou je dat in godsnaam willen weigerenquote:Op vrijdag 4 juli 2014 15:42 schreef BlueEyes het volgende:
[..]
Zoals ik het lees heeft het te maken met het wel of niet nemen van medicatie door moeder.
Niet zozeer met het afbreken van de zwangerschap.
Misschien idd beter maandag naar het priklab! Gewoon aangeven hoor, want dit gaat straks voor beide partijen stress opleveren en dan wordt het idd een selffulfilling prophecy.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 15:47 schreef Hilmo het volgende:
Nou hier dikke domper. Ik doodzenuwachtig naar de VK, mijn favoriete VK zou me prikken en had me gerustgesteld en ik zag het op zich wel zitten. Hoorde ik ineens de stem van de waarneemster, waar ik niet zo'n fijn gevoel bij heb en me niet zo prettig voel, blijkt dat mijn andere VK al weekend heeft![]()
Ik kreeg bijna een paniekaanval, en huilen enzo. Toen bleek dat ze niet het juiste buisje had, of die waren over de datum en nu moest ze vanmiddag maar bij mij thuis komen prikken. Vingerprik wou ze ook nog doen voor het ijzer, toen ik daarover begon, toen ben ik gaan weigeren, dat zou niet en zou meegenomen worden met de gewone prik
![]()
En toen was ik de hele dag boos (dat ik niet even op de hoogte was gesteld van de wisseling van de wacht![]()
onrealistisch idee misschien maar ze weten hoe bang ik ben en ook dat het met deze minder klikt). En misschien komt ze vanmiddag niet eens want er was iemand aan het rommelen en ze had overal afspraken en het moet vandaag of morgen. Mijn man vroeg waarom het niet gewoon in het priklab kon van het ziekenhuis, die kunnen tenminste prikken, en ik voorzie dat ze dus mis gaat prikken
Ik ben nu net een klein kind, wil dat die andere VK me komt prikken, boeeeh
![]()
Ja, goed punt.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 15:48 schreef BlueEyes het volgende:
Je wilt niet weten hoe een taboe het is in sommige culturen.
Schaamte dat om de hoek komt kijken, verstoten worden door de (kerk)gemeenschap en dus verzwijgen en hoofd in het zand steken.
Denken/hopen/bidden dat het gewoon over zal gaan. Allerlei toestanden met 'heksenmeuk'
Ik heb het hier nu vooral niet over de autochtone NLer zoals je wel begrijpt.
Ik lees juist doordat de screening er is en daardoor wel gestart wordt met de medicatie dat je dan 5-10 voorkomt.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 15:48 schreef mignonne het volgende:
maar het rekensommetje komt ook niet helemaal uit. Als je 95 vrouwen zou hebben die de zw.schap uitdragen en een besmettingsgraad van 13-42% zonder medicatie dan komt dat neer op een potentiële besmetting van 12 tot 40 kinderen ongeveer. Maar er worden er maar 5-10 voorkomen uiteindelijk.
Niet iedereen draagt zn zwangerschap uit, dat zal er absoluut bijhoren. Niet bij iedereen zal de therapie aanslaan, maar dan nog vraag ik me af waar het verschil in zit. Is dat omdat de besmetting toch gewoon slecht te voorkomen is ondanks adequate behandeling met medicatie? Of breken er toch vrouwen die zw.schap af?
Ik weet het niet. Wel interessant.
Ja psies, we hinken op dezelfde gedachtequote:Op vrijdag 4 juli 2014 15:53 schreef BlueEyes het volgende:
[..]
Ik lees juist doordat de screening er is en daardoor wel gestart wordt met de medicatie dat je dan 5-10 voorkomt.
Met daarbij idd de aantekening dat als je geen medicatie geeft die kans van 13-42% dat hiv ontwikkelt.
Of zeggen we nu hetzelfde?
Och mag ook wel als geneeskunde studente toch?quote:Op vrijdag 4 juli 2014 16:01 schreef Stormqueen het volgende:
Jullie zijn allemaal zo medisch opgeleid, jullie snappen dat, ik heb maar een kut-communicatie-diploma
ik heb nooit gezegd dat ik er goèd in benquote:Op vrijdag 4 juli 2014 16:04 schreef Skittles het volgende:
[..]
Och mag ook wel als geneeskunde studente toch?
Communicatie daarentegen, een goede communicatie wil er nog wel eens bij inschieten bij de medici.
Nee joh, na de zomervakantie nog acht weken werken!quote:
Zolang je maar geen neurochirurg wordt, dat zijn de ergst contact- en communicatiegestoorden die je aan je bed kan krijgenquote:Op vrijdag 4 juli 2014 16:04 schreef Skittles het volgende:
[..]
Och mag ook wel als geneeskunde studente toch?
Communicatie daarentegen, een goede communicatie wil er nog wel eens bij inschieten bij de medici.
QFT. Sowieso chirurgen (en anesthesiologen hebben het soms ook te hoog in hun bol)quote:Op vrijdag 4 juli 2014 16:07 schreef BlueEyes het volgende:
[..]
Zolang je maar geen neurochirurg wordt, dat zijn de ergst contact- en communicatiegestoorden die je aan je bed kan krijgen
Vanochtend bedoel je? Ja ik had gewoon controle afspraak op een bepaalde tijd afgesproken. Onze praktijk is een beetje chaos, de twee echte verloskundige (eigenaren) zijn beide zwanger/ net bevallen en er is een vervanger (die waar het mee klikt) en een waarnemer (die zorgt er voor dat ze ook wel eens vrij heeft) en ik heb er dus eigenlijk vier, waarvan eentje die ook heel fijn is straks weer terug komt van zwangerschapsverlof. Zij of de vervanger gaan mijn bevalling doen straks, dus deze mevrouw niet. Maar de vervanger belde vorige week met me over mijn klachten/werk en zei toen van dan prik ik je vrijdag, of ik kon ook eerder laten prikken maar dat vond ik eng en wou ik niet (spijt nu achteraf). Ach het valt vast wel mee, ze kan het vast wel, áls ze op komt dagen.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 16:00 schreef Stormqueen het volgende:
Hilmo, had je wel specifiek een tijdstip met je eigen VK afgesproken dan?
Zij kunnen alleen omgaan met slapende mensenquote:Op vrijdag 4 juli 2014 16:08 schreef Skittles het volgende:
[..]
QFT. Sowieso chirurgen (en anesthesiologen hebben het soms ook te hoog in hun bol)
quote:Op vrijdag 4 juli 2014 16:08 schreef Skittles het volgende:
[..]
QFT. Sowieso chirurgen (en anesthesiologen hebben het soms ook te hoog in hun bol)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.:)
From my point of view:quote:Op vrijdag 4 juli 2014 16:14 schreef Hilmo het volgende:
Oh nu ik het woord anesthesist zie; de VK gaf aan op mijn angst tegen de pijn, dat ik van te voren al een gesprek kon hebben in het ziekenhuis (ben poliklinisch) met een anesthesist, dat regelt de VK dan en dan komt er in mijn dossier dat ik een ruggenprik zou willen. Dan krijg ik die niet meteen maar áls ik er dan om vraag, krijg ik die sneller dan dat ik niets regel/aangeef van te voren. Maar daarvoor moet ik dus wel echt een gesprek met een anesthesist hebben om mijn situatie op tafel te leggen.
Komt dat anderen bekend voor (zal wel een plaatselijke regeling zijn met ons ziekenhuis)? Ik ben blij dat ze me er op wijzen, ik kan er dan nog van af zien, maar áls het nodig is, dan treuzelen ze wat minder dan bij iemand die geen gesprek heeft gehad, begreep ik.
Over drie weken maar eens bespreken met de andere VK en de psych of dat verstandig is te doen. Als het vrijblijvend is, dan kan dat beter wel.
Eensch.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 16:22 schreef Skittles het volgende:
[..]
From my point of view:
Omdat je al weet dat je zo erg opziet tegen de pijn en de ruggenprik als optie overweegt, zou zo'n gesprek heel verhelderend kunnen zijn. Hij/zij kan je dan de nadelen, voordelen, overwegingen, wat er zoal gebeurd bij een ruggenprik uitleggen en wellicht gerust stellen.
Je hebt dan, als je dan wel of niet voor een ruggenprik kiest, een keuze gemaakt met alle mogelijke informatie die de anesthesist heeft kunnen geven. Vooral dat voor jou de voor- en nadelen bekend zijn, maakt dat een arts dan ook weet dat jouw keuze op 'volle verstand' is gedaan en niet o.i.v. de hormonen + pijn.
maar... als goedmakertje... ik ben geopereerd op mn verjaardag, ik heb nog nooit zoveel felicitaties ontvangen van volstrekt vreemdenquote:
quote:Op vrijdag 4 juli 2014 16:21 schreef mignonne het volgende:
[..]
ik had juist een chirurg die bekend stond om zn communicatieve vaardigheden blijkbaar, las ik achteraf. En so truewat was ik die man dankbaar zeg.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
!!
Die co! Dat mag zij heul niet doen!
Die chirurg is de uitzondering die de regel bevestigd.![]()
Plus zonder biopt kán je zo'n uitspraak niet eens doen. Een goedaardige tumor komt heel veel vaker voor dan kwaadaardig en zelfs goedaardige tumoren kunnen er heel grillig uitzien.
Bohh respect dat je d'r niet over de tafel heb gesjort á la tokkie style![]()
quote:Op vrijdag 4 juli 2014 16:26 schreef mignonne het volgende:
[..]
maar... als goedmakertje... ik ben geopereerd op mn verjaardag, ik heb nog nooit zoveel felicitaties ontvangen van volstrekt vreemdenen ik ben in 'slaap gevallen' terwijl ze Happy Birthday zongen op de OK xD
ik had biopten gehad! Een stuk of 5 in totaal. En bij het laatste biopt waren dus die cellen aangetroffen. Maar niet voldoende om er een diagnose aan te hangen, volgens internist was het waarschijnlijk niets maar toch wilde ze beter kijken, zo ging ik ook echt dat consult in. Heksquote:Op vrijdag 4 juli 2014 16:27 schreef Skittles het volgende:
[..]![]()
!!
Die co! Dat mag zij heul niet doen!
Die chirurg is de uitzondering die de regel bevestigd.![]()
Plus zonder biopt kán je zo'n uitspraak niet eens doen. Een goedaardige tumor komt heel veel vaker voor dan kwaadaardig en zelfs goedaardige tumoren kunnen er heel grillig uitzien.
Bohh respect dat je d'r niet over de tafel heb gesjort á la tokkie style
dat ja, en het lijkt me ook niet ongewoon dat je relatie uit elkaar valt na zo'n diagnose en de kinderwens wat op de achtergrond komt..quote:Op vrijdag 4 juli 2014 16:04 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ja psies, we hinken op dezelfde gedachte![]()
maar that having said zou het me niet verbazen als er vrouwen zijn die hun zw.schap afbreken nav zo'n diagnose.
En idd die therapie is geen sinecure.
Wauw!!quote:Op vrijdag 4 juli 2014 16:48 schreef Zoë23 het volgende:
Mignonne.. Heftig
Roomsnoeslogisch
Ik ben achteraf gezien blij dat ik niet 'spontaan' ben bevallen maar inleiding in het ziekenhuis bij de gyn (staat er wat krom, maar gezien communicatie/begeleiding vk/gyn). Onze vk was echt zo hyper en druk, kon echt niet luisteren. Ze was zo aan het ouwehoeren (wat zie je er goed uit! Baby doet het goed! Ohh fantastisch! Tot de volgende keer)
In het ziekenhuis werd er echt geluisterd, aan me gevraagd of de Co. Assistent en stagiaire erbij mochten zijn. Of ze mochten toucheren enzo.
Ergens vind ik het nog wel 'lastig' dat ik zo lang moest persen. Na 1,5uur kwam de gyn en zei 'oh mevr kan het zelf prima' uiteindelijk 45min later is S pas geboren.
Toen hij kwam vroeg ik hem; kom je me helpen? () maar dat hij vertrouwen had in mij en mijn lichaam doet me ook wel weer goed.
Ik heb zo'n gesprek gehad om een andere redenen (geopereerd aan meerdere hernia's dus de vraag was of ik nog wel genoeg tussenwervelruimte had om de prik te zetten). Ik vond het heel plezierig en geruststellend. Ik vind het super dat je ziekenhuis dit zelf aanbiedtquote:Op vrijdag 4 juli 2014 16:14 schreef Hilmo het volgende:
Oh nu ik het woord anesthesist zie; de VK gaf aan op mijn angst tegen de pijn, dat ik van te voren al een gesprek kon hebben in het ziekenhuis (ben poliklinisch) met een anesthesist, dat regelt de VK dan en dan komt er in mijn dossier dat ik een ruggenprik zou willen. Dan krijg ik die niet meteen maar áls ik er dan om vraag, krijg ik die sneller dan dat ik niets regel/aangeef van te voren. Maar daarvoor moet ik dus wel echt een gesprek met een anesthesist hebben om mijn situatie op tafel te leggen.
Komt dat anderen bekend voor (zal wel een plaatselijke regeling zijn met ons ziekenhuis)? Ik ben blij dat ze me er op wijzen, ik kan er dan nog van af zien, maar áls het nodig is, dan treuzelen ze wat minder dan bij iemand die geen gesprek heeft gehad, begreep ik.
Over drie weken maar eens bespreken met de andere VK en de psych of dat verstandig is te doen. Als het vrijblijvend is, dan kan dat beter wel.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En op grapjassen die eens in de zoveel tijd vragen of ik soms gevochten heb zeg ik gewoon ja.
:)
Nee mn halve.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 17:19 schreef Crumpette het volgende:
Mignonne heb ik nou goed gelezen dat je hele schildklier verwijderd is? dat gooit toch je hele lijf overhoop?![]()
wel cool litteken idd
ah gelukkig maar!quote:Op vrijdag 4 juli 2014 17:28 schreef mignonne het volgende:
[..]
Nee mn halve.
De andere helft doet braaf wat ie moet doen en heeft de functie overgenomen. Mijn schildklier functioneert dus gewoon naar behoren.
Je kan zonder schildklier hoor. Wordt soms platgelegd dmv radioactief jodium of verwijderd (niet geheel risicoloos)quote:
Ja zonde. Vooral als ik in het bevallingstopic lees wat voor impact zoiets heeft/kan hebben.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 16:59 schreef mignonne het volgende:
[..]
Wauw!!![]()
ik zie niet zelden dat er na een uur persen (met vordering nota bene!) een vacuum bijgetrokken wordt. Failure to wait zeg maar.
quote:Op vrijdag 4 juli 2014 18:38 schreef Hilmo het volgende:
Zo dat waren twee buisjes, net op de 'been' (stoel) gebleven, terwijl de ander erop stond dat ik liggend werd geprikt, maar goed, moest ik ook nog mijn hand pompen (aaah dat wil ik dan helemaal niet, ik wil dat ik niets hoef te doen) maar het is gedaan. Buisje voor ijzer en buisje voor resus. Gaan beide naar andere ziekenhuizen dus had niet op prikpoli gekund denk ik. Toen werd ze ook nog opgeroepen voor iets dat een bevalling lijkt, ben ik blij dat ik dat niet ben, ze is zo enorm chaotisch
Ja wat is dat met vitamine K en/of D, waarom zijn mensen daar zo voor of tegen, en waarom wordt het soms standaard gegeven en is dat dan iets waar je boos over kunt worden? Ik wil dit weekend ons geboorteplan gaan schrijven en zie veel voorbeelden waarin hierover iets genoemd wordt, maar ik snap het niet zo goed en kan er ook niet veel info over vinden - al zal ik wel weer met m'n neus zoekenquote:Op vrijdag 4 juli 2014 16:32 schreef mignonne het volgende:
Maar echt, mensen die ongevraagd bijvoorbeeld vitamine K binnendruppelen bij een kind en het daarna pas meldenhuuuu
quote:Op vrijdag 4 juli 2014 16:59 schreef mignonne het volgende:
[..]
Wauw!!![]()
ik zie niet zelden dat er na een uur persen (met vordering nota bene!) een vacuum bijgetrokken wordt. Failure to wait zeg maar.
ghehequote:Op vrijdag 4 juli 2014 18:50 schreef Amsel het volgende:
Wat een verhaal Mignonne!
Hilmo ik vind dat ze je prik best wat beter kunnen plannen als ze weten dat je zo bang bent, is niet fijn zo.
Bijna een baby voor BE!
[..]
Ja wat is dat met vitamine K en/of D, waarom zijn mensen daar zo voor of tegen, en waarom wordt het soms standaard gegeven en is dat dan iets waar je boos over kunt worden? Ik wil dit weekend ons geboorteplan gaan schrijven en zie veel voorbeelden waarin hierover iets genoemd wordt, maar ik snap het niet zo goed en kan er ook niet veel info over vinden - al zal ik wel weer met m'n neus zoeken
Alleen d. En dat moet al vanaf de geboorte.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 19:24 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
De kraam vd intake gaf aan dat ik nog geen extra vitamines hoef te halen/geven omdat mini flesvoeding krijgt, maar ik dacht altijd dat je D standaard moest geven, en nu lees ik dus K ook... #noob
er zijn mensen die van mening zijn dat de darmwand daar van beschadigd, maar ook mensen die het geen ffijn idee vinden dat de baby als eerst de vit. K proeft ipv moedermelk.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 19:22 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Maar afgezien van het feit dat het kindje de vit K dan als allereerste binnen krijgt, wat is daar precies t probleem van? Wordt de baby daar ziek van omdat er dan geen "bodem" is gelegd?
bij flesvoeding geen K vanaf dat je kindje minimaal 500 cc flesvoeding drinkt. Aan het einde van de kraamweek zitten de meeste kindjes op 80 cc voeding x 8 voedingen zou 640-700 cc moeten zijn, dus in principe hoeft t niet, maar er zijn uitzonderingen. D moet altijd ook bij flesvoedingg volgens de nieuwste adviezen. T/m 4 jaar dus. Dat hoef je nog niet nu in huis te halen hoor. Als je t maar op dag 8 in huis hebt.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 19:24 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
De kraam vd intake gaf aan dat ik nog geen extra vitamines hoef te halen/geven omdat mini flesvoeding krijgt, maar ik dacht altijd dat je D standaard moest geven, en nu lees ik dus K ook... #noob
Ja ben ik met je eens. Zal volgende keer bij de andere VK wel even mijn beklag doen. En volgende keer is al in week 30, dus misschien dan ook meteen die prik dan alquote:Op vrijdag 4 juli 2014 18:50 schreef Amsel het volgende:
Hilmo ik vind dat ze je prik best wat beter kunnen plannen als ze weten dat je zo bang bent, is niet fijn zo.
[..]
+1quote:Op vrijdag 4 juli 2014 19:47 schreef Amsel het volgende:
Bedankt voor de uitgebreide uitleg Mignonne! Echt heel fijn
Vorige keer ging t helaas mis en deze blijft plakken! Dus dat wordt zoeken naar middelen om t te temmen...quote:Op vrijdag 4 juli 2014 20:04 schreef Risu het volgende:
ik kan er niet meer omheen, misselijkheid heeft toegeslagen. Er zit niks anders op dan het uitzitten. Hoef gelukkig nog niet te overgeven, maar wel vroeg zeg, dit. Ben pas 5 weken +2, had ik vorige keer helemaal geen last van. Jammer hoor.
Maar on a side notezwanger! Woooh
quote:Op vrijdag 4 juli 2014 19:08 schreef Cwen het volgende:
[..]. Er zijn dr dus wel die naar de moeder kijken...
Voelt t als darmkramp of juist niet? Herken je het vd eerste zwangerschap?Bij twijfel zou ik toch de vk ff bellen geloof ik...quote:Op vrijdag 4 juli 2014 20:53 schreef Zoë23 het volgende:
Fijn dat je je kennis hier deelt mignonne!
Hilmowat rot.
Risu
Minder van de misselijkheid. <opzich n 'positief' symptoom maar wel vervelend>
Mobiel reageren gaat niet zo lekker
Lig op bed, veel buikkrampen. Weer niet meer hoe ik moet zitten of liggen. Darmen zijn ook wat van slag. Heb ook veel pijn aan de zijkanten van mijn buik. Zou er een baby aan het draaien zijn? Of gewoon kramp? Doet echt behoorlijk pijn
Hier ook. Begon met 4+3 of zo. Hier ook niet overgeven maar wel flink beroerd icm geen eetlust. Maar wat ben ik daar blij mee. Had ik de vorige keer allemaal niet en toen ging t mis. T voelt nu fysiek heel anders.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 20:04 schreef Risu het volgende:
ik kan er niet meer omheen, misselijkheid heeft toegeslagen. Er zit niks anders op dan het uitzitten. Hoef gelukkig nog niet te overgeven, maar wel vroeg zeg, dit. Ben pas 5 weken +2, had ik vorige keer helemaal geen last van. Jammer hoor.
Maar on a side notezwanger! Woooh
Bij mij was dat mn (buik)spieren die ik teveel belastte. Probeer die wat minder te belasten ookquote:Op vrijdag 4 juli 2014 20:53 schreef Zoë23 het volgende:
Fijn dat je je kennis hier deelt mignonne!
Hilmowat rot.
Risu
Minder van de misselijkheid. <opzich n 'positief' symptoom maar wel vervelend>
Mobiel reageren gaat niet zo lekker
Lig op bed, veel buikkrampen. Weer niet meer hoe ik moet zitten of liggen. Darmen zijn ook wat van slag. Heb ook veel pijn aan de zijkanten van mijn buik. Zou er een baby aan het draaien zijn? Of gewoon kramp? Doet echt behoorlijk pijn
Naaaajaaaaaa wat doe jij nou?!! Gefeliciteerd lieverd!! Ik neem aan dat het met je bloeddruk niet goed ging.. Ik heb tranen in mn ogen en ben zo benieuwd naar de stats!quote:Op zaterdag 5 juli 2014 00:19 schreef Dyre het volgende:
Lieve, lieve meiden, ik kom even heel brutaal voordringen zonder bijgelezen te hebben: die controle van vanmiddag liep ietsje anders dan verwacht en inmiddels zijn we de trotse ouders geworden van het allermooiste meisje L.isa![]()
Veel te vroeg (33 weken precies) en met een spoedkeizersnede, maar ze doet het echt heel goed en wat zijn we trots! Ze ligt nu op de intensive care, hopelijk snel naar de gewone afdeling.
Fotootje en verdere update komt snel, eerst even bijkomen van een heftige dag
liever nog even niks via Facebook ofzo vermelden, dat willen we graag zelf doen
Fijn Risu!!quote:Op zaterdag 5 juli 2014 08:17 schreef Risu het volgende:
Wauw Dyre, wat lees ik nou. Gefeliciteerd met je meisje!Dat alles maar spoedig mag blijven lopen en je je dochter gauw mee naar huis mag nemen.
Hier record gehaald, 5.3 en hij/zij zit nog binnen.
Spannend! Zet 'm op!quote:Op zaterdag 5 juli 2014 08:32 schreef BlueEyes het volgende:
Infuus zit er in, straks onder druk van bovenaf worden de vliezen gebroken en dan HOPEN dat de kleine zakken gaat.
Wauw Dyre! Gefeliciteerd.quote:Op zaterdag 5 juli 2014 00:19 schreef Dyre het volgende:
Lieve, lieve meiden, ik kom even heel brutaal voordringen zonder bijgelezen te hebben: die controle van vanmiddag liep ietsje anders dan verwacht en inmiddels zijn we de trotse ouders geworden van het allermooiste meisje L.isa![]()
Veel te vroeg (33 weken precies) en met een spoedkeizersnede, maar ze doet het echt heel goed en wat zijn we trots! Ze ligt nu op de intensive care, hopelijk snel naar de gewone afdeling.
Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie meisje. Hopelijk worden jullie snel weer herenigd. Ik wens je veel sterkte met je herstel, zowel van de ks als van de vroeggeboorte want ook dat kan behoorlijk overdonderend zijn. Geniet van jullie meisje, ook op neo, lekker buidelen.quote:Op zaterdag 5 juli 2014 00:19 schreef Dyre het volgende:
Wat een achtbaan! Veel geluk met de kleine meid en ik hoop dat ze heel snel van de neo af mag.quote:Op zaterdag 5 juli 2014 09:52 schreef Dyre het volgende:
Blue veel succes vandaag!
Het voelt heel raar dat ik zo ineens voor jou dring, vooral met de snelheid waarmee het allemaal gegaan is. Maar straks heb je een prachtig kindje in je armen
Bedankt voor alle lieve reacties! Ik voel me eigenlijk heel erg goed, beetje high van de roze wolk-hormonen toch wel (en de morfinepomp)
Bloeddruk was gisteren inderdaad nog steeds erg hoog. In combinatie met een steeds slechter wordend CTG ging het van:
- 'We willen je morgen even terug zien', naar
- 'Houd er rekening mee dat we je misschien wel op gaan nemen', naar
- 'We gaan *nu* je kindje met een spoedkeizersnede halen'
En 27 minuten later was ze er! Pas achteraf kregen we van de gynaecoloog te horen hoe ernstig het toch wel ineens was. (Hartslag dipte en ze waren bang voor zuurstoftekort)
Maar nu doet ze het gewoon hartstikke goed! Wel nog even wat onderzoeken afwachten en ook de placenta is naar het lab gestuurd. Maar verder een prachtig klein meisje, ons meisje
Foto gaat via de telefoon wat lastig, maar ik kom vanavond zeker even showen.
Ik breng zeker verslag uit!!quote:Op zaterdag 5 juli 2014 13:23 schreef Heliotrope het volgende:
Wat naar Sugarsnap ... kan me voorstellen dat je je verlof anders had voorgesteld, wat heftig.
Razz 29 weken alweer!
Danaa leuk dat je het morgen gaat vertellen! Kom je wel verslag doen? En bijzonder dat je buikje al opviel!
Dyre wat fijn dat het goed gaat, en wat een heftige dag gisteren! Gelukkig had je je vriend op tijd gebeld!
Net terug van het tweede deel van de SEO, en het hartje en de rug waren ook goed. Ze lag er nu weer prima voorEn vervolgens hadden we net spontaan een goede naamingeving! Benieuwd of-ie blijvend is.
Nou moeilijk is het zeker, incl rood aanlopend hoofd!quote:Op zaterdag 5 juli 2014 13:39 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Je darmen zetten sowieso wel iets op.door de hormonen en door de groeiende baarmoeder wordt er geschoven met je darm.
Knap dat je dan je mond kan houden tegen je moeder... Ik ben echt een mega flapuit...
Wij hebben ook veel meer uitgegeven dan ik eigenlijk wilde aan het kaartje (ok nog niet zoveel als het bedrag dat jij noemt), maar ik heb het voor mezelf goed gepraat onder het mom van: mijn zoon krijgt maar 1 keer een geboortekaartjequote:Op zaterdag 5 juli 2014 13:27 schreef Razztwizzle het volgende:
Hè bah wat rot Sugar. Sterkte ermee. Is het zo'n lange rit naar het noorden voor jou?
Fijn dat de SEO goed was Helio, en ook van de naam! Hier staat 'ie ook vast inmiddels, al stuit ik soms op namen die ik dan weer even heel leuk vind en na een week enorm lelijk.
Klein - veel minder dramatisch maar wel irritant - dilemma hier. Mijn man en ik komen niet uit het geboortekaartje. Wat we allebei mooi vinden vind ik veel te duur (rond de ¤500 voor 75 kaartjes, no way) . Wat ik als alternatief voorstelde vindt hij mwah en eigenlijk vind ik niks dat ik net zo mooi vindt als het te dure kaartje of het alternatief. Meh
. Ik wil het gergeld hebben want voor mijn gevoel is het al bijna te laat, met die vakantie er tussenin.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |