ik had biopten gehad! Een stuk of 5 in totaal. En bij het laatste biopt waren dus die cellen aangetroffen. Maar niet voldoende om er een diagnose aan te hangen, volgens internist was het waarschijnlijk niets maar toch wilde ze beter kijken, zo ging ik ook echt dat consult in. Heksquote:Op vrijdag 4 juli 2014 16:27 schreef Skittles het volgende:
[..]![]()
!!
Die co! Dat mag zij heul niet doen!
Die chirurg is de uitzondering die de regel bevestigd.![]()
Plus zonder biopt kán je zo'n uitspraak niet eens doen. Een goedaardige tumor komt heel veel vaker voor dan kwaadaardig en zelfs goedaardige tumoren kunnen er heel grillig uitzien.
Bohh respect dat je d'r niet over de tafel heb gesjort á la tokkie style
dat ja, en het lijkt me ook niet ongewoon dat je relatie uit elkaar valt na zo'n diagnose en de kinderwens wat op de achtergrond komt..quote:Op vrijdag 4 juli 2014 16:04 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ja psies, we hinken op dezelfde gedachte![]()
maar that having said zou het me niet verbazen als er vrouwen zijn die hun zw.schap afbreken nav zo'n diagnose.
En idd die therapie is geen sinecure.
Wauw!!quote:Op vrijdag 4 juli 2014 16:48 schreef Zoë23 het volgende:
Mignonne.. Heftig
Roomsnoeslogisch
Ik ben achteraf gezien blij dat ik niet 'spontaan' ben bevallen maar inleiding in het ziekenhuis bij de gyn (staat er wat krom, maar gezien communicatie/begeleiding vk/gyn). Onze vk was echt zo hyper en druk, kon echt niet luisteren. Ze was zo aan het ouwehoeren (wat zie je er goed uit! Baby doet het goed! Ohh fantastisch! Tot de volgende keer)
In het ziekenhuis werd er echt geluisterd, aan me gevraagd of de Co. Assistent en stagiaire erbij mochten zijn. Of ze mochten toucheren enzo.
Ergens vind ik het nog wel 'lastig' dat ik zo lang moest persen. Na 1,5uur kwam de gyn en zei 'oh mevr kan het zelf prima' uiteindelijk 45min later is S pas geboren.
Toen hij kwam vroeg ik hem; kom je me helpen? () maar dat hij vertrouwen had in mij en mijn lichaam doet me ook wel weer goed.
Ik heb zo'n gesprek gehad om een andere redenen (geopereerd aan meerdere hernia's dus de vraag was of ik nog wel genoeg tussenwervelruimte had om de prik te zetten). Ik vond het heel plezierig en geruststellend. Ik vind het super dat je ziekenhuis dit zelf aanbiedtquote:Op vrijdag 4 juli 2014 16:14 schreef Hilmo het volgende:
Oh nu ik het woord anesthesist zie; de VK gaf aan op mijn angst tegen de pijn, dat ik van te voren al een gesprek kon hebben in het ziekenhuis (ben poliklinisch) met een anesthesist, dat regelt de VK dan en dan komt er in mijn dossier dat ik een ruggenprik zou willen. Dan krijg ik die niet meteen maar áls ik er dan om vraag, krijg ik die sneller dan dat ik niets regel/aangeef van te voren. Maar daarvoor moet ik dus wel echt een gesprek met een anesthesist hebben om mijn situatie op tafel te leggen.
Komt dat anderen bekend voor (zal wel een plaatselijke regeling zijn met ons ziekenhuis)? Ik ben blij dat ze me er op wijzen, ik kan er dan nog van af zien, maar áls het nodig is, dan treuzelen ze wat minder dan bij iemand die geen gesprek heeft gehad, begreep ik.
Over drie weken maar eens bespreken met de andere VK en de psych of dat verstandig is te doen. Als het vrijblijvend is, dan kan dat beter wel.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En op grapjassen die eens in de zoveel tijd vragen of ik soms gevochten heb zeg ik gewoon ja.
:)
Nee mn halve.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 17:19 schreef Crumpette het volgende:
Mignonne heb ik nou goed gelezen dat je hele schildklier verwijderd is? dat gooit toch je hele lijf overhoop?![]()
wel cool litteken idd
ah gelukkig maar!quote:Op vrijdag 4 juli 2014 17:28 schreef mignonne het volgende:
[..]
Nee mn halve.
De andere helft doet braaf wat ie moet doen en heeft de functie overgenomen. Mijn schildklier functioneert dus gewoon naar behoren.
Je kan zonder schildklier hoor. Wordt soms platgelegd dmv radioactief jodium of verwijderd (niet geheel risicoloos)quote:
Ja zonde. Vooral als ik in het bevallingstopic lees wat voor impact zoiets heeft/kan hebben.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 16:59 schreef mignonne het volgende:
[..]
Wauw!!![]()
ik zie niet zelden dat er na een uur persen (met vordering nota bene!) een vacuum bijgetrokken wordt. Failure to wait zeg maar.
quote:Op vrijdag 4 juli 2014 18:38 schreef Hilmo het volgende:
Zo dat waren twee buisjes, net op de 'been' (stoel) gebleven, terwijl de ander erop stond dat ik liggend werd geprikt, maar goed, moest ik ook nog mijn hand pompen (aaah dat wil ik dan helemaal niet, ik wil dat ik niets hoef te doen) maar het is gedaan. Buisje voor ijzer en buisje voor resus. Gaan beide naar andere ziekenhuizen dus had niet op prikpoli gekund denk ik. Toen werd ze ook nog opgeroepen voor iets dat een bevalling lijkt, ben ik blij dat ik dat niet ben, ze is zo enorm chaotisch
Ja wat is dat met vitamine K en/of D, waarom zijn mensen daar zo voor of tegen, en waarom wordt het soms standaard gegeven en is dat dan iets waar je boos over kunt worden? Ik wil dit weekend ons geboorteplan gaan schrijven en zie veel voorbeelden waarin hierover iets genoemd wordt, maar ik snap het niet zo goed en kan er ook niet veel info over vinden - al zal ik wel weer met m'n neus zoekenquote:Op vrijdag 4 juli 2014 16:32 schreef mignonne het volgende:
Maar echt, mensen die ongevraagd bijvoorbeeld vitamine K binnendruppelen bij een kind en het daarna pas meldenhuuuu
quote:Op vrijdag 4 juli 2014 16:59 schreef mignonne het volgende:
[..]
Wauw!!![]()
ik zie niet zelden dat er na een uur persen (met vordering nota bene!) een vacuum bijgetrokken wordt. Failure to wait zeg maar.
ghehequote:Op vrijdag 4 juli 2014 18:50 schreef Amsel het volgende:
Wat een verhaal Mignonne!
Hilmo ik vind dat ze je prik best wat beter kunnen plannen als ze weten dat je zo bang bent, is niet fijn zo.
Bijna een baby voor BE!
[..]
Ja wat is dat met vitamine K en/of D, waarom zijn mensen daar zo voor of tegen, en waarom wordt het soms standaard gegeven en is dat dan iets waar je boos over kunt worden? Ik wil dit weekend ons geboorteplan gaan schrijven en zie veel voorbeelden waarin hierover iets genoemd wordt, maar ik snap het niet zo goed en kan er ook niet veel info over vinden - al zal ik wel weer met m'n neus zoeken
Alleen d. En dat moet al vanaf de geboorte.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 19:24 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
De kraam vd intake gaf aan dat ik nog geen extra vitamines hoef te halen/geven omdat mini flesvoeding krijgt, maar ik dacht altijd dat je D standaard moest geven, en nu lees ik dus K ook... #noob
er zijn mensen die van mening zijn dat de darmwand daar van beschadigd, maar ook mensen die het geen ffijn idee vinden dat de baby als eerst de vit. K proeft ipv moedermelk.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 19:22 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Maar afgezien van het feit dat het kindje de vit K dan als allereerste binnen krijgt, wat is daar precies t probleem van? Wordt de baby daar ziek van omdat er dan geen "bodem" is gelegd?
bij flesvoeding geen K vanaf dat je kindje minimaal 500 cc flesvoeding drinkt. Aan het einde van de kraamweek zitten de meeste kindjes op 80 cc voeding x 8 voedingen zou 640-700 cc moeten zijn, dus in principe hoeft t niet, maar er zijn uitzonderingen. D moet altijd ook bij flesvoedingg volgens de nieuwste adviezen. T/m 4 jaar dus. Dat hoef je nog niet nu in huis te halen hoor. Als je t maar op dag 8 in huis hebt.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 19:24 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
De kraam vd intake gaf aan dat ik nog geen extra vitamines hoef te halen/geven omdat mini flesvoeding krijgt, maar ik dacht altijd dat je D standaard moest geven, en nu lees ik dus K ook... #noob
Ja ben ik met je eens. Zal volgende keer bij de andere VK wel even mijn beklag doen. En volgende keer is al in week 30, dus misschien dan ook meteen die prik dan alquote:Op vrijdag 4 juli 2014 18:50 schreef Amsel het volgende:
Hilmo ik vind dat ze je prik best wat beter kunnen plannen als ze weten dat je zo bang bent, is niet fijn zo.
[..]
+1quote:Op vrijdag 4 juli 2014 19:47 schreef Amsel het volgende:
Bedankt voor de uitgebreide uitleg Mignonne! Echt heel fijn
Vorige keer ging t helaas mis en deze blijft plakken! Dus dat wordt zoeken naar middelen om t te temmen...quote:Op vrijdag 4 juli 2014 20:04 schreef Risu het volgende:
ik kan er niet meer omheen, misselijkheid heeft toegeslagen. Er zit niks anders op dan het uitzitten. Hoef gelukkig nog niet te overgeven, maar wel vroeg zeg, dit. Ben pas 5 weken +2, had ik vorige keer helemaal geen last van. Jammer hoor.
Maar on a side notezwanger! Woooh
quote:Op vrijdag 4 juli 2014 19:08 schreef Cwen het volgende:
[..]. Er zijn dr dus wel die naar de moeder kijken...
Voelt t als darmkramp of juist niet? Herken je het vd eerste zwangerschap?Bij twijfel zou ik toch de vk ff bellen geloof ik...quote:Op vrijdag 4 juli 2014 20:53 schreef Zoë23 het volgende:
Fijn dat je je kennis hier deelt mignonne!
Hilmowat rot.
Risu
Minder van de misselijkheid. <opzich n 'positief' symptoom maar wel vervelend>
Mobiel reageren gaat niet zo lekker
Lig op bed, veel buikkrampen. Weer niet meer hoe ik moet zitten of liggen. Darmen zijn ook wat van slag. Heb ook veel pijn aan de zijkanten van mijn buik. Zou er een baby aan het draaien zijn? Of gewoon kramp? Doet echt behoorlijk pijn
Hier ook. Begon met 4+3 of zo. Hier ook niet overgeven maar wel flink beroerd icm geen eetlust. Maar wat ben ik daar blij mee. Had ik de vorige keer allemaal niet en toen ging t mis. T voelt nu fysiek heel anders.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 20:04 schreef Risu het volgende:
ik kan er niet meer omheen, misselijkheid heeft toegeslagen. Er zit niks anders op dan het uitzitten. Hoef gelukkig nog niet te overgeven, maar wel vroeg zeg, dit. Ben pas 5 weken +2, had ik vorige keer helemaal geen last van. Jammer hoor.
Maar on a side notezwanger! Woooh
Bij mij was dat mn (buik)spieren die ik teveel belastte. Probeer die wat minder te belasten ookquote:Op vrijdag 4 juli 2014 20:53 schreef Zoë23 het volgende:
Fijn dat je je kennis hier deelt mignonne!
Hilmowat rot.
Risu
Minder van de misselijkheid. <opzich n 'positief' symptoom maar wel vervelend>
Mobiel reageren gaat niet zo lekker
Lig op bed, veel buikkrampen. Weer niet meer hoe ik moet zitten of liggen. Darmen zijn ook wat van slag. Heb ook veel pijn aan de zijkanten van mijn buik. Zou er een baby aan het draaien zijn? Of gewoon kramp? Doet echt behoorlijk pijn
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |