Maak niet uit hoor. Oude huisdieren / retro foto's mag ookquote:Op dinsdag 1 juli 2014 15:09 schreef SiGNe het volgende:
Moet het ook van je huidige huisdier zijn?
Ik heb Karel nog niet zo heel lang en ook nog niet echt heel leuke zomerse foto's (hij slaapt over dag en gaan 's nachts op pad)
M'n vorige katten heb ik leukere foto's van.
Misschien wel op/bij een ijsje?quote:Op dinsdag 1 juli 2014 15:16 schreef Prospos het volgende:
Mijn chinchilla's blijven niet in de zon zitten
Zodra je die van mij de keuze geeft tussen iets te knabbelen of de benen nemen, kiezen zij altijd voor het tweedequote:Op dinsdag 1 juli 2014 15:19 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Misschien wel op/bij een ijsje?![]()
Zomer is vast op meer manieren uit te beelden dan alleen een beest in de zon.
Hihi, die in die tent,quote:Op dinsdag 1 juli 2014 15:26 schreef WinnieWana het volgende:
Billy wacht op vogeltjes in het vogelhuisje
[ afbeelding ]
Sammy in zijn eigen kampeertentje
[ afbeelding ]
Net verhuisd, was hartje zomer en de katten moesten binnen blijven. Dan maar uit het raam kijken.
[ afbeelding ]
Even een disclaimer: No animals must be harmed during the making of the picturequote:Op dinsdag 1 juli 2014 15:21 schreef Prospos het volgende:
[..]
Zodra je die van mij de keuze geeft tussen iets te knabbelen of de benen nemen, kiezen zij altijd voor het tweede
Ja, dat is helemaal wat de bedoeling isquote:Op dinsdag 1 juli 2014 15:26 schreef WinnieWana het volgende:
Billy wacht op vogeltjes in het vogelhuisje
[ afbeelding ]
Sammy in zijn eigen kampeertentje
[ afbeelding ]
Net verhuisd, was hartje zomer en de katten moesten binnen blijven. Dan maar uit het raam kijken.
[ afbeelding ]
Uiteraard.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 15:31 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Even een disclaimer: No animals must be harmed during the making of the picture![]()
Ik wacht wel even op chin pics
Wij zitten hier een beetje te lachenquote:Op dinsdag 1 juli 2014 15:31 schreef oh-oh het volgende:
Zomer![]()
[ afbeelding ]
Zomer![]()
[ afbeelding ]
Zomer![]()
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 1 juli 2014 15:34 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Wij zitten hier een beetje te lachenDie verzopen katjes chinezen en wawa in de eerste foto
Ik vond je ook al zo snel met het kiezen van 3 foto's!quote:Op dinsdag 1 juli 2014 15:34 schreef oh-oh het volgende:
Damn, ik heb te veel dieren voor zo een wedstrijd ook![]()
Nu kan de vogel niet eens meer meedoen
Haha helaas zijn mijn dieren daar te opvallend voor.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 15:37 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Ik vond je ook al zo snel met het kiezen van 3 foto's!![]()
(nog een disclaimer: er wordt streng gecontroleerd op het gebruik van klonen)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
Is Sjaakie dood? Weet nog goed dat je hem net had in je asiel topicquote:Op dinsdag 1 juli 2014 19:12 schreef Samzz het volgende:
[ afbeelding ]
Ik genoot lekker van de zon, Rio kwam even knuffelen. Nou ja, meer proeven aan m'n schoen, maar hé.
[ afbeelding ]
De jonkies na de winter de zomerweide weer op.
[ afbeelding ]
En ons Sjaakie in de bloemenweide. Ik mis hem nog iedere dag.
Beaphar mag deze foto's gebruiken
Nee, hij leeft nog wel. Hij woont bij een oudere dame zonder kinderen (hij greep ze zonder aanleiding, in onze situatie niet veilig en pa was het zat na de derde keer).quote:Op dinsdag 1 juli 2014 19:13 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Is Sjaakie dood? Weet nog goed dat je hem net had in je asiel topic
Oh dat is niet best nee. Maar fijn dat hij een huisje heeft gevonden waar hij geen kinderen kan verwonden.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 19:15 schreef Samzz het volgende:
[..]
Nee, hij leeft nog wel. Hij woont bij een oudere dame zonder kinderen (hij greep ze zonder aanleiding, in onze situatie niet veilig en pa was het zat na de derde keer).
quote:Op dinsdag 1 juli 2014 20:35 schreef Pippi het volgende:
Voor wie de complete fotocollage wilt zien van kater koen in zijn privé-zwembadje:
http://uploadenfoto.nl/pi(...)38cd5ed0b0e8747a.jpg
(op de foto klikken voor een vergroting)
We have a winnerquote:Op dinsdag 1 juli 2014 20:35 schreef Pippi het volgende:
Voor wie de complete fotocollage wilt zien van kater koen in zijn privé-zwembadje:
Wat een schattige foto,quote:Op dinsdag 1 juli 2014 16:52 schreef Muck het volgende:
Mijn zomerrat
[ afbeelding ]
Ries vond het heerlijk om mee naar buiten te gaan. Als ik op het balkon een boek las, lag hij in mijn nek te chillen of te slapen, maar ook de plantenbakken waren niet veilig voor hem. Lekker graven, snuffelen en languit in de zon liggen
En ja, ik verleen Beaphar toestemming om de foto te gebruiken voor promotionele activiteiten
Ja he?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 19% gewijzigd door Miniem op 03-07-2014 14:17:21 ]
3 foto's max! Ook voor een uber shattige bunny!quote:Op woensdag 2 juli 2014 11:44 schreef Miniem het volgende:
Weet niet of de laatste mag, maar ik post hem toch![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het is technisch gezien 1 fotoquote:Op woensdag 2 juli 2014 11:48 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
3 foto's max! Ook voor een uber shattige bunny!![]()
Anders volgt de diskwalificatie
quote:
quote:Maar laat hem er maar buiten dan, ik wilde hem alleen posten.
Gooi je hem als showtoetje in een spoilerquote:Op woensdag 2 juli 2014 11:51 schreef Miniem het volgende:
[..]
Het is technisch gezien 1 foto
Maar laat hem er maar buiten dan, ik wilde hem alleen posten.
Ja, ik pas het later wel ff aan.quote:Op woensdag 2 juli 2014 12:13 schreef Ireth het volgende:
[..]
Gooi je hem als showtoetje in een spoilerHijs te leuk om niet te laten zien
quote:Op donderdag 3 juli 2014 14:46 schreef MeneerLogica het volgende:
door deze superdierenarts. Top wat jullie hier doen!
Haha klopt, kilo per weekquote:Op donderdag 3 juli 2014 16:20 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]![]()
![]()
Kleine Rocky is niet zo klein meer
Is toch geen zeiken? Gewoon een terechte opmerking.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 20:36 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Bij sommige foto's mis ik alleen wel het zomerse thema waarin de OP om gevraagd wordt..
/zeikmodus uit.
Het thema is idd "Het Ultieme Zomergevoel"quote:Op vrijdag 4 juli 2014 21:40 schreef superkimmi het volgende:
Inderdaad, maar als t goed is worden die dan ook niet geselecteerd toch
Heb je gewoon gelijk in, ik zit bij de laatste twee bij mij ook te twijfelen, maar Daisy is een binnenkat dus heb van haar geen buitenfoto's en bij de tweede en de laatste foto lagen ze wel lekker in het zonnetje te genieten met zijn tweetjes, alleen het echte zomer spat er misschien niet vanaf.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 20:36 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Bij sommige foto's mis ik alleen wel het zomerse thema waarin de OP om gevraagd wordt..
/zeikmodus uit.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 22% gewijzigd door snakelady op 04-07-2014 22:28:07 ]"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
Beetje creatief zijn, geef dr een parasolletje en een bak water of zoquote:Op vrijdag 4 juli 2014 21:57 schreef Rafeiro het volgende:
Tof initiatief en er zitten toffe foto's tussen.
Maar al maakt mijn telefoon wel redelijke foto's, mevrouw de Catharina zit toch binnen.
En ja, ik moet nog wel een reiskooitje kopen, maar een foto in een kooi is nooit leuk en buiten de kooi is het binnen en dat vind ik ook niet zomers.
Maar ik lurk lekker mee.
Mijne zijn ook alledrie met mobiel gemaakt. Wat let jequote:Op vrijdag 4 juli 2014 23:39 schreef ChipsZak. het volgende:
Ik wil ook kijken of ik nog wat zomerse poezenfoto's heb. Alleen zijn ze dan waarschijnlijk wel gemaakt met een mobiel
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik geef toestemming, maar mócht Beaphar de foto's ooit gebruiken, zou ik het wel erg leuk vinden dat te horen![]()
Yepquote:Op maandag 7 juli 2014 11:07 schreef oh-oh het volgende:
OMG is dat een kruising tussen een Sharpei en een podenco?
![]()
Wat zijn dit voor katten?quote:
Ja, was erg moeilijk om te kiezenquote:Op dinsdag 8 juli 2014 13:19 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Wauw er zijn echt veel foto's ingezonden. Wat leuk al die beestjes
Nee, Abessijnen idd, we hebben hier meteen een zooi kattenrassen bekeken.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 13:08 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Volgens mij, Abessijnen, toch? Of is het iets heel exotisch?
Ik zie nu pas dat mijn Loebesje ook meedoet. Awesomeheid.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 13:29 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Ja, was erg moeilijk om te kiezen
Wat mij betreft ook, iedere keer een ander thema. Lijkt me zo tofquote:Op dinsdag 8 juli 2014 10:43 schreef Duderinnetje het volgende:
Wat een topfoto's allemaal. Ook zonder het wedstrijdaspect hartstikke leuk om al die lieve diertjes rond een thema bij elkaar te zien! Mag van mij best vaker! Ook dus wel zonder competitie.
Ik herinner me dat er ook eens een leuk topic was rondom slapende huisdieren.![]()
quote:Op dinsdag 8 juli 2014 16:00 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Wat mij betreft ook, iedere keer een ander thema. Lijkt me zo tof
Maar dan wel een keer het thema modder.. Daar blinkt mijn hond in uit namelijk..![]()
![]()
(Even de vloer dweilen)
Het thema 'dirt' dan, graag. Aan modder doen (mijn) poezen niet, maar wel aan spinrag om de kop en dood struikgewas aan de staart.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 16:00 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Wat mij betreft ook, iedere keer een ander thema. Lijkt me zo tof
Maar dan wel een keer het thema modder.. Daar blinkt mijn hond in uit namelijk..![]()
![]()
(Even de vloer dweilen)
Ook goed, als ze maar smerig zijnquote:Op dinsdag 8 juli 2014 16:11 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Het thema 'dirt' dan, graag. Aan modder doen (mijn) poezen niet, maar wel aan spinrag om de kop en dood struikgewas aan de staart.
We zitten nog in de afterglow van het zomerthema! Misschien nog even wachten?quote:
Misschien eerst deze even laten voorbij gaan. En het hoeft niet perse dirt te zijn he. Dat was maar een idee voor ooitquote:Op dinsdag 8 juli 2014 17:25 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
We zitten nog in de afterglow van het zomerthema! Misschien nog even wachten?
Ik moet zelf nog foto's verzamelen hoor! Ik weet niet of ik al eens oplettend genoeg was om zo'n wandelend spinnerag op de foto te zetten.![]()
Maar wie al wel zo ver is: be my guest!
Sleeze!quote:Op dinsdag 8 juli 2014 17:34 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Misschien eerst deze even laten voorbij gaan. En het hoeft niet perse dirt te zijn he. Dat was maar een idee voor ooitIeder ander onderwerp is ook leuk haha.
Ja. 'Sleeze and Dirt'. Dat is een uitdrukking.quote:
Ik heb een chinnetje genomineerdquote:Op dinsdag 8 juli 2014 18:38 schreef Samzz het volgende:
Hoewel ik niet anders had verwacht, vind ik het toch jammer dat er bijna alleen maar katten en honden genomineerd zijn.
Winnaars gefeliciteerd!! terecht!quote:Op dinsdag 15 juli 2014 12:30 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
Tadadadadada (tromgeroffel).... De stemmen zijn geteld....
Omdat er zo veel mooie leuke zomerse foto's zijn, hebben wij besloten om 3 WINNAARS te kiezen!
EERSTE plaats:
[ afbeelding ]
TWEEDE plaats:
[ afbeelding ]
DERDE plaats:
[ afbeelding ]
Alle winnaars ontvangen een mooie Beaphar prijzenpakket!!!
En omdat wij erg blij waren met zo veel enthousiaste deelnemers....
Krijgen alle deelnemers aan de Beaphar Fotowedstrijd van ons Test de Teek thuistest (om teken te testen op ziekte van Lyme), handig voor mens en dier!
[ afbeelding ]
Willen alle WINNAARS en alle DEELNEMERS hun gegevens svp mailen naar
actie@beaphar.com
Nou, dat dus!quote:Op dinsdag 15 juli 2014 12:45 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Winnaars gefeliciteerd!! terecht!
en wat tof dat we allemaal zo'n setje krijgen!
Enquote:Op dinsdag 15 juli 2014 15:08 schreef senesta het volgende:
Alle winnaars super gefeliciteerd! Ik heb echt geweldige foto's langs zien komen.
Ik wil ook graag onze dierenarts enorm bedanken voor niet alleen deze leuke actie maar ook voor het afgelopen jaar. Voor alle goede tips, voor al het medeleven en interesse, voor de geruststelling of voor het advies om toch vooral naar een dierenarts te gaan.
Bedankt!![]()
quote:Op dinsdag 15 juli 2014 15:34 schreef Ebinas het volgende:
Winnaars gefeliciteerd
Heb genoten van alle inzendingen, ze waren allemaal super!
En dat allemaal dankzij een DDA die waar het kan antwoorden geeft, gerust weet te stellen of goed weet te adviseren. Ik ben er reuze blij mee.
En mocht mijn viervoeter het (op dat moment) niet nodig hebben, dan vind ik het zelf heel leerzaam.
Super natuurlijk dat alle deelnemers een prijs winnen maar is het niet verstandig om er bijvoorbaat vanuit te gaan dat de teek besmet is met de borelia bacterie?quote:Op dinsdag 15 juli 2014 12:30 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
Tadadadadada (tromgeroffel).... De stemmen zijn geteld....
Omdat er zo veel mooie leuke zomerse foto's zijn, hebben wij besloten om 3 WINNAARS te kiezen!
EERSTE plaats:
[ afbeelding ]
TWEEDE plaats:
[ afbeelding ]
DERDE plaats:
[ afbeelding ]
Alle winnaars ontvangen een mooie Beaphar prijzenpakket!!!
En omdat wij erg blij waren met zo veel enthousiaste deelnemers....
Krijgen alle deelnemers aan de Beaphar Fotowedstrijd van ons Test de Teek thuistest (om teken te testen op ziekte van Lyme), handig voor mens en dier!
[ afbeelding ]
Willen alle WINNAARS en alle DEELNEMERS hun gegevens svp mailen naar
actie@beaphar.com
PS Graag vóór 15 augustus reageren!!!
Nee, want dan doe je de hele zomer niets anders dan panieken. En als je test, doe je ook iets goeds voor de wetenschap.quote:Op woensdag 16 juli 2014 01:04 schreef SiGNe het volgende:
Super natuurlijk dat alle deelnemers een prijs winnen maar is het niet verstandig om er bijvoorbaat vanuit te gaan dat de teek besmet is met de borelia bacterie?
Als ik zo'n teek zie paniek ik toch wel, dat beest moet eruit en dood, laat ik niet voor nageslacht zorgen.quote:Op woensdag 16 juli 2014 01:09 schreef Queller het volgende:
[..]
Nee, want dan doe je de hele zomer niets anders dan panieken. En als je test, doe je ook iets goeds voor de wetenschap.
Damn! Wat een plek johquote:Op woensdag 16 juli 2014 01:48 schreef SiGNe het volgende:
[ afbeelding ]
Karel gaat met de post...
dat veren-ding links is een speelballetje, geen vogel
Overigens, hier een foto van de plek die die teek op m'n been achterliet: http://signe.nl/fok/teek.png
Met zwarte stift had ik streepjes op m'n been gezet om te markeren hoe groot de plek was, de dag erop was de foto genomen.
Precies in het midden van de plek is de beetwond nog wat te zien.
Jeukte ook flink.. &*%@#^teken!
Dus ja, die teken in Zeist (Warande) zijn besmet met borelia kan ik redelijk vanuit gaan.
quote:Op woensdag 16 juli 2014 00:49 schreef valentijn101 het volgende:
[ afbeelding ]
OMG, hoera, teektest gewonnen![]()
![]()
![]()
Ik sta al voor de deur te wachten DDA.
Groetjes Maudie
Niet alle teken in Nederland dragen Borrelia. Verder vindt de overdracht van de ziekte pas plaats als de teek minimaal 24 uur aangehecht zit. Als je een teek binnen 24 uur weghaalt, dan is de kans op de ziekte nihil. Maar... je weet meestal niet hoe lang de teek er al zit. Het is verstandig om na alle teken beten de beet 3 maanden in de gaten te houden. Mensen krijgen dus meestal een duidelijke rood-paarse plek als zij ziekte van Lyme krijgen (ong 75% van ziektegevallen, maar niet alle mensen merken het op). Maar honden, katten of paarden krijgen het niet. Daar moet je letten op de algemene verschijnselen van het ziek zijn (koorts, niet eten enz). En bij honden ook op kreupelheid/gezwollen gewrichten.quote:Op woensdag 16 juli 2014 01:04 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Super natuurlijk dat alle deelnemers een prijs winnen maar is het niet verstandig om er bijvoorbaat vanuit te gaan dat de teek besmet is met de borelia bacterie?
Preventief niks. Helaas weten wij nog niet zo veel over ziekte van Lyme bij katten. Bijv. niet hoe vaak het voorkomt. Mogelijk wordt het soms niet gediagnosticeerd, omdat de verschijnselen heel algemeen zijn (koorts, niet eten, enz). Dus Karel goed in de gaten houden en anti-teken maatregelen nemen, zoals je het al doet.quote:Zelf ben ik vorig jaar gebeten door zo'n ^&%$beest en had vrijwel meteen de bekende rode kring rond de plek en mocht meteen een maand aan de antibiotica (2 kuren omdat ik door misselijkheid de eerste niet binnen wist te houden)
Met teken kan je niet voorzichtig genoeg zijn, of ze nu wel of geen Lyme hebben, je kan niet elke keer testen en naar de huisarts gaan als je gebeten bent lijkt mij verstandiger.
Dan kan die beoordelen of een antibiotica kuur verstandig is of niet.
Mijn eigen Karel is dit jaar ook flink te pakken genomen door teken, in het voorjaar haalde ik bijna elke dag wel teken van z'n huid en vacht, er zitten er hier in Zeist behoorlijk veel.
Karel zal misschien ook wel Lyme hebben, maar wat is daar tegen te doen? Voor zover ik weet niks..
quote:Enige dat preventief en lang tegen teken werkt is de tekenband van Beaphar, hulde daarvoor overigens want zoiets ontwikkelen dat ook door katten gebruikt kan worden is niet makkelijk.
Dat is dus lastig want katten zijn veel gevoeliger voor sommige anti-teken/vlooien middelen dan honden. Bij honden heb je veel meer keuze dan bij katten. En teken zijn in het algemeen ongevoeliger voor bestrijdingsmiddelen dan vlooien, dus de keuze van anti-teken middelen is al vrij beperkt.quote:Zelf ben ik alleen geen voorstander van een nekband, ik hoop dat Beaphar (of een ander, dat maakt me dan ook niet uit) ook een spot-on oplossing weet te vinden die langdurig werkt (en niet 2 weken zoals huidge oplossingen)
quote:Op woensdag 16 juli 2014 01:27 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Toby werkt wel mee met de test...
[ link | afbeelding ]
Wat een mooie poezel!quote:Op woensdag 16 juli 2014 01:48 schreef SiGNe het volgende:
[ afbeelding ]
Karel gaat met de post...
dat veren-ding links is een speelballetje, geen vogel
Ja, dat is dus typische erythema migrans!quote:Overigens, hier een foto van de plek die die teek op m'n been achterliet: http://signe.nl/fok/teek.png
Met zwarte stift had ik streepjes op m'n been gezet om te markeren hoe groot de plek was, de dag erop was de foto genomen.
Niet allemaal, denk ik. Maar wij proberen dus met de website http://www.testdeteek.nl/ te achterhalen welke percentage van de teken die door mensen getest worden, positief blijken te zijn.quote:Precies in het midden van de plek is de beetwond nog wat te zien.
Jeukte ook flink.. &*%@#^teken!
Dus ja, die teken in Zeist (Warande) zijn besmet met borelia kan ik redelijk vanuit gaan.
Ja ja, maudie heeft haar gegevens opgestuurd. De chins hebben gelukking nog nooit teek gehad. Maar de poes en ik wel. We wonen naast het bos (belgische kempen) en er zitten er hier genoeg. (Helaas ook besmette)quote:Op woensdag 16 juli 2014 08:52 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]![]()
Ik hoop niet dat Maudie teken krijgtMaar de test is wel handig voor de bazin.
Heeft Maudie haar gegevens al gestuurd naar actie@beaphar.com?
quote:
Wordt verzonden vanuit Beaphar Hedel, en dat is bijna Belgiëquote:Op woensdag 16 juli 2014 09:43 schreef valentijn101 het volgende:
[..]
Ja ja, maudie heeft haar gegevens opgestuurd. De chins hebben gelukking nog nooit teek gehad. Maar de poes en ik wel. We wonen naast het bos (belgische kempen) en er zitten er hier genoeg. (Helaas ook besmette)
(mocht verzenden naar belgie een probleem zijn kan ik ook een nederlands adres geven hoor)
quote:Op woensdag 16 juli 2014 09:44 schreef MeneerLogica het volgende:
Dit was Rocky zijn reactie toen ik hem vertelde dat hij niet was genomineerd.
[ afbeelding ]
Schuldig!
Leuke actie DDA, bedankt!
Klopt, je mag alsnog zijn fotos gebruiken mocht je dat een keer willen.quote:Op woensdag 16 juli 2014 09:58 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]![]()
Rocky had super leuke foto's, maar de andere waren net wat meer zomers. Rocky had natuurlijk ook nog geen zomer meegemaakt
Ik heb het schaamteloos in het gehele F&F topic gespamd.quote:Op woensdag 16 juli 2014 09:53 schreef oh-oh het volgende:
[..]Nou dat ligt niet aan de DDA en haar promotie hoor!
quote:Op woensdag 16 juli 2014 09:59 schreef MeneerLogica het volgende:
[..]
Klopt, je mag alsnog zijn fotos gebruiken mocht je dat een keer willen.
Daarom ja, superleuk echtquote:Op woensdag 16 juli 2014 10:00 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Ik heb het schaamteloos in het gehele F&F topic gespamd.![]()
Ik denk dat wij met 39 inzendingen van een succes mogen spreken
quote:Op woensdag 16 juli 2014 10:17 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
Voor de geïnteresseerde, wij hebben opgezocht waar Test de Teek online te koop is
http://www.zooplaza.nl/beaphar-test-de-teek-3-stuks.html
http://www.agradi.nl/beaphar-test-de-teek-1-test.htm
http://www.zagersvogelvoe(...)ar_Test_de_Teek.html
http://www.petsplace.nl/h(...)entest1pieces~110003
quote:Op woensdag 16 juli 2014 09:44 schreef MeneerLogica het volgende:
Dit was Rocky zijn reactie toen ik hem vertelde dat hij niet was genomineerd.
[ afbeelding ]
Schuldig!
Leuke actie DDA, bedankt!
En dan zitten zij niet op Fok?quote:Op dinsdag 22 juli 2014 17:11 schreef Duderinnetje het volgende:
Misschien zijn er veel mensen op vakantie vertrokken.
quote:Op dinsdag 22 juli 2014 20:08 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
En dan zitten zij niet op Fok?![]()
zotten inderdaadquote:
Ja natuurlijk wel, maar ze doen alsof ze niet op FOK! zitten. Imagodingetje.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 20:08 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
En dan zitten zij niet op Fok?![]()
Dat zou dom zijn.. Trapt immers niemand in. Fokkers komen niet van hun zolder. Wij hebben ook een uitlaatdienst.. Ga zelf echt de straat niet opquote:Op dinsdag 22 juli 2014 23:43 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Ja natuurlijk wel, maar ze doen alsof ze niet op FOK! zitten. Imagodingetje.![]()
Ze zitten nu in de mentale spagaat : óf wel hun adres mailen óf stug volhouden dat ze zich al raftend op een woeste rivier richting de plek begeven waar ze gaan bungeejumpen vanuit een helicopter en op de grond een authentiek junglevolk ontmoeten.
Des te meer is het verstandig om een Test een Teek aan te vragen.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 23:43 schreef Duderinnetje het volgende:
dat ze zich al raftend op een woeste rivier richting de plek begeven waar ze gaan bungeejumpen vanuit een helicopter en op de grond een authentiek junglevolk ontmoeten.
Ik tref ze hier in het voorjaar anders OVERAL aanquote:Op woensdag 23 juli 2014 08:09 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Des te meer is het verstandig om een Test een Teek aan te vragen.Teken houden van vochtige plekken naast woeste rivieren, waar zij zich kunnen voeden aan een authentiek junglevolk.
Hoe zit het met de lyme besmetting bij jullie?quote:Op woensdag 23 juli 2014 14:59 schreef Dven het volgende:
[..]
Ik tref ze hier in het voorjaar anders OVERAL aanDit jaar weer een stuk of 100 uit de honden geplukt (nee geen overdrijving)
Er zijn per hoofd van de bevolking iets meer besmettingen. Daarentegen wordt men hier veel meer met teken geconfronteerd dan in Nederland dus ik ga er van uit dat de besmettingsgraad lager is.quote:Op woensdag 23 juli 2014 15:07 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Hoe zit het met de lyme besmetting bij jullie?
Went er wel aan. Tijdens de wandeling om de zoveel tijd even borstelen (verwijdert al een hoop teken) en bij thuiskomst de honden even goed controleren. Veel zijn nog niet genesteld. De ochtend daarop nog even controleren en degene die er zitten verwijderen.quote:Op woensdag 23 juli 2014 15:23 schreef oh-oh het volgende:
Brrrr.
Mijn honden hebben gemiddeld genomen nog niet eens 1 teek per jaar ( met zijn vieren) maar ugh als ik ergens overdreven paranoia over ben is het wel over teken
Pas na 24 uur is er een risico op overdracht van Lyme, dus als je het snel verwijdert isquote:Op woensdag 23 juli 2014 15:26 schreef Dven het volgende:
[..]
Went er wel aan. Tijdens de wandeling om de zoveel tijd even borstelen (verwijdert al een hoop teken) en bij thuiskomst de honden even goed controleren. Veel zijn nog niet genesteld. De ochtend daarop nog even controleren en degene die er zitten verwijderen.
Volgens mij is het risico op lyme zo vroeg na de vastzetting ook dicht bij 0
En dat personeel krijgt betaald in ...? Anders is het chinchilla dwangarbeid, Maudiequote:Op woensdag 23 juli 2014 21:02 schreef valentijn101 het volgende:
[ afbeelding ]
Beste DDA
Zoals je ziet heb ik tegenwoordig personeel om de tuin te onderhouden zodat ik meer tijd heb voor mijn post.
quote:Ik heb de teek test in goede orde ontvangen en ga binnenkort op expeditie om de kat te vangen.
Wij wachten het in spanning afquote:(Laten we eerlijk zijn of die teek ziek is of niet zal me geen bal uitmaken en ik zie mijn tweebenige personeel ook geen teek naar de dierenarts brengen.) De kat is natuurlijk een heel ander verhaal. Zodra ik de kat in het testbuisje heb gestopt zal ik jullie op de hoogte brengen van de uitslag.
Mvg,
Maudie
Óf zij hebben geen belang in hun prijs. Dat mag uiteraardquote:Op dinsdag 22 juli 2014 23:43 schreef Duderinnetje het volgende:
zich al raftend op een woeste rivier richting de plek begeven waar ze gaan bungeejumpen vanuit een helicopter en op de grond een authentiek junglevolk ontmoeten.
hele, hele, hele late reactie.. maar de DDA had het goed, het zijn inderdaad twee Sorrel Abessijnen. Knotsgekke, alhoewel één van de twee niet meer leeft helaasquote:
Daarom blijf ik ook "spammen"quote:Op woensdag 30 juli 2014 11:20 schreef Dragonberry het volgende:
Oh ik had nog niet zo veel mee gekregen van deze prijsEigenlijk gewoon niet meer in het topic gekeken
![]()
Gelukkig hebben mijn dieren nooit teken *klopt af*, maar bij mijn moeder wel af en toe.. Dan zou ik het setje wel voor bij haar willen
quote:Op woensdag 30 juli 2014 11:20 schreef RandomMoron het volgende:
[..]
hele, hele, hele late reactie.. maar de DDA had het goed, het zijn inderdaad twee Sorrel Abessijnen. Knotsgekke, alhoewel één van de twee niet meer leeft helaas( heel laat ontdekte tritichomonas foetus en nierfalen ).
Mooie katten en gave namenquote:Maar...daarvoor hebben we weer een knotsgekke wildkleur Abessijn voor terug in vrouwelijke vorm <3 Mevrouw Jansen en Azrael!
[ link | afbeelding ]
quote:En DDA, heel erg bedankt voor het tekensetje. Ik ben een ware tekenmagneet dus misschien gebruik ik hem wel voor mezelf![]()
quote:Op woensdag 30 juli 2014 13:11 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Daarom blijf ik ook "spammen"Misschien hebben meer mensen hier nooit meer gekeken.
Stuur je gegevens naar actie@beaphar.com, dan krijg je een Test de Teek.
Sneu voor de kat... T. foetus zie je ook meestal bij erg jonge katten, onder 1 jaar. Of katten met kattenaids/verminderd afweer... En dat moet behandeld worden door Ronidazol, die idd nogal wat bijwerkingen heeft. Nare ziekte...quote:Op woensdag 30 juli 2014 16:22 schreef RandomMoron het volgende:
Nope, nog geen 5. Maar mijn dierenarts was er van overtuigd dat T. foetus niet bestond bij katten. In het begin van het behandelingstraject heb ik het een keer aangedragen, maar het was strikt onmogelijk. En aangezien ik snap dat het heel irritant is als eigenaren té actief meedenken heb ik ingestemd met andere behandelingen.
Na heel lang aandringen zijn we pas doorgestuurd naar de specialist. En toen was er al zoveel antibiotica ingepropt en weet ik wat dat zijn nieren er klaar mee waren.
Maar ondanks dat dat bitter klinkt heb ik tegenwoordig een goede band met mijn dierenarts hoor
quote:Op woensdag 30 juli 2014 18:37 schreef Rewimo het volgende:
Setje ontvangen, hartelijk dank! Kat komt niet buiten maar man wel en die is buitengewoon aantrekkelijk voor tekendus het komt beslist een keer van pas.
quote:Op woensdag 6 augustus 2014 17:32 schreef Gwywen het volgende:
Bedankt, ik vergat 't steeds! Mail = verzonden!
Wow dat zijn er best veel. deden er zoveel mensen mee dan?quote:Op woensdag 13 augustus 2014 11:59 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Volgens mij, stuk of 18.Ik ga het nog voor de zekerheid navragen!
39 of 40, geloof ik. Misschien hebben mensen er geen behoefte aan, dat magquote:Op woensdag 13 augustus 2014 11:59 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Wow dat zijn er best veel. deden er zoveel mensen mee dan?
Zou het kunnen dat de mensen denken dat het alleen om die 10 gaat die uiteindelijk meededen?quote:Op woensdag 13 augustus 2014 13:03 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
39 of 40, geloof ik. Misschien hebben mensen er geen behoefte aan, dat magMaar dan zou ik eigenlijk graag een pm over ontvangen. Dan weet ik dat ik deze setjes niet hoef te bewaren.
Ik dacht dat ik duidelijk gezegd heb dat het voor ALLE deelnemers wasquote:Op woensdag 13 augustus 2014 13:06 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Zou het kunnen dat de mensen denken dat het alleen om die 10 gaat die uiteindelijk meededen?
Oh dan is het goed. Had gekunnen. En zo niet dan moeten ze hier maar lezen en dan komt het alsnog goedquote:Op woensdag 13 augustus 2014 15:30 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Ik dacht dat ik duidelijk gezegd heb dat het voor ALLE deelnemers was![]()
22 mensen hebben de test ontvangen. Wij missen dus nog 18.
Nou ja, misschien was ik idd niet duidelijk of zo... Bij deze: het is voor ALLE deelnemersquote:Op woensdag 13 augustus 2014 15:37 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Oh dan is het goed. Had gekunnen. En zo niet dan moeten ze hier maar lezen en dan komt het alsnog goedAls ze opschieten natuurlijk.
dan mogen ze hem wel naar mij laten versturen, been frequent deelnemer aan tekenradar.nlquote:Op woensdag 13 augustus 2014 15:39 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
Of zij willen het setje niet.
Als iemand van de 18 "spoorloze" deelnemers zijn setje wil afstaan, primaquote:Op woensdag 13 augustus 2014 16:40 schreef computergirl het volgende:
[..]
dan mogen ze hem wel naar mij laten versturen, been frequent deelnemer aan tekenradar.nl![]()
mijn mopperige bolle binnenpoes wilde niet leuk meedoen met het thema.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:20 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Als iemand van de 18 "spoorloze" deelnemers zijn setje wil afstaan, primaMaar ik er zijn geen nieuwe mails meer deze week binnengekomen. Dus geen idee of mensen het tot morgen afwachten of dat zij geen zin in een cadeau hebben.
![]()
En de volgende keer wel meedoen met de wedstrijd he![]()
Fotoshop is altijd een optiequote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:22 schreef computergirl het volgende:
[..]
mijn mopperige bolle binnenpoes wilde niet leuk meedoen met het thema.
quote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:31 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Fotoshop is altijd een optie
I solemnly swear i'm up to no good
quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 21:45 schreef SiGNe het volgende:
't is hier gelukkig de laatste maanden erg rustig met de teken, Karel heeft er al een hele tijd geen meer gehad.
Een vriend van me heeft een van z'n katten ook een Beaphar tekenband gegeven, zoals gezegd is het even rustig in het seizoen maar hij was er voor die tijd ook al erg tevreden mee..
t is het enige dat werkt voor katten...
Al zou het natuurlijk nog mooier zijn als er een langdurige spot-on oplossing verzonnen wordt (niet makkelijk, weet ik) maar tot die tijd..
Begin van het jaar waren het er erg veel inderdaad (bijna dagelijks 1 of 2 tegen weghalen) maar Karel heeft er al nu zeker anderhalve maand geen meer meegenomen, die vriend van me (met 4 katten die door bosjes en struiken lopen) heeft er ook al zo lang geen last meer van.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 22:03 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]Het is juist een topjaar voor teken, dus mooi dat jullie er weinig last van hebben.
Langdurige spot-on voor katten is dus lastig, want waar de teken dood van gaan (zoals permethrine, deltamethrine), zijn de katten ook gevoelig voor...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |