quote:Op vrijdag 4 juli 2014 14:10 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Bij de eerste keer bloedprikken kijken ze altijd naar je bloedgroep en rhesusfactor. En of je aids hebt
ja maar toch, je zal er maar achter komenquote:Op vrijdag 4 juli 2014 14:28 schreef mignonne het volgende:
[..]![]()
lekker ding
ook of je syfilis hebt <3
mja.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 14:31 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ja maar toch, je zal er maar achter komendat je voor de uitslag van je NPM naar de VK gaat...
"Mevrouw, we hebben goed nieuws en slecht nieuws... de baby is gezond, maar u heeft aids"
oh jawel. Een vrouw met aids kan een aidsvrij kind krijgen! Virus komt namelijk niet bij de baby!quote:Op vrijdag 4 juli 2014 14:53 schreef Sunshine1982 het volgende:
Jamaar, als jij als zwangere zijnde aids hebt, kan je toch niet zeggen dat de baby gezond is?
ook zo'n verhaal...quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.:)
Kinderen worden in principe pas bij de bevalling besmet. En als de viral load heel laag is, dwz als het virus behandeld wordt met medicatie en het slaat aan, dan is de kans op besmetting heel klein. Er wordt dan gezorgd voor een zo a-traumatisch mogelijke bevalling, dus zonder knip en al helemaal zonder tang of vacuum en het liefst wil je ook dat het kind zo kort mogelijk in het baringskanaal is.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 14:53 schreef Sunshine1982 het volgende:
Jamaar, als jij als zwangere zijnde aids hebt, kan je toch niet zeggen dat de baby gezond is?
1/3e van de baby's wordt besmet.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 14:57 schreef Stormqueen het volgende:
en wat kan dat voor complicaties geven?
kan. in Amerika vinden ze wel vaker wat anders dan hierquote:Op vrijdag 4 juli 2014 15:02 schreef Sunshine1982 het volgende:
Oh aha. Ooit op TLC een aflevering gezien over een hivpatiënte die zwanger was. Moest medicatie tijdens zwangerschap slikken en een keizersnee ondergaan. Met gewoon bevallen was het risico te groot.
Jup dat kan.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 15:14 schreef Sunshine1982 het volgende:
En stel dat je (klinkt onnatuurlijk, maar het kan) bijv 2 maanden voor UD besmet raakt wat dan? Je hebt geen tijd om te testen aangezien je 3 maanden moet wachten, maar ondertussen kan je wel de baby besmetten toch?
Klinkt vergezocht i know
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.http://www.rivm.nl/Onderw(...)als/Aandoeningen/Hiv:)
quote:Op vrijdag 4 juli 2014 15:19 schreef mignonne het volgende:
RIVM voor als je meer wilt lezen:Hoe moet ik dit interpreteren?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.http://www.rivm.nl/Onderw(...)als/Aandoeningen/Hivenquote:Tussen 2007 en 2009 werden jaarlijks ongeveer 95 zwangere vrouwen positief getest voor hiv, hetgeen overeenkomt met een prevalentie van 0,05% (van der Ploeg et al., 2010). De screening voorkomt jaarlijks naar schatting tussen de 5 en 10 hiv-infecties bij pasgeborenen (Op de Coul et al., 2010).Houdt dat in dat een groot deel van de besmette zwangeren de zwangerschap afbreekt?quote:De kans op overdracht is 13 - 42% als de moeder niet behandeld wordt met antivirale middelen.disclaimer
Geen idee, goeie vragen.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 15:25 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Hoe moet ik dit interpreteren?
[..]
en
[..]
Houdt dat in dat een groot deel van de besmette zwangeren de zwangerschap afbreekt?
Zoals ik het lees heeft het te maken met het wel of niet nemen van medicatie door moeder.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 15:25 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Hoe moet ik dit interpreteren?
[..]
en
[..]
Houdt dat in dat een groot deel van de besmette zwangeren de zwangerschap afbreekt?
Waarom zou je dat in godsnaam willen weigerenquote:Op vrijdag 4 juli 2014 15:42 schreef BlueEyes het volgende:
[..]
Zoals ik het lees heeft het te maken met het wel of niet nemen van medicatie door moeder.
Niet zozeer met het afbreken van de zwangerschap.
Misschien idd beter maandag naar het priklab! Gewoon aangeven hoor, want dit gaat straks voor beide partijen stress opleveren en dan wordt het idd een selffulfilling prophecy.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 15:47 schreef Hilmo het volgende:
Nou hier dikke domper. Ik doodzenuwachtig naar de VK, mijn favoriete VK zou me prikken en had me gerustgesteld en ik zag het op zich wel zitten. Hoorde ik ineens de stem van de waarneemster, waar ik niet zo'n fijn gevoel bij heb en me niet zo prettig voel, blijkt dat mijn andere VK al weekend heeft![]()
Ik kreeg bijna een paniekaanval, en huilen enzo. Toen bleek dat ze niet het juiste buisje had, of die waren over de datum en nu moest ze vanmiddag maar bij mij thuis komen prikken. Vingerprik wou ze ook nog doen voor het ijzer, toen ik daarover begon, toen ben ik gaan weigeren, dat zou niet en zou meegenomen worden met de gewone prik
![]()
En toen was ik de hele dag boos (dat ik niet even op de hoogte was gesteld van de wisseling van de wacht![]()
onrealistisch idee misschien maar ze weten hoe bang ik ben en ook dat het met deze minder klikt). En misschien komt ze vanmiddag niet eens want er was iemand aan het rommelen en ze had overal afspraken en het moet vandaag of morgen. Mijn man vroeg waarom het niet gewoon in het priklab kon van het ziekenhuis, die kunnen tenminste prikken, en ik voorzie dat ze dus mis gaat prikken
Ik ben nu net een klein kind, wil dat die andere VK me komt prikken, boeeeh
![]()
Ja, goed punt.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 15:48 schreef BlueEyes het volgende:
Je wilt niet weten hoe een taboe het is in sommige culturen.
Schaamte dat om de hoek komt kijken, verstoten worden door de (kerk)gemeenschap en dus verzwijgen en hoofd in het zand steken.
Denken/hopen/bidden dat het gewoon over zal gaan. Allerlei toestanden met 'heksenmeuk'
Ik heb het hier nu vooral niet over de autochtone NLer zoals je wel begrijpt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |