abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 1 juli 2014 @ 09:56:00 #26
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_141756164
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 09:52 schreef hoink581 het volgende:
De uitdrukking "being a pussy" verwijst niet naar "kutje", maar naar:

[..]

Maar zo wordt het hedendaags niet geïnterpreteerd.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_141756169
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 09:50 schreef TangleFuZZ. het volgende:

[..]

En poepen al helemaal niet :r
Nee, laat staan schijten.
pi_141756192
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 09:38 schreef snakelady het volgende:

[..]

Je zou denken dat mannen juist graag zouden willen dat vrouwen zich meer ontwikkelen, zich sterker opstellen en niet meer afhankelijk zijn.
Of vinden ze dat gevoel stiekem juist wel prettig, het idee dat iemand afhankelijk is van ze? En het gevoel dat ze meer waard zijn dan een ander?
Als je nooit tegengas krijgt, word je nooit aan het twijfelen gebracht.
TARDIS. † 22-7-2015 *22-1-2016
pi_141756238
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 09:55 schreef voederbietel het volgende:
Wat een aidstopic, heb je toch nog een positieve reactie TS.
Ik vind dit ook een redelijk aidstopic. Maar je bent een hele moderne moeder en een sterke vrouw hoor, TS.
Jij hebt geen viking nodig.
pi_141756267
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 09:37 schreef snakelady het volgende:

[..]

Zoals dit bedoel je?

Jonge briljante geesten aanleren dat ze zich niet zo met jongens dingen moeten bezighouden, want dat hoort niet?
Ik ben het eens met de booschap van het filmpje, maar niet met de redenen die worden aangedragen. Ja, er zijn te weinig vrouwen in tech/science. Maar volgens mij komt dat niet door de maatschappij.
Uit onderzoek blijkt dat de belangrijkste redenen waarom meisjes niet voor technische studies kiezen is 1. omdat het ze niet interessant lijkt. 2. Omdat ze denken dat ze er niet goed in zijn. 3. En omdat ze met enge stoffige nerds moeten samenwerken.
1 is uiteraard een kwestie van smaak. 2 is bullshit. Vrouwen zijn er ook goed in, behalve natuurlijk als ze het niet interessant vinden.
Punt 3 is een selffulfilling prophecy. Omdat vrouwen niet voor een tech carrière kiezen, kiezen vrouwen niet voor een tech carrière.

Ook de Googles en Facebooks van de wereld vinden het jammer dat er weinig vrouwen voor technische studies kiezen en zijn aktief met allerlei campagnes om vrouwen/meisjes meer te stimuleren om voor technische studies te kiezen. Uiteraard volledig uit eigen belang: er zijn in de toekomst nog meer techneuten nodig en alleen jongens kunnen nooit aan de vraag voldoen. Een vaak gehoorde klacht over dit soort stimuleringsprogrammas is dat het discriminatie is, waar natuurlijk wat voor te zeggen is. En moeten we vrouwen stimuleren om dingen te doen die ze "van nature" niet willen?
pi_141756269
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 10:01 schreef hoink581 het volgende:

[..]

Ik vind dit ook een redelijk aidstopic. Maar je bent een hele moderne moeder en een sterke vrouw hoor, TS.
TS vervangt wel zelf autolichten, dat is toch best sexy of niet?
  dinsdag 1 juli 2014 @ 10:03:29 #32
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_141756274
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 10:01 schreef hoink581 het volgende:

[..]

Nee, ik ben gewoon een vrouw, het sterke en moderne kan je achterwege laten, dat is geen compliment of een belediging namelijk, ik ben gewoon een vrouw.

Maar dank je dat je mijn punt juist ondersteunt nu. ;)
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_141756293
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 10:03 schreef voederbietel het volgende:
TS vervangt wel zelf autolichten, dat is toch best sexy of niet?
Zolang het maar in hotpants en bikini-top is wel ja. Ze is toch geen vent zeker? :r
  dinsdag 1 juli 2014 @ 10:04:42 #34
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_141756301
Overigens werkt dit ook de andere kant op.

Ik stond ooit ergens mijn zoon te verschonen toen een wildvreemde vrouw op me afkwam en aanbood om te helpen. Niet eens een omatype, gewoon een vlotte laat-dertiger. "Want ja, voor zo'n man is dat toch een heel gedoe" zei ze....

Of ruim thuis de keukenkast een anders in, moet je eens zie hoe snel je vrouw met 'r ogen rolt en het opnieuw doet. Of de was, ook zoiets.
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
pi_141756304
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 10:03 schreef snakelady het volgende:

[..]

Nee, ik ben gewoon een vrouw, het sterke en moderne kan je achterwege laten, dat is geen compliment of een belediging namelijk, ik ben gewoon een vrouw.

Maar dank je dat je mijn punt juist ondersteunt nu. ;)
In die gedachtegang kun je beter spreken over mens denk ik.
pi_141756309
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 10:04 schreef hoink581 het volgende:

[..]

Zolang het maar in hotpants en bikini-top is wel ja. Ze is toch geen vent zeker? :r
Een vrouw in tuinpak niet kunnen waarderen :')
pi_141756328
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 10:04 schreef Pikkebaas het volgende:
Of ruim thuis de keukenkast een anders in, moet je eens zie hoe snel je vrouw met 'r ogen rolt en het opnieuw doet. Of de was, ook zoiets.
Hoeft niet perse genderdiscriminatie te zijn natuurlijk. Kan best zijn dat je de kast gewoon verkeerd inruimt of verkeerd vouwt.
  dinsdag 1 juli 2014 @ 10:06:40 #38
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_141756337
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 10:03 schreef zovty het volgende:

[..]

Ik ben het eens met de booschap van het filmpje, maar niet met de redenen die worden aangedragen. Ja, er zijn te weinig vrouwen in tech/science. Maar volgens mij komt dat niet door de maatschappij.
Uit onderzoek blijkt dat de belangrijkste redenen waarom meisjes niet voor technische studies kiezen is 1. omdat het ze niet interessant lijkt. 2. Omdat ze denken dat ze er niet goed in zijn. 3. En omdat ze met enge stoffige nerds moeten samenwerken.
1 is uiteraard een kwestie van smaak. 2 is bullshit. Vrouwen zijn er ook goed in, behalve natuurlijk als ze het niet interessant vinden.
Punt 3 is een selffulfilling prophecy. Omdat vrouwen niet voor een tech carrière kiezen, kiezen vrouwen niet voor een tech carrière.

Ook de Googles en Facebooks van de wereld vinden het jammer dat er weinig vrouwen voor technische studies kiezen en zijn aktief met allerlei campagnes om vrouwen/meisjes meer te stimuleren om voor technische studies te kiezen. Uiteraard volledig uit eigen belang: er zijn in de toekomst nog meer techneuten nodig en alleen jongens kunnen nooit aan de vraag voldoen. Een vaak gehoorde klacht over dit soort stimuleringsprogrammas is dat het discriminatie is, waar natuurlijk wat voor te zeggen is. En moeten we vrouwen stimuleren om dingen te doen die ze "van nature" niet willen?
Maar dan is de vraag, is dat nature of nurture? Natuurlijk hoeft niemand een richting te kiezen als dat niet bij ze past, maar als we maar genoeg zeggen tegen jonge meisjes dat iets voor jongens is zullen ze ook nooit die stimulans krijgen om te zien of het überhaupt iets is wat bij ze past.
pi_141756346
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 10:03 schreef zovty het volgende:

[..]

Wat een nonsens. Het gaat al decennialang prima met innovatie en techniek. Dat Facebook zonodig vrouwen 'nodig heeft' om zijn Facebook-app roze te maken of nog meer marketingacties op te zetten zodat ze data van nog meer gebruikers kunnen leechen dan de miljoenen die ze al hebben, betekent niet dat er nu, plotseling, anno 2014 ineens overal vrouwen nodig zijn in de techniek.

Nog even en je krijgt software en uiteindelijk hardware welke terugkerend elke maand bugs en nietszeggende foutmeldingen geeft omdat de helft van de werkvloer daar 'democratisch' mee ingestemd heeft om de ervaring 'nog realistischer' te maken. :')

[ Bericht 3% gewijzigd door SharQueDo op 01-07-2014 10:32:56 ]
pi_141756348
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 10:04 schreef hoink581 het volgende:

[..]

dinsdag 1 juli 2014 @ 10:07:20 #41
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_141756351
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 10:06 schreef zovty het volgende:

[..]

Hoeft niet perse genderdiscriminatie te zijn natuurlijk. Kan best zijn dat je de kast gewoon verkeerd inruimt of verkeerd vouwt.
Verkeerd niet, wel anders. Maar net zo goed als mannen er een hekel aan hebben als vrouwen zich op 'hun terrein' begeven hebben vrouwen dat ook.
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
  dinsdag 1 juli 2014 @ 10:07:44 #42
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_141756354
quote:
Overigens werkt dit ook de andere kant op.

Ik stond ooit ergens mijn zoon te verschonen toen een wildvreemde vrouw op me afkwam en aanbood om te helpen. Niet eens een omatype, gewoon een vlotte laat-dertiger. "Want ja, voor zo'n man is dat toch een heel gedoe" zei ze....

Daar heb je ook helemaal gelijk in inderdaad.
Als een man met zijn kind naar de speeltuin gaat en foto's aan het maken is wordt nog net niet de politie gebeld voor die enge pedo.
pi_141756390
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 10:07 schreef SharQueDo het volgende:

[..]

Wat een nonsens. Het gaat al decennialang prima met innovatie en techniek.
Ontwikkelingen gaan sneller en sneller, dus de algemene verwachting is dat er in de (nabije) toekomst meer en meer techneuten nodig zijn.
Dat het prima ging wil zeggen dat het nog veel beter had kunnen gaan met meer techneten.
pi_141756404
quote:
Wat flauw.

Iedereen heeft zijn eigen handigste manier om zoiets in te delen, dat je het niet op haar manier doet betekent niet dat het verkeerd is. :')
  dinsdag 1 juli 2014 @ 10:10:36 #45
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_141756411
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 10:07 schreef Pikkebaas het volgende:

[..]

Verkeerd niet, wel anders. Maar net zo goed als mannen er een hekel aan hebben als vrouwen zich op 'hun terrein' begeven hebben vrouwen dat ook.
Ja maar dat is niet erg. Vrouwen kunnen niet seksistisch zijn, dat zijn alleen mannen.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_141756414
Een beetje rolverdeling geeft toch ook wel rust in de verhoudingen. Zo zwart/wit als vroeger is het allang niet meer. Er zijn prima mogelijkheden o mhet op een persoonlijk passende manier in te vullen. Compromissen richting de partner zal je altijd moeten maken. Maar dat is in iedere vorm van relatie zo.
pi_141756428
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 10:07 schreef Pikkebaas het volgende:

[..]

Verkeerd niet, wel anders.
Ach kom. Als mijn vriendin de keukenkastjes in zou delen doet ze het gewoon verkeerd.
quote:
Maar net zo goed als mannen er een hekel aan hebben als vrouwen zich op 'hun terrein' begeven hebben vrouwen dat ook.
Klopt. Als ik aan het koken ben is de keuken verboden terrein voor vriendinnen en katten.
Maar juist op zo'n moment als ik zo macho aan het verzorgen ben dan willen ze hun affectie uiten :').
pi_141756441
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 10:09 schreef zovty het volgende:

[..]

Ontwikkelingen gaan sneller en sneller, dus de algemene verwachting is dat er in de (nabije) toekomst meer en meer techneuten nodig zijn.
Dat het prima ging wil zeggen dat het nog veel beter had kunnen gaan met meer techneten.
Laten ze dat patentrecht maar fatsoenlijk eens op de schop gooien, overal de cultuur en lonen in de wereld maar eens gelijk trekken en religie voor de verandering maar eens 's binnenshuis houden, als men zonodig echt wil innoveren.
  dinsdag 1 juli 2014 @ 10:12:16 #49
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_141756447
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 10:10 schreef Chai het volgende:

[..]

Wat flauw.

Iedereen heeft zijn eigen handigste manier om zoiets in te delen, dat je het niet op haar manier doet betekent niet dat het verkeerd is. :')
Ja en een band verwisselen heeft ook een handigste manier, maar als je je vrouw dat niet zelf laat doen ben je blijkbaar een seksistisch zwijn dat haar klein, zwak en dom probeert te houden.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_141756464
Maar TS, is het tegen de standaard rolmodellen ingaan eigenlijk niet zo net zo rolbevestigend als met ze mee gaan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')