Wat zijn dit voor katten?quote:
Ja, was erg moeilijk om te kiezenquote:Op dinsdag 8 juli 2014 13:19 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Wauw er zijn echt veel foto's ingezonden. Wat leuk al die beestjes
Nee, Abessijnen idd, we hebben hier meteen een zooi kattenrassen bekeken.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 13:08 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Volgens mij, Abessijnen, toch? Of is het iets heel exotisch?
Ik zie nu pas dat mijn Loebesje ook meedoet. Awesomeheid.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 13:29 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
[..]
Ja, was erg moeilijk om te kiezen
Wat mij betreft ook, iedere keer een ander thema. Lijkt me zo tofquote:Op dinsdag 8 juli 2014 10:43 schreef Duderinnetje het volgende:
Wat een topfoto's allemaal. Ook zonder het wedstrijdaspect hartstikke leuk om al die lieve diertjes rond een thema bij elkaar te zien! Mag van mij best vaker! Ook dus wel zonder competitie.
Ik herinner me dat er ook eens een leuk topic was rondom slapende huisdieren.![]()
quote:Op dinsdag 8 juli 2014 16:00 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Wat mij betreft ook, iedere keer een ander thema. Lijkt me zo tof
Maar dan wel een keer het thema modder.. Daar blinkt mijn hond in uit namelijk..![]()
![]()
(Even de vloer dweilen)
Het thema 'dirt' dan, graag. Aan modder doen (mijn) poezen niet, maar wel aan spinrag om de kop en dood struikgewas aan de staart.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 16:00 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Wat mij betreft ook, iedere keer een ander thema. Lijkt me zo tof
Maar dan wel een keer het thema modder.. Daar blinkt mijn hond in uit namelijk..![]()
![]()
(Even de vloer dweilen)
Ook goed, als ze maar smerig zijnquote:Op dinsdag 8 juli 2014 16:11 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Het thema 'dirt' dan, graag. Aan modder doen (mijn) poezen niet, maar wel aan spinrag om de kop en dood struikgewas aan de staart.
We zitten nog in de afterglow van het zomerthema! Misschien nog even wachten?quote:
Misschien eerst deze even laten voorbij gaan. En het hoeft niet perse dirt te zijn he. Dat was maar een idee voor ooitquote:Op dinsdag 8 juli 2014 17:25 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
We zitten nog in de afterglow van het zomerthema! Misschien nog even wachten?
Ik moet zelf nog foto's verzamelen hoor! Ik weet niet of ik al eens oplettend genoeg was om zo'n wandelend spinnerag op de foto te zetten.![]()
Maar wie al wel zo ver is: be my guest!
Sleeze!quote:Op dinsdag 8 juli 2014 17:34 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Misschien eerst deze even laten voorbij gaan. En het hoeft niet perse dirt te zijn he. Dat was maar een idee voor ooitIeder ander onderwerp is ook leuk haha.
Ja. 'Sleeze and Dirt'. Dat is een uitdrukking.quote:
Ik heb een chinnetje genomineerdquote:Op dinsdag 8 juli 2014 18:38 schreef Samzz het volgende:
Hoewel ik niet anders had verwacht, vind ik het toch jammer dat er bijna alleen maar katten en honden genomineerd zijn.
Winnaars gefeliciteerd!! terecht!quote:Op dinsdag 15 juli 2014 12:30 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
Tadadadadada (tromgeroffel).... De stemmen zijn geteld....
Omdat er zo veel mooie leuke zomerse foto's zijn, hebben wij besloten om 3 WINNAARS te kiezen!
EERSTE plaats:
[ afbeelding ]
TWEEDE plaats:
[ afbeelding ]
DERDE plaats:
[ afbeelding ]
Alle winnaars ontvangen een mooie Beaphar prijzenpakket!!!
En omdat wij erg blij waren met zo veel enthousiaste deelnemers....
Krijgen alle deelnemers aan de Beaphar Fotowedstrijd van ons Test de Teek thuistest (om teken te testen op ziekte van Lyme), handig voor mens en dier!
[ afbeelding ]
Willen alle WINNAARS en alle DEELNEMERS hun gegevens svp mailen naar
actie@beaphar.com
Nou, dat dus!quote:Op dinsdag 15 juli 2014 12:45 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Winnaars gefeliciteerd!! terecht!
en wat tof dat we allemaal zo'n setje krijgen!
Enquote:Op dinsdag 15 juli 2014 15:08 schreef senesta het volgende:
Alle winnaars super gefeliciteerd! Ik heb echt geweldige foto's langs zien komen.
Ik wil ook graag onze dierenarts enorm bedanken voor niet alleen deze leuke actie maar ook voor het afgelopen jaar. Voor alle goede tips, voor al het medeleven en interesse, voor de geruststelling of voor het advies om toch vooral naar een dierenarts te gaan.
Bedankt!![]()
quote:Op dinsdag 15 juli 2014 15:34 schreef Ebinas het volgende:
Winnaars gefeliciteerd
Heb genoten van alle inzendingen, ze waren allemaal super!
En dat allemaal dankzij een DDA die waar het kan antwoorden geeft, gerust weet te stellen of goed weet te adviseren. Ik ben er reuze blij mee.
En mocht mijn viervoeter het (op dat moment) niet nodig hebben, dan vind ik het zelf heel leerzaam.
Super natuurlijk dat alle deelnemers een prijs winnen maar is het niet verstandig om er bijvoorbaat vanuit te gaan dat de teek besmet is met de borelia bacterie?quote:Op dinsdag 15 juli 2014 12:30 schreef DigitaleDierenArts het volgende:
Tadadadadada (tromgeroffel).... De stemmen zijn geteld....
Omdat er zo veel mooie leuke zomerse foto's zijn, hebben wij besloten om 3 WINNAARS te kiezen!
EERSTE plaats:
[ afbeelding ]
TWEEDE plaats:
[ afbeelding ]
DERDE plaats:
[ afbeelding ]
Alle winnaars ontvangen een mooie Beaphar prijzenpakket!!!
En omdat wij erg blij waren met zo veel enthousiaste deelnemers....
Krijgen alle deelnemers aan de Beaphar Fotowedstrijd van ons Test de Teek thuistest (om teken te testen op ziekte van Lyme), handig voor mens en dier!
[ afbeelding ]
Willen alle WINNAARS en alle DEELNEMERS hun gegevens svp mailen naar
actie@beaphar.com
PS Graag vóór 15 augustus reageren!!!
Nee, want dan doe je de hele zomer niets anders dan panieken. En als je test, doe je ook iets goeds voor de wetenschap.quote:Op woensdag 16 juli 2014 01:04 schreef SiGNe het volgende:
Super natuurlijk dat alle deelnemers een prijs winnen maar is het niet verstandig om er bijvoorbaat vanuit te gaan dat de teek besmet is met de borelia bacterie?
Als ik zo'n teek zie paniek ik toch wel, dat beest moet eruit en dood, laat ik niet voor nageslacht zorgen.quote:Op woensdag 16 juli 2014 01:09 schreef Queller het volgende:
[..]
Nee, want dan doe je de hele zomer niets anders dan panieken. En als je test, doe je ook iets goeds voor de wetenschap.
Damn! Wat een plek johquote:Op woensdag 16 juli 2014 01:48 schreef SiGNe het volgende:
[ afbeelding ]
Karel gaat met de post...
dat veren-ding links is een speelballetje, geen vogel
Overigens, hier een foto van de plek die die teek op m'n been achterliet: http://signe.nl/fok/teek.png
Met zwarte stift had ik streepjes op m'n been gezet om te markeren hoe groot de plek was, de dag erop was de foto genomen.
Precies in het midden van de plek is de beetwond nog wat te zien.
Jeukte ook flink.. &*%@#^teken!
Dus ja, die teken in Zeist (Warande) zijn besmet met borelia kan ik redelijk vanuit gaan.
quote:Op woensdag 16 juli 2014 00:49 schreef valentijn101 het volgende:
[ afbeelding ]
OMG, hoera, teektest gewonnen![]()
![]()
![]()
Ik sta al voor de deur te wachten DDA.
Groetjes Maudie
Niet alle teken in Nederland dragen Borrelia. Verder vindt de overdracht van de ziekte pas plaats als de teek minimaal 24 uur aangehecht zit. Als je een teek binnen 24 uur weghaalt, dan is de kans op de ziekte nihil. Maar... je weet meestal niet hoe lang de teek er al zit. Het is verstandig om na alle teken beten de beet 3 maanden in de gaten te houden. Mensen krijgen dus meestal een duidelijke rood-paarse plek als zij ziekte van Lyme krijgen (ong 75% van ziektegevallen, maar niet alle mensen merken het op). Maar honden, katten of paarden krijgen het niet. Daar moet je letten op de algemene verschijnselen van het ziek zijn (koorts, niet eten enz). En bij honden ook op kreupelheid/gezwollen gewrichten.quote:Op woensdag 16 juli 2014 01:04 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Super natuurlijk dat alle deelnemers een prijs winnen maar is het niet verstandig om er bijvoorbaat vanuit te gaan dat de teek besmet is met de borelia bacterie?
Preventief niks. Helaas weten wij nog niet zo veel over ziekte van Lyme bij katten. Bijv. niet hoe vaak het voorkomt. Mogelijk wordt het soms niet gediagnosticeerd, omdat de verschijnselen heel algemeen zijn (koorts, niet eten, enz). Dus Karel goed in de gaten houden en anti-teken maatregelen nemen, zoals je het al doet.quote:Zelf ben ik vorig jaar gebeten door zo'n ^&%$beest en had vrijwel meteen de bekende rode kring rond de plek en mocht meteen een maand aan de antibiotica (2 kuren omdat ik door misselijkheid de eerste niet binnen wist te houden)
Met teken kan je niet voorzichtig genoeg zijn, of ze nu wel of geen Lyme hebben, je kan niet elke keer testen en naar de huisarts gaan als je gebeten bent lijkt mij verstandiger.
Dan kan die beoordelen of een antibiotica kuur verstandig is of niet.
Mijn eigen Karel is dit jaar ook flink te pakken genomen door teken, in het voorjaar haalde ik bijna elke dag wel teken van z'n huid en vacht, er zitten er hier in Zeist behoorlijk veel.
Karel zal misschien ook wel Lyme hebben, maar wat is daar tegen te doen? Voor zover ik weet niks..
quote:Enige dat preventief en lang tegen teken werkt is de tekenband van Beaphar, hulde daarvoor overigens want zoiets ontwikkelen dat ook door katten gebruikt kan worden is niet makkelijk.
Dat is dus lastig want katten zijn veel gevoeliger voor sommige anti-teken/vlooien middelen dan honden. Bij honden heb je veel meer keuze dan bij katten. En teken zijn in het algemeen ongevoeliger voor bestrijdingsmiddelen dan vlooien, dus de keuze van anti-teken middelen is al vrij beperkt.quote:Zelf ben ik alleen geen voorstander van een nekband, ik hoop dat Beaphar (of een ander, dat maakt me dan ook niet uit) ook een spot-on oplossing weet te vinden die langdurig werkt (en niet 2 weken zoals huidge oplossingen)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |