Whoa jij professor!quote:Op donderdag 3 juli 2014 22:49 schreef Twinkle20 het volgende:
Woehoe score van 121 ondanks zware zwangerschapsdementie![]()
BE ga slapen gek!
Uhm, dunno? Ik voel het aan de binnenkant als een soort stekende pijn. Niet constant maar af en toe een steek. Ben ook echt goed gesloopt van die tochtquote:Op vrijdag 4 juli 2014 07:46 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
+1
Helio, hoog tijd dan
Razz, lijkt me wel. Is het je schaambot?
ja da's je bekken. Rustig klinkt als een goed planquote:Op vrijdag 4 juli 2014 07:50 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Uhm, dunno? Ik voel het aan de binnenkant als een soort stekende pijn. Niet constant maar af en toe een steek. Ben ook echt goed gesloopt van die tochtrug en kont doen ook zeer. Vandaag maar even rustig aan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Moederfietsquote:Op vrijdag 4 juli 2014 07:42 schreef Risu het volgende:
Mijn schoonmoeder belde gisteravond. Of ik zin had om vandaag een nieuwe fiets uit te zoeken.![]()
Mijn oude hangt met roest aan elkaar en is ongeschikt voor kinderzitjes. Maar ze weet heel goed dat we net ons geld hebben opgemaakt aan de nieuwe luiken.
En niks meer lusten, ja heb ik ook. Ik hoef echt geen chocola meer. Gisteravond met moeite het laatste mars ijsje weggewerkt. Die komen voorlopig niet meer in huis. En ik was er zo gek op.
Blue, succes vandaag! Baby komt
Ik snap je! Heb hetzelfde en ik ben nog steeds erg bang voor prikken/naalden.ik laat t over me heen komen op het moment dat het echt moet maar kan me er heel erg druk om maken van te voren.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 08:25 schreef Hilmo het volgende:
Eh nou ben ik het ook weer wat kwijt, volgens mij heb ik zelf bloedgroep A, resus negatief D. (niet c dacht ik). En moest ik dan met 27 weken dus bloed laten prikken (nu dus) en als er dan een bepaalde uitslag uitkomt, moet ik prikken krijgen en anders niet. En bij negatief C was het geloof ik dat er sowieso geen prik voor is.
Oh ik dacht dat het bijna standaard een 'verkeerde' uitslag uit kwam en je dus bijna altijd die prikken krijgt. Nou ja, ik ga voor de zekerheid maar even van het ergste uit en vraag het zo wel even na. Valt het misschien allemaal wel weer mee. Die prikken vallen vast ook mee, maar na de bevalling heb ik het liefst zo min mogelijk van dat soort enge dingen, hoef ik me daar ook minder druk om te maken.
Dat Rhesus lab kan pas tussen 27+0 en 27+6 ideaal gezien. In ieder geval absoluut niet voor de 27 weken, dan kun je nog een keer gaan prikken. T is maar waar je zin in hebtquote:Op vrijdag 4 juli 2014 08:51 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Ik snap je! Heb hetzelfde en ik ben nog steeds erg bang voor prikken/naalden.ik laat t over me heen komen op het moment dat het echt moet maar kan me er heel erg druk om maken van te voren.
Wil maandag ook vragen of ze mij niet voor rhesus D neg. kunnen prikken op t moment dat ze toch bloed afnemen uit de elleboog na de ogtt...
Ja, en ogtt moet voor de 28 weken toch? Dat zei de verpleegkundige/folder...quote:Op vrijdag 4 juli 2014 08:56 schreef mignonne het volgende:
[..]
Dat Rhesus lab kan pas tussen 27+0 en 27+6 ideaal gezien. In ieder geval absoluut niet voor de 27 weken, dan kun je nog een keer gaan prikken. T is maar waar je zin in hebt
Mja, mijn vriend is dacht hij "iets met positief"quote:Op vrijdag 4 juli 2014 08:56 schreef DevilsAndDust het volgende:
Hilmo, je krijgt alleen die prikken als je kindje wel Rhesus D-positief blijkt. Is je kindje Rhesus D-negatief, net als jij, dan kun jij ook geen antistoffen gaan aanmaken en hoef je dus geen prikken.
Het komt heel weinig voor dat die antistoffen uiteindelijk ook daadwerkelijk aangemaakt gaan worden, de prikken zijn preventief. Mijn verloskundige had het in 20 jaar nog maar twee keer meegemaakt. En oh ja, mijn zus had het.. Maar wel pas bij de derde zwangerschap. Bij een eerste is de kans echt heel klein.
Klopt, tussen 24-28 weken.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 08:59 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Ja, en ogtt moet voor de 28 weken toch? Dat zei de verpleegkundige/folder...
Nu ja, als het niet anders kan dan is het niet anders.
50/50 he. Theoretisch gezien.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 09:00 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Mja, mijn vriend is dacht hij "iets met positief"dus de kans op een D positief kind is dan toch best groot?
Jeetje, ben ik blij dat ik D negatief ben. Wist het verschil al niet goed, alleen dat er voor D een prik was en voor C niet (dacht ik). Dus ik was al blij dat er met D iets aan te doen is.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 09:00 schreef mignonne het volgende:
Idd DaD
Bij 27 weken wordt de foetale Rhesus factor bepaald, als moeder Rh-D negatief is. Als het kind ook negatief is dan gebeurd er niets. Is het kind positief dan worden antistoffen gegeven, om te voorkomen dat je lijf die zelf aan gaat maken.
Als je Rh-c negatief bent dan worden bij 27 weken je antistoffen bepaald. Over het algemeen zijn die dan negatief, zo niet dan moet je dus idd door naar het ziekenhuis voor aanvullende testen, meestal het LUMC. Komt niet veel voor maar is wel een serieuze complicatie.
Hm op mijn brief staat dat ik gewoon mag komen tussen 8 en half tien. Vingerprik en dan ogtt als vingerprik niet goed.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 09:01 schreef mignonne het volgende:
[..]
Klopt, tussen 24-28 weken.
Meestal gaat ie op afspraak die gtt. Dus nja dan weet je dat als je het wilt combineren, dan moet je je afspraak na de 27e week plannen.
Moet je serieus 24 uur in dat bed liggen met die ballon?quote:Op vrijdag 4 juli 2014 08:49 schreef BlueEyes het volgende:
Voor de potentiële F5-ers.
Ballon is ingebracht en over 24uur wordt er pas weer gecontroleerd of ik ontsluiting heb. Dusssss de komende 24 uur verwachten we geen baby hoor!
Ik en stilliggen?quote:Op vrijdag 4 juli 2014 09:20 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Moet je serieus 24 uur in dat bed liggen met die ballon?
ik neem trouwens wel aan dat als er eerder actie komt, ze wel eerder gaan kijken tochquote:Op vrijdag 4 juli 2014 09:35 schreef BlueEyes het volgende:
[..]
Ik en stilliggen?![]()
Neehoor niet in bed liggen maar wel in het ziekenhuis blijven.
Lig nu nog aan het CTG op een verloskamer en ga straks naar gewone afdeling. Hoop geen drukke 4 persoonszaal trouwens.
quote:Op vrijdag 4 juli 2014 09:51 schreef BlueEyes het volgende:
Pilletje heeft geholpen!
Kon weer terug in slaap vallen na elke plaspauze. Wat een verademing!
En zover ik net begreep zet het nu door dan wordt het wel actief oppakken, en anders morgenochtend check op ontsluiting en desnoods nog een keer 24 uur een ballon.
Heb ik 3cm morgenochtend gaan ze vliezen breken en inleiden verder.
Van schrik was m'n bloeddruk netjes 127/85
Hahaha, zo heb ik ooit eens een paar weken op kantoor gezeten in Houston, ik ging eind oktober, in Nederland was het al winter, dus ik allemaal truien en pantalons in mijn koffer gedaan, niet beseffende dat het daar gewoon meer dan 30 graden wasquote:Op vrijdag 4 juli 2014 10:06 schreef Crumpette het volgende:
ja SQ, zo kreeg ik een keer longontstekingwerken op een kantoor onder een airco die op 18 stond terwijl het buiten 30 graden was..
quote:On the topic of safety, this is also a good week to discuss planning an escape route out of your house in the case of an emergency, such as a fire or natural disaster. Now that you're over six months along and growing bigger by the day, you're not as agile as you were prior to the pregnancy. Set up a communication signal that will allow you to communicate to your partner that you need extra help. Discuss which hallways you'll use and which doorways you'll meet at if you're in different sections of your house when calamity strikes. Once a plan is in place, you can both rest easy knowing you're doing what you can to keep each other safe.
Heus niet gek. Wij hadden laatst zo'n emergency, a natural one. En toen stond er iets in de gang, een heus obstakel. Wat dus leidde tot de situatie dat ik met een extreem volle blaas en hoge nood met mijn kleine teen tegen de cirkelzaag stootte. Deed heus pijn. Maar manlief lag op een oor en hoorde mijn "auwie" niet. Hadden wij een signaal afgesproken, had hij toch mooi kunnen komen helpen bij deze calamiteit. Nu hebben we deze kwestie uitgesproken, en idd: nu we een "plan in place" hebben, slaap ik veel gerusterquote:Op vrijdag 4 juli 2014 10:42 schreef Stormqueen het volgende:
On that topic, weer zo'n goede matige zwangerschapstip uit mijn Amerikaanse app!!
[..]
Heb je ze wel aangeklaagd?quote:Op vrijdag 4 juli 2014 10:56 schreef Roomsnoes het volgende:
[..]
Heus niet gek. Wij hadden laatst zo'n emergency, a natural one. En toen stond er iets in de gang, een heus obstakel. Wat dus leidde tot de situatie dat ik met een extreem volle blaas en hoge nood met mijn kleine teen tegen de cirkelzaag stootte. Deed heus pijn. Maar manlief lag op een oor en hoorde mijn "auwie" niet. Hadden wij een signaal afgesproken, had hij toch mooi kunnen komen helpen bij deze calamiteit. Nu hebben we deze kwestie uitgesproken, en idd: nu we een "plan in place" hebben, slaap ik veel geruster![]()
Zo gek nog niet, die Amerikanen.
Zwangere tenen geven absoluut bonuspunten! Ik zet in op 3 ton!quote:Op vrijdag 4 juli 2014 10:59 schreef Roomsnoes het volgende:
Oh zeker. Bosch kan een flinke lawsuit verwachten. Er zat immers een kras op mijn teen. Een KRAS! Op mijn zwangere teen he?!
gaat dit over geld of worden er zwangere tenen gewogen? Met dit warme weer lijkt het me niet eens rraar als iemands tenen opzwellen tot drie tonquote:Op vrijdag 4 juli 2014 10:59 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Zwangere tenen geven absoluut bonuspunten! Ik zet in op 3 ton!
Wij hebben alleen een voordeur dus dit is vrij simpelquote:Op vrijdag 4 juli 2014 10:42 schreef Stormqueen het volgende:
On that topic, weer zo'n goede matige zwangerschapstip uit mijn Amerikaanse app!!
[..]
En die is wel breed genoeg om straks je machtige zwangere lichaam doorheen te persen?quote:Op vrijdag 4 juli 2014 11:47 schreef Crumpette het volgende:
[..]
Wij hebben alleen een voordeur dus dit is vrij simpel
Lol... Hallways? Hebben ze er zoveel, dat ze moeten kiezen? Luxe hoor. Wel weer extra meters stofzuigen.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 10:42 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
lijkt me wel, gezien mijn twee keer zo brede man er ook door kanquote:Op vrijdag 4 juli 2014 11:48 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
En die is wel breed genoeg om straks je machtige zwangere lichaam doorheen te persen?
quote:Op vrijdag 4 juli 2014 11:50 schreef Risu het volgende:
[..]
Lol... Hallways? Hebben ze er zoveel, dat ze moeten kiezen? Luxe hoor. Wel weer extra meters stofzuigen.
dus even lekker wandelen door de gangen ziet er ook niet uit dus,quote:Op vrijdag 4 juli 2014 12:17 schreef BlueEyes het volgende:
![]()
Ik ben niet gemaakt voor deze kant van het bed.
Wat vreselijk de patiënt te zijn ipv de verpleegkundige!
En afwachten is ook al niet m'n sterktste kant, kom maar door met die weeën en ontsluiting!
En er bungelt iets uit m'n doos en komt net onder mn jurkje vandaan
Het is wel een prachtige dag om jarig te zijn ;-). Veel succes, ik hoop dat het vlot gaat voor je.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 12:46 schreef BlueEyes het volgende:
'Kijk mama! Die mevrouw heeft iets tussen haar benen!'
Neuh doe maar niet![]()
Heb net al geprobeerd die catheter omhoog te frutsen maar dan zit het weer zo knel.
FWP!
Wat goed dat ik dit lees! Ik wilde over een uur gaan prikken, ik zat met 'rond de 27wk' in mn hoofd. Ben nu 26+5, had anders dus nog een keer kunnen gaanquote:Op vrijdag 4 juli 2014 08:56 schreef mignonne het volgende:
[..]
Dat Rhesus lab kan pas tussen 27+0 en 27+6 ideaal gezien. In ieder geval absoluut niet voor de 27 weken, dan kun je nog een keer gaan prikken. T is maar waar je zin in hebt
Ja, niet iedereen hoeft dit bij 27wk. In het begin wordt wel een keer bloed geprikt en als er dan iets negatief of juist positief is bij een bepaalde letter van het alfabet (quote:Op vrijdag 4 juli 2014 13:41 schreef Tante_Soesa het volgende:
Maar ehm, dat rhesus verhaal he. Mijn verloskundigen hebben hier niks over gezegd, ik heb ook geen bloed hoeven prikken. Tijdens mijn eerste zwangerschap is het ook niet aan bod gekomen. Ik ga er dan maar even vanuit dat het allemaal goed zit?
+1 behalve dat ik voor het eerst zwanger ben. Lees dit nu allemaal pas voor het eerstquote:Op vrijdag 4 juli 2014 13:41 schreef Tante_Soesa het volgende:
Maar ehm, dat rhesus verhaal he. Mijn verloskundigen hebben hier niks over gezegd, ik heb ook geen bloed hoeven prikken. Tijdens mijn eerste zwangerschap is het ook niet aan bod gekomen. Ik ga er dan maar even vanuit dat het allemaal goed zit?
Nee dat is t niet alleen. Ik ben ook 0+. Maar er zijn meerdere factoren die tellen in je bloedgroep.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 13:49 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
+1 behalve dat ik voor het eerst zwanger ben. Lees dit nu allemaal pas voor het eerst. Of is er met bloedgroep O + niks aan de hand?
quote:Op vrijdag 4 juli 2014 13:48 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Ja, niet iedereen hoeft dit bij 27wk. In het begin wordt wel een keer bloed geprikt en als er dan iets negatief of juist positief is bij een bepaalde letter vab jet alfabet () dan moet je met 27wk nog een terug om te kijken of je antistoffen aanmaakt. Dit is echt super klok en klepel, maar jij had waarschijnlijk gewoon de goeie rhesusfactor/bloedgroep/dnacelstructuurawesomeness!
Bij de eerste keer bloedprikken kijken ze altijd naar je bloedgroep en rhesusfactor. En of je aids hebtquote:Op vrijdag 4 juli 2014 14:07 schreef Risu het volgende:
ik heb geen idee wat ik heb.
Mijn moeder riep een keer dat ik A+ had, want dat had zij ook. Maar dat geloof ik eigenlijk niet.
Ik neem aan dat ze het dan wel testen he?
quote:Op vrijdag 4 juli 2014 14:10 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Bij de eerste keer bloedprikken kijken ze altijd naar je bloedgroep en rhesusfactor. En of je aids hebt
dat je O positief bent en je rhesusfactor C positief isquote:Op vrijdag 4 juli 2014 14:13 schreef Razztwizzle het volgende:
Hier op de kaart van de verloskundige staat O positief en 'Rhesus (c) klein ag. positief'. Wat houdt dat in?
(Ik ga ook wel even Googlen hoor, kan het niet uitstaan dat ik dat niet weet..)
quote:Op vrijdag 4 juli 2014 14:13 schreef Razztwizzle het volgende:
Hier op de kaart van de verloskundige staat O positief en 'Rhesus (c) klein ag. positief'. Wat houdt dat in?
(Ik ga ook wel even Googlen hoor, kan het niet uitstaan dat ik dat niet weet..)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |