abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_141892588
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 16:27 schreef Skittles het volgende:

[..]

:o :o !!
Die co! Dat mag zij heul niet doen!
Die chirurg is de uitzondering die de regel bevestigd. :Y
Plus zonder biopt kán je zo'n uitspraak niet eens doen. Een goedaardige tumor komt heel veel vaker voor dan kwaadaardig en zelfs goedaardige tumoren kunnen er heel grillig uitzien.
Bohh respect dat je d'r niet over de tafel heb gesjort á la tokkie style :P
ik had biopten gehad! Een stuk of 5 in totaal. En bij het laatste biopt waren dus die cellen aangetroffen. Maar niet voldoende om er een diagnose aan te hangen, volgens internist was het waarschijnlijk niets maar toch wilde ze beter kijken, zo ging ik ook echt dat consult in. Heks :')

Oh en over sociaal onhandig gesproken... Dat biopt eh, die radioloog :D godskenonne...
zeg volgende keer vóór dat je die naald erin steekt dat ik niet mag slikken ademhalen, bewegen, hoesten of wat dan ook :') :D dat was een heule lange halve minuut :P
:)
pi_141892658
Maar goed, strekking van t verhaal. Blijkt ook al uit t andere topic, communicatie is zó ontzettend belangrijk. Ik kan me zo groen en geel ergeren aan mensen die ingrepen doen bijvoorbeeld zonder te vertellen wat ze doen of waarom ze het doen. En nog veel erger, zonder vooraf toestemming te vragen...

Kijk eh, als ik instem met die operatie, dan stem ik ook in met het infuus en het katheter enz enz. Daar hoef je me dan geen toestemming voor te gaan vragen.

Maar echt, mensen die ongevraagd bijvoorbeeld vitamine K binnendruppelen bij een kind en het daarna pas melden :X huuuu
pi_141892844
Daarom heb ik ook net een geboorteplan zitten schrijven, omdat communicatie vaak zo beperkt is.
Er staat grotendeels in dat ik het allemaal over me heen wil laten komen en beslissingen over pijnstilling enzo tzt wil nemen, en niet nu vanuit mijn luie stoel. Maar dikgedrukt staat als eerste zin dat ik (wij) geïnformeerd willen worden over keuzes die gemaakt worden, over onderzoeken die gedaan worden, etc, wat er met mini gebeurt, .... Dus toucheren is prima, maar wel van tevoren aangeven. Toestemming hoeft ook lang niet altijd, maar ik wil in elk geval verteld worden wat ze gaan doen, en liefst waarom.
pi_141893128
Mignonne :X
pi_141893152
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 16:04 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ja psies, we hinken op dezelfde gedachte :D

maar that having said zou het me niet verbazen als er vrouwen zijn die hun zw.schap afbreken nav zo'n diagnose.

En idd die therapie is geen sinecure. :X
dat ja, en het lijkt me ook niet ongewoon dat je relatie uit elkaar valt na zo'n diagnose en de kinderwens wat op de achtergrond komt..
pi_141893220
Mignonne :o .. Heftig

Roomsnoes
:Y logisch

Ik ben achteraf gezien blij dat ik niet 'spontaan' ben bevallen maar inleiding in het ziekenhuis bij de gyn (staat er wat krom, maar gezien communicatie/begeleiding vk/gyn). Onze vk was echt zo hyper en druk, kon echt niet luisteren. Ze was zo aan het ouwehoeren (wat zie je er goed uit! Baby doet het goed! Ohh fantastisch! Tot de volgende keer)
In het ziekenhuis werd er echt geluisterd, aan me gevraagd of de Co. Assistent en stagiaire erbij mochten zijn. Of ze mochten toucheren enzo.
Ergens vind ik het nog wel 'lastig' dat ik zo lang moest persen. Na 1,5uur kwam de gyn en zei 'oh mevr kan het zelf prima' uiteindelijk 45min later is S pas geboren.
Toen hij kwam vroeg ik hem; kom je me helpen? ( :@ ) maar dat hij vertrouwen had in mij en mijn lichaam doet me ook wel weer goed.
pi_141893358
mignonne :X :o jeetje wat een verhaal
pi_141893559
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 16:48 schreef Zoë23 het volgende:
Mignonne :o .. Heftig

Roomsnoes
:Y logisch

Ik ben achteraf gezien blij dat ik niet 'spontaan' ben bevallen maar inleiding in het ziekenhuis bij de gyn (staat er wat krom, maar gezien communicatie/begeleiding vk/gyn). Onze vk was echt zo hyper en druk, kon echt niet luisteren. Ze was zo aan het ouwehoeren (wat zie je er goed uit! Baby doet het goed! Ohh fantastisch! Tot de volgende keer)
In het ziekenhuis werd er echt geluisterd, aan me gevraagd of de Co. Assistent en stagiaire erbij mochten zijn. Of ze mochten toucheren enzo.
Ergens vind ik het nog wel 'lastig' dat ik zo lang moest persen. Na 1,5uur kwam de gyn en zei 'oh mevr kan het zelf prima' uiteindelijk 45min later is S pas geboren.
Toen hij kwam vroeg ik hem; kom je me helpen? ( :@ ) maar dat hij vertrouwen had in mij en mijn lichaam doet me ook wel weer goed.
Wauw!! O+ O+
ik zie niet zelden dat er na een uur persen (met vordering nota bene!) een vacuum bijgetrokken wordt. Failure to wait zeg maar.
pi_141893575
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 16:14 schreef Hilmo het volgende:
Oh nu ik het woord anesthesist zie; de VK gaf aan op mijn angst tegen de pijn, dat ik van te voren al een gesprek kon hebben in het ziekenhuis (ben poliklinisch) met een anesthesist, dat regelt de VK dan en dan komt er in mijn dossier dat ik een ruggenprik zou willen. Dan krijg ik die niet meteen maar áls ik er dan om vraag, krijg ik die sneller dan dat ik niets regel/aangeef van te voren. Maar daarvoor moet ik dus wel echt een gesprek met een anesthesist hebben om mijn situatie op tafel te leggen.

Komt dat anderen bekend voor (zal wel een plaatselijke regeling zijn met ons ziekenhuis)? Ik ben blij dat ze me er op wijzen, ik kan er dan nog van af zien, maar áls het nodig is, dan treuzelen ze wat minder dan bij iemand die geen gesprek heeft gehad, begreep ik.
Over drie weken maar eens bespreken met de andere VK en de psych of dat verstandig is te doen. Als het vrijblijvend is, dan kan dat beter wel.
Ik heb zo'n gesprek gehad om een andere redenen (geopereerd aan meerdere hernia's dus de vraag was of ik nog wel genoeg tussenwervelruimte had om de prik te zetten). Ik vond het heel plezierig en geruststellend. Ik vind het super dat je ziekenhuis dit zelf aanbiedt :Y Ik moet er noga wat moeite voor doen om dat gesprek te krijgen.

ik sprak laatst een patiënt op mijn bijna-nieuwe-werk en die was laaiend enthousiast over zijn gesprek met de neurochirurg. Het kan dus blijkbaar ;) Maar zijn patiënten zijn ook niet onder zeil tijdens de operatie, dus hij moet wel met ze kunnen praten :+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_141893821
offtopic

ik heb er wel een cool litteken aan over gehouden :+ :')
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En op grapjassen die eens in de zoveel tijd vragen of ik soms gevochten heb zeg ik gewoon ja. :Y)
pi_141894084
Ah wat goed die reacties! Ik ben overtuigd! Veel beter in alle rust de informatie ontvangen (en ook nog kunnen verwerken, wat ik er dan eng aan vind ;)) dan in alle commotie snel beslissen en dan misschien ook in paniek raken van wat er precies gebeurd. De verloskundige buiten het ziekenhuis stelde het voor, maar de contacten met het ziekenhuis zijn volgens mij best goed, want zo ben ik ook bij het andere medische team terecht gekomen die me helpen met mijn angsten. Top service! ^O^

Mijn man is nu pissig, de VK komt later, zometeen en nu kan het niet meer op tijd op de bus geloof ik. Ik heb hem verteld dat dit bloedprikken precies tussen die en die datum moet en nu redden we het misschien niet meer. Was ik nou maar ingegaan op het aanbod om eerder te prikken, dan had ik ook mijn favoriete VK gehad :(
pi_141894203
Mignonne heb ik nou goed gelezen dat je hele schildklier verwijderd is? dat gooit toch je hele lijf overhoop? -O-

wel cool litteken idd :7
pi_141894487
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 17:19 schreef Crumpette het volgende:
Mignonne heb ik nou goed gelezen dat je hele schildklier verwijderd is? dat gooit toch je hele lijf overhoop? -O-

wel cool litteken idd :7
Nee mn halve.
De andere helft doet braaf wat ie moet doen en heeft de functie overgenomen. Mijn schildklier functioneert dus gewoon naar behoren.
pi_141894699
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 17:28 schreef mignonne het volgende:

[..]

Nee mn halve.
De andere helft doet braaf wat ie moet doen en heeft de functie overgenomen. Mijn schildklier functioneert dus gewoon naar behoren.
ah gelukkig maar!
pi_141894771
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 17:33 schreef Crumpette het volgende:

[..]

ah gelukkig maar!
Je kan zonder schildklier hoor. Wordt soms platgelegd dmv radioactief jodium of verwijderd (niet geheel risicoloos)
Je zal dan alleen volledig overgaan op synthetische schildklierhormonen in de vorm van pilletjes.
Is even instellen maar prima leefbaar.
pi_141896121
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 16:59 schreef mignonne het volgende:

[..]

Wauw!! O+ O+
ik zie niet zelden dat er na een uur persen (met vordering nota bene!) een vacuum bijgetrokken wordt. Failure to wait zeg maar.
Ja zonde. Vooral als ik in het bevallingstopic lees wat voor impact zoiets heeft/kan hebben.
Ik kon toen echt niet meer helder nadenken, erg fijn dat de gyn vertrouwen in me had.

:o pittig litteken. Fijn dat t goed gaat!
pi_141896384
Lekker die coassistent mignonne...

Weekend *O* met hopelijk leuke dingen en een baby voor BlueEyes!
pi_141897016
Zo dat waren twee buisjes, net op de 'been' (stoel) gebleven, terwijl de ander erop stond dat ik liggend werd geprikt, maar goed, moest ik ook nog mijn hand pompen (aaah dat wil ik dan helemaal niet, ik wil dat ik niets hoef te doen) maar het is gedaan. Buisje voor ijzer en buisje voor resus. Gaan beide naar andere ziekenhuizen dus had niet op prikpoli gekund denk ik. Toen werd ze ook nog opgeroepen voor iets dat een bevalling lijkt, ben ik blij dat ik dat niet ben, ze is zo enorm chaotisch :o
pi_141897023
God wat een communicatiefaal weer.

Ik heb ook een communicatiestudie gedaan, maar ik kan ook nog wel wat leren. Woensdag had ik vrij veel darmkrampen en kon ik dus niet gaan zwemmen, want ik wilde wc in de buurt hebben.
Komt schoonmoeder eraan (we zwemmen samen) zeg ik, slecht nieuws, ik heb buikpijn. Ze schrok der eigen helemaal wild. Dus ik meteen maar gezegd dat het darmkrampen waren, en dat het erbij hoort. Arm mens. :')
pi_141897089
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 18:38 schreef Hilmo het volgende:
Zo dat waren twee buisjes, net op de 'been' (stoel) gebleven, terwijl de ander erop stond dat ik liggend werd geprikt, maar goed, moest ik ook nog mijn hand pompen (aaah dat wil ik dan helemaal niet, ik wil dat ik niets hoef te doen) maar het is gedaan. Buisje voor ijzer en buisje voor resus. Gaan beide naar andere ziekenhuizen dus had niet op prikpoli gekund denk ik. Toen werd ze ook nog opgeroepen voor iets dat een bevalling lijkt, ben ik blij dat ik dat niet ben, ze is zo enorm chaotisch :o
*O* yay, het zit erop. Fijn hoor. Schouderklopje en wat lekkers verdien je nou wel.
  vrijdag 4 juli 2014 @ 18:50:16 #171
344469 Amsel
zonder t
pi_141897463
Wat een verhaal Mignonne! :o

Hilmo ik vind dat ze je prik best wat beter kunnen plannen als ze weten dat je zo bang bent, is niet fijn zo.

Bijna een baby voor BE!

quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 16:32 schreef mignonne het volgende:

Maar echt, mensen die ongevraagd bijvoorbeeld vitamine K binnendruppelen bij een kind en het daarna pas melden :X huuuu
Ja wat is dat met vitamine K en/of D, waarom zijn mensen daar zo voor of tegen, en waarom wordt het soms standaard gegeven en is dat dan iets waar je boos over kunt worden? Ik wil dit weekend ons geboorteplan gaan schrijven en zie veel voorbeelden waarin hierover iets genoemd wordt, maar ik snap het niet zo goed en kan er ook niet veel info over vinden - al zal ik wel weer met m'n neus zoeken :+
pi_141898206
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 16:59 schreef mignonne het volgende:

[..]

Wauw!! O+ O+
:Y. Er zijn dr dus wel die naar de moeder kijken...
Home is where the O+ is...
pi_141898553
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 18:50 schreef Amsel het volgende:
Wat een verhaal Mignonne! :o

Hilmo ik vind dat ze je prik best wat beter kunnen plannen als ze weten dat je zo bang bent, is niet fijn zo.

Bijna een baby voor BE!

[..]

Ja wat is dat met vitamine K en/of D, waarom zijn mensen daar zo voor of tegen, en waarom wordt het soms standaard gegeven en is dat dan iets waar je boos over kunt worden? Ik wil dit weekend ons geboorteplan gaan schrijven en zie veel voorbeelden waarin hierover iets genoemd wordt, maar ik snap het niet zo goed en kan er ook niet veel info over vinden - al zal ik wel weer met m'n neus zoeken :+
ghehe :D
het gaat om vit. K dat wordt na de geboorte gegeven aan baby's. Dat gebeurt met druppeltjes in het mondje dus niet per injectie zoals in de VS. De reden waarom we dat geven is omdat vit. K de bloedstolling bevorderd.We weten dat er jjaarlijks een paar baby's overlijden of kunnen overlijden als gevolg van bloedingen na de geboorte, oa door vit. K gebrek. Op een rijtje de argumenten die er soms worden gegeven voor of tegen het wel of niet geven van vit K. En tussen haakjes mijn idee of de onderbouwing daarover.

- vit K. Voorkomt bloedingen, als je het niet geeft loopt je kind hoger risico op die bloedingen. (Das een beetje de zaken omkeren, er zijn een paar baby's per jaar met verhoogde kans op bloedingen, we weten niet van tevoren welke baby's dit zijn en dus geven we preventief alle baby's vit. K. Het is dus niet zo dat het niet geven van Vit.K je risico verhoogd, maar juist zo dat het t risico op een bloeding mogelijk verlaagd. Das niet hetzelfde. Volg je me nog?)

- Vit K mag gegeven worden maar pas na de eerste borstvoeding. (De darmwand is nog heel kwetsbaar en volop in ontwikkeling. Als je kindje als allereerste vitamine K binnen zou krijgen is dat dus het allereerste wat je baby binnen krijgt, en niet de colostrum bij borstvoeding of eerste melkvoeding bij kunstvoeding.)

- Ik vind het zielig dat mijn baby direct na de geboorte geprikt wordt, dus wil ik geen vit. K. (Dit zie je veel bij mensen die hun informatie van Amerikaanse alternatieve websites halen. In de VS wordt een injectie gegeven, bij ons niet).

- In mijn familie komt pinda-allergie voor daarom wil ik geen vit. K. (De standaard vit. K die gebruikt wordt in ziekenhuizen -Fytomenadion meestal van konakion- is op basis van arachide-olie. Als er een pindaallergie in je familie voorkomt is het t overwegen waard om een alternatief op waterbasis te zoeken).

- in mijn familie komt verhoogde bloedstolling voor, daarom geef ik het niet, want dan geef ik mijn kind juist een grotere kans op trombose. (Niet waar, 1 op de 20 NL'ers heeft bijvoorbeeld factor V Leiden, een stollingsafwijking, er zijn sinds de toediening van vit. K aan pasgeborenen geen hogere incidenties van trombose bij baby's waargenomen terwijl je dat wel zou verwachten bij dit argument. Bovendien neemt de kans op trombose met het stijgen van de leeftijd erg toe. Een pasgeborene heeft dus sowieso al een heel erg lage kans daarop. )

- Ik wil alleen vit. K bij een kunstverlossing (tang/vacuum/keizersnede) of bij snelle/trage bevallingen. (Is iets voor te zeggen, het risico op blauwe plekken en bloedingen is groter bij dit soort bevallingen. Het soort kinderen wat spontaan zomaar bloedingen krijgt mis je dan echter wel, niet alle bloedingen waren te wijten aan zulkke bevallingen.)

- Het is niet waar dat kinderen standaard geboren worden met een tekort aan vit. K, dat bestaat niet, de natuur is slimmer dan dat. (helaasch.. een kakkerlak is ook beter bestand tegen een baksteen dan wij. De natuur zit niet altijd logisch in elkaar. Bovendien, toen moeder natuur baby's uitvond bestond er nog geen vacuumpomp. Om maar wat te noemen. De hoeveelheid vit. K die de natuur als afdoende geacht zou hebben, is dan niet berekend op kunstverlossingen bijvoorbeeld. )

- ik wil wel vit. K want dan krijgt mijn kind tenminste geen bloeding. (nouja verlaagd de kans op says it all he. Behoeft geen verdere uitleg dat dat niet waar is.)

Let wel, dit is niet per se mijn persoonlijke of professionele mening he ;)
Het is een greep uit de argumenten die ik met enige regelmaat hoor/zie/lees. T tis aan jezelf wat voor jou zwaarder weegt en wat je uiteindelijk wil. Je kunt gerust aangeven dat je het niet wilt geven of bijv. Pas na de eerste voeding. Wees daar dan wel heel duidelijk in want het is zo gegeven. Geef je man dan bijvoorbeeld opdracht om dat nog eens aan te geven.
pi_141898623
*burp* monster post :')

Oh en Vit D ga je pas geven aan het einde van de kraamweek, tegelijk met K en D geef je door t/m 4 jaar. Ook daar zijn de meningen over verdeeld.

Mijn kinderen krijgen A en D extra naast de multivitamine vanwege absorptie-problemen in de darmen en tekorten. Mn jongste had een beginnende rachitis :X gelukkig trekt het nu bij.
pi_141898747
Maar afgezien van het feit dat het kindje de vit K dan als allereerste binnen krijgt, wat is daar precies t probleem van? Wordt de baby daar ziek van omdat er dan geen "bodem" is gelegd?
S. 2014
J. 2016
pi_141898831
De kraam vd intake gaf aan dat ik nog geen extra vitamines hoef te halen/geven omdat mini flesvoeding krijgt, maar ik dacht altijd dat je D standaard moest geven, en nu lees ik dus K ook... #noob
S. 2014
J. 2016
pi_141898917
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 19:24 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
De kraam vd intake gaf aan dat ik nog geen extra vitamines hoef te halen/geven omdat mini flesvoeding krijgt, maar ik dacht altijd dat je D standaard moest geven, en nu lees ik dus K ook... #noob
Alleen d. En dat moet al vanaf de geboorte.
pi_141898928
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 19:22 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Maar afgezien van het feit dat het kindje de vit K dan als allereerste binnen krijgt, wat is daar precies t probleem van? Wordt de baby daar ziek van omdat er dan geen "bodem" is gelegd?
er zijn mensen die van mening zijn dat de darmwand daar van beschadigd, maar ook mensen die het geen ffijn idee vinden dat de baby als eerst de vit. K proeft ipv moedermelk.
pi_141899118
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 19:24 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
bij flesvoeding geen K vanaf dat je kindje minimaal 500 cc flesvoeding drinkt. Aan het einde van de kraamweek zitten de meeste kindjes op 80 cc voeding x 8 voedingen zou 640-700 cc moeten zijn, dus in principe hoeft t niet, maar er zijn uitzonderingen. D moet altijd ook bij flesvoedingg volgens de nieuwste adviezen. T/m 4 jaar dus. Dat hoef je nog niet nu in huis te halen hoor. Als je t maar op dag 8 in huis hebt.
pi_141899293
^O^
Ik haal t wel gewoon vast in huis! (of laat t halen )
Zonder fok zou ik zoveel "dommer" zijn op babygebied
S. 2014
J. 2016
pi_141899326
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 18:50 schreef Amsel het volgende:

[..]

Ja ben ik met je eens. Zal volgende keer bij de andere VK wel even mijn beklag doen. En volgende keer is al in week 30, dus misschien dan ook meteen die prik dan al :o Wil ik ook wel even op voorbereid worden..

Wie weet hoe lang zo'n uitslag duurt? Ben ik in alle drukte vergeten te vragen en hoop toch op een goede uitslag, al lees ik op sanquin site dat het volgens mij een grote kans is dat het kind positief is en ik dus negatief...
pi_141899601
Bij mijn weten is die kans gewoon 50/50 bij een positieve man hoor hilmo. En de kans is ongeveer 0 bij een negatieve man. In theorie is jr kans dus groter dat je geen prik nodig hebt.
De uitslag duurt een paar dagen. Je zit nu voor het weekend dus dat is jammer. Volgende week donderdag of vrijdag zouden ze het wel moeten hebben waarschijnlijk. Ijzer is altijd heel snel binnen meer rhesus duurt langer.

overigens, misschien voor je geruststelling, vk's worden gewoon opgeleid voor bloedafname tijdens de opleiding en veel werken als bijbaantje tijdens de studie op het lab of prikpunt, t zijn zeker niet allemaal beroerde prikkers gelukkig. Als je toch liever op het lab geprikt wordt of liggend ofzo dan moet je dat volgendekeer gewoon ff aangeven hoor :*
  vrijdag 4 juli 2014 @ 19:47:47 #183
344469 Amsel
zonder t
pi_141899945
Bedankt voor de uitgebreide uitleg Mignonne! Echt heel fijn :)
pi_141900013
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 19:47 schreef Amsel het volgende:
Bedankt voor de uitgebreide uitleg Mignonne! Echt heel fijn :)
+1
S. 2014
J. 2016
pi_141900057
Ah dankje Mignonne! Dan stuur ik na het weekend even een mail (dan is hopelijk mijn VK weer terug) of ze het me willen laten willen zodat ik me er op kan instellen. Dat zal dan net voor onze vakantie zijn maar dat maakt niet uit.

Ze prikte wel in één keer goed, maar normaal hoef ik niet te 'pompen' en ze ging er een beetje in roeren op een gegeven moment en dat is iets wat ik niet kan hebben. Volgende keer ga ik liggen ja.
En nu dat vitamine verhaal nog even bestuderen :)
pi_141900191
Oh gatver dat roeren is echt heel vervelend :X
En da pompen is eigk ook niet de bedoeling hoor :o sommigen zeggen het wel eens omdat het vat dan leuk omhoog komt maar bepaalde stofjes in je bloed stijgen dan ook waardoor je verkeerde labuitslagen krijgt. Maakt voor jouw onderzoek verder niet uit, heeft geen invloed op die dingen, maar toch.
pi_141900658
Vond het al zo vreemd, ik had bij mijn therapie tegen bloedprikfobie geleerd van de stuwband gaat om, hand knijpen tot vuist eventueel, als ze gaan prikken weer ontspannen. (Behalve als mijn man bloed geeft bij Sanquin, dan zie je wel eens zo'n balletje, maar bij normaal prikken toch nooit).
pi_141900787
:'( ik kan er niet meer omheen, misselijkheid heeft toegeslagen. Er zit niks anders op dan het uitzitten. Hoef gelukkig nog niet te overgeven, maar wel vroeg zeg, dit. Ben pas 5 weken +2, had ik vorige keer helemaal geen last van. Jammer hoor.

Maar on a side note *O* zwanger! Woooh
pi_141900921
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 20:04 schreef Risu het volgende:
:'( ik kan er niet meer omheen, misselijkheid heeft toegeslagen. Er zit niks anders op dan het uitzitten. Hoef gelukkig nog niet te overgeven, maar wel vroeg zeg, dit. Ben pas 5 weken +2, had ik vorige keer helemaal geen last van. Jammer hoor.

Vorige keer ging t helaas mis en deze blijft plakken! Dus dat wordt zoeken naar middelen om t te temmen...

Ik had t al vanaf 4 weken dus t kan gewoon zo vroeg..
S. 2014
J. 2016
pi_141902681
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 19:08 schreef Cwen het volgende:

[..]

:Y. Er zijn dr dus wel die naar de moeder kijken...
:*
pi_141902834
Fijn dat je je kennis hier deelt mignonne!

Hilmo :* wat rot.

Risu
Minder van de misselijkheid. <opzich n 'positief' symptoom maar wel vervelend>

Mobiel reageren gaat niet zo lekker :9

Lig op bed, veel buikkrampen. Weer niet meer hoe ik moet zitten of liggen. Darmen zijn ook wat van slag. Heb ook veel pijn aan de zijkanten van mijn buik. Zou er een baby aan het draaien zijn? Of gewoon kramp? Doet echt behoorlijk pijn :@
pi_141903093
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 20:53 schreef Zoë23 het volgende:

Risu

Lig op bed, veel buikkrampen. Weer niet meer hoe ik moet zitten of liggen. Darmen zijn ook wat van slag. Heb ook veel pijn aan de zijkanten van mijn buik. Zou er een baby aan het draaien zijn? Of gewoon kramp? Doet echt behoorlijk pijn :@
Voelt t als darmkramp of juist niet? Herken je het vd eerste zwangerschap?Bij twijfel zou ik toch de vk ff bellen geloof ik...
S. 2014
J. 2016
  vrijdag 4 juli 2014 @ 21:05:14 #193
149959 SQ
snelle trees
pi_141903241
Klinkt mij een beetje als groeipijn, Zoë.
disclaimer
pi_141903453
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 20:04 schreef Risu het volgende:

Hier ook. Begon met 4+3 of zo. Hier ook niet overgeven maar wel flink beroerd icm geen eetlust. Maar wat ben ik daar blij mee. Had ik de vorige keer allemaal niet en toen ging t mis. T voelt nu fysiek heel anders.

Ik las ook wat over medisch specialisten. Daarvan ben ik nog nooit een hork tegengekomen. Wel huisartsen. Had jaren last van extreme vermoeidheid en keelklachten. Allerlei vergezochte onderzoeken gehad tot mn huidige ha me doorverwees naar de kno. Bleek ik zeker 10 jaar met chronische ontstoken amandelen te lopen. In mn medisch dossier stond "patiënt heeft last van slikklachten en vermoeidheid, zit tussen de oren.".
pi_141903780
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 20:53 schreef Zoë23 het volgende:

Risu

Bij mij was dat mn (buik)spieren die ik teveel belastte. Probeer die wat minder te belasten ook
pi_141904155
Gm87
Niet echt iets bevallings-achtigs maar wel iets met m'n buik

SQ
Kan ook. Groeit natuurlijk supersnel.

BlueEyes
:@ ik til S wel veel (12kg) ben veel alleen met dr.
Beter om het niet te doen maar in-uit de autostoel, schommel, trap af etc dan kom je zo op veel tillen op een dag.
+ dat man veel weg is en ik dus de stofzuiger, wasmand etc moet tillen.
Maargoed dan doe ik dus iets verkeerd qua tillen. Probeer het wel zo te doen als ik van m'n therapeut heb meegekregen.

Hoe voel jij je?
pi_141905193
Snap dat je veel belast als je alleen bent hoor! Maar probeer je mopje wat meer zelf te laten doen wat lukt.

Hier rustig, ballon zit, had wat hele onregelmatige weeën maar die zijn weer weg.
Morgen check voor ontsluiting en als niet genoeg nog een keer 24 uur een ballon (zal me niets verbazen dat die er achteraan komt :') )
Kortom, afwachten en ondertussen gaar zijn van het gehang in het ziekenhuis.
pi_141905366
Hmm BE balen dat er nog zo weinig vooruitgang is. Dus vannacht sowieso bivakkeren in het ziekenhuis?
pi_141905842
Yup, maar dat wist ik vanmorgen al.
Ballon inbrengen en dan wordt pas 24 uur later gecheckt. Die had ik gisteren niet zo begrepen.
Als ik morgen opnieuw 24uur ballon moet ga ik pleiten voor overdag naar huis.
Dit is zooooo saai en ze doen verder niks dan afwachten.
Dat kan ik ook op 15 minuten rijden doen en dan lekker in mn eigen bedje of bank!
pi_141905943
Ah daar lijkt me niets aan Blue. Balen dat je dat gisteren niet zo had begrepen. Thuis zijn is zoveel fijner dan ja.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')