Ik lees juist doordat de screening er is en daardoor wel gestart wordt met de medicatie dat je dan 5-10 voorkomt.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 15:48 schreef mignonne het volgende:
maar het rekensommetje komt ook niet helemaal uit. Als je 95 vrouwen zou hebben die de zw.schap uitdragen en een besmettingsgraad van 13-42% zonder medicatie dan komt dat neer op een potentiële besmetting van 12 tot 40 kinderen ongeveer. Maar er worden er maar 5-10 voorkomen uiteindelijk.
Niet iedereen draagt zn zwangerschap uit, dat zal er absoluut bijhoren. Niet bij iedereen zal de therapie aanslaan, maar dan nog vraag ik me af waar het verschil in zit. Is dat omdat de besmetting toch gewoon slecht te voorkomen is ondanks adequate behandeling met medicatie? Of breken er toch vrouwen die zw.schap af?
Ik weet het niet. Wel interessant.
Ja psies, we hinken op dezelfde gedachtequote:Op vrijdag 4 juli 2014 15:53 schreef BlueEyes het volgende:
[..]
Ik lees juist doordat de screening er is en daardoor wel gestart wordt met de medicatie dat je dan 5-10 voorkomt.
Met daarbij idd de aantekening dat als je geen medicatie geeft die kans van 13-42% dat hiv ontwikkelt.
Of zeggen we nu hetzelfde?
Och mag ook wel als geneeskunde studente toch?quote:Op vrijdag 4 juli 2014 16:01 schreef Stormqueen het volgende:
Jullie zijn allemaal zo medisch opgeleid, jullie snappen dat, ik heb maar een kut-communicatie-diploma
ik heb nooit gezegd dat ik er goèd in benquote:Op vrijdag 4 juli 2014 16:04 schreef Skittles het volgende:
[..]
Och mag ook wel als geneeskunde studente toch?
Communicatie daarentegen, een goede communicatie wil er nog wel eens bij inschieten bij de medici.
Nee joh, na de zomervakantie nog acht weken werken!quote:
Zolang je maar geen neurochirurg wordt, dat zijn de ergst contact- en communicatiegestoorden die je aan je bed kan krijgenquote:Op vrijdag 4 juli 2014 16:04 schreef Skittles het volgende:
[..]
Och mag ook wel als geneeskunde studente toch?
Communicatie daarentegen, een goede communicatie wil er nog wel eens bij inschieten bij de medici.
QFT. Sowieso chirurgen (en anesthesiologen hebben het soms ook te hoog in hun bol)quote:Op vrijdag 4 juli 2014 16:07 schreef BlueEyes het volgende:
[..]
Zolang je maar geen neurochirurg wordt, dat zijn de ergst contact- en communicatiegestoorden die je aan je bed kan krijgen
Vanochtend bedoel je? Ja ik had gewoon controle afspraak op een bepaalde tijd afgesproken. Onze praktijk is een beetje chaos, de twee echte verloskundige (eigenaren) zijn beide zwanger/ net bevallen en er is een vervanger (die waar het mee klikt) en een waarnemer (die zorgt er voor dat ze ook wel eens vrij heeft) en ik heb er dus eigenlijk vier, waarvan eentje die ook heel fijn is straks weer terug komt van zwangerschapsverlof. Zij of de vervanger gaan mijn bevalling doen straks, dus deze mevrouw niet. Maar de vervanger belde vorige week met me over mijn klachten/werk en zei toen van dan prik ik je vrijdag, of ik kon ook eerder laten prikken maar dat vond ik eng en wou ik niet (spijt nu achteraf). Ach het valt vast wel mee, ze kan het vast wel, áls ze op komt dagen.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 16:00 schreef Stormqueen het volgende:
Hilmo, had je wel specifiek een tijdstip met je eigen VK afgesproken dan?
Zij kunnen alleen omgaan met slapende mensenquote:Op vrijdag 4 juli 2014 16:08 schreef Skittles het volgende:
[..]
QFT. Sowieso chirurgen (en anesthesiologen hebben het soms ook te hoog in hun bol)
quote:Op vrijdag 4 juli 2014 16:08 schreef Skittles het volgende:
[..]
QFT. Sowieso chirurgen (en anesthesiologen hebben het soms ook te hoog in hun bol)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.:)
From my point of view:quote:Op vrijdag 4 juli 2014 16:14 schreef Hilmo het volgende:
Oh nu ik het woord anesthesist zie; de VK gaf aan op mijn angst tegen de pijn, dat ik van te voren al een gesprek kon hebben in het ziekenhuis (ben poliklinisch) met een anesthesist, dat regelt de VK dan en dan komt er in mijn dossier dat ik een ruggenprik zou willen. Dan krijg ik die niet meteen maar áls ik er dan om vraag, krijg ik die sneller dan dat ik niets regel/aangeef van te voren. Maar daarvoor moet ik dus wel echt een gesprek met een anesthesist hebben om mijn situatie op tafel te leggen.
Komt dat anderen bekend voor (zal wel een plaatselijke regeling zijn met ons ziekenhuis)? Ik ben blij dat ze me er op wijzen, ik kan er dan nog van af zien, maar áls het nodig is, dan treuzelen ze wat minder dan bij iemand die geen gesprek heeft gehad, begreep ik.
Over drie weken maar eens bespreken met de andere VK en de psych of dat verstandig is te doen. Als het vrijblijvend is, dan kan dat beter wel.
Eensch.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 16:22 schreef Skittles het volgende:
[..]
From my point of view:
Omdat je al weet dat je zo erg opziet tegen de pijn en de ruggenprik als optie overweegt, zou zo'n gesprek heel verhelderend kunnen zijn. Hij/zij kan je dan de nadelen, voordelen, overwegingen, wat er zoal gebeurd bij een ruggenprik uitleggen en wellicht gerust stellen.
Je hebt dan, als je dan wel of niet voor een ruggenprik kiest, een keuze gemaakt met alle mogelijke informatie die de anesthesist heeft kunnen geven. Vooral dat voor jou de voor- en nadelen bekend zijn, maakt dat een arts dan ook weet dat jouw keuze op 'volle verstand' is gedaan en niet o.i.v. de hormonen + pijn.
maar... als goedmakertje... ik ben geopereerd op mn verjaardag, ik heb nog nooit zoveel felicitaties ontvangen van volstrekt vreemdenquote:
quote:Op vrijdag 4 juli 2014 16:21 schreef mignonne het volgende:
[..]
ik had juist een chirurg die bekend stond om zn communicatieve vaardigheden blijkbaar, las ik achteraf. En so truewat was ik die man dankbaar zeg.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
!!
Die co! Dat mag zij heul niet doen!
Die chirurg is de uitzondering die de regel bevestigd.![]()
Plus zonder biopt kán je zo'n uitspraak niet eens doen. Een goedaardige tumor komt heel veel vaker voor dan kwaadaardig en zelfs goedaardige tumoren kunnen er heel grillig uitzien.
Bohh respect dat je d'r niet over de tafel heb gesjort á la tokkie style![]()
quote:Op vrijdag 4 juli 2014 16:26 schreef mignonne het volgende:
[..]
maar... als goedmakertje... ik ben geopereerd op mn verjaardag, ik heb nog nooit zoveel felicitaties ontvangen van volstrekt vreemdenen ik ben in 'slaap gevallen' terwijl ze Happy Birthday zongen op de OK xD
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |