Dat is geen argument om de normen en waarden dan maar op te dringen.quote:Op donderdag 3 juli 2014 19:59 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Normen en waarden zijn niet blijvend. Dat is een essentieel verschil. Voorhuid groeit nooit meer terug.
Hoe kom jij erbij dat het zo vroeg bij de geboorte plaatsvindt? Verbieden is verder geen oplossing, het zal kosten wat het kost worden uitgevoerd.quote:Op donderdag 3 juli 2014 20:00 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Mee eens. Religie hoeft geen vrijbrief te zijn om maar alles te mogen.
In dit geval lijkt het me bij besnijdenissen niet meer dan terecht om het te verbieden (behalve voor medische redenen of bij een wilsbekwaam persoon). Als je uit de redenen die Mutant noemt alsnog besneden wil (cosmetisch, religieus, etc.) worden op latere leeftijd kan dat altijd nog.
Waarom moet dat zo vroeg al bij de geboorte?
Wat je bedoelt is dat je een kind dan met jouw normen en waarden opvoedt in de hoop dat hij die vervolgens overneemt, maar waarbij het kind daar in principe ook van af zou kunnen wijken op latere leeftijd. Als jij een stuk van je baby afsnijdt is dat finaal, niet waar?quote:Op donderdag 3 juli 2014 19:56 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Als jij je kind opvoed dan dring je aan de lopende mand je normen en waarden op aan je kind.
Daarmee ontneem ik jou inderdaad om keuzes voor anderen te maken, maar schenk ik een ieder in de wereld de vrijheid om er zelf voor te kiezen. Dat lijkt me niet geheel onbelangrijk als het om een lichaamsdeel gaat zeg..quote:Door het te verbieden dring jij je mening op aan de ouders.
Dan is het een essentieel onderdeel van een nieuwe koptische kerk. Is het dan ineens wel allemaal prima volgens jou?quote:Op donderdag 3 juli 2014 19:51 schreef TserrofEnoch het volgende:
[..]
Kost ¤365,- voor een volwassen man. Vind ik persoonlijk heel wat. Kun je van op vakantie gaan.
Scientology is ook niet echt een goed voorbeeld. In België bijvoorbeeld is deze sekte verboden. Je kan scientology niet goed vergelijken met andere religies, daarvoor is scientology een te maffe versie.
De wilsonbekwaamheid is aan te tonen. Eveneens de eventuele gevolgen.quote:Op donderdag 3 juli 2014 19:54 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Goed, ik gebied je om je kinderen te besnijden - want ze zijn wilsonbekwaam en anders gaan ze naar de hel.
Even lekker chargeren. Zo werkt dat dus niet.
Zeg ik dat dan? Ik leg je alleen het essentiële verschil uit.quote:Op donderdag 3 juli 2014 20:00 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat is geen argument om de normen en waarden dan maar op te dringen.
Alles wat zo'n kind meekrijgt is evengoed finaal. Het brein is wat dat betreft een enorm wonder. Hoe ver wil je daarmee gaan.quote:Op donderdag 3 juli 2014 20:00 schreef Kaas- het volgende:
Wat je bedoelt is dat je een kind dan met jouw normen en waarden opvoedt in de hoop dat hij die vervolgens overneemt, maar waarbij het kind daar in principe ook van af zou kunnen wijken op latere leeftijd. Als jij een stuk van je baby afsnijdt is dat finaal, niet waar?![]()
Nee, niet voor andere, voor mijn eigen kinderen. Jij mengt je in mijn opvoeding. Zoals ik al zei, wat zou jij vinden als ik mijn visie zou opdringen aan jou? Je verplichten wel je kinderen te besnijden? Verder doe je hier net alsof de complete penis wordt afgesneden, wat een onzin.quote:Daarmee ontneem ik jou inderdaad om keuzes voor anderen te maken, maar schenk ik een ieder in de wereld de vrijheid om er zelf voor te kiezen. Dat lijkt me niet geheel onbelangrijk als het om een lichaamsdeel gaat zeg..
Zolang er miljarden zijn die het niet zo zien en ervaren, kan je het niet per definitie zien als verminking.quote:Op donderdag 3 juli 2014 20:03 schreef bijdehand het volgende:
Hoe kunnen mensen zeggen dat het geen verminking is, terwijl er talloze groepen besneden mannen zijn die dit wel zo voelen en dit ook kenbaar maken?
Het is ronduit barbaars. Stukken van anderen afsnijden en dan roepen dat critici van jouw vrijheid af moeten blijven. Jouw vrijheid? De vrijheid van dat kind zal je bedoelen.quote:Op donderdag 3 juli 2014 20:03 schreef bijdehand het volgende:
Hoe kunnen mensen zeggen dat het geen verminking is, terwijl er talloze groepen besneden mannen zijn die dit wel zo voelen en dit ook kenbaar maken?
Je gaat lekker voorbij aan mijn punt.quote:Op donderdag 3 juli 2014 20:02 schreef robin007bond het volgende:
[..]
De wilsonbekwaamheid is aan te tonen. Eveneens de eventuele gevolgen.
Dat je naar de hel gaat als dat niet gebeurt niet.
Leg me dan het verschil in functie eens uit tussen de voorhuid van de man en het klitkapje(niet de klit zelf!!!) van de vrouw.quote:Op donderdag 3 juli 2014 19:59 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het staat niet gelijk aan het verwijderen van de voorhuid, de effecten op het sexleven zijn wezenlijk anders, nog los van het feit dat het gewoon twee verschillende dingen zijn - huid c.q. kapje. Jij claimt dat het 't zelfde is omdat anders je uitgangspunt niet klopt.
[..]
Dat eerste kan zijn, dat hoeft niet altijd.Dat eerste heeft voor en nadelen, zoals ik daarnet al heb uitgelegd. Dat laatste kan zijn, besnijden moet dan ook correct gebeuren. In de praktijk komt dat laatste bijna niet voor, tenzij je een oegeboegoedokter hebt ingehuurd.
En mensen die hun kind laten besnijden die dringen hun normen en waarden dus op aan het kind. Wees dan ook consequent in je "boehoe opdringen van normen en waarden"-verhaal.quote:Op donderdag 3 juli 2014 20:00 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat is geen argument om de normen en waarden dan maar op te dringen.
Wat is je punt dan? Dat het niet laten besnijden eveens een gedwongen keuze is?quote:Op donderdag 3 juli 2014 20:04 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je gaat lekker voorbij aan mijn punt.
Nee, mijn vrijheid. En met krachttermen smijten helpt verder niets.quote:Op donderdag 3 juli 2014 20:04 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Het is ronduit barbaars. Stukken van anderen afsnijden en dan roepen dat critici van jouw vrijheid af moeten blijven. Jouw vrijheid? De vrijheid van dat kind zal je bedoelen.
Maar dat ben jijzelf niet, dus dan ben je wel de laatste die mij daarop moet aanspreken. Of wil jij in een soort utopia leven waarbij het opdringen van normen en waarden aan kinderen uit den boze wordt.quote:Op donderdag 3 juli 2014 20:04 schreef robin007bond het volgende:
[..]
En mensen die hun kind laten besnijden die dringen hun normen en waarden dus op aan het kind. Wees dan ook consequent in je "boehoe opdringen van normen en waarden"-verhaal.
Gelukkig hielden mijn ouders genoeg van me en mocht ik pas op m'n 18e mezelf verminkenquote:Op donderdag 3 juli 2014 20:04 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Het is ronduit barbaars. Stukken van anderen afsnijden en dan roepen dat critici van jouw vrijheid af moeten blijven. Jouw vrijheid? De vrijheid van dat kind zal je bedoelen.
Maar daar ben jij toch al zo goed in?quote:Op donderdag 3 juli 2014 20:04 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je gaat lekker voorbij aan mijn punt.
Pertinente onzin. Ik ben bijvoorbeeld streng christelijk opgevoed, maar ben daar op latere leeftijd van afgeweken. Als mijn ouders een lichaamsdeel van mij hadden afgesneden had ik dat toch echt niet terug kunnen draaien.quote:Op donderdag 3 juli 2014 20:03 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Alles wat zo'n kind meekrijgt is evengoed finaal. Het brein is wat dat betreft een enorm wonder. Hoe ver wil je daarmee gaan.
Ja? Ga je nu de verplichting om wél iets van iemand af te snijden vergelijken met het verbod stukken van een niet-wilsbekwame af te snijden vergelijken? Echt? Moet ik dan maar opnoemen hoeveel fouten dit argument bevat?quote:[..]
Nee, niet voor andere, voor mijn eigen kinderen. Jij mengt je in mijn opvoeding. Zoals ik al zei, wat zou jij vinden als ik mijn visie zou opdringen aan jou? Je verplichten wel je kinderen te besnijden? Verder doe je hier net alsof de complete penis wordt afgesneden, wat een onzin.
Allereerst is google je vriend. Ik ga niet je aan je handje vasthouden om die onderzoeken te laten zien. Het hele internet zit vol met onderzoeken hierover. Ten tweede ben je hier de discussie zelf kapot aan het maken door allerlei onzinnige en irrelevante zaken erbij aan het halen. Je kan serieus discussieren, of je kan ervoor kiezen over Scientology door te lullen. Bij dat laatste haak ik af.quote:Op donderdag 3 juli 2014 20:06 schreef tofastTG het volgende:
Ik ben trouwens best benieuwd naar die onderzoeken mutant. Heb je de sulcus al eens nader bekeken?
Overigens ben ik ook nog benieuwd naar je mening mbt. mijn geloof, en de oorlellen van mijn baby's die ik eigenlijk liever wil laten vrrwijderen.
Dus jij bent van mening dat iedereen mag doen en laten met zijn/haar kinderen?quote:Op donderdag 3 juli 2014 20:05 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, mijn vrijheid. En met krachttermen smijten helpt verder niets.
De voorhuid heeft ook zenuwuiteinden en is dus seksueel gevoelig.quote:Op donderdag 3 juli 2014 19:38 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het is totaal niet te vergelijken, ook het kapje weghalen is daar niet mee te vergelijken. Het mannelijk geslachtsdeel zit wat dat betreft toch inherent anders in elkaar dan het vrouwelijke.
Jouw vrijheid houdt op waar die van een ander begint. Het lijkt me dat de vrijheid van een ander op z'n minst begint met het recht om geen geen lichaamsdelen te verliezen zonder daar goedkeuring voor te geven.quote:Op donderdag 3 juli 2014 20:05 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, mijn vrijheid. En met krachttermen smijten helpt verder niets.
Ja klopt, dat staat er.quote:Op donderdag 3 juli 2014 20:08 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Dus jij bent van mening dat iedereen mag doen en laten met zijn/haar kinderen?
Wel als het gaat om het verminken van kinderen ja. Liever dat ze zelf voor dat soort zaken kunnen kiezen.quote:Op donderdag 3 juli 2014 20:06 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Maar dat ben jijzelf niet, dus dan ben je wel de laatste die mij daarop moet aanspreken. Of wil jij in een soort utopia leven waarbij het opdringen van normen en waarden aan kinderen uit den boze wordt.
Eh nee, dat is niet hetzelfde. Jij stelt nu DE OUDERS voorop en ik het kind. Wezenlijke nuance.quote:Op donderdag 3 juli 2014 19:42 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Effectief voor anderen verbieden. Inmengen in andermans privésfeer. Net als dat een random moslim jouw even beveelt om je kind WEL te gaan besnijden. Ik neem aan dat jij dat ook niet prettig zou vinden.
Ga dan in op mijn punt mbt. de sulcus op dat plaatje.quote:Op donderdag 3 juli 2014 20:08 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Allereerst is google je vriend. Ik ga niet je aan je handje vasthouden om die onderzoeken te laten zien. Het hele internet zit vol met onderzoeken hierover. Ten tweede ben je hier de discussie zelf kapot aan het maken door allerlei onzinnige en irrelevante zaken erbij aan het halen. Je kan serieus discussieren, of je kan ervoor kiezen over Scientology door te lullen. Bij dat laatste haak ik af.
Zo, zo, we hebben het nu al over complete lichaamsdelen. En inderdaad, JOUW vrijheid houdt op waar die van een ander begint - dat heb je heel goed gezien.quote:Op donderdag 3 juli 2014 20:08 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Jouw vrijheid houdt op waar die van een ander begint. Het lijkt me dat de vrijheid van een ander op z'n minst begint met het recht om geen geen lichaamsdelen te verliezen zonder daar goedkeuring voor te geven.
Neen hij stelt een sprookjesfiguur voorop, das net wat erger imho.quote:Op donderdag 3 juli 2014 20:09 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Eh nee, dat is niet hetzelfde. Jij stelt nu DE OUDERS voorop en ik het kind. Wezenlijke nuance.
Dus je bent gewoonweg niet consequent.quote:Op donderdag 3 juli 2014 20:09 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Wel als het gaat om het verminken van kinderen ja. Liever dat ze zelf voor dat soort zaken kunnen kiezen.
Je hebt de Koptisch-Orthodoxe en de Koptisch-Katholieke kerk. Deze twee kerken zie ik dit niet in werking brengen.quote:Op donderdag 3 juli 2014 20:01 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Dan is het een essentieel onderdeel van een nieuwe koptische kerk. Is het dan ineens wel allemaal prima volgens jou?
Een volwassene kan een keuze maken, 365 is geen geld om je geloof goed te kunnen uitvoeren. Reis naar Mekka lijkt me duurder.
Veel te gemakkelijk, zo'n ontwijkende reactie.quote:Op donderdag 3 juli 2014 20:10 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Zo, zo, we hebben het nu al over complete lichaamsdelen. En inderdaad, JOUW vrijheid houdt op waar die van een ander begint - dat heb je heel goed gezien.
Ik zal de vraag herformuleren, ben jij van mening dat kinderen geen eigen vrijheid hebben? En dat de vrijheid van de kinderen gelijk is aan de vrijheid van hun vader?quote:Op donderdag 3 juli 2014 20:10 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Zo, zo, we hebben het nu al over complete lichaamsdelen. En inderdaad, JOUW vrijheid houdt op waar die van een ander begint - dat heb je heel goed gezien.
Het woord aan de lopende band gedaan, ook nu nog. Dat het gebruik in Amerika een Christelijk-religieuse oorsprong heeft doet er nu niet aan af natuurlijk.quote:Op donderdag 3 juli 2014 20:10 schreef Tem het volgende:
Trouwens dat cosmetische in de US is ook niet helemaal waar omdat de oorsprong ligt bij het voorkomen van masturbatie. Aangezien dat als evil werd gezien.
http://en.wikipedia.org/w(...)prevent_masturbation
Er is anders een teruggang in het aantal besneden penissen van jonge kinderen in de VS.quote:Op donderdag 3 juli 2014 20:11 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het woord aan de lopende band gedaan, ook nu nog. Dat het gebruik in Amerika een Christelijk-religieuse oorsprong heeft doet er nu niet aan af natuurlijk.
Wat is daar onzinnig aan? En waaeom moet het dan wel voorkomen worden en bij het verwijderen van de voorhuid niet? Omdat het ene geloof ouder is dan het andere?quote:Op donderdag 3 juli 2014 20:10 schreef TserrofEnoch het volgende:
[..]
Je hebt de Koptisch-Orthodoxe en de Koptisch-Katholieke kerk. Deze twee kerken zie ik dit niet in werking brengen.
Beetje onzinnig voorbeeld weer. Als je een andere stroming zou hebben binnen het koptische christendom en deze zou oorlellen willen afknippen, dan kun je uiteraard hier fel tegenin gaan.
Er is naar mijn mening een groot verschil tussen religies die duizenden jaren oud zijn. En 'religies'/sektes als scientology.
Kinderen hebben een beperktere vrijheid. De vrijheid van kinderen is niet gelijk aan de vrijheid van hun vader of moeder. Dat zien we overigens terug in allerlei vormen van wet en regelgeving trouwens.quote:Op donderdag 3 juli 2014 20:11 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Ik zal de vraag herformuleren, ben jij van mening dat kinderen geen eigen vrijheid hebben? En dat de vrijheid van de kinderen gelijk is aan de vrijheid van hun vader?
Ongelofelijk.quote:Op donderdag 3 juli 2014 20:10 schreef Tem het volgende:
Trouwens dat cosmetische in de US is ook niet helemaal waar omdat de oorsprong ligt bij het voorkomen van masturbatie. Aangezien dat als evil werd gezien.
http://en.wikipedia.org/w(...)prevent_masturbation
Ik ben heel consequent.quote:Op donderdag 3 juli 2014 20:10 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dus je bent gewoonweg niet consequent.
Tja, in sommige landen worden mensen ook nog gestenigd maar dat vinden we tegenwoordig toch ook geen humane manier van terechtstelling.quote:Op donderdag 3 juli 2014 20:11 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het woord aan de lopende band gedaan, ook nu nog. Dat het gebruik in Amerika een Christelijk-religieuse oorsprong heeft doet er nu niet aan af natuurlijk.
De koptische kerk als voorbeeld nemen is een onzinnig voorbeeld.quote:Op donderdag 3 juli 2014 20:12 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Wat is daar onzinnig aan? En waaeom moet het dan wel voorkomen worden en bij het verwijderen van de voorhuid niet? Omdat het ene geloof ouder is dan het andere?
En daar zijn we lijkt me hartstikke blij mee, dat vaders en moeders niet zomaar alles mogen doen met hun kinderen...quote:Op donderdag 3 juli 2014 20:13 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Kinderen hebben een beperktere vrijheid. De vrijheid van kinderen is niet gelijk aan de vrijheid van hun vader of moeder. Dat zien we overigens terug in allerlei vormen van wet en regelgeving trouwens.
Dat klopt, dat doet niets af aan wat ik zeg. Het vindt er nog steeds plaats en met name vanwege cosmetische redenen.quote:Op donderdag 3 juli 2014 20:12 schreef Helpmefok het volgende:
Er is anders een teruggang in het aantal besneden penissen van jonge kinderen in de VS.
De vraag is dan of het weghalen van een voorhuid het seksuele genot an sich weg neemt. Oftewel mist iemand iets aan het genot als hij of zij geen voorhuid heeft. Te meer het hier gaat om personen die niet anders gewend zijn. Zijn er onderzoeken waaruit blijkt dat besneden mannen intens MINDER genieten van seks dan onbesneden mannen? Want als dat laatste je standpunt is, dan zie ik graag het onderzoek tegemoet.quote:Reageer je nog even op het feit dat ook de voorhuid seksueel genot oplevert (deze heeft zenuwuiteinden en is gevoelig)?
Je ridiculiseert de discussie weer.quote:Op donderdag 3 juli 2014 20:15 schreef tofastTG het volgende:
[..]
En daar zijn we lijkt me hartstikke blij mee, dat vaders en moeders niet zomaar alles mogen doen met hun kinderen...
Ik had het toch over een nieuwe koptische kerk? Is helemaal niet onnzinnig lijkt me.quote:Op donderdag 3 juli 2014 20:15 schreef TserrofEnoch het volgende:
[..]
De koptische kerk als voorbeeld nemen is een onzinnig voorbeeld.
Ja.
Meneer Hubbard was een fictieschrijver, die man is niet serieus te nemen. Het is heel subjectief allemaal. Maar ik vind dat er een verschil zit tussen geloven met miljoenen of miljarden volgelingen die ouder zijn dan duizend jaar dan een sekte begonnen door een fictieschrijver van nog geen vijftig jaar oud.
Wat is dat nou weer voor vergelijking. Dat heeft geen reet te maken met het onderwerp of met het voorbeeld.quote:Op donderdag 3 juli 2014 20:15 schreef Tem het volgende:
[..]
Tja, in sommige landen worden mensen ook nog gestenigd maar dat vinden we tegenwoordig toch ook geen humane manier van terechtstelling.
Het is net zo ridicuul als jouw bewering.quote:Op donderdag 3 juli 2014 20:17 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wat is dat nou weer voor vergelijking. Dat heeft geen reet te maken met het onderwerp.
Want? Wat is het verschil tussen andere lichaamsdelen en de voorhuid?quote:Op donderdag 3 juli 2014 20:16 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je ridiculiseert de discussie weer.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |