abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 1 juli 2014 @ 09:22:52 #1
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_141755675
Tegen beter weten in wegens verwachte negatieve reacties open ik toch dit topic, de reclame zette me namelijk wel aan het denken.

Waarom is het wanneer je tegen een meisje zegt "she got balls" dat dat betekent dat ze moedig is, het is een compliment.
Maar zeg je "she is a pussy" dan is ze slap en is het een belediging.

Ja, vrouwen zijn zwakker fysiek gezien, maar we zijn niet minder waard daarom.
Vaak zie je meisjes die in de puberteit komen dat ze zich als "meisjes" gaan gedragen, ineens kunnen ze die bal niet meer vangen, rennen ze anders, hun stem gaat een octaaf hoger en ineens mogen ze niet meer zichzelf zijn maar moeten ze zich gedragen "als een meisje".

Nee ik ben geen feminist, maar ik ben wel een moeder van twee dochters, en ik wil niet dat ze zichzelf gaan veranderen omdat de maatschappij dat van ze verwacht, dat ze ineens die bal niet meer kunnen vangen, ineens geen bomen meer kunnen klimmen en ineens zich gaan voordoen alsof ze zwakker zijn om er voor te zorgen dat jongens interesse in ze krijgen.

Maar ook andersom voor jongens, jongens mogen geen zwakte tonen, jongens mogen zich niet als een meisje gedragen en daarmee wordt bedoeld dat ze niet mogen huilen, dat ze ballet niet leuk mogen vinden, dat ze stoer moeten zijn en zo nog veel meer.

Waarom is het zijn van een meisje een belediging?

[ Bericht 0% gewijzigd door snakelady op 01-07-2014 09:39:50 ]
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_141755704
Is het weer die tijd van de maand TS?
  dinsdag 1 juli 2014 @ 09:26:25 #3
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_141755711
Het is voor de meisjes zelf ook niet leuk. In de horeca bijvoorbeeld zitten er af en toe meisjes tussen die geen zware dienbladen meer kunnen dragen of bang zijn vies te worden. Dat helpt niet echt mee. En die instelling is echt aangeleerd.
pi_141755722
Gelukkig zijn er ook nog meiden die wel gewoon zelf een kampvuurtje maken en daar hun zelfgevangen vis op bereiden, en zelf kan ik ook nog wel 'ns janken.
  dinsdag 1 juli 2014 @ 09:28:02 #5
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_141755730
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 09:26 schreef BasEnAad het volgende:
Het is voor de meisjes zelf ook niet leuk. In de horeca bijvoorbeeld zitten er af en toe meisjes tussen die geen zware dienbladen meer kunnen dragen of bang zijn vies te worden. Dat helpt niet echt mee. En die instelling is echt aangeleerd.
Inderdaad, het is aangeleerd gedrag.
Gisteren heb ik het achterlicht van mijn auto vervangen, een simpelere taak bestaat er haast niet, maar toch zijn er dan verbaasde reacties dat ik dat zelf doe.
Waarom? Het is super simpel!
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  dinsdag 1 juli 2014 @ 09:28:33 #6
367594 Frank_Drebin
Det.Lt. Police Squad
pi_141755738
Daarvoor moet je naar de geschiedenis kijken. Lange tijd zijn vrouwen (vanwege hun smalle schouders en over het algemeen smallere, kleinere bouw en fysiek een stuk zwakker) als een soort imperfecte mannen beschouwd, omdat ze ook nog eens kinderen baren en zogen, werden ze gezien als meer dierlijk. Al met al eigenschappen die legitimeerden dat mannen boven vrouwen stonden. Dus eigenschappen die worden gezien als typisch vrouwelijk, zijn daarom ook inferieur aan eigenschappen die worden gezien als typisch mannelijk.
Dat is aan het veranderen maar je moet niet vergeten dat dat soort gedachtes honderden, zo no niet een paar duizend jaar, het denken gedomineerd hebben. Het is daarom niet vreemd dat we dat soort gedachtes nog steeds terugzien in de hedendaagse maatschappij.
Sergeant Frank Drebin, Detective Lieutenant Police Squad
pi_141755798
Vrouwen laten zichzelf maar wat graag en makkelijk in een keurslijf drukken.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  dinsdag 1 juli 2014 @ 09:34:10 #8
423773 mokkiemok
een lekker bakkie pleur
pi_141755815
gelijke rechten ....

FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Op maandag 30 juni 2014 14:05 schreef stbabylon het volgende:
Rukken met een zak paprikachips bij de hand, krijg je vanzelf een oranje Duitse helm.
pi_141755820
omdat ze geneukt willen worden gr.
Het is altijd raak met kaas van SJaaK
pi_141755827
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 09:22 schreef snakelady het volgende:
en ik wil niet dat ze zichzelf gaan veranderen omdat de maatschappij dat van ze verwacht
Waarom niet? We leven in een maatschappij. Een maatschappij heeft regels. Het is niet anders.
Leer ze om daar mee om te gaan.
  dinsdag 1 juli 2014 @ 09:36:15 #11
417380 Systeembeheerder
ICT'ers zijn autisten.
pi_141755844
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 09:27 schreef niels0 het volgende:
Gelukkig zijn er ook nog meiden die wel gewoon zelf een kampvuurtje maken en daar hun zelfgevangen vis op bereiden, en zelf kan ik ook nog wel 'ns janken.
Géén toegang , vraag uw rechten aan bij de systeembeheerder.
  dinsdag 1 juli 2014 @ 09:37:03 #12
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_141755854
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 09:34 schreef zovty het volgende:

[..]

Waarom niet? We leven in een maatschappij. Een maatschappij heeft regels. Het is niet anders.
Leer ze om daar mee om te gaan.
Zoals dit bedoel je?

Jonge briljante geesten aanleren dat ze zich niet zo met jongens dingen moeten bezighouden, want dat hoort niet?
  dinsdag 1 juli 2014 @ 09:38:49 #13
348741 Prospos
Klik hier
pi_141755874
Aan de OP te zien is het weer tijd voor de prikpil.
Hier staat niets.
  dinsdag 1 juli 2014 @ 09:38:52 #14
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_141755875
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 09:28 schreef Frank_Drebin het volgende:
Daarvoor moet je naar de geschiedenis kijken. Lange tijd zijn vrouwen (vanwege hun smalle schouders en over het algemeen smallere, kleinere bouw en fysiek een stuk zwakker) als een soort imperfecte mannen beschouwd, omdat ze ook nog eens kinderen baren en zogen, werden ze gezien als meer dierlijk. Al met al eigenschappen die legitimeerden dat mannen boven vrouwen stonden. Dus eigenschappen die worden gezien als typisch vrouwelijk, zijn daarom ook inferieur aan eigenschappen die worden gezien als typisch mannelijk.
Dat is aan het veranderen maar je moet niet vergeten dat dat soort gedachtes honderden, zo no niet een paar duizend jaar, het denken gedomineerd hebben. Het is daarom niet vreemd dat we dat soort gedachtes nog steeds terugzien in de hedendaagse maatschappij.
Je zou denken dat mannen juist graag zouden willen dat vrouwen zich meer ontwikkelen, zich sterker opstellen en niet meer afhankelijk zijn.
Of vinden ze dat gevoel stiekem juist wel prettig, het idee dat iemand afhankelijk is van ze? En het gevoel dat ze meer waard zijn dan een ander?
pi_141755909
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 09:36 schreef Systeembeheerder het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
En vrouwen die een band verwisselen zijn automatisch pot zeker? Bekrompen gedachtegang wel.
  dinsdag 1 juli 2014 @ 09:42:11 #16
417380 Systeembeheerder
ICT'ers zijn autisten.
pi_141755928
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 09:41 schreef niels0 het volgende:

[..]

En vrouwen die een band verwisselen zijn automatisch pot zeker? Bekrompen gedachtegang wel.
Sinds wanneer mogen vrouwen autorijden? :')
Géén toegang , vraag uw rechten aan bij de systeembeheerder.
pi_141755929
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 09:38 schreef snakelady het volgende:
Je zou denken dat mannen juist graag zouden willen dat vrouwen zich meer ontwikkelen, zich sterker opstellen en niet meer afhankelijk zijn.

Gefeliciteerd. Je hebt zojuist het mysterie van de onzekere man en vrouw ontrafeld ^O^
  dinsdag 1 juli 2014 @ 09:47:10 #18
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_141756024
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 09:42 schreef TangleFuZZ. het volgende:

[..]

Gefeliciteerd. Je hebt zojuist het mysterie van de onzekere man en vrouw ontrafeld ^O^
Dat kan wel kloppen ja, ik was eerst erg onzeker omdat mij iedere dag werd verteld dat ik iets toch niet kon, dat ik dat maar aan hem moest over laten, dat ik dat niet moest doen want ik moet toch voor de kinderen zorgen en dat kan niet samen.
En nu ik alleen woon merk ik dat ik het wel kan, dat ik wel slim genoeg ben, dat ik wel de kracht heb om dat zelf te doen.
Nu ben ik een stuk zelfverzekerder en ik zit lekkerder in mijn vel.

Ik weet nu dat hij juist degene was die onzeker was en daardoor mij onzeker maakte.
pi_141756048
Terechte klacht wel. Ik mag niet pissen bijvoorbeeld, wel naar het toilet gaan. Vrouwen mogen niet pissen :(.
pi_141756076
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 09:48 schreef Polenbatser het volgende:
Terechte klacht wel. Ik mag niet pissen bijvoorbeeld, wel naar het toilet gaan. Vrouwen mogen niet pissen :(.
En poepen al helemaal niet :r
  dinsdag 1 juli 2014 @ 09:51:14 #21
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_141756087
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 09:48 schreef Polenbatser het volgende:
En scheten laten mogen we ook niet, 100% van de bevolking doet het maar van ongeveer 50% wordt verwacht dat ze het niet doen. :P
pi_141756089
Hm, herken echt niks in de OP. Als meisjes vrouw worden zijn ze opeens slechter in sport? Omdat dat aantrekkelijker zou zijn ofzo?
Vind ook dat veel vrouwen juist erg zelfstandig zijn wat betreft technische dingen, veel meer dan vroeger ook vooral.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_141756105
De uitdrukking "being a pussy" verwijst niet naar "kutje", maar naar:
quote:
pusillanimous[ pyoo-suh-lan-uh-muhs ]
adjective
1. lacking courage or resolution; cowardly; faint-
  dinsdag 1 juli 2014 @ 09:55:31 #24
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_141756150
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 09:51 schreef Njosnavelin het volgende:
Hm, herken echt niks in de OP. Als meisjes vrouw worden zijn ze opeens slechter in sport? Omdat dat aantrekkelijker zou zijn ofzo?
Vind ook dat veel vrouwen juist erg zelfstandig zijn wat betreft technische dingen, veel meer dan vroeger ook vooral.
Gelukkig is het al veel meer dan vroeger, maar nog steeds is er het vooroordeel dat bepaalde dingen mannelijk of juist vrouwelijk zijn, als een man kapper is zal hij wel homo zijn, als een vrouw graag aan auto's knutselt zal ze wel pot zijn.

Voor jonge meisjes kopen we poppen, roze en miniboodschappen spulletjes.
Voor jonge jongetjes kopen we autootjes, blauw en zwaarden.

Ik heb twee dochters en twee stiefzoontjes in dezelfde leeftijd, wat me opvalt is dat als ze samen spelen, de meisjes net zo goed met de auto's spelen als de jongens met de boodschappenspullen.
pi_141756157
Wat een aidstopic, heb je toch nog een positieve reactie TS.
TARDIS. † 22-7-2015 *22-1-2016
  dinsdag 1 juli 2014 @ 09:56:00 #26
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_141756164
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 09:52 schreef hoink581 het volgende:
De uitdrukking "being a pussy" verwijst niet naar "kutje", maar naar:

[..]

Maar zo wordt het hedendaags niet geïnterpreteerd.
pi_141756169
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 09:50 schreef TangleFuZZ. het volgende:

[..]

En poepen al helemaal niet :r
Nee, laat staan schijten.
pi_141756192
quote:

[..]

Of vinden ze dat gevoel stiekem juist wel prettig, het idee dat iemand afhankelijk is van ze? En het gevoel dat ze meer waard zijn dan een ander?
Als je nooit tegengas krijgt, word je nooit aan het twijfelen gebracht.
pi_141756238
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 09:55 schreef voederbietel het volgende:
Wat een aidstopic, heb je toch nog een positieve reactie TS.
Ik vind dit ook een redelijk aidstopic. Maar je bent een hele moderne moeder en een sterke vrouw hoor, TS.
Jij hebt geen viking nodig.
pi_141756267
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 09:37 schreef snakelady het volgende:

[..]

Zoals dit bedoel je?

Jonge briljante geesten aanleren dat ze zich niet zo met jongens dingen moeten bezighouden, want dat hoort niet?
Ik ben het eens met de booschap van het filmpje, maar niet met de redenen die worden aangedragen. Ja, er zijn te weinig vrouwen in tech/science. Maar volgens mij komt dat niet door de maatschappij.
Uit onderzoek blijkt dat de belangrijkste redenen waarom meisjes niet voor technische studies kiezen is 1. omdat het ze niet interessant lijkt. 2. Omdat ze denken dat ze er niet goed in zijn. 3. En omdat ze met enge stoffige nerds moeten samenwerken.
1 is uiteraard een kwestie van smaak. 2 is bullshit. Vrouwen zijn er ook goed in, behalve natuurlijk als ze het niet interessant vinden.
Punt 3 is een selffulfilling prophecy. Omdat vrouwen niet voor een tech carrière kiezen, kiezen vrouwen niet voor een tech carrière.

Ook de Googles en Facebooks van de wereld vinden het jammer dat er weinig vrouwen voor technische studies kiezen en zijn aktief met allerlei campagnes om vrouwen/meisjes meer te stimuleren om voor technische studies te kiezen. Uiteraard volledig uit eigen belang: er zijn in de toekomst nog meer techneuten nodig en alleen jongens kunnen nooit aan de vraag voldoen. Een vaak gehoorde klacht over dit soort stimuleringsprogrammas is dat het discriminatie is, waar natuurlijk wat voor te zeggen is. En moeten we vrouwen stimuleren om dingen te doen die ze "van nature" niet willen?
pi_141756269
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 10:01 schreef hoink581 het volgende:

[..]

Ik vind dit ook een redelijk aidstopic. Maar je bent een hele moderne moeder en een sterke vrouw hoor, TS.
TS vervangt wel zelf autolichten, dat is toch best sexy of niet?
  dinsdag 1 juli 2014 @ 10:03:29 #32
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_141756274
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 10:01 schreef hoink581 het volgende:

[..]

Nee, ik ben gewoon een vrouw, het sterke en moderne kan je achterwege laten, dat is geen compliment of een belediging namelijk, ik ben gewoon een vrouw.

Maar dank je dat je mijn punt juist ondersteunt nu. ;)
pi_141756293
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 10:03 schreef voederbietel het volgende:
TS vervangt wel zelf autolichten, dat is toch best sexy of niet?
Zolang het maar in hotpants en bikini-top is wel ja. Ze is toch geen vent zeker? :r
  dinsdag 1 juli 2014 @ 10:04:42 #34
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_141756301
Overigens werkt dit ook de andere kant op.

Ik stond ooit ergens mijn zoon te verschonen toen een wildvreemde vrouw op me afkwam en aanbood om te helpen. Niet eens een omatype, gewoon een vlotte laat-dertiger. "Want ja, voor zo'n man is dat toch een heel gedoe" zei ze....

Of ruim thuis de keukenkast een anders in, moet je eens zie hoe snel je vrouw met 'r ogen rolt en het opnieuw doet. Of de was, ook zoiets.
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
pi_141756304
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 10:03 schreef snakelady het volgende:

[..]

Nee, ik ben gewoon een vrouw, het sterke en moderne kan je achterwege laten, dat is geen compliment of een belediging namelijk, ik ben gewoon een vrouw.

Maar dank je dat je mijn punt juist ondersteunt nu. ;)
In die gedachtegang kun je beter spreken over mens denk ik.
pi_141756309
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 10:04 schreef hoink581 het volgende:

[..]

Zolang het maar in hotpants en bikini-top is wel ja. Ze is toch geen vent zeker? :r
Een vrouw in tuinpak niet kunnen waarderen :')
pi_141756328
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 10:04 schreef Pikkebaas het volgende:
Of ruim thuis de keukenkast een anders in, moet je eens zie hoe snel je vrouw met 'r ogen rolt en het opnieuw doet. Of de was, ook zoiets.
Hoeft niet perse genderdiscriminatie te zijn natuurlijk. Kan best zijn dat je de kast gewoon verkeerd inruimt of verkeerd vouwt.
  dinsdag 1 juli 2014 @ 10:06:40 #38
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_141756337
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 10:03 schreef zovty het volgende:

[..]

Ik ben het eens met de booschap van het filmpje, maar niet met de redenen die worden aangedragen. Ja, er zijn te weinig vrouwen in tech/science. Maar volgens mij komt dat niet door de maatschappij.
Uit onderzoek blijkt dat de belangrijkste redenen waarom meisjes niet voor technische studies kiezen is 1. omdat het ze niet interessant lijkt. 2. Omdat ze denken dat ze er niet goed in zijn. 3. En omdat ze met enge stoffige nerds moeten samenwerken.
1 is uiteraard een kwestie van smaak. 2 is bullshit. Vrouwen zijn er ook goed in, behalve natuurlijk als ze het niet interessant vinden.
Punt 3 is een selffulfilling prophecy. Omdat vrouwen niet voor een tech carrière kiezen, kiezen vrouwen niet voor een tech carrière.

Ook de Googles en Facebooks van de wereld vinden het jammer dat er weinig vrouwen voor technische studies kiezen en zijn aktief met allerlei campagnes om vrouwen/meisjes meer te stimuleren om voor technische studies te kiezen. Uiteraard volledig uit eigen belang: er zijn in de toekomst nog meer techneuten nodig en alleen jongens kunnen nooit aan de vraag voldoen. Een vaak gehoorde klacht over dit soort stimuleringsprogrammas is dat het discriminatie is, waar natuurlijk wat voor te zeggen is. En moeten we vrouwen stimuleren om dingen te doen die ze "van nature" niet willen?
Maar dan is de vraag, is dat nature of nurture? Natuurlijk hoeft niemand een richting te kiezen als dat niet bij ze past, maar als we maar genoeg zeggen tegen jonge meisjes dat iets voor jongens is zullen ze ook nooit die stimulans krijgen om te zien of het überhaupt iets is wat bij ze past.
pi_141756346
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 10:03 schreef zovty het volgende:

[..]

Wat een nonsens. Het gaat al decennialang prima met innovatie en techniek. Dat Facebook zonodig vrouwen 'nodig heeft' om zijn Facebook-app roze te maken of nog meer marketingacties op te zetten zodat ze data van nog meer gebruikers kunnen leechen dan de miljoenen die ze al hebben, betekent niet dat er nu, plotseling, anno 2014 ineens overal vrouwen nodig zijn in de techniek.

Nog even en je krijgt software en uiteindelijk hardware welke terugkerend elke maand bugs en nietszeggende foutmeldingen geeft omdat de helft van de werkvloer daar 'democratisch' mee ingestemd heeft om de ervaring 'nog realistischer' te maken. :')

[ Bericht 3% gewijzigd door SharQueDo op 01-07-2014 10:32:56 ]
pi_141756348
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 10:04 schreef hoink581 het volgende:

[..]

dinsdag 1 juli 2014 @ 10:07:20 #41
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_141756351
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 10:06 schreef zovty het volgende:

[..]

Hoeft niet perse genderdiscriminatie te zijn natuurlijk. Kan best zijn dat je de kast gewoon verkeerd inruimt of verkeerd vouwt.
Verkeerd niet, wel anders. Maar net zo goed als mannen er een hekel aan hebben als vrouwen zich op 'hun terrein' begeven hebben vrouwen dat ook.
  dinsdag 1 juli 2014 @ 10:07:44 #42
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_141756354
quote:
Overigens werkt dit ook de andere kant op.

Ik stond ooit ergens mijn zoon te verschonen toen een wildvreemde vrouw op me afkwam en aanbood om te helpen. Niet eens een omatype, gewoon een vlotte laat-dertiger. "Want ja, voor zo'n man is dat toch een heel gedoe" zei ze....

Daar heb je ook helemaal gelijk in inderdaad.
Als een man met zijn kind naar de speeltuin gaat en foto's aan het maken is wordt nog net niet de politie gebeld voor die enge pedo.
pi_141756390
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 10:07 schreef SharQueDo het volgende:

[..]

Wat een nonsens. Het gaat al decennialang prima met innovatie en techniek.
Ontwikkelingen gaan sneller en sneller, dus de algemene verwachting is dat er in de (nabije) toekomst meer en meer techneuten nodig zijn.
Dat het prima ging wil zeggen dat het nog veel beter had kunnen gaan met meer techneten.
pi_141756404
quote:
Wat flauw.

Iedereen heeft zijn eigen handigste manier om zoiets in te delen, dat je het niet op haar manier doet betekent niet dat het verkeerd is. :')
  dinsdag 1 juli 2014 @ 10:10:36 #45
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_141756411
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 10:07 schreef Pikkebaas het volgende:

[..]

Verkeerd niet, wel anders. Maar net zo goed als mannen er een hekel aan hebben als vrouwen zich op 'hun terrein' begeven hebben vrouwen dat ook.
Ja maar dat is niet erg. Vrouwen kunnen niet seksistisch zijn, dat zijn alleen mannen.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_141756414
Een beetje rolverdeling geeft toch ook wel rust in de verhoudingen. Zo zwart/wit als vroeger is het allang niet meer. Er zijn prima mogelijkheden o mhet op een persoonlijk passende manier in te vullen. Compromissen richting de partner zal je altijd moeten maken. Maar dat is in iedere vorm van relatie zo.
pi_141756428
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 10:07 schreef Pikkebaas het volgende:

[..]

Verkeerd niet, wel anders.
Ach kom. Als mijn vriendin de keukenkastjes in zou delen doet ze het gewoon verkeerd.
quote:
Maar net zo goed als mannen er een hekel aan hebben als vrouwen zich op 'hun terrein' begeven hebben vrouwen dat ook.
Klopt. Als ik aan het koken ben is de keuken verboden terrein voor vriendinnen en katten.
Maar juist op zo'n moment als ik zo macho aan het verzorgen ben dan willen ze hun affectie uiten :').
pi_141756441
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 10:09 schreef zovty het volgende:

[..]

Ontwikkelingen gaan sneller en sneller, dus de algemene verwachting is dat er in de (nabije) toekomst meer en meer techneuten nodig zijn.
Dat het prima ging wil zeggen dat het nog veel beter had kunnen gaan met meer techneten.
Laten ze dat patentrecht maar fatsoenlijk eens op de schop gooien, overal de cultuur en lonen in de wereld maar eens gelijk trekken en religie voor de verandering maar eens 's binnenshuis houden, als men zonodig echt wil innoveren.
  dinsdag 1 juli 2014 @ 10:12:16 #49
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_141756447
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 10:10 schreef Chai het volgende:

[..]

Wat flauw.

Iedereen heeft zijn eigen handigste manier om zoiets in te delen, dat je het niet op haar manier doet betekent niet dat het verkeerd is. :')
Ja en een band verwisselen heeft ook een handigste manier, maar als je je vrouw dat niet zelf laat doen ben je blijkbaar een seksistisch zwijn dat haar klein, zwak en dom probeert te houden.
pi_141756464
Maar TS, is het tegen de standaard rolmodellen ingaan eigenlijk niet zo net zo rolbevestigend als met ze mee gaan?
pi_141756477
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 10:06 schreef snakelady het volgende:

[..]

Maar dan is de vraag, is dat nature of nurture? Natuurlijk hoeft niemand een richting te kiezen als dat niet bij ze past, maar als we maar genoeg zeggen tegen jonge meisjes dat iets voor jongens is zullen ze ook nooit die stimulans krijgen om te zien of het überhaupt iets is wat bij ze past.
Maar wie zegt dat? Zeggen meisjes dat niet tegen elkaar? Durft een soort die op zaterdagavond in da club nog niet zelfstandig naar de wc durft wel zelfstandig een studie/carrière te kiezen?
pi_141756545
quote:
9s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 10:12 schreef voederbietel het volgende:
Maar TS, is het tegen de standaard rolmodellen ingaan eigenlijk niet zo net zo rolbevestigend als met ze mee gaan?
3.gif
pi_141756551
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 10:12 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Ja en een band verwisselen heeft ook een handigste manier, maar als je je vrouw dat niet zelf laat doen ben je blijkbaar een seksistisch zwijn dat haar klein, zwak en dom probeert te houden.
En vrouwen weten die handigste manier per definitie niet? Als ze het inderdaad niet weet kun je ook samen de band vervangen of haar aanwijzingen geven, maar het overnemen en haar wegsturen is inderdaad nogal kleinerend. Andersom hetzelfde als vrouwen dit doen tegenover mannen bij bijvoorbeeld de was of koken.
  dinsdag 1 juli 2014 @ 10:16:32 #54
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_141756553
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 10:10 schreef Chai het volgende:

[..]

Wat flauw.

Geeft niks, ik snap het wel.
Net zo goed als dat de tuin en de auto's mijn werk is, doet zij de keuken, de kleding van de kinderen en de was.

Nog een voorbeeld. Ik breng 'sochtends de kinderen naar school. Zegt de juf "Zo, heeft papa je kleren vanochtend uitgezocht ?", alle moeders lachen. Moet ik eens zeggen "Zo heeft mama de auto geparkeerd ?" dan is het huis te klein.
pi_141756555
Hm.. Ik geloof niet echt in dat meisjes ineens geen bal meer kunnen vangen. Meisjes die als ze 8 zijn een bal kunnen vangen, kunnen dat als ze 15 zijn ook (mits ze wel gewoon altijd zijn blijven sporten).

Wat je wel vaak ziet is dat pubermeisjes stoppen met sporten. Dan verlies je na verloop van tijd ook gewoon kunde. Zelfde geldt voor bomen klimmen. Heb ik als man ook al lang niet meer gedaan, denk niet dat het nog zo soepel gaat als vroeger.

Ik zit sinds mijn 15de op korfbal (gemengde sport dus) en op alle leeftijden kunnen vrouwen daar prima ballen vangen. Hoewel je gemiddeld nomen, op alle leeftijden, ook bij de kleintjes, wel ziet dat jongens iets meer aanleg hebben. Ik denk dat het meer nature dan nurture is.
pi_141756574
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 10:12 schreef SharQueDo het volgende:

[..]

Laten ze dat patentrecht maar fatsoenlijk eens op de schop gooien, overal de cultuur en lonen in de wereld maar eens gelijk trekken en religie voor de verandering maar eens 's binnenshuis houden, als men zonodig echt wil innoveren.
Ja, ok, gaan we doen.
Of we maken een paar toffe filmpjes in de hoop wat meer meisjes te interesseren voor technologie.
  dinsdag 1 juli 2014 @ 10:17:59 #57
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_141756592
quote:
9s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 10:12 schreef voederbietel het volgende:
Ik zeg nergens dat iemand tegen ze in moet gaan, iedereen moet gewoon zijn zoals die is, als een vrouw graag thuis is en voor haar kinderen, het huis en haar man zorgt, lekker laten doen, als dat haar gelukkig maakt.
Maar we moeten dus uitkijken dat we niet te vaak tegen jonge meisjes zeggen dat iets te jongensachtig is of tegen jonge jongens zeggen dat iets te meisjesachtig is.

Mijn neefje is gek op koken, hij krijgt regelmatig de opmerking dat dat te meisjesachtig is, wat vreemd is aangezien de beste chef koks toch vaak mannen zijn.
Gelukkig staat hij sterk in zijn schoenen en trekt hij zich er niks van aan, omdat hij ook ouders heeft die hem daarin steunen.
Maar stel voor dat het zijn vader was geweest die riep dat dat voor meisjes is, of dat hij een homotje gaat worden zo, dan zou hij er mee stoppen met het gevolg dat we misschien wel een hele goede chef kok mislopen, of dat hij gewoon een hele leuke hobby moet missen.
pi_141756597
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 10:16 schreef Chai het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ik geloof dat TS even in een overall met een prinsessenkroon al huilend in een boom geklommen is om daar poffertjes te bakken.
  dinsdag 1 juli 2014 @ 10:18:49 #59
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_141756610
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 10:16 schreef Polenbatser het volgende:

[..]

En vrouwen weten die handigste manier per definitie niet? Als ze het inderdaad niet weet kun je ook samen de band vervangen of haar aanwijzingen geven, maar het overnemen en haar wegsturen is inderdaad nogal kleinerend. Andersom hetzelfde als vrouwen dit doen tegenover mannen bij bijvoorbeeld de was of koken.
En vrouw aanwijzingen geven? Nee ik ben niet levensmoe, voor je het weet krijg je een krik naar je kop geslingerd.
  dinsdag 1 juli 2014 @ 10:19:22 #60
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_141756623
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 10:13 schreef zovty het volgende:

[..]

Maar wie zegt dat? Zeggen meisjes dat niet tegen elkaar? Durft een soort die op zaterdagavond in da club nog niet zelfstandig naar de wc durft wel zelfstandig een studie/carrière te kiezen?
Ach, de enige reden waarom meisjes samen naar de wc gaan is omdat ze willen roddelen en dat is vaak alleen bij jonge meisjes.
Ik kan me de laatste keer dat ik samen met een meisje naar de wc ben gegaan niet herinneren. ;)
pi_141756664
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 10:19 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ach, de enige reden waarom meisjes samen naar de wc gaan is omdat ze willen roddelen en dat is vaak alleen bij jonge meisjes.
De leeftijd waarop ze dat soort carrière/opleidingskeuzes moeten maken is ook de leeftijd waarop ze het meest vatbaar zijn voor peerpressure.
pi_141756669
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 10:17 schreef snakelady het volgende:
Ik zeg nergens dat iemand tegen ze in moet gaan, iedereen moet gewoon zijn zoals die is, als ene vrouw graag thuis is en voor haar kinderen, het huis en haar man zorgt, lekker laten doen, als dat haar gelukkig maakt.
Maar we moeten dus uitkijken dat we niet te vaak tegen jonge meisjes zeggen dat iets te jongensachtig is of tegen jonge jongens zeggen dat iets te meisjesachtig is.
Ik denk dat dat in wezen niks met meisjesachtig en jongensachtig uit te staan heeft maar gewoon ruimte krijgen om je te uiten. Een man zal zich sneller uiten in z'n verdriet door alles en iedereen te vervloeken en een vrouw eerder door te grienen. Het belangrijkste is dat er ruimte is voor beide.
quote:
Mijn neefje is gek op koken, hij krijgt regelmatig de opmerking dat dat te meisjesachtig is, wat vreemd is aangezien de beste chef koks toch vaak mannen zijn.
Gelukkig staat hij sterk in zijn schoenen en trekt hij zich er niks van aan, omdat hij ook ouders heeft die hem daarin steunen.
Maar stel voor dat het zijn vader was geweest die riep dat dat voor meisjes is, of dat hij een homotje gaat worden zo, dan zou hij er mee stoppen met het gevolg dat we misschien wel een hele goede chef kok mislopen, of dat hij gewoon een hele leuke hobby moet missen.
Wederom los van het meisjes/jongens verhaal: als jou neefje het karakter heeft om iets te doen wat door zijn omgeving niet als standaard wordt gezien, speelt dat erg in zijn voordeel. Als 'ie dat niet kan handelen kan 'ie beter iets doen waar hij zich wel prettig bij voelt en wat ook binnen de beleveniswereld van zijn omgeving valt.
pi_141756699
Is dit niet gewoon een schreeuw naar goedkeuring, TS? Dat jij je kinderen open-minded opvoedt en je geen vrouw bent die vervalt in sekse stereotypen?
pi_141756707
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 10:22 schreef hoink581 het volgende:
Is dit niet gewoon een schreeuw naar goedkeuring, TS? Dat jij je kinderen open-minded opvoedt en je geen vrouw bent die vervalt in sekse stereotypen?
Zou het?

Vooral de 'ik ben geen feminist, maar' :') !
pi_141756711
quote:
Naar mijn idee zijn ouders wel het meest bepalend hierin. Als die zulke stereotypen niet gaan lopen bevestigen dan zal een kind zich er niet zoveel van aantrekken.
  dinsdag 1 juli 2014 @ 10:23:55 #66
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_141756714
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 10:21 schreef zovty het volgende:

[..]

De leeftijd waarop ze dat soort carrière/opleidingskeuzes moeten maken is ook de leeftijd waarop ze het meest vatbaar zijn voor peerpressure.
Dat is ook wel zo inderdaad, ik vind de leeftijd in Nederland dat ze moeten kiezen wat ze voor de rest van hun leven willen doen dan ook veels te jong.
Ze mogen geen alcohol drinken,roken, auto rijden, seks hebben enz want daar zijn ze te jong voor, maar ze moeten wel al kiezen wat voor werk ze de rest van hun leven willen gaan doen.
pi_141756715
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 10:18 schreef DroogDok het volgende:

[..]

En vrouw aanwijzingen geven? Nee ik ben niet levensmoe, voor je het weet krijg je een krik naar je kop geslingerd.
Als het goed is staat die al onder de auto bij het vervangen van de band toch? ;) Tenzij het al mis gaat bij het plaatsen van de krik.

Maar eigenlijk is het toch ook helemaal niet zo erg dat je soms niet meteen de handigste manier kent? Dan probeer je het uit, werkt het niet helemaal lekker en verbeter je je methode. Tenzij je het echt fout doet heeft het zelden schadelijke gevolgen.
pi_141756729
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 10:23 schreef Chai het volgende:

[..]

Naar mijn idee zijn ouders wel het meest bepalend hierin. Als die zulke stereotypen niet gaan lopen bevestigen dan zal een kind zich er niet zoveel van aantrekken.
Niet bevestigen =/= stellen dat ze niet nageleefd moeten worden.
  dinsdag 1 juli 2014 @ 10:27:26 #69
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_141756781
quote:
Nee, want ik heb die fout zelf ook gemaakt.
Toen ik wist dat ik een meisje ging krijgen werd alles spontaan roze, de muur van de babykamer, kleertjes enz.
Ik heb ze overgoten met poppen en ander meisjesspeelgoed, zonder er verders bij na te denken.

Pas onlangs ben ik me gaan beseffen dat dat eigenlijk best achterlijk van mij was maar nu is het al te laat, ze houden beide van roze en jurkjes, ze doen graag hun nageltjes lakken en make-upen en ze zijn echt beide heel erg meisje/meisje.
Nu is natuurlijk de vraag of ze dat van zichzelf al zijn of omdat ik ze onbewust die richting op heb gestuurd,
pi_141756829
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 10:24 schreef voederbietel het volgende:

[..]

Niet bevestigen =/= stellen dat ze niet nageleefd moeten worden.
Oh bij jou zijn ze er wel sterk in geramd? Bij mij niet.

Gender stond overal buiten eigenlijk. Behalve bij het kopen van kleding, dan gingen we wel eerst kijken bij de meisjesafdeling.
pi_141756860
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 10:27 schreef snakelady het volgende:

[..]

Toen ik wist dat ik een meisje ging krijgen werd alles spontaan roze, de muur van de babykamer, kleertjes enz.
Ik heb ze overgoten met poppen en ander meisjesspeelgoed, zonder er verders bij na te denken.

Pas onlangs ben ik me gaan beseffen dat dat eigenlijk best achterlijk van mij was maar nu is het al te laat, ze houden beide van roze en jurkjes, ze doen graag hun nageltjes lakken en make-upen en ze zijn echt beide heel erg meisje/meisje.
Nu nis natuurlijk de vraag of ze dat van zichzelf al zijn of omdat ik ze die richting op heb gestuurd,
Ik denk dat je je er niet zo druk over moet maken.

Als ik over mezelf spreek, ik kom uit een onwijs rode hoek van de maatschappij, mannen met communistische baarden en dolle mina's, alles er op en eraan. Ik ben erg groot gebracht met het idee dat alles open, vrij, vriendelijk, gedeeld, moet zijn, het milieu is een groot goed en verspilling is een zonde. Religies zijn prima, iedereen heeft er recht op, maar verder is het onzin.
Wat nou als ik mij had willen ontwikkelen als een bekrompen, rechtse christenen die de hele dag de kraan laat lopen en die in de auto niet verder schakelt dan z'n 3? Dat is me mooi door de neus geboord.
Ik denk dat je je moet afvragen wat jij je kinderen wilt bijbrengen ipv hoe de maatschappij jouw kinderen kan zien.
pi_141756886
quote:
Nu is natuurlijk de vraag of ze dat van zichzelf al zijn of omdat ik ze onbewust die richting op heb gestuurd,
Schuldgevoel over het wel/niet zijn van een goede ouder zorgt er toch juist voor dat je op zoek bent naar bevestiging dat je het nu wel goed doet?

Zolang je kinderen gelukkig lijken in hun "stereotype", waarom zou dat dan een probleem moeten zijn?
pi_141756891
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 10:23 schreef snakelady het volgende:

[..]

Dat is ook wel zo inderdaad, ik vind de leeftijd in Nederland dat ze moeten kiezen wat ze voor de rest van hun leven willen doen dan ook veels te jong.
Ze mogen geen alcohol drinken,roken, auto rijden, seks hebben enz want daar zijn ze te jong voor, maar ze moeten wel al kiezen wat voor werk ze de rest van hun leven willen gaan doen.
Helemaal mee eens.

Overigens is die leeftijd voor jongens hetzelfde als bij meisjes. Maar misschien zijn de meisjes op leeftijd juist wat dwarser en doen jongens nog wat meer wat de maatschappij van ze verlangt.
pi_141756895
quote:
11s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 10:29 schreef Chai het volgende:

[..]

Oh bij jou zijn ze er wel sterk in geramd? Bij mij niet.

Gender stond overal buiten eigenlijk. Behalve bij het kopen van kleding, dan gingen we wel eerst kijken bij de meisjesafdeling.
Ik vind het lastig om daar over te oordelen. In mijn belevenis ben ik niet zo erg opgevoed, ik heb altijd keuzes voorgeschoteld gekregen en werd altijd betrokken in het samenstellen van regels.

Maar ik bedoel: door je kinderen te doen bewegen vooral buiten hun rolmodel zich te gedragen, belemmer/stuur/beperk je ze net zo veel als door ze binnen het rolmodel te houden.
pi_141756901
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 10:17 schreef zovty het volgende:

[..]

Ja, ok, gaan we doen.
Of we maken een paar toffe filmpjes in de hoop wat meer meisjes te interesseren voor technologie.
Ligt er dan ook aan hoe serieus men is met vrouwen in de techniek krijgen, uiteraard.
pi_141756965
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 10:32 schreef hoink581 het volgende:

[..]

Schuldgevoel over het wel/niet zijn van een goede ouder zorgt er toch juist voor dat je op zoek bent naar bevestiging dat je het nu wel goed doet?

Zolang je kinderen gelukkig lijken in hun "stereotype", waarom zou dat dan een probleem moeten zijn?
Sowieso boeit een stereotype bij oppervlakkige dingen niet zo erg. Zo lang ze niet geforceerd afzetten of tegen hun wil conformeren en zich vrij voelen is het prima.

Als het ze maar niet belemmert in doen wat ze leuk vinden en wat ze goed kunnen.
pi_141756980
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 10:36 schreef Chai het volgende:
Zo lang ze niet geforceerd afzetten
Wat is daar mis mee?
pi_141756984
quote:

[..]

Om vervolgens hun hele studie bij elkaar te lenen en hun halve leven straks geld terug te mogen betalen, helemaal als ze niet slagen.
pi_141756999
Je slaat als een meisje zeg je toch niet tegen een meisje maar tegen een mietige gozer?
Wat een raar filmpje.
Bagger.

Groetjes.
pi_141757011
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 10:37 schreef voederbietel het volgende:

[..]

Wat is daar mis mee?
Dan is het stereotype blijkbaar erg leidend en voelen ze zich er niet prettig bij.
pi_141757038
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 10:38 schreef Chai het volgende:

[..]

Dan is het stereotype blijkbaar erg leidend en voelen ze zich er niet prettig bij.
Lijkt me toch een waardevol stukje ontwikkeling om je bewust ergens keihard tegen af te zetten eigenlijk.
pi_141757064
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 10:39 schreef voederbietel het volgende:

[..]

Lijkt me toch een waardevol stukje ontwikkeling om je bewust ergens keihard tegen af te zetten eigenlijk.
Ja op een bepaald punt wel, maar niet voor altijd.
pi_141757071
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 10:40 schreef Chai het volgende:

[..]

Ja op een bepaald punt wel, maar niet voor altijd.
Is ruim 20 jaar te veel van het goede?
pi_141757134
quote:

[..]

Helemaal eens!
Mijn kleuter van vijf moet al presteren en cito-toetsen maken. :')
pi_141757150
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 10:44 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Helemaal eens!
Vervelend dat je je kind geen klimaat kan bieden waarin intellectuele prestaties niet als waardeoordeel gebruikt worden.
  dinsdag 1 juli 2014 @ 10:46:12 #86
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_141757167
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 10:44 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Helemaal eens!
Inderdaad ja!
Mijn oudste van 9 krijg al redelijk wat huiswerk mee naar huis, ik kan me niet herinneren dat ik in groep 5 al echt huiswerk kreeg.
  dinsdag 1 juli 2014 @ 10:48:22 #87
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_141757205
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 10:44 schreef voederbietel het volgende:

[..]

Vervelend dat je je kind geen klimaat kan bieden waarin intellectuele prestaties niet als waardeoordeel gebruikt worden.
Ik weet niet hoe oud jij bent maar grote kans dat jij de Cito kleutertoets niet hebt hoeven doen.
Het is totaal onlogisch, een kleuter kan je nog niet op dat niveau testen, het is een momentopname die een week later totaal anders kan uitpakken.
Cito is een commercieel bedrijf en het enige wat die willen is geld verdienen.
pi_141757242
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 10:48 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe oud jij bent maar grote kans dat jij de Cito kleutertoets niet hebt hoeven doen.
Het is totaal onlogisch, een kleuter kan je nog niet op dat niveau testen, het is een momentopname die een week later totaal anders kan uitpakken.
Als je iemand kennis aanleert kun je toetsen hoeveel daarvan is blijven hangen lijkt me. Dat het vervolgens geïnterpreteerd wordt als goed of slecht is een tweede.
pi_141757254
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 10:48 schreef snakelady het volgende:
Cito is een commercieel bedrijf en het enige wat die willen is geld verdienen.
Waarom voel je je dan bedreigt door zoiets, als het toch totaal geen waarde heeft?
  dinsdag 1 juli 2014 @ 10:52:17 #90
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_141757290
quote:
5s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 10:50 schreef voederbietel het volgende:

[..]

Waarom voel je je dan bedreigt door zoiets, als het toch totaal geen waarde heeft?
Bij mijn jongste van nu 6 jaar was de vraag of ze nog een extra jaar moest kleuteren omdat ze de cito-toets niet goed genoeg had gedaan.
Maar de juf twijfelde omdat ze in de klas normaal beter laat zien. dus liet ze de test opnieuw doen en toen kwam ze uit op halverwege groep 3 bij de bovenste 25%.
Zou je het haar volgende week weer laten doen grote kans dat ze bij de laagste 25% zit.
Het zegt totaal niks over de toekomstige en huidige kwaliteiten van het kind!
pi_141757325
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 10:52 schreef snakelady het volgende:

[..]

Bij mijn jongste van nu 6 jaar was de vraag of ze nog een extra jaar moest kleuteren omdat ze de cito-toets niet goed genoeg had gedaan.
Maar de juf twijfelde omdat ze in de klas normaal beter laat zien. dus liet ze de test opnieuw doen en toen kwam ze uit op halverwege groep 3 bij de bovenste 25%.
Zou je het haar volgende week weer laten doen grote kans dat ze bij de laagste 25% zit.
Maar je zou een extra jaar kleuterklas dus wel zien als een tegenvaller?
quote:
Het zegt totaal niks over de toekomstige en huidige kwaliteiten van het kind!
Je realiseert je dat dit eigenlijk best wel eh, tegenstrijdig is. Je wilt je kind niet testen met iets omdat het niks zet over de kwaliteiten van je kind. Maar je vind dus wel dat een kind bepaalde kwaliteiten moet hebben.
  dinsdag 1 juli 2014 @ 10:55:21 #92
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_141757362
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 10:53 schreef voederbietel het volgende:

[..]

Terwijl het voor een meisje niet zoveel uitmaakt, die wordt toch huisvrouw.
  dinsdag 1 juli 2014 @ 10:55:58 #93
365231 Fera
Fire & Blood
pi_141757376
quote:

[..]

Je kan het aangemoedigd hebben, maar zoiets moet ook wel in je zitten hoor. Ik werd vroeger ook overladen met typisch meisjesspeelgoed. Barbies, My Little Pony's, Baby Born, kinder make-up, noem maar op ... Zelfs toen ik een Gameboy kreeg was deze roze, terwijl die van mijn broertje blauw was. Met sommige van dat speelgoed heb ik enthousiast gespeeld, maar sommige dingen vond ik minder interessant. De Barbies kleedde ik slechts aan en zette ik op de schap, Baby Born is ook aardig verwaarloosd. De Pony's waren leuk, maar dat was omdat ik gek was/ben op dieren. :)

Ik speelde soms liever met de Hot Wheels, Lego of Bionicles van mijn broertje. Dus ondanks dat mijn ouders me als een typisch meisje hebben behandeld, was het nog steeds m'n eigen karakter wat er voor zorgde dat ik er uiteindelijk wel of niet iets mee deed. Roze is ook nooit mijn favoriete kleur geweest, ondanks alle roze dingen die ik kreeg.

Als je dochters hun 'meisjesdingen' echt niet leuk hadden gevonden, had je dat allang wel gemerkt.
A man once asked me if it hurt my head when I broke through the earth's crust on my ascension from Hell.
pi_141757377
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 10:55 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Terwijl het voor een meisje niet zoveel uitmaakt, die wordt toch huisvrouw.
Kan zo'n grietje zich lekker nog een jaar bezig houden met auto'tjes, blokken, lego en knex, is het weer niet goed.
  dinsdag 1 juli 2014 @ 10:56:04 #95
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_141757379
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 10:53 schreef voederbietel het volgende:

[..]

Nee, maar het zou wel een tegenvaller voor haar zijn, ze zou zich gaan vervelen en ze zou dat gaan uiten op een negatieve manier.
Zou ze groep 3 niet aankunnen prima, dan nog lekker een jaartje extra kleuteren, maar als ze het wel aankan en ze blijft toch zitten zou dat een onnodig probleem kunnen geven.
pi_141757408
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 10:56 schreef snakelady het volgende:
Nee, maar het zou wel een tegenvaller voor haar zijn, ze zou zich gaan vervelen en ze zou dat gaan uiten op een negatieve manier.
Zou ze groep 3 niet aankunnen prima, dan nog lekker een jaartje extra kleuteren, maar als ze het wel aankan en ze blijft toch zitten zou dat een onnodig probleem kunnen geven.
Projecteer je nu je eigen verwachtingen op de wereldbeleving van je kind?

Wat vond ze er zelf van?
  dinsdag 1 juli 2014 @ 10:59:57 #97
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_141757482
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 10:57 schreef voederbietel het volgende:

[..]

Projecteer je nu je eigen verwachtingen op de wereldbeleving van je kind?

Wat vond ze er zelf van?
Projecteer jij je negatieve gevoelens jegens mij in dit topic door aannames te doen die nergens op slaan?

Maar ze wil zelf dolgraag naar groep 3 omdat ze heel graag wil leren lezen en schrijven.
En ja dat wil ze echt zelf.
pi_141757557
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 10:59 schreef snakelady het volgende:

[..]

Projecteer jij je negatieve gevoelens jegens mij in dit topic door aannames te doen die nergens op slaan?
Nee, ik vind je wel een tof mens eigenlijk.
quote:
Maar ze wil zelf dolgraag naar groep 3 omdat ze heel graag wil leren lezen en schrijven.
En ja dat wil ze echt zelf.
Wat is het probleem dan? Ze heeft een toets afgenomen die aangaf dat ze beter kon blijven kleuteren, toen had die toets geen waarde voor je, vervolgens heeft ze dezelfde toets nog een keer afgenomen en spontaan krijgt die toets wel waarde: 'zie je wel!!'.
pi_141757592
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 09:55 schreef snakelady het volgende:

[..]

Gelukkig is het al veel meer dan vroeger, maar nog steeds is er het vooroordeel dat bepaalde dingen mannelijk of juist vrouwelijk zijn, als een man kapper is zal hij wel homo zijn, als een vrouw graag aan auto's knutselt zal ze wel pot zijn.
Een vrouw die aan een auto sleutelt wordt minder snel voor pot aangezien dan een mannelijke kapper een poot zou zou zijn. Als vrouwen wat stoerdere trekken hebben, worden ze daar vaak om geprezen door zowel mannen als vrouwen. Een man met vrouwelijke trekken is direct al een homo, wat eigenlijk betekent dat je als man hebt gefaald.

Vrouw zijn heeft zijn nadelen, maar het man zijn ook. Het is appels met peren vergelijken.
  dinsdag 1 juli 2014 @ 11:05:47 #100
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_141757635
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 11:02 schreef voederbietel het volgende:

[..]

Nee, ik vind je wel een tof mens eigenlijk.

[..]

Wat is het probleem dan? Ze heeft een toets afgenomen die aangaf dat ze beter kon blijven kleuteren, toen had die toets geen waarde voor je, vervolgens heeft ze dezelfde toets nog een keer afgenomen en spontaan krijgt die toets wel waarde: 'zie je wel!!'.
Omdat ik geluk heb met deze lerares, veel andere scholen houden de cito-toets als leidraad.
pi_141757660
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 11:04 schreef Pulzzar het volgende:

[..]

Een vrouw die aan een auto sleutelt wordt minder snel voor pot aangezien dan een mannelijke kapper een poot zou zou zijn. Als vrouwen wat stoerdere trekken hebben, worden ze daar vaak om geprezen door zowel mannen als vrouwen. Een man met vrouwelijke trekken is direct al een homo, wat eigenlijk betekent dat je als man hebt gefaald.

Vrouw zijn heeft zijn nadelen, maar het man zijn ook. Het is appels met peren vergelijken.
Niet geheel waar. Voor vrouwen gebruiken we niet pot als beledeging maar al heel lang Kenau
pi_141757674
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 11:05 schreef snakelady het volgende:

[..]

Omdat ik geluk heb met deze lerares, veel andere scholen houden de cito-toets als leidraad.
Maar de waarde van een citotoets hangt dus erg af van een positief of negatief resultaat?
  dinsdag 1 juli 2014 @ 11:10:10 #103
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_141757758
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 11:04 schreef Pulzzar het volgende:

[..]

Dat is ook zo maar dat is ook wat ik bedoel, mannelijk zijn is positief in veel gevallen, vrouw zijn is negatief.
  dinsdag 1 juli 2014 @ 11:10:38 #104
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_141757774
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 11:07 schreef voederbietel het volgende:

[..]

Maar de waarde van een citotoets hangt dus erg af van een positief of negatief resultaat?
Voor sommige scholen wel ja.
pi_141759058
Kan gebeuren.
Ура для россии
  dinsdag 1 juli 2014 @ 16:46:56 #106
426067 SaYszz
I believe in fate!
pi_141769437
Die ballen vangen en in bomen klimmen heeft voor mijn gevoel niet zo zeer met meisje/vrouw zijn te maken, maar meer met opgroeien.
Ik zou best nog de boom in willen klimmen als ik nog zo lenig was en de takken niet zouden breken als ik eraan hang :P
  woensdag 2 juli 2014 @ 10:36:35 #107
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_141808166
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE¡
  woensdag 2 juli 2014 @ 10:40:08 #108
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_141808255
quote:

[..]

Eh, nee. Dat vrouwen willen dat mannen zo worden betekent niet dat wij mannen dat ook waarderen.

Wij waarderen jeugd, vrouwelijkheid en een lief karakter.
Halve potten mogen weg.
Cougars mogen weg.
Carrièrevrouwen :') Leuk om te neuken maar als blijvers mogen ze weg.

:P
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')